Miten vietätte pääsiäistä?

Miten aiotte viettää pääsiäistä? Mitkä asiat liittyvät pääsiäiseen ja mitkä taas pakanaperinteeseen?

25

318

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pääsiäinen lähestyy ja on aika kerrata, että mitkä perinteet ovat pakanuudesta. Pääsiäismunat, puput ja tiput ovat puhtaasti pakanallisia hedelmällisyyteen liittyviä riittejä, noidat ovat myös pakanaperinnettä. Entä paasto? Ei tule ainakaan Raamatusta, sillä Raamatussa on vain ja ainoastaan yksi paastopäivä ja se on Suuri Sovituspäivä syksyllä.

      • videot.tympii

        En viitsi katsoa.


      • Kestitysleirin.88

        Kahmi vois painua sinne Ausvitsiin takas.


    • iloinen_naurajaa

      En vietä pääsiäistä mitenkään.

    • Adventisti

      En vietä pääsiäistä.

    • juhlatkin.tympii

      En minäkään.

    • mietin.vain

      Egyptistä lähtö kertoo pääsiäisestä.
      Golgatalla tuli täyttymys. Ja tässä uudessaliitossa muistellaan Herran kuoleman muistoaterialla sovitusta.
      Herra on Ylimmäisenä pappina, siis se pääsiäinen. Oliko siitä asetus, että pitäisi lammas uhrata?

      • <<Oliko siitä asetus, että pitäisi lammas uhrata? >>

        Ei. Jeshua Messias on kertakaikkinen uhri eikä enää tarvitse eikä saa uhrata. Sehän olisi suorastaan Jeshuan uhrikuoleman mitätöimistä!


      • oletteko.kristittyjä
        Yksi_usko kirjoitti:

        <<Oliko siitä asetus, että pitäisi lammas uhrata? >>

        Ei. Jeshua Messias on kertakaikkinen uhri eikä enää tarvitse eikä saa uhrata. Sehän olisi suorastaan Jeshuan uhrikuoleman mitätöimistä!

        "Ei. Jeshua Messias on kertakaikkinen uhri eikä enää tarvitse eikä saa uhrata. Sehän olisi suorastaan Jeshuan uhrikuoleman mitätöimistä!"

        Mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin uskonveljesi kristitty.net on sitä mieltä, että jos vain olisi vielä temppeli tai jos sellainen saadaan pystytettyä, niin silloin tulee aloittaa myös uhrimenot.


      • oletteko.kristittyjä kirjoitti:

        "Ei. Jeshua Messias on kertakaikkinen uhri eikä enää tarvitse eikä saa uhrata. Sehän olisi suorastaan Jeshuan uhrikuoleman mitätöimistä!"

        Mikäli olen oikein ymmärtänyt, niin uskonveljesi kristitty.net on sitä mieltä, että jos vain olisi vielä temppeli tai jos sellainen saadaan pystytettyä, niin silloin tulee aloittaa myös uhrimenot.

        Mielestäni Kristitty.net on kirjoittanut, että ei uhrata, koska ei ole edes temppeliä. En ole huomannut, että hän olisi kirjoittanut, että pitäisi uhrata, jos olisi temppeli.

        No jokatapauksessa, minä olen sitä mieltä, ettei tarvitse uhrata vaikka olisikin temppeli. Jeshua itse sanoi ristillä, että "se on täytetty". Jeshuan kuollessa temppelin esirippu repesi myös ylhäältä alas. Ei tarvita enää uhreja.

        Tässä uhraamisessa on käsittääkseni erilaisia näkemyksiä Messiaanisilla juutalaisillakin. Jotkut Israelissa jopa uhraavat, mikä minusta on täysin käsittämätöntä. Ehkä heille ei ole evankeliumi vielä täysin avautunut.


      • ei.mitään.ristiriitaa
        Yksi_usko kirjoitti:

        Mielestäni Kristitty.net on kirjoittanut, että ei uhrata, koska ei ole edes temppeliä. En ole huomannut, että hän olisi kirjoittanut, että pitäisi uhrata, jos olisi temppeli.

        No jokatapauksessa, minä olen sitä mieltä, ettei tarvitse uhrata vaikka olisikin temppeli. Jeshua itse sanoi ristillä, että "se on täytetty". Jeshuan kuollessa temppelin esirippu repesi myös ylhäältä alas. Ei tarvita enää uhreja.

        Tässä uhraamisessa on käsittääkseni erilaisia näkemyksiä Messiaanisilla juutalaisillakin. Jotkut Israelissa jopa uhraavat, mikä minusta on täysin käsittämätöntä. Ehkä heille ei ole evankeliumi vielä täysin avautunut.

        "Mielestäni Kristitty.net on kirjoittanut, että ei uhrata, koska ei ole edes temppeliä. En ole huomannut, että hän olisi kirjoittanut, että pitäisi uhrata, jos olisi temppeli."

        No tätähän voidaan kysyä suoraan Kristitty.netiltä, mutta suoran vastauksen saaminen onkin sitten taas ihan eri juttu.

        Uhraaminen kuuluu Mooseksen lakiin, eikä siitä ole Kristitty.netin mukaan kadonnut piiruakaan, eikös se niin mennyt?


    • naimma-aslakki

      Ensin syyään lammaspaistia tai poropaistia, jossa on lisukkeena keitettyjä pottuja ja lanttuja ja porkkanoita ja koviksi keitettyjä kananmunija ja kyytipoijaksi ryystetään keskaria tai kotikaljaa. Jäläkiryyvaksi syyä mässytetään mämmiä vaniljakastikkeen kera. Ja lopuksi keitetään vahvat kahvit, jotka juua horastaan sellaisenaan tai sokurilla maustaen. Sitte vääntäyvytään istuksimaan kotikirjastoon tai olohuoneeseen. Ja siinäpä se ehtoo kuluu sikaria poltellessa ja konjakkia maistellessa.

      Pakanaperinteistä nyt tiijä sanua mittään.


    • Miksi on tärkeää viettää pääsiäistä ja tuntea juuremme? Seuraavassa videossa Jonathan Cahn kertoo Pääsiäisestä ja siitä tuleeko meidän viettää pääsiäistä ja miksi.

      https://www.youtube.com/watch?v=9GkaZh2kEP4

    • Kirjakääröt

      3Moos.23:5 Biblia (1776). Neljätenätoistakymmenentenä päivänä ensimäisenä kuukautena, kahden ehtoon välillä, on Herran pääsiäinen. 5Moos.16:1

    • Yksi_uskon.sisarTuksu

      Tässä pääsiäisen viettoa ja todistusta tuksulaisittain. Huomatkaa, että Tuksulla on myös henkien erottamisen lahja ja ellenit ja ikuiset helvetit mahtuu samaan laariin :-D

      https://hymy.fi/keskustelu/aihe/johanna-tukiainen-vol-170/page/23/

      "johanna_tukiainen_officialSöpöilyä: Johannan tyylistä juttua 😘🧡💚 Ostin ruokakaupassa käydessäni tämän suuren pääsiäismunan, jonka sisään kerään erilaisia pääsiäisherkkuja kunnes äitini tulee kotiin Karibialta! ❤ ”Påsk Harar” vaahtokarkkeja, suklaamunia jne. Kuvaan laitoin mukaan tärkeimmän kirjan mulle eli vanhan 33/38 painoksen Raamatusta, sekä aloin lukemaan tällaista kirjaa kuin: Ellen White: ”Suuri Taistelu” joka on kristillinen kirja 📚 ja vaikka se on kirjoitettu vuonna 1982; se kertoo lopunajoista, joita elämme nyt! Raamatun pohjalta; antaa ohjeita miten valmistautua, se kertoo sielunvihollisen strategioista, hengellisestä sodankäynnistä jne. Löysin kirjan äitini hyllystä kun heitän roskiin sieltä kaiken pahan kuten Stephen Kingin kauhukirjat, Dan Brownin sonnan jne. Baptistit opettivat mut siivoamaan kodin pahoista esineistä kasteeni jälkeen. Mulla on myös henkien erottamisen armolahja. Esim: Ulkomailta tuotujen tavaroiden kanssa pitää olla hyvin varovainen jne. Itseasiassa katsoin pari leffaa liittyen piruun jne, ja huomasin; mitkä suuret valeet Hollywood oli laittanut leffoihin! Yksi suurimpia valeita on se, ettei ikuista helvettiä ole olemassa ollenkaan. Sitten on humanismi ja vaikka mitä muuta, niitä valesyöttejä on miljoonittain! Tämän kirjan eng.kiel.nimi on ”From here to Forever.” Viimeksi lukemani kirja oli Billy Grahamin viimeinen teos ”Siellä missä minä olen.” Siteerasin kyseistä kirjaa paljon Alavuden kokouksessa ja sen jälkeen enkeli ilmestyi maantielle autoni ikkunan viereen! Otin siitä myös valokuvan! Puheeni löytyy: YouTube; Johanna Tukiainen Alavudella 16.5.2017. Noin 2-tunnin puhe 🌺 😊 #raamattu #bible #biblestudy #luenraamattua #ellenwhite #christianbook #suuritaistelu #hengellinensodankäynti #hyvänjapahantaistelu #lopunajat #easterdecor #easteregg #karkkia #candies 🍭🍬🍨🍧🍡 Raamattu on Pyhä ja tärkein koskaan kirjoitettu kirja! BTW: Älkää ottako vaan kantaa pääsiäismuniin ja niiden alkuperään (joka on pakanallinen) sillä jos ottaa sellaisen asenteen; niin kaikki juhlat ja koristeet ovat pakanallisia. Esim. Isääni piristävät nämä pienet, kauniit asiat ❤

      • Mielenkiintoinen kirjoitus. Ja todella mukavan värikäs❤💛💙💚💜. Mitä noihin pääsiäismuniin tulee, niin en ole itsekään niin ahdas, etten niitä laittaisi koristeeksi. Ollaan lasten kanssa maalattu niin kauniita munia, että kyllä ne on laitettu jo esille. Tiput ja puput on laatikoissa, enkä niitä laita nyt esille, tosin en ole raskinut vielä laittaa poiskaan.🐓🐣🐤🐥 Miksihän pääsiäiskoristeisiin ei kuulu muuten lammas tai oinas, vaikka se liittyisi paremminkin Jeshuaan?🐏

        Toivon pääsiäisestä hetkeä, jolloin voin syventyä taas Sanaan 🎚.


      • Ortoksi
        Yksi_usko kirjoitti:

        Mielenkiintoinen kirjoitus. Ja todella mukavan värikäs❤💛💙💚💜. Mitä noihin pääsiäismuniin tulee, niin en ole itsekään niin ahdas, etten niitä laittaisi koristeeksi. Ollaan lasten kanssa maalattu niin kauniita munia, että kyllä ne on laitettu jo esille. Tiput ja puput on laatikoissa, enkä niitä laita nyt esille, tosin en ole raskinut vielä laittaa poiskaan.🐓🐣🐤🐥 Miksihän pääsiäiskoristeisiin ei kuulu muuten lammas tai oinas, vaikka se liittyisi paremminkin Jeshuaan?🐏

        Toivon pääsiäisestä hetkeä, jolloin voin syventyä taas Sanaan 🎚.

        Pääsiäismunilla on kyllä uskonnollinen tausta, joka perustuu Raamattuun.


    • Jarin.alivuokralainen

      Ajattelin värjätä munat, Jari L:n munat.

      • Kansanperinnettä

        Munat voi myös tervata.


      • esimerkillinen.veli

        Yksi_ usko-veli maalaa lasten kanssa munia ja laittaa ne sitten esille toisten ihailtavaksi. Muutkin veljet voisivat ottaa tästä kansanperinteestä mallia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1685
    2. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1332
    3. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      283
      1237
    4. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      112
      1072
    5. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      917
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      4
      865
    7. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      229
      824
    8. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      20
      749
    9. Mikä kaivatullasi on WA tai Insta profiilikuva?

      Millainen ?!? asiallisesti häh ?!?
      Ikävä
      24
      739
    10. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      39
      722
    Aihe