Tänään eduskunta äänesti kansalaisaloitteesta, jolla vaadittiin uutta äitiyslakia.
Laki meni läpi suurinumeroisesti 122-42.
Helluntailaiset kansanedustajat olivat lakia vastaan, mutta kaksi heistä, Hakkarainen ja Wallin eivät tulleet paikalle.
Ehkä he arvasivat ennalta tuloksen, eivätkä halunneet siksi tahrata kasvojaan.
Heille kaikille oli jo tuttua tappio äänestettäessä samaa sukupuolta olevien avioliitosta.
Nyt saatiin kuitenkin aikaan laki jolla monien lapsien edut paranee ja heille tulee oikeus kahteen vanhempaan, joka heiltä ennen on puuttunut.
Toivottavasti kaikki kunnioittavat uutta lakia, koska se on kaikille hyväksi.
Onnittelut äitiyslain johdosta
17
214
Vastaukset
- Lesbojenperverssithalut
Suomi on täynnä mielenvikaisia idiootteja ja erityisesti eduskunta on niitä täynnä (122 / 200).
No nyt on sitten lesbojen mukuloilla äitiä kerrakseen, mitä sitten lienevät kaikki, onko sitten äiti-äiti ja isä-äiti vai äiti 1 ja äiti 2 vai onko entinen hetero-nykyinen lesbo vai onko vain itsekeskeinen lapsen mielensekoittaja *2.
Kyllä pistää oikein vihaksi noitten lapsiparkojen puolesta, joiden hyvinvointia ei suomalaisessa yhteiskunnassa ajattele kukaan, kun tällaisia lakeja hyväksytään. Ainoastaan lesbojen perverssit mielihalut ratkaisevat.Kiitos mielipiteestä.
Kaikki kääntyy kuitenkin parhainpäin ja joskus vielä huomaat, ettei mielipiteelläsi ollutkaan totuuspohjaa.
Samoin on jo varmaan käynyt mielipiteillenne tasa-arvoisesta avioliittolaista.
Tasa-arvoisen avioliitolain myötä myös miesten ja naisten välisten avioliittojen arvostus on noussut, toisin kuin ennakkoluuloiset vastustajat väittivät.- Lesbojenperverssithalut
Pe.ku kirjoitti:
Kiitos mielipiteestä.
Kaikki kääntyy kuitenkin parhainpäin ja joskus vielä huomaat, ettei mielipiteelläsi ollutkaan totuuspohjaa.
Samoin on jo varmaan käynyt mielipiteillenne tasa-arvoisesta avioliittolaista.
Tasa-arvoisen avioliitolain myötä myös miesten ja naisten välisten avioliittojen arvostus on noussut, toisin kuin ennakkoluuloiset vastustajat väittivät.Kiitos vastineesta. Vastine olisi ollut vielä parempi, jos se olisi ollut totuudenmukainen. En kommentoi enempää aloituksessa mainittua äitiyslakia, koska ajatteleva ihminen kyllä tunnistaa totaalisen älyttömyyden. Mutta toteaisin, että väite siitä, että miesten ja naisten välisten avioliittojen arvostus olisi noussut sukupuolineutraalin avioliiton hyväksymisen jälkeen, on älytön ja suoranainen valhe. Avioliittoa ei Suomessa arvosta tai kunnioita enää kukaan. Jaa, anteeksi, homot saattavat arvostaa, mutta en ole siitä aivan varma.
- Usko.Toivonen
>> Nyt saatiin kuitenkin aikaan laki jolla monien lapsien edut paranee ja heille tulee oikeus kahteen vanhempaan, joka heiltä ennen on puuttunut. >>
Ei ennen puuttunut kahdesta vanhemmasta.
Jokaisella lapsella kun oli äiti ja isä. Kaksi vanhempaa.
Isän päivänä kouluissa ja päiväkodeissa lapset sitten saivat piirtää väkertää onnittelukorttia isälleen.
Ja näinhän se edelleenin menee, isänpäivisin isälle onnittelukortin tekevät isälliset lapset.
Varmaan varttuessaan nekin kahden "vanhemman" lapset, joilla ei ole isää,
alkaa kyselemään isänsä perään.Valitettavasi olet väärässä, mutta et kykene sitä huomaamaan..
Kaksi ensimmäåistä väitettäsi ovat täysin perättömiä.
Ehkä sinäkin huomaat muutaman vuoden sisällä, olleesi väärässä.- capiche
Minun maailmani ei ole koskaan ollut noin naiivi kuin usko.toivosen.
Suuri osa sodankäyneistä miehistä oli isyyteen kykenemättömiä alkoholisteja tai väkivaltaisia sekopäitä. Sellainen isä on yhtä tyhjän kanssa. Sama koskee tietenkin naista joka ei kykene äitiyteen.
Äiti ja isä -myytit ovat aina olleet fantasiaa, jolla on harvoin mitään tekemistä tosielämän kanssa. Biologialla ei ole merkitystä, jos vanhempi ei pysty hoitamaan hommiaan. Miehen ja naisen mallit pystyy tarvittaessa saamaan muualtakin kuin vanhemmista.
Koska naispareilla on lapsia, niin tottakai vanhemmuus pitää vahvistaa. Sillä jos toinen sairastuu vakavasti tai kuolee, niin pariskunnan yhteinen lapsi otetaan huostaan. Miten kahden huoltajan menettäminen samalla kertaa palvelee yhdenkään lapsen etua?
Jokainen on oikeutettu elämänkatsomukseensa tai ideologioihinsa. Mutta lainsäädännön on vastattava olemassaoleviin tilanteisiin. - Usko.Toivonen
Voihan se olla, että Jumalan sanaan pohjaavaa katsomusta pidetään joidenkin tahojen osalta nykyään naiivina.
Ja kukaties feminismi on yksi liikkeellepaneva katsomus pitää Jumalan sanaan pohjaavaa katsomusta naiivina.
- JumalanIlmoitusSana
Jumalaa ei syntiin langenneen ihmisen pimentyneellä ymmärryksellä opita tuntemaan. Jumala on kyllä itse ilmoittanut olemassa olonsa luomistyösssän, mutta Ihminen ei omalla järjellään kykene tekemään muuta kuin "epäjumalia. ". ( Room.1:18:32.) Niitä voivat olla myös jonkun ihmisen korottamiset.( tätähän esiintyy myös herätysliikkeissä, epäterveenä uskonnollisuutena) Syntiinlangennut ihminen ei etsi Jumalaa Room.3: 11.".. ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa;.." Sen sijaan ihminen etsii itseään ja heijastaa kuvaansa tuonpuoleiseen ja palvoo sitä ( epäjumalana) Room.1: 21.".. koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt. 22. Kehuessaan viisaita olevansa he ovat tyhmiksi tulleet 23. ja ovat katoamattoman Jumalan kirkkauden muuttaneet katoavaisen ihmisen ja lintujen ja nelijalkaisten ja matelevaisten kuvan kaltaiseksi..."
Todelliseen Jumalan tuntemukseen Jumala itse ilmoitti Sanansa .Joh.1:18.".. Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut..." ( ".. Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt.." Hänen luomistyönsä kyllä on nähtävissä ..luonnossa)
Pysymällä Jumalan Sanassa, Jumalan ilmoituksessa ihminen tulee tuntemaan Jumalan " Totuuden "Joh.8: 31.".. Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; 32. ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi". 33. He vastasivat hänelle: "Me olemme Aabrahamin jälkeläisiä emmekä ole koskaan olleet kenenkään orjia. Kuinka sinä sitten sanot: 'Te tulette vapaiksi'?" 34. Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja. 35. Mutta orja ei pysy talossa iäti; Poika pysyy iäti. 36. Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi..."
Joh. 14:" 22. Juudas, ei se Iskariot, sanoi hänelle: "Herra, mistä syystä sinä aiot ilmoittaa itsesi meille etkä maailmalle?" 23. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan. 24. Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt. 25. Tämän minä olen teille puhunut ollessani teidän tykönänne. 26. Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut..." - IloinenAsia
Onnittelut!
- YÄK
Pahaa seuraa!Hyvin pahaa...Jumala tulee reagoimaan.
- Tulipalopakanen
Tottakai naidparin lapsi pitää turvata. Hetero avioliitoista ette fundamentalustir yhtään älähdä. Tai mitä niissä nyt tapahtuu. Monet miehet ei huolehdi lapsista . Monet jopa vapaasuuntien saarnaajista eroaa. Liian moni. Yksi saarnaaja erosi NELJÄ Kertaa ja pahoinpiteli. Eli pitäkää huoli hetetilitoistann e ennenkuin muuta teette.
- Usko.Toivonen
No, miten tämä laki takaa lapselle/lapsille jotakin parempaa ihmisten tapojen ja kasvatuksen suhteen?
Mikä takaa, ettei sukupuolineutraalit eroa tai ole väkivaltaisia, tai että olisivat sen parempia vanhempina kuin muutkaan. Mikä tapaa ko. suhteessa paremman kasvuympäristön. Ei tietenkään mikään.
Lapsella on joka tapauksessa isä ja äiti. Ei ole lasta ilman miehen osuutta, eikä ilman äidin osuutta.
Mutta kaikkihan me tiedämme, että lapsella ei voi olla kahta biologista äitiä, tai kahta biologista isää.
Kaksi äitiä ei ole luonnollista, vaan mahdottomuus.
Kasvava lapsi sen aikanaan tulee huomioimaan, kysymys isästä nousee silloin esille.
- uskova.silti
Lapselle on tärkeää, että turvallisten aikuisten verkko on pysyvä, ja mielellään niitä turvallisia aikuisia olisi enemmänkin kuin yksi tai kaksi. Lapselle on tärkeintä että aikuissuhde on pysyvä eikä traumaattisia hylkäämiskokemuksia tulisi. Ei sillä ole lapselle merkitystä, mikä parisuhdekuvio on, hänelle oma perhe on luonnollinen koti.
Nykyäänkin on mahdollista, että synnyttävä äiti voi kuolla raskaus- tai synnytyskomplikaatioon tai vaikka lähivuosina lapsen ollessa pieni onnettomuuteen tai sairauteen. Aivan kiistaton sekä lapsen että sen toisen aikuisen etu on, että jäljelle jäävä vanhempi saa tragedian sattuessa pysyä ilman uhkaa lapsen elämässä. On hyvä että laki nyt turvaa tämän, eikä adoptioprosessia tarvita. Turvallisuus ja rakkaus on tärkeintä.Kirjoitat täyttä asiaa.
Lapsella on parempi olla kaksi vanhempaa, kuin yksi.
Lisäksi lakimuutos koskee pelkästään naispareja, joissa sukusolun luovuttanut mies ei voisi enää teoriassakaan olla isä, koska on jo isyydestä kieltäytynyt.- gsdhdf
Onko oma ymmärrys suurempi, kuin Jumalan ymmärrys? Siltä vaikuttaa, kun uskovatkin jo hylkäävät Raamatun selkeän linjan.
gsdhdf kirjoitti:
Onko oma ymmärrys suurempi, kuin Jumalan ymmärrys? Siltä vaikuttaa, kun uskovatkin jo hylkäävät Raamatun selkeän linjan.
" uskovatkin jo hylkäävät Raamatun selkeän linjan"
Minkä ihmeen Raamatun linjan?
Raamatussa isä sai pistää alulle lapsia orjattariensa kanssakin, mutta ei silti ollut lapsiensa isä.
- totuusvankkajapyy
Voihan sitä kaikenlaista älytöntä lakia säätää, mutta tosi on , ettei 2 naista voi saada lasta.Lapsen saantii tarvitaan AINA naista ja miestä.2 naisella ei voi olla yhteistä lasta , vaan lapsella on aina myös isä ja sitä totuutta ei voi muuttaa lapsen alkuperästä, ihan sama mitä säädellään loppupäähän perustotuuden häivyttämiseksi, mutta alussa lapsensaantiin tarvitaan miestä ja naista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?591174Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11840Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75795- 53634
Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.83603Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt33537Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45532Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36524Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43503Tietysti olen varovainen,
ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä40501