Naisen asema seurakunnassa.

Mikko.A

Naisen asema seurakunnissa on kuulijana ja tämä järjestys ei ole ihmisestä vaan Jumalasta, joka antaa ihmiselle kaiken tai ottaa pois.

On mieletömyyttä taistella Jumalaa vastaan.

Profeetta kysyy, että kuka voi asua tulessa ikuisesti, ja kinä ihmettelen, että kuka voisi olla tulessa edes päivää saati ikuisuutta.

Miettikää sitä, kun nousette Herraa ja Jumalaa vastaan. Mikä on ikuisen kärsimyksen arvoista?

60

723

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mikä sinulla on tarkoituksena kun yrität vähätellä naisia?
      Raamattu sanoo vain, että paimenen virka on naiselta suljettu.

      • yes--

        Onneksi elämme nykyajassa.


      • Jumalan sana laittaa minut puhumaan tämän. Minä väheksyn ennemmin ihmistä, kuin Jumalaa jo oman sieluni tähdenkin.

        Mutta mikä saa sinut väheksymään selvästi kirjoitetun Herran käskyn?

        Ja minä en naista väheksy, vaan ohjaan häntä sille omalle mukavuusalueelleen, josta hän löytää hiljaisen ja hyvä, ja turvallisen elämän.


      • hehhehh
        yes-- kirjoitti:

        Onneksi elämme nykyajassa.

        On pelkästään hyvä ettei enää kyrvällä kaitseta lampaita.


      • Mikko.A kirjoitti:

        Jumalan sana laittaa minut puhumaan tämän. Minä väheksyn ennemmin ihmistä, kuin Jumalaa jo oman sieluni tähdenkin.

        Mutta mikä saa sinut väheksymään selvästi kirjoitetun Herran käskyn?

        Ja minä en naista väheksy, vaan ohjaan häntä sille omalle mukavuusalueelleen, josta hän löytää hiljaisen ja hyvä, ja turvallisen elämän.

        Jos sinä et tiedämitä Paavali tarkoitti sanoillan "nainen vaietkoon seurakunnassa" niin olen hämmästynyt :O


      • yes-- kirjoitti:

        Onneksi elämme nykyajassa.

        Raamattu opettaa lopunajasta, siten että se on kaukana Jumalasta. Mitä hyvää siinä? Eksyneelle siinä on hyvää, kun ei mitään ymmärrä, ja nauttii eksytyksistään.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Jos sinä et tiedämitä Paavali tarkoitti sanoillan "nainen vaietkoon seurakunnassa" niin olen hämmästynyt :O

        Jatka hämmenystäsi.


      • Mikko.A kirjoitti:

        Jatka hämmenystäsi.

        Hämmästys ei ole hämmennystä.



      • Mikko.A kirjoitti:

        Jumalan sana laittaa minut puhumaan tämän. Minä väheksyn ennemmin ihmistä, kuin Jumalaa jo oman sieluni tähdenkin.

        Mutta mikä saa sinut väheksymään selvästi kirjoitetun Herran käskyn?

        Ja minä en naista väheksy, vaan ohjaan häntä sille omalle mukavuusalueelleen, josta hän löytää hiljaisen ja hyvä, ja turvallisen elämän.

        "Mutta mikä saa sinut väheksymään selvästi kirjoitetun Herran käskyn?"

        Näytä tuo Herran käsky. Paavalin, tuon vanhan kaappihomo fariseuksen mielipide ei siis ole Herran käsky, jos et sitä vielä tiedä.


      • Mikko.A kirjoitti:

        Jumalan sana laittaa minut puhumaan tämän. Minä väheksyn ennemmin ihmistä, kuin Jumalaa jo oman sieluni tähdenkin.

        Mutta mikä saa sinut väheksymään selvästi kirjoitetun Herran käskyn?

        Ja minä en naista väheksy, vaan ohjaan häntä sille omalle mukavuusalueelleen, josta hän löytää hiljaisen ja hyvä, ja turvallisen elämän.

        >Ja minä en naista väheksy, vaan ohjaan häntä sille omalle mukavuusalueelleen, josta hän löytää hiljaisen ja hyvä, ja turvallisen elämän.

        Sulla ei taida olla itselläsi naista? Ymmärtääkseni et ainakaan kykenisi kustantamaan hänelle hiljaista ja turvallista elämää, vaan hänen olisi käytävä töissä elääkseen.


      • selvähän_se
        pilikkuviivaviiva kirjoitti:

        "Mutta mikä saa sinut väheksymään selvästi kirjoitetun Herran käskyn?"

        Näytä tuo Herran käsky. Paavalin, tuon vanhan kaappihomo fariseuksen mielipide ei siis ole Herran käsky, jos et sitä vielä tiedä.

        Ok.


      • lemposoikoo

        Jahve on tasa-arvon ja itsenäisen ajattelun vastustaja. Olkaa siis alamaiset.!


      • Mikko.A kirjoitti:

        Jumalan sana laittaa minut puhumaan tämän. Minä väheksyn ennemmin ihmistä, kuin Jumalaa jo oman sieluni tähdenkin.

        Mutta mikä saa sinut väheksymään selvästi kirjoitetun Herran käskyn?

        Ja minä en naista väheksy, vaan ohjaan häntä sille omalle mukavuusalueelleen, josta hän löytää hiljaisen ja hyvä, ja turvallisen elämän.

        ”Ja minä en naista väheksy, vaan ohjaan häntä sille omalle mukavuusalueelleen, josta hän löytää hiljaisen ja hyvä, ja turvallisen elämän.”

        Ja otat vallan määritellä sen, mikä on miljoonien naisten ”mukavuusalue” :D :D

        Olet ilmeisesti vanhempi mies – ehkä perheetön? – ja tiedät kaikkia maailman naisia paremmin sen, mikä on ”mukavuusalue” heille tai mikä luo turvallisen elämän?

        :D :D


    • MikäMotiivi

      Aloin eilen pohtia motiiviasi postata jatkuvalla syötöllä näitä "nainen vaietkoon seurakunnassa" -avauksia palstalle. Ajatteletko ehkä, että tämä palsta on seurakunta ja sen takia naiset eivät saisi täällä kirjoitella?

      • Motiivini on siinä, että palstalla liikkuu niin paljon Saatanan eksytystä joka vääristää naisen aseman. Minä olen Saatanan vastustaja, ja Jumalan palvelija ja siksi olen täällä.


      • MikäMotiivi
        Mikko.A kirjoitti:

        Motiivini on siinä, että palstalla liikkuu niin paljon Saatanan eksytystä joka vääristää naisen aseman. Minä olen Saatanan vastustaja, ja Jumalan palvelija ja siksi olen täällä.

        Esimerkkejä tästä Saatanan eksytyksestä jota palstalla liikkuu? Onko Saatanan eksytystä jokin muukin kuin ns. naispaimenuuden hyväksyminen?


      • Mikko.A kirjoitti:

        Motiivini on siinä, että palstalla liikkuu niin paljon Saatanan eksytystä joka vääristää naisen aseman. Minä olen Saatanan vastustaja, ja Jumalan palvelija ja siksi olen täällä.

        Mikko, kysyin sinulta siinä toisessa ketjussa, että saako nainen puhutella Kristusta , et vastannut siihen, haluatko nyt vastata?


    • Pudis55

      Taas puhetta tästä kuuluisasta Saatanasta jota ei missään näy eikä kuulu kuten ei jumalaakaan. Pistäkää ihmeessä jo tuntomerkkejä että tietää varoa jos kohdalle sattuu.

      • Saatanaa ei ole olemassakaan. Kuitenkin, lähellä saatanamaisuutta ovat nämä "uskovat", Jumalan päällä ajattelevat ja suulla puhuvat, mutta todellisuudessa omaa myrkkyään vuodattavat hölmöt.


      • pilikkuviivaviiva kirjoitti:

        Saatanaa ei ole olemassakaan. Kuitenkin, lähellä saatanamaisuutta ovat nämä "uskovat", Jumalan päällä ajattelevat ja suulla puhuvat, mutta todellisuudessa omaa myrkkyään vuodattavat hölmöt.

        Minäkin luulin, ettei Saatanaa ole olemassa, kunnes...

        https://www.hs.fi/fingerpori/car-2000005595763.html


      • Perimätieto tuntee ainakin yhden Saatanan tuntomerkin: Hänen spermansa on jääkylmää. Pääsetkö tällä yhtään eteenpäin?


      • Pudis55
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Perimätieto tuntee ainakin yhden Saatanan tuntomerkin: Hänen spermansa on jääkylmää. Pääsetkö tällä yhtään eteenpäin?

        Siis saatana on miespuolinen. Onko tietoa onko homo vain hetero?



      • Mytologioista kun lukee saatanasta niin aika paljon yhtenäisyyksiä on huomattavissa joihinkin palstan fundiksiin.


      • Pudis55 kirjoitti:

        Siis saatana on miespuolinen. Onko tietoa onko homo vain hetero?

        Ei kai Saatanalle ole tuolla muuta väliä kuin että homona vastapuolen voi olla vaikeampi tunnistaa sperman lämpötilaa.


      • sage8 kirjoitti:

        Mytologioista kun lukee saatanasta niin aika paljon yhtenäisyyksiä on huomattavissa joihinkin palstan fundiksiin.

        On tosiaan kumma että mitä ilkeämmin joku puhuu Saatanasta, sen enemmän puhuja tuntuu itse muistuttavan tuota "vihollistaan". 😮


      • lemposoikoo
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Perimätieto tuntee ainakin yhden Saatanan tuntomerkin: Hänen spermansa on jääkylmää. Pääsetkö tällä yhtään eteenpäin?

        Spermapankista saa jääkylmää spermaa..


    • Pudis55

      Aika vähän on tietoa tästä Saatanasta. No mitä tämä Saatana on sitten saanut aikaan? Kuinka pelottava vastus hän on tälle mielikuvitusjumalalle?

      • Ei kai Saatana edes mytologisena hahmona ole muuta kuin ihmisen kiusaaja ja viettelijä, ei mikään kosminen vastus Jahwelle.


      • Pudis55

        No ihan tarpeetonta sitten meuhkata koko saatanasta, pienellä etukirjaimella jatkossa kuten jumalakin.


    • Martta.vai.Maria

      Nyt ymmärrän, miksi kirkkojen penkit täyttyvät ikääntyvistä naisista. Miehiä harvakseltaan, Heille ei ole suotu kuuntelemisen taitoa ja lahjaa.
      Kun naisen asema seurakunnassa on kuulijana, niin toivon että aloittaja tarkoittaa vain yhtä Herraa, ei koko miessukukuntaa.

      • Ei arvannut Luther mihin johtaisi katolisen kirkon kritisoiminen.

        Näin uskonnonvapauden aikakaudella miespappeuden kannattajat voivat aina valita katolisen kirkon.


      • HusHomotJaFemakot
        jjeeves kirjoitti:

        Ei arvannut Luther mihin johtaisi katolisen kirkon kritisoiminen.

        Näin uskonnonvapauden aikakaudella miespappeuden kannattajat voivat aina valita katolisen kirkon.

        Luther ei tarkoittanut pappeutta naiselle eikä seurakuntaa julkseen rietasteluun joten feministit ja homot voivat perustaa oman korkon ja tehdä siellä ihan mitä haluavat..


      • HusHomotJaFemakot kirjoitti:

        Luther ei tarkoittanut pappeutta naiselle eikä seurakuntaa julkseen rietasteluun joten feministit ja homot voivat perustaa oman korkon ja tehdä siellä ihan mitä haluavat..

        Reformaattorit eivät arvanneet mitä tapahtuu, kun ihmiset alkavat itse lukea ja tulkita Raamattua.

        Tunnen Lutherin kirjoituksia aika huonosti. Joten en tiedä, kirjoittiko hän jossakin, että nainen ei voi toimia pappina.


      • Miriam.lut
        jjeeves kirjoitti:

        Ei arvannut Luther mihin johtaisi katolisen kirkon kritisoiminen.

        Näin uskonnonvapauden aikakaudella miespappeuden kannattajat voivat aina valita katolisen kirkon.

        Roomalaiskatolinen kirkko oppeineen oli (ja on edelleen) uskonpuhdistuksen tarpeessa.

        Luterilaisen kirkon nykymeno ei ole Lutherin syytä.


      • Miriam.lut kirjoitti:

        Roomalaiskatolinen kirkko oppeineen oli (ja on edelleen) uskonpuhdistuksen tarpeessa.

        Luterilaisen kirkon nykymeno ei ole Lutherin syytä.

        Luterilaiset näyttävät olevan tyytymättömiä kirkkoonsa.

        Vai ovatko seurakuntalaiset ennemminkin tyytymättömiä itseensä? Jotkut saattaisivat kaivata sellaista tradition runkoa, mikä katolisella kirkolla on.


      • Miriam.lut
        jjeeves kirjoitti:

        Luterilaiset näyttävät olevan tyytymättömiä kirkkoonsa.

        Vai ovatko seurakuntalaiset ennemminkin tyytymättömiä itseensä? Jotkut saattaisivat kaivata sellaista tradition runkoa, mikä katolisella kirkolla on.

        Kuten sanoin, roomalaiskatolinen kirkko on uskonpuhdistuksen tarpeessa. Paavi ei ole erehtymätön, Jumalan Sana on. Siitä lähdetään.

        Traditioiden perässä ei tule juosta.


      • Miriam.lut kirjoitti:

        Kuten sanoin, roomalaiskatolinen kirkko on uskonpuhdistuksen tarpeessa. Paavi ei ole erehtymätön, Jumalan Sana on. Siitä lähdetään.

        Traditioiden perässä ei tule juosta.

        Roomalaiskatolisessa kirkossa tehtiin uskonpuhdistus jo 1500-luvulla.

        Jumalan sanan erehtymättömyys olisi ihan ok., jos tulkitsijatkin olisivat erehtymättömiä!


      • järkeä
        jjeeves kirjoitti:

        Reformaattorit eivät arvanneet mitä tapahtuu, kun ihmiset alkavat itse lukea ja tulkita Raamattua.

        Tunnen Lutherin kirjoituksia aika huonosti. Joten en tiedä, kirjoittiko hän jossakin, että nainen ei voi toimia pappina.

        Jos Luther sanoo, että mies on pappi niin ei tarkoita, että mies ja nainen ovat pappeja.


      • järkeä kirjoitti:

        Jos Luther sanoo, että mies on pappi niin ei tarkoita, että mies ja nainen ovat pappeja.

        Toisaalta Luther ei taida sanoa, ettei nainen voi olla pappi.

        Juutalaisilta loppui papinvirka kun temppeli viimeisen kerran tuhottiin. Oliko kristittyjen tarpeen uudistaa tuo käytäntö?


      • Miriam.lut
        jjeeves kirjoitti:

        Roomalaiskatolisessa kirkossa tehtiin uskonpuhdistus jo 1500-luvulla.

        Jumalan sanan erehtymättömyys olisi ihan ok., jos tulkitsijatkin olisivat erehtymättömiä!

        "Roomalaiskatolisessa kirkossa tehtiin uskonpuhdistus jo 1500-luvulla."

        Paljon on vielä puhdistettavaa. Paavin asema ja sen kautta tulleet julistukset, jotka ovat ristiriidassa Raamatun kanssa, tulisi puhdistaa pois.

        "Jumalan sanan erehtymättömyys olisi ihan ok., jos tulkitsijatkin olisivat erehtymättömiä!"

        Ihmisten erehtyväisyys ei kuitenkaan poista sitä, että Jumalan Sana _on_ erehtymätön. Paavikin on vain erehtyväinen ihminen.

        Paavali sanoo Raamatussa: "Olkoon Jumala totinen, mutta jokainen ihminen valhettelija --".


      • Miriam.lut kirjoitti:

        "Roomalaiskatolisessa kirkossa tehtiin uskonpuhdistus jo 1500-luvulla."

        Paljon on vielä puhdistettavaa. Paavin asema ja sen kautta tulleet julistukset, jotka ovat ristiriidassa Raamatun kanssa, tulisi puhdistaa pois.

        "Jumalan sanan erehtymättömyys olisi ihan ok., jos tulkitsijatkin olisivat erehtymättömiä!"

        Ihmisten erehtyväisyys ei kuitenkaan poista sitä, että Jumalan Sana _on_ erehtymätön. Paavikin on vain erehtyväinen ihminen.

        Paavali sanoo Raamatussa: "Olkoon Jumala totinen, mutta jokainen ihminen valhettelija --".

        Paavali tekee siis jotain muuta kuin erehtymätöntä Jumalan sanaa.


      • Miriam.lut
        torre12 kirjoitti:

        Paavali tekee siis jotain muuta kuin erehtymätöntä Jumalan sanaa.

        Raamattu on Jumalan sanaa, erehtymätöntä.


      • Miriam.lut kirjoitti:

        Raamattu on Jumalan sanaa, erehtymätöntä.

        Mikä Raamattu, mikä laitos, minkäkielinen? Apokryfikirjoilla vai ilman? Mikä niistä on erehtymätön?


      • eiapokryfejä
        jjeeves kirjoitti:

        Mikä Raamattu, mikä laitos, minkäkielinen? Apokryfikirjoilla vai ilman? Mikä niistä on erehtymätön?

        Protestanttien Raamattu.


      • eiapokryfejä kirjoitti:

        Protestanttien Raamattu.

        Miksi juuri se olisi erehtymätön?
        Oliko British and Foreign Bible Society erehtymätön? Tämä seurahan levitti 1800-luvulla erikielisiä Raamattuja. Seura päätti jättää apokryfikirjat pois kustantamistaan Raamatuista. Jos haluttiin Raamattuun apokryfikirjat, seura ei osallistunut kustannuksiin. Näin monissa maissa sitten pitäydyttiin painattamasta apokryfikirjoja Raamattuihin. Kustannussyistä.
        Luther tunsi apokryfikirjat, arvosti ja käytti niitä opetuksessaan.
        Esimerkiksi Ilmestyskirjaa ja Heprealaiskirjettä, jotka ovat nykyisessä Raamatussa, hän piti vähempiarvoisina.


    • peltikolari

      Näiden fariseusten Jumala kostaa siitä, jos ihminen toimii omantuntonsa mukaan. Todellinen Jumala ei kosta.

    • muusukupuoli

      On selvitettävä kuka on nainen.
      Urheilussa se on jo tehty. Jo muinoin oli paavina henkilö joka myöhemmin paljastui "naiseksi"?
      Kaikki muu on itsetehostusta ja vallanhimoa.

      • samasukupuoli

        jonkinverran tietenkin auttaa kun selvitetään kuka on riittävän mies?


    • puoli_edelleen

      Miettikää sitä, kun nousette Herraa ja Jumalaa vastaan. Mikä on ikuisen kärsimyksen arvoista?

      ja riisukaa housut kun käytte julistamaan. Sukupuolielimetkin on Jumalan luomat.

    • "Äidit, nuo toivossa väkevät Jumalan näkevät, heille on annetttu voima ja valta, kohota unessa pilvien alta, ja katsella korkeammalta. "
      Lauri Viita

      Eivät äidit tarvitse KirkkoÄitiä, tai Äitikirkkoa, he ovat Eläviä Äitejä ja Mummoja, ei puuta ja vaskikelloja.

    • Nainen on aivan yhtä pätevä ihan kaikessa kuten mieskin, ei sukupuoli sitä rajoita. Naiset joutuvat ja joutuivat taipumaan moneenkin erimuottiin missä heitä ei ehkä niin haluttu nähdä historian saatossa, eli ihan pelkästään jo siitäkin syystä pojat, eikö "nuo nyt ole kannuksensa tienanneet"

      Nainen ei siis ole pelkkä synnytyskone joka niitä jälkeläisiä tuotaa vaikkakin tuiki tärkeä asia sekin, etenkin kun, me miehet , emme sitä voi tehdä mutta nainen voi olla paljon muutakin , jopa ne synnyttäneetkin ovat useimiten paljon muutakin. Suosittelen siis, tutustumista ihka oikeaan naiseen, ihan muutenkin kuin vain lisääntymistarkoituksesta. Niillä saattaa olla jopa muutama hyvä idea.

    • näin.on

      Jumala on antanut käsky, että vain mies voi toimia pappina. Paavali sanoo niin ankarasti, että jos joku ei hyväksy tätä Jumalan käskyä, Jumala ei tunnusta häntä. Tämä tarkoittaa sitä, että kaikki naispapit tuomitaan helvetin tuleen ja myös ne johtavassa asemassa olevat miespapit, jotka sallivat seurakunnissaan naispappeuden.

      1 Kor 14:33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa, 34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo. 35 Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa. 36 Teidänkö luotanne Jumalan sana on lähtenyt liikkeelle? Tai onko se tullut pelkästään teidän luoksenne?

      37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky. 38 Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä.

      • nähty.on.ei.kirj

        Toki kopsailit sieltä Raamatusta , mut mitä niinku oikeesti sillai vaikka suomalaisena ajattelet, kaiketi olet kuitenkin äitisi lapsi
        , kun ajatellaan vaikka, et kuinka kovia meidän naisetkin on olleet?

        Raamatusta löytyy aika paljon kehoituksia tuota ajalta joita ei muutenkaan noudateta. Eli kun lainaa niin kannattaisi sitten lainata niitä kokonaisia "kielto-kirjoja"


      • hyvää.sunnuntaiaamua

        Tietääkö joku ketä naisia tekstissä tarkoitetaan? Kirjoitetaanko tuossa kaikista maailman naisista kaikkina aikoina, vai johonkin aikaan eläneitä tiettyjä naisia?
        Kieltoa tämän päivän naispappeudelle en tekstistä löydä, kuten tänään ei löydy raamatullisesti eläviä miehiäkään.
        Jos papinviran täyttöehdot luetaan tuhansia vuosia sitten annetuista vaatimuksista, mistä löydetään ainuttakaan kelvollista ihmistä siihen tehtävään ilman inhimillistä tulkintaa.
        Nykykirkot ja uskonnolliset yhteisötkin epäraamatullisina lopetettava.


      • hyvää.sunnuntaiaamua kirjoitti:

        Tietääkö joku ketä naisia tekstissä tarkoitetaan? Kirjoitetaanko tuossa kaikista maailman naisista kaikkina aikoina, vai johonkin aikaan eläneitä tiettyjä naisia?
        Kieltoa tämän päivän naispappeudelle en tekstistä löydä, kuten tänään ei löydy raamatullisesti eläviä miehiäkään.
        Jos papinviran täyttöehdot luetaan tuhansia vuosia sitten annetuista vaatimuksista, mistä löydetään ainuttakaan kelvollista ihmistä siihen tehtävään ilman inhimillistä tulkintaa.
        Nykykirkot ja uskonnolliset yhteisötkin epäraamatullisina lopetettava.

        Toorasta löytyvät pappeussäännöt israelilaisille.

        Koskevatko ne sellaista lahkoa, joka katkaisi välit juutalaisuuteen ja muodostui erilliseksi uskonnoksi?

        Edellyttikö Jeesus seuraajiltaan papinvirkoihin pykimistä? Jeesuksen aikaan temppeli oli vielä pystyssä, ja siten myös oli papinvirka.


      • lähdetään.kirkkoon
        jjeeves kirjoitti:

        Toorasta löytyvät pappeussäännöt israelilaisille.

        Koskevatko ne sellaista lahkoa, joka katkaisi välit juutalaisuuteen ja muodostui erilliseksi uskonnoksi?

        Edellyttikö Jeesus seuraajiltaan papinvirkoihin pykimistä? Jeesuksen aikaan temppeli oli vielä pystyssä, ja siten myös oli papinvirka.

        Vajavaisen näkemykseni mukaan yksikään tämän päivän ihminen tai uskonnollinen yhteisö ei ole Raamatussa kuvattuihin tehtäviin kelvollinen Raamatullisesti.


    • Oletko.totuudessa
    • Raamatussa on niin paljon muutakin sellaista, ( mm. noitiin ja velhoihin uskominen) että inhimillinen taju on hylännyt jo kauan nämä (naisten epätasa-arvo) käsitykset vain raamatunkirjoittamisen (antiikin) aikaan sopiviksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kotipizza Hyllykallio

      Meniköhän jotain pieleen? Arveletteko, että lisää arvostusta teitä kohtaan?Arveletteko, että ei vaikuta myyntiä vähentäv
      Seinäjoki
      159
      3705
    2. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      33
      3498
    3. Mopomiitissä vakava loukkaantuminen

      IMATRAN mopomiitistä lauantai-iltana sairaalaan joutuneet kuljettajat ovat loukkaantuneet vakavasti, Kaakkois-Suomen pol
      Imatra
      210
      2622
    4. Mitä nainen ajattelet?

      Miten viettäisimme iltaa juuri nyt jos olisimme yhdessä?
      Ikävä
      149
      1176
    5. J-miehelle

      Miksi kaikki päättyi näin? Vain sinut olisin halunnut, on ikävä sua. Älä ajaudu väärille teille, olet mulle Rakas.
      Ikävä
      59
      1048
    6. Viikonlopun päätteeksi löytäisin

      paikkani sinun kainalossasi. Telkkarissa joku leffa, sarja, ehkä ihan mielenkiintoinenkin tai sitten ei enää jaksaisi ke
      Ikävä
      10
      971
    7. Minulla on poikaystävä!!!

      Uskokaa nyt jo! En halua vanhaa kääkkää!!!
      Ikävä
      144
      960
    8. Rupesin oikeasti odottamaan

      Että toteutuuko se meidän pusu ensiviikolla. Olisin niin onnellinen se merkitsisi paljon.
      Ikävä
      55
      890
    9. Niinhän se on nainen että me

      Kaikki vanhetaan ja muututaan toisenlaisiksi, lainatakseni vapaasti yhden vanhan kappaleen sanoitusta
      Ikävä
      42
      734
    10. Olihan sinun

      Kanssa nainen olemassa omanlainen vetovoima ja tietynlainen yhteenkuuluvuuden tunne. Se on helppoa myöntää.
      Ikävä
      40
      717
    Aihe