KRISTILLISEN kirkkokunnan johtajat päätyivät sunnuntaina harvinaiseen toimenpiteeseen, kun he sulkivat Jerusalemin vanhassakaupungissa sijaitsevan Pyhän haudan kirkon ovet kävijöiltä, kertoo uutistoimisto AFP.
Kirkko suljettiin, koska kristityt johtajat katsovat Israelin yrittävän heikentää kristittyjen asemaa Jerusalemissa. Israel nimittäin suunnittelee alkavansa verottaa kirkon sellaista omaisuutta, jonka se tulkitsee olevan kaupallisessa käytössä.
VEROSTA vapautettaisiin Israelin viranomaisten mukaan uskonnon harjoittamiseen tai opettamiseen tarkoitetut paikat.
Kristityt kuitenkin katsovat, että verotus mahdollistaisi kirkon omaisuuden pakkolunastuksen, AFP kertoo.
”Tämä muistuttaa meitä samantapaisista laeista, jotka säädettiin juutalaisia vastaan Euroopan pimeänä aikakautena”, kristillisen kirkkokunnan johtajat toteavat lausunnossaan.
PYHÄN haudan kirkko on rakennettu paikalle, jossa Jeesuksen ristiinnaulitsemisen paikan ja haudan uskotaan sijainneen. Kirkko on kristinuskoa tunnustavien pyhin paikka ja pyhiinvaelluksen kohde. Kirkon sulkemisajan pituudesta ei sunnuntaina ollut tietoa.
Kirkko on myös suosittu turistikohde. Sunnuntaina sen luona nähtiin hämmentyneitä ja pettyneitä matkailijoita, jotka eivät päässeetkään kirkkoon sisälle, AFP kertoo.
https://www.hs.fi/ulkomaat/art-2000005581922.html
Kirkolla on rahaa mutta keisarille ei annettaisi mikä keisarille kuulu.
Kirkko ei enää vapaamatkusta Jerusalemissa, hyvä!
20
254
Vastaukset 20
- samat-vastuut
Aika erikoista, että PH:n kirkko ei maksaisi sille kuuluvia veroja kuten kaikki muuutkin kirkot, moskeijat ja synagogat tekevät.
Tottakai sitten ulosmitaaan maata jos maksut on maksamatta.- laitalinkkitähän
koskeeko laki synagoogia?
Pyhän Haudan kirkko on yksi vilkkaimpia markkinapaikkoja Jerusalemissa. Tottakai sen pitää velvoitteensä hoitaa 🇮🇱
- totisesti_
Aamen!
- mitämyydään
mitä siellä myydään?
- ihankotottataas
usko.vainen kirjoitti:
Kaikenlaista uskonnollista tilpehööriä.
siellä kirkossa sisällä vai?
ihankotottataas kirjoitti:
siellä kirkossa sisällä vai?
Sen kirkon tiloissa. Siinähän on useita kirkkoja samassa kompleksissa.
- VeroPakolaiset
Eikö meinaakaan maksaa verojaan koska varautuu jo maan lunastuksiin?
usko.vainen kirjoitti:
Niin, jotain hämärää kirko nyt puuhaa 😏
Tarvii katsoa tänään Jerusalem uutiset 🤓
Mitä jos evl.kirkko vaatisi samaa Suomessa? Emme maksa veroja!
- ehkä.kohta
Ei vielä.
- onkotasapuolista
koskeeko laki myös itkumuuria? siellähän käy turisteja kai pilvin pimein.
- myydäänkökirkossa
usko.vainen kirjoitti:
Itkumuurilla ei myydä mitään 🇮🇱
myydäänkö tuossa kirkossa?
myydäänkökirkossa kirjoitti:
myydäänkö tuossa kirkossa?
Myydään, kaikenlaista uskonnollista tilpehööriä.
- myydäänkösiellä
usko.vainen kirjoitti:
Myydään, kaikenlaista uskonnollista tilpehööriä.
kirkossa? ihan siellä sisällä?
myydäänkösiellä kirjoitti:
kirkossa? ihan siellä sisällä?
Niissä tillissa joita kirkko käyttää. Eihän kirkolta muuten veroja myyntituloista perittäisi 🤔
- YEVmissäluuraat
Eikö aihe kiinnosta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että
Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.931487Puukotus Kajaanissa
Kuka puukotti ja ketä? https://yle.fi/a/74-20247765 Vähemmän yllättäen päihteet mainittu471013- 15886
Mieti oikeasti
Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.40838Pahin tapa satuttaa toista
On jättää toinen vaille mitään vastausta. Erityisen kipeää se tekee sillon jos toinen ghostaa.82758- 92741
kene ajoi "kolarin"?
"Punkaharjulla Luston ja Tuppuranmäen välillä sattui tiistaina aamupäivällä liikenneonnettomuus. Poliisin mukaan Savonl17737- 46728
Minulla on joskus ikävä sinua ja ajattelen sinua joskus.. edelleen
Olin joskus niin rakastunut sinuun. Olin onnellinen, että kohdattiin ja kun vain tiesin sinun olevan olemassa. Täytit aj27687- 68672
- 12665
- 47664
- 59662
Alkaa jotenkin nyt kuvio hahmottuu täällä
Sellainen vaikutelma tästä alkaa tulla, että täällä on joku pieni porukka, joka tuntee toisensa tai ainakin pelaa samaan97651Nainen, tässä olen kahden vaiheilla
Toinen pitäisi valita ja kummassakin on hyvät ja huonot puolensa. Toinen olisi sellainen pysyvä mutta työläs. Toinen taa56585Jos kaivattusi on
Varattu niin miksi et antaisi asian olla hänen suhteen. Miksi ylipäätään vielä jatkat?47576Hyvä on sitten, jos et sitä s*ksiä halua kanssani.
Rakastetaan vaan toisiamme, voin käydä muualla tyydyttämässä fyysisenpuolen tarpeet. Puhumalla tämäkin olisi selvinnyt.129557- 43544
Oliko virhe palkata näykkelis johtoon?
Kunnan asiat sekaisin eikä mikään homma toimi. Ilmeisesti samaa sekoilua muillekin suunnille. Johtaja asuu itse muualla149534Suloinen ja herkkä
Toiset huomioiva, räväkkä, yllättävä. Ei sellaisesta voi olla pitämättä.31525