Tahalliset "onnettomuudet"

liikenneturvaa

Joka kevään ja alkukesän ilmiö eli magneettikeulaiset rekat ilmestyneet liikenteeseen ja aiheuttaneet jo kolmen varomattoman henkilöautoilijan kuoleman lyhyellä aikaa, tässä viimeisin ilmeisemmin tähän kategoriaan kuuluva tapaus:
https://yle.fi/uutiset/3-10098915
Paljonko tämä luonnevikaisten autoilijoiden huvi tulee maksamaan vakuutusyhtiöille puhumattakaan mitkä seuraamukset aiheuttaa rekkojen kuljettajille ?!

35

719

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hombres

      Nämä ovat niitä asioita, joita tullaan näkemään jatkossakin, eli niille ei voi mitään. Tieliikenteessä on paljon kaiken sortin ajajia, joille oma eikä muiden turvallisuus merkkaa yhtään mitään. Vauhti on se kaikkein tärkein asia ja joka ei mene vauhdin mukaisesti, se on se kuski, jolta pitäisi kuulemma kortti ottaa pois. Se n nähty monet kerrat näiden liikenne palstojen kirjoituksissa

      • turvallisuus.tärkein

        "Nämä ovat niitä asioita,"
        Eiköhän nämä kuorma-auton keulaan henkilöautolla ajavat kuskit ole kaikkea muuta kuin niitä parjaamiasi vauhtikuskeja. Kyse on ennemminkin vakavaan mielensairauteen sairastuneista henkilöistä.
        Myös oletus, että se vauhti olisi "kaikkein tärkein" asia ei tietenkään pidä paikkaansa.
        Sinällään on tosiasia, että jos kuski, vaikkapa vanhuuden takia on ajo-ja huomiokyvyltään rattijuopon tasolle taantunut ja tämän taantumisensa, eli normaalissa liikenteen rytmissä pysymättömyytensä, yrittää selittää mitä ihmeellisimmillä puolusteluilla ja kuten parhaimmat selittelijät, vaatimalla, että se heidän tapansa vaarantaa liikennettä olisi hyväksyttävää.
        Kysymys ei niinkään ole vauhdista vaan näiden taantuneiden muuta liikennettä vaarantavista, ohoh kun en huomannut, tilanteista.
        Summa summarum, kun ajokyky on vakavasti taantunut ja tulee mieleen vaatia muilta liikenteessä mukana olevilta joitain erityisiä toimenpiteitä itseään kohtaan, on aika luopua ajo-oikeudesta.
        Kuten näilläkin palstoilla on usein havaittu, nämä taantununeet ei itse ymmärrä omaa kohtaansa, vaan yrittää kaikin tavoin, jopa naurettavuuksiin asti,puolustaa omaa kantaansa.
        Näissä tapauksissa taantuneen vanhuksen lähipiirin vastuu korostuu.


      • hombres
        turvallisuus.tärkein kirjoitti:

        "Nämä ovat niitä asioita,"
        Eiköhän nämä kuorma-auton keulaan henkilöautolla ajavat kuskit ole kaikkea muuta kuin niitä parjaamiasi vauhtikuskeja. Kyse on ennemminkin vakavaan mielensairauteen sairastuneista henkilöistä.
        Myös oletus, että se vauhti olisi "kaikkein tärkein" asia ei tietenkään pidä paikkaansa.
        Sinällään on tosiasia, että jos kuski, vaikkapa vanhuuden takia on ajo-ja huomiokyvyltään rattijuopon tasolle taantunut ja tämän taantumisensa, eli normaalissa liikenteen rytmissä pysymättömyytensä, yrittää selittää mitä ihmeellisimmillä puolusteluilla ja kuten parhaimmat selittelijät, vaatimalla, että se heidän tapansa vaarantaa liikennettä olisi hyväksyttävää.
        Kysymys ei niinkään ole vauhdista vaan näiden taantuneiden muuta liikennettä vaarantavista, ohoh kun en huomannut, tilanteista.
        Summa summarum, kun ajokyky on vakavasti taantunut ja tulee mieleen vaatia muilta liikenteessä mukana olevilta joitain erityisiä toimenpiteitä itseään kohtaan, on aika luopua ajo-oikeudesta.
        Kuten näilläkin palstoilla on usein havaittu, nämä taantununeet ei itse ymmärrä omaa kohtaansa, vaan yrittää kaikin tavoin, jopa naurettavuuksiin asti,puolustaa omaa kantaansa.
        Näissä tapauksissa taantuneen vanhuksen lähipiirin vastuu korostuu.

        Kirjoita asiaa sinä vanhuuseläkeläinen, äläkä taas ala jankkaamaan samaa roskaa, mitä tuolla toisessa aihepiirissä olet koko ajan tehnyt. Näkee jo noista rattijuopon tasolle taantuvista lauseista, joiden takana piiloilee sama kirjoittaja.

        Sinulla on paha asennevamma mielen syövereissä, koska näet hitaammin ajavat kaikista pahimmiksi liikenteen vaarantajiksi, mitä eivät suinkaan ole. Koko talvi on sellaista aikaa, että ajonopeuksiin täytyy kiinnittää erityishuomioita.
        Sinä et ole mikään lääkäri arvioimaan kenenkään ajokykyjä. Rattijuoppo on liikenteen vaarantaja, ei varovaisemmin ajava.

        Sinulle tuo sana hitaus on myrkkyä, joten on ymmärrettävää, että meidän tulisi käyttää sen sanan sijasta varovaista ajotapaa. On totta, ettei kukaan missään yhteydessä kehoita ajamaan hitaammin, vaan varovaisemmin, mitä sitten itse kukin tällä varovaisuudella käytännössä tarkoittaa. Liikenteessä on mukana itsemurha kanditaatteja, jotka suoranaisesti eivät hae itsemurhaa, mutta altistavat itsensä välinpitämättömillä ajotavoillaan sellaiseen riskialtteilla ajo tavoillaan.


      • turvallisuus.tärkein
        hombres kirjoitti:

        Kirjoita asiaa sinä vanhuuseläkeläinen, äläkä taas ala jankkaamaan samaa roskaa, mitä tuolla toisessa aihepiirissä olet koko ajan tehnyt. Näkee jo noista rattijuopon tasolle taantuvista lauseista, joiden takana piiloilee sama kirjoittaja.

        Sinulla on paha asennevamma mielen syövereissä, koska näet hitaammin ajavat kaikista pahimmiksi liikenteen vaarantajiksi, mitä eivät suinkaan ole. Koko talvi on sellaista aikaa, että ajonopeuksiin täytyy kiinnittää erityishuomioita.
        Sinä et ole mikään lääkäri arvioimaan kenenkään ajokykyjä. Rattijuoppo on liikenteen vaarantaja, ei varovaisemmin ajava.

        Sinulle tuo sana hitaus on myrkkyä, joten on ymmärrettävää, että meidän tulisi käyttää sen sanan sijasta varovaista ajotapaa. On totta, ettei kukaan missään yhteydessä kehoita ajamaan hitaammin, vaan varovaisemmin, mitä sitten itse kukin tällä varovaisuudella käytännössä tarkoittaa. Liikenteessä on mukana itsemurha kanditaatteja, jotka suoranaisesti eivät hae itsemurhaa, mutta altistavat itsensä välinpitämättömillä ajotavoillaan sellaiseen riskialtteilla ajo tavoillaan.

        Niin uskomatonta kuin se onkin niin voin paljastaa, että näiden palstojen ketjuja lukee monet henkilöt, joten voi olla mahdollista, että eri ketjuissa kirjoittavat eri henkilöt voivat olla joistakin asioista samaa mieltä, eikö olekin uskomatonta?

        Pidätkö siis ikääntymisen takia rattijuopon tasolle taantuneita ikäkuskeja kritisoivia asennevammaisina? Kannattaisikohan tarkistaa näkökanta?

        "Sinulla on paha asennevamma mielen syövereissä, koska näet hitaammin ajavat kaikista pahimmiksi liikenteen vaarantajiksi,"
        Siis missä näen?
        Talvella kuin myös kesällä on syytä kiinittää huomiota nopeuksiin, jota täyspäiset kuskit jopa automaattisesti tekee.

        "Sinä et ole mikään lääkäri arvioimaan kenenkään ajokykyjä. Rattijuoppo on liikenteen vaarantaja, ei varovaisemmin ajava."
        En ole missään väittänyt olevani lääkäri.
        Niin rattijuoppo, kuin mistä syystä tahansa rattijuopon tasolle taantunut kuski, on liikenteen vaarantaja. Vai oletko eri mieltä?

        " Liikenteessä on mukana itsemurha kanditaatteja, jotka suoranaisesti eivät hae itsemurhaa, mutta altistavat itsensä välinpitämättömillä ajotavoillaan sellaiseen riskialtteilla ajo tavoillaan."
        Eiköhän nämä kuorma-auton keulaan ajavat ole niitä ihan henkisen terveytensä menettäneitä itsaria suoranaisesti hakevia.
        Nuo mainitsemasi "riskialtteilla ajotavoillaan" liikkuvat tuskin kuitenkaan itsaria hakevat, sen paremmin kuin aivan yhtä vaarallisesti liikenteessä toimivat rattijuopot ja rattijuopon tasolle, mistä syystä tahansa, taantuneet kuskit.


      • gullivers
        turvallisuus.tärkein kirjoitti:

        Niin uskomatonta kuin se onkin niin voin paljastaa, että näiden palstojen ketjuja lukee monet henkilöt, joten voi olla mahdollista, että eri ketjuissa kirjoittavat eri henkilöt voivat olla joistakin asioista samaa mieltä, eikö olekin uskomatonta?

        Pidätkö siis ikääntymisen takia rattijuopon tasolle taantuneita ikäkuskeja kritisoivia asennevammaisina? Kannattaisikohan tarkistaa näkökanta?

        "Sinulla on paha asennevamma mielen syövereissä, koska näet hitaammin ajavat kaikista pahimmiksi liikenteen vaarantajiksi,"
        Siis missä näen?
        Talvella kuin myös kesällä on syytä kiinittää huomiota nopeuksiin, jota täyspäiset kuskit jopa automaattisesti tekee.

        "Sinä et ole mikään lääkäri arvioimaan kenenkään ajokykyjä. Rattijuoppo on liikenteen vaarantaja, ei varovaisemmin ajava."
        En ole missään väittänyt olevani lääkäri.
        Niin rattijuoppo, kuin mistä syystä tahansa rattijuopon tasolle taantunut kuski, on liikenteen vaarantaja. Vai oletko eri mieltä?

        " Liikenteessä on mukana itsemurha kanditaatteja, jotka suoranaisesti eivät hae itsemurhaa, mutta altistavat itsensä välinpitämättömillä ajotavoillaan sellaiseen riskialtteilla ajo tavoillaan."
        Eiköhän nämä kuorma-auton keulaan ajavat ole niitä ihan henkisen terveytensä menettäneitä itsaria suoranaisesti hakevia.
        Nuo mainitsemasi "riskialtteilla ajotavoillaan" liikkuvat tuskin kuitenkaan itsaria hakevat, sen paremmin kuin aivan yhtä vaarallisesti liikenteessä toimivat rattijuopot ja rattijuopon tasolle, mistä syystä tahansa, taantuneet kuskit.

        Eihän täällä ole kukaan kertonut olevansa rattijuopon tasolle taantunut, eikä mikään viittaa kenenkään kirjoittajan olevan sellaisessa tilassa. Miksi siis jauhat eri palstoilla tätä samaa soopaa. Sinulla on vain yksi ainoa hapatus mielen päällä koko ajan, eli tämä, että joku olisi rattijuopon tasolle taantunut. Kuka sellainen on, en minä ainakaan sellaista tiedosta ?

        Huomio kiinnittyy vain lempilauselmiisi rattijuopon tasolle taantunut ikäkuljettaja, joka on liikenteen vaarantaja. Voi hemmetti sinua älykääpiö. Eihän me täällä voida tietää, kuka on minkäkin laisessa ajokunnossa kirjoitusten perusteella joten on turhaa jankata ja jankuttaa samaa asiaa joka sivulla.
        Liikenteessä on paljon riski alttiitta kuljettajia, mutta nykylaeilla ja resursseilla niitä ei saada sieltä koskaan pois. Jos meillä olisi sellainen laki, joka voisi takavarikoida autot ja myös mopot ym. niin ymmärrettävästi nämä riskikuskit saataisiin ainakin vähemmäksi tien päältä.
        Tuossa yksi esimerkki sinun rattijuopon tasolle taantuneesta kuskista

        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005595991.html


      • turvallisuus.tärkein
        gullivers kirjoitti:

        Eihän täällä ole kukaan kertonut olevansa rattijuopon tasolle taantunut, eikä mikään viittaa kenenkään kirjoittajan olevan sellaisessa tilassa. Miksi siis jauhat eri palstoilla tätä samaa soopaa. Sinulla on vain yksi ainoa hapatus mielen päällä koko ajan, eli tämä, että joku olisi rattijuopon tasolle taantunut. Kuka sellainen on, en minä ainakaan sellaista tiedosta ?

        Huomio kiinnittyy vain lempilauselmiisi rattijuopon tasolle taantunut ikäkuljettaja, joka on liikenteen vaarantaja. Voi hemmetti sinua älykääpiö. Eihän me täällä voida tietää, kuka on minkäkin laisessa ajokunnossa kirjoitusten perusteella joten on turhaa jankata ja jankuttaa samaa asiaa joka sivulla.
        Liikenteessä on paljon riski alttiitta kuljettajia, mutta nykylaeilla ja resursseilla niitä ei saada sieltä koskaan pois. Jos meillä olisi sellainen laki, joka voisi takavarikoida autot ja myös mopot ym. niin ymmärrettävästi nämä riskikuskit saataisiin ainakin vähemmäksi tien päältä.
        Tuossa yksi esimerkki sinun rattijuopon tasolle taantuneesta kuskista

        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005595991.html

        "Eihän täällä ole kukaan kertonut olevansa rattijuopon tasolle taantunut, eikä mikään viittaa kenenkään kirjoittajan olevan sellaisessa tilassa."
        Kukapa tuollaista myöntäisi. Katsos kun se taanutuminen tuntuu olevan tälle taantuneelle erittäin vaikeasti myönnettävä.
        Jonkun kirjoittajan tarinat kyllä vahvasti viittaa, että ovat "sellaisessa tilassa".

        " Eihän me täällä voida tietää, kuka on minkäkin laisessa ajokunnossa kirjoitusten perusteella joten on turhaa jankata ja jankuttaa samaa asiaa joka sivulla."
        Mistä muusta sen voisi tietää/arvailla, jos ei kirjoitusten perusteella?

        "Huomio kiinnittyy vain lempilauselmiisi rattijuopon tasolle taantunut ikäkuljettaja, joka on liikenteen vaarantaja."
        Eikö hän sitten ole?
        Kiinitä huomio " rattijuoppo, kuin m-i-s-t-ä s-y-y-s-t-ä tahansa rattijuopon tasolle taantunut kuski,"

        ."Jos meillä olisi sellainen laki," Jos tädillä olisi munat hän olisi setä.
        Tällaista se josittelu on.


      • turvallisuus.tärkein

        "Kirjoittappa...."
        Jospa osoittaisit kysymyksesi siihen ketjuun jonne mainitsemasi nimimerkki on kirjoittanut.

        Aivanko tosissasi oletat, että rattijuopon tasolle taantuneet esim. ikäkuskit siitä liikennekelpoisemmiksi muuttuisi, jos heidän ajokyvyttömyyttään krisoiva kansalainen tervattaisiin?

        En oikein hahmota mistä "alkuperäisestä vihasta" minua syytät.
        Kas kun en ketään vihaa, miksi niin tekisin?
        Noista "toivotuksistasi"voisi päätellä, että jopa vihan tunteita, esiintyy muualla kuin kommenteissani.
        Myöskään väitettäsi, että jotkut sanat ärsyttäisi toisia enemmän, en valitettavasti voi kohdallani vahvistaa.

        "Rattijuopumus ei ole keskustelun aiheena,"
        Onko joku näin väittänyt?
        Rattijuopumus ja siihen vahvasti liittyvä ajo-ja huomiokyvyn alentuma on vain vertailukohta johon, jostakin muusta syystä kuin viinasta/huumeista, taantuneen kuskin ajo-ja huomiokykyä voi peilata.

        Varovainen ajotapa ei ole synonyymi rattijuopon tasolle taantuneen ajotavan kanssa.

        Myönnän lipsuneeni aiheesta kun ajo-ja huomiokykyvyltään, rattijuopon tasolle taantuneet ikäkuljettajat ensimmäisessä viestissäni esille otin.
        Tuossa ryhmässä tahallista rekan keulaan ajamista harvemmin esiintynee, huomikyvyn puutteesta johtuvat on sitten oma lukunsa.
        Joten koetan tulevaisuudessa paremmin pysyä aloituksen aiheessa.


      • uhjgudgh
        turvallisuus.tärkein kirjoitti:

        "Kirjoittappa...."
        Jospa osoittaisit kysymyksesi siihen ketjuun jonne mainitsemasi nimimerkki on kirjoittanut.

        Aivanko tosissasi oletat, että rattijuopon tasolle taantuneet esim. ikäkuskit siitä liikennekelpoisemmiksi muuttuisi, jos heidän ajokyvyttömyyttään krisoiva kansalainen tervattaisiin?

        En oikein hahmota mistä "alkuperäisestä vihasta" minua syytät.
        Kas kun en ketään vihaa, miksi niin tekisin?
        Noista "toivotuksistasi"voisi päätellä, että jopa vihan tunteita, esiintyy muualla kuin kommenteissani.
        Myöskään väitettäsi, että jotkut sanat ärsyttäisi toisia enemmän, en valitettavasti voi kohdallani vahvistaa.

        "Rattijuopumus ei ole keskustelun aiheena,"
        Onko joku näin väittänyt?
        Rattijuopumus ja siihen vahvasti liittyvä ajo-ja huomiokyvyn alentuma on vain vertailukohta johon, jostakin muusta syystä kuin viinasta/huumeista, taantuneen kuskin ajo-ja huomiokykyä voi peilata.

        Varovainen ajotapa ei ole synonyymi rattijuopon tasolle taantuneen ajotavan kanssa.

        Myönnän lipsuneeni aiheesta kun ajo-ja huomiokykyvyltään, rattijuopon tasolle taantuneet ikäkuljettajat ensimmäisessä viestissäni esille otin.
        Tuossa ryhmässä tahallista rekan keulaan ajamista harvemmin esiintynee, huomikyvyn puutteesta johtuvat on sitten oma lukunsa.
        Joten koetan tulevaisuudessa paremmin pysyä aloituksen aiheessa.

        Taas tämä sama provo tehtailee täällä räävittömiä juttujaan. Etkö osaa tukkia sitä törky turpaasi ? Turpiin tuommoista räävä suuta. Inttää mylykyttää vaan raflaavia tekstejään.


      • turvallisuus.tärkein
        uhjgudgh kirjoitti:

        Taas tämä sama provo tehtailee täällä räävittömiä juttujaan. Etkö osaa tukkia sitä törky turpaasi ? Turpiin tuommoista räävä suuta. Inttää mylykyttää vaan raflaavia tekstejään.

        Mitä "räävitöntä" huomaat kommemtoimassasi kirjoituksessani?
        Jospa jättäisit nuo naurettavat uhkaukset ja uhosi ja kertoisit mitä asiallista sanottavaa sinulla on ketjun aiheeseen.
        Myös alkuperäisen nimimerkin käyttö ketjuun kommentoinnissa olisi mitä suositeltavinta.


      • jguerhguegju
        turvallisuus.tärkein kirjoitti:

        Mitä "räävitöntä" huomaat kommemtoimassasi kirjoituksessani?
        Jospa jättäisit nuo naurettavat uhkaukset ja uhosi ja kertoisit mitä asiallista sanottavaa sinulla on ketjun aiheeseen.
        Myös alkuperäisen nimimerkin käyttö ketjuun kommentoinnissa olisi mitä suositeltavinta.

        Turpa tukkoon, eikö sana kuulu ! Sinulla sitä asiallista sanottavaa ei ole senkään vertaa !
        Nimimerkeillä ei ole mitään merkitystä, koska sinulla itselläsi on vähintään kaksi sellaista!
        Sinun mieli huvi on vain saada ärsyttää muita, mitään konkretiaa ei kommenteissasi ole, eli solvaat, härnäät, vittuilet, ja korostat vain yhtä asiaa, rattijuopon tasolle taantunut. Et pysty antamaan selvitystä siihen, miten ja millä tavalla varovaisesti ajetaan?
        Siihen ei riitä yksinkertainen toteamus, että noudattamalla liikennesääntöjä.
        Kaikki sanoo noudattavansa, myös rattijuopot, kaaharit ym. ym.
        Olet koko ajan osoittanut minua sormellasi sanomalla olevani rattijuopon tasolle taantunut???

        Koko ajan olen kertonut, miten ajan niin, etten joudu kolareihin. Se ei mene sinun sahajauho päähän. Tiedän, että olet tullut tänne vain ärsyttämään ja kokeilemaan, kumpi vetää pisimmän korren inttämisessä. Raflailet eri nimimerkeillä lyttäämässä muissa yhteyksissä.

        Edelleen on vaikea uskoa, että oikeasti mikään vanhuuseläkeläinen olisi kirjoitusten takana. Jo pelkkä nimimerkki on niin typerä ja harhaan johtava, että pidän sinua korkeintaan kolmi kymppisenä roikaleena, joka vain etsii irtiottoja keskustelu palstoilla saadakseen nauraa paskasta naurua.
        Tällä foorumilla ei ole edes seriffiä, joka poistaisi asiattomia viestejä. Sinä tämän väittely kierteen olet aloittanut ja nyt jää nähtäväksi, kuka sanoo viimeisen sanan.

        Saatat hyvinkin olla itse moderaattori, jonka huvina on saada pelleillä.

        Ja sitten esität niin viatonta, ettet ole esittänyt solvaamista toista kohtaan. Olet olevinasi viaton lammas, kuitenkin raatelevan suden vaatteissa.

        Mutta koska intohimosi on pitää minua rattijuopon tasolle taantuneena kuljettajana, niin pidä sitten, kun se tuottaa sinulle iloa niin vietävästi.

        Myrkytyksen kylvämisellä et kuitenkaan saavuta täällä palstalla mitään, vaan ajaminen jatkuu entiseen malliin, eli hitaammin, so. varovaisemmin, kelit ja tien kunto huomioiden, risteysajossa ylitystä erityistä tarkkaavaisuutta noudattaen, jalankulkijoille aina esteetön pääsy, ei koskaan touhoten vauhdilla ohittaen risteykseen pysähtyneen.
        Vain taantunut rattijuopon tasolle ajautunut osaa näin tarkka olla liikenteessä.
        Seuraavasta lehtijutussa näet, miten risteyksen erityinen tarkkuus on kallis asia.

        Matti Suur-Hamari ylittää 800-kuutioisella moottoripyörällään Lempääläntien ja Korjaamontien kadun risteystä Tampereella elokuussa 2009. Hän luulee reitin olevan selvän. Suur-Hamari on katsonut molempiin suuntiin. Ainoa näköpiirissä oleva auto vilkuttaa oikealle. Autoilija on unohtanut vilkkunsa päälle.
        Auto osuu Suur-Hamarin moottoripyörään ja samalla hänen vasempaan jalkaansa noin 60-80 kilometrin tuntivauhdilla. Suur-Hamari putoaa keskelle Lempääläntietä ja menettää tajuntansa. Kun tajunta palaa, 23-vuotias Suur-Hamari yrittää nousta ylös. - Älä liiku! Älä liiku! Paikalle saapuneet auttajat joutuvat pakottamaan shokissa olevaa nuorta miestä fyysistä voimaa käyttäen. Suur-Hamarin vasen jalka on irronnut lähes kokonaan.
        Hänen vasen jalkansa on amputoitu polvesta alaspäin.

        Tässä sinulle yksi esimerkki rattijuopon tasolle ajautuneesta autoilijasta. Vilkku päällä, vaikka ajoi suoraan ja vauhtia aivan mahdottomasti risteystä ylitettäessä.

        Minä en koskaan ylittäisi risteystä tuolla tavalla, eli tuommoisella vauhdilla. Jos risteystä ylittäessä joutuu hiljentämään, niin se ei saa olla punainen vaate takana tulijalle. Mitä merkitystä on muutaman sekunnin viiveellä, kun toisena vaihto ehtona on korvaamaton elinikäinen vahinko ?
        Joo, jatka sinä vaan mantraasi rattijuopon tasolle taantumisestani, ei haittaa, kun tietää, ettet muuhun pysty.


      • hammu
        turvallisuus.tärkein kirjoitti:

        Mitä "räävitöntä" huomaat kommemtoimassasi kirjoituksessani?
        Jospa jättäisit nuo naurettavat uhkaukset ja uhosi ja kertoisit mitä asiallista sanottavaa sinulla on ketjun aiheeseen.
        Myös alkuperäisen nimimerkin käyttö ketjuun kommentoinnissa olisi mitä suositeltavinta.

        Mitä : rattijuopotko vaaraksi liikenteessä ?
        Rattijuopoilla on toisin sanoen se juopon/moukan tuuri, elikkä he selviävät itse kohelluksistansa. Eri asia tietysti on, selviääkö juopon kyydissä olevat tai tien laitaa kävelleet lapset.


      • turvallisuus.tärkein
        jguerhguegju kirjoitti:

        Turpa tukkoon, eikö sana kuulu ! Sinulla sitä asiallista sanottavaa ei ole senkään vertaa !
        Nimimerkeillä ei ole mitään merkitystä, koska sinulla itselläsi on vähintään kaksi sellaista!
        Sinun mieli huvi on vain saada ärsyttää muita, mitään konkretiaa ei kommenteissasi ole, eli solvaat, härnäät, vittuilet, ja korostat vain yhtä asiaa, rattijuopon tasolle taantunut. Et pysty antamaan selvitystä siihen, miten ja millä tavalla varovaisesti ajetaan?
        Siihen ei riitä yksinkertainen toteamus, että noudattamalla liikennesääntöjä.
        Kaikki sanoo noudattavansa, myös rattijuopot, kaaharit ym. ym.
        Olet koko ajan osoittanut minua sormellasi sanomalla olevani rattijuopon tasolle taantunut???

        Koko ajan olen kertonut, miten ajan niin, etten joudu kolareihin. Se ei mene sinun sahajauho päähän. Tiedän, että olet tullut tänne vain ärsyttämään ja kokeilemaan, kumpi vetää pisimmän korren inttämisessä. Raflailet eri nimimerkeillä lyttäämässä muissa yhteyksissä.

        Edelleen on vaikea uskoa, että oikeasti mikään vanhuuseläkeläinen olisi kirjoitusten takana. Jo pelkkä nimimerkki on niin typerä ja harhaan johtava, että pidän sinua korkeintaan kolmi kymppisenä roikaleena, joka vain etsii irtiottoja keskustelu palstoilla saadakseen nauraa paskasta naurua.
        Tällä foorumilla ei ole edes seriffiä, joka poistaisi asiattomia viestejä. Sinä tämän väittely kierteen olet aloittanut ja nyt jää nähtäväksi, kuka sanoo viimeisen sanan.

        Saatat hyvinkin olla itse moderaattori, jonka huvina on saada pelleillä.

        Ja sitten esität niin viatonta, ettet ole esittänyt solvaamista toista kohtaan. Olet olevinasi viaton lammas, kuitenkin raatelevan suden vaatteissa.

        Mutta koska intohimosi on pitää minua rattijuopon tasolle taantuneena kuljettajana, niin pidä sitten, kun se tuottaa sinulle iloa niin vietävästi.

        Myrkytyksen kylvämisellä et kuitenkaan saavuta täällä palstalla mitään, vaan ajaminen jatkuu entiseen malliin, eli hitaammin, so. varovaisemmin, kelit ja tien kunto huomioiden, risteysajossa ylitystä erityistä tarkkaavaisuutta noudattaen, jalankulkijoille aina esteetön pääsy, ei koskaan touhoten vauhdilla ohittaen risteykseen pysähtyneen.
        Vain taantunut rattijuopon tasolle ajautunut osaa näin tarkka olla liikenteessä.
        Seuraavasta lehtijutussa näet, miten risteyksen erityinen tarkkuus on kallis asia.

        Matti Suur-Hamari ylittää 800-kuutioisella moottoripyörällään Lempääläntien ja Korjaamontien kadun risteystä Tampereella elokuussa 2009. Hän luulee reitin olevan selvän. Suur-Hamari on katsonut molempiin suuntiin. Ainoa näköpiirissä oleva auto vilkuttaa oikealle. Autoilija on unohtanut vilkkunsa päälle.
        Auto osuu Suur-Hamarin moottoripyörään ja samalla hänen vasempaan jalkaansa noin 60-80 kilometrin tuntivauhdilla. Suur-Hamari putoaa keskelle Lempääläntietä ja menettää tajuntansa. Kun tajunta palaa, 23-vuotias Suur-Hamari yrittää nousta ylös. - Älä liiku! Älä liiku! Paikalle saapuneet auttajat joutuvat pakottamaan shokissa olevaa nuorta miestä fyysistä voimaa käyttäen. Suur-Hamarin vasen jalka on irronnut lähes kokonaan.
        Hänen vasen jalkansa on amputoitu polvesta alaspäin.

        Tässä sinulle yksi esimerkki rattijuopon tasolle ajautuneesta autoilijasta. Vilkku päällä, vaikka ajoi suoraan ja vauhtia aivan mahdottomasti risteystä ylitettäessä.

        Minä en koskaan ylittäisi risteystä tuolla tavalla, eli tuommoisella vauhdilla. Jos risteystä ylittäessä joutuu hiljentämään, niin se ei saa olla punainen vaate takana tulijalle. Mitä merkitystä on muutaman sekunnin viiveellä, kun toisena vaihto ehtona on korvaamaton elinikäinen vahinko ?
        Joo, jatka sinä vaan mantraasi rattijuopon tasolle taantumisestani, ei haittaa, kun tietää, ettet muuhun pysty.

        Naurettavista uhkauksistasi huolimatta , ei kuulu.
        Samassa ketjussa samaa nimimerkkin käyttämistä pitäisin kyllä suotavana.
        Esim. tässä ketjussa olen käyttänyt, vain yhtä nimimerkkiä. Kohdallasi noin "perin juurin suuttuneena" asia taitaa olla toisin.

        Ketään en ole solvanut, kriitistä arviointia ajo-ja huomiokyvyiltään vahvasti taantuneita kohtaan olen toki esittänyt. Eikö mielestäsi ko. taantuneiden ajamista saisi pitää arveluttavana?

        Kyllä liikennesääntöjä noudattava liikennöinti on mielestäni sitä varovaista ja oikeaa ajamista.
        Kai ymmärrät, ettei rattijuopot ja kaaharit, sanomisistaan huolimatta, liikennesääntöjä ole noudattaneet.

        Missään en ole väittänyt nimim. jguerhguegju, olevan millekään tasolle taantunut.
        Kun moista roskaa väität, voinet sen jotenkin toteen näyttää?

        Eräässä toisessa ketjussa, toinen nimimerkki (toinen henkilö?) on kyllä, aivan oikeutetusti todennut erään nimimerkin olevan, kirjoitustensa perusteella ajo-ja huomiokyvyiltään jopa rattijuopon tasolle taantuneen.
        Jos/kun tunnet ko. taantunut olevasi niin muista, että se on oma arviosi, ei minun.

        Koitappa muistaa etten tässä ketjussa ole vanhuuseläkeläinen ole koskaan väittänyt olevani, joten tarkkuutta toivon, sikäli kun huomiokyky siihen riittää.
        "Mutta koska intohimosi on pitää minua rattijuopon tasolle taantuneena kuljettajana, niin pidä sitten, kun se tuottaa sinulle iloa niin vietävästi."

        Jos ja kun ajoasi liikennesääntöjä noudattaen jatkat, niin sehän on mitä mainioin asia.

        Jotenkin tuntuu, että olet nyt väärällä pastalla uhoamassa aivan väärälle nimimerkille.
        Mikä syynä? Eihän vaan taa....minen?

        Kuvailemasi onnettomuus on toki traakinen.
        En vain hahmota mikä siinä tämän ketjun aiheeseen liittyy?

        Näin lopuksi, muista/ymmärrä etten ole nimimerkiä jguerhguegju mistään syyttänyt, joten mitä katsot yllä olevanvalla, täysin ohi aiheen menneellä purkauksellasi saavuttavasi?


      • turvallisuus.tärkein
        hammu kirjoitti:

        Mitä : rattijuopotko vaaraksi liikenteessä ?
        Rattijuopoilla on toisin sanoen se juopon/moukan tuuri, elikkä he selviävät itse kohelluksistansa. Eri asia tietysti on, selviääkö juopon kyydissä olevat tai tien laitaa kävelleet lapset.

        Tarkista teksti johon kommentoit , ihan vain selvyyden vuoksi.


      • näin_non_marjat
        turvallisuus.tärkein kirjoitti:

        Naurettavista uhkauksistasi huolimatta , ei kuulu.
        Samassa ketjussa samaa nimimerkkin käyttämistä pitäisin kyllä suotavana.
        Esim. tässä ketjussa olen käyttänyt, vain yhtä nimimerkkiä. Kohdallasi noin "perin juurin suuttuneena" asia taitaa olla toisin.

        Ketään en ole solvanut, kriitistä arviointia ajo-ja huomiokyvyiltään vahvasti taantuneita kohtaan olen toki esittänyt. Eikö mielestäsi ko. taantuneiden ajamista saisi pitää arveluttavana?

        Kyllä liikennesääntöjä noudattava liikennöinti on mielestäni sitä varovaista ja oikeaa ajamista.
        Kai ymmärrät, ettei rattijuopot ja kaaharit, sanomisistaan huolimatta, liikennesääntöjä ole noudattaneet.

        Missään en ole väittänyt nimim. jguerhguegju, olevan millekään tasolle taantunut.
        Kun moista roskaa väität, voinet sen jotenkin toteen näyttää?

        Eräässä toisessa ketjussa, toinen nimimerkki (toinen henkilö?) on kyllä, aivan oikeutetusti todennut erään nimimerkin olevan, kirjoitustensa perusteella ajo-ja huomiokyvyiltään jopa rattijuopon tasolle taantuneen.
        Jos/kun tunnet ko. taantunut olevasi niin muista, että se on oma arviosi, ei minun.

        Koitappa muistaa etten tässä ketjussa ole vanhuuseläkeläinen ole koskaan väittänyt olevani, joten tarkkuutta toivon, sikäli kun huomiokyky siihen riittää.
        "Mutta koska intohimosi on pitää minua rattijuopon tasolle taantuneena kuljettajana, niin pidä sitten, kun se tuottaa sinulle iloa niin vietävästi."

        Jos ja kun ajoasi liikennesääntöjä noudattaen jatkat, niin sehän on mitä mainioin asia.

        Jotenkin tuntuu, että olet nyt väärällä pastalla uhoamassa aivan väärälle nimimerkille.
        Mikä syynä? Eihän vaan taa....minen?

        Kuvailemasi onnettomuus on toki traakinen.
        En vain hahmota mikä siinä tämän ketjun aiheeseen liittyy?

        Näin lopuksi, muista/ymmärrä etten ole nimimerkiä jguerhguegju mistään syyttänyt, joten mitä katsot yllä olevanvalla, täysin ohi aiheen menneellä purkauksellasi saavuttavasi?

        Selvyyden vuoksi ajo-oikeus pois kaikilta sellaisilta, alkaen vasta-ajo kortin saaneista - vaariin, jotka syyllistyvät kuoliaaksi ajoihin suojateillä tai muunlaisissa onnettomuuksissa. Tämän palstan aihe oli kortti pois vanhuksilta ja on todettu, ettei sellaista voi sallia muutoin kuin vasta sitten, kun mälli tulee.
        Rattijuopon tasolle taantunut kuljettaja, jollaista termiä vanhuuseläkeläinen käyttää eräästä kirjoittajasta, onkin tällainen:

        - kunnioittaa suojatiellä kulkijoita
        - ylittää risteyksen varoen päin punaisia tulevia
        - ei aja edellä olevan puskurissa, vaan jättää turvavälin
        - ei tee huimia ohituksia ,eikä ohittele jonoissa
        - hiljentää varmuuden vuoksi bussipysäkillä seisova linja-auton takaa mahdollisesti ryntäävää
        lasta tai vanhusta
        - hiljentää varmuuden vuoksi stop-merkin takaa lähestyvää autoa, joka mahdollisesti ei
        pysähdykään vaan tulee pysähtymättä etuajo-oikeutetulle tielle.
        - ajaa hiljempaa kuin muut huonon ajokelin vallitessa
        - ei lähde ohittelemaan suin päin
        - ei ajele parkkivaloilla
        -laittaa aina parkkivalot päälle silloin, kun auto on pysähdyksissä
        - ei tyhjäkäyttele autoaan parkissa ollessaan
        - vähentää ajonopeutta hirvivaara merkin vaikutus alueella
        - vähentää nopeutta sitä mukaa, mitä huonommaksi ajokeli muuttuu
        - jättää välimatkaa pitkässä autojonossa kalevan kisojen aikana, jolloin autojono matelee ja
        jotta hälytysajoneuvolla olisi tilaa mihin mennä syrjään vastaan tulevan liikenteen takia.
        - ei ajele ylinopeutta
        - vähentää nopeutta soratiellä vastaan tulijan kohdatessa kivivaaran takia.
        - ei lähde ohittelemaan sorateillä.
        - ei oikaise jyrkissä, vasemmalle kääntyvissä mutkissa vasenta kaistaa.
        - kiire ja nopeus ei ole se pääasia liikenteessä
        - kovalla vesisateella hiljentää vauhtia sitä mukaa, mitä kovempaa sataa ja ei aja kenenkään
        puskurissa.
        - antaa hiljentämällä tietä linja-autoille, rekoille ja muille hyöty ajoneuvoille, mutta ei ala
        väistelemään jokaisen yksityis autoilijan takia, mikä on yksi huono puoli, mutta nämä edellä mainitut hyvät asiat kompensoivat tämän yhden huonon , mihin katsoo olevan oikeutettu sillä perusteella, että lukemattomat muut eivät noudat läheskään kaikkia asioita ja eivät tällöin voi osoittaa sormella siitä, kun heidän tiellään ollaan. Siinä on vasen laita, menkää ohi, mutta älkää kostako tuuppaamalla eteen niin, että saa lyödä jarrua.

        Tämä yksi tekijä oli se asia, mistä vanhuuseläkeläis nimimerkki alunperin kimpaantui ja alkoi joka viestissään nimittää rattijuopon tasolle taantuneeksi. Muu lukijakunta voi nyt tietää, millainen tämä taantunut kuski oikeasti on.


      • turvallisuus.tärkein
        näin_non_marjat kirjoitti:

        Selvyyden vuoksi ajo-oikeus pois kaikilta sellaisilta, alkaen vasta-ajo kortin saaneista - vaariin, jotka syyllistyvät kuoliaaksi ajoihin suojateillä tai muunlaisissa onnettomuuksissa. Tämän palstan aihe oli kortti pois vanhuksilta ja on todettu, ettei sellaista voi sallia muutoin kuin vasta sitten, kun mälli tulee.
        Rattijuopon tasolle taantunut kuljettaja, jollaista termiä vanhuuseläkeläinen käyttää eräästä kirjoittajasta, onkin tällainen:

        - kunnioittaa suojatiellä kulkijoita
        - ylittää risteyksen varoen päin punaisia tulevia
        - ei aja edellä olevan puskurissa, vaan jättää turvavälin
        - ei tee huimia ohituksia ,eikä ohittele jonoissa
        - hiljentää varmuuden vuoksi bussipysäkillä seisova linja-auton takaa mahdollisesti ryntäävää
        lasta tai vanhusta
        - hiljentää varmuuden vuoksi stop-merkin takaa lähestyvää autoa, joka mahdollisesti ei
        pysähdykään vaan tulee pysähtymättä etuajo-oikeutetulle tielle.
        - ajaa hiljempaa kuin muut huonon ajokelin vallitessa
        - ei lähde ohittelemaan suin päin
        - ei ajele parkkivaloilla
        -laittaa aina parkkivalot päälle silloin, kun auto on pysähdyksissä
        - ei tyhjäkäyttele autoaan parkissa ollessaan
        - vähentää ajonopeutta hirvivaara merkin vaikutus alueella
        - vähentää nopeutta sitä mukaa, mitä huonommaksi ajokeli muuttuu
        - jättää välimatkaa pitkässä autojonossa kalevan kisojen aikana, jolloin autojono matelee ja
        jotta hälytysajoneuvolla olisi tilaa mihin mennä syrjään vastaan tulevan liikenteen takia.
        - ei ajele ylinopeutta
        - vähentää nopeutta soratiellä vastaan tulijan kohdatessa kivivaaran takia.
        - ei lähde ohittelemaan sorateillä.
        - ei oikaise jyrkissä, vasemmalle kääntyvissä mutkissa vasenta kaistaa.
        - kiire ja nopeus ei ole se pääasia liikenteessä
        - kovalla vesisateella hiljentää vauhtia sitä mukaa, mitä kovempaa sataa ja ei aja kenenkään
        puskurissa.
        - antaa hiljentämällä tietä linja-autoille, rekoille ja muille hyöty ajoneuvoille, mutta ei ala
        väistelemään jokaisen yksityis autoilijan takia, mikä on yksi huono puoli, mutta nämä edellä mainitut hyvät asiat kompensoivat tämän yhden huonon , mihin katsoo olevan oikeutettu sillä perusteella, että lukemattomat muut eivät noudat läheskään kaikkia asioita ja eivät tällöin voi osoittaa sormella siitä, kun heidän tiellään ollaan. Siinä on vasen laita, menkää ohi, mutta älkää kostako tuuppaamalla eteen niin, että saa lyödä jarrua.

        Tämä yksi tekijä oli se asia, mistä vanhuuseläkeläis nimimerkki alunperin kimpaantui ja alkoi joka viestissään nimittää rattijuopon tasolle taantuneeksi. Muu lukijakunta voi nyt tietää, millainen tämä taantunut kuski oikeasti on.

        "Selvyyden vuoksi ajo-oikeus pois kaikilta sellaisilta..."
        Vakavan onnettomuuden sattuessa useimmiten ajo-oikeus, ainakin määräajaksi, peruuntuu.

        "Tämän palstan aihe oli kortti pois vanhuksilta"
        Ei ole. Katso otsikko ketjun alusta.
        Ajo-oikeus voidaan peruuttaa, on peruutettu ja tullaan peruuttamaan ajo, huomio ja reaktiokyvyiltään, joko sairaiden tai muun syyn takia, henkilöiltä jotka ei ajo-oikeuden kriteereitä enää täytä.
        Olisi jopa suotavaa, että ajo-oikeudesta, joko luovuttaisiin tai se peruttaisiin ennen sitä "mälliä".

        "Rattijuopon tasolle taantunut kuljettaja,..."
        Edelleen katso ketjun aihe. On mainittu ketjun alussa.
        Voinet osoittaa "opastuksesi" mainitsemallesi nimimerkille.
        Koko tässä ketjussa ei mainitsemallasi nimimerkillä varustettuja kirjoituksia ole.

        Ihan mielenkiinnosta, kuinka suuren uskottavuuden antaisit henkilön itsekehulle, joka myöntää toimivansa väärin mutta vetoaa siihen, että muut (hänen mielestään) toimii vielä enemmän väärin?

        Edelleen selvyyden vuoksi, olisi suotavaa, että kirjoittaisi samaan ketjuun vain sillä aloittamallaan nimimerkillä.
        Jos vakava taantuminen tai "perin juurin" suuttuminen saa tällaisen pikkuasian unohtumaan, niin se toki on anteeksi annettavaa.


      • närhenmunat
        turvallisuus.tärkein kirjoitti:

        "Selvyyden vuoksi ajo-oikeus pois kaikilta sellaisilta..."
        Vakavan onnettomuuden sattuessa useimmiten ajo-oikeus, ainakin määräajaksi, peruuntuu.

        "Tämän palstan aihe oli kortti pois vanhuksilta"
        Ei ole. Katso otsikko ketjun alusta.
        Ajo-oikeus voidaan peruuttaa, on peruutettu ja tullaan peruuttamaan ajo, huomio ja reaktiokyvyiltään, joko sairaiden tai muun syyn takia, henkilöiltä jotka ei ajo-oikeuden kriteereitä enää täytä.
        Olisi jopa suotavaa, että ajo-oikeudesta, joko luovuttaisiin tai se peruttaisiin ennen sitä "mälliä".

        "Rattijuopon tasolle taantunut kuljettaja,..."
        Edelleen katso ketjun aihe. On mainittu ketjun alussa.
        Voinet osoittaa "opastuksesi" mainitsemallesi nimimerkille.
        Koko tässä ketjussa ei mainitsemallasi nimimerkillä varustettuja kirjoituksia ole.

        Ihan mielenkiinnosta, kuinka suuren uskottavuuden antaisit henkilön itsekehulle, joka myöntää toimivansa väärin mutta vetoaa siihen, että muut (hänen mielestään) toimii vielä enemmän väärin?

        Edelleen selvyyden vuoksi, olisi suotavaa, että kirjoittaisi samaan ketjuun vain sillä aloittamallaan nimimerkillä.
        Jos vakava taantuminen tai "perin juurin" suuttuminen saa tällaisen pikkuasian unohtumaan, niin se toki on anteeksi annettavaa.

        Edellen: " Rattijuopon tasolle taantunut" kuljettaja onkin oikeasti tällainen kuljettaja:

        > - kunnioittaa suojatiellä kulkijoita
        - ylittää risteyksen varoen päin punaisia tulevia
        - ei aja edellä olevan puskurissa, vaan jättää turvavälin
        - ei tee huimia ohituksia ,eikä ohittele jonoissa
        - hiljentää varmuuden vuoksi bussipysäkillä seisova linja-auton takaa mahdollisesti ryntäävää
        lasta tai vanhusta
        - hiljentää varmuuden vuoksi stop-merkin takaa lähestyvää autoa, joka mahdollisesti ei
        pysähdykään vaan tulee pysähtymättä etuajo-oikeutetulle tielle.
        - ajaa hiljempaa kuin muut huonon ajokelin vallitessa
        - ei lähde ohittelemaan suin päin
        - ei ajele parkkivaloilla
        -laittaa aina parkkivalot päälle silloin, kun auto on pysähdyksissä
        - ei tyhjäkäyttele autoaan parkissa ollessaan
        - vähentää ajonopeutta hirvivaara merkin vaikutus alueella
        - vähentää nopeutta sitä mukaa, mitä huonommaksi ajokeli muuttuu
        - jättää välimatkaa pitkässä autojonossa kalevan kisojen aikana, jolloin autojono matelee ja
        jotta hälytysajoneuvolla olisi tilaa mihin mennä syrjään vastaan tulevan liikenteen takia.
        - ei ajele ylinopeutta
        - vähentää nopeutta soratiellä vastaan tulijan kohdatessa kivivaaran takia.
        - ei lähde ohittelemaan sorateillä.
        - ei oikaise jyrkissä, vasemmalle kääntyvissä mutkissa vasenta kaistaa.
        - kiire ja nopeus ei ole se pääasia liikenteessä
        - kovalla vesisateella hiljentää vauhtia sitä mukaa, mitä kovempaa sataa ja ei aja kenenkään
        puskurissa.
        - antaa hiljentämällä tietä linja-autoille, rekoille ja muille hyöty ajoneuvoille, mutta ei ala
        väistelemään jokaisen yksityis autoilian takia, mikä on yksi huono puoli, mutta nämä edellä mainitut hyvät asiat kompensoivat tämän yhden huonon , mihin katsoo olevan oikeutettu sillä perusteella, että lukemattomat muut eivät noudat läheskään kaikkia asioita ja eivät tällöin voi osoittaa sormella siitä, kun heidän tiellään ollaan. Siinä on vasen laita, menkää ohi, mutta älkää kostako tuuppaamalla eteen niin, että saa lyödä jarrua. <


      • turvallisuus.tärkein
        närhenmunat kirjoitti:

        Edellen: " Rattijuopon tasolle taantunut" kuljettaja onkin oikeasti tällainen kuljettaja:

        > - kunnioittaa suojatiellä kulkijoita
        - ylittää risteyksen varoen päin punaisia tulevia
        - ei aja edellä olevan puskurissa, vaan jättää turvavälin
        - ei tee huimia ohituksia ,eikä ohittele jonoissa
        - hiljentää varmuuden vuoksi bussipysäkillä seisova linja-auton takaa mahdollisesti ryntäävää
        lasta tai vanhusta
        - hiljentää varmuuden vuoksi stop-merkin takaa lähestyvää autoa, joka mahdollisesti ei
        pysähdykään vaan tulee pysähtymättä etuajo-oikeutetulle tielle.
        - ajaa hiljempaa kuin muut huonon ajokelin vallitessa
        - ei lähde ohittelemaan suin päin
        - ei ajele parkkivaloilla
        -laittaa aina parkkivalot päälle silloin, kun auto on pysähdyksissä
        - ei tyhjäkäyttele autoaan parkissa ollessaan
        - vähentää ajonopeutta hirvivaara merkin vaikutus alueella
        - vähentää nopeutta sitä mukaa, mitä huonommaksi ajokeli muuttuu
        - jättää välimatkaa pitkässä autojonossa kalevan kisojen aikana, jolloin autojono matelee ja
        jotta hälytysajoneuvolla olisi tilaa mihin mennä syrjään vastaan tulevan liikenteen takia.
        - ei ajele ylinopeutta
        - vähentää nopeutta soratiellä vastaan tulijan kohdatessa kivivaaran takia.
        - ei lähde ohittelemaan sorateillä.
        - ei oikaise jyrkissä, vasemmalle kääntyvissä mutkissa vasenta kaistaa.
        - kiire ja nopeus ei ole se pääasia liikenteessä
        - kovalla vesisateella hiljentää vauhtia sitä mukaa, mitä kovempaa sataa ja ei aja kenenkään
        puskurissa.
        - antaa hiljentämällä tietä linja-autoille, rekoille ja muille hyöty ajoneuvoille, mutta ei ala
        väistelemään jokaisen yksityis autoilian takia, mikä on yksi huono puoli, mutta nämä edellä mainitut hyvät asiat kompensoivat tämän yhden huonon , mihin katsoo olevan oikeutettu sillä perusteella, että lukemattomat muut eivät noudat läheskään kaikkia asioita ja eivät tällöin voi osoittaa sormella siitä, kun heidän tiellään ollaan. Siinä on vasen laita, menkää ohi, mutta älkää kostako tuuppaamalla eteen niin, että saa lyödä jarrua. <

        Mitä lisäarvoa koet saavuttavasi kopioimalla oman hengentuotoksesi useammalle, eri asiaa käsittelevälle palstalle?

        Edelleen selvyyden vuoksi, olisi suotavaa, että kirjoittaisi samaan ketjuun vain sillä aloittamallaan nimimerkillä.
        Jos vakava taantuminen tai "perin juurin" suuttuminen saa tällaisen pikkuasian unohtumaan, niin se toki on anteeksi annettavaa.


      • rebee_ka
        turvallisuus.tärkein kirjoitti:

        Mitä lisäarvoa koet saavuttavasi kopioimalla oman hengentuotoksesi useammalle, eri asiaa käsittelevälle palstalle?

        Edelleen selvyyden vuoksi, olisi suotavaa, että kirjoittaisi samaan ketjuun vain sillä aloittamallaan nimimerkillä.
        Jos vakava taantuminen tai "perin juurin" suuttuminen saa tällaisen pikkuasian unohtumaan, niin se toki on anteeksi annettavaa.

        Sinä et täällä määrittele kenenkään nimimerkkien käyttöä. Jokainen katsoo parhaakseen sellaisen nimimerkin, joka ei herätä ärtymystä. Kuten näet, vakavasti taantunut osaakin kirjoittaa täyttä asiaa liikenneturvallisuudesta. Sinä vanhuuseläkeläinen tässä olet se, joka ärsytät, ivaamalla toista kirjoittajaa syyttä suotta.


      • turvallisuus.tärkein
        rebee_ka kirjoitti:

        Sinä et täällä määrittele kenenkään nimimerkkien käyttöä. Jokainen katsoo parhaakseen sellaisen nimimerkin, joka ei herätä ärtymystä. Kuten näet, vakavasti taantunut osaakin kirjoittaa täyttä asiaa liikenneturvallisuudesta. Sinä vanhuuseläkeläinen tässä olet se, joka ärsytät, ivaamalla toista kirjoittajaa syyttä suotta.

        "Sinä et täällä määrittele kenenkään nimimerkkien käyttöä."
        En. Silti selvyyden vuoksi olisi suotavaa käyttää samassa ketjussa aloittamallaan nimimerkillä.
        Kuten edellisessä vastauksessa mainittu, toki anteeksi annettavaa jos on vahvasti taantunut tai muuten "perin juurin suuttunut."
        Jos viittaat tuohon "närhenmunat"kirjoitukseen niin kirjoittaminen on eri asia kuin toiminta ja toimintakyky tien päällä. Loppuosa ko. "purkauksesta" tukee vahvasti käsitystä, että kirjoittajan mielestä liikenteen vakava häirintä ja vaarantaminen taantuneilla ajokyvyillä liikkuessa on ok.

        " Sinä vanhuuseläkeläinen tässä olet se,..."
        Olisi suotavaa, jos käsitys ja huomiokyky siihen riittää, että vastaukset osoitttaisit nimeämillesi nimimerkille.


      • rebee_ka
        turvallisuus.tärkein kirjoitti:

        "Sinä et täällä määrittele kenenkään nimimerkkien käyttöä."
        En. Silti selvyyden vuoksi olisi suotavaa käyttää samassa ketjussa aloittamallaan nimimerkillä.
        Kuten edellisessä vastauksessa mainittu, toki anteeksi annettavaa jos on vahvasti taantunut tai muuten "perin juurin suuttunut."
        Jos viittaat tuohon "närhenmunat"kirjoitukseen niin kirjoittaminen on eri asia kuin toiminta ja toimintakyky tien päällä. Loppuosa ko. "purkauksesta" tukee vahvasti käsitystä, että kirjoittajan mielestä liikenteen vakava häirintä ja vaarantaminen taantuneilla ajokyvyillä liikkuessa on ok.

        " Sinä vanhuuseläkeläinen tässä olet se,..."
        Olisi suotavaa, jos käsitys ja huomiokyky siihen riittää, että vastaukset osoitttaisit nimeämillesi nimimerkille.

        > että kirjoittajan mielestä liikenteen vakava häirintä ja vaarantaminen taantuneilla ajokyvyillä liikkuessa on ok.<
        Kuka täällä on kirjoittanut vakavasti häiritsevänsä ja vaarantavansa liikennettä ????

        Kuka täällä on osoittautunut taantuneeksi ajokyvylltään ???
        Tätä lapsellista väittelyä on täällä käyty jo pitkään. Lapsellinen ja taantunut on se, joka inttää mylkyttää samasta asiasta, eli täällä on "vakavasti rattijuopon tasolle taantunut" kuljettaja, vaikka mikään ei viittaa siihen, että kuljettaja olisi tuollainen, pikemminkin hyvin valistunut


      • turvallisuus.tärkein
        rebee_ka kirjoitti:

        > että kirjoittajan mielestä liikenteen vakava häirintä ja vaarantaminen taantuneilla ajokyvyillä liikkuessa on ok.<
        Kuka täällä on kirjoittanut vakavasti häiritsevänsä ja vaarantavansa liikennettä ????

        Kuka täällä on osoittautunut taantuneeksi ajokyvylltään ???
        Tätä lapsellista väittelyä on täällä käyty jo pitkään. Lapsellinen ja taantunut on se, joka inttää mylkyttää samasta asiasta, eli täällä on "vakavasti rattijuopon tasolle taantunut" kuljettaja, vaikka mikään ei viittaa siihen, että kuljettaja olisi tuollainen, pikemminkin hyvin valistunut

        Ei kukaan.
        Yhdestä, ketjun aiheeseen liittymättömästä kopioinnista vedettävät johtopäätökset on sitten toinen juttu.
        "Kuka täällä..."
        Yhdestä, ketjun aiheeseen liittymättömästä kopioinnista vedettävät johtopäätökset on sitten toinen juttu.
        Ja sitten ketjun aiheeseen......


    • MitenOlisiVaikka

      Jos kirjoittaisi niinkuin asia on, eikä käänteis-ironialla, teksti olisi kaikkien ymmärrettävissä.

      Nyt nähty vastaus viittaa siihen, että kirjoittaja ei hahmottanut, mitä kirjoituksessa tarkoitettiin.

    • pelastus-

      Ilmiö poistuu kun tulevat itsestään ajavat autot, joissa ei ole rattia ja polkimia.

      • Robotti5

        Niin, sitten ei ole enää ketään ajamassa sitä kuorma-autoa. Eli ei ketään loukkaantumassa siellä kopissa. Nämä "onnettomuudet" todennäköisesti vain lisääntyvät, ei se robootikaan helposti väistettyä saa.


    • TÄYDELLISTÄ-KORRUPTIOTA

      LIIKENNEPOLIISI EI VÄLITÄ , VAIKKA REKAT AJAVAT TAKAPUSKURISSA KIINNI JA YRITTÄVÄT SAADA SUT AJAMAAN 90 KMT, JOKA ON HEITIN RAJOITINARVO.
      REKKOJA EI SAKOTETA YLINOPEUDESTA EIKÄ TAKAPUSKURISSA ROIKKUMISESTA.
      REKAT OVAT LIIKENNEPOLIISIN ERITYISESSÄ SUOJELUKSESSA.

      • joopajoo_

        Kyllä, liikenteessä esiintyy monenlaista korruptiota ja siellä on jos minkälaista suhaajaa. Saa olla kiitollinen, että on itse vielä hengissä. Onnellisia he, joiden ei tarvitse omistaa autoa, eikä ajaa tuolla hullussa liikenteessä, vaan voivat Suur-Helsingin alueella käyttää yleisiä kulkuneuvoja. Mitä kauemmas Kehä kolmosen ulkopuolelle mennään, sitä huonommat ovat yleiset kulkuyhteydet ja joutuu pitämään sitä omaa kulkupeliään.


    • liikenneturvaa
      • tätä.tämä.on

        Saas nähdä millaiseen tuomioon rekkakuskin kohdalla päädytytään, kas kun jotakin on rangaistava , jos ei muuten niin sillä perusteella, että on jäänyt henkiin.


    • moottorilehti

      Minkäs rekkakuski sille voi, että itsemurha kanditaatti töräyttää keulaan. Rekkakuski saa vain sakon, vaikka sitäkään ei kuuluisi maksaa. Liikennettä siis vaaransi tässä tapauksessa nainen, joka menetti autonsa hallinnan. Vauhtia oli tien liukkauteen tai kuntoon nähden siis liikaa tai millaiset renkaat lien e ollut alla, ettei auto pysynyt ruodussa. Näissä onnettomuus jutuissa ei koskaan julkaista sitä oikeaa syytä. Vain tutkija lautakuntien raporteista pääsee näkemään oikeat syyt. Moottori lehti julkaisee joka kuukausi luettelot tutkimuksineen, joten se lehti kannattaa tilata.

      • tätä.tämä.on

        "Minkäs rekkakuski sille voi, että itsemurha kanditaatti töräyttää keulaan."
        Ei niin yhtikäs mitään.
        Silti häntä sakotetaan vaikka, kuten sanot , ei pitäisi.


    • lisää_näitä
    • yksi_vähemmän
    • AlleVaan

      Itsemurhaa hautovan ihmisen huomaaminen ei ole ihan helppoa. Se johtuu siitä, ettei hän paljasta aikeitaan. Ja kun lopullinen päätös on tehty, valitaan tekotapa, joka saattaa vaikuttaa teon toteutumiseen jo sinällään.

      Ne, joilla asetta ei ole, miettivät muita vaihtoehtoja tekotavaksi. Autolla rekan alle ajaminen on todettu erittäin tehokkaaksi tavaksi päästä hengestään. Ja onpahan ainakin kerran tapettu käytännössä koko perhe samalla konstilla. Tämä tapahtui naisen ajaessa päin linja-autoa lapset kyydissään. Kukaan ei selvinnyt. Vain aviomies jäi jäljelle tapahtumasta, mutta hänpä istuikin siinä linja-autossa. Kivat hänelle siis.

    • Rekkaankopäinajais

      Tällaista tämä elämä on mitä ikävää kenenkin kohdalle sattuu, itselle tai toiselle. Elämä on joskus rankkaa kaikesta huolimatta, se mitä on tapahtunut, ei enää muuksi muutu. Voimia kaikille tasapuolisesti.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      348
      8820
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2571
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2348
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1955
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

      onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1542
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

      Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1391
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

      vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1337
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

      - Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      184
      1328
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

      Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1310
    10. Kirjoitin sinulle koska

      tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1227
    Aihe