Jeshua on MINÄ OLEN

Mitä tarkoittaa se, että Jeshua sanoi olevansa Minä olen? Tuossa on siis meidän Raamatussamme käännösvirhe. Pitäisi olla "Minä olen" ei "minä olin". Tämä tarkoittaa sitä, että Jeshua viittasi olevansa Jumala JHWH. Tunnetko Jumalaa, Jeesus-Jeshuaa

Joh. 8:58
58 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jo ennen kuin Abraham syntyi -- minä olin."

Ajatalkaa, että Jeshualla on valta antaa syntejä anteeksi. Hän itse on synnitön. Mitä tästä ajatellaan? Ehkä kristityt eivät tätä ymmärrä, mutta juutalaiset kyllä ymmärtävät, että kenellä on valta antaa syntejä anteeksi.

Mark. 2:10
10 Mutta jotta te tietäisitte, että Ihmisen Pojalla on valta antaa maan päällä syntejä anteeksi" - - hän puhui nyt halvaantuneelle

Tässäkin mielenkiintoinen Raamatun kohta, joka kertoo Jeshuan vallasta ja Jumaluudesta. Juutalaiset ymmärtävät tämänkin täydellisesti.

Joh. 10:17,18
17 "Isä rakastaa minua, koska minä annan henkeni -- saadakseni sen jälleen takaisin. 18 Kukaan ei sitä minulta riistä, itse minä sen annan pois. Minulla on valta antaa se ja valta ottaa se takaisin. Niin on Isäni käskenyt minun tehdä."

Joh. 5:39
39 Te kyllä tutkitte kirjoituksia, koska luulette niistä löytävänne ikuisen elämän -- ja nehän juuri todistavat minusta.

Mitä kirjoituksia Jeshua tarkoitti? Paljonko tuolloin oli Uuden testamentin kirjoituksia? Aivan oikeen ei yhtään Uuden testamentin kirjoitusta. Jeshua viittasi täysin Vanhan testamentin kirjoituksiin.

Luuk. 24:27
27 Ja hän selitti heille Mooseksesta ja kaikista profeetoista alkaen, mitä hänestä oli kaikissa kirjoituksissa sanottu.

Mitä mieltä olette Jeshuasta, JHWH:sta? Onko Jeshua Messias sinunkin mielestä itse JHWH?

11

187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • Tämä video pitikin linkittää, vaikka tuo aiemmin linkitettykin on erinomainen. Video kertoo Jeshua Messiaasta Ilmestyskirjassa ja vastaa noihin aloituksen kohtiin.

        https://www.youtube.com/watch?v=1cgRp9ILXq4

        Suosittelen lämpimästi!


    • Isäjeesusharhaa

      >>> Onko Jeshua Messias sinunkin mielestä itse JHWH? <<<<

      JHWH Isä Jumala ja "Ihmisen Poika" Jeesus, jolla myös jumaluus, ei ole sama persoona.

      • Jeshua on yhtä Isän kanssa. Myös Jeshuasta on nimi: Iankaikkinen Isä.

        Jesaja 9:5-6
        5 Sillä lapsi on syntynyt meille,
        poika on annettu meille.
        Hän kantaa valtaa harteillaan,
        hänen nimensä on
        Ihmeellinen Neuvontuoja, Väkevä Jumala,
        Iankaikkinen Isä, Rauhan Ruhtinas.
        6 Suuri on hänen valtansa, ja rauha on loputon Daavidin valtaistuimella ja hänen valtakunnassaan. Oikeus ja vanhurskaus on sen perustus ja tuki nyt ja aina. Tämän saa aikaan Herran Sebaotin pyhä kiivaus.

        Messiaaniset juutalaiset ymmärtävät tämän täydellisesti. Kysykää heiltä. Hyvä kirja on Michael Brownin kirja: Aito kosher-Jeesus, jossa asia kyllä selviää. En tiedä selviääkö kaikille kristityille, mutta juutalaisille ainakin. Minulle asia selvisi tuota kirjaa lukemalla. Toki pidin ennenkin Jeshuaa Jumalana, mutta tämä asia tuli vain entistä selvemmäksi, kun Brown asian osasi kirjassaan selostaan niin perusteellisesti ja syvällisesti.


    • Jobinpostia

      Siis kuolematon on kuollut. 1Tim.6:16

      • Siinäpä vähän pohdittavaa: "Minulla on valta antaa se ja valta ottaa se takaisin. "


    • Entäs kun minäkin olen? Jokainen meistä voi sanoa ihan rehellisesti, että "minä olen".

      Ehdotan, että Jumala on hiukan isompi kuin helpot pölvästikuvat, joita tehdään pilkkuja hinkkaamalla ja sanoihin takertumalla.

      Voisiko olla niin, että se, mikä meissä syvimmältään sanoo "minä olen", on kaikilla yksi ja sama, syntymätön ja kuolematon?

      • Jeshua sanoi olevansa Minä olen, jonka juutalaiset ymmärsivät tarkoittavan samaa kuin JHWH. Tämän vuoksi he alkoivat poimia kiviä kivittääkseen Jeshuan.

        Joh. 8:59
        57 Juutalaiset sanoivat hänelle: "Et ole edes viidenkymmenen ja olet muka nähnyt Abrahamin!" 58 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jo ennen kuin Abraham syntyi -- minä olin." 59 Silloin he alkoivat poimia kiviä heittääkseen niillä häntä, mutta Jeesus poistui heidän näkyvistään ja lähti temppelistä.


      • OnniTaivainen

        Jumala on Isä,Poika ja Pyhä Henki.Tuo totuus löytyy helpostikin Raamatusta,vaikka ilmaisua kolminaisuus ei sieltä löydy.Tähän moni kompastuu,eikä ihme sillä Jeesus on kompastuskivi.Kellä on korvat se kuulkoon.


      • Yksi_usko kirjoitti:

        Jeshua sanoi olevansa Minä olen, jonka juutalaiset ymmärsivät tarkoittavan samaa kuin JHWH. Tämän vuoksi he alkoivat poimia kiviä kivittääkseen Jeshuan.

        Joh. 8:59
        57 Juutalaiset sanoivat hänelle: "Et ole edes viidenkymmenen ja olet muka nähnyt Abrahamin!" 58 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jo ennen kuin Abraham syntyi -- minä olin." 59 Silloin he alkoivat poimia kiviä heittääkseen niillä häntä, mutta Jeesus poistui heidän näkyvistään ja lähti temppelistä.

        Että semmoista. Miksi laitoit tämän viestin minun viestini perään, ikään kuin muka kommentoisit sitä?

        Olisiko sinulla jotakin sanottavaa siitä, mitä minä kirjoitin tuossa edellä?

        Miten olisi vaikkapa sellaiset arviot kuin harhaoppi ja tie kadotukseen? Heh heh.

        Ja sitten voisit korostaa sitä, että pelastukseen johtaa se, että kirjoittaa ja ääntää tismalleen oikein Jeshua ja tietenkin pitää olla tismalleen oikea mielipiteen muotoilu siitä, onko Jeshua ja Jahve yksi, kaksi vaiko kenties kolme.

        Minua hämmästyttää ja hirvittää tuollainen uskonto, joka keskittyy joutaviin sanoihin ja unohtaa olennaisen.


    • niilo8v

      Käytännössä Jeesuksen sanat "Minä olen" tarkoittaa että Hänen kauttaan MEKIN SAAMME OLLA .
      Tuleva elämä on mahdollinen meille koska Jeesus on "Minä olen".
      Näin Jeesus on yhtäkuin JUMALA meille. Ja Luoja koska Hänessä me olemme luodut tulevaa elämää varten.

      Me haluamme tulla olevaisiksi myös tulevassa maailmassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1885
    2. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      30
      1640
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      77
      1565
    4. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1422
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      310
      1368
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      121
      1192
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      1119
    8. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1009
    9. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      997
    10. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      238
      894
    Aihe