ja pajunkissat kuulee ja het koht soitimelle rupee
Pajupilli soi niin haikeesti
100
1622
Vastaukset
- edson
https://www.youtube.com/watch?v=5I-DbIbCC40
Tämä tueksi ja turvaksi matkallemme- edson
Ei helskutti, menen koulutukseen ja ryhyn paimeneks. Ja aasin otan kaveriks.
https://www.youtube.com/watch?v=U57zTGwZPek
- Alin-Babba
Hyvä, että pistit uuden ketjun liikkeelle. Minäkin saatan pahimmoillaan joutua huomisesta vähän eteenpäin pitämään pakkolomaa sillä olen vain puhelimen varassa huomisesta ja tunnetusti en sillä puhelimella ala tarinoita kirjoittamaan. Se sopii näppäräsormisille soittajille kuten Lännen Locari. Ei meikäläiselle kyläsepän ja puunhakkaajan geenit omistavalle
- edson
Jumal'auta, miltähän elämä oikein maistuisikaan, jos ei olis edes puhelimen varassa.
No hätä tulis heti, millä sitä 112 ilman puhelinta. Tai millä sais yhteyden vapaapalokuntaan tai vaik ihan kuntaanki vaan. Joo ja täytyis raahata karttoja mukana, käyä maksamassa maksut pankissa ja ties mitä.
No enstex täytys pyrkii irti maksuista. Sit aina vois kysellä vastaan tulijoilta että missäs ollaan. Ja jos saa kohtauksen, niin pitää valita paikka, missä sen saa. Ja aika kans. Se on ihan sama, soittaako 112:een, sillä mökki on jo palanut.
Mistä helvetistä ny tällastakin tuli mieleen.
Eilen haastateltiin jotain lääkäriä, että mitä mieltä on siitä, että ei syö antibioottikuuria loppuun. Äijä totes, että jos epäilyttää eikä uskalla lopettaa kuuria, niin soittaa vaan lääkärille. Perkele, mis on sellanen lääkäri, joka vastaa puhelimeen. Eli ei ainaskaan kaikki lääkärit ole puhelimen varassa.
Min oon kahen vaiheilla. - edson
Ja taas kauppaan, mut ennen sitä annan ilmasen neuvon totaalikieltäytyjille.
A-talkissa ois sen kaverin pitäny kysyy näiltä "puolustusvoimien" kavereilta, että mitäs he sanoisivat tulevistä hyökkäyksistä ja vetää esiin suursuami hanke. Nyt siis panta jalkaan tai linnaan, jos ei ole halukas eli valmis eli velvollisuuden tuntoinen myös hyökkäämään. - Ali-Babba
Ähvätti! pääsinkin kotikoneeni ääreen sittenkin. Parempi myöhään kun vieläkin myöhemmin. Oli ns, paska reissu, mutta tulipahan tehtyä. Kurkkuuni liittyvä reissu.
Eio sillä välillä ole edes ilima pahemmin lämminnyt. Onneksi suunta on oikea vaan köntys nopeudeltaan.
Nyt on taas kaikenlaista haastattelua tapahtunut. Nippa napa jaksaa edes vilkaista noiota seistakieltäytyjä ja sukupuolenvaihtojuttuja. Suursuomeen kyllä voisin vaihtaa PienSuomeen jollei tappelukseen sen takia jouvuttais. Jos vaikka Putin kyselis, että saadaanko liittyä Suomeen jos Paavo lasketaan presidentiksi. Viva el Pavel!
Se antiboottijuttu oli aika mielenkiintoinen. Minäkin tavallisesti teen eri tavalla kuin lääkär määrää eli otan kaksinkertaista annosta puolet lyhyemmän aikaa ;) - Ali-Babba
ps. Sotaväen jutuista vielä puheenollen, niin on se silmään sattunut ihan tuolla kansainvälisessä lehdistössäkin, että Putin pullistelee "Saatanan" ohjuksilla
No tunnetusti se ei haittaa kun Trumpilla on se isompi nappula! - nypassoo
Eiks oikein irtoo?
https://www.youtube.com/watch?v=z3gHiQICz6g
Tällä lähtee putskun ja trumpin nappulat . - edson
Jaa-a, että kevät sano, -21
On on.- edson
Ja nyt on hyvä aikaa taas katsastaa http://bot.fi/2hlt Ei paha hintataso tarjontaakin on.
Peekele, jos tänään natsais kenossa, niin ostan het kaksi sähköistä fillaria.
Täytyy kysellä matkalla, paljonko pikkumökkien vuokrat ovat. Tuossa paikassa siis 10 ekulla voi kaksi yöpyä nelipyöräasunnossa ja siis sähköt käytettävissä ja netti ja suihkuun sit jos tarve vaatii, tai uimaan. - Dr.Whoo
Joo, tommonen kunnollinen sähköfillari maksaa jotain 2000-3000 rahaa, ja rihkamaa ei tunnetusti kannata ostaa. Mahtaiskos tommosia olla maakaasu moottorilla, vois Alibabbakin innostua?
Jaa että pajupilliketju.
Lienekö tullut maininneeksi että meikässä on myös muusikon vikaa; soitin nuarena rumpuja ja pianoa. En tosin yhtäaikaa. Niin, ja pari sointua irtoaa sähköbassollakin. Kotona on nykyäänkin aika hiano Rolandin sähköpiano. Runpuja en ole uskaltanut kotiin ostaa.
Ja mitä, pakkasta pukkaa yhä 17. Huamenna pitäis suunnistaa Espoota kohti, siäl on vissiin kans kylmä.
- Dr.Whoo
Häh häh häh hää. Pave is best!
- Ali-Babba
Mitäs nyt sanoo Puavon tukijalka ja takuuäänestäjä Pehtoori? :) kun sillein Puavolle tekivät.
Lokari tuossa jo naureksii itteensä kipiksi. Mie oon ja iha äimän käkenä, et taas Puavo pisti uuden näytelmän kasaan kevyesti. Melkein kuin se Weinstein Inc.
Miulha oli silloin kun vielä polkupyörää käytyn sellainen piilotettu kaasulla toimiva putkimoottori.
Siihen oli satulasta suoraan johdettu metaaniputki, Sit se toimi niinku tupiinimoottori.
Paljon piti kostuttaa näkkileipää teessä ennenkuin sen sai tosi hyvin toimimaan
Tanan pakkaset, hävitkää, vaikkei paha tänään ollutkaan. Haluan jo Palmut horizonttiin - Dr.Whoo
Jahas, ja könni-inventointi tuotti tälläkertaa unkarilaista Palinkaa. Julmetun väkevää ja suoraan sanottuna kaamean makuista viinaa. Hyi helvata. Liekö joku kussu pulloon, s..tana.
Nyt saunaan.- Ali-Babba
Ne on nuo entisen Itäblokin juomat tehty nimenomaan känniä, eikä makua varten. Esimerkiksi juurikin Barak Palinka ja Slivovitsi!
Minä annoin omasta kaapistani pois ihan näytiollä olleen eestiläisen ginipullon muusikolle ja hää alko heti kiroilemaan, että eikö mitään huoniomman makuista olis löytynynnä!
- Ali-Babba
Tuossa pikakatsaus palinkoihin, slivowitzeihin yms. eurooppalaisiin hedelmä brandyihin eli suomeksi hedelmäpaloviinoihin. Grappa ja Calvados taisivat vielä puuttua puhumattakaan portukeesien sokeriruokojätepaloviinasta mikä on luokka 60%. Siitä joskus herra Zip Zapin kanssa kirjoiteltiin "portugaliksi". Harmi, että hänkin joutui poistumaan kirjoittajien joukosta monen muun tavoin. Oli oikea asiantuntija omalla alueellaan. Tiesi kaikki Condor suunnitelmat ja Hugo Pantserit Boliviaa myöten. Ei ole enää yhtään ulkomaanelävää kirjoittelemassa. Lähimpänä ulkomaita kuitenkin loikoilee Lännen Lokari. Melkein Ruottassa,
- Ali-Babba
Siis tässä: https://en.wikipedia.org/wiki/Slivovitz
- Ali-Chemical
Tässä meille "könnin" asiantuntijoille alkuperäinen selvitys siitä tuhdist Portugallian Bacacaosta eli rypälejätteestä tehdydtä paloviinistä: https://pt.wikipedia.org/wiki/Bagaço
- Ali-Kemikali
Portugali lyccäs väärän baca, Tässä se oikea. https://pt.wikipedia.org/wiki/Bagaço
- Bacasso-Ali
Joo, nyut Portugallia pottuilee. Se antaa ihan oikean Wikipediasivun kun hakuruudulla hakee vaan heti kun sen kopioi niin se viekin vanin bacva osan eteenäin eikä anna itse wiinaa koskevaa aihetta.
NMo jos jotain niin tarkka tieto rypälejätteestä painetusta palowiunasta kiinnostaa niin hakekoon tällä hakusanalla hakuruudusta niin kyllä löyty (portukeesiksi) : Bagaço - edson
Jahas, että paloviinan hakumatkoilla. Tätä nyt ei kenenkään pidä sotkea jaloviinaan, mistä kyllä känni lähti
vaikka oli vain yksi tähti.
Juu ja leijonaviina ja sit se kuningas eli kossu juu. Kaikki takuuviinoja ja jos ei muistiki lähteny, niin oli käyttäjässä vika.
-16 - Alin-Litkut
Täässä lista kansallisjuomista. Erittäin tärkeää tietoa könniharrastewlijoille
https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_national_liquors - edson
Jaa täällähän on Puavooki muisteltu
Joskus muistelin ihan positiivisena joitain hänen juttujaan, mutta nykyään äijän naamankin näkeminen oksettaa. Ja markka takisin ja sun muut jutut. Totta kai pärkkele kepulainen tuollasii haaveilee, sais metsän tuotteet aina etuja ku devalvoitais pärkkele. Eiks niille riitä et kaikkii suurii metsäyhtiöitä tuetaan?
-12 ulkona ja tässä paikalla, mis oon, niin jää sulaa jo krokilasis ... tai siis sulaisi. - edson
Kyl oli aamu
kun katsoin ulos. No maisema oli talvinen ja on tietty edelleenkin. Mietin aamulla, että olisi 11.3 lähdettävä (muka lähdettävä) synttäreille Hesaan.
Kirjoitin viestin synttärisankarin isälle, että entäs jos hieman lämpimämpänä aikana ja sain vastauksen että tietysti sopii.
Kyl vuodet ovat tehneet tehtäviään. Kumppani kysyi että onko ajohalut katoamassa. Ei ole, mutta ajankohdan meinaan valita tarkemmin. Ei pimeää, ei liukkaita teitä, ei lunta ...
Joku joskus taannoin näillä tai oikeastaan toisella ketjulla sanoi, että olen arkajalka juu tai jollain muulla tavoin "muistutti" minua. Oli muuten tyhmä muistutus.
-10,6
Joo ja 1500 ekulla saa jo kuulemma loistavan sähköfillarin. Ja senkin haluun kahdella takafillarilla ja etukorilla - edson
Vielä yks juttu
Vihreiden eduskuntaryhmän puh.joh vetosi johonkin tutkimukseen. Joo että pitäisi seuloa talven ne luodut lumet, jotta ei menis liiaksi muovirojua meriin.
Aamupäivän naurut tuli ja seulokaa ny vaikka kaikki paskanne päättäjät, ei kiinnosta. On meinaan hommia seulojilla ja seulantekijöillä. - Ali-Babba
Voihan persnauskis! Lumenseulontaa! Kuulostaa eihan Emma Karilta tai Sinnemäeltä.
Ps. ostin eilen Liidelista "Cup-a- soup" pikakeittoa ja suomensin sen Kuppakeiteoksi - Dr.Whoo
Mie vuan köröttölen peräskärryn kanssa kohti Epsoota. -9 näyttää näyttö. Aurinko paistaa Raybanien läpi.
- edson
No jo on, toinen kohti Epsoota ja toinen vetelee kuppasoppaa.
Eikö sitä hengestään pääse helpommin, kysyn vaan?
Jo oli massiivinen näky meinaan. 17 000 hiihtäjään startissa ja tunnin hiihdon jälkeen häntäpää päässyt kilometrin etiäpäin. Tuossa vauhdissa olisin viihtynyt, siis kilometrin - edson
Rakas päiväkirja
-6 ja Siperia sulaa
Käsittämätöntä, maanantaina muka siivouspäivä. Helekutti soikoon noita naisia, eivät kunnioita ees maanantaita. Meittin ainoo kristitty meinas ottaa jo eilen imurin hyppysiinsä. Tollasii ne on ne tapauskovaiset. Ei mitään tapoja. - edson
Palaan vielä eiliseen eli sunnuntaihin
Eilen oli toinenkin Häiriötekijä. Siis siivousuhkan lisäksi. Kotikatsomon Häiriöntekijä. Kyl ne on taiteellisii nää suamalaiset.
No välii hällä nyt niin kauhiasti. Ja jos vängätä saa, niin mieluummin tuota kuin mainoskanavien täyttä roskaa, paitti iltamyöhäisellä tulevia alppihiihtoja- Ali-Babba
Älä hitossa rupee siivousorjaks vaikka luudalla uhkailtaisiin. Yletön siivoaminen ei ole lupsakalle miessukupuolen edustajalle mitenkään luonnollinen tarve.
Tietysti, jos on sensitiiviset korvat eikä ne kestä "kälätystä" niin ennen joulua mahdollisesti voisi näytellä siivoavansa.
Miulkaa ei olis mitään seuraa jos villakoirat heti hoitaisin hengiltä.
Niin metsästäjä-kalastaja kyl en ooooo !
- edson
Puovo tiedotti HS teeveen kautta olemisiaan, tulevaisuutta ja tekemisiään.
Voi Puovo, tukehdu kähmintääsi. Suami pärjää ilman Pekkarista ja Puavoo juu ja ilman Zytskoakin. Mut ei SDP:een noususuuntaus ja heitti lupaamat lupaavalta näytä nekään, muuten kuin petettävää taas listattu lisää.
Toi oli, rakas päiväkirjani, pieraisuni siihen suuntaan.
-5 ja koht sauna. - Ali-Babba
No jopa on Edson joutunut työtä tekemään ja runoilemaan kun Lokari on hakemassa peräkärryllä kahvipapuja Epsoosta ja minä olin muuten vaan hiulaamassa asfalttia. Taisi jopa tipahdella ensimmäisiä kosteampia lumihiutaleita viikkoihin. Järvet ja merikin ovat päässeet varsin hyvin jäähtymään. Näytti epätavallisen sulalta tuossa Itämeren jääkartassa. Nyt alkaa jäätä olla jo Puolan ja Saksankin rantalahdissa ja paikoittain Tanskan salmissa ja se on jo aika harvinaista.
Tosin itse nuorena merimiehenä talvella tai siis keväöttalvella 63 olin ihan jäissä siellä Kalundborgin etupuolella sen 10 solmun höyrylaivan kanssa. En muista että ihan niin jäässä olisi ollut mutta luultavasti oli n. 75 kun Hampurikin oli ihan jäässä silloin ja samoin 87-88 talvena. Silloinkin jäätyivät Amsterdamin kanavat.
Se on hyvä, että Puavo pitää meitit huvissa ja uutisissa,. Siitä pitäis alkaa jo maksamaan hänelle palkkiota, Aina Paavon näytelmät Trumpin apprentice ohjelman voittaa. - Ali-Babba
Ravitsemuspuolelta on sen verran raportoitavaa, että olen tässä pitänyt kasvisjuomien testausviikkoja ja todentotta olen päätymässä täysin hiilihydraatittomiin soija juomiin maidon ja piimän korvaajana, Hyvin maistuu. Kaurajuomakin maistuu mutta se yleistuholainen elöi hyylihidraatti puuttuu kokonaan vain sokeropimattomasta soija ja kookosmaidosta. Ai niin ei sitä oe mantelimaidossakaan. Soijamaito ja kauramaito ovat edullisimpia noista kasvismaidoista.
Kannattaa kokeilla. - Ice-Babba
Tässä se itämeren ajantasaisesti päivittyvän jääkartan osoite mistä itse tilannetta seuraan:
http://cdn.fmi.fi/marine-observations/products/ice-charts/latest-full-color-ice-chart.pdf - Tex-Babba
Tuntevatkos kolleegat Tex Willeriä?
Minä kyllä tunnen ja tilasinkin joksikin aikaa kun olin 60 täyttänyt:
https://esaimaa.fi/uutiset/kulttuuri-ja-viihde/e673a057-9fe1-419e-997c-b90e1d17defb - edson
Hellurei
Hitto, hyvä jääkartta eli suurpiirteinen pilkkikartta. Eipä olisi tullut tarkistettua mapsista, että Rigan edustalla aika, tosi iso lahti. Enstex aattelin, että siinäpä iso maa-alue ikijäässä. No en aatellu, häh häh. Minäkö sinne ensi kesänä kesärenkailla muka liukastelemaan.
Ent. naapurilla kaikki Texit somasti säästössä. Jotkut ne osaa olla säästäjii. Näppärän kokoisia "pokkareita". En tiedä, vieläkö jaksaisi lueskella. Ehkä sittenkin mieluummin alku-ajan Asterixit ja Lucky Luket istuisivat käteen mieluummin.
Tänään istuu käteen lapio. No pärkkele, autokatoksen kattotuolit hiukka taipuneet. Ehkä hiukka enemmänkin. 90 cm välein 2x5 kattotuolit, mutta jänneväli yli kolme metriä ja liian loiva katto muutenkin. Merkki siis välinpitämättömästä rakentamisesta, mikä sitten iskee omaan nilkkaan, pärkkele - edson
Ei kestä lapiokaan, kun hommiin tartutaan http://bot.fi/2hsh Kahva kuumeni ja suli.
Kyl ois harmittanut, jos nelipyöräkodin päälle olisi katto romahtanut. http://bot.fi/2hsi Lumia en katolta luonut, mutta kodin ajain pois pilttuusta. Julmetin puoli kyllä kestää
Voe voe, mikä lätäkkökausi odotettavissa.
-5 ja vatta täynnä pyttipannuu- Ali-Babba
No jos tarpeeks isot lammikot tulee ni siehä voit laittaa vaik kuhaverkot pihalle. Kuha vitsailin.
- edson
Ali-Babba kirjoitti:
No jos tarpeeks isot lammikot tulee ni siehä voit laittaa vaik kuhaverkot pihalle. Kuha vitsailin.
Hih vai kuhaverkot pihalle, jeee
Oe oe, oispa järvessä muutaki ku haukee, mut hauki on kala sekin. Muikkuverkko yks on, mut ku ei oo muikkuukaan. Joskus piti mennä järvee edemmäs kalaan, mut sekin jäi. Hyvä niin, saivat kalatkin mahollisuuden. - Ali-Babba
Mie ja alan harkitsemaan kalansyönnin lopettamista. On se kalastaminen sellasta eläinrääkkäystä, eller hyr!
Locari katos sillä Epsoon matkalla. Sitä mie vähän pelkäsinkin, ku sillei lähtee kauas melkein ulkomaille - särjensilmä
Ali-Babba kirjoitti:
Mie ja alan harkitsemaan kalansyönnin lopettamista. On se kalastaminen sellasta eläinrääkkäystä, eller hyr!
Locari katos sillä Epsoon matkalla. Sitä mie vähän pelkäsinkin, ku sillei lähtee kauas melkein ulkomailleSuosittelen uhanalaisten syömisen lopettamista. Näitä sensijaan kannattaa popsia:
https://www.youtube.com/watch?v=F97UcIRCYTY
Ovat niin ihgujakin, eikös? - Haugi
särjensilmä kirjoitti:
Suosittelen uhanalaisten syömisen lopettamista. Näitä sensijaan kannattaa popsia:
https://www.youtube.com/watch?v=F97UcIRCYTY
Ovat niin ihgujakin, eikös?
- Ali_Babba
Tässä Lännen Locarille sopiva auto, sitten kun löytää Epsoosta kotiin Varsinais Suomeen:
http://but.fi/7eb
Kyseessä onLamborghini Terzo Millemo sähköauto. Täh'än valitettavasti ei saa peräkoukkua eikä ole myöskään diesel versiota :))))) - edson
Minä syön kaikkee
ja siks kumppani pitää jääkaapin ja pakastimen annit minimissään. Sillon joskus, kun pakastimet saivat olla vaikka ulkovarastossa, niin sinne oli niin pitkä matka, etten ihan joka mieliteon vuoksi sinne viittiny mennä.
Syön myös broilerii ja söisin kaniakin, jos sitä olisi saatavilla.
Tänään tyydyn härkikseen. - edson
Jotenki alkaa vanhuus painamaan tai sitten tämä digiaika
Eilen, kun otin nelipyöräauton liikennekäyttöön, niin sitten taas ostamaan oman vak.yhtiön sivuilta kaskoa. Hitto vieköön, en heti edes löytänyt sitä kohtaa sivuilta ja sitten täyttämään niitä kohtia ja ruksittamaan.
Kyl oli puol seiskassa (muistaakseen) ihme mies selittämässä tulevaisuudesta. Kaik menee kuulemma paremmin kuin hyvin. Tuollanen optimismi tappaa mun pessimismin. Kun kattelee automainoksiiki, niin jo nyt lapsi voi huoletta kävellä tien yli mistä vaan, kun autojen tekniikka pysäyttää sen auton ja kolmevuotias voi rauhassa kulkea haaveissaan tien yli. Ei muuten sais näyttää tollasii telkussa lapsille.
-8 ja ilmalämpöpumppu pois päältä, se on meinaan kesä ... sisällä.- Ali-Babba
Pulassa olin tietotekniikan kanssa minäkin eilen. Ryhdyin nääs maksamaan netissä yhtä laskua Nordean kautta ja Nordea olikin edellisestä maksusta muuttanut koko etusivunsa ja meni 2 minuuttia ennen kuin sain selville mistä pitää mennä sisään jotta pääsee tileilleen laskuja maksamaan. Etusivu oli täynnä mainoksia kaiken maailman mobiilimaksamisista ja lainanhakemisesta.
Eivät olleet kyenneet laittamaan siihen painiketta missä lukee tilit tai maksuasiat vaan avaimen kuvan missä oli viiva päällä ja viestinä kirjaudu.
Lopulta se kielletyn avaimenkuva jäi viimeiseksi mitä yritti, ja sieltähän ne maksupalvelut sitten löytyivät - edson
Ali-Babba kirjoitti:
Pulassa olin tietotekniikan kanssa minäkin eilen. Ryhdyin nääs maksamaan netissä yhtä laskua Nordean kautta ja Nordea olikin edellisestä maksusta muuttanut koko etusivunsa ja meni 2 minuuttia ennen kuin sain selville mistä pitää mennä sisään jotta pääsee tileilleen laskuja maksamaan. Etusivu oli täynnä mainoksia kaiken maailman mobiilimaksamisista ja lainanhakemisesta.
Eivät olleet kyenneet laittamaan siihen painiketta missä lukee tilit tai maksuasiat vaan avaimen kuvan missä oli viiva päällä ja viestinä kirjaudu.
Lopulta se kielletyn avaimenkuva jäi viimeiseksi mitä yritti, ja sieltähän ne maksupalvelut sitten löytyivätJust joo
sivujahan sitä uusitaan ja "parannellaan" että silviisiin.
Täs on pistänyt miettimään, että kuis sitä tulee muutaman vuoen päästä täällä oikein toimeen. Kylhän netti juu auttaa, mutta kulkeminen voi tulla hankalaks ja puiden teko ja ja ja No kuulemma uusi K-kauppias suunnittelee kotiin kuljetuksia.
Meillä alkaa pikkuhiljaa tulla tavaksi, että kerran viikossa kaupoille. Eilen testasin nelipyörää ja ajoin melkein kirkolle. Kysyin kumppanilta (jonka poimin kävelylenkiltään kyytiin) että oliskohan mitään, mitä kantsiis samalla tuoda kotiin. No kumppani sano että ei ole kunnon vaatteita, millä kehtais mennä kauppaan.
Hiljenin parin murinan jälkeen. No tais murina kiihtyy lieväksi kiroiluksikin. Vai että vaatteita pärkkele. Käänsin nokan takasin kotia kohti, vaikka minulla onkin aina ajaessani vaatteet päällä ja pipo päässä nytkin, ettei kukaan vaan nää sekasta tukkaani, pärkkele
- Ali-Babba
Minäkin olen laskenut sen varaan, että kun ei enää jostain syystä voisi ajaa tai ei jalka mielellään lastia kantamaan nouse niin ei muuta kuin nettikaupasta tilaamaan kulutustarvikkeetkin.
Ne ovat vaan vielä tällä hetkellä muhkeasti kalliimpia kuin itse vaikka Liidelistä tai Prismasta haettuna. K kaupan olen ajoittain hintavertaillut ja se on kyllä vastaavissa tuotteissa selkeästi kaikkein kallein joten sieltä miekii ostan vaan jos käyn apteekissa, kun mun pää apteeklki on City Marketissa.
Täällä elintarvike yms. nettitoimituksia löytää muutaman, mutta vain Alepan systeemi näyttää edes jotenkin järjellisen hintaiselta. Tosin jos nettikauppaan ja kotitoimituksiin menee niin silloin se onkin viikon kamat keralla.
Mutta veikkaan ettei tässä niin pitkään elä, että ehtis niin vaivaseks tulla että alkais kotitoimituksilla tilaan. Miehethän normaalisti kuolee nuorempana, mutta "kälkättäjät" jää vielä vuosiksi kälkättämään ;) - Ali-Babba
Puhukaa työ työnteosta ja aikasin hyppelehtimisestä. Se on tänäänkin ensimmäinen virallinen "leikkaus" 07.45. Täysin epäinhimillseen aikaan jotkut on töissä.
Kyllä olis paree asuu Turuus!- Dr.Whoo
Ne on noi iltapäivän "leikkaus"- ajat mukavia kun saa nukkua pitkään. Meikä aloittaa päivät jo aamulla, siinä 5.30. Tähän aikaan vähän yli seittämän on menossa puolipäivän kahvihetki.
Ja juu, olen jo löytänyt Epsoosta kotiin tehokkaan navigaattorin avulla. Olipa siellä muuten tiet "sekaisin" ainakin Otaniemen seutuvilla. - Ali-Babba
Minä juuri takasin ensimmäiseltä päivän keikalta. Pitää paikkansa että Otaniemen tienoilla tiet ovat ihan itse trubaduurista. Toisaalta Epsoo on kavoituksen ja asutuksen hirviö. Ei voi ymmärtää kuka järjetön sen on suunnitellut. Koko asemakaava on kuin haulikolla räiskitty lähiöitä isoklle kartalle. Kaupunkisuunnittelullisesti Espoo on koko maailman pohjanoteerausa ja meikä sentää 82 maassa kierrellyt kutakuinkin 57 vuotta kiertotähtenä. Välillä aina täällä pohjantähden alla.
- edson
Jospa asuis Naantalis, niin siel sentään kunnioitetaan unikekojakin. Tosin kummallisella tavalla
Hämärästi muistan, kun Espoota oli ensin Tapiola, sitten Matinkylä ja hitto Espoon "keskus" ties missä. Vähän kuin Vantaa
Onks niin tehokkaita naveja, että Turkkuun löytäis?
- edson
Jumanplivita
Epsoossa yksi alue, missä ei oo vielä ihminenkään käynyt - todistettavasti kait. Vai mitenkä nuo valkeat alueet kartoissa yleensä luetaan ? http://bot.fi/2i6j
Joissain kartoissa ne ovat jäätikköalueita. 1960 luvun koululaisille muistaakseni joskus näytettiin Afrikassa olevia tutkimattomia paikkoja valkoisina alueina.- edson
Jumanplavita
Kaikki Kaskista suuremmat alueet, väestörikkaammat eli läntit vaan kaupungeiksi. Silloin Epsoossakin olisi aika monta kirkonkylää eli Vanhasen puistokaupunkeja.
Ei hitto sentään, silloinhan Pehmoinenkin olisi kaupunki, jippii. Jotain tosi hyvää siitä seuraisi, keskustalaiset muuttaisivat taajamiin eli vaikkapa alueemme kansallispuistoon
- edson
Ylen ykkösuutinen : Käänne säässä ...
Rakas päiväkirja
-3 ja aarinkoo ja mieli lepää ja suunnittelee sunnuntaireissua. Valoisaan aikaan liikkeelle ja valoisaan aikaan takaisin. Se on meinaan päivällä ja valolla jo ote hanskassa.
Ja Yle jatkaa : ... tuo mieleen kolarisuman.
Ja sit https://yle.fi/uutiset/3-10051596 yle auttaa ymmärtämään. Huh huh- edson
Ja Hesari julkaiseen hätätilan vastaanottokeskuksissa, missä sos.työntekijöiden palkka kuulemma pitäisi olla alan ammattiliiton mukaan 3800 ekuu.
Kuka ny v***u viittii tehä enää hommia ku on palkkakuopassa.
Ei vaan, jotenkin tuntuu siltä, että ... enpäs sano, arvatkaa. No sen sanon, että jo pitäisi asumisen kustannusten tulla vähän äkkii alas. Elintarvikkeiden hinta on suunnilleen ookoo, sillä ei sitä naudan sisäfilettä tartte vetää joka aterialla, pärkkele.
No tää oli tätä kevään pessimismiäni. Toisaalta on se hallitus myös mitä se sitten onkaan kikyineen sun muineen luonut. Luodaan lastentarhaopettajillekin lisää vastuuta ja velvollisuuksia, mutta kaapungit ryhtyvät luomaan palkkakartelleja.
Kumma juttu, mitä nää mulle kuuluu, mutta kuuluu sittenki. Voe voe tänä elämätä
- Dr.Whoo
"Onks niin tehokkaita naveja, että Turkkuun löytäis"
Jep, sitäpaitti kaikki tiet vievät turkkuun, vai mitenkä se sanonta meni.
Ja miepä toivotan hyvää akkainpäivää kaikille asianosaisille, jos nyt joku sattuu lukemaan ja epäilee asian itseään koskevan. Tarkemmin en näinä sukupuolineuraliuden aikoina rohkene kenenkään sukupuolta määritellä, saatikka nimetä. - edson
Akkainpäivä
Tulppanien ja suklaan päivä. Mitä kansantaloudelle tapahtuiskaan, jos ei olis lakituspäivääki?
On se niin somaa- Ali-Babba
Kel akka on, kel ei. Hej hej!
- Äijärinki
Ali-Babba kirjoitti:
Kel akka on, kel ei. Hej hej!
Sinäkin paras kälättäjä. Kjeh kjeh.
- kjeh_kjeh
Äijärinki kirjoitti:
Sinäkin paras kälättäjä. Kjeh kjeh.
Kel ukko on kel ei
- Ali-Babba
Ja taas mäntiin mummoin aikaan hommiin. Sais jo nää "leikkaukset" loppua.
Täshä alkaa heräilemään työmiesten aikaan. Ai työmies, mikä ihme se sellanenkii on. Vai onks se sitä ku manne män sosiaalitoimistoon rahaa hakemaan ja siellä alettiin hänen nimeensä tarkistamaan kysymällä ootteks työ se .... Kysyjä ei ehtinyt loppuun ku manne pinkas pakoon kuultuaan sanan työ!- Ali-Babba
Mie oon jo takasii, vaik monet ei oo viel ees heränneet. Kylpä oli kylpä keli.
- edson
Meittin pitää kannustaa työssään olijoita. Se ei auta kyllä, että kertoo työn jälkeisestä elämästä, että lyhyt se on ja siitäkin ajasta nukkuu suuren osan, vaikka sanovatkin että unet lyhenee, kun immeinen vanhenee.
Se on sosiaalinen tapahtuma se työ. Kirjailijat ovat kyl poikkeustapauksia, ne menee yksin kellariin, kummallista väkee - edson
Rakas päiväkirja
-3 ja lunta pyryttää.
Eilen katselin A talkkia, kyl nyt on selvää, että me kaikki pääsemme heti lääkäriin ja halvalla. Senkun vaan valitsemme, kuka leikkaa ja mitä leikkaa. No ehkä se mitä leikkaa jää vielä lääkärin hommiksi toistaiseksi.
https://yle.fi/uutiset/3-10105145 helpohko, mutta sittenkin yksi väärin. Se hiton metso - edson
Ei hitto, tänne on taas tullut perjantaita riemastuttamaan meitäkin ... ei siinä mitään, mutku pääsiäiseenkin on vielä aikaa
Ali pappaki on jo tullu takasin, minä lähen vast sunnuntaina, vaikkei pitänykkään. - Dr.Whoo
Ja tässä testi josta kukaan mies ei (kai) voi saada kuin täydet pisteet. Naisetkin pisteen pari..
https://www.is.fi/asuminen/art-2000005597299.html
Jälkitestissä olin kerrankin äimän käkenä.- Ali-Karhu
Kaupunkilaiseksi sain jälkitestissä hyvän arvosanan vaikken ihan jokaista tunnistanutkaan kuten oravan loikkia
- Ali-Seppä
Tuloksesi: 10 / 10
Noheva nikkari
Vau! Olet nikkareiden aatelia. Varaan s - Dr.Whoo
Miekiin oon nyt akaton mies. Laitoin eukon pitkin tietä...pohjamaan suuntaan. No, tätä jatkuu vain viikonlopun verran. Lähteäkö siis kaljoille kapakasta kapakkaan, vai keskitynkö kännäämään könnistä..
- Ali-Babba
Lännessäkin on siis talossa hiljaista eli kälkätä ei kukaan vaikka könnistä hakisin rhummipullon mukaan. Siitä tuhdisti naukkaisin ja välillä savusilakkaa haukkaisin
- Dr.Whoo
On tämä miehinen tehokkuus ylivoimaista.
Minulla nimittäin pyykipesukone ja astianpesukone käy tuossa samanaikaisesti kun imuroin koko huushollin. Samalla vielä tein tehokasta töihin liittyvää ajatustyötä, joten tienasinkin imuroidessa huomattavia summia. Herää siis kysymys: Mihin ylipäätään naisia tarvitaan?
No joo, plussalla ollaan pari astetta, räntää ja loskaa näyttää ulkona olevan. - edson
Voi teittii, vai työkaluja muistelette.
Kaik oon luovuttanu pois, ettei vaan tule kompastuneeksi. No kauhu-uniin pyrkivät edelleen ja siks en uskaltanu testiä tehdä. Tunkinkin heitin naapurin ikkunasta sisään.
Mihin naista tarvitaan? Mystinen kysymys, kuin kumpi onpi ollut ensin, muna vai kana. Tai mikä on Elämän tarkoitus.
Ja vielä mystisempi kysymys on, että mikä ajaa karjun kotiin. - edson
"Varaan sinut ensi lauantaiksi talkoohommiin!"
Kanki Kaikkonen keskustalaisten riemuksi ajaa talkoohommia hyväksyttäväksi työnteon muodoksi välttää mm. työttömyysturvan aleneminen. No sehän on selvä että navetoihin kaivataan ilmaista työvoimaa. Tai metsän raivaamiseeen ja puun istutuksiin.- Dr.Whoo
Jep, miekiin voin työllistää melkoisen joukon työntekijöitä talkoopalkalla. Kupillisen vastajauhettua voin luvata jokaiselle päiväpalkaksi.
Siinähän sitten sais työttömät aktiivimalli kelpoisen työssäolovelvoitteen täytetyksi.
Joo, hyvä idea.
Nyt miun täytyy lähteä tiirailemaan herkkuja. - edson
Dr.Whoo kirjoitti:
Jep, miekiin voin työllistää melkoisen joukon työntekijöitä talkoopalkalla. Kupillisen vastajauhettua voin luvata jokaiselle päiväpalkaksi.
Siinähän sitten sais työttömät aktiivimalli kelpoisen työssäolovelvoitteen täytetyksi.
Joo, hyvä idea.
Nyt miun täytyy lähteä tiirailemaan herkkuja."Kupillisen vastajauhettua voin luvata jokaiselle päiväpalkaksi."
Kyl me tiijettiin, mihin sinä sitä peräkärryä tarttit päivä pari sitten. Säkkikaupalla toit kahvinpapuja.
Minul taas ei oo koukkua enää missään autossa ja vaikeeta se on toimittaa höylättyä koivuklapia Kulosaareen
- edson
Rakas päiväkirja
Sisällä mukavaa, ulkona harmaata, ellei ota huomioon valkoista lunta. -1,5.
Puita sisään kanneskellessa mietin sitä, että minäkin olisin tarvinnut sopeutumiseläkettä. Minun on ollut niin pahuksen vaikeata sopeutua.
Puita takkaan heittäessä mietin, että on se ahma nopee eläin, saa kiinni vuosittain hirveen määrän poroja - edson
Rakas päiväkirja
Puiden palaessa takassa mietin, että kaiken varalta kotkat pitäisi tappaa, sillä ei ole kirkossa kuulutettu, etteikö muka kotka voi napata pikkulasta. Vaara väijyy aina ihmistä, joka puolen. Täytyy olla melko tarkka ja hoksottimet ihmisillä, että ei päästä yllättämään. Ja poliisikin varottaa, ettei poliiseja kaupan kassalta voi ostaa, ku vaara väijyy.
Rakas päiväkirja, ny mä en mieti enää mitään.- Dr.Whoo
Niinpä kyllä, osa ihmisistä on saalistajia, suurempi osa hyväuskoisia ja tyhmiä saalistettavia. Onko edes olemassa oikeasti hyviä ihmisiä, täysin ilman minkäänlaiseen oman edun tavoitteluun perustuvaa motiivia toisilleen hyviä tekoja tekeviä? Enpä tiedä. Nimittäin, nuokin edellämainitut hyväuskoiset ja tyhmät ovat suurimmaksi osaksi valmiit tallomaan jalkoihinsa tilaisuuden tullen vielä itseäänkin heikommat.
Voi minua, mistähän näin inhorealistisen ihmiskäsityksen olen itselleni kehittänyt.
- Ali-Babba
No jopas ovat herrat filosofoineet suuria kysymyksiä.
On ymmärrettävää että Pehtoori filosofoi Kotkasta maaseudulla missä voi nähdä vaikka rusakon hyvällä tuurilla.
Dr Whookin julkaisi totuuden useimmista ihmisistä. Heikompaa on turhankin moni valmis hyväksikäyttämään itseään heikompia mutta nuoleksimaan itseään vahvempia,
Kyllä minäkin olen joskus nuorempana omaa etuani valvonut, mutta en kyllä muista koskaan sitä heikomman kustannuksella tehneeni
Tässä iässä ei enää edes ole mitään varsinaista etua valvottavana joten koko kysymys on filosofinen- Dr.Whoo
No köh, omien suppeiden havaintojeni mukaan aika moni eläkeläinen se vasta itsekäs petoeläin onkin. Väittäisin että huonot ominaisuudet vain vahvistuvat vanhetessa. Mutta onneksi emme ole kaikki samasta puusta veistettyjä. Ja sitä paitsi, kohtuullinen annos kovuutta ja itsekästä ajattelua tarvitaan jotta elämästä selviäisi. Ja silti lopuksi aina kuolee, piru vieköön. (ainakin minut)
- edson
Inhoittavaa realismia saa kyllä, kun katsastaa historiaan. Mutta miksei he kirjoita historioitaan myös siitä tavallisesta pulliaisesta, joka antaa jopa henkensä jonkun kahjopään edestä. Ja hittto sit kahjopäät ... Poistan tämän, tai no. Jos poistan, joudun seuraavaakin muokkaamaan
No tää ei menny oikke nappiin tää arvio. Mutta eläkeläisenä vaadin sopeutumislisää
Jos ois naisia enempi päättämässä, niin ... arvatkaa. No ei menny ny tääkään ihan nappiin. Arvaa sitä sitten mihin suuntaan vaan.
Luotan robotiikkaan. Tai helekutin isoon tekoälyyn. Vain oikosulku enää esteenä täydelliseen maalimaan. - edson
Rakas päiväkirja
Lähen Hesaan. Leutoa keliä ilman lumisateita luvassa. Ja se valoisuus, ei tartte ehkä pitkiä valoja takaisin tullessakaan. Sen verran ajoissa on lähettävä pois sieltä.
Kyl se on menomono jo oottanutkin. Epäröiden kuitenkin että viittiikö vielä. Kuukausia paikallaan on tuttua touhua, mutta hyvä kannuste lähteä on se, että näkee kuis paljon kakarat ovat ehtineet kasvaa ja muuttua.- Dr.Whoo
Miunkii poikain yrittää helsinkiläistyä, kirjoittaa välillä WhatsApissa ontuvalla hesan slangilla. Vastaiskuni on tietysti armoton tykitys turun murteella. Sälli ei ole oikeastaan aidoksi turkulaiseksi luettava, joten ei osaa turkua kunnolla. On kyllä turuus syntynyt, mutta suurimman osan elämästään asunut turun ulkopuolella. Niinkuin muuten mie itekkin.
- edson
Dr.Whoo kirjoitti:
Miunkii poikain yrittää helsinkiläistyä, kirjoittaa välillä WhatsApissa ontuvalla hesan slangilla. Vastaiskuni on tietysti armoton tykitys turun murteella. Sälli ei ole oikeastaan aidoksi turkulaiseksi luettava, joten ei osaa turkua kunnolla. On kyllä turuus syntynyt, mutta suurimman osan elämästään asunut turun ulkopuolella. Niinkuin muuten mie itekkin.
En tiedä, kuis paljon slangia enää siellä kuulee.
Vaikka poikani ovatkin syntyneet Hesassa, niin eivät he ole hesalaisia sanan siinä merkityksessä. Nuorilla taas kieli lienee niin outoa, ettei sitä slangin taitajakaan osaa, sitä nuorisokieltä.
Pojalle kannustuksia täältä, kyl se Hesa on ... siis lienee, ihan immeiselle asumispaikka siinä missä muutkin paikat. Moni puhelee siitä kiireestä siellä, mutta kun tarkemmin katselee, niin suurin osa käveleskelee ihan normaaliin tahtiin. - Dr.Whoo
Joo, enemmän se kielellinen alkuperä kuuluu kunkin puheen "nuotissa" kuin varsinaisena
murteen puhumisena. Jopa minun puheessani kuulemma kuuluu turkulainen nuotti, vaikka muuten puhun murteetonta puhekieltä. Ja aina vain viisaita. En edes kiroilla osaa.
Omien havaintojeni mukaan tietty "kiire" on hesalaisilla aina päällä. Tää tosin riippuu
missä ja milloin hesalaisten kanssa joutuu tekemisiin.
- Ali-Babba
Se on sitten seuraavaksi maanantai ja on taas pakko alkaa nuotittamaan elämää.
Taidan piipahtaa huomenna Lappeenrannassa kysymässä serkkupojalta neuvoa elämän vaikeissa kysymyksissä. Siis kerran pehtoorikin on Kulosaaressa neuvoja kyselemässä. - edson
En Kulosaaressa neuvoja kysellyt, vaan vaadin peräkoukun asennusta, jos haluavat höylättyjä klapeja. Neuvottelut johtivat umpikujaan
Muuten kyllä matka oli onnistunut, pennut kasvaneet ja se ensimmäinen lapsenlapsi ... ja-a, teinimäistä esiastettako?
Iltaseitsemään suunnilleen näki, siis ilman pitkiä valoja. Tulisi ny äkkii se aika, kun vois makailla takapenkillä ja auto menis sinne minne sen on käskyttänyt. Äsh, ei vaiskaan.
PS. en kehdannut soittaa tiepalveluun, että tulisivat vaihtamaan vas. ajovalolampun, kun näin pitkillä ihan hyvin. Oliskohan tulleet? Autoliiton jäsenelle kuulemma tullaan ainakin rengas vaihtamaan ja tais kuulua moinen palvelu autovakuutuksiinkin, jollen väärin muista.- Dr.Whoo
Jup, valoja tarvitahan kun ajetahan. Ja mieluiten xenonit ne olla pittää. Nykyaikana on noita ledejäkin, kuulemma eivät aina ole kovin hyvät siihen tarkootukseen. Antaa kyllä vapaat kädet muotoilijalle suunnitella omituisen näköisiä lamppuja.
Muistan kyllä ajan ennen halogeenejä, miten hitossa sen aikaisilla myrskylyhdyillä näki yhtään mitään? - edson
Dr.Whoo kirjoitti:
Jup, valoja tarvitahan kun ajetahan. Ja mieluiten xenonit ne olla pittää. Nykyaikana on noita ledejäkin, kuulemma eivät aina ole kovin hyvät siihen tarkootukseen. Antaa kyllä vapaat kädet muotoilijalle suunnitella omituisen näköisiä lamppuja.
Muistan kyllä ajan ennen halogeenejä, miten hitossa sen aikaisilla myrskylyhdyillä näki yhtään mitään?Minul on H7 eli siis siirtynyt H4:stä seiskaan.
Lieneekö lampun sammumiseen se syy, että vaihdoin vain toisen palaneen tilalle uuden. Ennen vaihdettiin tai ainakin kehotettiin vaihtamaan uudet aina molemmin puolin ja säästämään se toimintakykyinen vanha lamppu sitten jos ja kun toinen uusista taas palaa.
Minul on kuitenki aina otsalamppu mukana. Vastaantulijat saattavat kyl ihmetellä, että mikäs sieltä nyt tulee. Juur siksi oonkin ostamassa vieruspenkkiläisellekin otsalamppuu jossain vaiheessa. Ja sitten, kun auto kulkee ilman kuljettajaa, niin tuskin poliisitkaan vievät ajokorttia kuivumaan otsalampun käytön johdosta
- edson
Ja nyt propleemi, mitä pohdimme eilen
Onko sukupuolella merkitystä siinä, kuka tekee kaupoissa ruuhkaa niillä ostoskärryillä? Sain merkityksellisiä katseita, kun väitin että ...- edson
Täytyy tähän lisätä vielä, ettei minulla ainakaan ollut henkisesti kovin helppoa eilen. Muutenkaan siis.
Päivän sankarille kun vetäisin, että "Onneks olkoon nyt vaan, onneks olkoon nyt vaan..."
niin reaktio oli "älä laula !!!"
- edson
Ali Pappa vois elämän nuotittamisen sijasta etsiä uuden soittimen ja vaikka rummuttaa uuen ketjun
- Ali-Babba
No älkääs ny. Itekii just ihan pimeessä palasin Lappeenrannasta. Onneks mulla mkaikki valot pelasi. Aika räkä keli, varsinkin Koskenkylästä itään.
Kilkautan uuden ketjun käyntiin heti kun kahavi alkaa tehota - Ali-Babba
Soitinta tässä vielä pohdiskelen
- Ali-Aari
Se on nyt ukonköriläitten aika muuttua kiekuviksi kukoiksi ellei sitten kaikuviksi ukoiksi.
Ai niin eihä "Raision John Wayne" vielä ukosta käy. Tai mistä sen tietää kun ei sitä myöskään näy.
Mutta runot iskee vaari kun sen sormet kiipparilla loikkii kuin jaguaari (eli välillä menee tassu ohikin) - Ali-Svenska
Hitä mittoa, enkö ole ketään onnistunut houkuttelemaan täyttämään tasan sataa kirjoitusta tähän ketjuun. Är det igen jag son gör det. Fysen och fasen, jag börjar skriva på svenska när det kommer inga nya berättelser eller kommentare på finska
- edson
"Är det igen jag son gör det."
Hähä häh, mä vetäsin sen satasen umpeen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123880MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar782037Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5481641Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin851308Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671097Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331028Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171854
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3808