Muunsukupuoliset???

TähänOnTultu

42

562

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei nisäkkäillä tunnetusti ole muita sukupuolia kuin uros ja naaras.

      • Nytkö ihminen kelpaakin nisäkkääksi, lahko kädelliset? 😯


    • Jotta taas ei sekoiittuisi mitä mikäkin tarkoittaa:

      "Muunsukupuolinen tai ei-binäärinen on henkilö, jonka sukupuoli-identiteetti ei ole osa kaksijakoista sukupuolijärjestelmää, ja kuuluu näin sukupuolivähemmistöihin. Henkilöt, joilla on ei-binäärinen sukupuoli, eivät ole miehiä tai naisia, vaan sekoitusta näistä molemmista, jotain muuta sukupuolta tai sukupuolettomia. Muunsukupuolisten ulkoinen ilmaisu voi vaihdella maskuliinisesta feminiiniseen ja androgyyniin niin kuin muillakin sukupuolilla. Muunsukupuolisia ei pidä sekoittaa intersukupuolisiin.

      Osa muunsukupuolisista henkilöistä haluaa sukupuolenkorjaushoitoja, jotta heidän kehonsa vastaisi paremmin heidän sukupuoli-identiteettiään. Juridisesti kolmas sukupuolivaihtoehto miehen ja naisen lisäksi on tällä hetkellä voimassa Australiassa, Saksassa, Intiassa, Nepalissa, Pakistanissa, Uudessa-Seelannissa ja Thaimaassa."

      wiki

      • rittiikkimoiseen

        Kyllä saatana pitää kirkon pirissä huolen siitä, että kohta pässi ja aasikin saarnaa


      • #Muunsukupuolisia ei pidä sekoittaa intersukupuolisiin.#

        Näinhän te olette surutta tehneet kun olette omaa agendaanne ajaneet.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        #Muunsukupuolisia ei pidä sekoittaa intersukupuolisiin.#

        Näinhän te olette surutta tehneet kun olette omaa agendaanne ajaneet.

        Missä minä olen niin tehnyt? Kerrohan.


      • pääkatuvalomerkkipäivä
        rittiikkimoiseen kirjoitti:

        Kyllä saatana pitää kirkon pirissä huolen siitä, että kohta pässi ja aasikin saarnaa

        Meller ja Ahvio???


      • spiritus_sanctus
        rittiikkimoiseen kirjoitti:

        Kyllä saatana pitää kirkon pirissä huolen siitä, että kohta pässi ja aasikin saarnaa

        Kirkossa en käy, mutta telkkari on usein sunnuntaiaamuisin auki. Siellä olen nähnyt ja kuullut sekä pässien että aasien saarnaavan.


    • hohhoijaaaa

      Jos tädillä olisi munat, niin hän olisi setä, mutta kun ei ole, niin on täti, vaikka itse muuta kuinka haluaisi.

      • Jotta taas ei sekoiittuisi mitä mikäkin tarkoittaa:

        "Muunsukupuolinen tai ei-binäärinen on henkilö, jonka sukupuoli-identiteetti ei ole osa kaksijakoista sukupuolijärjestelmää, ja kuuluu näin sukupuolivähemmistöihin. Henkilöt, joilla on ei-binäärinen sukupuoli, eivät ole miehiä tai naisia, vaan sekoitusta näistä molemmista, jotain muuta sukupuolta tai sukupuolettomia. Muunsukupuolisten ulkoinen ilmaisu voi vaihdella maskuliinisesta feminiiniseen ja androgyyniin niin kuin muillakin sukupuolilla. Muunsukupuolisia ei pidä sekoittaa intersukupuolisiin.

        Osa muunsukupuolisista henkilöistä haluaa sukupuolenkorjaushoitoja, jotta heidän kehonsa vastaisi paremmin heidän sukupuoli-identiteettiään. Juridisesti kolmas sukupuolivaihtoehto miehen ja naisen lisäksi on tällä hetkellä voimassa Australiassa, Saksassa, Intiassa, Nepalissa, Pakistanissa, Uudessa-Seelannissa ja Thaimaassa."

        wiki


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Jotta taas ei sekoiittuisi mitä mikäkin tarkoittaa:

        "Muunsukupuolinen tai ei-binäärinen on henkilö, jonka sukupuoli-identiteetti ei ole osa kaksijakoista sukupuolijärjestelmää, ja kuuluu näin sukupuolivähemmistöihin. Henkilöt, joilla on ei-binäärinen sukupuoli, eivät ole miehiä tai naisia, vaan sekoitusta näistä molemmista, jotain muuta sukupuolta tai sukupuolettomia. Muunsukupuolisten ulkoinen ilmaisu voi vaihdella maskuliinisesta feminiiniseen ja androgyyniin niin kuin muillakin sukupuolilla. Muunsukupuolisia ei pidä sekoittaa intersukupuolisiin.

        Osa muunsukupuolisista henkilöistä haluaa sukupuolenkorjaushoitoja, jotta heidän kehonsa vastaisi paremmin heidän sukupuoli-identiteettiään. Juridisesti kolmas sukupuolivaihtoehto miehen ja naisen lisäksi on tällä hetkellä voimassa Australiassa, Saksassa, Intiassa, Nepalissa, Pakistanissa, Uudessa-Seelannissa ja Thaimaassa."

        wiki

        On niitä toissukupuolisia kristityissä piireissä ja jotkut kristityt naiset heidät hyväksyvät. Seuraava ote yhdestä kirjastani, jonka lähetän kustantajalle. Se kuvaa selvästi kristittyä toissukupuoleista, jonka Stadissa kristityt naiset hyväksyvät ja lopulta kirjoittajakin. Ehkä kirjastani "Eros ja muita...". Ei lähetetty vielä kustantajalle, Tammi tai Like, mutta ensikuussa he ilmeisesti saavat koko kirjan sähköpostina? Sitten on eri asia julkaistaanko seuraava.

        "Kallion kristillisen opiston opiskelija-asuntotiloihin saavuttuani portaikon alapäässä näin poikamaisen nuoren naisen. Molemmilla rävähtivät silmät täysin auki samaan aikaan kuin ihastuksen merkiksi, mutta hänessä minua ehdottomasti hämmensi se, että en tiennyt kumpaa sukupuolta jonkinlaisen ensisilmäyksestä ihastumiseni kohde oikein oli. Hän oli poikatyttö, joka pukeutui kuin poika. Hänen hiuksensa olivat kuin pojalla, mutta hän oli tarkemman tarkastelun jälkeen aivan varmasti nainen. Ennen tämän asian selviämistä minua hämmensi se, että ihastuinko tavallaan ensisilmäyksestä söpöön hivenen naiselliseen homopoikaan vai poikamaiseen tyttöön. Hämmentävän pienen hetken en ollut varma – olinko ihastunut nuoreen mieheen? Todellisuudessa silmäni levisivät ensisilmäyksestä kauniiseen nuoreen naiseen, jonka sukupuoli-identiteetti oli lievästi sanottuna kyseenalainen. Hän oli minulle jokin epäselvä ihmetapaus, jota minun oli aluksi vaikea hyväksyä, vaikka hänellä oli levinnyt minun suhteeni ensikatseessa silmät ihastumisen merkiksi. Pidin häntä jonkinlaisena transseksuaalina, joka sattui pitämään minua viehättävänä niin kuin minä jollain vaistomaisella tasolla häntä. Vähittellen hyväksyin hänet erilaisena naisena ja ihmisenä, sillä hänen naispuoliset kaverinsa Kallion kristillisellä opistolla hyväksyivät hänet sellaisena kuin hän oli. Tulin siihen tulokseen, että mikä minä olen tuomitsemaan toisen toisenlaista olemista. Jumala rakastaa häntä siitä huolimatta oli hän lesbo, transseksuaali tai jonkinlainen biseksuaali? Viimeiseen hivenen viittasi se, että hänellä silmät levisivät ihastukseen minut nähdessään. Jollain tasolla hän oli minusta ainakin kiinnostunut, vaikka olikin jotakin seksuaalista vähemmistöä ilmeisesti. Itselleni oli suunnaton helpotus se, että hän oli nainen. Itselleni olisi tuolloin ollut aivan älytön järkytys, jos olisin ollut elämäni ensimmäisen kerran ihastunut mieheen. Oli hienoa se, että ei ollutkaan kiinnostunut miehistä seksuaalisesti vaan hivenen oudosta poikkeavasta naisesta muutamien sekuntien ajan. Oli todella hienoa olla valtavirtaa heterona, mutta tämän nuoren naisen myötä jouduin hyväksymään erilaisuuden teininä henkilökohtaisesti. Toisenlaiset ihmisetkin pitää hyväksyä sellaisina kuin he ovat. Jeesukseen saa uskoa lesbo, biseksuaali tai transseksuaali, vaikka monet kirjaimellisesti asioihin suhtautuvat kristityt saattavat heitä tuomita. Mikä minä olin tuomitsemaan toisen olemista ja minänsä kokemista. Sitä paitsi vaistomaisella tasolla pidin häntä viehättävänä ensimmäisellä silmäyksellä, miksi jonkinlainen kummajainen oli teininä ollessa helpompi hyväksyä loppujen lopuksi."

        Stadissa on ihme naisia moneen lähtöön kristillissä piireissäkin - miksei myös Espoossa piispaa myöten? Ainakin erityisesti naiset ovat siellä sallivampia erilaisuuksien kohtalla kuin Landella!


      • ldajkhbnl
        Faith.Hope.Love kirjoitti:

        On niitä toissukupuolisia kristityissä piireissä ja jotkut kristityt naiset heidät hyväksyvät. Seuraava ote yhdestä kirjastani, jonka lähetän kustantajalle. Se kuvaa selvästi kristittyä toissukupuoleista, jonka Stadissa kristityt naiset hyväksyvät ja lopulta kirjoittajakin. Ehkä kirjastani "Eros ja muita...". Ei lähetetty vielä kustantajalle, Tammi tai Like, mutta ensikuussa he ilmeisesti saavat koko kirjan sähköpostina? Sitten on eri asia julkaistaanko seuraava.

        "Kallion kristillisen opiston opiskelija-asuntotiloihin saavuttuani portaikon alapäässä näin poikamaisen nuoren naisen. Molemmilla rävähtivät silmät täysin auki samaan aikaan kuin ihastuksen merkiksi, mutta hänessä minua ehdottomasti hämmensi se, että en tiennyt kumpaa sukupuolta jonkinlaisen ensisilmäyksestä ihastumiseni kohde oikein oli. Hän oli poikatyttö, joka pukeutui kuin poika. Hänen hiuksensa olivat kuin pojalla, mutta hän oli tarkemman tarkastelun jälkeen aivan varmasti nainen. Ennen tämän asian selviämistä minua hämmensi se, että ihastuinko tavallaan ensisilmäyksestä söpöön hivenen naiselliseen homopoikaan vai poikamaiseen tyttöön. Hämmentävän pienen hetken en ollut varma – olinko ihastunut nuoreen mieheen? Todellisuudessa silmäni levisivät ensisilmäyksestä kauniiseen nuoreen naiseen, jonka sukupuoli-identiteetti oli lievästi sanottuna kyseenalainen. Hän oli minulle jokin epäselvä ihmetapaus, jota minun oli aluksi vaikea hyväksyä, vaikka hänellä oli levinnyt minun suhteeni ensikatseessa silmät ihastumisen merkiksi. Pidin häntä jonkinlaisena transseksuaalina, joka sattui pitämään minua viehättävänä niin kuin minä jollain vaistomaisella tasolla häntä. Vähittellen hyväksyin hänet erilaisena naisena ja ihmisenä, sillä hänen naispuoliset kaverinsa Kallion kristillisellä opistolla hyväksyivät hänet sellaisena kuin hän oli. Tulin siihen tulokseen, että mikä minä olen tuomitsemaan toisen toisenlaista olemista. Jumala rakastaa häntä siitä huolimatta oli hän lesbo, transseksuaali tai jonkinlainen biseksuaali? Viimeiseen hivenen viittasi se, että hänellä silmät levisivät ihastukseen minut nähdessään. Jollain tasolla hän oli minusta ainakin kiinnostunut, vaikka olikin jotakin seksuaalista vähemmistöä ilmeisesti. Itselleni oli suunnaton helpotus se, että hän oli nainen. Itselleni olisi tuolloin ollut aivan älytön järkytys, jos olisin ollut elämäni ensimmäisen kerran ihastunut mieheen. Oli hienoa se, että ei ollutkaan kiinnostunut miehistä seksuaalisesti vaan hivenen oudosta poikkeavasta naisesta muutamien sekuntien ajan. Oli todella hienoa olla valtavirtaa heterona, mutta tämän nuoren naisen myötä jouduin hyväksymään erilaisuuden teininä henkilökohtaisesti. Toisenlaiset ihmisetkin pitää hyväksyä sellaisina kuin he ovat. Jeesukseen saa uskoa lesbo, biseksuaali tai transseksuaali, vaikka monet kirjaimellisesti asioihin suhtautuvat kristityt saattavat heitä tuomita. Mikä minä olin tuomitsemaan toisen olemista ja minänsä kokemista. Sitä paitsi vaistomaisella tasolla pidin häntä viehättävänä ensimmäisellä silmäyksellä, miksi jonkinlainen kummajainen oli teininä ollessa helpompi hyväksyä loppujen lopuksi."

        Stadissa on ihme naisia moneen lähtöön kristillissä piireissäkin - miksei myös Espoossa piispaa myöten? Ainakin erityisesti naiset ovat siellä sallivampia erilaisuuksien kohtalla kuin Landella!

        On ihme naisia ja miheiä mutta he ovat silti joko miehiä tai naisia.
        Muuta sukupuolta ei ole.


      • ldajkhbnl kirjoitti:

        On ihme naisia ja miheiä mutta he ovat silti joko miehiä tai naisia.
        Muuta sukupuolta ei ole.

        Olen samaa mieltä ja eri mieltä. Itse rukoilen joka ilta kaikkien naisten ja miesten puolesta. Sen jälkeen minulla tulee joskus tuntuu, että rukoilinko sittenkään kaikkien puolesta. Luen transutkin jommaksi kummaksi, mutta siitä huolimatta tulee mieleen ovatko kaikki sellaiset, joilla on molempien sukupuolien elimiä sittenkään miehiä tai naisia yksinkertaisesti. Rukoilen siis kaikkien puolesta rukoillessani naisten ja miesten puolesta, mutta siitä huolimatta myönnän, että on sellaisia tapauksia joissa sukupuolta ei voi oikein määritellä. Joku voi olla myös melko seksuaaliton ja hänelläkin on joku arvo, vaikka hän ei koskaan tule lisääntymään. Itseeni on joskus joku homo ihastunut, miksi olen heterona joutunut antamaan heillekin arvon. Jos homo on jokseenkin rakastunut, niin silloin heteromies joutuu kohteena näkemään hänet ihmisenä, vaikka olisi kuinka hämmentävää. Tietystikkään en ole samoilla linjoilla uskovaisena heterona kuin SETA, mutta minusta vähemmistöjä tulee rakastaa niin kuin porttoja ja publikaanejakin. Jeesus liikkui aikanaan jälkimmäisten seurassa, vaikka he eivät olleet juutalaisten keskuudessa oikein hyväksyttyjä.


      • löajdngho0ieh5y
        Faith.Hope.Love kirjoitti:

        Olen samaa mieltä ja eri mieltä. Itse rukoilen joka ilta kaikkien naisten ja miesten puolesta. Sen jälkeen minulla tulee joskus tuntuu, että rukoilinko sittenkään kaikkien puolesta. Luen transutkin jommaksi kummaksi, mutta siitä huolimatta tulee mieleen ovatko kaikki sellaiset, joilla on molempien sukupuolien elimiä sittenkään miehiä tai naisia yksinkertaisesti. Rukoilen siis kaikkien puolesta rukoillessani naisten ja miesten puolesta, mutta siitä huolimatta myönnän, että on sellaisia tapauksia joissa sukupuolta ei voi oikein määritellä. Joku voi olla myös melko seksuaaliton ja hänelläkin on joku arvo, vaikka hän ei koskaan tule lisääntymään. Itseeni on joskus joku homo ihastunut, miksi olen heterona joutunut antamaan heillekin arvon. Jos homo on jokseenkin rakastunut, niin silloin heteromies joutuu kohteena näkemään hänet ihmisenä, vaikka olisi kuinka hämmentävää. Tietystikkään en ole samoilla linjoilla uskovaisena heterona kuin SETA, mutta minusta vähemmistöjä tulee rakastaa niin kuin porttoja ja publikaanejakin. Jeesus liikkui aikanaan jälkimmäisten seurassa, vaikka he eivät olleet juutalaisten keskuudessa oikein hyväksyttyjä.

        "siitä huolimatta tulee mieleen ovatko kaikki sellaiset, joilla on molempien sukupuolien elimiä sittenkään miehiä tai naisia yksinkertaisesti. "
        Seta ei ole näiden kehitysvammaisten asialla.


      • Raybann
        löajdngho0ieh5y kirjoitti:

        "siitä huolimatta tulee mieleen ovatko kaikki sellaiset, joilla on molempien sukupuolien elimiä sittenkään miehiä tai naisia yksinkertaisesti. "
        Seta ei ole näiden kehitysvammaisten asialla.

        Ensinnäkään intersukupuoliset eivät ole kehitysvammaisia ja Seta ajaa myös heidän oikeuksiaan.


      • lKNBOIH
        Raybann kirjoitti:

        Ensinnäkään intersukupuoliset eivät ole kehitysvammaisia ja Seta ajaa myös heidän oikeuksiaan.

        Intersukupuolisilla on paha kehityshäiriö. He eivät missään tapauksessa ole normaaleita.


      • Raybann
        lKNBOIH kirjoitti:

        Intersukupuolisilla on paha kehityshäiriö. He eivät missään tapauksessa ole normaaleita.

        Kuka mitenkin normaalin määrittelee. Monet intersukupuoliset ovat kuitenkin ihan tyytyväisiä itseensä ja osa ei edes tiedä olevansa intersukupuolinen.


      • Raybann kirjoitti:

        Ensinnäkään intersukupuoliset eivät ole kehitysvammaisia ja Seta ajaa myös heidän oikeuksiaan.

        Olen samaa mieltä. Ei ne lääkärit ilmeisesti heitä kehitysvammaiseksi määrittele. Lisäksi kuten yllä sanotaan niin kyllä SETA ja muut järjestöt heidän etujaan myös ajaa. Monen kohtalla se intersukupuolisuus totetaan jo syntymässä. Joiltakin naisilta saattaa puuttua munasarjat, kohtu ja naishormoonit heille saadaan vain hormoneja syöttämällä.

        Itsekin olen vähän erikoinen tapaus. Lääkärin mukaan minulla oli myöhäinen kevät eli kypsyin vähän myöhään. Joskus yliopiston ensimmäisenä lukuvuoden syksynä 19-vuotiaana meinasin liittyä Setaan a-seksuaalisena lapsena. Murrosikä oli jotenkin lähtenyt liikkeelle, mutta sitten kehitys oli pysähtynyt tai oikeastaan ottanut pakkia. Sitten tuli myöhässä murrosikä 20-22 ikävuosina. Kummasti naiset olivat kiinnostuneet minusta sen jälkeen, kun olin tullut jonkinlaiseksi miehen aluksi. Hormonit muuttivat ratkaisevasti ulkonäön, tuntemukset ja olemuksen. Jotenkin tämän kokemuksen takia olen lukenut joskus tarkkaan, mitä SETA sanoo nettisivuillaan, sillä tavallaan olen itsekin olen ollut jotain vähemmistöä ja outo. Uskovainen ja heteromies olen, mutta joskus olen ollut a-seksuaali ja lapsi yliopiston ensimmäisenä lukuvuonna. Siinä se lääkärin minulle anlysoima myöhäinen kevät, joka onneksi tuli, vaikka myöhässä.


      • Raybann

        Taidat tietää aika vähän intersukupuolisuudesta...


      • kaikkiko.tunnet

        Tunnetko jokaisen jolla on molemmat sukupuolielimet?


      • Ja minkälaiseen puoluteettomaan tutkimustietoon tämä väitteesi perustuu?


    • spurdee

      Lopunajat alkaa olla käsillä.

    • aamuaurinkosähkötuoli

      'Nyt haetaan jotain alieniä Espoon seuraavaksi piispaksi.'

      Liity kirkkoon ja hae!!!

    • Eiköhän nämä epäselvät sukupuolet kuulu paremmin lääketieteen kuin uskonnon piiriin?

    • "Nyt haetaan jotain alieniä Espoon seuraavaksi piispaksi."

      Johtopäätöksesi on hiukan erikoinen...

    • Vihan aikakausi loppuu, ja ensin on tietysti päästävä juutalaisvihasta.

      Kysysmys kuuluu, mitä evankeliumiin sen jälkeen jää.

      • Vain uusnatsit ja jotkut heidän hengenheimolaiset Suomessa vihaavat juutalaisia.


      • sage8 kirjoitti:

        Vain uusnatsit ja jotkut heidän hengenheimolaiset Suomessa vihaavat juutalaisia.

        Äarivasemmisto ja anarkistit vihaavat vähintäinkin yhtä paljon.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Äarivasemmisto ja anarkistit vihaavat vähintäinkin yhtä paljon.

        Mainitse joku "äärivasemmistolainen" nimeltä joka vihaa juutalaisia.


      • sage8 kirjoitti:

        Mainitse joku "äärivasemmistolainen" nimeltä joka vihaa juutalaisia.

        Marx ja Stalin.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Marx ja Stalin.

        Höpö höpö.


      • Raybann
        usko.vainen kirjoitti:

        Marx ja Stalin.

        Voi hyvät hyssykät... tuskin nämä kaksi tyyppiä enää vihaavat ketään, sen verran pehmeitä ovat jo:DDD

        Aikamuodot taitaa olla jollakin aika hukassa.


      • sage8 kirjoitti:

        Höpö höpö.

        Tutustu toki historiaan ja juutalisvainoihin Venäjällä.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Marx ja Stalin.

        Marx oli muuten itse juutalainen.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Marx ja Stalin.

        Onko sinulla muuten jotain esimerkkiä Marxin juutalaisvihasta?


      • YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Onko sinulla muuten jotain esimerkkiä Marxin juutalaisvihasta?

        Lue toki historiaa :D


      • usko.vainen kirjoitti:

        Lue toki historiaa :D

        Eli sinulla siis ei ole yhtään esimerkkiä Marxin juutalaisvihasta.


      • Raybann kirjoitti:

        Voi hyvät hyssykät... tuskin nämä kaksi tyyppiä enää vihaavat ketään, sen verran pehmeitä ovat jo:DDD

        Aikamuodot taitaa olla jollakin aika hukassa.

        Ei ainoastaan aikamuodot, vaan myös historian tuntemus.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Tutustu toki historiaan ja juutalisvainoihin Venäjällä.

        Marx oli itse juutalainen eikä henkilökohtaisesti ollut vaikuttamassa Venäjällä. Stalin vuorostaan vaikutti Neuvostoliitossa eikä Venäjällä. Niin kauan kun juutalaisista oli Stalinille hyötyä, ei hän heitä millään tavalla vainonnut. Vähitellen Stalinista tuli yhä vainoharhaisempi ja hän ei luottanut kovinkaan moneen, jotka olivat hänen näköpiirinsä ulottumattomissa. Tähän porukkaan kuuluivat niin ulkomailla palvelleet Neuvostoliiton suurlähettiläät kuin Neuvostoliitossa olleet vähemmistöryhmät, joista juutalaiset olivat vain yksi monien muiden joukossa.


      • Jean-Pierre.Kusela kirjoitti:

        Marx oli itse juutalainen eikä henkilökohtaisesti ollut vaikuttamassa Venäjällä. Stalin vuorostaan vaikutti Neuvostoliitossa eikä Venäjällä. Niin kauan kun juutalaisista oli Stalinille hyötyä, ei hän heitä millään tavalla vainonnut. Vähitellen Stalinista tuli yhä vainoharhaisempi ja hän ei luottanut kovinkaan moneen, jotka olivat hänen näköpiirinsä ulottumattomissa. Tähän porukkaan kuuluivat niin ulkomailla palvelleet Neuvostoliiton suurlähettiläät kuin Neuvostoliitossa olleet vähemmistöryhmät, joista juutalaiset olivat vain yksi monien muiden joukossa.

        Marx oli tosiaan juutalainen ja hänen oppi-isänsä oli Moses Hess (kommunisirabbi) joka vuonna 1862 julisti kirjassaan "Rooma ja Jerusalem" juutalaisten päämääräksi perustaa valtio Palestiinaan.

        Moritz Moses Hess (1812-75) syntyi Bonnissa rikkaaseen juutalaíseen teollisuusperheeseen. Hän perehtyi nuoruudessaan Kabbalaan ja hänestä tuli mystiikkaan ja magiaan perehtynyt okkultisti. Hess muokkasi Hegelin dialektista filosofiaa siten, että ihmisestä tuli siinä tarkkailijan sijasta aktiivinen toimija. Hän vakuuttui siitä, että sosialismissa oli työväenluokan tulevaisuus. Vuonna 1841 hän aloitti lehtimiesuransa perustamalla "Rheinische Zeitung" nimisen sanomalehden ja vuotta myöhemmin hän teki eräästä toisesta Saksan juutalaisesta lehden päätoimittajan. Tämän juutalaisen nimi oli Moses Mordechai ja hänet tunnettiin sittemmin paremmin nimellä Karl Marx.

        Hess perehdytti Marxin sosiaalipolitiikkaan, yhteiskuntatieteisiin sekä talouselämän kiemuroihin ja esitteli Marxille niitä ajatuksia, joita utopistisosialistit olivat vuosisadan alusta lähtien esittäneet ratkaisumalleiksi niihin ongelmiin, joita kapitalismi oli yhteiskunnassa aiheuttanut. Vuonna 1844 Hess esitteli Marxille miehen, jolle hän oli myös opettanut sosialismin perusteita. Tämä mies oli nimeltään Friedrich Engels, josta tuli sittemmin Marxin tärkeä työtoveri. Vuonna 1847 Hess tutustutti molemmat myös omaan, okkultiseen lahkoonsa "Illuminatiin", jonka jäsen hän oli ollut jo vuosia. Sekä Marx että Engels liittyivät jäseniksi Illuminatin osastoon, jonka nimi oli "Vanhurskauden sopimus".

        Vuonna 1862 tämä "Kommunistirabbi" kuten häntä kutsuttiin, teki opeistaan yhteenvedon ja kirjoitti kirjan "Rooma ja Jerusalem". Hänen mielestään juutalaisen rodun tehtävänä oli vapauttaa työväenluokka ja yhdistää kaikki maailman kansat internationaalisesti siten, että kaikki sodat loppuvat ja kaikki ihmiset tulevat olemaan "veljiä keskenään". Samassa yhteydessä hän patisteli juutalaisia perustamaan itselleen valtion Palestiinaan mahdollisimman pian.

        Moses Hessia voidaan täydellä syyllä kutsua modernin sionismin todelliseksi isäksi.


    • dfgdsgdsfgsdf

      Jos asiat oikein hulluksi menevät niin kirkkoihin tulee Vanhan testamentin aikaisia pyhäkköporttoja kohta.

    • Enemmän olisin huolissani alottajankin kohdalla, että kuinka jumaliste aikuisten oikeesti hetero ukkoja jaksaa kiinnostaa, muitten sukupuolet ja seksiasiat. Hakekaa äkkiä jonkunlaiseen eheytykseeen tai lailliseen hoitoon, eihän tuo nyt voi olla enää normaalia heteromiehen käytöstä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kotipizza Hyllykallio

      Meniköhän jotain pieleen? Arveletteko, että lisää arvostusta teitä kohtaan?Arveletteko, että ei vaikuta myyntiä vähentäv
      Seinäjoki
      158
      3677
    2. Se ääni ja

      Olemus vaan, kyl teis jotain samaa on ja samoja luonteenpiirteitäkin löytyy vaikka paljon on höpöäkin mukana 😍😂🤭 vaik
      Ikävä
      33
      3498
    3. Mopomiitissä vakava loukkaantuminen

      IMATRAN mopomiitistä lauantai-iltana sairaalaan joutuneet kuljettajat ovat loukkaantuneet vakavasti, Kaakkois-Suomen pol
      Imatra
      210
      2592
    4. Mitä nainen ajattelet?

      Miten viettäisimme iltaa juuri nyt jos olisimme yhdessä?
      Ikävä
      140
      1150
    5. J-miehelle

      Miksi kaikki päättyi näin? Vain sinut olisin halunnut, on ikävä sua. Älä ajaudu väärille teille, olet mulle Rakas.
      Ikävä
      59
      1048
    6. Viikonlopun päätteeksi löytäisin

      paikkani sinun kainalossasi. Telkkarissa joku leffa, sarja, ehkä ihan mielenkiintoinenkin tai sitten ei enää jaksaisi ke
      Ikävä
      10
      971
    7. Minulla on poikaystävä!!!

      Uskokaa nyt jo! En halua vanhaa kääkkää!!!
      Ikävä
      144
      960
    8. Rupesin oikeasti odottamaan

      Että toteutuuko se meidän pusu ensiviikolla. Olisin niin onnellinen se merkitsisi paljon.
      Ikävä
      55
      890
    9. Niinhän se on nainen että me

      Kaikki vanhetaan ja muututaan toisenlaisiksi, lainatakseni vapaasti yhden vanhan kappaleen sanoitusta
      Ikävä
      42
      734
    10. Olihan sinun

      Kanssa nainen olemassa omanlainen vetovoima ja tietynlainen yhteenkuuluvuuden tunne. Se on helppoa myöntää.
      Ikävä
      40
      717
    Aihe