Vakava pohdinnan paikka itselle

mietittävää

Jeesus sanoi Juudaksesta: - "Parempi olisi sille ihmiselle, että hän ei olisi syntynyt."

Tätä voi kukin miettiä tykönään, että olisiko ollut parempi, etten olisi syntynyt.
Kirjoitukset sisältävät Jeesuksen oman tuomiomitan, miten hänet tuomitaan ja miksi.

Eli tuskin tässä ketään muuta tarvitaan osoitella, vaan elämä näin on kuvastimeen katsomista.
Mutta, kun katsoo, olisi hyvä, ettei unohda näkemäänsä ja elämä jatkuisi ennallaan.

10

180

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jeshua sanoi nuo sanat viimeisellä ehtoollisella ja tarkoitti niillä Juudasta, joka Hänet kavalsi.

      Matt. 26:20-25
      20 Illan tultua Jeesus kävi aterialle kahdentoista opetuslapsensa kanssa. 21 Heidän syödessään hän sanoi: "Totisesti: yksi teistä on kavaltava minut." 22 Murheen vallassa he alkoivat toinen toisensa jälkeen kysellä: "Herra, en kai se ole minä?" 23 Jeesus vastasi heille: "Minut kavaltaa mies, joka syö samasta vadista kuin minä. 24 Ihmisen Poika lähtee pois juuri niin kuin kirjoituksissa hänestä sanotaan, mutta voi sitä, josta tulee Ihmisen Pojan kavaltaja! Sille ihmiselle olisi parempi, ettei hän olisi syntynytkään." 25 Silloin Juudas, hänen kavaltajansa, kysyi: "Rabbi, en kai se ole minä?" "Itsepä sen sanoit", vastasi Jeesus.

      Tätäkö aloittaja tarkoitti, vai oliko tuomion henki jotenkin muuten vallannut mielesi?

    • tehkääparannussynneistä

      Jeesus: "Harhaoppista karta".
      - karta siis adventismia ja jehovalaisuutta

      Ovatko adventismilahkolaiset kerskaajia ja liukashuulisia kristittyjen käännyttäjiä?
      Raamattu kertoo:
      "Hävittäköön Herra kaikki liukkaat huulet, kielen, joka kerskuen puhuu",

    • juudaksensapattikiimasta

      Juudakset valehtelevat sapattikiimoissaan että Ilmestyskirjassa olisi mainittu sapatti ja sapattikäsky olisi sinetti ja tämä loistaisi kirkkaimpana Taivaassa.
      Väärään profeettaan uskovat juudakset saavat Jumalan rangaistuksen.

      • Sapattikäsky loisti kirkkaampana, koska sapatti on ainut käsky, jota vastaan eniten kiihkoillaan. Oliko tässä jotain ongelmaa?


    • JuonenKäänteetHukassa

      Noissa lausunnoissa jeesus oli ylimielinen, kun asetti jonkun vähä-arvoiseksi.
      Ja kumma kun jumala oli tuollaisen pahan juudaksen riesakseen luonut.

      Tästtä tulee melkoinen selitlyn ja epä järkevyyden jatkumo. Joka osoittaa, ettei ne vanhat kirjailijat ja lorujen kertojat hallinneet sitä logiikkaa, vaan tuli satuihin epä-jatkuvuuskohtia.
      Kuten on esim se neitseellinen paksuuntuminen. Ilma pippeliä noin vaan...
      yms jne yms...
      Kun pyhä ympärileikattu juuri heittää siementä sinne tänne.

    • sameon

      Juudas Iskariot oli taustaltaan hieman eri maata kuin muut opetuslapset. Etelä-Juudeassa syntyneenä hän oli joutunut tekemisiin Jerusalem - Kesarea akselilla Rooman miehityshallinnon kanssa enemmän kuin galiealaiset. Tämä lienee aiheuttanut myös enemmän poliittisia toiveita oman maan vapautumisesta.

      Juudas oli yhtenä Jeesuksen oppilaista nähnyt kaikki ihmetystä ja kunnioitusta herättäneet Jeesuksen voimateot. Samoin juutalaista lakia ja uskoa ylläpitäneet johtajat jäivät sanattomiksi kerta toisensa jälkeen Jeesuksen edessä. Juudakselle saattoi kehittyä ajatus, ettei mikään ja kukaan estä Jeesusta mistään jos hän itse niin haluaa. Juudaksella siis saattoi mielessään Rooman vallasta vapautuminen Jeesusta kavaltaessaan. Juudaksen ankara katuminen ja itsemurha puhuisivat tämän puolesta.

      Juudas Iskariot olkoon varoittava esikuva meille muille Juudaksille.

      • vapausvalintaan

        Juudaksella oli vapaus muuttaa mielensä, siksi Jeesus varoitti ankarasti kavaltamisesta.

        Jeesus olisi joutunut juutalaisten käsiin jollain muulla tavalla, koska Jumalan tarkoitus oli että Jeesus lunastaisi omansa synnin rangaistuksesta ja itse kantaisi rangaistuksen.


    • Kuplapuhkee

      Jeesus kavalsi, itse itsensä. Joh.18:5 "Jeesus sanoi heille: Minä se olen."

    • Kirjakääröt

      Matt.26:55 Biblia (1776). Sillä hetkellä sanoi Jesus: niinkuin ryövärin tykö te läksitte miekalla ja seipäillä minua kiiniottamaan: minä istui teidän tykönänne joka päivä, opetin templissä, ja ette minua kiiniottaneet. Kirjoitetaan: kiini ottamaan, kiini ottaneet.

    • Paulusolipahis

      Rakastan kuvastintani selvempään näkemiseen asti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olen mennyt jotenkin lukkoon sen jälkeen

      kun meillä meni miten meni. En vain pääse sinusta yli. Jäi niin monta kysymystä, ja sen lisäksi olet tullut niin tärkeäk
      Ikävä
      138
      2204
    2. Kerro jotakin mukavaa kaivatustasi?

      Sana on vapaa 💬
      Ikävä
      110
      1616
    3. Miten paljon sä

      Haluat häntä? Onko joku osa mikä jäi eniten mieleen?
      Ikävä
      56
      1391
    4. Taas yksi persuämmä sekosi

      Kun lapsilla oli korona-aikana kirkossa hengityssuojaiet käytössä. Persuämmä piti asiaa lasten pahoinpitelynä. https://
      Maailman menoa
      242
      1157
    5. Finlayson Tom of Finland tuotteineen ajautumassa konkurssiin

      Takavuosina kotimainen lakana- ja pyyhevalmistaja Finlayson teki jättimäisiä voittoja, myymällä alastomien gay-miesten k
      Maailman menoa
      59
      998
    6. Mitä sä haluaisit

      Hänestä tai siitä jota kaipaat
      Ikävä
      79
      948
    7. Olisin vain halunnut

      Sinun kanssa mennä naimisiin. Rakastan sinua jo nyt. Olet ihaninta maailmassa. Ja bonuksena päälle saisin sinun upean su
      Ikävä
      29
      799
    8. Kauanko vielä aiot

      odottaa ja haaveilla kaivattuasi?
      Ikävä
      46
      797
    9. Kylmätotuus takiainen

      "Siirrän tänne Kylmiksen uudet hajatelmat. "Anonyymi 2024-10-27 14:42:53 60 plus palstalla en nähnyt nimimerkkiä Lesk
      80 plus
      98
      783
    10. En oikein tiedä

      onko sinua olemassakaan mies…
      Ikävä
      60
      776
    Aihe