http://www.aamuset.fi/mielipide/3747626/Mielipide Ei jatkotutkimuksia yli 65vuotiaille
Ei jatkotutkimuksia yli 65-vuotiaille?
29.11.2017 9:50 Aamuset
Viime viikkoina ovat ihmiset kertoneet minulle, miten Turun terveydenhuollosta on lääkärin vastaanotolla saanut vastauksen jatkotutkimuksia ajatellen. ”Meille on annettu nyt kielto, ettemme saa lähettää yli 65-vuotiaita jatkotutkimuksiin tai hoitoihin.”
Näin sanoi potilas joka nähdäkseen selvemmin tarvitsisi luomien leikkauksen – ne kun peittävät osan näkökenttää kokonaan. Onko niin, että vaatimus kotona selviytymisestä on edelleen voimassa vaikka vanhus ei pysty enää kunnolla näkemään – vaikka ongelma olisi helposti korjattavissa?
Selviydyt niin kuin selviydyt. Toinen oli rankan masennuksen johdosta saanut lähetteen psykiatrian yksikköön psykologin vastaanotolle. Lähete tuli pian limbona takaisin ja perusteluna oli, ettei psykologin konsultaatioon ja vastaanotolle oteta lainkaan yli 65-vuotiaita.
Eläkeläinen olisi tarvinnut lähetettä eteenpäin jatkotutkimuksiin mahan alueen vaivojen vuoksi, mutta lääkäri oli sanonut, että on tullut kielto, ettei yli 65-vuotiaita saa lähettää eteenpäin tutkimusiin.
Osoitan kysymykseni Vanhustyön neuvottelukunnan puheenjohtajana julkisesti Turun terveydenhuollolle. Miksi kansalaisten eriarvoista palvelua on ryhdytty järjestämään iän perusteella? Voiko olla totta, että elämme jo selvässä ikärasistisessa tilanteessa, joka ilmeisesti johtuu säästöjen hakemisesta kustannuksellamme. Eläkeläisiltä kun ei paljon muuta leikattavaa säästöjen saamiseksi enää ole.
Ohjeistus on purettava välittömästi.
Ei jatkotutkimuksia yli 65-vuotiaille?
PakkoEutanasiaaKo
3
121
Vastaukset
- EIJatkoTutkimuksiin
Alkaa tuntua silyä että tällaista alkaa olla on omakohtaisia kokemuksia...
- muddaisvägen
taitaa mennä äkkilähdön puolelle kun kuppi täyttyy
- vain_seurantaa
Kokemusta on myös paikallisista
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1231853
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001640Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy511215Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?491098Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M31978Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50876Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47876Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37810Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56798Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet38797