Tapani Suonto on.

Publikaani112

Perjantai Kristukselle järjestön perustaja.
One Way missionin perustaja.
Ja kaikessa hän antaa kunnian Jumalalle.
Olen ollut mukana aikoinaan perjantai kristukselle toiminnassa vain ns.rivijäsenenä.
Kaikki nämä vuodet olen seurannut heidän etenemistään..suomessa ja maailmanlaajuisessa lähetys ja hyväntekemistyössä.
Olen lukenut ja kuunnellut hänen kirjojaan ja puheitaan ja opetusta.
Täällä on hyökätty häntä ja House seurakunnan toimintaa vastaan kovilla argumenteilla.
Ja se ei ole ihme jos hyökätään.
Tapani puhuu ja julistaa raamatun totuutta..varoittaa ja opastaa.
Hänen ainoa tarkoituksensa on viedä evankeliumi kujille ja aitavierille..
Se on ollut häben päämääränsä ja näkynsä jonka Jumala hänelle antoi 35 vuotta sitten ja se on totisesti toteutunut.
Ei hän ole lahkojohtaja.niinkuin jotkut tahot väittävät.
Ei hän ole omastamielestään profeetta.
Hän on elävä esimerkki Jumalanmiehestä joka nöyrästi palvelee ja on kuuliainen Jumalalle.
Tulemme näkemään ihmeitä..kuinka Herra ja Hänen palvelijansa tulee edistämään Jeesuksen paluuta.
Ja siinä työssä Tapani Suonto on saanut todellisen tehtävän.
Kaikki pahanvallat ovat voimattomia.jos julistamme Herramme Jeesuksen puhdasta ja raitista evankeliumin ilosanomaa.
Nimi yli kaikkien on Jeesus.ei maailmassa kauniimpaa.
Koroittakaamme Hänen nimeään yli koko maailman.
Ja rukoillaan One Way Missionin ja Tapanin puolesta.
Jumalan sana levittäytyköön.
Meidän pelastajamme on Jeesus Jumala.
Ja Tapani on niinkuin Johannes.Huutavan ääni erämaassa..
Hän sanoo..ettei ollut kelvollinen solmimaan Jeesuksen kengännauhojakaan.
Niin sanoo Tapani Suontokin.
Amen.

98

6106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fghfh

      Olen eri mieltä siitä, että Suonto olisi Jumalan mies. Olen myös sitä mieltä, että aloittaja on hurahtanut harhaoppeihin. Vaikka Suonto opettaa monia asioita oikein. Hän eksyttää itse muutamassa tärkeässä asiassa siten, että se pilaa koko seurakunnan toiminnan.

      Tässä keskustelussa on esitetty asialliset argumentit, joilla osoitetaan, ettei Suonto ole Jumalan mies: https://keskustelu.suomi24.fi/t/14206960/tapani-suonto-quotmies-pimeydestaquot

      • akiles

        Miten sinä ennätät joka paikkaan mollaamaan Suontoa? Oletko kauankin ollut Jeesuksen kanssa? Suonto kulkisi luultavasti siinä Pietarin ja Johanneksen rinnalla Jeesuksen vierellä. Minne sinä sijoittuisit? Oikeaoppineet voivat olla väärässä. Paavalia ei lähetetty kastamaan vaan evankeliumia julistamaan. Kaste on uskovalle mutta väkisin sitä et voi suorittaa. Se ei pelasta.


      • Anonyymi
        akiles kirjoitti:

        Miten sinä ennätät joka paikkaan mollaamaan Suontoa? Oletko kauankin ollut Jeesuksen kanssa? Suonto kulkisi luultavasti siinä Pietarin ja Johanneksen rinnalla Jeesuksen vierellä. Minne sinä sijoittuisit? Oikeaoppineet voivat olla väärässä. Paavalia ei lähetetty kastamaan vaan evankeliumia julistamaan. Kaste on uskovalle mutta väkisin sitä et voi suorittaa. Se ei pelasta.

        Ei varmaan ole . Valheapostoleja vääriä profeettoja vääriä barjesuksia on aina ollut just juutalaisissa. Pilalle ympärileikatuissa. Kreikan barjesus .


    • Viadolorisa112111

      Ja sinäkö sen 100 varmasti tiedät?
      Kuuntele ja lue ja ota ensin selvää..jos sen jälkeekin olet tuota mieltä.niin sitten ei asialle mitää voi.

      • fghfh

        Minä olen viettänyt aikaa kyseisessä seurakunnassa ja olen sen takia tietoinen mitä ihmeellisimmistä luurangoista, mitä Suonnon omassa kaapissa on. Kun asiaan perehtyy, niin löytää karitsanturkkisen miehen, joka osaa kaataa sopiviin paikkoihin Raamatun vastaista käärmeen myrkkyä. Aluksi luulin, että mies oikeasti on Jumalan asialla, mutta kun alkoi tulla vastaan liian monta Raamatun vastaista puhetta ja tekoa, niin ymmärsin, ettei se mies ole oikeilla raiteilla.


      • Rauhan tervehdys.

        Jotta ihmiset voisivat tunnistaa nuo virheet, niin voisitko laittaa tähän noita Tapani Suonnon vääriä opetuksia vaikkapa YouTubesta tai kertoa niitä tekoja, jotka eivät ole Jumalan sanan mukaisia One Way Missionin toiminnassa?

        Siunauksin, MM.


      • Sakastissa1111

        Mitä tue edellinen kommentoija on ymmärtänyt..siis ymmärtänyt..
        Ja edelleen kysyn mitä hän on ymmärtänyt.
        En tarkoita nyt Mauno sinua.
        Täällä näyttää olevan asioiden ymmärtäjiä omassata mielestään hyvinkin tietäviä.jotka ratsastavat joillakin sapatti ja kaste kysymyksillä..edes tietömättä mitä raamatussa lukee.


      • mumhhj
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Jotta ihmiset voisivat tunnistaa nuo virheet, niin voisitko laittaa tähän noita Tapani Suonnon vääriä opetuksia vaikkapa YouTubesta tai kertoa niitä tekoja, jotka eivät ole Jumalan sanan mukaisia One Way Missionin toiminnassa?

        Siunauksin, MM.

        Edellä on linkattu keskustelu, joissa on niistä kerrottu Suonnon kirjoituksia sanasta sanaan siteerattuna.

        En minä aio tehdä sitä virhettä, mitä sinä olet tehnyt, että lähtisin tekemään uraa eksytyksen paljastajana laajemmin, jotta saisin itse suosiota muilta. Sellaiseen minulla ei ole kutsumusta, mutta minulla on kutsumus opettaa sitä, mikä on oikeaa evankeliumia. Tämä Suomi24 ei ole se foorumi, missä sitä tekisin, koska tämä ei ole Jumalalle otollinen seurakunta.


      • evidenssiä.vaaditaan
        mumhhj kirjoitti:

        Edellä on linkattu keskustelu, joissa on niistä kerrottu Suonnon kirjoituksia sanasta sanaan siteerattuna.

        En minä aio tehdä sitä virhettä, mitä sinä olet tehnyt, että lähtisin tekemään uraa eksytyksen paljastajana laajemmin, jotta saisin itse suosiota muilta. Sellaiseen minulla ei ole kutsumusta, mutta minulla on kutsumus opettaa sitä, mikä on oikeaa evankeliumia. Tämä Suomi24 ei ole se foorumi, missä sitä tekisin, koska tämä ei ole Jumalalle otollinen seurakunta.

        Oletko todellakin niin yksinkertainen ja tollo ihminen, että pidät täällä keskustelupalstoilla esitettyjä ihmisten omia mielipiteitä todisteina yhtään mistään?
        Kyllä vaaditaan paremmat ja perustellut todisteet, jos vakavissasi haluat tuoda "totuuden" julki.


      • VoiSokeutta
        fghfh kirjoitti:

        Minä olen viettänyt aikaa kyseisessä seurakunnassa ja olen sen takia tietoinen mitä ihmeellisimmistä luurangoista, mitä Suonnon omassa kaapissa on. Kun asiaan perehtyy, niin löytää karitsanturkkisen miehen, joka osaa kaataa sopiviin paikkoihin Raamatun vastaista käärmeen myrkkyä. Aluksi luulin, että mies oikeasti on Jumalan asialla, mutta kun alkoi tulla vastaan liian monta Raamatun vastaista puhetta ja tekoa, niin ymmärsin, ettei se mies ole oikeilla raiteilla.

        Juu, tällaisia ilkeitä valheellisia vihjauksia Jumalan miehistä ja naisista saa.tana rakastaa, samoin hänen palvelijansa.

        Tosin onhan se kovaa, kun ei Suonnosta mitään moitittavaa löydy - niin täytyy vaan sitten tyytyä tällaiseen mahdollisimman epämääräiseen ja valheelliseen mollaamiseen ja vihjailuihin, joissa ei ole päätä eikä häntää.


      • fghree
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Jotta ihmiset voisivat tunnistaa nuo virheet, niin voisitko laittaa tähän noita Tapani Suonnon vääriä opetuksia vaikkapa YouTubesta tai kertoa niitä tekoja, jotka eivät ole Jumalan sanan mukaisia One Way Missionin toiminnassa?

        Siunauksin, MM.

        Täällähän näitä Suonnon vääriä opetuksia on lueteltu roppakaupalla.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/14206960/tapani-suonto-quotmies-pimeydestaquot


      • trolloollooo
        fghree kirjoitti:

        Täällähän näitä Suonnon vääriä opetuksia on lueteltu roppakaupalla.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/14206960/tapani-suonto-quotmies-pimeydestaquot

        Tarkoitatko linkissäsi, jonka olen lukenut monesti läpi, kastekysymystä? Kaste ei pelasta, vain usko Jeesukseen pelastajanasi riittää, kuolinvuoteellasikin, vaikkei vettä olisi mailla halmeilla. Naispappeus? Apostolit kuljettivat mukanaan naisia, naiset ovat raamatussa ensimmäisiä evankelistoja, porttojakin Jeesus kutsui ja auttoi. Moni nainen tekee pyyteetöntä Jumalan työtä, Oletko sovinisti vai mikä vaivaa? Trollottelun tarve varmaankin, ehkä olet äärikarismaattisen haaran peikko.


      • Anonyymi
        Sakastissa1111 kirjoitti:

        Mitä tue edellinen kommentoija on ymmärtänyt..siis ymmärtänyt..
        Ja edelleen kysyn mitä hän on ymmärtänyt.
        En tarkoita nyt Mauno sinua.
        Täällä näyttää olevan asioiden ymmärtäjiä omassata mielestään hyvinkin tietäviä.jotka ratsastavat joillakin sapatti ja kaste kysymyksillä..edes tietömättä mitä raamatussa lukee.

        Eipä ne maunotkaan mitään Jeesuksen rinnalla ole . Galatalaiskirjeet. Mutta rahanhimo näitä yhdistää vapaamuurareita SYNAGOGIA. Rehellisyyttä kaivataan . Rahan takia työtä tekevät hellarit kerää rahaa luterilaiselta kirkoissa myös metodisteilta jne . ahneus on synti myös kateus . Hellarit ostelee kiinteistöjä mm.elukuvateattereita niinkuin kunnon juutalaiset ikään . Egyptin orjuus on synnin orjuus . Ihan sama mutta varastaminen on syntiä heillekin . Juutalainen Sakkeus sentään lupasi maksaa takaisin .


      • Anonyymi
        mumhhj kirjoitti:

        Edellä on linkattu keskustelu, joissa on niistä kerrottu Suonnon kirjoituksia sanasta sanaan siteerattuna.

        En minä aio tehdä sitä virhettä, mitä sinä olet tehnyt, että lähtisin tekemään uraa eksytyksen paljastajana laajemmin, jotta saisin itse suosiota muilta. Sellaiseen minulla ei ole kutsumusta, mutta minulla on kutsumus opettaa sitä, mikä on oikeaa evankeliumia. Tämä Suomi24 ei ole se foorumi, missä sitä tekisin, koska tämä ei ole Jumalalle otollinen seurakunta.

        Mikään tietokone ei ole seurakunta .


      • Anonyymi

        Justiinsahan hän pääs kertomast et on lukenut ja kuunnellut.
        Lue sie ens ennenko alat arvostelleen.

        >>>Kuuntele ja lue ja ota ensin selvää.<<


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Jotta ihmiset voisivat tunnistaa nuo virheet, niin voisitko laittaa tähän noita Tapani Suonnon vääriä opetuksia vaikkapa YouTubesta tai kertoa niitä tekoja, jotka eivät ole Jumalan sanan mukaisia One Way Missionin toiminnassa?

        Siunauksin, MM.

        Ja Mattilan vääryyksiä voisi samalla ottaa esille. Tosin niitä ei tarvitse etsiä, niihin törmää. Mikä Mauno vaivaa? Etsimällä etsit, että saisit panetella OWM :a. Ja kun et löydä mitään huomautettavaa, alat keksimään valheita, kuten taannoisessa ala-arvoisessa panetteluvideossasi teit (laukausäänivideo....).

        Tee Mauno parannus, ennen kuin on liian myöhäistä.


      • Anonyymi
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Rauhan tervehdys.

        Jotta ihmiset voisivat tunnistaa nuo virheet, niin voisitko laittaa tähän noita Tapani Suonnon vääriä opetuksia vaikkapa YouTubesta tai kertoa niitä tekoja, jotka eivät ole Jumalan sanan mukaisia One Way Missionin toiminnassa?

        Siunauksin, MM.

        Joku kirjoittaa nimimerkillä ja esittää väitteitä ilman todisteita. Ja sinä Mauno pidät tätä sitten niin luotettavana "tietolähteenä", että pyydät kertomaan esimerkkejä...
        Köykäisetpä ovat perusteet mustamaalata OWM:a. Osoittaa sinusta paljon, kun niin kovin mielellään "olet uutta kuulemassa".
        Mistä tuo viha OWM:a kohtaan oikein tulee (tai kyllähän se tiedetään; pimeydestä)?
        Onko niin, että kun OWM :ssa eivät ovet auenneet sinulle palvelutyöhön, olet katkeruudessasi alkanut panettelemaan OWM:a? Tämä on kysymys, ei väite.


    • Sakastissa11111

      Ja kiitos Mauno.
      Sinäkin olet Herran palvelija parhaasta päästä.
      Siunausta sinulle ja työllesi.

      • 5fffd

        Se, mitä olen Suontoa kuunnellut ja lukenut hänen kirjoituksiaan; on täyttä asiaa. Tapani korostaa Jeesusta Kristusta, ja se kuuluu ja näkyy. Kiitos Herralle, että on veljiä, kuten Tapani ja Mauno.
        "fghfh" voi kertoa perusteluineen ja todistetusti tuoda esille Tapanin "luurangot".
        Taitaa olla vaikea tehtävä...
        Sitä paitsi, itse kunkin menneisyydestä voi kaivella aina jotakin, varsinkin kun ottaa suurennuslasin käyttöön.

        Jos Tapani olisi jotakin niin pahoin rikkonut, se kyllä näkyisi miehestä. Vaan kun näkyy mies, joka palvelee Herraa.


      • dfdgd
        5fffd kirjoitti:

        Se, mitä olen Suontoa kuunnellut ja lukenut hänen kirjoituksiaan; on täyttä asiaa. Tapani korostaa Jeesusta Kristusta, ja se kuuluu ja näkyy. Kiitos Herralle, että on veljiä, kuten Tapani ja Mauno.
        "fghfh" voi kertoa perusteluineen ja todistetusti tuoda esille Tapanin "luurangot".
        Taitaa olla vaikea tehtävä...
        Sitä paitsi, itse kunkin menneisyydestä voi kaivella aina jotakin, varsinkin kun ottaa suurennuslasin käyttöön.

        Jos Tapani olisi jotakin niin pahoin rikkonut, se kyllä näkyisi miehestä. Vaan kun näkyy mies, joka palvelee Herraa.

        Suonnolla ei ole ollut kaikki kunnossa. En viitsi enempää kertoa. Hän on niistä kokouksissa kertonut.


      • isoisä.Etelä-Suomesta
        5fffd kirjoitti:

        Se, mitä olen Suontoa kuunnellut ja lukenut hänen kirjoituksiaan; on täyttä asiaa. Tapani korostaa Jeesusta Kristusta, ja se kuuluu ja näkyy. Kiitos Herralle, että on veljiä, kuten Tapani ja Mauno.
        "fghfh" voi kertoa perusteluineen ja todistetusti tuoda esille Tapanin "luurangot".
        Taitaa olla vaikea tehtävä...
        Sitä paitsi, itse kunkin menneisyydestä voi kaivella aina jotakin, varsinkin kun ottaa suurennuslasin käyttöön.

        Jos Tapani olisi jotakin niin pahoin rikkonut, se kyllä näkyisi miehestä. Vaan kun näkyy mies, joka palvelee Herraa.

        Tapani Suonto on niitä harvoja raittiita Jumalan sanan opettajia Nyky-Suomessa.
        Rukoilen Tapanin ja myös Maunon puolesta, että kaikista iljettävistä valheista ja petollisista juonista huolimatta, joiden kohteiksi he tuon tuostakin ovat joutuneet, he jaksaisivat olla uskollisia niissä tehtävissä, joihin Jumala on nähnyt hyväksi heidät asettaa.
        Voi niitä, jotka vastustavat Raamatun Sanan totuutta ja vääristävät Jumalan Pyhää Sanaa omaksi tuomiokseen. Se Sana tuomitsee heidät.


      • isoisä.Etelä-Suomesta
        dfdgd kirjoitti:

        Suonnolla ei ole ollut kaikki kunnossa. En viitsi enempää kertoa. Hän on niistä kokouksissa kertonut.

        Sinä lienet ainut ihminen multien päällä, jolla on kaikki ns. kunnossa.
        Heppoisia ovat argumenttisi, joilla yrität mustamaalata Tapani Suontoa.
        Jos hän on omista ongelmistaan julkisesti puhunut, hän on toiminut Sanan mukaisesti.
        Mikä sinä olet niitä täällä kaivelemaan.
        Mutta jos todella Tapani opettaa jossain kohden vastoin Raamatun Sanaa, velvollisuutesi on perustellusti tuoda ne asiat julki, jotta mekin voisimme arvioida ne Raamatun Sanan valossa.
        Muutoin olet vain pelkkä alhainen panettelija, joka tulee kerran tekemään tiliä jokaisesta turhasta sanasta.


      • SairaitaSyyttäjiäRiittää
        dfdgd kirjoitti:

        Suonnolla ei ole ollut kaikki kunnossa. En viitsi enempää kertoa. Hän on niistä kokouksissa kertonut.

        Olen istua napottanut jokaisessa Suonnon kokouksessa, mutta mistään ko. "Suonnon ongelmista" en ole kuullut halaistua sanaa.

        Uskoisinkin tuon ongelman olevan lähinnä oman pääsi sisällä.


      • perehdy.paremmin
        isoisä.Etelä-Suomesta kirjoitti:

        Tapani Suonto on niitä harvoja raittiita Jumalan sanan opettajia Nyky-Suomessa.
        Rukoilen Tapanin ja myös Maunon puolesta, että kaikista iljettävistä valheista ja petollisista juonista huolimatta, joiden kohteiksi he tuon tuostakin ovat joutuneet, he jaksaisivat olla uskollisia niissä tehtävissä, joihin Jumala on nähnyt hyväksi heidät asettaa.
        Voi niitä, jotka vastustavat Raamatun Sanan totuutta ja vääristävät Jumalan Pyhää Sanaa omaksi tuomiokseen. Se Sana tuomitsee heidät.

        >>>Tapani Suonto on niitä harvoja raittiita Jumalan sanan opettajia Nyky-Suomessa.
        Rukoilen Tapanin ja myös Maunon puolesta, että kaikista iljettävistä valheista ja petollisista juonista huolimatta, joiden kohteiksi he tuon tuostakin ovat joutuneet, he jaksaisivat olla uskollisia niissä tehtävissä, joihin Jumala on nähnyt hyväksi heidät asettaa.<<<

        Sinä se hukassa olet. Et ole yhtään lukenut tätä keskustelua ja kiinnittänyt huomiota niihin vakaviin ongelmiin, mitä on Suonnon toiminnassa ja opetuksessa.

        Sen lisäksi kehut Mauno Mattilaa, joka on todellakin väärä profeetta ja ammattimainen eksyttäjä. Lue tästä keskustelusta todisteet, miten härski eksyttäjä on Mauno Mattila. Jos sinä seuraat Mattilaa, niin hän kyllä johdattaa sinut helvetin tuleen ja silloin sinä saat juuri sitä, mitä ansaitsetkin:

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15595661/mauno-mattilan-rimanalitus-selannekoodi-8 13

        Sananl 28:9 Joka sulkee korvansa Herran lailta, sen rukouskin on Herralle kauhistus.

        Miika 3:4 Kun te huudatte avuksenne Herraa, hän ei vastaa teille. Hän peittää teiltä kasvonsa, koska tekonne ovat pahat.


      • Anonyymi
        SairaitaSyyttäjiäRiittää kirjoitti:

        Olen istua napottanut jokaisessa Suonnon kokouksessa, mutta mistään ko. "Suonnon ongelmista" en ole kuullut halaistua sanaa.

        Uskoisinkin tuon ongelman olevan lähinnä oman pääsi sisällä.

        Israel sai paljon vitsauksia synneistään myös Babylon Egypti .


    • Sakastissa111111

      Aaaamen..

    • Sakastissa111111

      Lukekaa nyt vaikka Tapani Suonnon viimeksi julkaistu kirja.
      Ihmeiden maailma.
      Siinä on asiaa..isommallekin ukolle.

      • Anonyymi

        Rahan ahneus paha juuri Juudas Iskariot oli varas ja temppeli on myyntibasaari .


    • Kirjakääröt

      2Kun.6:6 Biblia (1776). Mutta Jumalan mies sanoi: kuhunka se putosi? Ja kun hän osoitti hänelle paikan, leikkasi hän yhden puun ja heitti sinne, ja saatti niin raudan uiskentelemaan. Taisi olla laivarautaa, kun niin kovasti uiskenteli.

      • Anonyymi

        1700 Biblia on varmaan muisto ison vihan tekijöille . Ryöstämistä ihmiskaupasta murhista eikö niin .


    • Sakastissa11111121

      Tapani Suonto on tällä hetkellä ehkä vaikuttavin Julistaja .
      Hän kulkee Jumalan johdatuksessa rukouksessa ja nöyränä..palvellen.
      Herra on käyttänyt häntä paljon ja tulee käyttämään.
      Suomi tarvitsee tänä päivänä todellisia puhtaan Sanan julistajia.
      Jos sanomme..että Tapani Suonto on Suomen Hengellinen Johtaja..
      Johanneksen Mooseksen..Paavalin kaltainen.
      Niin Tapani saattaa sanoa.että älkäähän nyt liiotelko.
      Niinkuin hän aikoinaan totesi.kun eräässä Vanhankirkon kokouksessa peejantai Kristukselle tilaisuudessa juontaja kuulutti.että nyt puhumaan tulee pastori Tapani Suonto...hän sitten astui pönttöön ja huvittuneena totesi.ei hän pelkkä pastori ole.
      Hän on Tuomiorovasti.
      Osa kuulijoista hörähti huvittuneena nauramaan..osalle se oli todellisuutta.
      Naurajatkin vaikenivat..Tuomiorovasti puhui...vakavia.vuosi taisi olla 1985 tai jotain.

      • lipstikka

        Hyvät Jeesukseen uskovat ystävät ja vihamiehet
        Kun uskovat näin tuomitsevat Jeesukseen uskovat ja Hänestä julistavan, kysyn, onko Jeesuksen veren evankeliumin julistaminen väärin ? Jotenkin tämä hengellinen maailma omii itselleen ihmiset, ja ei tahdo, että mitään veren evankeliumia enää puhutaan. Uskovien yhteisö istuu omissa laareissaan ja puhuu evankeliumin sanoja korvasyyhyyn, haetaan mallia Amerikasta, jolloin on parempi evankeliumi kuin Raamatussa, joka Jumalan Sana. Näin ei saa olla. Ei kristittyjen homma ole kilpailua, vaan saattaa ihmisiä Iankaikkisuuteen. Minä ihmettelen tätä arvostelua, ja kiitän jokaisesta papista ja saarnasta, joka näin tekee. Meidän uskovien tavoite ei ole tuomita, vaan rakastaa. Sellaisesta me jokainen teemme tilin kerran Pyhän Jumalan edessä viimeisellä tuomiolla. Ja joka on Jeesuksen oma, saa kokea pahoja puheita, arvostelua, nimittelyä, suoranaista haukkumista ja epämielettömyyksiä. Sekö on uskovien oikeus`? Ei muuten ole. Jeesus on rakkaus ja antanut anteeksi kaikki synnit tapettuna ristinpuussa. Ja se on armoa, ja se pitäisi käsittää. Uskovat ovat Kristuksen ruumiin jäseniä. Olkoot he sitten mitä uskonnollista suuntausta edustavia tahansa. Uskossa kysytään kestävyyttä, koska Jumala koettelee näin viimeisinä armon aikoina kaikkia kristittyjä -ja se vain pahenee ajan myötä. Jokaisen kristityn pitäisi seisoa muurin aukossa ja pysyä sillä paikalla mihin Jumala on kutsunut ja asettanut. Ja saattaa ihmiset Iankaikkisuuden tielle. Se on meidän tehtävämme, ei riepotella ihmisiä ja arvostella kaiken aikaa. Jos olet saanut syntisi anteeksi, sehän on suurinta armoa. Se pitäisi ymmärtää. Ikävintä on kristikansassamme se, että ollaan nurkkakuntaisia, pelätään että joku vie seurakunnan väen. Kannattaisi lukea Paavalin kirjeet, ovat opiksi. Meilläkin julistajia käy pitkin Amerikkaa oppimassa vetäviä puheita , jotka kiehtovat seurakuntalaisia. Mutta jos Jeesus ei ole keskipisteessä, puhe kehällistä. Sen vuoksi kuuntelen niin Tapania kuin muitakin Jeesuksen veren evankeliumia julistavia kirkkokunnista riippumatta, ja Pyhä Henki kyllä ilmoittaa jos puhe ja opetus ei ole Herrasta. Tapani Suonnolla ja muillakin heistä on Pyhän Hengen johdatus. Ihmiset rakkaat eletään Jumalan rakkaudessa. Pha


    • hukkasrete

      Tapani Suonnon kasteopetusta kritisoitiin täällä tai vastaavalla suomi24 - sivulla Hänen hyväksyessään ns. lapsikasteen ja ns. uudestisyntymisen/aikuisen kasteen ja hänen sanotaan antavan väärää opetusta. Sanompa vaan, että pelastuskysymys EI ole kastekysymys.
      Apostoli Paavali sanookin, että "älkää panko uudelleen oppia kasteista ja kätten päällepanemisesta", sillä ne ovat opetuksen alkeita. Kasvakaa täyteen aikuisuuteen ja älkää nyplätkö ja hiuksia halkoko. Te siivilöitte hyttysen, mutta nielaisette kamelin.

      • HAISEE

        hmmm. käytitkö vuoden -92 raamatunväärennöstä???


      • todista.oikein
        HAISEE kirjoitti:

        hmmm. käytitkö vuoden -92 raamatunväärennöstä???

        Sinä se haiset. Raamattun käännöksiä ei voi kategorisesti laittaa toisia paremmiksi, koska kaikissa käännöksissä on omat hyvät ja huonot puolensa. 92-käännös on mm. 33-käännöstä paikkapaikoin parempi, mutta on myös toisissa paikoissa huonompi. Käännöksiä tulee lukea rinnakkain. Jos joku manaa 92-käännökisen lokaan, niin se ei ole koko totuus, koska siinä on korjattu monia 33-käännökisen ongelmia, mutta myös on oikein sanoa, että uusia ongelmia on tullut tilalle. Helluntailaisuudessa on muotia herjata 92-käännöstä, koska moni ammattitaidoton saarnaaja on tehnyt sensaatiohakuisia videota 92-käännökisen puutteista, mutta ei ole osannut verrata käännöstä objektiivisesti niissä kohdin, missä se kääntää muita paremmin.


    • mitäkehumista

      Kyllä ihmettelen tätä Suonnon kehumista.Suomi on täysin kaaoksessa,en ole kuullut enkä nähnyt mitään Suonnon Jumalallisia tekoja.Menköön hoitamaan meidän heitteillä olevia vanhuksia.

      • Liisabet

        Miten sinun omat tekosi? Kärkkäät arviointisi antavat viitettä siitä, että nöyryys puuttuu. Mitä me olemme tehneet Jeesukselle ja oletko sinä itse huomioinut tielläsi vanhuksia. Mitä kehumista sinulla on? Emmekö joudukin menemään itseemme, häveten. Kunnioitan Tapani Suontoa. Kukaan meistä ei ole täydellinen ja joutuu Jumalan edessä tekemään parannusta tekemisistään ja tekemättä jättämisistään


      • mitäkehumista
        Liisabet kirjoitti:

        Miten sinun omat tekosi? Kärkkäät arviointisi antavat viitettä siitä, että nöyryys puuttuu. Mitä me olemme tehneet Jeesukselle ja oletko sinä itse huomioinut tielläsi vanhuksia. Mitä kehumista sinulla on? Emmekö joudukin menemään itseemme, häveten. Kunnioitan Tapani Suontoa. Kukaan meistä ei ole täydellinen ja joutuu Jumalan edessä tekemään parannusta tekemisistään ja tekemättä jättämisistään

        Mikä itse luulet olevasi.Minun ei ole koskaan tarvinnut kehua itseäni pöntön takana,tai kalastaa kehuja ja kyllä olen todella tekemisissä vanhusten kanssa ja kadun ihmisten kanssa.


      • kellehelmet
        mitäkehumista kirjoitti:

        Mikä itse luulet olevasi.Minun ei ole koskaan tarvinnut kehua itseäni pöntön takana,tai kalastaa kehuja ja kyllä olen todella tekemisissä vanhusten kanssa ja kadun ihmisten kanssa.

        Jeesus sanoo: "Minkä olette tehneet yhdelle näistä vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle. Minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä veljistäni, sen te olette jättäneet tekemättä minulle." Aika tiukkaa tekstiä. Monta kyyneltä vielä virtaa kun tilinteon aika on. Kannattaako tällainen parjaaminen kun asiaa ei ole? Olen yli 40 vuotta seuranut Jeesusta Messiasta ja jotain tajuan. Tapani Suonto on yksi raikkaimmista ja puhtaimmista saarnaajista mitä olen kuullut. Erilaisia kuppikuntia on ollut aina, mutta vaaralliseksi ne tekee se, ettei kunnioiteta toista ja pidetä Raamatun opetusta ykkösenä. Hurmaannutaan karismaattisiin puhujiin ja hehkutaan niistä katteettomista lupauksista mitä kuullaan. Vuosikymmenet nyt on niitä Suomessakin hypetetty ja missä on oikeat tulokset? Vähäänpä on jäänyt. Pitäisi panna ylös ne puheet ja pitää kirjaa sekä seurata miten ne toteutuivat. Mutta aina on uusia tulossa menneiden tilalle uusine tuulineen. Sanat eivät paljoa maksa, lerppahuulet heittävät niitä korvasyyhyyn kuunteleville. Oi mitä sekoilua. Hintalappu on tietysti iso kun kokouspalkkioita maksetaan.


      • Anonyymi

        Rahankerääjiä Venäjältä .


    • Aija-Maria

      On se kumma kun itse ei ole saanut mitään aikaiseksi kuin panetella muita ihmisiä. Kyllä tuo Suomalainen kateus vie kalatkin vedestä. Voi voi henkisesti köyhää ihmistä eikö muuta liiku päässäsi.Tapani Suonto on rehellinen ihminen ja opettaa Raamattua juuri niikuin on kirjoitettu sitä ei saa muuttaa
      Mitenkään .Että pulinat pois kasvakaa henkiseti haukkujat ja pitäkää suunne supussa.

      • yrw

        >>Tapani Suonto on rehellinen ihminen ja opettaa Raamattua juuri niikuin on kirjoitettu sitä ei saa muuttaa<<

        Tapani Suonto ei opeta Raamattua kuten on kirjoitettu. Lue tämä keskustelu huolella ja tee parannus omista harhakäsityksistäsi.


      • 1234567---
        yrw kirjoitti:

        >>Tapani Suonto on rehellinen ihminen ja opettaa Raamattua juuri niikuin on kirjoitettu sitä ei saa muuttaa<<

        Tapani Suonto ei opeta Raamattua kuten on kirjoitettu. Lue tämä keskustelu huolella ja tee parannus omista harhakäsityksistäsi.

        Niin julistaako Suonto kymmenenkäskyn lakia, kehoittaako Suonto julistuksissaan pitämään Jumalan antamaa sapattia pyhänäpäivänä ?

        Koetelkaa kaikki henget, näin Raamatusta luemme.


      • perjantai.Kristukselle
        1234567--- kirjoitti:

        Niin julistaako Suonto kymmenenkäskyn lakia, kehoittaako Suonto julistuksissaan pitämään Jumalan antamaa sapattia pyhänäpäivänä ?

        Koetelkaa kaikki henget, näin Raamatusta luemme.

        Ei kehoita sapattiin !


      • valoonkiireesti
        1234567--- kirjoitti:

        Niin julistaako Suonto kymmenenkäskyn lakia, kehoittaako Suonto julistuksissaan pitämään Jumalan antamaa sapattia pyhänäpäivänä ?

        Koetelkaa kaikki henget, näin Raamatusta luemme.

        Ihan naurattaa jo. Vai pitäisi kymmentä käskyä saarnata? Ja tietysti sitä sapattia joka on adventistien mukaan uskonvanhurskauden sinetti. Onneksi ei saarnata vanhaa liittoa. Uusi liitto on Pyhän Hengen sinetti ja Herra vaikuttaa lihasydämessä muutoksen jotta Hänen tahtonsa tapahtuisi meissä kristityissä uskovissa. Mooseksen laki on täytetty Kristuksessa ja saamme Hänen työnsä hedelmää nauttia. Ei lihaamme kylväen vaan henkeen kylväen. Oi sitä ihanaa Hengen vapautta mikä tulee oikeasta Raamatun opetuksesta. Sitä ei muuten adventisteilla ole ja siksi he pitävät kouristuksenomaisesti kiinni juutalaisten ja Jumalan välisestä liitosta Vanhassa liitossa. Uudenliitonseurakunta elää uudessa liitossa Kristuksen veren sovituksessa. Joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan veren sovituksen, on vaarallisella tiellä. Siis vielä: Pyhä Henki on meillä uudestisyntyneillä sinetti maailman loppuun asti. Ei sapatti.


      • 1234567---
        valoonkiireesti kirjoitti:

        Ihan naurattaa jo. Vai pitäisi kymmentä käskyä saarnata? Ja tietysti sitä sapattia joka on adventistien mukaan uskonvanhurskauden sinetti. Onneksi ei saarnata vanhaa liittoa. Uusi liitto on Pyhän Hengen sinetti ja Herra vaikuttaa lihasydämessä muutoksen jotta Hänen tahtonsa tapahtuisi meissä kristityissä uskovissa. Mooseksen laki on täytetty Kristuksessa ja saamme Hänen työnsä hedelmää nauttia. Ei lihaamme kylväen vaan henkeen kylväen. Oi sitä ihanaa Hengen vapautta mikä tulee oikeasta Raamatun opetuksesta. Sitä ei muuten adventisteilla ole ja siksi he pitävät kouristuksenomaisesti kiinni juutalaisten ja Jumalan välisestä liitosta Vanhassa liitossa. Uudenliitonseurakunta elää uudessa liitossa Kristuksen veren sovituksessa. Joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan veren sovituksen, on vaarallisella tiellä. Siis vielä: Pyhä Henki on meillä uudestisyntyneillä sinetti maailman loppuun asti. Ei sapatti.

        No on teilläkin opetukset. Teidän opetuksiin ei voi kyllä yhtyä.

        Kun kävin aikoinani Luterilaisen rippikoulun piti kymmenenkäskyn laki osata selityksineen ulkoa, myöskin sapattikäsky. Muista pyhittää lepopäivä seitsemäspäivä on Herran sinun Jumala sapatti jne.... Kinkereillä vielä tentattiin lisää.

        KYMMENENKÄSKYÄ. Luterilaisesta katekismuksesta v.1948 Mitä Jumala kaikista näistä käskyistä sanoo ? Hän sanoo näin: Minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, JOTKA MINUA VIHAAVAT, MUTTA TEEN LAUPEUDEN TUHANSILLE, JOTKA MINUA RAKASTAVAT JA PITÄVÄT MINUN KÄSKYNI.

        Mitä se on ? Jumala uhkaa rangaista kaikkia niitä, jotka rikkovat nämä käskyt. Sentähden meidän tulee peljätä Hänen vihaansa, niin ettemme riko näitä käskyjä. Mutta Hän lupaa armonsa ja kaikkea hyvää niille, JOTKA PITÄVÄT NÄMÄ KÄSKYT. SENTÄHDEN MEIDÄN TULEE RAKASTAA JUMALAA, JA TURVAUTUA HÄNEEN JA MIELELLÄMME ELÄÄ HÄNEN KÄSKYJENSÄ MUKAAN.

        1700-Luvun Luterilaisen virsikirjan virren sanoin: Ken tahtoo olla kristitty ja kristittynä kuolla, ei sille outo, PEITETTY saa Herran laki olla, jonk' antoi itse Jumala.


    • Samaatietä

      Minä en edelleenkään ole löytänyt Suannon opetuksista ristiriitoja raamatun kanssa.

      • dfgd

        Sinä et sitten osaa Raamattua ollenkaan. Moni tekee sen virheen, ettei opiskele kunnolla Raamattua vaan rupeaa kuuntelemaan sellaisia saarnaajia, joiden puheet kuulostavat ulkoisesti mukavilta, mutta todellisuudessa ne eivät ole Raamatun mukaisia.


      • 345
        dfgd kirjoitti:

        Sinä et sitten osaa Raamattua ollenkaan. Moni tekee sen virheen, ettei opiskele kunnolla Raamattua vaan rupeaa kuuntelemaan sellaisia saarnaajia, joiden puheet kuulostavat ulkoisesti mukavilta, mutta todellisuudessa ne eivät ole Raamatun mukaisia.

        Olisiko kyse esimerkiksi adventisti saarnaajista?


      • 1234567---

        Ristiriitoja löytyy mitä Raamatun sanaan tulee, mutta toivotaan, että Suontokin löytäisi totuuden.


    • Mylläre

      Olen kuullut ja lukenut monenlaisia juttu One Way Missionista. Toiset puhuu että, Tapani Suonnon opetuksessa/julistuksessa on ristiriitaisia raamatun kanssa. Toiset sanoo että, Suonnon seuraajien opetuksissa/julistuksissa on ristiriitoja raamatun kanssa. Toiset väittää, että muuttunut tyystin paikaksi jossa torontolaiset julistajat vierailee hyvinkin tiiviisti. Mikäs sitten on totuus? Liittyykö Metsämäen lähtöön jotain erikoisempaa? Onko Ritu Ylipihkala One Way Missionin hommissa?

    • siunaten

      Elä niin kuin opetat, Tapani Suonto! Miksi ihmisiä on lähtenyt ynpäriltäsi? Arto Boa, Leena Metsämäki, Kimmo Metsämäki, Maija Nyman. Miksi Arto Boa ei saanut kertoa lähtönsä syytä? Miksi Aki Miettinen, Esa Juutilainen ja monet muut puuttuvat joukosta? Ei seurakunta ole pätsissä, vaan sinä, tekojesi ja tekemättä jättämisien tähden. Sanoit että herra koettelee ja välillä tarvitaan tulta puhdistautumiseen. Miksi et kerro ketkä kaikki olet karkoittanut seurakunnastasi... vai onko se jumalan seurakunta? Miksi jumala on sallinut tämän kaiken, sinunkin käyttäytymisesi? Teatraalisesti pyysit että sinut muistetaan aina syntisenä; eikö me kaikki olla syntisiä, ilman dramatiikkaa. Olisin toivonut sinulta avoimuutta ja rehellisyyttä seurakuntasi edessä, ihan johtamistavastasi lähtien ja siitä mihin se on johtanut.

      • HerraArmahtakoon

        Olet täysin oikeassa. Tapani puhuu oikein mutta ei elä sen mukaan. Ristiriita ja tekopyhyys on saanut nämä mittavat ongelmat aikaan ja kehitys on jatkunut jo vuosien ajan. En tiedä onko Tapanin kohdalla jo liian myöhäistä kun edelleen syyttelee pois lähteneitä ilman todellista katumusta. Ratkaisu on se sama jota Tapani välttelee viimeiseen asti. Parannuksenteko.


      • Armonalla

        Voi mikä pettymys jos asiat ovat todella näin :(
        Herra Armahda !!!


      • hölönpölöä
        HerraArmahtakoon kirjoitti:

        Olet täysin oikeassa. Tapani puhuu oikein mutta ei elä sen mukaan. Ristiriita ja tekopyhyys on saanut nämä mittavat ongelmat aikaan ja kehitys on jatkunut jo vuosien ajan. En tiedä onko Tapanin kohdalla jo liian myöhäistä kun edelleen syyttelee pois lähteneitä ilman todellista katumusta. Ratkaisu on se sama jota Tapani välttelee viimeiseen asti. Parannuksenteko.

        Siis voitko laittaa tähän, mitä tarkoitat,ettei elä sen mukaan, mitä puhuu? Ryyppääkö hän? Onko kovasydäminen? Onko tehnyt jonkin vakavan rikoksen? Aina näitä taivastelijoita jostain riittää mutta kun kysytään mihin väitteensä konkreettisesti perustaa,ei vastata mitään,pufff....


      • lipstikka

        Voi tätä keskustelua. Karmeaa. Jos Paavali olisi heittänyt kaiken julistuksen pois, kun ihmiset väistyi oikealle ja vasemmalle, ei olisi evankeliumia. Raamattu puhuu kylmistä ja lämpimistä seurakunnista, ja riitoja, hajaannuksia ja muuta on ollut silloinkin. Koettelemuksia on aina, ja silloin koetellaan myös julistajista uskovaisiin. Jos Jumala kutsuu johonkin työhön, siinä on seistävä vaikka puukkoja sataisi taivaalta. Jokainen todellinen uskova koetellaan , mutta vain ne, jotka kestävät sen, pysyvät. Valitettavasti Jumala tekee näin, ja niin on tehnyt jo ammoisista ajoista Raamatun alkulehdiltä alkaen. Ja voittona on Ikuinen elämä. Ei ollut Johanneksella helppoa, ei Paavalilla, ei Pietarilla, jne Uuden Testamentin puolella. Mutta he olivat uskollisia evankeliumille, ja siinä on Jumalan voima.


      • Hämmästellään

        Kuka on Maija Nyman ???


    • KRkommentoi

      Mauno Mattila on oma yksi oma tapauksensa. One Way on on ollut hyvä tekijä vuosikymeniä Suomessa ja maan ääriin asti. Omat vajavaisuutensa on matkassa siinäkin.

    • 551

      Söpöt gimmat saavat jatkossa verohelpotusta

    • kauanuskossa

      Leena Metsämäki on nyt Patmoksen palveluksessa, ja Artoa Boa oli äskettäin vieraana. Nyt Radiopatmoksessa imoitettiin että Patmoksen toimittaja Markku Vuorinen saarnaa ensi viikolla One Wayn tilaisuudessa. Ei vaikuta että mitään kaunaa on näiden kahden yhdistyksen välillä. Jos siellä jotain käymistä on niin ainakin herrasmaisesti osaavat asioita käsitellä.

    • lipstikka

      Hyvät Jeesukseen uskovat ystävät ja vihamiehet
      Kun uskovat näin tuomitsevat Jeesukseen uskovat ja Hänestä julistavan, kysyn, onko Jeesuksen veren evankeliumin julistaminen väärin ? Jotenkin tämä hengellinen maailma omii itselleen ihmiset, ja ei tahdo, että mitään veren evankeliumia enää puhutaan. Uskovien yhteisö istuu omissa laareissaan ja puhuu evankeliumin sanoja korvasyyhyyn, haetaan mallia Amerikasta, jolloin on parempi evankeliumi kuin Raamatussa, joka Jumalan Sana. Näin ei saa olla. Ei kristittyjen homma ole kilpailua, vaan saattaa ihmisiä Iankaikkisuuteen. Minä ihmettelen tätä arvostelua, ja kiitän jokaisesta papista ja saarnasta, joka näin tekee. Meidän uskovien tavoite ei ole tuomita, vaan rakastaa. Sellaisesta me jokainen teemme tilin kerran Pyhän Jumalan edessä viimeisellä tuomiolla. Ja joka on Jeesuksen oma, saa kokea pahoja puheita, arvostelua, nimittelyä, suoranaista haukkumista ja epämielettömyyksiä. Sekö on uskovien oikeus`? Ei muuten ole. Jeesus on rakkaus ja antanut anteeksi kaikki synnit tapettuna ristinpuussa. Ja se on armoa, ja se pitäisi käsittää. Uskovat ovat Kristuksen ruumiin jäseniä. Olkoot he sitten mitä uskonnollista suuntausta edustavia tahansa. Uskossa kysytään kestävyyttä, koska Jumala koettelee näin viimeisinä armon aikoina kaikkia kristittyjä -ja se vain pahenee ajan myötä. Jokaisen kristityn pitäisi seisoa muurin aukossa ja pysyä sillä paikalla mihin Jumala on kutsunut ja asettanut. Ja saattaa ihmiset Iankaikkisuuden tielle. Se on meidän tehtävämme, ei riepotella ihmisiä ja arvostella kaiken aikaa. Jos olet saanut syntisi anteeksi, sehän on suurinta armoa. Se pitäisi ymmärtää. Ikävintä on kristikansassamme se, että ollaan nurkkakuntaisia, pelätään että joku vie seurakunnan väen. Kannattaisi lukea Paavalin kirjeet, ovat opiksi. Meilläkin julistajia käy pitkin Amerikkaa oppimassa vetäviä puheita , jotka kiehtovat seurakuntalaisia. Mutta jos Jeesus ei ole keskipisteessä, puhe kehällistä. Sen vuoksi kuuntelen niin Tapania kuin muitakin Jeesuksen veren evankeliumia julistavia kirkkokunnista riippumatta, ja Pyhä Henki kyllä ilmoittaa jos puhe ja opetus ei ole Herrasta. Tapani Suonnolla ja muillakin heistä on Pyhän Hengen johdatus. Ihmiset rakkaat eletään Jumalan rakkaudessa. Pha
      Kommentoi


      Ilmoita
      Jaa


      Lisää kommentti

    • Kauanuskossa

      Ei kannata kompastua siihekään tuleeko julstaja lännestä vai idästä vai onko hän paikallinen. Jeesus sanoo, ettei kukaan ole profeetta omalla maallaan ( mutta evankelista hän voinee olla). Joskus on helpompi ottaa uskonasiat vastaan vieraammalta kuin tutulta. Pääasiä on että julistajat ovat Herran lähettämiä. Ei ole järkevää että matkustellaan tarpeettomasti ja tuhlataan varoja. Kuitenkin Kristuksen seurakunta on maailmanlaajuinen jo senkin vuoksi varmaan Pyhä Henki vaikuttaa yhteistyöhön laajasti yli valtakuntarajojen.

      • 1234567---

        Tuli julistaja lännestä tai idästä, kunhan julistaa totuutta.


    • nooooiiinnnnnhhh

      voi kauheaa mitä on nyt tapahtumassa !!??

      olen nimittäin ollut uudestisyntynyt jo pian viiskymmentä vuot ta sitten, mutta en ole ollut ainoassakaan suonnon kokouksessa enkä kuunnellut ainuttakaan hänen jumalaiststa saarnaansa !!

      miten minun nyt käy joudunko hvettiin vai onko vielä mahtollista päästä perille vaikka en ole yhdessä vayssä ollut koskaan huh onpas nyt kamala paikka ja asia hoohhh taidan mennä tajuttomuuden tilaannnnnn......klops.

      • eimeneläpi

        Sinulla on nyt joku kohtaus päällä, vai mitä? Tuollaista puhetta ja irvistelyä ilmenee kun on saanut liikaa aurinkoa keväällä. Menee nesteet väärin päin. Neuvon seisomaan päälläsi ja laskemaan kymmeneen, sillä aikaa nestevirtaus palautuu normaaliksi ja muistuu mieleen ne ihanat ajat Herran kanssa kun yhdessä tietä kuljitte. Siunausta toivotellen oikealle ja vasemmalle kaikessa kunnioittamisessa. Tai trollipeikko piileksii pöksyissä mikä on enempi kuin mahdollista.


    • paljonvaaditaan

      Minne se Aki Miettinen nyt olisi häipynyt? Eikö ole hommissa eräässä lähetyksessä? Ei hänenkään saarnatyylinsä kaikkia miellytä vai kuka aina puhuisi niin ettei se korvaan koske? Esa Juutilainen on minulle tuntematon noin lähemmin. Eikö olekin Juutiprintin omistaja? Tarviiko olla aina jokin dramaattinen syy jos ei näy paikalla? Jos taas on niitä jotka haluavat enemmän vipinää lahkeisiin, niin kai hän käy jossain Riverissä tms? Miten ne olisi Tapani Suonnon syytä? Itse menevät minne menevät. Kerran lähdimme mieheni kanssa pois kotiseurakunnasta kun uusi saarnamies oli sellainen päälle päsmäri ettei tykännyt kun teimme teetupabussityötä. Oli kuulemma vanhanaikainen työmuoto ja sanoi ettei seurakunnasta saisi kukaan edes leipoa siihen jos mukaan tulisikin. Ihan hirveä oli myös evankelistasisarelle jolta vaati tuloksia. Itse pelasi biljardia toisen saarnamiehen kanssa seurakunnan hänelle rakennuttamassa talossa. No toki oli narsistisen luonteenpiirteensä mukaisesti mielestään erinomainen saarnaaja. Moni muukin läksi ulos tuosta rukoushuoneesta sittemmin. Loukkaantuivat käytöksestään. Että sellaisia kokemuksia kovista luonteista. Luulenpa Tapanin olevan ihan eri kaliiberia kuin tuo mainitsemani saarnamies. Pitäkää hyvää huolta hyvistä paimenista. Useat saarnamiehet vaihtavatkin ammattiaan työn kovuuden ja vaativuuden vuoksi. Kaikkia ei voi miellyttää, mutta riippuu siitäkin osaako saarnaaja käsitellä kanssamatkaajiaan. Jämäkkyytä tarvitaan myös.

    • Kauanhellari

      Aki Miettinen taitaa olla Marttyyrien ääni-yhdistyksessä. Jo eläkeiässä mutta palvelee Herran työssä.

    • Kauanuskossa

      Luin Arto Boan facebookseinältä että oli antanut todistuksen, mukana myös Leena Metsämäki One Way- evankelioimistilaisuudessa. Sovissa ovat entiseen! Ei tuosta voi muuta päätellä!

    • Tapani Suonnon parjaajilta puuttuu Hengen tuntemus.

    • NytTosi

      Suontolaisuus

      Minä aikoja sitten lanseerasin "suontolaisuus" ilmiön, kun totesin suonnon nousseen kolostaan Pyhää Henkeä pilkkaamaan. Olen ollut lähipiirissä erittäin pitkään ja hän on pitänyt matalaa profiilia pelostaan ja alamaisuudestaan sielunviholliselle. Mutta asiaan oli puututtava, koska hän tuomitsee eläviä uskovia Jumalan palvelijoita harhaoppisiksi ja väärien henkien vallassa oleviin, eli helvettiin.

      Markku Veilo opettaa näistä sielunvihollisen lopunajan puuhamiehistä ja niiden noususta YouTubessa hyvin rakentavasti. Puuhastelijoita on paljon mm Mattila, Norolampi, Aitomaa jne. Markku Veilo nimellä löytyy tervettä opetusta.

    • Anonyymi

      Tapani Suonto on pysynyt raamatun totuudessa.

      • Anonyymi

        Suonnon seuraajat ovat eksynyt, koska he eivät tunne kirjoituksia. Suonto on yksi laittomuuden ihmisen äänitorvista siinä, missä muutkin. Suonto tekee laittomuutta ja opettaa tekemään laittomuutta.

        Suonnon kasteopetus on väärä. Hän itse asiassa kierolla tavalla pitää luterilaiset lapsikasteessa hyväksymällä sen, vaikka heidän tulisi ottaa uskovien upotuskaste, mitä ilman ei voi pelastua. Hän pelottelee jopa mielenterveysongelmilla niitä, jotka ottavat lähteisten vastustuksesta huolimatta raamatullisen uskovien upotuskasteen. Tämä ei ole vanhurskasta toimintaa.

        Suonto päästää naiset opettamaan seurakuntaa ja hyväksyy homoparit seurakuntaansa, vaikka Raamattu kieltää kummankin. Se siitä Raamatun totuudessa pysymisestä.

        Tässä oli muutamia syntejä, jotka kertovat, ettei Suonto ole vanhurskas mies eikä One Way ole vanhurskas seurakunta. Suonnon opeilla ei voi kukaan pelastua, koska hän opettaa laittomuutta.


    • Anonyymi

      Eläkkeellä teillä on ystäviä, joita ette edes muista. Naamasta ei väliä, kun ette valinneet. .

    • Anonyymi

      Ehkä sillä on vaikeaa myyntityössä ja verot maksamatta tuloista tehon tiedätte että täällä kuuluu maksaa verot tuloista . Hänen porukassa pyörii varkaita ja satanisteja joilla pirun kuvia lautasella ,varastettua tavaraa niin ehkä se vaikuttaa että on hellarien synnit ja sitten he kerää luterilaiselta rahaa ja tavaraa sekä kiertää myymässä romujaan kirjoja jne. Että ihmisen pitäisi olla luotettava eikä häilyä rahankeruulla. Myös on hellarivapareissa näitä varastaa kaiken joukkoja . Ei nyt muisteta missä kohtaa Jeesus käskee varastaa kristityiltä . Juudas oli varas jo ennen kuin saatana meni häneen ja hän oli sentään juutalainen .

    • Tuo on kivaa..minäkin tahdon perustaa!
      Kävin Ilta Kristukselle monet kerrat, joka perjantai. Siellä oli aina gospelbändi tai joku esiintyjä. Ja sai sitten voileipiä.

      • Anonyymi

        Tuollainien kokemus ei ole peruste arvioida opetuksen hyvyyttä. Sinä myyt perintöosuutesi yhdestä hernekeitosta, kuten myös Eesau perintöosuutensa Jaakobille hernekeitosta.

        Itse olen ihmetellyt sitä, että Suonto yrittää pyhittää perjantaita Kristukselle, kun Jeesus on sapatin Herra. Perjantai on muslimien rukouspäivä. Suonto sitten järjestää vaisuja juhliaa sunnintaina, vaikka Raamatussa ei ole sunnuntaista mitään lepopäivää tehty.


      • Anonyymi

        Heb 12:16 Katsokaa, ettei joukossanne ole ketään siveettömästi elävää tai maailmallista, sellaista kuin Esau, joka yhdestä keitosta myi esikoisuutensa.
        17 Tehän tiedätte, että kun hän myöhemmin halusi siunauksen itselleen, hänet hylättiin. Hän ei saanut tilaisuutta parannukseen, vaikka hän sitä itkien anoi.


    • En ymmärrä tuosta arvostelusta. Siellä oli sali ja paikka joka toimi. Ei tullut mieleen koskaan miksi arvostella Tapani Suontoa, hän oli sellainen kuin oli, en koskaan tavannut Hänellä oli sali
      Jossa gospelmusiikkia perjantaisin. Puheita,
      Kahvia ja leipää.

      Hänenkirjoja hyllyissä ym kirjoja En lukenut hänen kirjoittamaa, se oli jonkun uskovan, miksi hänen pitäisi olla täydellinen???? He on sellaisia kuin on. Saako arvostella siksi että on joku sali. Ei hän käynytsiellä perjantaisin, eikä varmasti muina päivinä kun oli jotain naisten ryhmä tms.
      Mitä toimintaa siel oli.
      Ei ollut rahaa ostaa kirjaa...Voisin lukea.
      Toimiiko sali???? Onko se pe ilta yhä?

      • Anonyymi

        Sinä olet eksynyt, koska et osaa Raamattua. Älä luota Suontoon.


      • Anonyymi

        Tämä sopii Tapani Suontoon:

        "he ovat ulkonaisesti hurskaita mutta kieltävät uskon voiman. Karta sellaisia! Nämä näet tunkeutuvat koteihin ja kietovat valtaansa syntien rasittamia, monenlaisten oikkujensa riepottelemia naisparkoja, jotka ovat aina alttiita uusille opetuksille mutta eivät voi koskaan päästä selville totuudesta." (2 Tim 3:5-7)


    • Siellä oli se kahvila. Niin tahdon sellaisen paikan myös. Havaitsin tässä että vanhentuminen ehkä johtuu siitä että ei ole ruokahalua?? En luota nälkään.
      Join prot juoman äsken vaikka ei yhtään tehnyt mieli. 20 gr prot ja kriikunamehua!!
      Pyöräilin kilometrejä kävelin kilometrejä mutta ei nälkä. Se ei haittaa nuorena mutta jos pahat henget koettaa vähentää kehon kollageenia pitäisikö sitä tankata Keho valmistaa proteiinia. Siis kollageenia. Se voi valmistaa sitä niin että se ei vähene. Olisiko jollain rakkaus perustaa
      New age budhalaisuus kaikki ihmiset jotka voi tulla puhumaan hindulaiset newage ja
      Ekumenia. Bahai, Osho, Summit Lighthouse
      Ihmeiden oppikurssi, Pistis Sophia ,

      Ei oteta sitä energiaa nyt siitä intim elämästä
      Jalka yritti heilua alkaa joku jossain nai
      Sen näkee usein että ihmiset alkaa heiluttaa jalkaa. Ihan tyhjää...... mistä se syntyy...
      Missä fiilis on.... Ensinnä on niitä periaatteita? Ett hyväett ihmiset voi hyvin. On niin tyhjää ei saa otetta mistään. Minua kiinnosti ne gospel esiintyjät, että millaisia he on ihmisenä .

      Tänään oli sellainen idea että tekisin itse musiikkia. ! Oli siihen fiilistä.
      Tanssitunnit olisi, 250 e lukukausi.
      En pysty maksamaan moni ei pysty
      Eli järjestää edullisempia tai ilmaisia
      Että pysyy kunnossa
      Voi juoda teetä tanssin jälkeen
      Tahtoisin tavata enemmän ihmisiä
      Voi kysellä? Millaista elämää elää?
      Onko kaikilla oma elämä
      Se on hyväett he pystyy järjestämään mitä heille sopii, mitä tahtovat mutta sairaudet uhkaavat
      Hengellisyys auttaa Nuoret eivät voi valita taidetta tanssia jos ei ole tarjolla, jos ovat köyhiä
      Liikunnanohjaaja koulutukseen perehdyin vaihtoehtoihin, liikaa ei ollut tarjolla
      Maksoi 2000 e lukukausi
      Ei ollut sellaista summaa. Pakko nuorten ottaa opintolaina? Se on helvettiä!!! Jonkun pakko maksaa kuntosali ja siellä saa flunssan, kun ryhmäliikuntatunnit täynnä ja paikasta taisteltiin että kuka mahtuu sinne
      Missä muualla työpaikkoja? Koulussa ?koulupakon koulussa
      Pelkkää bisnestä.
      En kestä sitä
      ei ole kristinuskon tarkoitus Olen kristuskon kehittäm sielu herkäksi tuntevaksi kehittynyt
      Olin ahdistunut todella nuoruuden
      He ei voi olla ihmisiä ahdistuneita tai jos he on ahdistuneita eivät löydä elämää onnellista jos ovat kehittyneitä sieluja ja ahdistuneita
      saattavat jäädä sairaaseen syövätlääkkeit tai masennus tairöyhkeys johonkoulukasvattaa
      En muuta tiedäkään kuin röyhkeitä
      tms
      Heille on joku kohtalo???se yksipien tyttö löysi lehmiä hoitamaan Tiktokissa opettaa sorkkien leikkaamista Siin pitää olla raaka.
      Paljon nautoja Sitä keinosiemennystä..
      Kasvatetaanko misseiksikin jotkut?
      On varmaan sitten minulle poikaystävä ja me perustetaan mihin on fiilistä. Nuorista pidän
      En kestä ett nuoruus menisihukkaan siihen löytyy fiilistä Sitä ei ihmisiä tavatessa tiedä onko hyväksi heille Rakkaus on olemassa

    • Pitäisi olla rakkaus. Siellä tanssikouly Anitra Ahtolan on 8.päivä lukujärjestys julkaistaan
      Menikö se jo?? Ja 15. Päivä ilmottautuminen alkaa klo 12. ??????? Että 8-15 taistelkaan paikasta tunnilla??? Uhkaako flunssa???

      Minulle tuli flunssa siellä Elixia kuntosalilla monta kertaa. Siellä oli aina täynnä ryhmäliikuntatunnit.
      Mutta opin sitten mitä se flunssa on. Että paha henki tekee sen. Se näytettiin.
      Kurkku tehtiin kipeäksi
      Ihan tyhjästä ilmasta se syntyi
      Ja monta kertaa se alkoi uhata tulla se tunne kurkkuun uhkasi tulla vuosikausia sitten
      Ymmärsin et ei siin ole järkeä että jokin pikku rajattu alue kurkussa kipeä siisei se tajuton veerus voi tietää kurkussa rajoja
      Sitten saattoi yrittää mennä keuhkoputk

      Hirvittävää elämä kyllä... oli keuhkotautia joskus.
      Ihmisten täytyy rajottaa syntyvyys.
      Jumala ei tahdo niitä vaivoja. Jumala jaksaa.
      Jumalaan vedota ett terveenä pysyy
      Kun elää Jumalan kanssa rakentuu tulevaisuus Jumalan kanssa
      Minusta järjetöntä lisätä maailman väkilukua kun kerran pienimmätkin eläimetkin syntyy uudestaan. Kesyrotta joka minulla oli on fretti nykyään. Eläimet voi syntyä eläimiksi uudestaan,
      Mutta jos ihmisten lukumäärä kasvaa
      Jos ovat eläimiä jotka syntyneet ihmiseksi???
      Sitten ne ei enää voi syntyä eläimeksi.
      Luulisi että täällä Suomessa olisi joku Jumalan luoma johon tutustua jonka kanssa elää
      Joka sopiva oikea ( kirjamessuil ei näkynyt ketään.. kysyin maatilaa perustam henkistä paikkaa simulaattorin luona ruots tv n
      Hän oli suuri muthän on pienentynyt
      Sattui kahvilaan eilen Pelotteli kun henkkarini kadonnut ..hänellekin oli 2 sti tapahtunut se.
      Jokin väittiet tuollainen silmlasipäinen tum tukkainen saattaa olla ilkeä? Ihan ok hän oli.
      Viimeksi kun törmäsimme siinä sattui olem eräs pien tyt, Pikku Taina joka oli Lady Sarahin sisko Lady Louisa joka oli uskova mutta ei ole enää.
      Warsowassa hän asui naapurissani, ja hänellä on luodinkokoinen luomi kasvoissa.
      Hän ilmestyi sinne sekottamaan
      Kun hän ollut ylhäinen usein löysin 2 eläm muotokuvan mutta nyt on ihan sekasin ja yksinkertainen ja jossa en koe eläm tarkoituksellisuutta koska häntä ei voi ymmärtää. En ymmär hänen motivaatiota enk mitään. Sitä epä älyllisyyttä joka on huomattava.
      Hän oli todelviha mielinen vuosia, röyhkeä ja törkeä, pidä sä suus kiinni sanoi esim jos lauseenkaan sanoa koetti. Saattoi johtua että luulin olleeni Lady Sarah. Mutta eihän hän sitä tiennyt. Ei hän edes uskonut Jumalaan. Toljotti ihan silmät selällään jos sanoi puhui että Jumalaan uskoa kannattaisi, ajatella niitä asioita. Hän on niin yksinkertainen että ei ollut kykenevä. Koska hän oli puhelias se tuli ilmi.
      Hänen sekavuus epäloogisuus käsittämättömyys
      En voinut tuntea mit myönteist tai ymmärrystä, hän jaksoi höpöttää ihan omituisia asioita.
      Sai höpöttää tietysti. Mutta luulisi ett on paha olla sellaisessa mutta hän varm viihtyi siinä mitä valitsi tehdä. Hänessä näkyi äly ensin tai jossain vaihees että hön voisi ollahyvin älykäs
      Sama Michalissa oli, johon tutustuin kun oli 16.
      Hän yllättäen liittyi elämääni.
      Myös herttuattarena 1700 Irlannissa Englannissa tunnistin hänet muotokuvasta. Kävimme molemmat Hengen tiedon messuilla
      Ja Ihmeiden oppikurssi esitelmää kuulemassa, myös Abigail. Davisin sisko siis.
      Michal yksi vaimoista. Muistuukin tässä se
      Tainatyttö .. hänen näköinen oli eräs Raamatunajanmuotokuva
      Eilen vilkaisi n Apostoli Johanneksen muotokuvaa
      Hän saattaa olla Jussi?? Jonka näin 7 vuotiaana..
      Siel joku oli sen tytön näköinen
      Mikä häntä vaivaa. Mutta minä tahdon tehdä normaalisti parhaani
      Painajaismaista että sitä ei olisi
      Minul on normaalit periaatteet oikeiden tunteiden tarve ja ymmärrys
      Olen tervesieluinen
      He, Bach tai Navarron kuningas ovat kammottavia siinä että he on kuin eri planeetalla
      Ei ole kontaktipintaa ei kohdata ei yhdessäkään lauseessa. Erästäti opettisanan kontaktipinta
      Kun etsin kirjeenvaihtoa keskustelua, tuo täti kirjoitti, Onko tässä kontaktipintaa? Hän kysyi.
      Mutta seuraavassa kirjeessä sanoi että on tekemässä mansikkakakkua jollekin sukulaiselle
      Minusta tuntui että hän eivälittänyt keskustelusta vaan oli yksinkertainen??jota kiinnosti leipoa kakkua
      Minä voin keskustella tehdä kysymyksiä vastata olla kiinnostunut yleensä he ei ole
      He ei tee yhtäkään kysymystä. Minua voi kiinnostaa pitäisikö voisinko ruveta radiotoimittajaksi? Mutta he on yleensä kiinnostuneita kaikiista maallisista
      Niink tämän yhteiskunnan hyväksyen,
      Että ok oikeasti että opiskelee kampaajaksi tms
      Minun homma sitten perustaa joku tanssikoulu?
      Rn minä jaksa esittää että ok että sulla on 3 v helvettiä lukiota edessä tms
      En jaksanut ammattikoulun kuvanvalmistajalinjalla yhtään
      Tein siellä punaisest ja läpinäkyvästä teipistä miehen, jolla ruusu kädessä, ja joku kiltti luokkalainen tyttö sanoi että sun pitäisi olla taidekoulussa. Kirjoituskilpailun voitin

    • Tahdon auttaa nuoria.
      Olin niin onnellinen kun löysin taidekoulu MaanMaharishiArtAcademy ilmoituksen

      Huudahdin ääneen Tuonne
      mun on päästävä , tunsin
      Tahdon myös tehdä sellaisen paikan joka on jollekin sopiva ja pelastus
      Ei ole paljon tarjolla. Työttömiä on ja mielenterveysongelmaisia. Tyhjeneviä kyliä kuulema
      Luulisi että Jumala on jonkun luonut.

      Ett voi käyttää elämän!!voi vastata kun kerrotaan saastumisesta haasteeseen
      Ei tarvitse olla joka aiheutraisi kuivuutta tulvia toisel puolel maapalloa
      Ei ruuhkajonosta Länsiväylän
      Voidaan pelastaa
      Ei uppoava metrohissiin
      Kerran putosin sinne kyin kaivoon vahingossa
      Katson aina että menee ylöspäin eikä alas.

    • Löysin henkkarin Söin nyt linssisipsejä ja lakuja
      Henkkari onneksi löytyi Niihin yksiin tiloihin mahtuisi tanssia Mutt tällaisessa olohuoneesskkn mahtuisi. Paljon rakennetaan rakennuksia. Ja ne on keskeneräisinä kaunei.millaan hyv näköisiä monet

    • Ai se oli vanha kirjotus
      Tuli yhtäkkiä mieleen kirjotinko johonkin 100v vanhaan kirjotukseen ?
      V 18. Minäolen lehdetkin on v 17.

      On niin pahoja ne naiset.. tuollaistakin saa aikaan. Mut ei se minua haittaa. Kävin siel One Wayssa tosiaan.. hyvää yötä💙

    • Anonyymi

      Suonto on kaikin puolin fiksu ja filmaattinen ja hän tuntee hyvin helluntailaisten viat ja synnit mutta lapsikasteen harhaa hän ei ole tunnistanut. Siksi Jumala ei voi käyttää häntäkään herätyksen välikappaleena.

      • Anonyymi

        Nuo sinun1-3 kohdan mantrasi ei pidä paikkaansa.
        Valehtelet. Se on syntiä se.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo sinun1-3 kohdan mantrasi ei pidä paikkaansa.
        Valehtelet. Se on syntiä se.

        Ne pitävät paikkansa.

        Onko sinulla mitään näyttöä, etteivät pitäisi? Ei ole, joten hyväksy totuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo sinun1-3 kohdan mantrasi ei pidä paikkaansa.
        Valehtelet. Se on syntiä se.

        Suonnosta esitetty krittiiikki pitää paikkansa. Edellä olevat kolme kohtaa ovat totta.

        Kohta 1:n väite on tarkastettavissa OWM:n nettisivuilta, missä on ilmoitettu Suonnon epäraamatullinen kasteoppi. Kohta 2:n sanoisin, että olen itse kuullut Suonnolta homomyönteisen saarnana, joten minua ei tarvitse vakuuttaa enempää tässä asiassa. Kohta 3 pitää myös paikkansa, koska OWM:ssä on ollut saarnaamassa paljonkin naispappeja ja myös palkkalistoilla.

        Suonnolla on kuurot korvat ja paatunut sydän. Hän ei ota vaariin mitään palautetta, mitä hänelle antaa.


    • Anonyymi

      Tapani suonto on tosi hyvä ja tosi rauhallinen puhuja tykkäään kuunnella tapanin saarnoja.on Jeesuksen lähetti.

      • Anonyymi

        Tapani Suonto on harhaajohtaja, joka tekopyhällä konservatiivisuudella vetoaa niihin, jotka eivät Raamattua osaa, mutta jotka etsivät seurakunnasta uskonnolista viihdettä. Suonnon opetus on puutteelista ja virheelistä.


    • Anonyymi

      Suonto koettelee jotain ihan muuta kuin uskoa. Oli kuulemma saunonit näiden narkkien kanssa, ja koetellut jotain ihan muuta. Imenyt pojat kuiviin. Lurpslurps Tapsa.

    • Anonyymi

      Rahasta mitä vaan eikö.

    • Anonyymi

      Tapani Suonto ei rakasta Kristusta, koska Suonto rikkoo koko ajan Kristuksen käskyjä. Suonto on tekopyhä saarnaaja korvasyyhyyn.

      "Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa. Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan." (Matt 5:19,20)

    • Anonyymi

      Ikuisuus on pitkä aika - etenkin jos sitä viettää Helvetin tulijärvessä. Siellä sitä on Eksyttäjällä aikaa muistella menneitä ja miettiä kenen nimissä on saarnannut.

      Teille, jotka vielä elätte ja voitte valita omasta vapaasta tahdosta sekä tahdotte olla vanhurskaina, minä sanon: pelätkää Jumalaa ja rukoilkaa pelastusta.

    • Anonyymi

      Juuri uskoontulleena en voi kun ihmetellä näitä kirjoituksia. Onko todella kyseessä uskossa olevat ihmiset. ”Rakasta lähimmäistäsi…” ja ”älä tuomitse..” ovat tainneet unohtua.

    • Anonyymi

      Luukkaan evankeliumi:
      16:8 Ja herra kehui väärää huoneenhaltijaa siitä, että hän oli menetellyt ovelasti. Sillä tämän maailman lapset ovat omaa sukukuntaansa kohtaan ovelampia kuin valkeuden lapset.
      -repent-
      Johanneksen evankeliumi
      16:33 Tämän minä olen teille puhunut, että teillä olisi minussa rauha. Maailmassa teillä on ahdistus; mutta olkaa turvallisella mielellä: minä olen voittanut maailman.

    • Anonyymi

      Tapani on alaikäisen lapsen hyväksikäyttäjä.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10762
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3053
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      207
      2871
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1666
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1607
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1516
    Aihe