...ja on voimassa myös Manner-Suomessa. Mies ajoi pikkutuiskeessa autolla, jollaisessa sivistysmaissa saa ajaa muutenkin ilman sen kummempia seuraamuksia. No kuinka kävikään? Ahvenanmaa täräytti miehelle sakkojen lisäksi yli vuoden ajokiellon. Ajokielto on voimassa myös oikeassa Suomessa, täällä mantereella. Samasta teosta olisi saanut mantereella 1-2 kk ajokiellon.
Kummat erityisoikeudet tuolla Ahvenanmaalla, kun vaikuttavat jopa Suomen puolella. Kyllä olen edelleen valmis vaihtamaan Ahvenanmaan Karjalaan.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005587956.html
Ahvenanmaan lainsäädäntö ohittaa Manner-Suomen...
ahvenanmaan.riesa
2
178
Vastaukset
- hhgrre
Manner-Suomessa liiaksi silitellään päätä. Rattijuopumuksesta saisi täälläkin antaa kovemmat tuomiot.
- promillerajaa.ylös
Ehkä, mutta promilleraja pitää nostaa 0,8:aan. Pikkutuiskeessa ajaminen on jopa turvallisempaa kuin täysin selvin päin ajaminen, varsinkin jos ei meinaa hereillä pysyä.
Huumeiden käytöstä pitää myös antaa kovempia tuomioita. Myös muualla kuin auton ratissa tavattaessa. Huumeet ja lääkkeet vievät tuhoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k375096- 823616
- 302993
- 612985
- 92896
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562343- 411838
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91780- 181721
Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1351659