Huomasin, selatessani näitä keskustelija, että pari nikkiä toivoo palstan paranevan siten, että täällä puhuttaisiin vain luterilaisuudesta. Muut, yleisaiheet voisivat hakeutua muille palstoille.
Sopii minulle. Olen pahoillani kun omalta osaltani olen tuonut yleisaiheita keskusteltavaksi. Koetan ottaa toiveet huomioon ja jätän teidät rauhaan.
Kiittäen ja hyvää jatka kaikille.
Yleispalsta yleisesti ihmisten ajatuksilleko?
9
204
Vastaukset
"Keskustele luterilaisuudesta ja evankelis-luterilaisesta kirkosta."
Näin palstan tarkoituksen määrittelee keskustelualustan tarjoja.Minun puolestani voisi keskustella yleisistäkin aiheista, ei se palstaa huonoksi vie. Se taitaa olla kiinni keskustelijoista onko palsta hyvä vai huono. Mutta toki palveluntarjoaja viime kädessä päättää, mitä täällä voimme keskustella.
Jos joku haluaa keskustella vain ja ainoastaan luterilaisuudesta, niin mikä estää. Tekee itse aloituksen aiheesta ja jää odottamaan kommentteja ihan rauhassa. Vai sisältääkö tuollainen toive myös jonkin oletuksen, että muut myös vastaisivat hänelle, vaikka heitä aihe ei kiinnostaisikaan.
- Käyttäkää_järkeänne
Minusta tämä ei ole niin mustavalkoinen asia, että joko keskusteltaisiin jotenkin tiukasti luterilaisuudesta ja ev.lut. kirkosta eikä mistään muusta. Palstojen aihenimitysten suhteen saa ja kannattaakin käyttää järkeä - jos sitä vain suinkin on.
Vaikka mistä asioista voi keskustella, kunhan pystyy kytkemään asian palstan aiheeseen jotenkin asiallisesti. Suomalaisista luterilaisia on ainakin paperilla valtaosa, ja kulturaalisesti jollain tasolla vielä enemmän. Ev.lut. kirkko on ollut osa suomalaista kulttuuria jo kauan, ja kirkko ylipäätään sitäkin kauemmin. Tällä on vaikutuksensa moneen asiaan.
En tietenkään tarkoita sitä, että ihan jokaikisestä asiasta pitäisi väkisin tekemällä tehdä vaikka kysymyksiä, että mitä luterilaiset ovat tästä ja tuosta ja siitä mieltä ja miten ev.lut. kirkko suhtautuu tähän ja tuohon ja siihen - kuten täällä turhan paljon näkee. Ei siis pitäisi olla mitään tarvetta teeskennellä, että jokin selkeästi epäspesifinen maailman menoa -tason aihe kannattaisi työntää tänne vain liimaamalla päälle jokin palstan aiheeseen liittyvä termi ilman mitään oikeaa asiakytköstä.
Mielestäni näillä neuvoilla pitäisi päästä jo ihan tarpeeksi pitkälle. Pitkälle pääseminen asiallisessa keskustelussa ei vain taida olla joillekin se päämäärä, niin sikäli nämäkin neuvot kaikunevat kuuroille korville tai ainakin välinpitämättömien kuultavaksi.- Mdmdmddm
Mikä on rekattu nikkisi kun peukutit heti itseäsi?
Säännöt määrittelevät keskustelualueen, me keskustelijat sitten noudatamme niitä sääntöjä tai emme noudata. Se on se todellisuus, jossa tässäkin asiassa eletään. Yksi tykkää yhdestä asiasta ja toinen toisesta.
On sitten oma asia kuinka suhtautuu siihen, jos joku toivoo palstalta jotain. Jos itse tuo jotain toista kuin toivoja toivoi, voi tietysti lähteä pois palstalta. Voi myös jatkaa entiseen tapaan ja ottaa oman paikkansa keskustelijoiden joukossa. Voi aina myös miettiä omia aloituksiaa, jos niitä tekee, niiden sisältöjä ja tarkoitusta. Vaihtoehtoja suhtautua toisten toiveisiin on useita.Kirjoituksessa, johon aloittaja ilmeisesti viittaa, toivottiin käsittääkseni edes jonkinlaista kontaktipintaa palstan teemaan. Ei niin, että pitäydyttäisiin vain kirkko ja luterilaisuus -aiheisiin sinänsä. Voin olla väärässäkin.
Toisaalta olen ihmetellyt sitä, että palstalla voi - ilmeisesti - vapaasti vääntää vaikka mitä skeidaa yksittäisten kirjoittajien seksielämästä, psyykestä ja sen terveydestä, kirjoittamisen motiivista jne. Ja tehdä jopa aiheen nimellä toistuvasti uusia viestiketjuja. Mutta esimerkiksi ev.lut. kirkon sisällä tapahtuneista asioista tehdyt aloitukset poistetaan alta aikayksikön."Kirjoituksessa, johon aloittaja ilmeisesti viittaa, toivottiin käsittääkseni edes jonkinlaista kontaktipintaa palstan teemaan. Ei niin, että pitäydyttäisiin vain kirkko ja luterilaisuus -aiheisiin sinänsä. Voin olla väärässäkin."
Näin minäkin asian ymmärsin.
- nää_on_näitä
Ja näistä olisi luterilaisen ihmisen ajatelma tai siihen liittyvä.......?
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006171079124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?113459Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2312334Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja232173Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin31640Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.491174- 721160
- 1841142
Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo591019Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?77979