Isot seurat koittaa, ja elävä Jumalan sana on läsnä!
Tervetuloa seuroihin, myös sinä, joka et ole vähään aikaan voinut tai jaksanut tulla.
Ps.
Kaikki on tervetulleita, myös kihara päiset ja ne joilla on paidan ylänapit auki. (Tätä olis kuitenkin kysytty.) ;)
Tervetuloa Lahteen!
52
2842
Vastaukset
- kopkopk
Saakos siellä suviseuroilla paneskella ihan ehkäisyn kanssa? Enkä tarkoita nyt sukulaisten kesken.
- Näinpäsvaan
Suviseuroilla? Ei kuulu meiän toimenkuvaa. Ne on vanhoilliset jotka suviseuroilee...
- Armonkerjäläinen
Me mennää Hämeenlinnaan...
- sinnevaan
Kitara mukana
- ei_hyvee_päivee
Herra varjele, olipa avaus!! " ... kihara päiset ja ne joilla on paidan ylänapit auki".
Näinkö alas Kristus on jo pilkattu esikoislestadiolaisuudessa?- Ymmärtämätönkö
Se oli kuitti käkkyräpää ja ylänappi huutelijoille..........
- Aikootulla
Entäs punatukkaiset? Voivatko hekin tulla?
Sinisilmäiset varmaan ovat hyvinkin tervetulleita! - VoinkoTulla
Mulla on ruskeat silmät, miten minun käy?
- jakeltasta
Ruskeaa jos on housussa silloin pysy kotona
- hghghghhghghhg
Tulevana viikonloppuna mieluummin Hämeenlinnaan kuin Lahteen. Lahdessa vapaakirkon bileet.
- hmltouhua
aikoinaan hml s.urvo oli kitaran kanssa soitti siellä edessä
- älä_petä_itseäsi
Poruun paukautteleva, ja saarnamiesten kaulalle ajava, sitä tarkoitatte elävällä Jumalan sanalla.
Tämä on lihallista, tunnemanipulaatioon perustuvaa vaikuttamista ihmisten tuntesiin. Kysymys on sielullisesta uskonnollisuudesta. Kuten lestadius kuvasi tällaista menoa: "Lypsää kiulullisen kyyneliä!" Puhuja poraa valittaa ja uikuttaa, kuuntelijat alkavat porata. Näitä muotomenoja kutsutaan parannuksenteoiksi. Mitä ne oikeasti ovat? Maanantaina henkilö on samassa tilassa, valehtelee muista uskovista, panettelee ja valehtelee muiden kristittyjen päälle.
Elävä Jumalan sana saa porun sijasta aikaan elämää, rakkautta iloa ja rauhaa Pyhässä Hengessä.
Jaak. 3:17 Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ensiksikin puhdas,
sitten rauhaisa,
lempeä,
taipuisa,
täynnä laupeutta ja hyviä hedelmiä,
se ei epäile, ei teeskentele.
Jaak. 3:18 Vanhurskauden hedelmä kylvetään rauhassa rauhan tekijöille.- samaa_mieltä
Aamenta päälle.
- maillahalmeilla
Todella taipuisa oli pursiseura
- Kjuhhtr
Aamen edelliseen.
- Lounatuulipuhaltaa
Juu kyllä Hämeenlinnaan kannattaakin ajella tuomelankadun rukoushuoneelle,siellä puhaltavat lämpimät tuulet.
- Lapinukko1
Siellä jäänyt ovet auki ilmeisesti!
- Varjoisaltakujalta
Äkkii ovet kii ettei syntisii eksy sinne pahentumaan
- Senkyllätuntee
Ne ovet ovat vieläkin auki mailman kylmyydessä vaeltaville,sinullekin poika "varjoisilta kujalta",tule rohkeasti pois sieltä varjosta,huomaat kuinka armonaurinko suloisesti lämmittää.
- Kylläarmolämmittää
Mistäs tiedät olenko poika ja varjoisalta kujalta;älä lausu väärää todistusta lähimmäisestä...
Lapinukko1 kirjoitti:
Siellä jäänyt ovet auki ilmeisesti!
Ei enää, kun siellä vaihdettiin jo lukot !
-
- hyi_takaisin_saastaiset
Täällä on muutam9illa harvinaisen kiero käsitys lämpimistä tuulista. Hyi kauheeta, sitä puhuria saatiin kärsiä 20 vuotta.
On todella erikoinen mielenlaatu, kun muiden >Jeesuksen omien haukkuminen ja tuomitseminen, sekä itsensä yhteisönsä ja yhteisön johtajien sairas palvonta lämmittää.- Kamalatunne
Nuin juuri tuntevat kuolleenuskon eriseuralaiset!
Kamalatunne kirjoitti:
Nuin juuri tuntevat kuolleenuskon eriseuralaiset!
Ja ketkä niitä on, Es/Lestaadiolaiset jotka
kurmutaa kokoaika kuin sammakot...- 4554r66t
padasjoenukko kirjoitti:
Ja ketkä niitä on, Es/Lestaadiolaiset jotka
kurmutaa kokoaika kuin sammakot...Padasjoen paavi siunaa se fillari
- Tavallisiaruikuttajia
Jauhatte että olette 20v kärsineet,ootte te aika hönöjä kun ootte roikkunut tavan takia mukana,ihme kun ette aiemmin lähteneet,nyt voitte vapaasti touhuta mitä vaan eikä tunnu missään!
4554r66t kirjoitti:
Padasjoen paavi siunaa se fillari
Minusta se paavi on UR:n niminen, siksi toiseksi
siinä on satula päin p. . . . . . . Että voiko sitä siunata.
-
- Nytuskossamäkatson
Uskon ihan samalla tavalla kuin olen uskonut lapsesta asti ja uskon, että tällä heikolla uskolla perin kerran iankaikkisen elämän. Ei ole kiharoita eikä kitaraa, mutta huippu laulaja kylläkin. Esikoiset ry on minun seurapaikka.
- Turkinliepeethulmuaa
Tuleeko saarnaajan vaimo turkissa niinkui arkena kuljeskelee vai pukeutuuko vaatimattomasti.
- Nytuskossamäkatson
Turkki ei ole syntiä. 😄
- Nytuskossamäkatson
Laita sinä piiiitkä hame ja essu niin olet hyväksytty. Muita laittaa myös housut jalkaan ettei pää palellu. 😂
- SeLämmittää
Minulla, kuten monella muullakin on turkki, kylläkin keinoturkista, näillä pakkasilla tarkenee!
- Niinkartankin
Paavalin mukaan eriseurat ovat "lihan tekoja" eli syntiä,joiden harjoittaminen johtaa kadotukseen,sellaisiin osalliset ja syylliset eivät peri Jumalan valtakuntaa,SIISPÄ ERISEURAA KARTA!!!
- Nytuskossamäkatson
Niinpä niin, älä tuomitse ettei sinua tuomittaisi. Samanlaisia syntisiä esikoislessut ovat. Hirveää katsella kun nuori aviopari imee kilpaa tupakkaa parvekkeella. Naapurikin ihmetteli. Tumpit viskotaan parvekkeelta alas. Sit ollaan pyhiä ja hurskaita. Huh. Huh.
- mikäteitävaivaa
Tajuatteko miltä tuo kaikki näyttää sivullisen silmään!!?
tekis mieli sanoa että olette ihan ****** mutta ei viitti sanoa. - AsutkoLähettyvillä
Nyt kyllä sinä Teuta, sanoit rumasti Untosta!
- udasjoenpakko
ei uskoisi, ellei olisi itse nähnyt kirjoitettua!!??
- EiköOmatuntoSoimaa
Lahdessa saarnattiin tuomitsemisesta, on se kyllä vakava synti!
- HameJaSukkahousut
Turkki ja hame! Hihihei! Kyllä ne hammeet aika lyhkäisiksi tulleet viimeisten viiden vuoden aikana!
- Last.nainen
Onko teillä täällä palstalla Jumalan sanaa...hävetkää!! Tälläistäkö on meidän usko tällähetkellä maailmassa....onko tämäkin nykyajan trendiä??? Arvostellaan turkeista lähtien. Onko turkki synti? Minulla on ollut aina turkki, useampia. Kateellisten panettelua. Täytyy sanoa, etten kehtaa näiden juttujen jälkeen kelleen kertoa, mihin kuulun....luulen kuitenkin , etten kauaa!!
- kalle334
Esikoislestadiolaiset keskittyvät nykyään varoittelemaan muista ihmisistä, ulkonaisista asioista ja itse tehdyistä "synneistä", niin kuin tämänkin palstan kirjoituksista voi havaita.
Jostain syystä Kristus on siirretty taustalle "reserviin",( käytetään, jos oma tekeminen/tekemättä jättäminen ei riitä).
Mutta usko keskittyy "tähän kristillisyyteen" ja siihen, ettenhän minä ole tuollainen kuin tuo, vaikka esikoisten seuroissa käyvä käkkäräpää... ym kuten tulee esiin tälläkin palstalla.
Toivottavasti tuo usko kestää silloin kun tosi tulee kysymykseen.
Raamattu ei kuitenkaan vahvista sellaista.
- PaskimmatPyhimmät
Täällä netissä on kaikkein paskaisimmat raakkujat molemmista liikkeistä.. totiset ei nettiin kirjoittele ja täällä keskenään kisaa kuka on suurin.......
- 04065657778
Tervetuloa seuraan.
- Aaameeeen
Juuri näin! Sääliksi käy...
- Last.nainen
Eksyin tänne ensimmäistä kertaa, lukemaan teidän rakentavia, sivistyneitä mielipiteitänne. Luettuani tätä palstaa....kysyin itseltäni, voiko tämä olla todellista ...miten halpamaista kielenkäyttöä. Ymmärrän, että asioista voi keskustella, mutta tällä tasolla...huh huh!
- Niimäkinteennäkemiin
Last.nainen kirjoitti:
Eksyin tänne ensimmäistä kertaa, lukemaan teidän rakentavia, sivistyneitä mielipiteitänne. Luettuani tätä palstaa....kysyin itseltäni, voiko tämä olla todellista ...miten halpamaista kielenkäyttöä. Ymmärrän, että asioista voi keskustella, mutta tällä tasolla...huh huh!
Kannattaa vähin äänin poistua täältä...tämä ei ole elävätuntoisen kristityn paikka avata suutaan...
- Last.nainen
Niimäkinteennäkemiin kirjoitti:
Kannattaa vähin äänin poistua täältä...tämä ei ole elävätuntoisen kristityn paikka avata suutaan...
Ei todellakaan ole....olin menossa tänään seuroihin....en menekään...jäin miettimään.....
- seuroihintoki
Last.nainen kirjoitti:
Ei todellakaan ole....olin menossa tänään seuroihin....en menekään...jäin miettimään.....
mene toki seuroihin vaan
siellä sinuakin varoitetaan näistä sivuista ja vihollisen vaikutuksista - Niimäkinteennäkemiin
Last.nainen kirjoitti:
Esikoisten seuroja saa kuunnella vapaasti...
- NäinOnNärreet
Niimäkinteennäkemiin kirjoitti:
Esikoisten seuroja saa kuunnella vapaasti...
Niin esikoislestadiolaistenkin. Ovet on auki ja kuuntelunumerokin toimii..
- HullunMylly
Okei
- tiedosta_kiitos
STMariaSalome
7.3.2018 14:27
Nyt ei kyllä avaudu, miten tämä liittyy lestadiolaisuuteen? Tulikohan tämä väärälle palstalle vahingossa?
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458720Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde472529- 402330
Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282327Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1931802- 971797
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai221660Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091177Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä281112Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61106