Tänään Ylen sivuilla Posti valittaa siitä, että siellä joudutaan tekemään normaalia postin työtä, kuten lajittelemaan kirjeitä ja paketteja, ja MAKSAMAAN työntekijöille palkkaa lajittelusta (koska robotit tekisivät sen ilmaiseksi) :
"Yksi syy tappioihin on, että valtaosasta kiinalaiskirjeitä puuttuvat sähköisessä muodossa olevat tiedot eli osoite ja puhelinnumero. Niitä ei voida lukea koneella, vaan ne on lajiteltava käsin. Jos ne eivät mahdu vastaanottajan postiluukusta sisään, on perään lähetettävä paperinen saapumisilmoitus."
"Postissa mietitään nyt, millä keinoilla Kiina-kirjeiden käsinlajittelusta ja liian alhaisista jakelukorvauksista syntyneistä miljoonatappioista päästäisiin.
Ruotsi aikoo ryhtyä perimään pienlähetyksiltäkin arvonlisäveron lisäksi myös tuntuvaa lisämaksua. Siellä Kiinasta tilattujen verkko-ostosten määrä on vielä paljon suurempi ilmiö kuin Suomessa.
PostNord kaavailee perivänsä noin 12 euron lisämaksun Kiinasta tilattujen pakettien toimittamisesta. Paketin arvo ei vaikuttaisi lisämaksuun. Se olisi siis sama vaikkapa kahden euron ja sadan euron tilauksille."
https://yle.fi/uutiset/3-10116409
Posti alkaa velottaa isoja summia Kiinapaketeista?
ExPostilainen
1
330
Vastaukset
- dfcghn
Posti purnaa turhaan kuluttajille. Oikea kohde on Kiinan Posti. Sen kanssa on asia neuvoteltava.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2812946Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka582338Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3482007- 1151747
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1261709Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121375- 661327
- 591263
- 681253
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl781203