Hei olen vaihtamassa työpaikkaa niin saako ulosotto ja palkan laskija automaattisesti tiedot ulosotosta niin ettei tarvitse itse ilmoittaa?
Työpaikan vaihto ja ulosotto?
18
14453
Vastaukset
- Ulosotossa_myos
Uskallat vaihtaa ? Jos tulee tieto ulosotosta koeajan aikana, niin aika varmasti tulee kenkää ennen koeajan loppua
- Malka7
Ei kai se niin mene?
- Anonyymi
Malka7 kirjoitti:
Ei kai se niin mene?
Ei todellakaan mutta joku yrittää vain trollailla tuossa.
- Ulosotossamyos
Valitettavasti kyllä. Tee ulosottomiehen kanssa maksusopimus niin voit lyhentää velkoja itse, eikä ulosotto tule työnantajan tietoon.
- Malka7
Mä peruin uuden sopimuksen jatkan vanhassa.
- Anonyymi
Miksi menisi noin. Ei minua ainakaan työnantajana häiritse vaikka työntekijällä on ulosottovelkaa. Tilitän joka kk osan työntekijän palkasta ulosottajalle niin ei se sen vaikeampaa ole. Näkeehän työnantaja siitä että on työntekijä kuitenkin hoitamassa velkaansa eikä jää vaan tukiensa varaan kotiin makaamaan.
- Washaaa
Kuullut että ulosottomies huomaa vasta puolen vuoden päästä että firma vaihtunut ja alkaa ottaa taas ulosottoa palkasta, jotkut vaihtaa usein firmaa tämän vuoksi. Tiiä sitte toimiiko oikeesti?
- eiperintääkoeaikana
Kyllä ulosottomies työpaikan vaihdon huomaa mutta, kun sääntö sanoo, että velallisen mennessä uuteen työpaikkaan keskeytetään ulosotto puoleksi vuodeksi. Tämä on siis käytäntö joka perustuu ulosoton ohjeisiin.
- Uopoitsu
Eikai tollasta puolen vuoden sääntöä/lakia ole. Itse olen ulosotossa ja usein vaihtanut duunipaikan tämän takia. Ei se uusi työpaikka velalliselle puolen vuoden rauhaa tuo. Noin 3kk kestää yleensä eli kolmannesta tai neljännestä tilistä katoaa kolmannes. Tämä viive ei ole uo miehen hyväntahtoisuutta vaan sitä että tieto ei kulje tuon nopeammin ulosottoon
- nopsaa.toimintaa
Mulla on uo- mies jo napannut toisesta tilistä kun olen duunipaikkaa vaihtanut.
- ottaaselvää
Kyllä puolen vuoden sääntö on olemassa. Kyseessä on velkojan etu ei velallisen etu.
- on.se.tosi.nopsaa
Missäs tuo sääntö on luettavissa? Olis kiva tietää oikea menettely, itseltä uo-tiesi ottaa jo eka palkasta työpaikan vaihdon jälkeen
- Anonyymi
Itse varmistin jo heti aluksi, että mitä mieltä uusi työnantaja oli UO:sta. Kerroin ihan rehellisesti minkä verran ja miksi minulla on ulosotossa. Työnantaja ymmärsi asian ja se ei työpaikan saantia estänyt :).
Samoin ulosottomiehelle soitin ja ilmoitin itse työpaikan vaihdoksesta. Kiitteli tiedosta, eikä sen kummempaa. Turhaa kerätä itselleen stressiä ja toimia "piilossa", silloin saa koko ajan pelätä, kuka saa tietää. Kun on itse rehellinen, niin sitä arvostetaan.- Anonyymi
Samanlaista suoraselkäisyyttä toivoisin näkeväni enemmän palstalaisten keskuudessa.
- Anonyymi
Nykyään kun on tulorekisteri niin tieto kulkee hyvin paljon nopeammin. Kandee siis kuukausittain tehdä keikkatöitä. Tai oikeastaan, kandee tehdä pimeänä.
- Anonyymi
ei ole olemassa mitään 6 kk keskeytystä työpaikan vaihdon yhteydessä. Mistä noita juttuja revitään?
- Anonyymi
Kyllä on mutta se pitää hakea, ei ole siis mitenkään kiveen hakattu. Ja ei, ei onnistu keskeytykset vaihtamalla 6k väline työpaikkaa.
- Anonyymi
Se on kait laissa sanottu, eikä nykyään kovin erikoista, että on ulosottoa! Laissa on kait suojattu ettei ulosotto ole ongelma. Viet vaan uuden työnantajan tietoon ulosoton ja se on hänen tehtävä toimia lain mukaan!
Telkkarissa oli joku sarja jossa oli velkaisia niin tuntui käsittämätömälle että järjestelyssä oleva tekee itse tilityksiä eikä esim. maistraatti! Siis ne jotka puhuu itsetekemisestä vetäköön itsensä jojoon!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236819Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää401221Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47824Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61817Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93784Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14726- 43723