Ovatko helluntailaiset yleensä kivoja?

ovatkohelluntailaisetkiv

Ovatko helluntailaiset yleensä kivoja ihmisiä? Olen uskovainen ja minua koulukiusattiin nuorena. Olen miettinyt muista uskovaisista, että ovatko yleisesti kivempiä ihmisiä kuin ei-uskoviset. Minulla on niin paljon huonoja kokemuksia ihmisistä, vaikka olen itse melkein aina ollut ystävällinen kaikille.

41

589

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TheConfessor

      Helluntailaiset ei ero mitenkään normaaleista eikä epänormaaleista ihmisistä.
      Ihan kaikkea löytyy, tunnen about tuhat hellaria ja niiden joukossa on erittäin kivoja paljon, sitten on umpimielisiä erakkoja jotka osoittautuu kun lähemmin tutustuu ihan erilaisiksi kun luulin, älyttömän kivoja ja auttavaisia ja positiivisia.
      On myös kaksinaamaisia jotka hymyilee ja on kivoja mutta myöhemmin iskee raukkamisesti jollain asiattomalla jutulla tai jotenkin muuten. Me ei olla kukaan täydellisiä.
      On myös onneksi ehkä puolet sellasia normaaleja jotka puhuu hyviä asioita eikä juoruile ja on aina menossa jotain ihmistä neuvomaan, opettamaan, auttamaan .
      Sitten on sellasia omituisia, siis käyttäytyy jotenkin kuin olisi mielenterveys ongelmia mutta ovat kuitenkin mukana seurakunnan jutuissa, heidätkin kuuluu meidän joukkoon, emme saa syrjiä vähemmällä "aivokasiteetilla" varustettuja vaan annetaan heidän olla ja puhumaan heillekin ja otetaan mukaan rientoihin, kaikkia meitä tarvitaan omalla paikallamme.
      Onmyös monia muita tyyppejä joita ei nyt jaksa tällä kertaa jaksa esitellä.

      • ovatkohelluntailaisetkiv

        Kiitos vastauksesta. Jos joku on ulkonäöltään jotenkin erikoisen näköinen ja koulukiusaamisen takia arka olemukseltaan, ovatko helluntailaiset yleensä riittävän kivoja sellaiselle?


    • Soppalusikka

      Eivät ole, narsistisia kusipäitä, joilla on väärä henki ja asenne. Luulevat, että synnit saa anteeksi ja uudelleen voi syntyä, vaikka meillä on vain yksi elämä. Luulevat itseään paremmiksi ihmisiksi, vaikka ovat itse piruakin pahempia fariseuksian Paavalin pahoja koiria. Vältä ja karta kaukaa. Tyhjjät tynnyrit kulkevat pitkin Suomea kehumassa itseään.

      • Ikäluokanseniilit

        Sosiopaatteja ja muita ihmisen kiusaamiseen erikoistuneita osaajia on ainakin Pietarsaaren helluntailaisuuden piirissä. Omia pelotellaan, kuukytetään, ehdollistetaan ja kiusataan kaikenmaailman demoneilla, synnintuskan tulimerillä ja laavavirroilla. Pelastus löytyy sitten yllättäen sieltä narsistien ja sosiopaattien johtamista saalemista tai sen etäispesäkkeestä.
        Siinä kalpenee jo paikalliset jehovatkin näiden vierellä.
        Heidän lahkon ulkopuolisiin kohditama "evankeliointi" elikkäs uusien jäsenten elikkäs kymmenysten maksajien värvääminen häiritsee jo vakavasti yleistä ilmatilaa ja yhteiskuntarauhaa. Vaikea noita on valitettavasti välttää kun pakanallekkin tappituntumalle yrittävät vaikka kuinka huitoo perskärpäisiä pois.
        Hengellisen väkivallan mestareita kaikkinensa.


    • Samaatietä

      Minun kokemukseni on, että ovat kivoja. En muista nyt yhtään tapausta, että olisin tullut huonosti kohdellusti heidän puolestaan. En siis itse ole helluntailainen.
      Tuohon, ovatko uskovaiset kiltempiä, kuin ei uskovaiset, niin taitaa olla paljolti persoona kohtaista.
      Yleisesti ottaen kuitenkin on, että jos ihminen toimii Jumalan tahdon mukaisesti, hän kunnioittaa muita ihmisiä. Ihminen on kuitenkin aina ihminen ja tekee vääriä tekoja, eikä kuuntele tai huomaa, jaksa kuunnella Jumalan kehoitusta rakastaa lähimmäisiään.
      Lapsuus ja Nuoruus eli kouluiässä lapset saattavat olla julmia ihan ymmärtämättömyyttään. Tuon takia olisi kaikissa kodeissa tärkeää opettaa lapsille muiden ihmisten arvostusta.
      Opettaa, että jokainen on yhtä arvokas.

      • Soppalusikka

        eivät kaikki ihmiset ole yhtä arvokkaita, se on illuusio.


      • Samaatietä
        Soppalusikka kirjoitti:

        eivät kaikki ihmiset ole yhtä arvokkaita, se on illuusio.

        Todellisuudessa ovat, mutta teoriassa ei.


      • Soppalusikka

        Juuri näin.


      • ovatkohelluntailaisetkiv

        Kiitos Samaatietä.


      • Samaatietä
        Soppalusikka kirjoitti:

        Juuri näin.

        "Älkää tuottaako surua Jumalan PyhälleHengelle, jonka olette saaneet sinetiksi lunastuksen päivää varten. Hykjätkää kaikki katkeruus viha, kiukku, riitely ja herjaaminen, kaikkinainen pahuus
        Olkaa toisianne kohtaan ystävällisiä ja lempeitä ja antakaa toisillemme anteeksi, niinkuin Jumalakin on antanut teille anteeksi Kristuksen tähden."

        Kirje efessolaisille 4 luku


      • Samaatietä
        ovatkohelluntailaisetkiv kirjoitti:

        Kiitos Samaatietä.

        Hyvä aloitus! Kiitos itsellesi.


      • Soppalusikka
        Samaatietä kirjoitti:

        "Älkää tuottaako surua Jumalan PyhälleHengelle, jonka olette saaneet sinetiksi lunastuksen päivää varten. Hykjätkää kaikki katkeruus viha, kiukku, riitely ja herjaaminen, kaikkinainen pahuus
        Olkaa toisianne kohtaan ystävällisiä ja lempeitä ja antakaa toisillemme anteeksi, niinkuin Jumalakin on antanut teille anteeksi Kristuksen tähden."

        Kirje efessolaisille 4 luku

        Ja lässyn lässyn. Ei meitä kaikkia olekaan tarkoitettu kulkemaan toistemme kanssa kuin kappaleen matkaa. Eihän ole edes mahdollista, että jotkin särkyneet parisuhteet, ystävyys, työ tms. suhteet palaisivat ennalleen. Myrkynkylväjät saavat mitä tilaavat, sitä niittää mitä kylvää. Ei täällä kaikkea, kaikkia tarvitsekaan sietää, suvaita tai hyväksyä. Yhdenvertaisuus nyky Suomessa ei toteudu mitenkään. Ukothan tämän maan ovat pilanneet rakentamalla homerakennuksia, tarkoituksellisesti tuhonneet luontoa, esim. Talvivaara. Naistenko pitäisi näitä ketkuja vielä kunnioittaa, puhumattakaan hoitamisesta. Robotit tai matut saavat hoitaa roskaläjät.


      • Samaatietä
        Soppalusikka kirjoitti:

        Ja lässyn lässyn. Ei meitä kaikkia olekaan tarkoitettu kulkemaan toistemme kanssa kuin kappaleen matkaa. Eihän ole edes mahdollista, että jotkin särkyneet parisuhteet, ystävyys, työ tms. suhteet palaisivat ennalleen. Myrkynkylväjät saavat mitä tilaavat, sitä niittää mitä kylvää. Ei täällä kaikkea, kaikkia tarvitsekaan sietää, suvaita tai hyväksyä. Yhdenvertaisuus nyky Suomessa ei toteudu mitenkään. Ukothan tämän maan ovat pilanneet rakentamalla homerakennuksia, tarkoituksellisesti tuhonneet luontoa, esim. Talvivaara. Naistenko pitäisi näitä ketkuja vielä kunnioittaa, puhumattakaan hoitamisesta. Robotit tai matut saavat hoitaa roskaläjät.

        Yhdenvertaisuus ei toteudu missään maassa. Vaikka tarjoaisi kultaisenkalan kulta tarjottimella ihmiselle, hän kääntäisi lopuksi senkin tappiokseen. Mihin ihminen on tyytyväinen? Katkeruus, viha,kateus turmelee ihmisen.
        Maailman henki on se. Itsekkyys on rakkauden vihollinen. Siitähän se lähtee. Minä minä minä...
        Minun ei tarvitse, minä saan, minulle kuuluu, minä haluan, minulla on oikeus.....


      • capiche
        Samaatietä kirjoitti:

        Todellisuudessa ovat, mutta teoriassa ei.

        Menisikö kuitenkin toisin päin. Kaikilla on sama ihmisarvo ja ihmisoikeudet. Mutta käytännössä ihmiset ovat lahjoiltaan erilaisia. Ja se voi johtaa ajatukseen, etteivät ihmiset olisi samanarvoisia.

        Arvo riippuu kuitenkin sekä näkökulmasta että ympäristöstä. Joku voi olla erittäin arvostettu työympäristössään, mutta maan hiljaisiin kuuluva seurakunnassaan. Hän ei edes koe tarvetta päteä siellä, koska saa tehdä sitä mielin määrin työssä.


    • cmcdmcncndey

      Helluntailaiset ovat yleensä kivoja mutta helluntaikirkolliset eivät ole.

      • ovatkohelluntailaisetkiv

        Mikä ero on helluntailaisilla ja helluntaikirkollisilla? Miten heidät erottaa toisistaan?


      • capiche
        ovatkohelluntailaisetkiv kirjoitti:

        Mikä ero on helluntailaisilla ja helluntaikirkollisilla? Miten heidät erottaa toisistaan?

        Ihmisissä ja opissa ei mitään eroa. Kyse on vain seurakuntien erilaisesta organisaatiomuodosta.

        Ennen helluntailiikkeessa oli ainoastaan itsenäisiä yhdistyspohjaisia seurakuntia. Mutta sitten osa niistä päätti järjestyä Helluntaikirkko- organisaation alle.


    • JJJfgfs

      Minä olen ainakin kiva.

      • ovatkohelluntailaisetkiv

        Kiva kuulla! :)


    • omaporukkansa

      eivät ole kivoja, - vieläpä vähemmän edes millään lailla luotettavia

    • KokemuksenRintaääni

      Monenlaista kengän kuluttajaa löytyy myös hellareiden piiristä. Itse olen kyllä saanut tuta heidän edesottamuksistaan. Seurakunnassa jossa olin, oli monenlaista persoonaa: oli ystävällisiä, rakkaudellista, auttavaisia, ei oman kunnian pyytäjiä, valehtelijoita, varkaita, epäsosiaalisia, selkäänpuukottajia, mielistelijöitä, kaksinaamaisia yms. Siis koko ihmisluonteen kirjo. Opin kuitenkin aika pian välttelemään ihmisiä, jotka ylensivät itsensä muita alas painamalla.
      Ja tämän helluntaikirkkohössötyksen myötä nämä negatiiviset ominaisuudet vain korostuivat. Rukouspiirii, jossa olin hajosi tämän hössötyksen myötä. Helluntaikirkkoon liittyneet katkaisivat meihin muihin välinsä, jotka emme liittyneet. He pitivät itseään pyhimpinä, parempina. Lahkohenki nosti yhä enemmän päätään. Oleminen hellareissa kävi sietämättömäksi. Siispä poistuin areenalta hiljaa takavasemmalle suuremman mielipahan välttämiseksi. Tämä oli minun ihan oma ratkaisuni.
      Onneksi on TV7! Kiitos Jumalalle! Eilenkin tuli koko päivän hyvää, raitista julistusta. Sieltä voin valita raittiit ohjelmat. Ei tarvitse ottaa vastaan kaikkea paskaa hellareiden taholta!

      • capiche

        Kaikissa ihmisyhteisöissä on erilaisia ihmisiä. Kivoja ja vähemmän kivoilta vaikuttavia. Vähemmän kivoilta vaikuttavatkin saattavat lopulta olla ihan kivoja, kun heihin vaivautuu tutustumaan.

        Seurakunnasta pitää löytää ne ihmiset, jotka itse kokee kivoina. Oma suhtautuminen ihmisiin ratkaisee paljon. Avoin kokee ympäristönsä usein kivaksi, mutta sulkeutunut suhtautuu ympäristöön epäluuloisesti. Metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan. Ja ihmiset luovat näin oman todellisuutensa.

        Minä olen tavannut helluntaiseurakunnissa ihan kivoja ihmisiä. Toki joskus myös vähemmän kivoja, mutta en näe tarpeellisena mustamaalata heidän vuokseen koko helluntailiikettä.


    • zxzzxzxxzzxzx

      Minä olen niin kiltti, että joulupukki kantaa selkä vääränä lahjoja minulle vieläkin, vaikka joulu on kaukana.

    • mikkelinmies7

      Helluntalaiset ovat läpileikkaus suomalaisista yhteiskunnasta. Joskin saattavat olla jo keskiluokan yläpuolella mm. akateemisia on runsaasti mukana. Näkisin että Jumalan siunaus ollut mukana. Muutoinkin voivat hyvin, mutta tämä arvio on pelkästään minun.Elämäntapa on yksinkertaista ja kannetaan huolta Suomen ja maailman evankeloimisesta. Tuetaan myös kristillis-humanitaarisiä ydhistyksiä. Turvataan Israelin Jumalaan.

    • AvioerotkinLisääntyneet

      Avioeroja on tänä päivänä paljon hellareiden keskuudessa. Eivät juurikaan eroa tässä kohtaa uskomattomista. Ja uudelleen avioitumista. Jopa useaan kertaan. Kaksi tai kolme kertaa avioituminen ei ole kummakaan. Julistajat ja saarnaajat ovat kyllä tässä näyttäneet "hyvää esimerkkiä". Jopa seurakuntalaisten kesken vaihdetaan kumppania. Maailma on tullut todellakin hellarikirkkoon.

      • TheConfessor

        En allekirjoittaisi tuota vaikka on siellä eroja muutamia ja jossain seurakunnsisa enemmänkin. Yhtään en kumppaneiden vaihtoja tiedä .
        Joskus lesket avioituavat saman seurakunnan jäsenen kanssa ja siinähän ei ole mitään väärää, kenenkän ei ole pakko olla yksin loppuelämää vaikka ikää olisi jo paljonkin.


      • capiche

        Avioeroja on ollut aina, myös ns. vanhoina hyvinä aikoina, joita on tapana haikeudella muistella.

        En minäkään allekirjoita sitä, että helluntailaiset eroaisivat yhtä usein kuin uskomattomat. Suomessa n. 40% avioliitoista päätyy eroon. Ja seurakunnissa tapahtuu korkeintaan muutamia avioeroja.

        Enkä nyt tietenkään puhu niistä, joilla on jo uskoon tullessa avioero takanaan.


    • pitkäänuskossa

      Me hellarit ja uskovaiset olemme yleensä vähemmistönä koulussa ja usein sen vuoksi yksinäisiä ja kiusaamisen kohteita. Saattaa olla että se heittää jälkensä ja lapsena paljon loukattu on haavoittuvainen, arka ja jopa torjuva. Ei me kyllä olla yhtään sen kummempaa rotua kuin he, jotka eivät usko. Meissä on sosiaalisia, kivoja ja vähemmän kivoja.

      • capiche

        Niin. Kun ihminen tulee uskoon, niin Jumala ei tee hänelle persoonallisuuden siirtoa. Persoonallisuus on synnynnäinen ominaisuus ja sen kanssa on pärjättävä elämän loppuun saakka. Mutta itseään voi aina kehittää.


    • Pysy.kaukana

      Aloittajalle: eivät yleensä ole kivoja.

      He esiintyvät hyvin nauravina ja muka huumorintajuisina, mutta aina heillä on seassa piikki kristittyjä vastaan.

      He rakastavat pilkata etenkin luterilaisia.

      Samaten heillä on omia sanontojaan joilla piikittelevät uhrejaan. "Et tee täyttä totta elämässäsi", eli vihjailevat, että epäonnistunut ihminen tietentahtoen seuraisi valhetta. Näin he silmät ilkkuen saavat nähdä kun lyöty vieläkin nujertuu. Katso helluntailaisen silmiä ja näet sieltä katsovan pahansuovan ja ilkkuvan pilkan hengen. Se on heidän nauravaisuutensa todellinen syy. He nauravat aina ja kaikelle, jopa taputtavat käsiään (gnostilaisten noitien, teosofien / new age muinaisegyptiläinen tapa kutsua henkiä tai antaa niille kunniaa).

      Heillä on omat oppinsa, eivätkä he tunnusta kristinuskon opetuksia, vaan kaikki on heillä hiukan erilailla muunneltuna. Helluntailaisten oppi esim. on tasan päinvastainen kuin luterilaisten. Siksi en lakkaa hämmästelemästä kuinka he ovat onnistuneet vetämään juuri luterilaisia kavereikseen. He ovat kaveria luterilaisten kanssa ainoastaan käännytystarkoituksessa, tarkoituksenaan levittää okkultistisia harhojaan Luterilaiseen kirkkoon ja tässä he ovat onnistuneetkin. Tästä on todisteena heidän oma kanavansa TV7. Kuten moni on varmaan havainnutkin, siellä ei ole yksiäkään klassisia kristittyjä, klassisen kristinuskon kirkkojen edustajia, kuin ehkä pari eksynyttä pappia. Koko muu ohjelmisto on helluntailaiskarismaattista noituutta.

      • yttytyxctyxzc

        Luterilainen kirkko on puolestaan hengellisesti kuollut teologinen lahko, joten ei sieltäkään kannata apua odottaa.


      • capiche

        Suurin osa helluntailaisista ei takuuvarmasti piikittele luterilaisia tai muitakaan kristittyjä. Niin epäkypsät ihmiset ovat pieni vähemmistö. Esim. minun kotipaikkakuntani helluntaiseurakunta järjestää säännöllisesti yhteisiä rukoustilaisuuksia paikallisten kirkkojen ja seurakuntien kanssa.


      • capiche
        yttytyxctyxzc kirjoitti:

        Luterilainen kirkko on puolestaan hengellisesti kuollut teologinen lahko, joten ei sieltäkään kannata apua odottaa.

        Ei sitä kannata odottaa muita kristittyjä mollaaviltakaan. Sillä he eivät toimi Kristuksen hengessä.


      • ölcxxczjh
        capiche kirjoitti:

        Ei sitä kannata odottaa muita kristittyjä mollaaviltakaan. Sillä he eivät toimi Kristuksen hengessä.

        Luterilaiset eivät ole kristittyjä. Vai oletko eri mieltä.


      • "Heillä on omat oppinsa, eivätkä he tunnusta kristinuskon opetuksia, vaan kaikki on heillä hiukan erilailla muunneltuna. Helluntailaisten oppi esim. on tasan päinvastainen kuin luterilaisten."

        Mitähän kiksejä näin älyttömien väitteiden kirjoittamisesta saa...


    • RahaKatoaa

      Ihan mukavia ovat. Sukulaisissani on helluntailaisia, mutta yksi erikoinen piirre heillä on.
      Puuttuvat herkästi omiin asioihini, kuten vaikka auton vaihtoon, niinkuin se auto tulisi heille, eikä minulle. Kyllähän se, joka autolla ajaa, niin pitäisi saada hankkia sellainen, minkä itse haluaa.
      Heidän mielestään auton pitäsi olla mahdollisimman halpa.
      Miksi rahaa pitäisi säästää, jos kerran on varaa, eihän sitä täältä mukaansa kuitenkaan saa.
      Eräs luterilainen tuttava vaihtoi uudemman auton ja totesi, että raha on kuluttamista varten.

      Että tässä suhteessa helluntailaisten talous ajattelu eroaa luterilaisista.

      • TheConfessor

        On tuo erikoinen juttu. En tiedä ketään helluntailaista joka neuvoisi, pakottaisi jotain toista ostamaan halvimmalla mahdollisella tavalla auto, talo, koneita, huonekaluja tms. ihme juttu. Se ei kuulu määrätä kellekään kaverille,sukulaiselle tai uskonveljelle miten joku käyttää oma rahansa. Oma on päätösvalta jokaisella rahoistaan.


    • kateuttakateutta

      hellarit osaavat olla huippukateelisia ! Sen tiedän.

      • KateudenTuntenut

        Olen kokenut kateutta joidenkin vanhempien taholta. Armolahjojani on kadehdittu. Uskova, joka on ollut ns. riviuskova 50 vuotta,eikä ole sen kummempia armolahjoja saanut, niin hän osaa kyllä kadehtia. Jotkut eivät voi ymmärtää, miksi nuori uskossaan saa armolahjan! En nyt tarkoita että kaikki, vaan ne muutamat. Olen kokenut armolahjan mitätöintiä vanhempien rouvien taholta. Ja yhden herran. Naisen luonne...? Se kyllä tuntuu tosi pahalta.
        Eikö pitäisi mieluumminkin iloita näiden lahjojen takia. Nehän palvelevat muita seurakuntalaisia.


    • JeesusAvaaHeidänSilmät

      Kyllä helluntailaisissa on niitä, jotka halveksivat luterilaisia uskovia. Luterilaiset eivät ole heidän mielestään tosi uskovia. Olen kuullut sen niin monen monta kertaa.
      Itse tunnen paljon luterilaisia, uudestisyntyneitä ja hengellä täyttäneitä uskovia.
      Kyllä on tullut monta kertaa itku silmään kuultuani tällaisia kommentteja. Olen itse niin herkkä, etten voi olla tuntematta syvää surua toisten ihmisten halveksimisesta.

    • jomking

      Kyllä helluntailaista on vaikea kuvitella ihmiseksi. Korkeasaaren eläintarhan apinalinnan asukkaista monenkin voisi kuvitella, olevan yleensä kivan ihmisenä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      29
      3014
    2. Hallitus heitti kymmeniä miljoonia

      Yksityislääkäri kela korvauksiin. Ei ole mikään ihme, että se ei lyhentänyt terveyskeskusjonoja niinkuin hallitus väitti
      Maailman menoa
      118
      1872
    3. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      86
      1619
    4. Ville Mykkänen, sankari vai typerys?

      Tietenkin typerys. Lähteä nyt toisten sotaan ottamaan vapaaehtoisesti luotia päähänsä. Kuvitteli raukka, että saa hyvän
      Maailman menoa
      98
      1502
    5. HS haukkuu Pate Mustajärven uuden levyn

      Täytyypä käydä ostamassa se. https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010618367.html
      Maailman menoa
      95
      1415
    6. Kohta tulee iso uutinen

      muutama päivä niin kuullaan tästä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      92
      1236
    7. Todellinen brahmani ei koskaan menisi lastentarhaan

      Joku, joka tekee kaikkensa käännyttääkseen vääräuskoiset maailman ”ainoaan oikeaan” uskontoon, kristinuskoon, on kertonu
      Hindulaisuus
      384
      1233
    8. Kotipizza Hyllykallio

      Meniköhän jotain pieleen? Arveletteko, että lisää arvostusta teitä kohtaan?Arveletteko, että ei vaikuta myyntiä vähentäv
      Seinäjoki
      65
      1212
    9. Mietin minä sitä vieläkin

      että rakastuitkohan sinäkin minuun silloin. Olin niin sekaisin ja onnellinen pelkästä näkemisestäsi aina....
      Ikävä
      49
      1110
    10. En oikeasti välitä sinusta nainen

      Naureskellaan sinulle ja palstajutuillesi kavereitten kesken. Ollaan lyöty vetoakin oletko se sinä oikeasti. Kirjoitat t
      Ikävä
      80
      1079
    Aihe