Tässä tämä legendaarinen kansakuntamme toivon Tuomas Tähden http://www.geocities.com/tuomastahti/index5.htm
näkemys neohumanismista. Mitä häpeilemistä tässä muka on? :):):):)):)
NEOHUMANISMI
Neohumanismi on ideologia, jonka tehtävänä on yhdellä sanalla sanoen säilyttää. Jokainen meistä varmaan on sitä mieltä, että on arvokasta säilyttää luonnon monimuotoisuus ja erilaisia meilenkiintoisia kulttuureja. Nykyinen globalisaatio saa valitettavasti aikaan sen, että eräät kulttuurit alkavat sellaisinaan käydä uhanalaisiksi. Tämä on neohumanistin painajainen.
Sitten siitä luonnon monimuotoisuudesta. Jos unohdetaan hetkeksi kaikki sahanpuruvoimalaviherpiiperöiset ja keskitytään ihmiskunnan monimuotoisuuteen, on neohumanismi omiaan! Neohumanisti lähtee siitä, että on olemassa erilaisia ihmisrotuja. Kaikki erilaisia, kaikki ihmisiä, ja siksi arvokkaita. Ihmisyys ja erilaisuus ovat arvokkaita asioita, tähän asti kai sinäkin olet neohumanisti? Sitten arkaluontoisempi asia, joka saa jotkut varmasti ajattelemaan: "# =/!!! Te rasistifasistibasistinatsit olette kaikki samanlaisia!" Nimittäin neohumanismi pyrkii siihen, että rodut myös säilyisivät erilaisina. Rajoittamaton maahanmuutto ja muut vastaavat uhat johtavat väistämättä siihen, että rodut sekoittuvat toistensa kanssa ja kymmenien tuhansien vuosien aikaan saama erilaisuus katoaa verrattain nopeasti.
Vaikka neohumanismilla onkin vihollisia, niitä jotka tahtovat Suomeen viljalti eri rotujen edustajia pakolaisina, ei neohumanismi vihaa ketään. Se ei johtaisi mihinkään. Vihamielisesti suhtautuvia henkilöitä tulee valistaa sivistyneellä keskustelulla.
Koska nämä ovat juuri minun kotisivuni, kerron myös oman henkilökohtaisen suhtautumiseni neohumanismiin. Olen maltillinen neohumanisti. Mitä se tarkoittaa, se käy ilmi noista ylläolevista riveistä. Jotkut radikaalimmat ovat sitä mieltä, että koko "eliitti" pitää vaihtaa vaikka väkipakolla. Minä luotan kyllä enemmän nykyiseen demokratiaan, enkä halua että persoonaani vahingossakaan yhdistettäisiin neohumanismin radikaaleihin aatoksiin. Erilaisia linjoja aiheesta lienee yhtä paljon kuin on neohumanistejakin, joten olen tässä kertonut vain ja ainoastaan sen, mitä itse kannatan.
Tässä linkki Esa Tabermanin kirjoittamaan Neohumanismia vasta-alkajille -teokseen, josta en ole kaikessa samaa mieltä, mutta pistän sen nyt kuitenkin tänne sivuilleni, jotta Kävijä saisi lisätietoa. Melko pitkälle kylläkin olen samoilla linjoilla Tabermanin kirjoituksen kanssa.
Tuomas Tähti ja neohumanismi!
21
2328
Vastaukset
- olio
En voi kuin ihmetellä turkulaisten lukiolaispoikien motiiveja antautua viisikymppisen erittäin kyseenalaisen taustan omaavan talonmiehen ja aikuisopiskelijan manipuloimiksi. Nämä pojat ovat sitä paitsi vielä alaikäisiä. Mitäköhän heidän vanhemmat ajattelevat tästä neohumanistiporukasta, joissa he pyörivät? Tähden äiti on ainakin töissä sosiologian laitoksella, pitäisiköhän hänelle kirjoittaa ja vähän valaista poikansa toimintaa? Olen nimittäin ihan vilpittömästi huolissani näistä viattomista nuorista mielistä.
- Anonyymi00037
Ohhoh!
- Olio
Ja Tuomas Tähden toiminta ei todellakaan ole ollut kovinkaan viatonta. Hänhän kirjoitti taannoin Turun Sanomiinkin artikkelin Suomen Sisusta. Siinä oli omituista ainoastaan se, että sekä kirjoittaja että molemmat haastateltavat ovat julkineohumanisteja. Pieni piiri pyörii.
http://www.geocities.com/tuomastahti/Sisuartikkeli.htm - mehustaja
miksi rodut eivät saisi sekoittua? tarkoitan nyt nimenomaan rotuja, en kulttuureja.
- Iku - Turso
Että sitä jaksetaan. Taitaa tämä neohumanismi olla aika vakava juttu joillekin.
- ei tiedetä
Eiköhän se joku ole Esa. Entä te opetuslapset?
Kelle oli niin tärkeä, että asiallinen edellinen kirjoitus poistettiin? - olio
ei tiedetä kirjoitti:
Eiköhän se joku ole Esa. Entä te opetuslapset?
Kelle oli niin tärkeä, että asiallinen edellinen kirjoitus poistettiin?No, älkää olko huolissanne. Tämäkin ketju lähtee aivan varmasti iltaan mennessä. On nimittäin aivan selvää - sanottakoon että olen saanut selvitettyä asian - että Tähti ja Turso näitä valituksia ylläpidolle tehtailevat. Poikia on yksinkertaisesti alkanut kaduttaa. Mutta kuten sanoin, tämäkin ketju lähtee iltaan mennessä.
- Aurelianus
olio kirjoitti:
No, älkää olko huolissanne. Tämäkin ketju lähtee aivan varmasti iltaan mennessä. On nimittäin aivan selvää - sanottakoon että olen saanut selvitettyä asian - että Tähti ja Turso näitä valituksia ylläpidolle tehtailevat. Poikia on yksinkertaisesti alkanut kaduttaa. Mutta kuten sanoin, tämäkin ketju lähtee iltaan mennessä.
.. esiintyä sananvapauden ritarina. Minusta on samantekevää, onko tämä ketju tässä vai bittiavaruudessa. Olio voi miettiä , miksi.
- oikeuden todistaja
Aurelianus kirjoitti:
.. esiintyä sananvapauden ritarina. Minusta on samantekevää, onko tämä ketju tässä vai bittiavaruudessa. Olio voi miettiä , miksi.
Tällä palstalla on useasti keskusteltu siitä suunnasta, jolla kansallismielinen liike voisi parhaiten ohjata kehitystä ns. terveeseen suuntaan.
Tässä on minun (ei vain minun) käsitykseni.Tämä ei ole ehdotus jonkinmoiseksi Sisun tavoiteohjelmaksi, sillä Sisu ei ole koko kansallismielisyyden kirjo eikä muutenkaan ymmärrettävästi sovi suosittamani suunnan toteuttajaksi.
Jos aiomme pysäyttää nykyisen kehityskulun ja ylipäätään muuttaa historiaa, tarvitsemme kivikovista kaadereista muodostuvan järjestön. Sitä voidaan kutsua puolueeksi, mutta se ei ole mikään tavallinen puolue, vaan vallankumoukseen ja sen organisointiin vihkiytynyt järjestö. Sen jäsenet eivät näinollen ole mitään oluenjuontikerholaisia vaan tehtäväänsä vihkiytyneitä fanaatikkoja, miehiä ja naisia, jotka eivät kaihda mitään . Henkilöitä, joiden sielunmaisema muistuttaa inkvisition, jesuiittojen, ja Al- Qaidan taistelijoiden sielunmaisemaa.
Vain kaikkein paras aines on kelvollista tuohon kansamme ylösnousemukseen pyrkivään joukkoon, jonka vähäpätöisinkin jäsen on enemmän kuin mistä tavallinen ihminen edes osaa uneksia tai pelätä!
Mitä tämä joukko sitten tekee?
Sen tulee rakentaa vastayhteiskunta luomalle kokonainen vanhalle järjestykselle vihamielinen kolmannen sektorin yhdistysverkosto niin, että valtion huoltojärjestelmien romahtaessa niille löytyy tuohon valtioon vihamielisesti suhtautuva korvaaja.
Ei tässä kaikki. Tuon järjestön jäsenten tulee vallata ja soluttaa voimien mukaan yhteiskunnan avainalueet eliitin vastatoimien mitätöimiseksi ja tehostaa kaikkien kansallismielisten järjestöjen ja puolueiden toimintaa saattaen samalla ei- kansallismieliset voimat sekasortoon ja moraalin tuhoutumiseen törkeitäkään provokaatioita kaihtamatta.
Eräänä päivänä, eliitin heikentyessä riittäväsati, tähän maahan syntyy valtatyhjiö ja on olemassa vain yksi valtatekijä, joka kykenee sen täyttämään.
Silloin tähän maahan syntyy sellainen demokratia, josta nyt vain harvat uneksivat!
Käräjien jäsen alkaen 1.1.04
http://www.network54.com/Forum/message?forumid=171225&messageid=1071362435 - Iku - Turso
olio kirjoitti:
No, älkää olko huolissanne. Tämäkin ketju lähtee aivan varmasti iltaan mennessä. On nimittäin aivan selvää - sanottakoon että olen saanut selvitettyä asian - että Tähti ja Turso näitä valituksia ylläpidolle tehtailevat. Poikia on yksinkertaisesti alkanut kaduttaa. Mutta kuten sanoin, tämäkin ketju lähtee iltaan mennessä.
No, eipä tainnut lähteä. Oletko pettynyt?
- Factum
Iku - Turso kirjoitti:
No, eipä tainnut lähteä. Oletko pettynyt?
Tämä ei liity Turson lauseeseen mitenkään. Laitan ihmettelyni vain tähän kohtaan.
Minulle käsittämätöntä keskustelua tuossa yllä. Kaikki tuntuvat vihjailevan jotain toisilleen. Onko kyseessä noiden "neohumanistien" joku keskinäinen välienselvittely? Joku on astunut jonkun varpaille?
En tiedä, mistä on kyse ja onko sillä niin väliäkään. - Aurelianus
Factum kirjoitti:
Tämä ei liity Turson lauseeseen mitenkään. Laitan ihmettelyni vain tähän kohtaan.
Minulle käsittämätöntä keskustelua tuossa yllä. Kaikki tuntuvat vihjailevan jotain toisilleen. Onko kyseessä noiden "neohumanistien" joku keskinäinen välienselvittely? Joku on astunut jonkun varpaille?
En tiedä, mistä on kyse ja onko sillä niin väliäkään.Dernsteniin kohdistuva arvostelu vaikuttaa hyvinkin henkilökohtaiselta. Ts. hän on onnistunut ärsyttämään jotakuta/joitakuita, joilla on hyvin alhainen ärsykekynnys.
- Freestyler
Aurelianus kirjoitti:
Dernsteniin kohdistuva arvostelu vaikuttaa hyvinkin henkilökohtaiselta. Ts. hän on onnistunut ärsyttämään jotakuta/joitakuita, joilla on hyvin alhainen ärsykekynnys.
Muistathan sen hollantilaisen ohjaajan, joka meni ja ärsytti tarpeeksi rasistisilla kommenteillansa mustia ja sai maksaa täyden hinnan rasismistaan?? Tämä voi toistua Suomessa, jos rasistit eivät ymmärrä kunnioittaa mustia yli-ihmisinä!!!
- roturealisti
Freestyler kirjoitti:
Muistathan sen hollantilaisen ohjaajan, joka meni ja ärsytti tarpeeksi rasistisilla kommenteillansa mustia ja sai maksaa täyden hinnan rasismistaan?? Tämä voi toistua Suomessa, jos rasistit eivät ymmärrä kunnioittaa mustia yli-ihmisinä!!!
Miksi ihmiset kadulla menevät polvilleen ja painavat päänsä kumaraan aina mustan nähdesään?
- Factum
Hienoa Turso, ettei "neohumanismi" ole sinulle vakava juttu. Noita vakavasti ottavia ei taida enää olla, nyt sinunkin siirryttyä meidän "neohumanismia" vitsinä pitävien joukkoon, enää kuin pari kolme?
- Iku - Turso
Factum kirjoitti:
Hienoa Turso, ettei "neohumanismi" ole sinulle vakava juttu. Noita vakavasti ottavia ei taida enää olla, nyt sinunkin siirryttyä meidän "neohumanismia" vitsinä pitävien joukkoon, enää kuin pari kolme?
...niin tyhmää. No, jos viesti ei aukea, niin ei aukea.
- Factum
Iku - Turso kirjoitti:
...niin tyhmää. No, jos viesti ei aukea, niin ei aukea.
Pakkomielteeni on kirjoitella vastauksia sellaisiin viesteihin, jotka jopa tällä palstalla erottuvat typeryydessään.
Luuletko, etten tajuan tämän ketjun keskustelusta sitä, mikä tässä on koomista? - terre
Factum kirjoitti:
Pakkomielteeni on kirjoitella vastauksia sellaisiin viesteihin, jotka jopa tällä palstalla erottuvat typeryydessään.
Luuletko, etten tajuan tämän ketjun keskustelusta sitä, mikä tässä on koomista?Minä toivon todella, että Suojelupoliisi seuraa tämän ryhmittymän toimintaa. Heiltä voi odottaa mitä tahansa. Joku voisi myös ottaa suoraan yhteyttä Supoon ja kysellä asiasta, sillä väkivallalla uhkailut täytyy aina ottaa vakavasti.
Parempi toimia ajoissa kuin katua myöhään. - Aurelianus
terre kirjoitti:
Minä toivon todella, että Suojelupoliisi seuraa tämän ryhmittymän toimintaa. Heiltä voi odottaa mitä tahansa. Joku voisi myös ottaa suoraan yhteyttä Supoon ja kysellä asiasta, sillä väkivallalla uhkailut täytyy aina ottaa vakavasti.
Parempi toimia ajoissa kuin katua myöhään....niin hän voi elättää itsensä vasikkapalkkioilla siihen asti kunnes "työnantaja" huomaa hänen puhuneen sitä itseään. Miksi muuten nimimerkki luulee, ettei Supo kortittaisi ketään. Ehkä jopa "terre" on jo yksi puolestamiljoonasta...
- Anonyymi00038
roturealisti kirjoitti:
Miksi ihmiset kadulla menevät polvilleen ja painavat päänsä kumaraan aina mustan nähdesään?
Tätä tulee itsekin joskus mietittyä.
- Anonyymi00039
Anonyymi00038 kirjoitti:
Tätä tulee itsekin joskus mietittyä.
Tapahtuuko noin todella?
Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1552523Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1462352Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1011039- 64881
- 63789
Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka274707Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a18697Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies85690Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait202668Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22648