Milloin te ateitit kaikkivoipaisuudessanne

maapallo-täyttyy

kehitätte kuolemattoman ihmisen?

107

1235

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ViimeinenSilausPuuttuu

Pakko myöntää, te uskikset voititte 100-0. Te kuulemma olette sellaisen kehittäneet jo kauan sitten. Ateistit ovat sillä tiellä vasta lähtöruudussa.

Vielä kun teiltä saadaan näyttöä onnistumisestanne, niin tämä kisa on loppuun taputeltu.

• olette.kyvykkäitä

Niin, te pystytte vain tappamaan jopa lapsia äitiensä kohtuihin.

• palvotte.kyvykästä
        olette.kyvykkäitä kirjoitti:

Niin, te pystytte vain tappamaan jopa lapsia äitiensä kohtuihin.

Ja ajattele millä teholla jumalanne tekee sitä samaa. Emme me ateistit kuule kilpaile hänen kanssaan edes samassa sarjassa!

• olette.kyvykkäitä
        palvotte.kyvykästä kirjoitti:

Ja ajattele millä teholla jumalanne tekee sitä samaa. Emme me ateistit kuule kilpaile hänen kanssaan edes samassa sarjassa!

Kerro toki miten jumalamme tappaa.

• palvotte.kyvykästä

Aiheuttamalla luonnollisia keskenmenoja ja muita raskauden pieleen menemisiä niin, että alkio, sikiö tai jopa lapsi kuolee kohtuun. Siinä siis kuolee kaikenlaisissa kehitysvaiheissa olevia olioita, jopa ihmislapseksi asti kehittyneitä, kun Jahvenne myllertää kohtuja. Lääkärit sentään keskittyvät vain abortteihin, missä kyse ei ole lapsesta, vaan alkiosta tai sikiöstä. Eikä se teidän Jahvenne niittointo siihen lopu. Hänhän on vastuussa kaikista muistakin kuolemista, eikä näytä verenhimo hänellä hiipuvan.

• palvotte.kyvykästä kirjoitti:

Aiheuttamalla luonnollisia keskenmenoja ja muita raskauden pieleen menemisiä niin, että alkio, sikiö tai jopa lapsi kuolee kohtuun. Siinä siis kuolee kaikenlaisissa kehitysvaiheissa olevia olioita, jopa ihmislapseksi asti kehittyneitä, kun Jahvenne myllertää kohtuja. Lääkärit sentään keskittyvät vain abortteihin, missä kyse ei ole lapsesta, vaan alkiosta tai sikiöstä. Eikä se teidän Jahvenne niittointo siihen lopu. Hänhän on vastuussa kaikista muistakin kuolemista, eikä näytä verenhimo hänellä hiipuvan.

Kristinuskon epäjumalan tilille on epäjumalanpalvojan myös laskettava synnynnäiset virheet, kuten Downin syndrooma, fragile-x jne.

Kiitätkö muuten sinä Jumalaa joka päivä kun hän ei ole sinua vielä tappanut?

• naurupalikalle
        naurunpaikka kirjoitti:

Ei kun minä herjaan sitä siitä.

• naurupalikalle kirjoitti:

Ei kun minä herjaan sitä siitä.

Minä en kysynyt sinulta mitään, vai onko nikkisi sekaisin?

• Yöfilosofi

Katso Vanhaa Testamenttia: siellä Jumala on erittäin kunnostautunut tappamisessa, kaikki vääräuskoiset epäjumalanpalvelijat piti tappaa ja maat valloittaa. Ja juuri hän antoi käskyn "älä tapa"??? Ei oikein kuulosta oikealta Jumalalta, muuttaa mieltään koko ajan, vaikka hänen pitäisi jo ennalta tietää, mitä tulee tapahtumaan! Alkaen Aatamista ja Eevasta: eipä nähnyt silloinkaan, mitä tulee tapahtumaan. Aina kun erehdyn lukemaan VT:a, alan epäillä koko homman mielekkyyttä. Ohessa lainaus sage 8:n tekstistä:

"sage8
        26.3.2017 15:07
        Richard Dawkinsin mukaan VT:n Jumala on todennäköisesti fiktiokirjallisuuden vastenmielisin hahmo: mustasukkaisuudestaan ylpeä, pikkusieluinen, epäoikeudenmukainen, anteeksiantamattoman kontrollifriikki, kostonhaluinen, verenhimoinen etninen puhdistaja, naistenvihaaja, homofoobikko, rasisti, lapsenmurhaaja, kansanmurhaaja, tuholaismainen, suuruudenhullu, sadomasokistinen, ja oikukkaan pahansuopa kiusaaja."

• Yöfilosofi kirjoitti:

Katso Vanhaa Testamenttia: siellä Jumala on erittäin kunnostautunut tappamisessa, kaikki vääräuskoiset epäjumalanpalvelijat piti tappaa ja maat valloittaa. Ja juuri hän antoi käskyn "älä tapa"??? Ei oikein kuulosta oikealta Jumalalta, muuttaa mieltään koko ajan, vaikka hänen pitäisi jo ennalta tietää, mitä tulee tapahtumaan! Alkaen Aatamista ja Eevasta: eipä nähnyt silloinkaan, mitä tulee tapahtumaan. Aina kun erehdyn lukemaan VT:a, alan epäillä koko homman mielekkyyttä. Ohessa lainaus sage 8:n tekstistä:

"sage8
        26.3.2017 15:07
        Richard Dawkinsin mukaan VT:n Jumala on todennäköisesti fiktiokirjallisuuden vastenmielisin hahmo: mustasukkaisuudestaan ylpeä, pikkusieluinen, epäoikeudenmukainen, anteeksiantamattoman kontrollifriikki, kostonhaluinen, verenhimoinen etninen puhdistaja, naistenvihaaja, homofoobikko, rasisti, lapsenmurhaaja, kansanmurhaaja, tuholaismainen, suuruudenhullu, sadomasokistinen, ja oikukkaan pahansuopa kiusaaja."

VT:n Jumala on sadistinen psykopaatti ja se edustaa fundamentalistille suurinta rakkautta ja korkeinta moraalia.

• palvotte.kyvykästä
        naurunpaikka kirjoitti:

No en todellakaan, vaan minä nauran sille kun se ei onnistu minua niittamaan pyhän hengen pilkasta huolimatta. Lapsia se tappaa kyllä kohtuun... että semmoinen Jumala!

No en todellakaan, vaan minä nauran sille kun se ei onnistu minua niittamaan pyhän hengen pilkasta huolimatta. Lapsia se tappaa kyllä kohtuun... että semmoinen Jumala!

Kyllä sinä vielä saat ansiosi mukaan. Olisi kiva olla näkemässä kun silloin ilkut.

• naurunpaikka kirjoitti:

Kiitätkö muuten sinä Jumalaa joka päivä, kun hän ei ole yhtään auttanut ratkaisemaan sitä lettas-nimimerkkisi kaappaustapausta? Poliisithan olit hälyttänyt asialle, ellet valehdellut siitäkin. Mutta he eivät siis ole saaneet tätä ratkaistua, joten nyt tarvitaan yläkerrasta apua. Soitetaanko siis Ahviolle nyt vai heti? Sinä varmaan tiedät sen puhelinnumeronkin, kun muistaakseni olet sitä täällä jaellut silloin tällöin, että soittakaa tuonne ja kysykää jotain.

Minä en kysynyt sinulta mitään, vai onko nikkisi sekaisin?

No jos et olekaan kysynyt, niin kysy siltä josko se tietäisi jotain nimimerkkikaappauksestasi. Yhtään kiveä ei kannata jättää kääntämättä, eikä yhtäkään korttia katsomatta, näin vakavien asioiden parissa kun liikutaan. Muuten, reistaileeko se Korkkiruuvilta lainaamasi kristallipallo, kun siitäkän ei näytä olevan apua tämän tapauksen selvittämisessä?

• MoiRepe
        usko.vain.en kirjoitti:

No jos et olekaan kysynyt, niin kysy siltä josko se tietäisi jotain nimimerkkikaappauksestasi. Yhtään kiveä ei kannata jättää kääntämättä, eikä yhtäkään korttia katsomatta, näin vakavien asioiden parissa kun liikutaan. Muuten, reistaileeko se Korkkiruuvilta lainaamasi kristallipallo, kun siitäkän ei näytä olevan apua tämän tapauksen selvittämisessä?

Repe laittaa parastaan.....

Kyllä sinä vielä saat ansiosi mukaan. Olisi kiva olla näkemässä kun silloin ilkut.

Saisipa se nimimerkkikaapparikin ansionsa mukaan. Hän nimittäin ansaitsee aploodit ja kättelyt, ja voisi hänestä jonkun hauskan suomiräppibiisinkin tehdä. Sen verran hakkeri hänen on täytynyt olla, kun on saanut nimimerkkisi kaapattua!

• Itse asiassa katselin toisella silmällä jotain ohjelmaa, jossa kerrottiin, että tutkijat olivat onnistuneet lisäämään hiiren elinikää 30-40% vai oliko se 20-30%. Ihmisen iässä se tarkoittaisi 20-30 vuotta lisää.
      Mitä kaikkea hiiret meille opettavatkaan?
      En tiedä tutkijoiden suhdetta uskoon tai uskontoon, se ei käynyt ohjelmasta ilmi.

• addiktille

Oliko se toinen silmä tällä palstalla?

• addiktille kirjoitti:

Oliko se toinen silmä tällä palstalla?

Kyllä tällä ja eräällä toisella palstalla.

• addiktille
        Eerikatässämoi kirjoitti:

Kyllä tällä ja eräällä toisella palstalla.

Onko perssilmässäsi hyvä näkö?

• addiktille kirjoitti:

Onko perssilmässäsi hyvä näkö?

Että sellainen päivä tänään.....mukavia hetkiä ajatustesi parissa.

• addiktille
        Eerikatässämoi kirjoitti:

Että sellainen päivä tänään.....mukavia hetkiä ajatustesi parissa.

Pyyhi paremmin, niin näkö paranee.

• Harjoittelun.tulos

Mutta yhdessä asiassa olemme yhtä taitavia, varsinkin miehet. Osaamme tehdä ihmisen toisen ihmisen sisään.

• Kuolemattomia on jo. Darwin, Einstein ja vaikkapa AronRa. Väliin mahtuu legioonittain kuolemattomia, jotka elävät senkin jälkeen kun kristinuskon epäjumala on unohdettu.

• En tiedä, onko kuolemattomuus mahdollista saavuttaa. Saattaa olla. Vaikeaa arvioida, mihin tiede pystyy vaikkapa vuonna 3000?

• Eiks ensin pitäis selvittää se elämän synty?

Eiks ensin pitäis selvittää se elämän synty?

Muista uskis, että emme keskustele enää. Se aika meni jo.

• InhottavaRealisti kirjoitti:

Sano suoraan jos et tiedä vastausta.

• tietoa.sinusta
        InhottavaRealisti kirjoitti:

Eilen sait niin köniisi, ettet varmaan ole vielä toipunut.

• näin_se_menee
        naurunpaikka kirjoitti:

Sinun uskomasi luomistyö tapahtui 6000- 10000 vuotta sitten jolloin ihminen oli ollut jo kymmeniätuhansia vuosia nykyisessä kuosissa.

• näin_se_menee kirjoitti:

Sinun uskomasi luomistyö tapahtui 6000- 10000 vuotta sitten jolloin ihminen oli ollut jo kymmeniätuhansia vuosia nykyisessä kuosissa.

Mihin perustat tuon 6 000 - 10 000 vuotta ja mitä silloin tapahtui❓

• Ollaanpa sitä taas pinna tiukalla 😂

• näin_se_menee kirjoitti:

Minun uskomukseni, en ole väittänyt mitään tollasta.

• Tekoäly jolla on tietoisuus alkaisi olla jo lähellä...

• Melkein_perillä
        a-teisti kirjoitti:

Tekoäly jolla on tietoisuus alkaisi olla jo lähellä...

Niin, mutta vaikka sekin kuinka koettaisi vallata kaikki universumin saavutettavissa olevat kolkat, niin lopulta sen saarekkeet jäisivät eristyksiin odottelemaan vääjäämätöntä kosmista lämpökuolemaa.

• addiktille
        tietoa.sinusta kirjoitti:

Eilen sait niin köniisi, ettet varmaan ole vielä toipunut.

Keneltä? :O

• Melkein_perillä kirjoitti:

Niin, mutta vaikka sekin kuinka koettaisi vallata kaikki universumin saavutettavissa olevat kolkat, niin lopulta sen saarekkeet jäisivät eristyksiin odottelemaan vääjäämätöntä kosmista lämpökuolemaa.

Kyllä mutta lähes kuolematon se olisi ihmisen käsityskyvyn perspektiivistä katsoen. Mutta mikäli vaikkapa joku hypoteesi lukuisista universumeista, kukoistavista ja autioista, kuolevista ja syntyvistä osoittautuisi todeksi tai sellainen paikkaansa pitävä löytyisi niin ehkäpä tällainen keinoäly keksisi keinon vaihtaa maisemaa aina tarpeen vaatiessa.

Eiks ensin pitäis selvittää se elämän synty?

Apapap! Eipä mennä asioiden edelle. Selvitetään nyt ihan ensimmäiseksi se nimimerkkikaappauksesi.

Sano itse suoraan jos et tiedä oletko niin tyhmä, että oikeasti hälytit poliisit tutkimaan "nimimerkkikaappaustasi" vai, että valehtelitko. Nimittäin minusta alkaa tuntua, että sinä et tiedä kummasta on kyse, kun et osaa tähän mitään vastata.

• usko.vainen kirjoitti:

Mihin perustat tuon 6 000 - 10 000 vuotta ja mitä silloin tapahtui❓

Menee varmaan 6000-10000 vuotta siihen, että lettas-profiilisi kaappaus saadaan selvitettyä... tätä menoa ainakin.

• usko.vainen kirjoitti:

Ollaanpa sitä taas pinna tiukalla 😂

Pitäisit tietoturvasi tiukalla niin sinulta ei kaapattaisi nimimerkkejä! Ai sori, nyt syyllistyin uhrin syyllistämiseen. No enkä. Eihän nimimerkkiäsi kaapattu, vaan sinulle vain tehtiin pila. Sinun tiaisenaivoillasi et vain ymmärtänyt mitä tapahtuu ja rääyit täällä, että poliisit ovat asialla :D

Minun uskomukseni, en ole väittänyt mitään tollasta.

Mutta olet väittänyt hälyttäneesi poliisit selvittämään "nimimerkkikaappausta", ja olet myös otattanut yhteyttä "kaappajan" työnantajaan. Kerrohan vähän lisää noista jutuista.

• No mutta... siinä suuressa kirjassa Raamatussa taidetaan kertoa, että Metusalem, Nooa ja joku kolmas hemmo eli yli 900 vuotta.
      Uskottava se on ja miksi emme uskoisi.

• Tiedä varsinaisesta kuolemattomuudesta, mutta aika lähelle päästään ristyttämällä ihminen karhukaisen kanssa https://fi.wikipedia.org/wiki/Karhukaiset ...no ei, vakavasti puhuen, kuolemattomuus on jo saavutettu, nimittäin luotettavat lähteet kertovat että Elvis elää edelleen...

• huvittaa

"Veroomus äideille, älä rajaa isää pois lapiltasi!"
      "Milloin te ateitit kaikkivoipaisuudessanne"

Mikä on niin vaikeaa, ettei edes otsikkoa pysty usko.vainen kirjoittamaan ilman virheitä?

• Luonnevika.

• huvittaa
        sage8 kirjoitti:

Luonnevika.

On noissa virheissä se hyvä puoli, että välittömästi tunnistaa kuka aloituksen on tehnyt.

• huvittaa kirjoitti:

On noissa virheissä se hyvä puoli, että välittömästi tunnistaa kuka aloituksen on tehnyt.

Kyllä, ei tarvitse arvuutella.

• 😂 olen huomannut sinut kyllä ja sagen myös.
        Mitäs poijjat, onko ikävä taas minua 🤗❓

• tosi.uskovainen
        usko.vainen kirjoitti:

😂 olen huomannut sinut kyllä ja sagen myös.

Ei tämä ole mikään iskupalsta. Mene sinne omiesi homottajien joukkoon.

• tosi.uskovainen kirjoitti:

No niin, siinähän sinä taas olet. Onko ollut kurja päivä kun et ole päässyt minua nyppimään vaan olet harjoittanut varjonyrkkeilyä🤗❓

• tosi.uskovainen kirjoitti:

Varo vaan, kohta se yrittää tehdä sun kaa tärskyjä assalle. 😜

• Simppeliä

Niin, ei varmaan osaa. Sehän olisi liian monimutkaista. Vai miten se meni?

• usko.vainen kirjoitti:

😂 olen huomannut sinut kyllä ja sagen myös.

Ei rehellisesti sanottuna ole.. ei yhtään. Onkos sinulla ikävä lettasta? Entä Daavidintähteä?

• usko.vainen kirjoitti:

No niin, siinähän sinä taas olet. Onko ollut kurja päivä kun et ole päässyt minua nyppimään vaan olet harjoittanut varjonyrkkeilyä🤗❓

Olihan sekin kuule aikamoista varjonyrkkeilyä, kun luulit lettas-profiilisi tulleen kaapatuksi. Se jekku sai sinut täällä huitomaan oikein urakalla. Oli laitettu poliisia asialle ja otettu yhteyttä työnantajaan ja mitä kaikkea... siinä sitä tosiaan oli varjojen huiskimista kerrassaan! Oletkos treenaillut?

• usko.vain.en kirjoitti:

Olihan sekin kuule aikamoista varjonyrkkeilyä, kun luulit lettas-profiilisi tulleen kaapatuksi. Se jekku sai sinut täällä huitomaan oikein urakalla. Oli laitettu poliisia asialle ja otettu yhteyttä työnantajaan ja mitä kaikkea... siinä sitä tosiaan oli varjojen huiskimista kerrassaan! Oletkos treenaillut?

Minä en muista mitään tuollaista mutta sinä ilmeisesti olit se joka rekkasi itselleen samalta näyttäneen nikin koska et sinä muuten tuota jaksaisi jankuttaa😂
        Oliko tunne kuin lapsella karkkivatkaissa 😂❓

• Hyvä kysymys, meiltähän se on toteuttamatta mutta uskonnot ovat sitten rakennelleet siitä erilaisia konstruktioita joissa voi valita melkeinpä tapetitkin sinne iankaikkisuuteen. Tai jos tykkää tänne palata kastematona sekin käy.

Mutta miksi pitäisi olla kuolematon? 🤔

• huvittaa

Ehkä uskonnot haluavat yksinoikeuden ihmisen kuolemattomuuteen ja kokevat muunlaiset kuolemattomuuden kyhäily-yritykset, kuin heidän omansa, uhkana.

• Aatteiden_isti
        huvittaa kirjoitti:

Ehkä uskonnot haluavat yksinoikeuden ihmisen kuolemattomuuteen ja kokevat muunlaiset kuolemattomuuden kyhäily-yritykset, kuin heidän omansa, uhkana.

No joo, se on varmaan sellainen kuviteltu ylemmyys heillä, että "me pääsemme taivaaseen ihaniin ikuisiin ilonpitoihin ja te mätänette kadotuksessa". Heillä vain tulee sitten jännäkakka housuun kun kehtaa kyseenalaistaa, että mihinkäs tuommoinen muka perustuu. Jotenkin heillä menevät pasmat sekaisin kun heille kerrotaan, että satukirjansa perusteella tuommoista ei kannattaisi uskoa.

• EiOikeinHoukuta

Siksiköhän, että saisi ylistää Jumalaa ikuisesti ja ilman taukoja? Taivaassahan ei taukoja pidetä. Miksi pidettäisiin?

Tämän maallisen elämän väitetään kohtuu yksimielisesti olevan vain lyhyt kilvoittelu kohti jotakin käsittämättömän upeaa ikuista elämää taivasten valtakunnassa. Itse olen käsittänyt niin, että siellä taivasten valtakunnassa ihmisellä ei ole fyysistä kehoa. Ilman kehoa ei olisi aineenvaihduntaa, eli kaikki nyt tuntemamme elämän tunnusmerkit puuttuisivat. Aistitkin olisivat vain muisto, mutta milläs muistat mitään, kun ei ole muistamiseen tarvittavia aivosoluja. Ylistäminenkin olisi näin ollen jotakin muuta kuin virsien veisaamista.

Ikuinen elämä on mahdottomuutensa lisäksi sen verran tylsän kuuloista, että itselleni riittää ongelmitta tämä yksi ja ainokainen.

• EiOikeinHoukuta kirjoitti:

Siksiköhän, että saisi ylistää Jumalaa ikuisesti ja ilman taukoja? Taivaassahan ei taukoja pidetä. Miksi pidettäisiin?

Tämän maallisen elämän väitetään kohtuu yksimielisesti olevan vain lyhyt kilvoittelu kohti jotakin käsittämättömän upeaa ikuista elämää taivasten valtakunnassa. Itse olen käsittänyt niin, että siellä taivasten valtakunnassa ihmisellä ei ole fyysistä kehoa. Ilman kehoa ei olisi aineenvaihduntaa, eli kaikki nyt tuntemamme elämän tunnusmerkit puuttuisivat. Aistitkin olisivat vain muisto, mutta milläs muistat mitään, kun ei ole muistamiseen tarvittavia aivosoluja. Ylistäminenkin olisi näin ollen jotakin muuta kuin virsien veisaamista.

Ikuinen elämä on mahdottomuutensa lisäksi sen verran tylsän kuuloista, että itselleni riittää ongelmitta tämä yksi ja ainokainen.

Kristinopin tarina ikuisesta elämästä on kuin viisivuotiaan kynästä. Jotakin logiikkaa on näissä uudelleensyntymiseen perustuvissa uskonnoissa joissa teot ratkaiseva, ei usko ja elämää saa harjoitella hiukan enemmän kuin yhden elämän ajan jotta oivaltaisi sen merkityksen joka ei ole usko sinänsä vaan se kuinka elämässä toimii: kuinka kohtelet muita ja elinympäristöäsi.

• oliskojustiinsiellä

Vai että kuolemattoman ihmisen !

saisivat nyt aikaan yhden toimivan siemenen.

ja selviäisivät edes hukkumasta jätteisiinsä.

mutta sanokaas mistä mahtoi Raamatun profeetta tietää että ihmiset todella hukkuvat lopulta omiin jätöksiinsä, eikö ole ihme !!?

ei luulis oelvan tiedejumalalle vaikea yhtälö, mutta sormi näkyy olevan jossain!

• Läksi_jo_lässyttämästä

Eikös sinun pitänyt mennä jo nukkumaan siitä hourailemasta? Kuka sinut opetti muuten kirjoittamaan? Se tyyppi nimittäin pitäisi lähettää johonkin uudelleenkoulutukseen...

PS. Ja ota se oma sormesi pois hanuristasi ja ala kirjoittaa jotain järkevää jos yrität muita neuvoa, idiootti!

• äläkähörpiyöllä
        Läksi_jo_lässyttämästä kirjoitti:

Eikös sinun pitänyt mennä jo nukkumaan siitä hourailemasta? Kuka sinut opetti muuten kirjoittamaan? Se tyyppi nimittäin pitäisi lähettää johonkin uudelleenkoulutukseen...

PS. Ja ota se oma sormesi pois hanuristasi ja ala kirjoittaa jotain järkevää jos yrität muita neuvoa, idiootti!

Hyvin olen kirjoitustaidollani pärjännyt, oikein hyvin, kuten perhepiirissä muutkin, monta tohtoria on samassa kuvassa!

Eli nuku vaan ihan itse vaikka koko päivän kunhan muistat käydä luuukulla lain kertomin välein hakemassa kaljarahasi joista osa on minunkin maksamiani !

• Läksi_jo_lässyttämästä
        äläkähörpiyöllä kirjoitti:

Hyvin olen kirjoitustaidollani pärjännyt, oikein hyvin, kuten perhepiirissä muutkin, monta tohtoria on samassa kuvassa!

Eli nuku vaan ihan itse vaikka koko päivän kunhan muistat käydä luuukulla lain kertomin välein hakemassa kaljarahasi joista osa on minunkin maksamiani !

"Hyvin olen kirjoitustaidollani pärjännyt, oikein hyvin, kuten perhepiirissä muutkin, monta tohtoria on samassa kuvassa!"

Varmasti olet hyvin pärjännyt tuommoisilla kirjoitustaidoilla. Eihän kaatumaseuroilla sätkimiseen ja hallusinoimiseen mitään kirjoitustaitoa vaadita! Eikä muuten vaikuta tohtorit samassa kuvassa sinun taitoihisi pätkän vertaa... että ihan turhaan leveilet siellä tuolla tavalla toisten saavutuksilla.

"Eli nuku vaan ihan itse vaikka koko päivän kunhan muistat käydä luuukulla lain kertomin välein hakemassa kaljarahasi joista osa on minunkin maksamiani !"

Taitaa olla kuule se tohtori siellä kuvassa joka ne sinunkin rahasi on maksanut. Ainakin jos työhön on vaadittu järkeä ja taitoa. Sinähän sentään olet esitellyt täällä vain seniiliä mokellustasi, mikä ei kovin mairittelevaa kuvaa tasostasi anna.

Esim. tuo mitä puhuit yllä toimivasta siemenestä, on pelkkää tietämättömyyttäsi. Jos vaivautuisit hillitsemään sekoiluasi ja mielummin ottaisit selvää asioista mihin yrität ottaa kantaa niin tietäisit, että synteettisiä siemeniä on tehty.

Eli älä yhtään yritä lässyttää kaljajuttujasi ja muuta skeidaa. Et sinä sillä sitä peitä, että olet pelkkä pelle, joka ei tiedä mistään mitään. Mene kysymään siltä tohtoriltasi neuvoja, ottakaa vaikka selfie mutta älä käy täälä sillä hillumaan.

• Läksi_jo_lässyttämästä kirjoitti:

"Hyvin olen kirjoitustaidollani pärjännyt, oikein hyvin, kuten perhepiirissä muutkin, monta tohtoria on samassa kuvassa!"

Varmasti olet hyvin pärjännyt tuommoisilla kirjoitustaidoilla. Eihän kaatumaseuroilla sätkimiseen ja hallusinoimiseen mitään kirjoitustaitoa vaadita! Eikä muuten vaikuta tohtorit samassa kuvassa sinun taitoihisi pätkän vertaa... että ihan turhaan leveilet siellä tuolla tavalla toisten saavutuksilla.

"Eli nuku vaan ihan itse vaikka koko päivän kunhan muistat käydä luuukulla lain kertomin välein hakemassa kaljarahasi joista osa on minunkin maksamiani !"

Taitaa olla kuule se tohtori siellä kuvassa joka ne sinunkin rahasi on maksanut. Ainakin jos työhön on vaadittu järkeä ja taitoa. Sinähän sentään olet esitellyt täällä vain seniiliä mokellustasi, mikä ei kovin mairittelevaa kuvaa tasostasi anna.

Esim. tuo mitä puhuit yllä toimivasta siemenestä, on pelkkää tietämättömyyttäsi. Jos vaivautuisit hillitsemään sekoiluasi ja mielummin ottaisit selvää asioista mihin yrität ottaa kantaa niin tietäisit, että synteettisiä siemeniä on tehty.

Eli älä yhtään yritä lässyttää kaljajuttujasi ja muuta skeidaa. Et sinä sillä sitä peitä, että olet pelkkä pelle, joka ei tiedä mistään mitään. Mene kysymään siltä tohtoriltasi neuvoja, ottakaa vaikka selfie mutta älä käy täälä sillä hillumaan.

Oletko sinä ylpeä omasta älystäsi ja käytöksestäsi tällä palstalla?
        Tuleeko hyvä olo kun saa puskanikeillä solvata muita ihmisiä?
        Kerros nyt!

• Oletko sinä ylpeä omasta älystäsi ja käytöksestäsi tällä palstalla?
        Kerros nyt!

Oletko sinä ylpeä omasta älystäsi ja käytöksestäsi tällä palstalla?
        Kerros nyt!

No sinunkaan älysi ei ollut kovin säihkyvää silloin kerran kun et simppeliä jekkua tajunnut, vaan kuvittelit profiilisi tulleen kaapatuksi. Ei näytä älykkäältä kuule uikuttaa täällä, että moisen takia olisi poliisit hälytetty jne. - siis ei näytä hyvältä olit sitten tosissasi tai et, koska paljastuit joko hölmöläiseksi tai valehtelijaksi tai molemmiksi. Mitäs siihen sanot?

• Yöfilosofi

Mitäpä tapahtuisi, ellei kuolemaa olisi? Meillä ei olisi enää seisomapaikkaakaan maan päällä. Ja entä jos eläinkuntakin olisi kuolematon? Kuinka paljon hyttysiä ja rottia ja torakoita ym. kivaa maan päällä olisi? Kuolemattomuus edellyttäisi, ettei tietyn pisteen jälkeen lisäännyttäisi. Ja sitten kaikki olisivat vanhoja kuolemattomia. Ja sehän on nähty, ettei ihmiskunta suostu sääntelemään lisääntymistään, siksi täytyy sotia, kun tulee ahdasta.

Meidän pitää kuolla tullaksemme kuolemattomiksi. Olemmehan me sitä jo nytkin (Aineen häviämättömyyden laki eli massan säilymislaki eli Lomonosovin-Lavoisier'n laki). Tietoisuus saattaa hävitä, liekö suurikaan vahinko. Ehkä itse maapallo on tietoinen ja järjestää maanjäristyksiä, hurrikaaneja, tulivuorenpurkauksia ja tuhotulvia rajoittaakseen tuhoeläintä nimeltä ihminen.

• Miksi ihmisen pitäisi olla jokin maailmankaikkeuden tai edes maapallon tärkein asia?

Koska ihminen kykenee kuvittelemaan niin?

Vaikka ihminen häviää taistelun jopa bakteerille.

• Vielä_täällä

"Ehkä itse maapallo on tietoinen ja järjestää maanjäristyksiä, hurrikaaneja, tulivuorenpurkauksia ja tuhotulvia rajoittaakseen tuhoeläintä nimeltä ihminen."

Noita ilmiöitä on kuitenkin ollut olemassa koko maapallon olemassaolon ajan, ja ihmisen olemassaolon aika siihen verrattuna on häviävän pieni. Enemmän on siis syytä olettaa, että noita ilmiöitä tapahtuu ihan ilman ihmistäkin, luonnon omien lainalaisuuksien vääjäämättömyydestä.

Nuo ilmiöt eivät myöskään kovin tehokkaasti rajoita ihmistä, jonka 300 000 -vuotinen menestyskulku on väenpaljoudessa mitattuna ollut eksponentiaalinen. Varmaankin merkittävinen ihmispopulaatiota rajoittanut geologinen ilmiö on ollut Toban "superpurkaus". Voi olla sattumaakin, mutta tuolloin ihmiskunta on ainakin käynyt huomattavan geneettisen pullonkaulan läpi.

Nuo ns. supertulivuoret ovatkin kosmisten impaktien ohella sellainen luonnonvoima, joka pystyisi aiheuttamaan ihmiskunnan lopun. Vaikka kulkutaudit tai sotiminen voisi myös aiheuttaa huomattavaa tappiota väestömäärälle, niin eivät nekään pysty saavuttamaan jokaista maailman kolkkaa samoin kuin massiivinen vulkaanisperäinen tai impaktista aiheutuva ilmastohäiriö.

Superpurkausten ja kosmisten impaktien frekvenssi on sitä luokkaa, että nyt ei ole odotettavissa tuhoa juuri niiltä suunnilta, vaikka yllätyksiäkin varsinkin tuolta taivaalta voi periaatteessa tulla. Ihmiskunnan tulevaisuutta tällä hetkellä eniten uhkaavia ilmiöitä ovat erilaiset superbakteerit (antibioottiresistenssin riistäytyminen lapasesta), ilmastonmuutos ja biodiversiteettikato.

• eikämuriselainkaan
        qwertyilija kirjoitti:

Miksi ihmisen pitäisi olla jokin maailmankaikkeuden tai edes maapallon tärkein asia?

Koska ihminen kykenee kuvittelemaan niin?

Vaikka ihminen häviää taistelun jopa bakteerille.

Joo totta puhut osittain, bakteeri tosin häiritsee foorumia paljon vähemmän kuin erä pienen koiran omistaja!

• Pölvästille
        eikämuriselainkaan kirjoitti:

Joo totta puhut osittain, bakteeri tosin häiritsee foorumia paljon vähemmän kuin erä pienen koiran omistaja!

Eniten tätä foorumia häiritsevät kaltaisesti tyhjänjauhajat, jolla ei koskaan ole mitään varsinaista asiaa keskusteltuihin aiheisiin. Silti pitää tulla rääppimään muita keskustelijoita. Käypä kysymässä niiltä tohtoreiltasi, että mitä mieltä he ovat tuosta pelleilystäsi. Ehkä he antavat sinulle tutin suuhun, että olet vähän aikaa rääkymättä.

• Vielä_täällä kirjoitti:

"Ehkä itse maapallo on tietoinen ja järjestää maanjäristyksiä, hurrikaaneja, tulivuorenpurkauksia ja tuhotulvia rajoittaakseen tuhoeläintä nimeltä ihminen."

Noita ilmiöitä on kuitenkin ollut olemassa koko maapallon olemassaolon ajan, ja ihmisen olemassaolon aika siihen verrattuna on häviävän pieni. Enemmän on siis syytä olettaa, että noita ilmiöitä tapahtuu ihan ilman ihmistäkin, luonnon omien lainalaisuuksien vääjäämättömyydestä.

Nuo ilmiöt eivät myöskään kovin tehokkaasti rajoita ihmistä, jonka 300 000 -vuotinen menestyskulku on väenpaljoudessa mitattuna ollut eksponentiaalinen. Varmaankin merkittävinen ihmispopulaatiota rajoittanut geologinen ilmiö on ollut Toban "superpurkaus". Voi olla sattumaakin, mutta tuolloin ihmiskunta on ainakin käynyt huomattavan geneettisen pullonkaulan läpi.

Nuo ns. supertulivuoret ovatkin kosmisten impaktien ohella sellainen luonnonvoima, joka pystyisi aiheuttamaan ihmiskunnan lopun. Vaikka kulkutaudit tai sotiminen voisi myös aiheuttaa huomattavaa tappiota väestömäärälle, niin eivät nekään pysty saavuttamaan jokaista maailman kolkkaa samoin kuin massiivinen vulkaanisperäinen tai impaktista aiheutuva ilmastohäiriö.

Superpurkausten ja kosmisten impaktien frekvenssi on sitä luokkaa, että nyt ei ole odotettavissa tuhoa juuri niiltä suunnilta, vaikka yllätyksiäkin varsinkin tuolta taivaalta voi periaatteessa tulla. Ihmiskunnan tulevaisuutta tällä hetkellä eniten uhkaavia ilmiöitä ovat erilaiset superbakteerit (antibioottiresistenssin riistäytyminen lapasesta), ilmastonmuutos ja biodiversiteettikato.

>> Noita ilmiöitä [hurrikaaneja ym] on kuitenkin ollut olemassa koko maapallon olemassaolon ajan <<

Totta ja niitä hurrikaaneja ja muita luonnonilmiöitä on myös naapuriplaneetoilla ja osa todella hurjia. Jupiterissakin pyörii pyörremyrsky, joka on paljon isompi kuin maapallo.

• Vielä_täällä
        qwertyilija kirjoitti:

>> Noita ilmiöitä [hurrikaaneja ym] on kuitenkin ollut olemassa koko maapallon olemassaolon ajan <<

Totta ja niitä hurrikaaneja ja muita luonnonilmiöitä on myös naapuriplaneetoilla ja osa todella hurjia. Jupiterissakin pyörii pyörremyrsky, joka on paljon isompi kuin maapallo.

Jep. Kertoo omaa tarinaansa älykkäästi luodun universumin uskottavuudesta. Maailmankaikkeus on lähinnä valtava tyhjiö, jossa risteilee siellä täällä vain pölyhiukkasia ja tappavaa säteilyä. Sitten kun massaa on keskittynyt jonnekin, niin sitä edustavat miljoonien asteiden kuumuutta hehkuvat plasmapätsit, tai koko aika-avaruuden käsittämättömäksi vääntävät mustat aukot. Vaikuttaapa todella paljon juuri ihmistä varten suunnitellulta! Herää tosiaan kysymys, että mihin kaikkea tuota tarvitaan? Onko se joku älykkään mutta hullun kosmisen taikurin ideapaja?

• rentoudujakeskity
        Pölvästille kirjoitti:

Eniten tätä foorumia häiritsevät kaltaisesti tyhjänjauhajat, jolla ei koskaan ole mitään varsinaista asiaa keskusteltuihin aiheisiin. Silti pitää tulla rääppimään muita keskustelijoita. Käypä kysymässä niiltä tohtoreiltasi, että mitä mieltä he ovat tuosta pelleilystäsi. Ehkä he antavat sinulle tutin suuhun, että olet vähän aikaa rääkymättä.

Niin!
        miksi todellakin rääpit muita keskustelijoita?

onko henkinen tilasi niin loppuun käytetty ettei siihen sovi ketään joka epäilee tiedejumalanne kykyjä?
        kokeiletko mölistä aina välillä se saattaa aukaista kireitä hermojanne ja herättäää tiedejumalankin pitkästä unestaan!

• Vielä_täällä kirjoitti:

Jep. Kertoo omaa tarinaansa älykkäästi luodun universumin uskottavuudesta. Maailmankaikkeus on lähinnä valtava tyhjiö, jossa risteilee siellä täällä vain pölyhiukkasia ja tappavaa säteilyä. Sitten kun massaa on keskittynyt jonnekin, niin sitä edustavat miljoonien asteiden kuumuutta hehkuvat plasmapätsit, tai koko aika-avaruuden käsittämättömäksi vääntävät mustat aukot. Vaikuttaapa todella paljon juuri ihmistä varten suunnitellulta! Herää tosiaan kysymys, että mihin kaikkea tuota tarvitaan? Onko se joku älykkään mutta hullun kosmisen taikurin ideapaja?

Jos kaiken takana on Luoja, niin on tainnut moponsa karata pahemman kerran.
        Pisti alulle jotain, jota ei enää kyennytkään hallitsemaan.

• Pölvästille
        rentoudujakeskity kirjoitti:

Niin!
        miksi todellakin rääpit muita keskustelijoita?

onko henkinen tilasi niin loppuun käytetty ettei siihen sovi ketään joka epäilee tiedejumalanne kykyjä?
        kokeiletko mölistä aina välillä se saattaa aukaista kireitä hermojanne ja herättäää tiedejumalankin pitkästä unestaan!

Menehän nyt ottamaan jo lääkkeesi. Sinun täytyy nähdä harhoja tai olla vakavasti pakkomielteinen kun kokoajan jankutat jostain tiedejumalasta. Teitä kaatumaseuralaisia on varoitettu, että pääkoppanne saattaa kärsiä kun sätkitte siellä lattioilla pyhän hengen houreissa. Katso nyt itseäsi!

• qwertyilija kirjoitti:

Jos kaiken takana on Luoja, niin on tainnut moponsa karata pahemman kerran.
        Pisti alulle jotain, jota ei enää kyennytkään hallitsemaan.

Eikä muuttanut suunnitelmaansa vaikka asian tiesi...

• a-teisti kirjoitti:

Eikä muuttanut suunnitelmaansa vaikka asian tiesi...

Niinpä, kaikkitietävä, joka ei etukäteen tiennyt tekojensa seurauksia. Jokin ei nyt täsmää.

• qwertyilija kirjoitti:

Niinpä, kaikkitietävä, joka ei etukäteen tiennyt tekojensa seurauksia. Jokin ei nyt täsmää.

Ajatellaanpa syntiinlankeemusta. Jumala itse loi mahdollisuuden langeta. Yhden houkuttelevan puun, viekoittelevan eläimen ja vapaan tahdon. Tätä luomistyötään säesti sitten kiellolla.

Jokainen järjellä varustettu ihminen ymmärtää syntiinlankeemuksen olevan väistämätön seuraus noin paskasta suunnitelmasta. Kelvoton kehitelmä sillä tietenkin joku jossakin vaiheessa lankeaa kun populaatio kasvaa.

Jumala ei tätä kai sitten ymmärtänyt? Saattoi olla hämmästys melkoinen kun jo toinen maailman ihmisistä lankesi.

• VaikeaKuvitella

Olisiko kuolematon ihminen enää ihminen laisinkaan?

Ihan uteliaisuudesta olisi kiva tietää, millaista "elämää" uskikset odottavat taivaassa elettävän?

• >Ihan uteliaisuudesta olisi kiva tietää, millaista "elämää" uskikset odottavat taivaassa elettävän?

Saahan sitä utelias olla, mutta voin vakuuttaa että mitään konkreettista ei niistä irtoa. Ikuiset Karitsan häät ovat täysin absurdi juttu, mutta semmoinen ei tunntu noita pahvipäitä haittaavan yhtään.

Veikkaan, että Taivaan olojen tarkempi pohtiminen voisi kylvää "uskovaan" epäuskon siemenen eikä sitä siksi harrasteta. Epäuskohan on kuolemansynneistä kauhein.

• näillämennääntaas
        RepeRuutikallo kirjoitti:

>Ihan uteliaisuudesta olisi kiva tietää, millaista "elämää" uskikset odottavat taivaassa elettävän?

Saahan sitä utelias olla, mutta voin vakuuttaa että mitään konkreettista ei niistä irtoa. Ikuiset Karitsan häät ovat täysin absurdi juttu, mutta semmoinen ei tunntu noita pahvipäitä haittaavan yhtään.

Veikkaan, että Taivaan olojen tarkempi pohtiminen voisi kylvää "uskovaan" epäuskon siemenen eikä sitä siksi harrasteta. Epäuskohan on kuolemansynneistä kauhein.

Ei taivaasta kukaan uskovainen paljoa tiedä, eikä Raamatun ilmoitus siitä sitä paljoa selvennä.

Uskovat uskovat sen tähden, tai ainakin itse niin teen, että uskovat olevan parempi paikka ja pahempi paikak jokaiselle kuolemansa jälkeen ja haluavat päästä sinne parempaan osaan.

se mitä siellä sitten on, se selviää ajallaan, joka tapauksessa näkisin olevan kohtuulisen järkevää pyrkiä pääsemään siitä osalliseksi koska sellainen vaihtoehto on ihmispololle annettu.

SAanoisin sillä ääoolla jolla itseni on varustettu, että jos ei sitä mahdollisuutta käytä, kyseessä taitaa olla se kuuluisa pahvipää!

• Näilläkin_mennään
        näillämennääntaas kirjoitti:

Ei taivaasta kukaan uskovainen paljoa tiedä, eikä Raamatun ilmoitus siitä sitä paljoa selvennä.

Uskovat uskovat sen tähden, tai ainakin itse niin teen, että uskovat olevan parempi paikka ja pahempi paikak jokaiselle kuolemansa jälkeen ja haluavat päästä sinne parempaan osaan.

se mitä siellä sitten on, se selviää ajallaan, joka tapauksessa näkisin olevan kohtuulisen järkevää pyrkiä pääsemään siitä osalliseksi koska sellainen vaihtoehto on ihmispololle annettu.

SAanoisin sillä ääoolla jolla itseni on varustettu, että jos ei sitä mahdollisuutta käytä, kyseessä taitaa olla se kuuluisa pahvipää!

No ÄO:si ei kuitenkaan riittänyt perustelemaan, että miksi olisi mitään järkevää syytä uskoa siihen, että nuo ajattelemasi vaihtoehdot olisivat totta.

• olkaaniinhyvät
        Näilläkin_mennään kirjoitti:

No ÄO:si ei kuitenkaan riittänyt perustelemaan, että miksi olisi mitään järkevää syytä uskoa siihen, että nuo ajattelemasi vaihtoehdot olisivat totta.

Ääooni kertoo sen ihan samalla totuudella kuin omasi sen kieltää.

edelleen on paljon muita todisteita joita on tosin turha sinulle kertoa.

sokealle on nääs ylen vaikeaa kertoa väreistä ja maisemista.

pyydä tiedejumalaasi rakentamaan yksi itävä siemen niin katsahdan siihen kyllä hetken pitempään kuin nyt.

• Näilläkin_mennään
        olkaaniinhyvät kirjoitti:

Ääooni kertoo sen ihan samalla totuudella kuin omasi sen kieltää.

edelleen on paljon muita todisteita joita on tosin turha sinulle kertoa.

sokealle on nääs ylen vaikeaa kertoa väreistä ja maisemista.

pyydä tiedejumalaasi rakentamaan yksi itävä siemen niin katsahdan siihen kyllä hetken pitempään kuin nyt.

Ai sinä olet tuo sama ölisijä, jolla on oikein tohtorikin kuvassa todistamassa, että priimaluokkaa muka edustat. No se siitä sitten. Olishan se pitänyt arvata, ettei teikäläisiltä mitään järkevää vastausta saa. On se hassua, että te "tosiuskovaset" osaattekin olla tuollaisia valehtelevia paskahousuja.

Nimittäin kenellekään ei todisteita pyydeltäessä mene läpi tuommoinen vastaus, että "onhan niitä mutta en minä kerro". Jossain ala-asteella tuommoinen oli varmaan sitä huippuargumentointia, että joo minulla on tonnin seteli mutta en näytä sitä. Tyhjät tynnyrit kolisevat kun" tosiuskovainen" todistaa väkevästi! Hah-hah, sanon ma.

• näillämennäänlujaa

Ai sinä olet tuo sama ölisijä, jolla on oikein tohtorikin kuvassa todistamassa, että priimaluokkaa muka edustat. No se siitä sitten. Olishan se pitänyt arvata, ettei teikäläisiltä mitään järkevää vastausta saa. On se hassua, että te "tosiuskovaset" osaattekin olla tuollaisia valehtelevia paskahousuja.

Nimittäin kenellekään ei todisteita pyydeltäessä mene läpi tuommoinen vastaus, että "onhan niitä mutta en minä kerro". Jossain ala-asteella tuommoinen oli varmaan sitä huippuargumentointia, että joo minulla on tonnin seteli mutta en näytä sitä. Tyhjät tynnyrit kolisevat kun" tosiuskovainen" todistaa väkevästi! Hah-hah, sanon ma.

SInä taidat olla navetassa kasvanut kun olet omaksunut tuon ainoan ilmaisun eli mölinän kuvaamaan kanssaeläjiäsi!

Koita nyt vaan kasvaa sieltä ulos ja uskoa, että olet umpisokea etkä mitään käsitä USKON asioista.

Opettele muutenkin edes alkeelliset käytöstavat jos meinaat olla minimissään uskottava tuossa tiedejumalasi uskomisessa.

• sossupummille

Mikset ole työelämässä?

• Näilläkin_mennään
        näillämennäänlujaa kirjoitti:

SInä taidat olla navetassa kasvanut kun olet omaksunut tuon ainoan ilmaisun eli mölinän kuvaamaan kanssaeläjiäsi!

Koita nyt vaan kasvaa sieltä ulos ja uskoa, että olet umpisokea etkä mitään käsitä USKON asioista.

Opettele muutenkin edes alkeelliset käytöstavat jos meinaat olla minimissään uskottava tuossa tiedejumalasi uskomisessa.

""SInä taidat olla navetassa kasvanut kun olet omaksunut tuon ainoan ilmaisun eli mölinän kuvaamaan kanssaeläjiäsi!"

Kun sinä kerran olet se, joka täällä mölisee, niin se ei kerro minun omaksumistani asioista mitään. Älä siis yritä projisoida.

"Koita nyt vaan kasvaa sieltä ulos ja uskoa, että olet umpisokea etkä mitään käsitä USKON asioista."

Koeta sinä tohtorisväen pätijä kuule ensinnäkin selvittää mitä eroa on koettamisella ja koittamisella. Sen jälkeen voit yrittää opetella muodostamaan semanttisesti järkeviä lauseita, ettet ainiaan suoltaisi tuollaista hätäpaskottua töhnää tänne. Miksipä minä nyt haluaisin uskoa olevani sokea kun tiedän osaavani nähdä?

Ja jos minä kerran en voi mitään käsittää uskon asioista, niin miksi sinä minuun käytät aikaasi? Miten se voisi sinua tai ketään muutakaan hyödyttää? Miksi et mene leikkimään sinne kaatumaseurallesi omiesi joukkoharhoihin? Mitä kuvittelet saavuttavasi sillä, että ylimielisesti selostat palstan ateisteille, etteivät he voi ymmärtää uskosi perusteita?

Noihin kysymyksiin jos käyttäisit hetken aikaa niin ehkä tajuaisit, että sinä häviät tällaiset debatit automaattisesti. Sinun toiminnallasi ei ole mitään perustaa. Et ole täällä keskustelemassa. Olet vain ilmoittamassa, että "minulla on todisteet mutta minä en näytä niitä teille". Tuo on pelkkää pelleilyä.

"Opettele muutenkin edes alkeelliset käytöstavat jos meinaat olla minimissään uskottava tuossa tiedejumalasi uskomisessa."

Mikä sinä olet ketään neuvomaan käytöstavoissa? Ja miten muka käytöstavat liittyvät liittyvät siihen mihin uskotaan? Ja mikä ihmeen tiedejumala? En minä usko jumaliin. Usko sinä vain kaikessa rauhassa jumalsatuihisi, mutta älä oleta muidenkin olevan niin tyhmiä. Huomaatkohan itsekään, miten joudut joka kommentissa keksimään jotain ihan ohi aiheen vedettyä paskaa kuten ne kaljajuttusi, rahoitusjuttusi ja tohtorisvalokuvatoverisi? Sinulla ei ole mitään sanottavaa, vaan olet täällä vain jauhamassa paskaa.

• taasmennäänjalujaa

No kertokaa nyt t e jotka " ette ole niin tyhmiä kuin uskovaiset x 100 muuta solvausta" milloin teidän "jumalanne " saa aikaan sen yhden itävän siemenen?

miksi joka päivä syötte tyhmien uskovaisten Jumalan kasvattamaa leipää?

vai ette suinkaan nyt niin alals sentään ole vaipuneet, että ihan sattumanleipää jauhatte!

Anteeksi ny,t tekstissä saattaa olla vaihteleva määrä kieliopillisia ongelmia, minkä ei kuitenkaan pitäisi olla suuri ongelma sisällön ymmärtämisessä ok !

• Minä en syö kenenkään kasvattamaa leipää vaan ihan leipurien leipomaa ja uunissa paistamaa.

Onko hihhulit keksinyt tavan kasvattaa leipää? Kerro lisää niin nauretaan sillekkin.

• Leivänkasvattajista
        MrMorden_ kirjoitti:

Minä en syö kenenkään kasvattamaa leipää vaan ihan leipurien leipomaa ja uunissa paistamaa.

Onko hihhulit keksinyt tavan kasvattaa leipää? Kerro lisää niin nauretaan sillekkin.

Eivät hihhulit varmaan ole keksineet, mutta he varmaan luulevat, että leipä kasvaa puussa. Vielä ihmettelevät, että heitä solvataan. Juu ei ole kirjoitusvirheiden määrä se ongelma, vaan ongelma on heidän kovin vähäiset tietonsa tästä maailmasta. Mutta toisaalta hehän käyttävätkin kaiken aikansa jonkin toisen maailman perään haikailleessaan.

• Kiihkoteismin_hedelmistä

Niin sitä taas uskovat todistavat väkevästi. Tehtailevat pilanpäiten tämmöisiä palstan aiheeseen liittymättömiä aloituksia, ja äksyilevät ja räyhäävät nämäkin ihan sekaisin. Näyttää siltä, että keskusteluun osallistumisen sijaan he haluavat vain sotkea muiden keskustelua. Jos tuo käytös kertoo jotain siitä jumalasta mitä he palvovat, niin voin tyytyväisenä todeta, etten kuulu samaan kastiin enkä tule koskaan kuulumaan.

Niinhän se tietysti on, ettei uskonto välttämättä tee ihmisestä kusipäätä. Noiden kusipäiden tapauksissa se kuitenkaan ei ole heitä yhtään auttanut. Lienee ennemmin pahentanut tilannetta. Jos pohditaan tätä asiaa esim. moraalin kannalta, niin mitä tuo heidän käytös kertoo? Miten he perustelevat käytöksensä jumalansa edessä? Mikä ihmeen jumala voi hyväksyä tuollaisen käytöksen tai palkita siitä?

Nuo asiat ovat minua askarruttaneet, kun olen seurannut tätä meininkiä. Olen tullut sellaiseen lopputulokseen, että tuo tuollaisten tyyppien usko ei välttämättä ole ollekaan sellainen samanlainen asia kuin joillain toisilla se usko on. Se usko siis ei ole mikään pyhä vakaumus, vaan jotain ihan muuta.

Minusta tuntuu, että noille räyhääjille usko on vain tekosyy saada käyttäytyä miten tahansa. Heidän ei tarvitse perustella mitään, kohdella ketään reilusti ja asiallisesti. Heidän ei tarvitse noudattaa mitään tavallisia käytäntöjä ja menettelyitä ajattelussa, keskustelussa, argumentaatiossa tai missään. Heille mikä vain voi olla mitä vain. Mikä vain on vapaata riistaa kiusaamisen ja häiriköinnin pakonomaisten tarpeitten toteuttamiseen.

Jos uskoisin demoneihin, niin minusta näyttäisi varmasti siltä, että nuo "tosiuskovat" ovat ennemmini joidenkin pahojen henkien riivaamia kuin siinä samanlaisesa uskossa missä heidän asiallisesti käyttäytyvät uskontoverinsa näyttävät olevan. Asialliset uskovathan pystyvät keskustelemaan täällä kaikenlaisten ihmisten kanssa, mutta nuo uskonräyhääjät vain hyökkäävät kenen tahansa kimppuun kuin hyeenalauma.

Tuo uskonräyhän maailma vaikuttaa enemmän sellaiselta katujengiltä tai barbaarijoukkiolta kuin miltään ylevältä ihmisen henkisten taitojen jalostukseen tähtäävältä ryhmältä kunnon ihmisiä. Niinkin vastenmieliseltä kuin tuo näyttää, niin on tuossa hyvä puolensa. Se nimittäin varmasti työntää luotaan jokaisen epäuskoisen ja asiallisen uskovan. Ja noin pienenevät kiihkouskovien räyhääjien piirit entisestään, ennen kuin ne kuihtuvat olemattomiin.

Nuo kiihkoteismin hedelmät siis ovat mätiä, mitkä voidaan vain heittää pois korista. Älkäämme siis sekaantuko heidän juttuihinsa. Jatkakaamme asiallista keskustelua täällä katsomusrajoista riippumatta. Älkäämme antako noiden kiihkoilevien räyhääjien sotkea tätä palstaa enempää. Ehdotan jokaiselle, joka arvostaa asillista keskustelua, sitoutumista siihen, että noita ilmiselviä häiriköitä kartetaan. Heidät on helppoa sivuuttaa kun vain muistaa, ettei heidän jokaiseen provokaatioonsa tarvitse tarttua. Näin pysyy hedelmäkori puhtaana ja mieli hyvänä!

• Osaatko sinä omasta mielestäsi keskustella ?

• Juu, et ole etkä osaa. Mitä sille asialle voisi tehdä, ehdotuksia?

Osaatko sinä omasta mielestäsi keskustella ?

Osaatko keskustella typeryydestäsi lettas-tapauksessasi?

Juu, et ole etkä osaa. Mitä sille asialle voisi tehdä, ehdotuksia?

Niin et tosiaan sinäkään osaa, näköjään.

• Tässäpä kohtalaisen mielenkiintoinen juttu eliöistä, jotka "eivät kuole":

bbc.com/earth/story/20150622-can-anything-live-forever

Tokihan nuo käytännössä kuolevat joskus, koska ne tavalla tai toisella tuhoutuvat olosuhteiden pakosta (saalistus, onnettomuudet yms.), mutta jos olosuhteita ei tarvitsisi ottaa huomioon, ja tarkasteltaisiin vain noiden olioiden solujen uusiutumiskykyä, niin ne olisivat siltä osin "kuolemattomia".

Teoriassa ihmisenkin ikääntymisen aiheuttavat tekijät voitaneen selvittää ja mitätöidä jollakin geeniteknologisella menetelmällä hamassa tulevaisuudessa. Tämä ei tietenkään vielä tekisi ihmisestä kuin vain ikääntymättömän. Samalla pitäisi kuitenkin ratkaista syövät ja monet muut, jotta elinikä normaalista pitenisi huomattavasti. Eikä ihminen tuon kaiken jälkeenkään voisi olla kuolematon, koska olosuhteet tavalla tai toisella niittävät kaiken lopulta.

• Yöfilosofi

Stephen Hawking tuli tulokseen, että universumin synnyssä ei tarvittu Jumalaa. Pian sen jälkeen hän kuoli.
      Hän ei selittänyt, mistä se universumin painoinen alkuatomi tuli joka räjähti.

Ketjusta on poistettu 26 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      145
      3076
    2. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      108
      2493
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      50
      2492
    4. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      239
      2161
    5. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      246
      1771
    6. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      462
      1730
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      101
      1719
    8. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      9
      1614
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      1567
    10. R.I.P. Kristian Antila

Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi
      Maailman menoa
      22
      1384
    Aihe