Sivistys pitää yhteiskuntaa pystyssä

kinzaioxx

johon kuuluu tosiasioiden myöntäminen esimerkiksi vaikka ankeiden olojen ja tylyjen tapahtumien julki tuominen unohtamatta yksityisyyttä. Nykyiset ohjelmat televisossa tarjoavat kenennyksiä ja tulotasoon nähden niille katsojille katsottavaa miten heidän vähävaraisuuteensa nähden moninkertaista palkkaa ja mainostajien etuuksia nauttivat tekevät heille viihdettä. Viihdettä joiden väliset mainoksien tuotteet eivät ole pienituloisten, pien-eläkeläisten eikä keskituloisten lapsiperheiden ostoslistoilla. Otetaan vielä huomioon kuinka paljon yli keskituloisista on vajonnut pienituloisiksi yms. yms. yms.

Mitä jos kerrankin muuttaisivat ohjelmapolitiikkaa ja keksisivät muummuassa ohjelmia. Hirveä ero, lapsiköyhyys, tukien varassa elävien arkinen todellisuus, kun ei täytä ulkopuolelta asetettuja ihanneihmisen standardeja. Eroperheiden moninaiset ongelmat kahden kodin välissä joiden vaikutukset näkyvät lasten käytöksessä myös aikuisten. Lumen ja jään eksoottisessa maassa suomessa voi marginaaliryhmä hyvin hulppeasti itselleen toivomalla tavalla mutta suurinosa suomalaisesta ahertajakansasta ei siten elä eikä samaistu hyvätuloisten heille tuottamiin pehmentäviin ohjelmiin. Olisiko aika tuotantojen alkaa elämään tosiasioiden aikaa josta moninaiset mainostajatkin voisivat sitten hyötyä

Hyvin jos ollenkaan mainostelevison tuotannoista suomessa tuottaa todelista elämää suomessa en soisi että muutos olisi vain pahuutta ja pessimismiä vaan sivistyneellä korkealla moralilla tehtyä tosiasiaa suomalaisesta yhteiskunnasta mikä lukemani mukaan vain kurjistaa suomalaisten ahertajakansan todelista elämää. Raha ei tarkoita että rahan käyttö olisi sivistyneellä tavalla käytetty. eikä jatkuvasti esillä oleva tutkijoilla olisi Laadukkaat ja puoleettomat tutkimukset vaikka yleinen harha niin monille katsojille saattaa mielikuvia tuoda.

Sama asia kuinka suomen suosituimaksi brändättyjä ei tarkoita samaa että laadukas koko perheen. Väitän : mitä enemmän hömpän hömppään sitä enenmmän kyllästyneitä katselijoita koska yleensä ohjelmat eivät edusta sitä elämäntapaa mitä pienituloiset elävät eivätkä asuntovelallisten lapsiperheiden elämää yms.

Jos lukijat kuvittelevat tässä kirjoittavan ns. suuttumuksen äänen Väärin kirjoitan vain ahertajakansan todellisuutta missä puitteissa elävät ja siitä missä monet tulevat vielä elämään vaikka eivät sitä vielä tiedä koska ketään ei ole syntyessään saanut valmista käsikirjoitusta miten ihanan onnelista ja postiivista elämää tulee oleman pelkästään. Yllättyvät työttömyydestä, sairastumisista, eroista ja muista menetyksistään jne.

2

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • xiokinza

      niin. miksi eivät tee ohjelmia esimerkiksi : hirveistä illalisista, deittailijoiden pettymyksistä, pettämisestä. velkaantumisesta, vieläpä velkaantumisesta kun on ollut ajattelematon halu näyttää elämänsä hulppeutta jne. En minä ole tuulipuvussa hedelmäpeliä pelaava mutta nähnyt ja lukenut noista kaikista todelisen elämänsä ongelmista missä ihmiset joten ja kuten tulevat toimeen yms.

      Terveystietovalistusta tulee" suut ja korvat" täyteen että voidaan jo mainostamista sanoa terveyspropagandaksi kuin muuta epäasiallisuutta Ihmiset kuluttavat aikaansa katsoen hyvätuloisten yltäkylläisyydessä tekemiä aikuisviihteeksi lanseerattuja vaikka suurin joukko katsojista ei yllä samaan tulotasoon eikä samaistu. No mikä minä olen sanomaan, jokainen kuitenkin katsoo mitä katsoo.

      Sivistyneistö yleensä osoittaa yhteiskunnan epäkohdat eikä jätä tutkimista yhden puolen varaan eikä julkisuudessa yhdet ja samat asintuntijat välttämättä edusta laadukasta tutkimustietoa. Yhdet ja samat kun kaikilla sivistyneistöön kuuluvilla ei ole halua julkisuuteen eikä muutenkaan nykyisin ole suotavaa edes iloita niistä kaikista lomakohteista koska hyvin harva pystyy aidosti iloitsemaan toisen kanssa. Yleensä katsovat leuhkimiseksi. Manipulointi ja propakanda näyttää olevan mainosmaailman mielipiteen muokkaus yritys, en kirjoittanut kaikkien. Tosiasioita kuitenkin kannattaa katsoa silmiin tässä yhteiskunnassa koska ketään ei ole saanut valmista käsikirjoitusta syntyessään miten kenenkin elämä tulee menemään joten kuten olen opiskellut aika ja aavistamattomat voivat kohdata meitä kaikkia.

    • zoyikinza

      No en tuhlaa budjetiani kauneusleikkaksiin tuhlaatkoon he jotka niitä haluavat, en ole tuomitsevana keidenkään pusuhuulia kuin muutakaan vartaloidensa yksityiskohtia aikuisten oma asia. Miksi minun pitäisi näyttää viisitoistavuotta nuoremmalta kuten tuo mainos tällä palstalla ehdottaa. Budjettini käytän mielummin opiskeluun, matkustamiseen, kirjoihin ja muihin tarpelisiin ostoksiini jotka kaikki ovat yksityisasioitani.

      Kovaa vaikuttamista mielipidemuokkausten muodossa on tuo kuvamanipulaatio, en ehkä ymmärrä miksi joku alistaa itsensä uskomaan että ikäistään nuorempana olisi heidän elämänsä onnelisempaa kun tosiasiassa heitä ei sitten ole jotkut hyväksyneet sen näköisinä kun ovat. Ehkä se toisilla on, itse en kuitenkan usko että elämässäni mikään muuttuisi kauneusleikkaksista johtuen koska olen realisti vaikka kuvan kaunis en olekkaan mutta ulkopuoliset eivät määrittele arvoani naisena vaikka yrittäjiä on ollut kun en ole sivistyneistön lähellä ollut juuri sinä hetkenä yms.

      nyt täytyy lopettaa ennen aikavarasta vaikka kotikoneella olenkin mutta paljon muutakin tekemistä siis lukemista ja lukemista mutta ei netissä joten hej dä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1378
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1251
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1175
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1135
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      14
      1083
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      31
      1027
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1022
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1011
    Aihe