Mieluummin Taivaaseen!

Menen mieluummin Taivaaseen Jeesuksen luo kuin helvettiin Saatanan luo. Jeesuksen luona on kaikki hyvin. Kaikki.
2
Ilmoita

85 Vastausta

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Miten tuonkin nyt ottaa kun eri kielisissä raamatunkäännöksissä asiat ovat aivan eri lailla. Joissakin on maito-oppia pelkästään ja joissakin syvällistä viisautta jne.
Eräskin vieraskielinen käännös pitää taivaita juuri sinä paikkana, jota koskee aikanaan TULELLA KASTAMINEN. Taivaat joutuvat ensimmäisenä maailmanlopun kynnyksellä tuliseen koetukseen.

Ja myös sanoo Pietari kirjeessään, että kolmas taivas saattaa olla sellainen, josta Nooan väen tavoin pelastuu lopulta ehkä niinkin vähän kuin kahdeksan henkilöä.

Taivaita ilmeisesti on monia ja eri tasoisia. Maito-taivaista alkaen. Ne, joilla on eri kielinen käännös kuten helluntaikirkko opettavat taivaasta eri tavalla kuin muut. Riippuu aivan käännöksestä se mielikuva joka on taivaasta.
1 VASTAUS:
Helluntailaiset käyttävät ihan virallisia kirkkoraamattuja. 38 on suositumpi kuin uudempi käännös.
+Lisää kommentti
Miksi kuitenkin vihaat totuutta, mutta rakastat valhetta?
1 VASTAUS:
Miksi esiinnyt toisen henkilön nimimerkillä?
Miksi vihaat muita ihmisiä?
Miksi sinulle Jeesuksen sovitustyö on pahennus?
Miksi Jeesuksen sovitusveri ällöttää sinua?
Miksi herjaat apostoleja?
Miksi sinä pidät suurta osaa Uutta Testamenttia valheena?
+Lisää kommentti
Aikoinaan ihmiset tosiaan ovat luulleet, että taivas on kansi ja sen päällä on ensimmäinen taivas. Sen jälkeen tulee toinen kansi ja niin edelleen aina seitsemäs ja jopa kymmenes taivas. On jopa pelätty, että taivas voi pudota niskaan jos ihmiset eivät ole kuuliaisia ja siihen on ratkaisuksi kehitetty, ns. taivaantappi, näkymätön tappi joka menee pohjantähteen ja pitää taivasta ylhäällä ikäänkuin teltan keskimmäinen tukipuu.

Enää ei niin ajatella, tietenkään, koska me tunnemme jo avaruuden, tai sitten ei.
3
Ilmoita
Paavalihan näki kuinka sieluja nakattiin takaisin maan päälle, en nyt muista monennestako taivaasta niitä putosi, mutta tarina sinänsä toistaa Platonin näkemystä siitä, kuinka sielut syntyvät uudelleen ja voivat valita myös eläimen osan.
1 VASTAUS:
Korjaus: Paavalin kirjoitetaan nähneen.
+Lisää kommentti
Ylös nouseminen voi tarkoittaa myös ihmisen kehitystä vauvasta vanhuuteen. Joku mainitsi siellä Maito-taivaan, joka viittaisi vauva-aikaan.

Ihmiset voivat nousta ylöspäin myös sivistyksellisesti, aikakausien kuluessa ja silloin voidaan puhua 'elämän koulusta' siinä tarvitaan myös opillista koulua, sielläkin noustaan ensimmäiseltä luokalta ylöpäin.

Jos ihminen ei halua nousta ylös tiedon kautta, silloin hänen on opittava kärsimyksen kautta, paikoilleen jääminen on yhtä, kuin että nousua ei tapahdu.
2
Ilmoita
2Kor.12:2 Biblia (1776). Minä tunnen ihmisen Kristuksessa ennen neljätoistakymmentä ajastaikaa, (oliko hän ruumiissa, en minä tiedä, eli oliko hän ulkona ruumiista, en minä sitäkään tiedä; Jumala sen tietää:) se temmattiin ylös hamaan kolmanteen taivaasen. 2Kor.12:4 Temmattiin paratiisiin ja kuuli sanomattomia sanoja......
1
Ilmoita
Et sinä minnekään mene. Maassa sinä olet syntynyt ja maahan jäännöksesi jäävät. Mitään ei erkane kehostasi. Elämä on lyhyt ja ainutkertainen, kuolema lopullinen.
2 VASTAUSTA:
Jos minun on valittava, kumpaa uskon, sinua vai Jumalan sanaa, valitsen epäröimättä ja iloiten Jumalan sanan. 😀
Jeesukseenluottava kirjoitti:
Jos minun on valittava, kumpaa uskon, sinua vai Jumalan sanaa, valitsen epäröimättä ja iloiten Jumalan sanan. 😀
Minäkin uskoisin, mutta jumalan sanaa ei ole mistään saatavilla.
+Lisää kommentti
Jumalan tahto on, että kaikki ihmiset pelastuvat, mutta ketään ei kuitenkaan pakoteta pelastumaan.
2 VASTAUSTA:
Aamen!!! Ihmisellä on vapaa tahto.
Aamenaamenaamen kirjoitti:
Aamen!!! Ihmisellä on vapaa tahto.
Teillä tuntuu olevan tietoa tuon jumalanne tahdosta. Missä tuota tietoa jaetaan?
+Lisää kommentti
Taivas on jokaisen Jeesukseen uskovan päämäärä.
5 VASTAUSTA:
Sitten vaan siihen suuntaan, niin että nuppi tutisee, vai oletteko eksyksissä?
Kaipaatteko.opasta kirjoitti:
Sitten vaan siihen suuntaan, niin että nuppi tutisee, vai oletteko eksyksissä?
Ei uskova eksy, jos vaan pitää Jeesuksesta kiinni. Jeesus vie perille, sillä hän on tie, totuus ja elämä!
Jeesus.vie.perille kirjoitti:
Ei uskova eksy, jos vaan pitää Jeesuksesta kiinni. Jeesus vie perille, sillä hän on tie, totuus ja elämä!
Aamen!!! Taivas on ihana päämäärä!
AamenkiitosJeesus kirjoitti:
Se on myös Jumalan tahto.
AamenkiitosJeesus kirjoitti:
"Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi."
+Lisää kommentti
Se on niin totta, että tarvitaan voimakas Jumalan sanan ja Pyhän Hengen yhteisvaikutus, että ihminen huolestuu iäisyysosastaan, kääntyy Jeesuksen puoleen ja lähtee kulkemaan kohti Taivasta.
8 VASTAUSTA:
Ethän sinä pääse elävänäkään mihinkään taivaaseen matkustelemaan, saati sitten kuolleena.
Tosiasiat.huomioiden kirjoitti:
Ethän sinä pääse elävänäkään mihinkään taivaaseen matkustelemaan, saati sitten kuolleena.
Voi miten tietämätön sinä olet!
Yximatkalainen kirjoitti:
Trolli se on.
Yximatkalainen kirjoitti:
"Herra on tehnyt tiettäväksi pelastustekonsa, hän on ilmaissut vanhurskautensa pakanain silmien edessä."
Trollintunnistaja kirjoitti:
Trolli se on.
Siunauksen malja, jonka me siunaamme, eikö se ole osallisuus Kristuksen vereen? Se leipä, jonka murramme, eikö se ole osallisuus Kristuksen ruumiiseen?
Anonyymi kirjoitti:
"Herra on tehnyt tiettäväksi pelastustekonsa, hän on ilmaissut vanhurskautensa pakanain silmien edessä."
"kuinka paljoa enemmän on Kristuksen veri, hänen, joka iankaikkisen Hengen kautta uhrasi itsensä viattomana Jumalalle, puhdistava meidän omantuntomme kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa!"
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut."
Uusi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut."
"Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni."
+Lisää kommentti
Jos taivaassa on uskovaisia niin se on yhtä helvettiä se. Toisella puolella on paremmat bileet. PS. Omat vihdat mukaan .
6 VASTAUSTA:
Et tiedä, mistä puhut.
"jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit"
Aamen!
"jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit"
"Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu."
Voisinua kirjoitti:
Et tiedä, mistä puhut.
Se on just näin. Tietämättömyys laittaa puhumaan noin.
Anonyymi kirjoitti:
Armoa herra, sinä köyhän kurittaja! 😱
+Lisää kommentti
Sellaista saatanaa ei olekaan joka helvetissä viihtyisi.
2 VASTAUSTA:
Viihtyisi? Helvetissä ei varmasti kukaan viihdy. Se on pelkkää kärsimystä, tuskaa ja kaikkea kauheaa.
Eivarmastiviihdy kirjoitti:
Viihtyisi? Helvetissä ei varmasti kukaan viihdy. Se on pelkkää kärsimystä, tuskaa ja kaikkea kauheaa.
"ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana."
+Lisää kommentti
Kuvaus iankaikkisesta elämästä:
"ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt." Ilmestyskirja 21:4
6 VASTAUSTA:
And God shall wipe away all tears from their eyes; and there shall be no more death, neither sorrow, nor crying, neither shall there be any more pain: for the former things are passed away.
"Sillä Herra on hyvä; hänen armonsa pysyy iankaikkisesti ja hänen uskollisuutensa polvesta polveen."
"Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu."
"Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni."
Anonyymi kirjoitti:
Jos sinutkin joku yöllä pimeässä ryöstäis, niin viimeistään aamulla toisi takaisin.
+Lisää kommentti
"Jumala on uskollinen, hän, jonka kautta te olette kutsutut hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, yhteyteen."
4 VASTAUSTA:
Niinpä. En kylläkään harrasta yhteyttä miespuolisten partnereiden kanssa joten eikiitos.
Eikiitosjeesus kirjoitti:
Niinpä. En kylläkään harrasta yhteyttä miespuolisten partnereiden kanssa joten eikiitos.
"Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus."
Anonyymi kirjoitti:
"Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus."
"Sillä Herra on hyvä; hänen armonsa pysyy iankaikkisesti ja hänen uskollisuutensa polvesta polveen."
Anonyymi kirjoitti:
"Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu."
+Lisää kommentti
"Ja ellei Herra lyhentäisi niitä päiviä, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden, jotka hän on valinnut, hän on lyhentänyt ne päivät."
1
Ilmoita
"Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen."
2 VASTAUSTA:
Anonyymi kirjoitti:
+Lisää kommentti
"Herra on minun väkevyyteni ja ylistysvirteni, ja hänestä tuli minulle pelastus. Hän on minun Jumalani, ja minä ylistän häntä, hän on minun isäni Jumala, ja minä kunnioitan häntä."
2 VASTAUSTA:
Itse kunnioitan vain huomattavasti ylevämpiä persoonia.
Sinulle Stalin on varmaan korkea pyhimys vaikka ei väkivaltaisuudessa ihan samaan ylläkään.
+Lisää kommentti
"Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat."
1
Ilmoita
Uudestisyntyminen ja iankaikkinen elämä ovat sitä jatkuvasti luontaisesti tapahtuvaa uusiutumista sukupolvien ketjussa. Ei siihen tarvitse kehitellä vänkäriksi jumalia ei taivaita. Kaikki sellainen on pelokkaiden ihmisten luomaa unelmahöttöä vailla pienintäkään tosipohjaa.
1
Ilmoita
Mistä ihmeestä tiedät, mitä se jumalasi siihen taivaaseen pääsyyn vaatii?
Mistä tiedät, että muiden lahkojen olettamat kriteerit ovat vääriä?
Mistä tiedät, että uskot juuri siihen oikeaan jumalaan?

Onko sinusta oikeudenmukaista, että joku oikeasti hyvä ja lähimmäisensä huomioon ottava ja rakastava ihminen joutuu helvettiin ikuisiksi ajoiksi vain sen takia, ettei uskonut samaan jumalaan kuin sinä?
5 VASTAUSTA:
Kyllä minä luotan, että Jumala tulee tuomitsemaan ehdottoman oikeudenmukaisesti.
Siihenminäkylläuskon kirjoitti:
Kyllä minä luotan, että Jumala tulee tuomitsemaan ehdottoman oikeudenmukaisesti.
Kyllä nämä uskovien "vastaukset" on kiemurtelussaan ihan omaa luokkaansa.

Ja sitten vielä ihmettelette, miksi teille vittuillaan....
Keskiraskas kirjoitti:
Kyllä nämä uskovien "vastaukset" on kiemurtelussaan ihan omaa luokkaansa.

Ja sitten vielä ihmettelette, miksi teille vittuillaan....
Voisin vastata tähän, vaikka minunkaan vastaukseni tuskin tyydyttää ihmistä, jolla on negatiivinen asenne kaikkeen uskovien sanomisiin.
Kaikkeen ihmisten uskonkirjavuuteen voi vastata niin, että Jumala tuomitsee aikanaan ehdottoman oikeudenmukaisesti. Hän ottaa meistä selvän "sydänjuuria" myöten. Uskovien sirpaloitumisen eri ryhmiin on inhimillistä ja kertoo uskovienkin vajavaisuudesta sekin. Ainoa täydellinen on Jeesus Kristus. Pahoitteluni, jos se ei täytä vaatimuksiasi, mutta vastaajana on vajavainen ihminen.
Väitän, että keljuilunne ja vihamielisyytenne uskovia kohtaan selittyy siitä, että uskovilla on jotain sellaista äärettömän arvokasta, joka ateistilta puuttuu, usko Jeesukseen Kristukseen, joka usko antaa valtavan ikuisuustoivon. Raamatussahan siitä kerrotaan.
Koska usko toimii käytännössä rukousvastauksina ja johdatuksena, niin onhan se hienoa.
Itse en ainakaan haluaisi elää turhaa ja tarkoituksetonta elämää ilman ikuisuustoivoa.
Minun asenteeni kenenkään sanomisiin ei millään tavalla riipu sanojan maailmankatsomuksesta, vaan siitä, ovatko perustelut jollekin asialle rationaalisia ja loogisia. Sellaisia argumentteja uskovilta todella harvoin näkee.

Me molemmat tiedämme millä kriteereillä taivaaseen kristinuskon mukaan pääsee.
Väkivaltarikollinen ja lapsenraiskaaja sinne pääsee, kunhan vaan katuu tekojaan ja ottaa jumalan armolahjan vastaan ennen kuolemaansa.

Sen sijaan sen raiskatun lapsen ateisti-isä, joka rakastaa ja huolehtii lähimmäisistään, ei tee rikoksia vaan työnsä tunnollisesti ja on kaikin puolin "hyvä ihminen", ei sinne pääse. Raamatun mukaan isälle on oikein joutua kadotukseen ja ikuiseen hammasten kiristykseen.

Jos tämä on sinusta oikeudenmukaista, niin meillä on aika lailla poikkeava käsitys oikeudenmukaisuudesta.

Oikeastaan ainoa asia, joka minua uskovissa joskus vihastuttaa, on se ääretön epärehellisyys itseään ja toisia kohtaan.
Vaikka uskovien jotkin väitteet osoitetaan moneen kertaan täysin paikkaansa pitämättömäksi ja suoranaisiksi valheiksi, niin koskaan 20 vuoden aikana mitä olen näitä palstoja seurannut, ei uskovainen ole KERTAAKAAN myöntänyt virhettään, perunut puheitaan tai saati pyytänyt muilta keskustelijoilta anteeksi erehdystään.

Jos se tekee olosi paremmaksi, että kuvittelet ateistien olevan uskoville jollakin lailla kateellisia, niin siitä vaan.
Itse en voi ymmärtää, miksi pitää pelätä niin paljon kuolemaa, että unelmoi jostain ikuisesta elämästä. Minulle riittää tämä yksi, enkä missään nimessä halua viettää ikuisuutta yhtään missään.
Asioitaseurailewa kirjoitti:
Voisin vastata tähän, vaikka minunkaan vastaukseni tuskin tyydyttää ihmistä, jolla on negatiivinen asenne kaikkeen uskovien sanomisiin.
Kaikkeen ihmisten uskonkirjavuuteen voi vastata niin, että Jumala tuomitsee aikanaan ehdottoman oikeudenmukaisesti. Hän ottaa meistä selvän "sydänjuuria" myöten. Uskovien sirpaloitumisen eri ryhmiin on inhimillistä ja kertoo uskovienkin vajavaisuudesta sekin. Ainoa täydellinen on Jeesus Kristus. Pahoitteluni, jos se ei täytä vaatimuksiasi, mutta vastaajana on vajavainen ihminen.
Väitän, että keljuilunne ja vihamielisyytenne uskovia kohtaan selittyy siitä, että uskovilla on jotain sellaista äärettömän arvokasta, joka ateistilta puuttuu, usko Jeesukseen Kristukseen, joka usko antaa valtavan ikuisuustoivon. Raamatussahan siitä kerrotaan.
Koska usko toimii käytännössä rukousvastauksina ja johdatuksena, niin onhan se hienoa.
Itse en ainakaan haluaisi elää turhaa ja tarkoituksetonta elämää ilman ikuisuustoivoa.
Aamen!
+Lisää kommentti
"Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä."
1
Ilmoita
"Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä."
Ilmoita
"Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös koko maailman syntien."
Ilmoita
ja he veisasivat uutta virttä, sanoen: "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmiset kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista"
1
Ilmoita
Näitä kun lukee, pitää todellakin varmistaa menolippu helvettiin.
1 VASTAUS:
Oletko jo varmistanut ja lukinnut päätöksesi?
+Lisää kommentti
ihan tuota samaa ne opettivat jo neljäkymmentä vuotta taaksepäin: "mieluummin itkien taivaaseen kuin nauraen helvettiin"

kopioivat vanhoja "saarnoja".

- vain sellaisen huomion tein aikanaan, esim. oma tuttavapiirini, elivät moraalisesti korkeampaa elämää, kuin yksikään keneen sittemmin tutustuin tunnetussa lahkossa. . ., siellähän olkoot kaikki entiset rikolliset.
ne, kun eivät osanneet elää "entisessä elämässään" edes Kymmenen käskyn mukaan.
Sitten "suu vaahdossa" tuomitsevat toisia ???
Kuinkas Jeesus raamatussa sanoikaan: "älkää tuomitko, niin ei teitäkään tuomita"
3 VASTAUSTA:
Ei ole tuomitsemista se, että kertoo, miten Raamatussa asiasta sanotaan. Uskovien pitää varoittaa!
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole tuomitsemista se, että kertoo, miten Raamatussa asiasta sanotaan. Uskovien pitää varoittaa!
Tuon mukaanhan kuka tahansa harhainen ihminen, voisi pitää oikeutenaan käännyttää kanssaihmisiään uskomaan harhoihinsa.
Uusi
Anonyymi kirjoitti:
Lähestymiskieltoa voi tietenkin hakea, jos kokee uskisten "varoitukset" uhkailuna.
+Lisää kommentti
Mä voin mennä sinne helvettiin jeesuksen ja muiden uskovaisten kanssa. Paremmat partyt. Taivasta ei nääs kestä pirukaan.
1
Ilmoita
Taivaat ja helvetit on juutalaisten mielikuvituksen keksintöjä. Ihme että vaikka eurooppalaisia pidetään yleensä tolkun ihmisinä niin ne kuitenkin ovat lähteneet tällaiseen huuhaa juttuun mukaan.
1
Ilmoita
Samoin! Ja Jeesuksen ansiosta!
Ilmoita
Kuka nyt helvettiin OIKEASTI haluaisikaan???
2 VASTAUSTA:
Uskovaiset pystyy tekemään ilotalostakin surutalon, niin mikseipä sitten ns.taivaasta helvettiä.
Anonyymi kirjoitti:
Uskovaiset pystyy tekemään ilotalostakin surutalon, niin mikseipä sitten ns.taivaasta helvettiä.
Taivas tulee olemaan täydellisen onnellinen. 😁
+Lisää kommentti
aloittajalle:

Sinäkö vain menet taivaaseen !!??

Niin ne aikanaan opetti. . ."mieluummin Jumalan hullu, kuin maailman viisas"
- missähän kumpikaan RAAMATUSSA lukee ???
Ilmoita
Jeesus on sanonut:
22. "Sillä teillä on siellä paratiisissa viisi puuta, joihin eivät talvi eikä kesä tee muutoksia, joiden lehdet eivät putoa. Kukaan, joka tuntee ne, ei kuole koskaan!"

Täällä Suomessahan on havupuita, joiden neulaset eivät talvellakaan putoa. Suomalaiset pääsevät automaattisesti paratiisiin, kuten myös saamelaiset ja siperialaiset puhtoiset luonnonkansat. Välimeren maissa Jeesuksen sanojen merkitystä ei ymmärretty, mutta täällä ymmärretään.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Mieluummin Taivaaseen!

Menen mieluummin Taivaaseen Jeesuksen luo kuin helvettiin Saatanan luo. Jeesuksen luona on kaikki hyvin. Kaikki.

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta