Sain sakon parkkikiekon käyttämättä jättämisestä,vaikka autossani on Park Lite elektroninen parkkikiekko joka oli oli kunnossa ja näytti tuloaikaa.mitään virhettä ei siis ollu tapahtunut.Tein heille reklamaation ja pyysin nähdä kuvan sakotus perusteesta,heidän ottamassa kuvassa näkyy pysäköintikiekko mutta ei pysäköinti aikaa.Aika näkyy näissä näytöissä läheltä ja suoraan katsottuna eikä ole luettavissa valokuvassa joka on otettu etempää viistosti.Omassa ottamassani kuvassa näkyy aika selvästi ja on todistettavissa.Reklamaatioon vastasivat että oma kuva ei käy todisteena ja muuttivat sakotus perustetta kiekon aika ei ollut luettavissa.Jo on meininki,vaativat vaan maksamaan sakon.Onko kellään vastaavaa kokemusta asiasta,miten tämän sais päätökseen.
Parkki Pate sakotti
20
9308
Vastaukset
- jfjgkhfxlh
Ilmoita, ettet ole rikkonut sopimusta ja ettet aio maksaa mitään. Joutuvat sitten miettimään, vievätkö jutun oikeuteen. Siellä heidän tulee todistaa, ettei autossasi ollut mainittua laitetta näyttämässä oikeaa aikaa.
- Olipa_sokea_laputtaja
Ilmoita tapauksesta Park Litelle. He ottavat tapauksen hoitoonsa, joko maksavat maksun tai lähtevät oikeuteen puolustamaan laittettaan.
- Parkkisakko
Käyty keskustelu Park liten kanssa ja tässä vastaus.Park-lite ja mehän emme sinänsä ota kantaa sakkoihin, koska laitteen toiminnan tarkistaminen on aina auton käyttäjän vastuulla, mutta tässä tapauksessahan laite oli tarkistettu toimivaksi, joten ei asiassa ole minun mielestä muuta vaihtoehtoa kuin vaatia edelleen maksun peruuttamista.
Vielä lopuksi, Park-Lite tai EET Europarts ei vastaa pysäköintisakoista. Tämä on kerrottu tuotteen tuotetiedoissa.
Tosin tässä tapauksessa mielestäni tuolle sakolle ei ole perusteita ja kyseisen asiakkaan tulisi vain jatkaa kiistämistä. Jos et ole tehnyt SOPIMUSTA niin laitetvalmistaja on vastuussa.
Vähän sama jos puhallaan motonetin alkometriin 0,3 ja poliisin alkometriin 0,6 ja kortti lähtee yms. niin kyllä korvaukset valmistajalta haetaan.
Ohjeiden joku lause ei merkkaa mitään. sama asia kuin itse laitteisi sekaan post-it lapun jossa kertoo että en ota vastuuta laitteen aiheuttamista vahingoista....
Jos on nimi alla että sitoeudut käyttämään sitä omalla vastuulla on ok. tuskin kuitenkaan tuollaista sopimusta olet allekirjoittanut?- Anonyymi
Parkkisakko kirjoitti:
Käyty keskustelu Park liten kanssa ja tässä vastaus.Park-lite ja mehän emme sinänsä ota kantaa sakkoihin, koska laitteen toiminnan tarkistaminen on aina auton käyttäjän vastuulla, mutta tässä tapauksessahan laite oli tarkistettu toimivaksi, joten ei asiassa ole minun mielestä muuta vaihtoehtoa kuin vaatia edelleen maksun peruuttamista.
Vielä lopuksi, Park-Lite tai EET Europarts ei vastaa pysäköintisakoista. Tämä on kerrottu tuotteen tuotetiedoissa.
Tosin tässä tapauksessa mielestäni tuolle sakolle ei ole perusteita ja kyseisen asiakkaan tulisi vain jatkaa kiistämistä.Surkee epäluotettava kapistus, puolen vuoden käytön jälkeen rupesi resetoimaan päivämääräksi 01.01.2013 ja näytti tietysti väärää aikaa. En suosittele.
- Oikeuteen
Näyttövelvoite on Parkkipatella ja sinulla on hyviä argumentteja kiistää vaade. Oikeudessa Parkkipaten valokuvan lisäksi katsotaan myös muu näyttö mm. sinun itse ottama valokuva.
Parkkipate tuskin lähtee oikeuteen häviämään tällaista juttua, eli jatka vaan kiistämistä.Parkkipaten kuvassa tuskin näkyy Parkliten kellonaika, on se vaan niin himmeä. Mutta olsisi hyvä, jos aloittaja katsoisi tämän keissin loppuun asti. Veikkaan, että Parkkipate luopuu kanteestaan vapaaehtoosesti.
- Parkki-Pete
Sakotusperuste ja pysäköintiaika ovat aika yksinkertaisia suomen kielen yhdyssanoja. Lisäksi yksityisellä alueella annetut valvontamaksut ovat sopimusperusteisia, ei julkisoikeudellisia. Niitä on turha kutsua sakoiksi tai pysäköintivirhemaksuiksi, koska ne eivät ole niitä.
Yksityisoikeudellisesta valvontamaksusta käydään riita-asian prosessia yleisessä tuomioistuimessa. Kantajan velvollisuutena on näyttää kanne toteen. Vastaajan kannattaa myös varautua esittämään vastauksensa perusteena oleva näyttö. Riita-asiaa ei kannata edes yrittää verrata rikosasian oikeudenkäyntiin, jossa näyttövelvoite on yksistään syyttävällä osapuolella.
Mutta tsemppiä! Kyllä sinä tästäkin selviät! - Delfin31
Edelleen kyse on valvontamaksusta eikä sakoista.
- Nopsakivi
Paten ottamaa kuvaa kannattaisi yrittää fotoshopata. Jospa ne numerot sieltä kuvaa säätämällä paljastuisivat.
- lolihansama
Ajattelit photoshopata jo valmiiksi photoshopattuja kuvia? :D
- Anonyymi
Otetaas tämä ylös, kun on taas ajankohtainen. Itse olen ottanut koemielessä säkkipimeydessä kännykän kameralla valokuvia salaman avulla. Otoksista on helppo valita se valokuva, mistä parkkiaika näkyy tai ei näy. Huolestuttavaa tässä on kuluttajan kannalta se, että kuluttaja-asiamies sekä oikeus katsoo vain pysäköintiyrityksen ottamia valokuvia. Sama asia toistuu myös hämärässä tai kirkkaalla säällä otetuissa valokuvissa. On helppo valita se valokuva mistä parkkikiekko näkyy tai ei näy tuulilasin heijastuksen takia. Itse asiassa tämä asia koskee myös tavallista p-kiekkoa. Ennen pysäköinninvalvojat käyttivät kännykän tms. taskulamppua, tarvittaessa. Nykyisin ei nähtävästi enää käytä. Asia on helposti ratkaistavissa niin, että lakiin kirjaus pysköinninvalvojan varusteesta eli taskulamppu.
Ps. Jokaisessa kännykässä tai kamerassa on nykyään valo/taskulamppu, jos sitä vain haluaa käyttää :). - Anonyymi
Kyllä noita parkkipateja keljuttaa kun ihmisillä on näitä elektroonisia kiekkoja. Varmasti tulot pienenee. Lisää vaan näitä.
- Anonyymi
Kuin kävi?
Et kai kuitenkaan maksanut ja antanut olla..? - Anonyymi
Turha vinkua, luikurit nuijitaan maan rakoon.
- Anonyymi
ParkkiPatehan on se varsinainen luikuri ja parkkipaikoilla saalistava VilppiVille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ParkkiPatehan on se varsinainen luikuri ja parkkipaikoilla saalistava VilppiVille.
Aloittelevan yksityisen "pysäköinninvalvojan" perusosaamista: Näin otat elektronisesta pysäköintikiekosta kuvan, jossa kelloaika ei näy.
Harmillistahan se on, jos auton käyttäjä ymmärtää ottaa samasta tilanteesta samat kuvat, mutta niin, että aika näkyy. Voi mennä valvontamaksu ohi, jos tietää oikeudessa pitävien todisteiden olevan olemassa.
- Anonyymi
Minulle tänään kävi täsmälleen sama juttu Parkkipaten kanssa Tampereen Westerilla.
Valvojan kuvasta ei muka näy numerot. Mutta minun kuvassa näkyy nätisti. Meen sitten oikeuteen vaikka heidän kanssa mutta en halua tulla huijatuksi! - Anonyymi
Kokeilkaa itse. Käynnistä puhelimen kamera ja osoita parkkikiekkoa. Yleensä näkyy kellonaika. Kierrä kameraa vähän ympäri sivulta sivulle ja ylös ja alas. Muutamassa kohtaa ei näy numeroita ollenkaan. Silloin parkkipateen on hyvä ottaa kuvan ja väittää että parkkikiekko ei toimi. Tämä on nestekiden ominaisuus.
Sääli vain että kuluttaja-asiamies ei tätä ymmärrä.- Anonyymi
Voi vaikka ottaa videopätkän todisteeksi kun reklamoi ja lähettää kuluttaja-asiamiehelle tai näyttääpä vaikkapa oikeudessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1147457- 505598
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa623132Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72613Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101608Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2011457Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931119Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3261093Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2451058Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30936