Työpaikan vaihto ja ulosotto?

Malka7

Hei olen vaihtamassa työpaikkaa niin saako ulosotto ja palkan laskija automaattisesti tiedot ulosotosta niin ettei tarvitse itse ilmoittaa?

18

14586

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ulosotossa_myos

Uskallat vaihtaa ? Jos tulee tieto ulosotosta koeajan aikana, niin aika varmasti tulee kenkää ennen koeajan loppua

• Malka7

Ei kai se niin mene?

• Anonyymi
        Malka7 kirjoitti:

Ei kai se niin mene?

Ei todellakaan mutta joku yrittää vain trollailla tuossa.

• Ulosotossamyos

Valitettavasti kyllä. Tee ulosottomiehen kanssa maksusopimus niin voit lyhentää velkoja itse, eikä ulosotto tule työnantajan tietoon.

• Malka7

Mä peruin uuden sopimuksen jatkan vanhassa.

• Anonyymi

Miksi menisi noin. Ei minua ainakaan työnantajana häiritse vaikka työntekijällä on ulosottovelkaa. Tilitän joka kk osan työntekijän palkasta ulosottajalle niin ei se sen vaikeampaa ole. Näkeehän työnantaja siitä että on työntekijä kuitenkin hoitamassa velkaansa eikä jää vaan tukiensa varaan kotiin makaamaan.

• Washaaa

Kuullut että ulosottomies huomaa vasta puolen vuoden päästä että firma vaihtunut ja alkaa ottaa taas ulosottoa palkasta, jotkut vaihtaa usein firmaa tämän vuoksi. Tiiä sitte toimiiko oikeesti?

• eiperintääkoeaikana

Kyllä ulosottomies työpaikan vaihdon huomaa mutta, kun sääntö sanoo, että velallisen mennessä uuteen työpaikkaan keskeytetään ulosotto puoleksi vuodeksi. Tämä on siis käytäntö joka perustuu ulosoton ohjeisiin.

• Uopoitsu

Eikai tollasta puolen vuoden sääntöä/lakia ole. Itse olen ulosotossa ja usein vaihtanut duunipaikan tämän takia. Ei se uusi työpaikka velalliselle puolen vuoden rauhaa tuo. Noin 3kk kestää yleensä eli kolmannesta tai neljännestä tilistä katoaa kolmannes. Tämä viive ei ole uo miehen hyväntahtoisuutta vaan sitä että tieto ei kulje tuon nopeammin ulosottoon

• nopsaa.toimintaa

Mulla on uo- mies jo napannut toisesta tilistä kun olen duunipaikkaa vaihtanut.

• ottaaselvää

Kyllä puolen vuoden sääntö on olemassa. Kyseessä on velkojan etu ei velallisen etu.

• on.se.tosi.nopsaa

Missäs tuo sääntö on luettavissa? Olis kiva tietää oikea menettely, itseltä uo-tiesi ottaa jo eka palkasta työpaikan vaihdon jälkeen

• Anonyymi

Itse varmistin jo heti aluksi, että mitä mieltä uusi työnantaja oli UO:sta. Kerroin ihan rehellisesti minkä verran ja miksi minulla on ulosotossa. Työnantaja ymmärsi asian ja se ei työpaikan saantia estänyt :).
      Samoin ulosottomiehelle soitin ja ilmoitin itse työpaikan vaihdoksesta. Kiitteli tiedosta, eikä sen kummempaa. Turhaa kerätä itselleen stressiä ja toimia "piilossa", silloin saa koko ajan pelätä, kuka saa tietää. Kun on itse rehellinen, niin sitä arvostetaan.

• Anonyymi

Samanlaista suoraselkäisyyttä toivoisin näkeväni enemmän palstalaisten keskuudessa.

• Anonyymi

Nykyään kun on tulorekisteri niin tieto kulkee hyvin paljon nopeammin. Kandee siis kuukausittain tehdä keikkatöitä. Tai oikeastaan, kandee tehdä pimeänä.

• Anonyymi

ei ole olemassa mitään 6 kk keskeytystä työpaikan vaihdon yhteydessä. Mistä noita juttuja revitään?

• Anonyymi

Kyllä on mutta se pitää hakea, ei ole siis mitenkään kiveen hakattu. Ja ei, ei onnistu keskeytykset vaihtamalla 6k väline työpaikkaa.

• Anonyymi

Se on kait laissa sanottu, eikä nykyään kovin erikoista, että on ulosottoa! Laissa on kait suojattu ettei ulosotto ole ongelma. Viet vaan uuden työnantajan tietoon ulosoton ja se on hänen tehtävä toimia lain mukaan!

Telkkarissa oli joku sarja jossa oli velkaisia niin tuntui käsittämätömälle että järjestelyssä oleva tekee itse tilityksiä eikä esim. maistraatti! Siis ne jotka puhuu itsetekemisestä vetäköön itsensä jojoon!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      107
      6894
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4421
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      48
      3786
    4. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3502
    5. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3478
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      187
      3419
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2939
    8. Nainen vinkkinä sulle!

Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2644
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      46
      2491
    10. Hei seksikäs

Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13