varoituksen sana

En haluaisi mennä henkilökohtaisuuksiin. Yritän esittää asiani ilman liiallista asenteeni ilmituontia. Eksytys on palstalla. Älkää rakkaat kristityt ruokkiko eksytyskeskustelua. Älkää vastatko eksytyskeskustelijoille. Oikeastaan eksytyskeskustelijoita on vain yksi, havaintojeni mukaan, mutta jotta ei liian asenteelliseksi yhtä kirjoittajaa kohtaan väitetä, otan mukaan mahdollisuuden että on useampia. Yhteen rakkaat uskonsisaret ja veljet kiinnittäkää huomionne.

Pilkkuviivaviiva

Älkää vastatko, pyydän, älkää ruokkiko eksytystä. Lopetan kohta tämän. Sanon vain, että kyseisen kirjoittajan materiaali on vaarallista. Tästä on Herran sana ja profetia. Älkää ruokkiko eksytystä.

36

456

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On hyvä asia, ettei halua mennä henkilökohtaisuuksiin. Harmi, että menit.

      • lue.tarkemmin

        ei se mennyt


      • lue.tarkemmin kirjoitti:

        ei se mennyt

        Lue vaan itse tarkemmin....


    • ennemminkin

      Olisi hedelmällisempää ja tarkoituksenmukaisempaa, jos mainitsisit ennemminkin ne aiheet, joiden kautta tätä eksytystä tapahtuu. Palstalla käydään aktiivisesti keskustelua monista eri aiheista. Jos olet huolissasi eksytyksestä, auta palstalaisia tunnistamaan eksytys. Enemmänhän se on avuksi kuin jonkun yksittäisen kirjoittajan nimeäminen.

      Onko eksytyksessä kyse "seta-asiasta"? Luterilaisuus-asiasta? Herätysliike-asiasta? Jostain oppi-asiasta? Jumalan olemassaolo -asiasta? Vai jostain muusta?

    • Pidätkö itseäsi niin paljon fiksumpana ja uskonveljiäsi ja -sisaruksiasi niin tyhminä, kun varoittelet heitä kuin pikkulapsia? Etkö luota heidän omaan kykyynsä tehdä omia päätöksiä?
      No et luota.

      >> kyseisen kirjoittajan materiaali on vaarallista. Tästä on Herran sana ja profetia <<

      Ahaa, että ihan Jumalaksi ja profeetaksi aloit.

      ps tuolla herran valetuilla on ainakin suuret luulot itsestään
      pps missä menee mielisairauden ja terveen raja, jossain ap:n seutuvilla ilmeisesti

    • "kyseisen kirjoittajan materiaali on vaarallista. Tästä on Herran sana ja profetia. Älkää ruokkiko eksytystä."

      Jos minun kirjoitukseni saavat sinut eksymään, oletkohan koskaan kurssissa ollutkaan?

    • On se kummaa kun Hihhulit onnistuu aina eksymään. GPS on halpa ja perinteisen kompassisuunistus hyvä haaste!

      Keep up the good work!!! 😝😛😋😅

    • 3ujhu78

      Luterilainen kirkko on täynnä vääriä opetuksia ja vääriä profetioita. Kukapa siellä voisi oikaista vääryyttä kun kaikki ovat umpikieroja.

    • Kaikki Jumalan ja Hänen tahtonsa vastainen opetus on eksytystä, ja se vie kadotukseen. Kristittynä esiintyminen, mutta faktisesti Jumalan ja Hänen tahtonsa vastaisten ajatusten levittäminen on vielä suurempi synti, eli kyseessä on Pyhän Hengen pilkka, jota ei edes saa anteksi tulevalla tuomiolla.

      Uskonveli huolestunut.kristitty nostaa esiin pelastuksemme kannalta oleellisen asian, oikean opin tärkeyden ja eksytyksen kauheuden. Aiheena oleva kirjoittaja on ansioitunut Jumalan vastaisten kirjoitusten tuottajana, ja ilmeisen oppineena hänen syntinsä on entistäkin suurempi. Rukoilkaamme hänelle kääntymystä, vaikka tuolla Pyhän Hengen pilkan määrällä pelkään pahoin että pelastus on menetetty.

      • asiaa.puhut

        Oppinuthan se on, pappi jonkun arvion mukaan ja nimenomaan ortodoksi. Olen itsekin havainnut kaverissa ortodoksi-suuntautuneisuutta, tupakkakeskusteluunkin jonku ortodoksi-pyhän mietteitä postaili. Tässä yhtä pohdintaa tyypistä:

        "Hän on ortodoksipappi. Nämä nyt tuolla nimimerkillä huvittelevat eivät osoita pienintäkään teologista tietämystä, saati itäisen teologian saralta. Evlutkin tiukkoja kysymyksiä esittelee pvv:nä esiintyville mutta jonkun esoteerisen lahkolaisen näkökulmasta. Esittäsi kunnon kysymyksiä jotka joko paljastaisivat ortodoksisen teologian tuntemuksen tai sen puutteen. esittäisin itse mutta en osaa koska en tunne teologiaa. Mutta pilkkuviivaviiva on todistetusti ortodoksipappi."
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15024999/pilkkuviivaviiva-on-pappi


      • asiaa.puhut kirjoitti:

        Oppinuthan se on, pappi jonkun arvion mukaan ja nimenomaan ortodoksi. Olen itsekin havainnut kaverissa ortodoksi-suuntautuneisuutta, tupakkakeskusteluunkin jonku ortodoksi-pyhän mietteitä postaili. Tässä yhtä pohdintaa tyypistä:

        "Hän on ortodoksipappi. Nämä nyt tuolla nimimerkillä huvittelevat eivät osoita pienintäkään teologista tietämystä, saati itäisen teologian saralta. Evlutkin tiukkoja kysymyksiä esittelee pvv:nä esiintyville mutta jonkun esoteerisen lahkolaisen näkökulmasta. Esittäsi kunnon kysymyksiä jotka joko paljastaisivat ortodoksisen teologian tuntemuksen tai sen puutteen. esittäisin itse mutta en osaa koska en tunne teologiaa. Mutta pilkkuviivaviiva on todistetusti ortodoksipappi."
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15024999/pilkkuviivaviiva-on-pappi

        Ammattiaan en lähde arvuuttelemaan.


      • "Pussy Riotin jäsenet tuomittiin vankeuteen uskonnollisten tunteiden loukkaamisesta. Vaikka ryhmän naiset ovat korostaneet olevansa itsekin kristittyjä" (Lännen Media)
        Lähes aina kun kritisoi uskontoja niin loukkaa jonkin tunteita- siis miestä ei voi puhua, siitä on vaiettava, kummallista.


      • asiaa.puhut kirjoitti:

        Oppinuthan se on, pappi jonkun arvion mukaan ja nimenomaan ortodoksi. Olen itsekin havainnut kaverissa ortodoksi-suuntautuneisuutta, tupakkakeskusteluunkin jonku ortodoksi-pyhän mietteitä postaili. Tässä yhtä pohdintaa tyypistä:

        "Hän on ortodoksipappi. Nämä nyt tuolla nimimerkillä huvittelevat eivät osoita pienintäkään teologista tietämystä, saati itäisen teologian saralta. Evlutkin tiukkoja kysymyksiä esittelee pvv:nä esiintyville mutta jonkun esoteerisen lahkolaisen näkökulmasta. Esittäsi kunnon kysymyksiä jotka joko paljastaisivat ortodoksisen teologian tuntemuksen tai sen puutteen. esittäisin itse mutta en osaa koska en tunne teologiaa. Mutta pilkkuviivaviiva on todistetusti ortodoksipappi."
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15024999/pilkkuviivaviiva-on-pappi

        Pssssst...jos ette kerro kenellekään niin paljastan ammattini teille...olen paavi...


      • pilikkuviivaviiva kirjoitti:

        Pssssst...jos ette kerro kenellekään niin paljastan ammattini teille...olen paavi...

        Valepaavi havaittu!

        ps en kerro, vaikka ateisti olenkin (vitsi oli)

        pps pst. varoituksen sana, ap vaikuttaa vähän paranoidilta ;-(


    • #Oikeastaan eksytyskeskustelijoita on vain yksi, #

      Miten niin vain yksi????????

      • paljonko.haluat

        eikö se riitä???


      • paljonko.haluat kirjoitti:

        eikö se riitä???

        Minusta täällä on aika monta enemmän...


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Minusta täällä on aika monta enemmän...

        Arto liioittelee.


    • Tee.se.pian

      Eikö normaali ihmisten olisi aika erota kirkosta, joka on Suomen tunnetuin eksytyslaitos? Onhan synti osallistua kirkolliseveroa maksamalla terroristien toimintaan.
      Tästä linkistä kirkosta eroaminen käy helposti. Ei kestä kuin pari minuuttia:
      http://www.eroakirkosta.fi

      • Minä en eroa vaikka en mikään uskovainen olekaan. Kirkko on noin 20 000 ihmisen työpaikka (joista pappeja noin 2 000) ja hoitaa hautausmaita, kirkkoja, muita kiinteistöjään ja diakoniatyötä joten on sillä paikkansa ilman uskon asiaansakaan.


      • qwwa
        sage8 kirjoitti:

        Minä en eroa vaikka en mikään uskovainen olekaan. Kirkko on noin 20 000 ihmisen työpaikka (joista pappeja noin 2 000) ja hoitaa hautausmaita, kirkkoja, muita kiinteistöjään ja diakoniatyötä joten on sillä paikkansa ilman uskon asiaansakaan.

        Niinpä mutta outoa on se, kirkko esiintyy kristillisenä seurakuntana, vaikka se on pelkkä hautaustoimisto. Se voisi muuttaa nimensä Valtion Kirkonkirjat ja Hautaus Oy:ksi.


      • Senkun eroat! Emme me kaipaa sinua!


      • Hmm. olet siis vapaa-ajattelija liiton kannattaja?


    • On se kyllä aikamoinen onni, ettei meillä ole mitään sanan valtaa siihen kuka on Jumalan lapsi ja kuka ei. Jos meillä olisi mahdollisuus evätä pelastus kanssamatkaajalta, ei taitaisi olla yhden yhtäkään, joka kotiin asti pääsisi. Mahtaisiko päästä edes lähelle?
      Onneksi Jumala viisaudessaan ei antanut sitä päätäntävaltaa meille.

      • jos.uskoisit.tietäisit

        < Jos meillä olisi mahdollisuus evätä pelastus kanssamatkaajalta>

        Me emme voi evätä mutta Jumala voi. Raamatussa on kerrottu ketkä pelastuvat ketkä ei. Uskova voi sanoa toiselle että olet menossa kadotukseen koska Raamatun valossa tuo toinen toimii vastoin Jumalan tahtoa. Uskova ei siis evää pelastusta toiselta mutta julkituo ikuisuuskohtalon Raamattuun pohjaten.


      • näinoon

        "On se kyllä aikamoinen onni, ettei meillä ole mitään sanan valtaa siihen kuka on Jumalan lapsi ja kuka ei. "

        Tässä olet oikeassa, mutta aidoilla uskovilla on Jumalan antama ominaisuus tunnistaa Pyhässä Hengessä omat sisarensa ja veljensä Jeesuksessa Kristuksessa yhtä varmasti kuin tunnistamme omat maalliset sisaremme ja veljemme.


      • jos.uskoisit.tietäisit kirjoitti:

        < Jos meillä olisi mahdollisuus evätä pelastus kanssamatkaajalta>

        Me emme voi evätä mutta Jumala voi. Raamatussa on kerrottu ketkä pelastuvat ketkä ei. Uskova voi sanoa toiselle että olet menossa kadotukseen koska Raamatun valossa tuo toinen toimii vastoin Jumalan tahtoa. Uskova ei siis evää pelastusta toiselta mutta julkituo ikuisuuskohtalon Raamattuun pohjaten.

        Jep....Raamatun valossa sinä näet jotain ja minä näen samassa valossa jotain toista, siinä sitten voimme kilpaa nuhdella toisiamme.


      • korjaanhieman
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Jep....Raamatun valossa sinä näet jotain ja minä näen samassa valossa jotain toista, siinä sitten voimme kilpaa nuhdella toisiamme.

        "Raamatun valossa sinä näet jotain ja ..."

        Mutta et silloin jos luet mitä on kirjoitettu!!

        Tulkinnat avaa eipäsjuupastelun mutta ei kirjoitettu Sana, koska niitä on vain yksi kappale!


      • ”On se kyllä aikamoinen onni, ettei meillä ole mitään sanan valtaa siihen kuka on Jumalan lapsi ja kuka ei.”

        Sanos muuta. Kyllä tuon jätän yksi Jumalan valtaan.

        Matt. 23:13
        Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä.


      • kiitosesimerkistä
        mummomuori kirjoitti:

        ”On se kyllä aikamoinen onni, ettei meillä ole mitään sanan valtaa siihen kuka on Jumalan lapsi ja kuka ei.”

        Sanos muuta. Kyllä tuon jätän yksi Jumalan valtaan.

        Matt. 23:13
        Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä.

        Matt. 23:13
        Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä.

        Hyvä esimerkki miten Jeesus antoi meille mallin miten arvioimme toisen uskoa luotettavasti ja varmasti. Jeesushan tuossa arvioi toisten uskoa terävästi ja suorasukaisesti kuten täälläkin aina joskus. Se mitä Jeesus niin sitä myös me uskovat. Jeesuksen lähettämä Pyhä Henki on tässä apunamme, että hyvin aina tunnistamme sisaremme ja veljemme Jeesuksessa Kristuksessa.


      • näinoon kirjoitti:

        "On se kyllä aikamoinen onni, ettei meillä ole mitään sanan valtaa siihen kuka on Jumalan lapsi ja kuka ei. "

        Tässä olet oikeassa, mutta aidoilla uskovilla on Jumalan antama ominaisuus tunnistaa Pyhässä Hengessä omat sisarensa ja veljensä Jeesuksessa Kristuksessa yhtä varmasti kuin tunnistamme omat maalliset sisaremme ja veljemme.

        jep, näinhän se on, en käy kiistämään, eikä minulle tuota ongelmia se, että tunnistamme pikkuisen eri tavalla niitä veljiä ja sisaria. Tärkeää onkin se, että olemme veljiä ja sisaria, Jumalan perheväkeä.


      • korjaanhieman kirjoitti:

        "Raamatun valossa sinä näet jotain ja ..."

        Mutta et silloin jos luet mitä on kirjoitettu!!

        Tulkinnat avaa eipäsjuupastelun mutta ei kirjoitettu Sana, koska niitä on vain yksi kappale!

        Korjaa vaan...


      • korjasinhieman
        Eerikatässämoi kirjoitti:

        Korjaa vaan...

        Totta - aina kun on aihetta!


      • korjasinhieman kirjoitti:

        Totta - aina kun on aihetta!

        Epäilemättä mielestäsi aihetta on....


    • Aina on ollut kielto, että kristinuskoa ei saa kritisoida, koska paavi on aikoinaan julistanut olevansa erehtymätön. Kunnes itsekin tunnusti, että jeesuksen syntymäaika on väärin laskettu, eikä tallissa ollut härkiä eikä lampaita, ne lisätty sinne teologisista syistä.

    • Te olette pelossa kasvatettujen lasten kaltaisia, auktoriteetti uskoisia. teidät on helppo saada verkkoon uhkilla ja lupauksilla.

      "Uskon veljet ja sisaret"
      Tosiasia on se, että te ette tee mitään, ette ole edes uskovaisia, ellei siitä ole palkkio luvassa. Ja papithan saavat palkkansa, joten he ovat niin sanotusti ' palkkansa saaneet. ' Eivät ne usko siihen mitä puhuvat, mutta saahan siitä elannon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5135
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3227
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1375
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1296
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1277
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    Aihe