Tämä tuli mieleen 1.Tim.5:23
"älä juo enää pelkkää vettä, vaan käytä vatsasi ja toistuvien vaivojesi vuoksi vähän viiniäkin."
Lääkinnällinen puoli ainakin fyysisesti .Onko toistuvat vaivat stressiä tmv?
Sano ei homostelulle. Itse karten kaikin tavoin huonoa seuraa. Onko valitse seurasi tarkoin harkiten raamatullinen vai suomalainen sananlasku?
Loikintakehotus palstan ateistiliberaaleja koskien, älkää osallistuko tähän ketjuun kun asialliseen aiheenmukaiseen keskusteluun halunne kykynne on heikkoa, kiitos.
Toimiiko viini johonkin vatsavaivaan?
7
139
Vastaukset
Viini auttaa moneen vaivaan.
Timoteus taisi olla Efesoksessa, jos en väärin muista. Efesoshan oli iso, vilkas kaupunki, joten lieko juomavesi ollut minkä laatuista. Viini on parempi vaihtoehto kuin huono vesi. Tai no, parempi vaihtoehto kuin vesi :D
- Ei.luotu.eikirj
Viiniä ja olutta on juotu aikoinaan yleisesti, koska ei tosiaan ollut mitään varmuutta juomaveden puhtaudesta. Myös lapset joivat näitä. Tosin siihen aikaan viini ja olut eivät olleet yhtä vahvoja kuin esimerkkiksi nykyään.
- Ei.luotu.eikirj
Ps. MIllä oikeudella olet täällä rajoittamassa toisten sananvapautta?
- Kirjakääröt
1Tim.5:23 Biblia (1776). Älä silleen vettä juo, vaan nautitse jotakin viinaa sydämes tähden, ja ettäs myös usen sairastat.
- er3874912857
Esim. verenkiertoon vaikuttaa. Suotuisia terveysvaikutuksia on luultavasti pienillä määrillä. Ei niinkään kaatokännillä.
https://www.uusisuomi.fi/tiede-ja-ymparisto/70796-viinin-tutkitut-terveysvaikutukset-6-yllattavaa-tietoa
http://www.iltalehti.fi/terveys/200811268610145_tr.shtmlKohtuullinen viininkäyttö terveenä ollessa tuntuu hyvältä mutta esim. noroviiruksen aiheuttamaan vatsavaivaan se tuskin on muuta kun pahentava tekijä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m794421Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o1013850Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363519- 513150
- 402638
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182529Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222322- 232006
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami151752Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?351715