Mistä jumalautaa ?

kollipoika2

Aion rakentaa juman. Sopivaa lautaa ei vaan tahdo löytyä mistään. Tilasin intiasta 2 rekkalastia puuta, mutta olikin ebenholzia. Lautarakenteinen juma pitää tehdä oikeista aineista, että siitä tulee hyvä. :-(

13

575

Äänestä

Vastaukset 13

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lautaneuvoja

Pitääkö olla tuppeensahattua ettei tule tupen rapinoita?Olen kyllä kuullut tästä materiaalista puhuttavan.Taisi olla jossain rakennustyömaalla.Joku lautapoika kai huuteli.Vai oliko timpuri joka käski lautapoikaa tuomaan sitä?Jumaa rakentaessa on hyvä pitää päässä jumant suikkaa.

• lautaneuvoja

JUMA DECK-KOMPOSIITTILAUTA. Ehkä tätä voisi käyttää hätätilassa.

• jumanmestari

Onko luvat rakentamiseen jo hankittu ? Juman rakentaminen vaatii hillittömästi lupia. Ensin rakennusvirastosta, sitten läänin rakennusvirastosta, sitten valtion rak. virastosta, sitten EU:n paikallis osasto rak. virastosta. Sitten hakemaan lupia Brysselistä. Täällä et jumankauta jumia noin vaan rakentele.

• lautaneuvoja

Onko vielä kuukauden julkipano?

• lautaneuvoja

Tässä vielä tarkennus julkipanomenettelystä ettet vaan esim. ujouden takia jättäisi projektia kesken. Julkipano eli julkipanomenettely tarkoittaa Suomessa viraston ilmoitustaululle kiinnitettyä kirjallista ilmoitusta, josta ilmenee viraston tekemä päätös tai se milloin päätös on asianosaisten saatavissa.

• Jumitupa

Nyt tuli liikaa tupajumii,meni nuppi aivan jumiin

• kuolonkello

Tupajumi lautaa loytyy suomestakin,ei tarvitse tilata intiasta muurahaisten syomaa lautaa.Wanhoissa riihissa ja ladoissa on tupajumin syomaa lautaa ja hirtta.Ennenvanhaan kutsuttiin tupajumia kuolon kelloks ,koska sen puunsyominen muistutti kellon aanta,usein oisin kuului puunsisalta tiktak tik aani.Eimuuta kun etsia vanhoja riihiia niin loytyy jumilautaa ja hirsia.Jos ne ei ole viela kokonaan syoty.Jumilaudan tuntee siita etta siina on pienia reikia ja osittain lahoa puuta.

• miettijä

Juma on ilmeiesti joku puulaji. missä sitä kasvaa

• jumankekka

Vai onko se joku lyhennys joita nykyisin paljon käytetään?Esim. juhlamaja,juhlamasina,juttelumaja

• jumatsuka
        jumankekka kirjoitti:

Vai onko se joku lyhennys joita nykyisin paljon käytetään?Esim. juhlamaja,juhlamasina,juttelumaja

jumalaudasta tulee mieleen lähinnä kuusilauta, koivulauta yms. ei mikään juhlamajalauta.
        mutta joo, kukin saakoot millaisia mielleyhtymiä haluaa.

• catman

Arvoisa jumanrakentaja, suositan tiedustelemaan ko rakennusmateriaalia Perkijärveltä, sieltä on joskus löytynyt.😉

• matkamiesmaanmavain

No niin löytyi, mutta perskeleen paikalliset poltti sen pirun jumakasan kiljuuspäissään. Ja aamusella eivät muistaneet enää mistään mitään jumakasoista. Paikalle saapui pari juman ostajaa, mutta paikalliset vakuutteli, että asiassa oli vain väärinkäsitys.

• lautaneuvoja

Sähkömies sanoi kerran pemalauta jurkele.Ilmeisesti Pemarinsa ohjaamossa on käytetty Jurkeleen pemalautaa mm.kojelaudan puuosissa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Venäjä alkaa iskemään Suomen politiikkaan.

Tässä on valtion ja koko länsiliiton päämiehet varoitelleet, että Venäjä alkaa talven aikana taas iskemään hybridisesti.
      Sinkut
      161
      951
    2. Muistelen lämmöllä

Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti
      Ikävä
      48
      672
    3. Ajattelitko ikinä pyytää anteeksi?

Tiedät kyllä mistä.
      Ikävä
      73
      645
    4. Tunnistan mun rakkaan

Kirjoituksen heti kun se on täällä. Mä vaan tiedän sen ja tunnen 🤗
      Ikävä
      81
      581
    5. Miten oletkin noin

osaamaton kaikin tavoin :)
      Ikävä
      39
      539
    6. Tyrkytät ittees liian

tasokkaille :)
      Ikävä
      46
      520
    7. Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä

Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä
      Ikävä
      37
      513
    8. Pakko myöntää mies

En mä aina ihan rehellinen sulle ollut
      Ikävä
      106
      510
    9. Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi

Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks
      Ikävä
      64
      499
    10. Odotan tosi paljon et nähdään uudelleen

Sinussa on piirteitä, jotka sai kiinnostumaan.
      Ikävä
      21
      478
    11. Teinipersu Bergbom lupasi ensimmäisenä euron bensaa

Teinipersu julkaisi Tiktok-videonsa marraskuussa 2021. Videolla Bergbom viittaa bensan hintoja esittelevään kylttiin ja
      Maailman menoa
      271
      476
    12. Onko se loukkaavaa jos pelkkä seksi kiinnostaa?

En tiedä olisiko meillä muuta yhteistä edes. En kyllä oikein osaa nähdä meitä menemässä naimisiin, paitsi ehkä jossain U
      Ikävä
      45
      453
    13. Vaihdevuodet ja psykoottinen käytös

Estrogeenilla on suora yhteys aivojen välittäjäaineisiin, erityisesti serotoniiniin, joka säätelee mielialaa, impulssiko
      Suomussalmi
      37
      431
    14. Luottamus

Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.
      Ikävä
      91
      428
    15. Sysmän "ilon päivä"

Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan
      Sysmä
      34
      425
    16. Sofia ja Jeffrey yhdessä

Sofia julkaisi instassa kuvan hänestä ja Jeffreystä kuvan, taustalla soi Happy birthday biisi ja Jeffrey kasvot peitetty
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      415
    17. Kauan olet hänet tuntenut?

🙂
      Ikävä
      21
      412
    18. Timo Vornanen.

On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.
      Maailman menoa
      26
      410
    19. Joka ilta mietin

sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka
      Ikävä
      24
      396
    20. Millaisen talvitakin haluaisit?

Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain
      Sinkut
      66
      393
    Aihe