MAUNO MATTILALLE vastaus

lähetys

Hei, jossakin videollasi sanoit, että et ymmärrä miksi nykyään nuoret ja vanhemmat uskovat monissa seurakunnassa eroittaan niin että he eivät toimi niin paljon seurakunnassa yhdessä.

Olen kokenut itse ,että tämä ilmiö johtuisi siitä,että näin valheopettajat salaa pystyvät kuljettamaan nuorten sekaan turmiollisia harhaoppeja.Samoin nykyään eri seurakuntien yhteiset nuortentapahtumat sisätävät tätä osittain salakavalaa harhaoppien opetusta nuorille kun siellä on opettajina antikristillisiä harhaoppeja hyväksyviä ja osittain näitä harhoja opettavia "uskovia" Opettajat eivät edusta perinteistä kristinuskoa enää vaan edustavat kristillisiä osatotuuksia valheella höystettynä. Vanhemmat uskovat huomaisivat nuo harhat, mutta nuoret eivät monetkaan tunnista harhaoppisia opetuksia ja kun vielä monet lukevat -92 käännöstä.

Tämä etenkin nuorten aikuisten epäraitis hengellinen tila maassamme johtuu tästä myyräntyöstä kun harhaoppien siemeniä on kylvetty kenties vuosikymmeniä "yhteiskristillisissä" nuortentapahtumissa.

Valvovien seurakuntien tulee tarkkaan ottaa selvää kuka ja mitä heidän nuorilleen opetetaan jos heidän seurakuntiensa nuoret osallistuvat näihin kyseenalaisiin yhteiskristillisiin tapahtumiin.Näissä tulee olla mukana kristuksen opin tuntevia vanhempia uskovia, jotta voidaan valvoa mitä nuorille opetaan.

Tällainen Kristuksen opista poiseksynyt nuoriso on seuraa "kristillinen" sukupolvemme ja saatana näin pyrkii heikentämään sielujenpelastumista eli pelastavan evankeliumin saarnaamista kun nuori uusi sukupolvi ei enää tuntisi oikeaa evankeliumia vaan eksytytetty julistamaan antikristillisiä oppeja

56

3605

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Erkinnimimerkki

      Se, että on innokas, riittää pätevyydeksi nuorisotyöntekijäksi.

    • Rauhan tervehdys.

      "Katso, minä lähetän teille profeetta Elian, ennen kuin tulee Herran päivä, se suuri ja peljättävä. Ja hän on kääntävä jälleen isien sydämet lasten puoleen ja lasten sydämet heidän isiensä puoleen, etten minä tulisi ja löisi maata, vihkisi sitä tuhon omaksi." - Malakia 4:5-6

      Tämän Raamatun profetian mukaisesti Herran päivän lähellä eli lopunaikana tulee käymään niin, että kasvaa sukupolvien välinen kuilu, isien sydämet ovat kääntyneet pois lasten sydämistä ja toisinpäin. Uskon, että tämä viittaa tähän ilmiöön, mikä syntyi 1970-luvulla kun nuorisoillat alkoivat tulla seurakuntiin.

      Tämä on suuri tappio, sillä Jumala ei halua että uskovaiset pilkkoutuu eri leireihin vaan että he ovat yhtä seurakunnissa. Nuoret ilman vanhempia ovat alttiita menemään harhaan, samalla kun vanhat taas ilman nuoria jäävät penkkeihin nukkumaan.

      Valitettavasti tämä näkyy myös siinä, että ns. uskovaiset nuoret eivät käy raamattupiireissä, eivät rukouskokouksissa eivätkä edes usein ehtoolliskokouksissa, vaan ainoastaan omissa perjantai-illan kemuissa. Tällöin herää kysymys, että minkälaisesta uskosta on oikeasti kysymys? Olemmeko tulleet Eelin poikien aikaan?

      Siunauksin, MM

      • 7779

        Terve Mauno
        Tuli vaan mieleen kysyä, että kastatko sinä vesikasteella ihmisiä ja rukoiletko heidän puolestaan että he saavat Pyhän Hengen?
        ja missä sinne pääsisi kun ei täällä Hämeessä tunnu olevan ketään luotettavia missään?


      • maunoeijymmärrä

        Mauno ei taida ymmärtää että joka vuosi osa nuorista siirtyy "vanhojen" puolelle ja uusia nuoria tulee nuorteniltoihin.


    • lähetys

      s.4

      http://www.tamperehelluntai.fi/filearc/336_Viestintuoja_3_2015.pdf

      Minulla ainakin herää huoli kun näkee ketä on ollut nuoria opettamassa ja mikä opillinen tausta osalla opettajista on nykyään mm. liittyen ekumeniaan.Käsittääkseni ykseyteen riittää yhdistävät asiat ,mutta eroja ei huomioida riittävällä vakavuudella ja niinpä on eksytty yhteistyöhön antikristillisen opin tunnustavien kanssa.

      • capiche

        Sekoitat käsitteitä. Kristittyjen yhteys on ensinnäkin eri asia kuin ekumenia. Ekumenia ei ole oppi, se on kirkkojen välistä keskustelua ja yhteistyötä. Jokaisella ekumeniaa harjoittavalla kirkolla ja seurakunnalla tulee olemaan jatkossakin omat oppinsa.


      • lähetys
        capiche kirjoitti:

        Sekoitat käsitteitä. Kristittyjen yhteys on ensinnäkin eri asia kuin ekumenia. Ekumenia ei ole oppi, se on kirkkojen välistä keskustelua ja yhteistyötä. Jokaisella ekumeniaa harjoittavalla kirkolla ja seurakunnalla tulee olemaan jatkossakin omat oppinsa.

        Kristityillä on Kristuksen oppi ja kirkkojen välisellä ekumenialla ei ole tätä yhteistä Kristuksen oppia, joka tulisi olla, jotta voi tehdä yhteistyötä . Esimerkiksi luterilaisen opin kautta ei vauva uudestisynny. Mitä keskusteltavaa ja yhteistyötä siinä voi muuta tehdä kuin kehoittaa luterilaisia uskomaan Raamatussa lukeva Kristuksen oppi, miten pelastutaan.Ortodokseilla on Maria ,jota rukoillaan Jeesuksen lisäksi ja Kristuksen opissa ei saa pitää muita jumalia Jumalan rinnalla.
        Mitä muuta keskustelua voi olla kuin kehoitus tekemään parannus ihmisen palvonnasta.Maria on kuollut ja kuopattu ihminen,joka tosin oli hurskas ja on synnyttänyt Jeesuksen.

        Mitä ihmeen keskusteluja tarvitaan muuta kuin että julistetaan evankeliumia niille, jotka eivät oikeasti ole uskossa eli eivät tunne pelastavaa evankeliumia, vaan monet ovat Raamatun sanasta poikkeavien oppien eksyttämiä ja väärässä rauhassa ilman pelastusta ja synneissään ulkonaisesta hurskaudestaan huolimatta?

        KR 33/38

        Galattalaisille 1
        6. Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
        7. joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.
        8. Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
        9. Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.
        10. Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.
        11. Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
        12. enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.


      • capiche
        lähetys kirjoitti:

        Kristityillä on Kristuksen oppi ja kirkkojen välisellä ekumenialla ei ole tätä yhteistä Kristuksen oppia, joka tulisi olla, jotta voi tehdä yhteistyötä . Esimerkiksi luterilaisen opin kautta ei vauva uudestisynny. Mitä keskusteltavaa ja yhteistyötä siinä voi muuta tehdä kuin kehoittaa luterilaisia uskomaan Raamatussa lukeva Kristuksen oppi, miten pelastutaan.Ortodokseilla on Maria ,jota rukoillaan Jeesuksen lisäksi ja Kristuksen opissa ei saa pitää muita jumalia Jumalan rinnalla.
        Mitä muuta keskustelua voi olla kuin kehoitus tekemään parannus ihmisen palvonnasta.Maria on kuollut ja kuopattu ihminen,joka tosin oli hurskas ja on synnyttänyt Jeesuksen.

        Mitä ihmeen keskusteluja tarvitaan muuta kuin että julistetaan evankeliumia niille, jotka eivät oikeasti ole uskossa eli eivät tunne pelastavaa evankeliumia, vaan monet ovat Raamatun sanasta poikkeavien oppien eksyttämiä ja väärässä rauhassa ilman pelastusta ja synneissään ulkonaisesta hurskaudestaan huolimatta?

        KR 33/38

        Galattalaisille 1
        6. Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
        7. joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.
        8. Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
        9. Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.
        10. Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija.
        11. Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista;
        12. enkä minä olekaan sitä ihmisiltä saanut, eikä sitä ole minulle opetettu, vaan Jeesus Kristus on sen minulle ilmoittanut.

        "Mitä ihmeen keskusteluja tarvitaan muuta kuin että julistetaan evankeliumia niille, jotka eivät oikeasti ole uskossa eli eivät tunne pelastavaa evankeliumia,"

        Jotkut meistä kristityistä muistavat Jeesuksen rukouksen: että he yhtä olisivat. Ja siinä hengessä on välillä hyvä edes keskustella siitä mikä meitä yhdistää ja mistä taas olemme eri mieltä. Sulkeutuminen pelkästään omiin porukoihin on lahkoajattelua. Lihan hedelmät: eri seurat ja lahkot.


    • omaoikea

      Oma usko oikea usko.
      Toisen usko harhausko.
      Näin on.
      Voit helposti tarkistaa.
      Kysy keneltä tahansa.

      • lähetys

        Se mitä oikea usko on tarkastetaan helposti Raamatusta. Ei siinä kukaan mitään omaa uskoa tarvitse.Kaikilla tulee olla sama usko Kristuksen opin kautta ja se löytyy väärentämättömästä Raamatun sanasta.


    • capiche

      Lokeroiminen on suomalainen ilmiö. Muualla sitä ei niinkään näe. Meillä iäkkäämmätkin yritettiin laittaa omaan lokeroonsa. Joku iäkkäämpi oli kysynyt pastorilta, että eikö vanhoja hengellisiä lauluja voisi tilaisuuksissa edes joskus laulaa. Reaktio siihen oli, että järjestetään vanhemmille silloin tällöin omia tilaisuuksia.

    • lammasLAUMA

      Tätä lokeroimista on.Mielestäni vanhempien uskovien ja nuorten lokeroiminen erilleen ei ole Raamatun sanan mukaista ja tällaista jakoa seurakuntien tulee varoa ja sellaisia opettajia, työntekijöitä, jotka johdattavat nuoria omana laumana olemaan ja toimimaan.Nimittäin Jeesuksen, hyvän paimenen lammaslaumassa on kaikenikäisiä lampaita keskenään. Sudet, pahat paimenet houkuttelevat nuoret lampaat erilleen laumasta ja vievät sellaisille laitumille, jossa on myrkyllistä syötävää ja sairastuttavat nuoret lampaat tai ne kuolevat tai eksyvät sellaiseen lammaslaumaan, joka ei seuraa Jeesusta Kristusta.

      Saatuaan vääristettyä sanaa eli myrkyllistä ruohoa ja vettä tämä nuorten lampaiden huonovointisuus näkyy epäterveenä kristillisenä käytöksenä ja vääristettyn evankeliumin julistuksena.

      Hälyttävää on myös, että tuo väärä syötävä on erittäin kallista.Lampaista väärät paimenen , sudet kiskovat taloudelista hyötyä.Kaikenlaiset kurssit ym. koulutus maksaa huomattavia summia.

      Oikeat Kristusta seuraavat paimenet jakavat ilmaiseksi sanaa ja opettavat , eivätkä pyöritä mitään "hengellistä bisnestä"

    • odotellaan

      Nimimerkki
      7779
      10.3.2018 22:55

      Terve Mauno
      Tuli vaan mieleen kysyä, että kastatko sinä vesikasteella ihmisiä ja rukoiletko heidän puolestaan että he saavat Pyhän Hengen?
      ja missä sinne pääsisi kun ei täällä Hämeessä tunnu olevan ketään luotettavia missään?

      • Henkikaste-opista

        OTA YHTEYS PASTORIIN TAMPEREELLA

        Helluntailaiset suorittavat "hengellä" kastamisia joten ota yhteys ao. pastoriin mutta toimivuustakuuta ei voi antaa. Henkikaste-oppi ja uusapostoliset ilmiöt kuuluvat helluntailaisten keinovalikoimaan eikä luultavasti Maunon.

        Helluntaiherätyksessä jaetaan jäsenet kahtia

        a) Pyhällä Hengellä täyttyneisiin
        b) ne jotka eivät ole Pyhällä Hengellä täyttyneet

        Ainakin edellisen sukupolven helluntalaisuuden keskeisimpiä "oppeja/uskon ilmentymiä" on hengellä täyttyminen ja henki kaste-oppi.

        Kysymys: Minkä nimiset pastorit/vast. eivät ole hengellä täyttyneet koskien tämän päivän helluntailaisuutta?

        Ps. En ole Mauno mutta yritän auttaa sinua henkikasteen etsikkoajassasi


      • 7779

        Niin on en tiedä mihin tuo sinun kysymys liittyy
        mutta tällaisesta Raamatullisesta kasteesta olisi siis minun kohdallani kysymys ja tätä etsin. Täytynee vissiin lähteä Amerikkaan.
        https://www.youtube.com/watch?v=9ZuKdTMBdo0


    • oliskolehtipois

      Milloin lutterissa opetetaan täyttymään Hengellä, en ol eikinä kuullut sellaisesta jumalanpalveluissa?

      puuttuuko aihe heidän Raamatuistaan vai mikä on homman nimi ?

      • kukalöytää

        Jäi pois tuosta että milloin Jeesus piti nuortenkokouksia, en löydä kohtaa aiheesta?


      • henkiäonmonia

        Sitä on nykyään niin monenlaista henkeä liikkeellä.
        On myös eksytyksen henkeä.
        Onko joku toinen helluntai nyt tulossa?


    • vilosohvi

      Tämä on parasta hengen vuodatusta aikoihin "helluntaiKIRKON" henki.
      Taitaa olla enemmän rahanhengen puhetta ja merkkinä valtataistelusta.
      Ainakin eriseuraisuuden henki jyllää helluntaissa "kirkko touhusteluissa".

    • Tyhmyys

      Apukoulu kokoontuu taas johtajansa johdolla.
      Kuka eniten rienaa, pilkkaa, mustamaalas ja levittää valgeita.... Se on pyhin. Niinkö? Tehkää parannus. Häpäisette kaikki kristityt omalla käytöksellänne. Edes maailman ihmiset eivät ole näin julmia toisilleen kuin te apukoululaiset.

      • jospavastaisit

        Ovatko kaikki helluntaipastorit henkikastettuja (kastettuna helluntaihengellä)?
        Porissa nämä henkikastetut tappelivat oikeudessa.


    • lammasLAUMA

      Tätä lokeroimista on.Mielestäni vanhempien uskovien ja nuorten lokeroiminen erilleen ei ole Raamatun sanan mukaista ja tällaista jakoa seurakuntien tulee varoa ja sellaisia opettajia, työntekijöitä, jotka johdattavat nuoria omana laumana olemaan ja toimimaan.Nimittäin Jeesuksen, hyvän paimenen lammaslaumassa on kaikenikäisiä lampaita keskenään. Sudet, pahat paimenet houkuttelevat nuoret lampaat erilleen laumasta ja vievät sellaisille laitumille, jossa on myrkyllistä syötävää ja sairastuttavat nuoret lampaat tai ne kuolevat tai eksyvät sellaiseen lammaslaumaan, joka ei seuraa Jeesusta Kristusta.

      Saatuaan vääristettyä sanaa eli myrkyllistä ruohoa ja vettä tämä nuorten lampaiden huonovointisuus näkyy epäterveenä kristillisenä käytöksenä ja vääristettyn evankeliumin julistuksena.

      Hälyttävää on myös, että tuo väärä syötävä on erittäin kallista.Lampaista väärät paimenen , sudet kiskovat taloudelista hyötyä.Kaikenlaiset kurssit ym. koulutus maksaa huomattavia summia.

      Oikeat Kristusta seuraavat paimenet jakavat ilmaiseksi sanaa ja opettavat , eivätkä pyöritä mitään "hengellistä bisnestä"

      Paimenet seurakunnissa,Suojelkaa laumaa susilta ja etenkin nuoria, vallattomia lampaita.

    • varoitksensana

      Mauno arvostelee julkisessa tekstissään jotain nuorta, jonka facebooki-sivuilta hän on havainnut ettei tämä ole "oikeassa " uskossa !

      Sanoisin nyt että kyllä siellä sivustolla kommentoivat myöskin eräätkin vanhemmat jo hyvinkin isoäiti-ikäiset , naimisissa olevat rouvat , joiden uskon tila ei taida kestää päivänvaloa....Laitellaan sivustolleen nuorekkaita, muokattuja kuvia. Em .henkilöitä ei kuvistaan tunnista jos vastaan tulisivat. !
      Lipevästi lirkutellaan oman aviomiehen selän takana sivustolla , samlla omat facebook kaverit piilotetaan !
      Ettei tulisi Maunon sivustolta muutakin mm. haureuden henkeä mukaan kuvioihin.

      Aviomiehet-ja miksei joissain tapauksessa vaimotkin. Olkaapa varuillanne mitä sivustolta puolisoidenne mukaan tarttuu....On se vieraan ihailu monelle mannaa...Joilla avioliitto jo muutoinkin huonossa reilassa !
      Rukoilkaa liittojenne puolesta, ennenmminkin kuin taivastelettemuiden syntejä ja harhaoppeja!

      • nähtyäon

        Totta.


    • menneisyydenmuistelua

      Kun joskus yläaste ikäisenä kuuluin Helsingin Saalemiin. Osallistuin kaikenlaisiin Youth Celebration mitä järjestettiin ainakin joskus Kulttuuritalolla lähellä Linnanmäen huvipuistoa. Sitten oli joku tapahtuma joka järjestettiin Keuruulla. Näistä on vuosia aikaa. Mutta nämä massatapahtumat eivät välttämättä ole jokaiselle se juttu. Kuitenkin valtavirta ajattelua näyttäisi olevan tuo, että pääpointti on näissä isoissa juttuissa. Itse on tuonne koskaan kotiutunut. Muistaakseni kävin niissä Iltakirkko tapahtumissa jotka sitten lopetettiin ja sitten erosinkin tuolta seurakunnasta jonka jälkeen osallistuin erilaisiin muihin hengellisiin tilaisuuksiin. Sisäpiiriin pääsy on vaikeaa jotta sinut noterataan ylipäätään. Mistään tapahtumasta harvemmin sai autokyydin vaan joutui aina pähkäilemään miten minnekki yksin pääsee menemään ja sieltä takaisin. Kaikilla tuntui olevan kaverit ja kaveripiirit valmiina. Myös pienryhmissä oli hyvin ulkopuolinen olotila vaikka suht sosiaalinen olikin niin toisensa tuntevat vain touhusivat keskenään. Nyt vielä kun sinne on johton noussut uuskarismaattisuutta, amerikkalaisuutta ja amerikkalaista elämäntyyliä ihannoiva Mika Yrjölä niin empä usko, että ois tullut koskaan liityttyä jos liittymispäätöksen ajankohta oiski nyt eikä silloin vuonna 1 ja 2. Ehkä se etten ole mikään usa tai kansaenvälisyys fani tekee osansa tähän. En oikein päässyt koskaan siihen tyyliin mukaan, että perjantaina käydään shoppailemassa, hampparilla tai jossain kahvilassa ja sieltä sitten tullaan nuorteniltaan. Kaikenlaisia vaiheita elämässä tuolloin oli mihinkään en koskaan kokenut saavani apua seurakunnan työntekijöiden tai toisten riviseurakuntalaisten taholta. Luvattiin soittaa ja pitää yhteyttä vaan ei kun ei. Sittemmin jätin kaikki lohkot ja lahkot ollut onnellisempi vapaana toimijana joka voi osallistua silloin kun on sellainen osallistumisen paikka.

    • Rakkautako

      Älä hyvä ihminen kysy Maunolta neuvoja vaan kartta kuin ruttoa.
      Hän ei ole uskovainen, vaan riitaisa kultti lahkojohtaja jolla on muutama kymmenen kannattajaa. Mutta nämä 20 henkeä ovat kaikki räyhähenkivalloissa ja pitävät mekkalaa yöt ja päivät.

      Jeesus itkee tätä hajasnnusta. Loounajan ihmiset ovat parjaajia ja pilkkaajia. Toistensa häpäisijöitä. Jumalan oma ei ole sellainen.

      • TeePARANNUS

        Helluntalaisuudessa on jo omasta takaa
        - eriseuraisuuden henkeä
        - penseyttä toisiaan kohtaan
        - kylmyyttä
        - eksytyksen henkeä
        - harhaoppia
        - rikkaviljaa
        - rakkaudettomuutta
        - rahanahneutta


      • kaikkealöytyy
        TeePARANNUS kirjoitti:

        Helluntalaisuudessa on jo omasta takaa
        - eriseuraisuuden henkeä
        - penseyttä toisiaan kohtaan
        - kylmyyttä
        - eksytyksen henkeä
        - harhaoppia
        - rikkaviljaa
        - rakkaudettomuutta
        - rahanahneutta

        Aivan totta tämäkin .


      • kaikkianäitälöytyy
        kaikkealöytyy kirjoitti:

        Aivan totta tämäkin .

        Erittäinkin heitä yhdistää riitaisuus,suvaitsemattomuus ,kaksinaamaisuus , kateus ja rahanahneus.


      • fssd

        Mauno Mattila ei ole Jumalan profeetta.


    • varokaahaureutta

      On myös vaara haureuden hengestä kannattajien kesken ! Puolisot valvokaa mitä kumppaninne puuhaa sivustolla !

    • Öyk

      Tässä Mattiloiden ja muutaman parjaajan päiväohjelma.
      6.00 aamurukous. Kiitos Herra etten ole niin kuin kaikki muut uskovat. Kiitos Herra että olen oikeassa. Aina.
      7.00 aamukahvi ja suoli24 selausta. Järkyttävää että joku on puolustanut Piipposia. 7-14 kirjoitetaan vastineita fb, suoli 24 ja sähköposteja. Herra auta että koko Suomi tajuaa miten kaikki on väärässä paitsi minä. Aina.
      15 lounas jonka aikana kaikki ympärillä tietävät että Herraa kannattaa pelätä
      16-18 suhteiden ylläpitoa. Puheluita tärkeiden henkilöiden kanssa. Uusia vahvistettuja kauhutarinoita jotka päivitetään kaikkialle. Koti tv ohjelmien tekoa. Kenet tänään todistaisin vääräksi? Täytyyhän minun täyttää isäni, Syyttäjän tahto.
      19 ruokaa, sianlihaa ja kotikaljaa.
      20-24 iltavartio suoli 24 ja fb. Eikö nää pöljät tajua vieläkään että tv7 on perkeleestä. Väkevät rukoukset sen puolesta niin uni maittaa, ellei ole väkevä taistelu kesken jollain forumilla.
      Oi kiitos Jeesus että minä näen ja muut eivät

      • RakastakaaTotuuttaRauhaa

        Öyk miten rumaa ja vastenmielistä parjausta!


      • fgdg

        Satiiria. Tämä ei ole oikea tapa tuoda toisen syntejä esille.


    • Lopettaisjo

      Hyvä että ihmiset alkavat heräämään miten Mauno parjaa muita.
      Pakko-oireiseksi potilas voidaan määritellä silloin, kun pakonomaisiin ajatuksiin tai toimintoihin menee aikaa yli kaksi tuntia päivässä tai kun oireista on muuten merkittävää haittaa ihmisen toimintakyvylle.

      • isoisä.Etelä-Suomesta

        Mielestäsi valehtelijoiden, eksyttäjien ja muiden harhaanjohtavasti väärin Raamattua opettajien paljastaminen on parjausta.

        Todistaa vain sieluntilasi, mutta totuuden sanan julistajista heijastuvaa Kristuksen kirkkautta se ei himmennä.

        Jumala siunatkoon Maunoa.

        Jeesus Kristus, joka on taivaassa Isän oikealla puolella toimittamassa omaa ylimmäispapillista tehtäväänsä Melkisedekin järjestyksen mukaan, rukoilee alati Maunon ja kaikkien niiden puolesta Isää, joilla on Jeesuksen todistus ja jotka rakastavat Raamatun totuutta ja puhtautta.


      • bnmb

        Raamattu opettaa, että maailmaan lähetetyn eksytyksen on tarkoitus paaduttaa ne kadotukseen, jotka rakastavat valhetta. Sen takia eksytyksen paljastelu ei ole evankeliumin julistamisen päätehtävä. Meidän tulee ensisijaisesti julistaa totuutta. Ne jotka uskovat totuutta, pelastuvat, mutta ne jotka rakastuvat valheisiin, heidän ei pidäkään pelastua.


      • Bibliasta
        bnmb kirjoitti:

        Raamattu opettaa, että maailmaan lähetetyn eksytyksen on tarkoitus paaduttaa ne kadotukseen, jotka rakastavat valhetta. Sen takia eksytyksen paljastelu ei ole evankeliumin julistamisen päätehtävä. Meidän tulee ensisijaisesti julistaa totuutta. Ne jotka uskovat totuutta, pelastuvat, mutta ne jotka rakastuvat valheisiin, heidän ei pidäkään pelastua.

        Ilm 22:
        14 Autuaat ovat ne, jotka hänen käskynsä pitävät, että heidän voimansa elämän puussa olis ja he porteista kaupunkiin sisälle menisivät.
        15 Mutta ulkona ovat koirat ja velhot, ja huorintekiät ja murhaajat, ja epäjumalan palveliat, ja kaikki ne, jotka valhetta rakastavat ja tekevät.


    • rauhaakaikille

      Maunon sivustolla on mielestäni haureuden henkeä, näin olen hengessäni kokenut, sekä räyhähenkeä.
      Luettuai näitä sivuja, lähinnä uteliaisuudesta on kotiini tullut riitaisuutta, sekä negatiivisuuden ilmapiiriä.
      Uskon että tuolta sivustolta tulee ihmismieleen riitaa ja kaikkea negatiivitsta, jota koko ajan siellä onkin kommentoijien ( lienevät kannattajia ) kesken .
      Siellä ovat mielestäni pahuuden henkivallat, jos eivät aivan paikalla niin kuitenkin kärkkymässä.
      Olisi kamalaa jäädä koukkuun sivutolle !
      Oletteko muut kokeneet samaa. ?
      Mitään muuta syytä näille negatiivisille kokemuksille ennen niin rauhallisessa kodissani en keksi. ( Minulla on myös henkien erottamisen lahja.)

      • Kurt E. Koch kirjoittaa henkivaltojen sidoksista, että ne jättävät uhrinsa rauhaan, kunnes hän yrittää päästä pois. Voi olla, että jos ihmisellä on itsellä sidos eksytykseen henkeen - jota kutsutaan myös haureuden hengeksi - niin silloin tuo henki alkaa manifestoitua ihmisen omassa elämässä.

        "Sillä haureuden henki on eksyttäväinen: haureudessa he ovat luopuneet tottelemasta Jumalaansa." - Hoosea 4:12

        Tähän haluan kuitenkin lohduttaa, että jos ihminen tekee totta ja totisen parannuksen vääryyden siteistä, niin Jeesuksen veri puhdistaa kaikesta ja vapauttaa kaikista siteistä.

        Täältä on luettavissa Kurt E. Kochin kirja, joka kävi yli 20,000 sielunhoito keskustelua läpi ja auttoi monia vapautumaan siteistä. Herra johdattakoon sinua armonsa mukaan.
        http://kirjamission.fi/pdf/Taikauskot_Kurt_Koch.pdf

        Siunauksin, MM.


      • vääräthengetsiellä
        Ingenjör_81 kirjoitti:

        Kurt E. Koch kirjoittaa henkivaltojen sidoksista, että ne jättävät uhrinsa rauhaan, kunnes hän yrittää päästä pois. Voi olla, että jos ihmisellä on itsellä sidos eksytykseen henkeen - jota kutsutaan myös haureuden hengeksi - niin silloin tuo henki alkaa manifestoitua ihmisen omassa elämässä.

        "Sillä haureuden henki on eksyttäväinen: haureudessa he ovat luopuneet tottelemasta Jumalaansa." - Hoosea 4:12

        Tähän haluan kuitenkin lohduttaa, että jos ihminen tekee totta ja totisen parannuksen vääryyden siteistä, niin Jeesuksen veri puhdistaa kaikesta ja vapauttaa kaikista siteistä.

        Täältä on luettavissa Kurt E. Kochin kirja, joka kävi yli 20,000 sielunhoito keskustelua läpi ja auttoi monia vapautumaan siteistä. Herra johdattakoon sinua armonsa mukaan.
        http://kirjamission.fi/pdf/Taikauskot_Kurt_Koch.pdf

        Siunauksin, MM.

        No ei ole ollut enkä usko että enää näin vanhana tuleekaan haureuden henkiä elämääni..::))

        Kaikkea selitystä sitä keksitäänkin.Ei ,kyllä ne henget ovat aistittavissa juuri ko. sivustolla.
        Tulenevat sinne sitten mistä hyvänsä! (Kommentoijiltta arvelen)

        Nyt kun en ole sivustolla enää käynyt, myöskin kotini ilmapiiri on hyvä. Sivu tuo riitaa mielestäni, kuten siellä kommentoijatkin enemmän tai vähemmän tuntuvat riitelevän. Myös haureude n henkeä on eräiden, jopa tuntemieni ihmisten kohalla aistittavissa siellä- Ei ole sopivaa luettavaa ainakaan minulle.


      • paetkaa

        Olen tunnistanut saman räyhähengen ja saatanan luotsaamaan hengen, joka haluaa rikkoa ja hajottaa Jumalan seurakuntaa. Poistin facekavereistani kaikki jotka jakavat Mauno Mattilan kirjoituksi ja puheita tai ovat osallisia tuohon samaan räyhäämiseen. Ei Jumalan henki riko ja hajotaan, vaan korjaa ja kokoaa yhteen.


      • maunoeksyttäätaas

        Erittäin viisas teko. Olen huomannut saman.


      • totuusvoittaa
        paetkaa kirjoitti:

        Olen tunnistanut saman räyhähengen ja saatanan luotsaamaan hengen, joka haluaa rikkoa ja hajottaa Jumalan seurakuntaa. Poistin facekavereistani kaikki jotka jakavat Mauno Mattilan kirjoituksi ja puheita tai ovat osallisia tuohon samaan räyhäämiseen. Ei Jumalan henki riko ja hajotaan, vaan korjaa ja kokoaa yhteen.

        Jumala haluaa totuutta salatuimpaan saakka.Hän tarvittaessa todella tuomitsee myös omaa kansaansa . Harhaoppien mätäpaiseet on tietenkin ensin rikottava ja sitten voi vasta alkaa parantuminen.
        Jumalan palvelijat ovat aina tuoneet esiin myös synnit ja tavoitteena kääntää Jumalan kansa pois synnistä. He eivät vain toivottele siunauksia ja lupaile vaan julistavat parannussaarnoja.Seurakunnissa uskovien sielullinen harhaopeissa haahuileminen on syntiä ja Mauno Mattila kaikessa imhimillisessä ihmisen vajavaisuudessakin on selkeästi Jumalan palvelija ja ei mielistele ihmisiä kun totuus pitää tuoda esiin ja nuhtelee ja kehoittaa tekemään parannuksen väärään evankeliumiin eksymisestä ja palaamaan Jeesuksen Kristuksen Raamatunmukaiseen evankeliumiin.


      • höpöhöpö4
        paetkaa kirjoitti:

        Olen tunnistanut saman räyhähengen ja saatanan luotsaamaan hengen, joka haluaa rikkoa ja hajottaa Jumalan seurakuntaa. Poistin facekavereistani kaikki jotka jakavat Mauno Mattilan kirjoituksi ja puheita tai ovat osallisia tuohon samaan räyhäämiseen. Ei Jumalan henki riko ja hajotaan, vaan korjaa ja kokoaa yhteen.

        Ai että oikein räyhähenki, voi itku mitä soopaa.


    • Herran.palvelija

      MATTILAN VIDEON LOPUSSA IHAN HIRVEÄ SAMMAKKO!!!

      Hänen videonsa lopussa paljastuu, mikä eksyttäjä Maunon Mattila on. Mattila opettaa täysin väärin Tuomarien kirjan 9.-luvusta. Mattila opettaa väärin Jotamin kirouksen viittaavan Jeesukseen ja opetukseen liittyy niin pöyristyttäviä asioita, etten pysty muuta kuin laittamaan linkin videon siihen kohtaan, missä Mattila opettaa harhaan.

      Tuomari Gideonin jälkeen Israelin kansa ei pysynyt uskollisena Jumalalle, vaan alkoi palvelemaan epäjumalaa Baalia. Abimelek nousi häikäilemättömällä tavalla kuninkaaksi surmauttamalla 70 veljeään Baalin temppelin varoilla.

      Nuorin veljistä Jotam jäi henkiin, joka luki Garisimvuorelta kirouksen Abimelekille ja häntä auttaneille häikäilemättömille Sikemin miehille. Vertauksessa suku ei saanut syntiensä takia oliivi-, viikuna- ja viinipuut kuninkaakseen, mutta valitsi orjantappurakuninkaan tuhoamaan heidät. Tuom 9:16 ja 57 nimenomaan sanoo, että Jotam luki kirouksen, koska he olivat valinneet hallitsijakseen pahan orjantappurakuninkaan Abimelekin. Mattila sanoo, että vertaus orjantappurakuninkaasta viittaisi Jeesukseen, koska hänellä oli orjantappurakruunu, mutta jae 16 kertoo, että vertaus tarkoitti pahaa miestä Abimelekiä.

      Mauno Mattila opettaa järkyttävällä tavalla väärin. Katsokaa tämän linkin takaa, miten Mattila eksyttää vaarallisella tavalla. Hän tekee kirouksesta vertauksen Jeesukseen. Tämä ei ole oikeaa opetusta: https://www.youtube.com/watch?v=oS8ssFaIgRY&feature=youtu.be&t=1h40m29s

      Tuom 9:23, 24: Sitten Jumala lähetti pahan hengen rikkomaan Abimelekin ja sikemiläisten välit, ja sikemiläiset nousivat kapinaan Abimelekia vastaan. Näin tapahtui, jotta Jerubbaalin seitsemänkymmenen pojan julma murha tulisi kostetuksi ja jotta rangaistus kohtaisi veljiensä surmaajaa Abimelekia ja Sikemin miehiä, jotka olivat auttaneet häntä tappamaan veljensä.

      Tuom 9:56, 57: Näin Jumala kosti rikoksen, jonka Abimelek oli tehnyt isäänsä vastaan surmatessaan seitsemänkymmentä veljeään, ja Jumala antoi Sikemin miesten pahuuden koitua heidän omaksi tuhokseen. Heidän osakseen tuli Jerubbaalin pojan Jotamin LAUSUMA KIROUS.

      Ilmoitan tähän loppuun sen, että pidän varmana tätä Pyhän Hengen ilmoitusta, ettei Mauno Mattila saa syntejään anteeksi: https://keskustelu.suomi24.fi/t/14956176/mauno-mattila-puhuu-lakia-vastaan#comment-90781026

      • uryutue

        Sinä taidat olla täynnä katkeruutta ja vääryyden siteissä, kuten Simon noita oli. Tee siis parannus ja käänny, niin ehkä Jumala antaa sinulle vielä anteeksi.


      • takapenkiltä
        uryutue kirjoitti:

        Sinä taidat olla täynnä katkeruutta ja vääryyden siteissä, kuten Simon noita oli. Tee siis parannus ja käänny, niin ehkä Jumala antaa sinulle vielä anteeksi.

        Missä kohtaa kommentoimasi henkilö oli täynnä katkeruutta tai vääryyttä?

        Hän osoitti ansiokkaasti, Mattilan videossa olevan olennaisen virheen. Mitä väärä on siinä, että tuo esille aikamoisen virheen, mitä Mattila on tehnyt?

        Onko se sinusta ahdistavaa, että joku vaatii pysymään Jumalan Sanassa? Jos Mattila vaatii pysymään Sanassa niin pysyköön siinä itsekin.

        Jaakobin kirjeessä on puhuttu niin hyvin papeista, jotka puhuvat kaikenlaista väärää teologiaa kootakseen seurakunnalta rahat. Tällaisia väärää pelastusvarmuutta opettavia rahansaarnaajia on helluntailiike ja evankelis-luterilainen kirkko täynnä.

        Jaakob 2:1-6
        Veljeni, kovin monien teistä ei pidä ryhtyä opettajiksi, sillä te tiedätte, että meidät opettajat tullaan tuomitsemaan muita ankarammin. Kaikkihan me hairahdumme monin tavoin. Täydellinen on se, joka ei hairahdu puheissaan: hän kykenee hallitsemaan koko ruumiinsa. 3 Jos panemme suitset hevosen suuhun, me saamme sen tottelemaan itseämme ja voimme ohjata koko hevosta. Entä laivat: vaikka ne ovat isoja ja rajut tuulet heittelevät niitä, pienen pieni peräsin ohjaa laivan minne peränpitäjä haluaa. Samoin kieli on pieni jäsen, mutta se voi kerskua suurilla asioilla. Pieni tuli sytyttää palamaan suuren metsän! Ja kielikin on tuli; meidän jäsentemme joukossa se on vääryyden maailma. Se saastuttaa koko ruumiin ja sytyttää tuleen elämän pyörän, itse liekehtien helvetin tulta.


      • takapenkiltä
        takapenkiltä kirjoitti:

        Missä kohtaa kommentoimasi henkilö oli täynnä katkeruutta tai vääryyttä?

        Hän osoitti ansiokkaasti, Mattilan videossa olevan olennaisen virheen. Mitä väärä on siinä, että tuo esille aikamoisen virheen, mitä Mattila on tehnyt?

        Onko se sinusta ahdistavaa, että joku vaatii pysymään Jumalan Sanassa? Jos Mattila vaatii pysymään Sanassa niin pysyköön siinä itsekin.

        Jaakobin kirjeessä on puhuttu niin hyvin papeista, jotka puhuvat kaikenlaista väärää teologiaa kootakseen seurakunnalta rahat. Tällaisia väärää pelastusvarmuutta opettavia rahansaarnaajia on helluntailiike ja evankelis-luterilainen kirkko täynnä.

        Jaakob 2:1-6
        Veljeni, kovin monien teistä ei pidä ryhtyä opettajiksi, sillä te tiedätte, että meidät opettajat tullaan tuomitsemaan muita ankarammin. Kaikkihan me hairahdumme monin tavoin. Täydellinen on se, joka ei hairahdu puheissaan: hän kykenee hallitsemaan koko ruumiinsa. 3 Jos panemme suitset hevosen suuhun, me saamme sen tottelemaan itseämme ja voimme ohjata koko hevosta. Entä laivat: vaikka ne ovat isoja ja rajut tuulet heittelevät niitä, pienen pieni peräsin ohjaa laivan minne peränpitäjä haluaa. Samoin kieli on pieni jäsen, mutta se voi kerskua suurilla asioilla. Pieni tuli sytyttää palamaan suuren metsän! Ja kielikin on tuli; meidän jäsentemme joukossa se on vääryyden maailma. Se saastuttaa koko ruumiin ja sytyttää tuleen elämän pyörän, itse liekehtien helvetin tulta.

        Korjaus oli 3:1-6 jakeet.


      • SHALOM!

        täytyy sanoa ettei todellakaan kannata olettaa liikaa keneltään..

        ihan hirvittää itseään kun kuuntelee ihan pokkana ja jopa toisen uskonveljen kautta ;(

        ja sitten omasta mielestä luulee oikeaksi..

        kuten sanottua TOTUUS kyllä satuttaa ja kyllä ihme kyllä on samalla TEKEVÄ VAPAAKSI..

        HALLELUJAH..

        Kuten sanottuapitää koetella ja sitten suosiolla hyljätä.. yeah..

        OHO pitää jopa teidänkin puhe koetella..

        Mites se menikään nuhdelkaa pari kertaa ja sitten erotkaa tms.. menikään.. kyllä te löydätte..

        eiks kaikki muu anneta anteeksi.. mikäs se olikaan se jota ei anneta anteeksi.. "paha puhe" pyhästä hengestä tai suoraa pilkaamista.. nose..

        Omasta puolesta Jeesuksessa Kristuksessa Siunausta uskonveljille..

        Toivoisin myös omalle kohdalleni jos vain haluatte rukous.. että nämä.. oma koti jne..



        PS: ottakaa hyvä/TOTUUS ja jättäkää paha/VALHE..



        Jeesuksessa Kristuksessa on Voitto..

        HALLELUJAH


    • Mauno.Mattila.on.hassu

      Mauno MainioMattilalla on iso pää. Mauno MainioMattila on ihan Speden näkönen muuten.

    • Kertookantajastaan

      "Iso pää on huono merkki" sanoi Sylvi Kekkonen viisaasti aikoinaan...::)

    • autaHerrapieniä

      Ihan normaalikokoinen pää, mene optikolle !

      Alkuperäiseen aiheeseen.On ihan normaalia, että nuoret ja vanhemmat ovat ja toimivat yhdessä seurakunassa.Ihan niinkuin lammaslaumassakin on eri-ikäisiä lampaita yhdessä. Pienet lampaat yksinään jossakin lauman ulkopuolella ovat suuressa vaarassa.Ne eivät osaa varoa vaaroja.Ovat vallattomia.

      Epäinen että asianlaita on näin.Ei ole Raamatun sanan mukaista,että nuoret eroitetaan muusta laumasta erilliseksi nuorisotoiminnaksi.Nuoret ovat seuraava sukupolvi . En näe mitään muuta syytä tähän kuin että nuorille opetaan monissa paikoissa väärää evankeliumia eli syötetään väärää sanaa.Opettajiksi tehtaillaan eksytyksessä olevia paimenia ja he salakuljettavat salaa turmiolisia harhaoppeja nuorten sekaan.Se on helppo tehdä kun nuorten omien seurakuntien paimenet eivät ole näkemässä mitä epäraamatullisia harhoja nuorille opetetaan.
      Eksyttäjät eivät tietenkään itse tajua olevansa eksyksissä ja harhaopissa mm. menestysteologia ym. siitä polveutuvat harhaopit, mutta he vievät ja levittävät väärää evankeliumia ja opettavat nuoria oppeihinsa ja näin edistävät yhteisönsä leviämistä.Vanhat lampaat, jotka tuntevat Kristuksen opin ja evankeliumin eivät näitä harhoja usko, mutta nuoret ovat hyvä saalis. Asia on hyvin vakava .

      • maunoeksyttäätaas

        Mauno ei taida ymmärtää että joka vuosi osa nuorista siirtyy "vanhojen" puolelle ja uusia nuoria tulee nuorteniltoihin. Ei siinä kukaan joudu mihinkään harhaan.


      • AutaHerrapieniä
        maunoeksyttäätaas kirjoitti:

        Mauno ei taida ymmärtää että joka vuosi osa nuorista siirtyy "vanhojen" puolelle ja uusia nuoria tulee nuorteniltoihin. Ei siinä kukaan joudu mihinkään harhaan.

        Eksytetyt nuoret vanhoinakaan eivät siirry "vanhojen" puolelle vaan jämähtävät julistamaan ja viemään väärää evankeliumia, jossa erilainen kirja-, kurssi ja seminaaribisnes pyörii. He siirtyvät aitoon Kristuksen oppiin ja Raamatullisen evankeliumin piiriin vain jos saavat Jumalalta armon tajuta olevansa harhassa ja tekemällä harhaopeista parannuksen.


    • Rauhan tervehdys.

      Valitettavasti nuoret eivät siirry vanhojen puolelle sen enempää kuin että jumalaton sulautuu uskovaisiin, vaan on tapahduttava uudestisyntyminen ylhäältä Jeesuksen Kristuksen kautta.

      Tosiasia on kuitenkin se, että nuoret tarvitsee vanhoja ja vanhat nuoria. Tästä olen tehnyt opetuksenkin. Seurakuntana tarvitsemme toisiamme.
      https://www.youtube.com/watch?v=y3UCfkE9b_8

      Siunauksin, MM.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      1957
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1692
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      53
      1609
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1525
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1445
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe