menisi naimisiin ja perustaisi perhettä, vaikka tämä itse haluaisi kovasti perheen? Tapahtuuko tällaista oikeasti ja onko Raamatun mukaista? Olen lukenut viime aikoina katolilaisten kirjoittamia artikkeleita ja haastatteluja, ja tällaistakin siellä väitetään.
Voiko Jumala pyytää joltain ihmiseltä ettei tämä
31
542
Vastaukset
- ei.kuulosta
Ihmisen on tarkoitus tehdä Jumalan tahto eikä jumalan ihmisen tahto.
- kuulostaa.omituiselta
Mikä siis on sinun näkemyksesi siitä, mistä saa selville Jumalan tahdon?
- ei.kuulosta
kuulostaa.omituiselta kirjoitti:
Mikä siis on sinun näkemyksesi siitä, mistä saa selville Jumalan tahdon?
Raamatusta ja rukouksessa.
- hieman.kuulostaa
ei.kuulosta kirjoitti:
Raamatusta ja rukouksessa.
Jos joku hirveästi haluaa perheen, hänelle ei silloin ole suotu naimattomuuden osaa.
Sekä Paavali että Jeesus kyllä puhui naimattomuuden puolesta Raamatussa, koska siihen aikaan vainottiin uskovaisia. Jeesus puhui jopa ruoskituksi ja surmatuksi tulemisesta. Paavali sanoi jopa, että säätää kaikissa seurakunnissa, että jokainen uskovainen pysyy siinä tilassa, missä on saanut kutsun Jumalalta, paitsi jos tuntee kovasti halua mennä naimisiin.
Ovatko nämä alkuseurakunnan vainon ajat rinnastettavissa Suomen oloihin nykyään? Onko Paavalin säätämys edelleen voimassa? hieman.kuulostaa kirjoitti:
Jos joku hirveästi haluaa perheen, hänelle ei silloin ole suotu naimattomuuden osaa.
Sekä Paavali että Jeesus kyllä puhui naimattomuuden puolesta Raamatussa, koska siihen aikaan vainottiin uskovaisia. Jeesus puhui jopa ruoskituksi ja surmatuksi tulemisesta. Paavali sanoi jopa, että säätää kaikissa seurakunnissa, että jokainen uskovainen pysyy siinä tilassa, missä on saanut kutsun Jumalalta, paitsi jos tuntee kovasti halua mennä naimisiin.
Ovatko nämä alkuseurakunnan vainon ajat rinnastettavissa Suomen oloihin nykyään? Onko Paavalin säätämys edelleen voimassa?"Sekä Paavali että Jeesus kyllä puhui naimattomuuden puolesta Raamatussa, koska siihen aikaan vainottiin uskovaisia."
Jeesuksen ja Paavalin aikoina ei vainottu kristittyjä. Vainojen aika tuli paljon myöhemmin. Paavali kyllä varmasti puhui naimattomuuden puolesta, Jeesuksesta emme voi olla varmoja. Syy ei kuitenkaan ollut vaino, vaan pikaisen lopunajan odotus. Kristuksen piti Paavalin mukaan tulla takaisin ja tempausten ja muun skeidan tapahtua Paavalin elinaikana. Todennäköisesti Jeesuskin odotti pikaista Jumalan puuttumista maailman historiaan, mitä hän sillä on tarkoittanutkaan. Jeesukselta emme kuitenkaan voi varmuudella tietää mitä hän on perhe-elämästä opettanut, jos mitään. Evankeliumien maininnat saattavat olla enempi paavalilaista perua, mene ja tiedä...- hieman.kuulostaa
pilikkuviivaviiva kirjoitti:
"Sekä Paavali että Jeesus kyllä puhui naimattomuuden puolesta Raamatussa, koska siihen aikaan vainottiin uskovaisia."
Jeesuksen ja Paavalin aikoina ei vainottu kristittyjä. Vainojen aika tuli paljon myöhemmin. Paavali kyllä varmasti puhui naimattomuuden puolesta, Jeesuksesta emme voi olla varmoja. Syy ei kuitenkaan ollut vaino, vaan pikaisen lopunajan odotus. Kristuksen piti Paavalin mukaan tulla takaisin ja tempausten ja muun skeidan tapahtua Paavalin elinaikana. Todennäköisesti Jeesuskin odotti pikaista Jumalan puuttumista maailman historiaan, mitä hän sillä on tarkoittanutkaan. Jeesukselta emme kuitenkaan voi varmuudella tietää mitä hän on perhe-elämästä opettanut, jos mitään. Evankeliumien maininnat saattavat olla enempi paavalilaista perua, mene ja tiedä...Paavali sanoi, että "lähestyvän ahdingon takia" on parempi että jokainen pysyy siinä tilassa jossa on ollut kutsun Jumalalta saadessaan. "Lähestyvä ahdinko" ei viittaa Jeesuksen paluuseen sinänsä, vaan vainoihin ja muuhun ahdinkoon, jotka sitä edeltävät. Muistaakseni toisessa kohtaa Paavali sanoo, että antikristus on jo maailmassa ja ne ajat ovat jo (eli olivat jo silloin) käsillä.
hieman.kuulostaa kirjoitti:
Paavali sanoi, että "lähestyvän ahdingon takia" on parempi että jokainen pysyy siinä tilassa jossa on ollut kutsun Jumalalta saadessaan. "Lähestyvä ahdinko" ei viittaa Jeesuksen paluuseen sinänsä, vaan vainoihin ja muuhun ahdinkoon, jotka sitä edeltävät. Muistaakseni toisessa kohtaa Paavali sanoo, että antikristus on jo maailmassa ja ne ajat ovat jo (eli olivat jo silloin) käsillä.
No, ensimmäiset vainot taisivat olla Rooman palon seurauksena kun kristityt joutuivat syntipukeiksi. Rooma paloi muistaakseni joskus 60-luvun puolessa välissä. Mites Paavalin elinikä ajoittuikaan? Kristittyjen vakaumuksesta johtuvat vainot tulivat vasta myöhemmin, kun kristittyjen pesäero juutalaisuudesta erotti kristityt juutalaisten nauttimista erivapauksista Rooman valtakunnassa.
- hieman.kuulostaa
No, ensimmäiset vainot taisivat olla Rooman palon seurauksena kun kristityt joutuivat syntipukeiksi. Rooma paloi muistaakseni joskus 60-luvun puolessa välissä. Mites Paavalin elinikä ajoittuikaan? Kristittyjen vakaumuksesta johtuvat vainot tulivat vasta myöhemmin, kun kristittyjen pesäero juutalaisuudesta erotti kristityt juutalaisten nauttimista erivapauksista Rooman valtakunnassa.
Kyllä olen kaikesta huolimatta sitä mieltä, että "lähestyvä ahdinko" -sanaparilla Paavali viittasi vainoihin. Toisaalta vainoahan voi olla monenlaista, ei pelkästään sellaista, joista historiankirjat puhuvat...
Kyllä olen kaikesta huolimatta sitä mieltä, että "lähestyvä ahdinko" -sanaparilla Paavali viittasi vainoihin. Toisaalta vainoahan voi olla monenlaista, ei pelkästään sellaista, joista historiankirjat puhuvat...
Voi olla. Myös termi "aikaa on vähän" voi viitata mihin vaan. Toisaalta Paavali selvästi odotti Jeesuksen paluuta ja siitä käytiin selväsanaista kirjeenvaihtoa.
- inkarri
Mitä se toteemipaalu tahtonee ? Innokkaita tulkkeja löytyy.
- näin_vaan_on
Paavali sanoi, että "lähestyvän ahdingon takia" on parempi että jokainen pysyy siinä tilassa jossa on ollut kutsun Jumalalta saadessaan. "Lähestyvä ahdinko" ei viittaa Jeesuksen paluuseen sinänsä, vaan vainoihin ja muuhun ahdinkoon, jotka sitä edeltävät. Muistaakseni toisessa kohtaa Paavali sanoo, että antikristus on jo maailmassa ja ne ajat ovat jo (eli olivat jo silloin) käsillä.
Paavali vainosi itse kristittyjä ja vaikka teki sen Saulus-nimisenä niin sama mies oli.
näin_vaan_on kirjoitti:
Paavali vainosi itse kristittyjä ja vaikka teki sen Saulus-nimisenä niin sama mies oli.
Mitä se on?
Ennen Paavalin esiintuloa ei tainnut olla kristittyjä. Alettiin kirjoittaa Jeesuksesta ja niitä Paavalin kirjeitä alkoi sinkoilla.
On vaikea uskoa Sauluksen vainoneen kristittyjä koskaan
Jumala ei pyydä ihmiseltä yhtään mitään. Ihminen on luonut ja luo edelleen jumalaa omaksi kuvakseen. Jumalan nimissä toki tehdään monenmoisia päätelmiä ja esitetään käskyjä tms. Kaikki nämä ovat kuitenkin ihmisen itsensä kehittelemiä ja hänen omista motiiveistaan lähteviä ajatelmia. Perheen perustaminen, kuten aloituksen aihe kuuluu, on iso päätös ja suuri askel ihmiselle. Siihen voi liittyä ja liittyykin monesti ristiriitaisiakin tunteita."Jumalan käsky" on todennäköisesti jolekin psykologinen veruke olla ottamatta tuota askelta, syystä tai toisesta. Millään jumalalla ei kuitenkaan ole asian kanssa mitään tekemistä. Ja toisekseen, raamatulliselta kannalta perheen perustaminen on enempi sääntö kuin poikkeus. Joillekin perhe-elämä ei syystä tai toisesta sovi, mutta Jumalalla ei ole kenelleään mitään naputtamista asian tiimoilta.
Eerikatässämoi kirjoitti:
Olen hiukkasen(aika paljon) eri mieltä kanssasi.
Miksi en ole yllättynyt....
Miksi en ole yllättynyt....
Olisin yllättynyt, jos olisit yllättynyt. Olemme keskustelleet aiheesta ....
Ainakin viisautta olisi rukoilla viisautta siihen kenen kanssa sitä perhettä perustaa, ihmisillä on taipumusta tehdä tässä kohden suuriakin virheitä....
Suurin osa tuntemistani uskovista aviopareista on saavuttanut avioeron. Ei siinä taida mikään auttaa.
torre12 kirjoitti:
Suurin osa tuntemistani uskovista aviopareista on saavuttanut avioeron. Ei siinä taida mikään auttaa.
Niin, me teemme valintoja, jotka eivät aina satu nappiin.
- paavalinsanoja
Raamatussa ainakin sanotaan, että parempi olla menemättä naimisiin jos ei ole jo. Lopun ajat kun olivat silloin käsillä.
- siinäpäsitämysteriaa
Paavali nyt löpötteli mitä sattui.
- naimisiinko
Sionä itse päätät menetkö naimisiin ja hankitko lapsia. Jos sinun mielesi tekee sitä, silloin ei ole Jumalan kutsu sinun olla perheetönnä.
Jeesus sanoi että jotkut ovat evankeliumin tähden tehneet itsensä avioon sopimattomiksi.
Ellei sinun sydämessäsi ole esimerkiksi kutsu jonnekin sellaiseen työhön missä perhe-elämä on mahdotonta, hanki itsellesi puoliso.
Paavali sanoo että viime aikoina tulee sellaisia jotka kieltävät menemästä naimisiin, siis harhaoppisia. Älä kuuntele heitä vaan lue mitä Raamattu sanoo.
Myös puolisosi on sinun itse valittava. Ei sellainen itsestään yleensä tipahda eteen. Kun on valintansa tehnyt, niin silti täytyy joka päivä pyrkiä tekemään parhaansa jotta liitto säilyy. Ei pidä ajatella heti muutaman kuukauden kuluttua että erehdyinkö valinnassa, vaan pyrkiä tekemään toinen toisensa onnelliseksi. Perheonni ei ole automaattista.- kuulostaa.omituiselta
Olen kaksi kertaa ollut tapailusuhteessa kristityn miehen kanssa, mutta molemmat olivat ongelmaisia eivätkä oikeita kristittyjä. Olut maistui, oli kiroilua jne.
Halusin ennen naimisiin, mutta enää en tiedä... Nuo katolilaisten tekstit alkoivat mietityttää minua. Voisiko olla, että naimisiinmenohalujeni laimentuminen on merkki Jumalalta, että hän on valinnut minulle elämän sinkkuna? Viihdyn sinkkuna hyvin nykyään. En harrasta irtosuhteita yms. Seurakuntatyöni on kieltämättä sellaista, etten pystyisi tekemään sitä, jos minulla olisi perhe. - naimisiinko
Niin kauan kuin tunnet olevasi tyytyväinen olemaan yksin, voit aivan hyvin elää sinkkuna. Ei se meidän ikuista kohtaloamme ratkaise. Jos haluat miehen, valitse joku johon voit olla tyytyväinen. Älä valitse ketään joka ei rakasta Jeesusta, ettet joutuisi vaikeuksiin!
kuulostaa.omituiselta kirjoitti:
Olen kaksi kertaa ollut tapailusuhteessa kristityn miehen kanssa, mutta molemmat olivat ongelmaisia eivätkä oikeita kristittyjä. Olut maistui, oli kiroilua jne.
Halusin ennen naimisiin, mutta enää en tiedä... Nuo katolilaisten tekstit alkoivat mietityttää minua. Voisiko olla, että naimisiinmenohalujeni laimentuminen on merkki Jumalalta, että hän on valinnut minulle elämän sinkkuna? Viihdyn sinkkuna hyvin nykyään. En harrasta irtosuhteita yms. Seurakuntatyöni on kieltämättä sellaista, etten pystyisi tekemään sitä, jos minulla olisi perhe.Kunpa aina osaisimme kysyä Jumalalta mikä Sinun tahtosi on, Mihin tahdot minua kuljettaa, Mitä haluat minun tekevän, jos jotakin teemme omasta päästä tulee yleensä vain vahinkoa, mutta jos joku asia on Jumalasta se onkin ihan eri juttu.
ArtoTTT kirjoitti:
Kunpa aina osaisimme kysyä Jumalalta mikä Sinun tahtosi on, Mihin tahdot minua kuljettaa, Mitä haluat minun tekevän, jos jotakin teemme omasta päästä tulee yleensä vain vahinkoa, mutta jos joku asia on Jumalasta se onkin ihan eri juttu.
Kuten Jeesus opettaa:
Matt.
6:9 Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;
6:10 tulkoon sinun valtakuntasi; tapahtukoon sinun tahtosi myös maan päällä niinkuin taivaassa;
6:11 anna meille tänä päivänä meidän jokapäiväinen leipämme;
6:12 ja anna meille meidän velkamme anteeksi, niinkuin mekin annamme anteeksi meidän velallisillemme;
6:13 äläkä saata meitä kiusaukseen; vaan päästä meidät pahasta, [sillä sinun on valtakunta ja voima ja kunnia iankaikkisesti. Amen].
6:14 Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;
6:15 mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne.
- Uskoa.saa
Jumala toivoo että uskoisitte huuhaahan.
- näinuskon
Jumalan mielipiteet eivät ole ole ihmisten mielipiteitä.
- josvoitsensovittaaa
Jos menet naimisiin, niin valitse puoliso joka uskoo jeesuksen sovitustyöhön ja joka seuraa jeesusta raamatun ilmoituksen mukaan. Lue raamatusta avioliittoa koskevat kohdat. Ei uskovan kanssa älä perusta avioliittoa vaikka olisit korviasi myöten rakastunut. Älä myöskään harrasta esiaviollisia suhteita. Pidä itsesi puhtaana. Olet arvokas. Päämääränä taivaan valtakunta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1131818Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j551277Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html1501272- 49992
Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html126942Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä75896- 52824
Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36807Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa62782- 56771