Porvarit nyhtää kansalaisia ja vie heiltä leivän

KoettuaJaNähtyä

Pettuleivän reseptejä kaivataan, sekä televisioon kokkiohjelmia miten saisi terveellistä ruokaa edullisesti ja luonnon antimista, ilman sokeria, kermaa ja voita. Ja miten saisi vanhoista vaatteista kätevästi ommeltua uusia.

Kohta ei tavalliset palkansaajat pysty ostamaan asuntoja, ja kun he edelleen hallituksen toimin köyhtyvät, niin eivät enää pärjää omillaan, vaan on pakko lähteä hakemaan avustuksia, vaikka kuinka se luonnon päälle kävisikin.

Kyllä ne on työttömissäkin harvassa, jotka hakevat muita etuuksia työttömyysturvan lisäksi. Mutta tämä hallitus tekee sen, että on siirryttävä tukiviidakkoon, joten katsokaa vaan porvarinarisijat oikeaan suuntaan kenen syy on jos ajetaan tilanne siihen.

Jos joku perheellinen sairastuu tai jää työttömäksi, ja hallitus heikentää entisestään näiden perheiden mahdollisuuksia ja jos näillä on omistusasunnosta velkaa, ja asunto menisi maksuvaikeuksien vuoksi ulosottoon, niin porvarit käyttävät häikäilemättömästi tilanteen hykerrellen hyväkseen ja ostavat näitä sitten sijoitusasunnoiksi tai edelleen myytäväksi, ellei sitten osta asuntoa jälkikasvuilleen.

Kun laitetaan palkansaajat tiukoille, kiristetään heidät asemaan, jossa joutuvat tekemään yhä pidempää työpäivää, ja kukaan ei uskalla ellei ihan pakko, jäädä edes sairastuttuaan sairauslomille, pelossa menettää työpaikkansa, tai lääkäreille on annettu uusia ohjeita sairauslomista, jotka on sieltä kotoisin ellei lääkäri tunne henkilön oikeaa työkuvaa tai osaa tehdä oikeaa diagnoosia, josta sitten kärsii palkansaajat. Palkansaajat laitetaan ahtaalle ja he joutuvat tekemään monesti kahdenkin työt, kun taas on aloja, porvari mielisiä ihmisiä, joissa on mahdollisuus lorvia ja nostaa kovaakin palkkaa, ja ovat oikeita luusereita jotka haukkuvat työkseen sosiaalisessa mediassa työttömiä.

18

220

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KaipaanIhanaaAikaa

Minä nautissin suunnattomasti jos tulisi sellainen historiallinen luokkajako, jossa rouviteltaisiin ja herroteltaisiin, kummarrettaisiin ja arvostettaisiin ylhäimmistöjä.

• paskan_marjat

Heh heh. Parhaillaankin rouskuttelet jäkälää ja mietit, että olispa koivunmahlaa juotavaksi :D

• Oikeaapeliä

Luonnon antimet on terveellisiä, ja marjoja sekä sieniä jää poimatta metsiin. Tyhjiä tölkkejä löytyy tien varsilta. Kyllä ihminen toimeen tulee, ei siinä paljon tarvita. Kuusenkärkkä pitää taudit loitolla.

• PieniPiruVasempaan
        Oikeaapeliä kirjoitti:

Luonnon antimet on terveellisiä, ja marjoja sekä sieniä jää poimatta metsiin. Tyhjiä tölkkejä löytyy tien varsilta. Kyllä ihminen toimeen tulee, ei siinä paljon tarvita. Kuusenkärkkä pitää taudit loitolla.

Totta ja kun siihen päälle saa tukia,sekä ilmaisen lämpimän asunnon, puhelimen ja muuta syötävää, ei ole hädän päivää.

Lisäksi terveydenhoito on ilmaista ja kirjastossa saa maksutta mielen virkistystä.

Sata vuotta sitten harvat rikkaatkaan saivat yhtä paljon yhtä varmasti.

• PuhdasOmatuntoni
        PieniPiruVasempaan kirjoitti:

Totta ja kun siihen päälle saa tukia,sekä ilmaisen lämpimän asunnon, puhelimen ja muuta syötävää, ei ole hädän päivää.

Lisäksi terveydenhoito on ilmaista ja kirjastossa saa maksutta mielen virkistystä.

Olen työtön, ja muuta en saa kun ansiosidonnaista, joka sekin on pieni. Olen saanut työttömäksi jäätyäni rytmihäiriöitä, vatsa-ja pääkipuja mielipahan seurauksena. En voi ymmärtää että minut "palkittiin" näin pitkästä ja uskollisesta työskentelystä, ja voin vakuuttaa irtisanomisen taloudellis-tuotannollisen syiden vuoksi olleen shokki. Mutta nyt heräsi toivo paremmasta, kiitos siitä pienipiruvaseman, joka ilmaisi edellä kaikkea mitä tulevaisuudessa voin saada.

Selkäni ei kestä kumaraasentoja, marjan poimintaa, tai tölkkieni keräilyä, ja autoa minulla ei ole varaa pitää. Nyt olen saanut harmaita hiuksia kun olen todennut ettei noita työpaikkoja todellakaan ole kaikille avoinna, ja työ ja tehtävät eivät kohtaa, joten olen laittanut kädet pystyyn.

Nyt odotan ilman omaatuntoa pääseväni peruspäivärahalle jos sitten se paljon keskustelua ja kateutta aiheuttanut taivas aukeaisi, ja saisin kaikki mitä pienipiruvasempaan edellä mainitsi. Taitaa se hallitus sittenkin olla ihan jees, kun aukaisee meille tuon paljon kateutta herättäneen mahdollisuuden, jossa vaan voimme elää tukien varassa lähes luxuselämää.

Nyt toistaiseksi työttömyyteni aikana työttömyyskorvauksen lisäksi, olen shokin aiheuttamien terveysongelmien vuoksi joutunut turvautumaan ja kuormittamaan terveydenhoitoyksiköitä, sillä edellä mainitut oireet ovat työllistäneet terveydenhoitohenkilöjä ja vieneet yhteisiä verorahojamme.
        Syytettäköön siitä työnantajaani, eikä minua, sillä itse minä olen syytön työttömyyteni.

• pienokainenoikealta

Olen perinyt maatilan tukioikeuksilla ja nautin täysin siemauksin kaiken sen verovaroilla kustannetun maataloustuen mikä saatavilla on. Naapuri tekee työt itse nostan tuet.
        Veronmaksajat ovat velvollisia maksamaan maataloustuesta syntyvät kustannukset , se on heidän tehtävänsä.
        Minun ei tarvitse kadehtia työtöntä , heidän tulonsa ovat aika pienet meihin maanomistajiin verrattuna.

• Gghggu

Katsokaa vaan ettette käy meidän metsiä tuhoamaan.

• PieniPiruVasempaan

Rikkain kolmannes maksaa kaikki verot, kukahan nyhtää ketä :D

• suojatyötäkaikille

Yritystukiin menee lähes 20% valtion tuloista , se on pois terveydenhuollosta ja maataloustuen korotuksista.Myös valtion suojatyöpaikat kuluttavat valtavasti rahaa.

• PieniPiruVasempaan
        suojatyötäkaikille kirjoitti:

Yritystukiin menee lähes 20% valtion tuloista , se on pois terveydenhuollosta ja maataloustuen korotuksista.Myös valtion suojatyöpaikat kuluttavat valtavasti rahaa.

Ei mene 20%, mutta tehottoamia ne ovat.
        Suurin osa porvareista ei saa mitään tukia vaan tekee töitä ja maksaa 90% kaikista veroista.

• Isopiruoikeaan

Ei mene 20%, mutta tehottoamia ne ovat.
        Suurin osa porvareista ei saa mitään tukia vaan tekee töitä ja maksaa 90% kaikista veroista.

Palkansaajat tekevät yhteiskunnassa alipalkattuna työtä, ja jos heidän tulojaan nostettaisiin, niin kyllä he maksaisivat mieluusti lisää veroja.
        Jos pienellä määrällä ihmisistä olisi niin suuret tulot, että maksaisivat 90%veroista, niin kyllä pian olisi tehtävä jotain asian korjaamiseksi ja rakenteihin pitäisi tehdä korjaus.
        Pienituloisille enemmän ja suurituloisille vähemmän.

• hiljaisempaakinvituttaa
        Isopiruoikeaan kirjoitti:

Palkansaajat tekevät yhteiskunnassa alipalkattuna työtä, ja jos heidän tulojaan nostettaisiin, niin kyllä he maksaisivat mieluusti lisää veroja.
        Jos pienellä määrällä ihmisistä olisi niin suuret tulot, että maksaisivat 90%veroista, niin kyllä pian olisi tehtävä jotain asian korjaamiseksi ja rakenteihin pitäisi tehdä korjaus.
        Pienituloisille enemmän ja suurituloisille vähemmän.

Punamultahallitusten aikana verotuksen perusajatuksena oli, että veroja maksettiin "kantokyvyn mukaan" eli progressiivinen verotus. 2000-luvulla kun Kokoomus on ollut hallituksissa ja varsinkin tämän porvarihallituksen aikana verotusta on ideologisista syistä ja suuren pääoman ohjailemana viety kohti tasaverotuksen suuntaa, jossa pienituloisemmat maksavat suhteellisesti enemmän veroa kuin suurituloiset. Lisäksi tämä viime vuosien lieveilmiö, varallisuuksien piilottelu kertoo selvästi rikkaiden ja suurpääoman haluttomuudesta maksaa veroja. Verottajalta jää jopa 10 miljardia euroa saamatta vakuutuskuoriin piilottelulla.

Onko siis ihme, että valtiot velkaantuvat, kun huijataan ja kupataan? Täälläkin syytetään mm. heikkotuloisia ihmisiä ja maajusseja siitä, että olisivat muka tukielättejä ja valtionkassan kuppareita. Liian pienistä tuloista nauttivia joudutaan tukemaan valtion varoista, koska yrityselämä ei suostu palkkatasoa nostamaan. Maataloutta pitää tukea, koska meidän kasvukautemme on lyhyt ja kotimaisen ruuan omavaraisuutta täytyy pitää korkealla. Kustannukset ovat kovat eikä tuotto aina taattua. Kyllä tätä maata kupataan rikkaiden, suuryritysten ja suurpääoman suunnalta huomattavasti kovemmalla kädellä, koska valtio jakaa vastikkeettomia yritystukia, jakaa ylettömiä verohelpotuksia mm. energian verotuksessa ja suhteellisesti kevyemmällä tuloverotuksella. Ja sitten tietysti omaehtoinen varallisuuden piilottelu, agressiivinen verosuunnittelu ja jopa puhdas veronkierto. Lisäksi hallitus ideologiaansa pohjautuen on vaikeuttanut näiden epäkohtien selvittämistä mm. laatimalla hallintarekisterilain ja leikkaamalla Poliisin harmaan talouden tutkinnasta.

Moraalikäsitys, onko sitä enää?

• Punamulta

Olen myös punamulta hallituksen kannattaja, heillä on paras näyttö ja CV.
        Mutta jos Keskustassa olisi seuraavassa hallituksessa sama nyky hallituksessa oleva porukka, etenkin Sipilä, niin siinä tapauksessa ei onnistuisi.
        Nyky Keskusta ajaa enemmän oikeistolaista politiikkaa, kuin kokoomus koskaan.
        Ikävää kun Maaseutu kärsii, työt karkaa ja maaseutu näivettyy, tiet on heikossa kunnossa, palvelut on heikentyneet, ja kansalla ei ole varaa satsata kotimaiseen tuotantoon, eikä elintarvikkeisiin.

• PieniPiruVasempaan
        Punamulta kirjoitti:

Olen myös punamulta hallituksen kannattaja, heillä on paras näyttö ja CV.
        Mutta jos Keskustassa olisi seuraavassa hallituksessa sama nyky hallituksessa oleva porukka, etenkin Sipilä, niin siinä tapauksessa ei onnistuisi.
        Nyky Keskusta ajaa enemmän oikeistolaista politiikkaa, kuin kokoomus koskaan.
        Ikävää kun Maaseutu kärsii, työt karkaa ja maaseutu näivettyy, tiet on heikossa kunnossa, palvelut on heikentyneet, ja kansalla ei ole varaa satsata kotimaiseen tuotantoon, eikä elintarvikkeisiin.

Perustele "paras näyttö".

• JämptiHomma

Perustele "paras näyttö".

Paavo Lipponen (SDP) tuli PÄÄMINISTERIKSI - laittoi maan asiat kuntoon- sen jälkeen kun porvarihallitus oli sen ensin laittanut rapakuntoon.
        Siinä oli kokoomus mukana jarruttamassa, mutta onneksi Paavo osasi viedä ja pelastaa maan.
        Eikä hän pitänyt ihmisiä pelinappuloina ja keinoja kaihtamatta- ajanut asioita maaliin-keinolla millä hyvänsä.

• PieniPiruVasempaan
        JämptiHomma kirjoitti:

Paavo Lipponen (SDP) tuli PÄÄMINISTERIKSI - laittoi maan asiat kuntoon- sen jälkeen kun porvarihallitus oli sen ensin laittanut rapakuntoon.
        Siinä oli kokoomus mukana jarruttamassa, mutta onneksi Paavo osasi viedä ja pelastaa maan.
        Eikä hän pitänyt ihmisiä pelinappuloina ja keinoja kaihtamatta- ajanut asioita maaliin-keinolla millä hyvänsä.

Miten muka?
        Mikä oli Lipposen osuus, minun käsitykseni mukaan se oli pikemminkin puskissa väijymässä kuin oikeasti tekemässä jotain.

• paskaasaapyytämättäkin

Miten muka?
        Mikä oli Lipposen osuus, minun käsitykseni mukaan se oli pikemminkin puskissa väijymässä kuin oikeasti tekemässä jotain.

Holkerin ja Ahon hallitusten jäljiltä maa ei ollut mitenkään kehuttavassa kunnossa. Mitenkäs Lipposen jälkeinen aika, esimerkiksi Kataisen hallitus. Ei ottanut kuin kevyet 40 miljardia lisävelkaa. Ei kannattaisi kokkareiden paukutella henkseleitään ja kehuskella, että kyllä osataan. Totta vie, kyllä osasivat.

• CgfhhfNYYH

Lue kohta otsikko : yksityinen terveydenhoito ei vie, ja siitä se toinen kirjoitus

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla

”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset
      Maailman menoa
      221
      17122
    2. Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään

Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"
      Maailman menoa
      169
      12184
    3. Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään

"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El
      Maailman menoa
      41
      5970
    4. Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta

Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään
      Maailman menoa
      64
      4852
    5. MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!

Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny
      Henkirikokset
      13
      4756
    6. Orpon hallitus paskoi kaikki hommat

ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.
      Maailman menoa
      19
      3947
    7. Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi

Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta
      Maailman menoa
      84
      3575
    8. Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?

PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html
      Maailman menoa
      133
      2997
    9. 256
      1400
    10. Mitä toivot joululahjaksi ja

mitä antaisit kaivatullesi? 😃
      Ikävä
      85
      1011
    Aihe