Kysymyksia 1.7 varten sekä vinkkejä taksiyritäjäl.

taksimania

Siis 1.7 voi trafilta hakea verkkopankki tunnuksilla taksinkuljettajan ammattiajoluvan.
Mistä siis haetaan sitten taksiliikenneluvan?
Kun pelkällä taksinkuljettajan ammattiajoluvalla ei saa toimia taksiyrittäjänä.
Oletteko ajatellut hoitaa liikkumisen lähtö paikasta paikkaan B niin navigaattorilla vai esm tabletilla joka on autotelineessä koelaudalla, jossa on esm google maps yms.. karttapalvelu.
Mitenkä olette sitten ajatellut kyydit hoitaa itellee? tilausvälityskeskus??
Mikä olisi kätevin ja helpoin maksupääte?
Mitenkä taksamittarin suhteen olette ajatelleet?
Minkä ikäistä kalustoa mallia olette ajatelleet itselleen?
Kaikki tieto aiheeseen olisi kovasti tervetullutta Kiitos! :)

56

1428

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TrolollooooSulle

      Ota nyt ihan ensiksi selvää miten saat ammattipätevyyden taksin ajamiseen. Sulla on tuo tietopohja todella hutera.

      • poutolos

        Ammattimainen henkilöiden kuljettaminen vaatii taksiliikenneluvan, pelkällä taksinkuljettajan ammattiajoluvalla ei saa toimia taksiyrittäjänä.
        Taksiliikenneluvan myöntämisen edellytykset:

        Oikeustoimikelpoisuus.
        Hyvämaineisuus.
        Kyky vastata taloudellisista velvoitteista.
        Pysyvä ja tosiasiallinen toimipaikka Suomessa.


    • AnnaMumKaikkiKestää

      Tällasia ”yrittäjiä” on Suomeen havittelemassa, ei oo tietoa mistään mitään?! Voi hyvä luoja! Kuka pelastaa taksialan? Persiilleen menee!

      • TeppoTaxi

        Aloittajan älyllä varustetusta ilmiselvästä trollista ei tule koskaan taksiautoilijaa. Ole huoleti. Noita haihattelijoita on suoli24 pullollaan.


    • Ääliöberseperi

      Kaikki tänne kirjoittelevat urpoja apinoja runkkareita ja sitte tää saatanan runosmäen runnkkari täys pakkohoito potilas...taksi alan tulevaisuus ...

    • Kriirilli

      En oo kyll tyhmempii vastauksia kuullut ikinä tällä palstalla kundi kysyy ihan selvästi mitä haluaa tietää taksimuutoksista ja neuvoja uusien laitteiden käytöstä. Ja porukka vaa mollaa minkä kerkee. Huh huh

      • Huhuhuhhhhuuuu

        Sinäkin varmaan alat yrittäjäksi alalle, josta ei ole hajuakaan? Luulisitko pärjääväsi ihan ummikkona? Huh huh itselles


      • 876gjkläkfa

        Jos yrittäjäksi aikova hakee tietoa tulevasta toimialastaan suomi24:stä, on todella syytä pilkata kaikin keinoin


      • aulikkinAK
        876gjkläkfa kirjoitti:

        Jos yrittäjäksi aikova hakee tietoa tulevasta toimialastaan suomi24:stä, on todella syytä pilkata kaikin keinoin

        Lainaten aloittajaa """""Kaikki tieto aiheeseen olisi kovasti tervetullutta"""
        Eiköhän hän ole jo tarkasti jo lukennut jokaisen artikkelin, uutisen uudesta 1.7 alkavasta mullistuksesta ja tutkinut trafin Uudeksi taksiyrittäjäksi 1.7.2018 sivun kanssa.
        Ja ymmärettävää on se jos on alkamassa yrittjäksi niin luonnollisesti sitä tietysti kysytään sekä luetaan jokaisesta mahdollisesta paikasta, enä näe tuossa mitään pahaa.
        Pahaa näen siinä että ihmiset ihan anonyyminä viitsii edes vastaa törkeästi tuleville reippaile taksinajajille, jos ei ole sitä aihetta antaa mitä aloittaja haluaisi enenmmän tietää niin ei sitä kannata sillon lähtee vastaamaan yhtään mitään.
        Koska kysyjä ei tieltä eksy!
        itse en voi antaa tarkempii tietoja maksupäätteistä tai tabletteistä mitään tietoa taksi hommissa koska en ole alkamassa taksinkuljettajaksi tosin odotan innolla uusia yrittäjä koska liikun useammiten taksilla.
        Aloittajaa neuvon esm kysymään trafin sähköisestä viestistä heiltä ne kysymykset mitkä sinua askarruttaa lähinnä näissä lupa asioissa.
        Maksupäätteet voit kysyä niiltä firmoilta jotka vuokraavat ja myyvät niitä liikkuvaan myyntiin kertovat varmasti miellellään ja opastaa sinua siinä.


      • Onnea.yritykselle
        aulikkinAK kirjoitti:

        Lainaten aloittajaa """""Kaikki tieto aiheeseen olisi kovasti tervetullutta"""
        Eiköhän hän ole jo tarkasti jo lukennut jokaisen artikkelin, uutisen uudesta 1.7 alkavasta mullistuksesta ja tutkinut trafin Uudeksi taksiyrittäjäksi 1.7.2018 sivun kanssa.
        Ja ymmärettävää on se jos on alkamassa yrittjäksi niin luonnollisesti sitä tietysti kysytään sekä luetaan jokaisesta mahdollisesta paikasta, enä näe tuossa mitään pahaa.
        Pahaa näen siinä että ihmiset ihan anonyyminä viitsii edes vastaa törkeästi tuleville reippaile taksinajajille, jos ei ole sitä aihetta antaa mitä aloittaja haluaisi enenmmän tietää niin ei sitä kannata sillon lähtee vastaamaan yhtään mitään.
        Koska kysyjä ei tieltä eksy!
        itse en voi antaa tarkempii tietoja maksupäätteistä tai tabletteistä mitään tietoa taksi hommissa koska en ole alkamassa taksinkuljettajaksi tosin odotan innolla uusia yrittäjä koska liikun useammiten taksilla.
        Aloittajaa neuvon esm kysymään trafin sähköisestä viestistä heiltä ne kysymykset mitkä sinua askarruttaa lähinnä näissä lupa asioissa.
        Maksupäätteet voit kysyä niiltä firmoilta jotka vuokraavat ja myyvät niitä liikkuvaan myyntiin kertovat varmasti miellellään ja opastaa sinua siinä.

        Voi voi. Että pitää kysyä Suoli24:stä ”reippaan taksinajajan” tietoja, kun ei tiedä alasta yhtään mitään. Yrittäminen on sen verran kovaa Suomessa, ettei yrittäminen onnistu tosta vaan ilman vankkaa tietämystä alasta ja alan kuluista ja tuotoista. Vaan omapahan on asianne, mitäpä teidän tuleva konkurssinne minulle kuuluu.

        Taksinkuljettajan ajolupaa ei muuten hankita pankkitunnuksilla, kuten aloitta luulee, vaatii paljon muutakin.

        Tiedättekö, etta taksin ammattiliikennevakuutukset maksavat kaksin-kolminkertaisesti siviiliautoon verrattuna, eli tästä on hyvä alkaa. Tiedättekö, paljonko taksin pitää tienata joka päivä, että selviää pakollisista menoista?

        Perusasiaoiden pitää olla perustavanlaatuisesti kunnossa, jos mielii yrittäjäksi ja niitä ei Suoli24:stä saa.

        Onnea vaan, tarvitsette sitä.

        Tiedoksenne, oman lupani vein pois, koska alalla ei ole hyvää tulevaisuutta.

        T. 30 vuotta taksiyrittäjänä (tietoa siis on)


      • Newtaxiyoungmen

        Täällä on lisäksi myös uusi taksiyrittjäksi alkava miehen alku
        En itsekkään tiedä kaikkea. Mutta ihan trafin neuvojen mukaan aijon kummiskin aloittaa tämän mahdollisuuden. Itse alotan tätä pakettia vetämään trafin sivulta jossa on tämä otsikko
        ***Uudeksi taksiyrittäjäksi 1.7.2018 alkaen
        Suunnitteletko uudeksi taksiyrittäjäksi ryhtymistä 1.7.2018 alkaen? Tähän on koottu kaikki vaatimukset, jotka koskevat uutta taksiyrittäjää.***
        Trafin mukaan Nopein tapa saada lupa on hakea sitä sähköisesti 1.7.2018 alkaen. Eli siis alotan ihan näiden ohjeiden mukaan vetämään tätä pakettia eteenpäin.
        Maksupäätteen ajon selvittää niiltä jotka vuokraa niitä.
        Luultavasti ostan samsung tabletin ja autotelineen karttapalveluihin varten. sekä lisäksi pienenmpi navi tuulilasissa kiini vara hädälle.
        Auto minulla on jo sopiva diesel farmari.
        Taksikupu hinta noin 220,- kupu katsotaan sitten kun lupa asiat kunnossa.
        Nettisivut laitan pystyy kun kaikki asiat on jo selvillä vesillä.
        Hinnasto tulee luultavasti olemaan minulla että se on se hinta mitä sovitaan ennen matkan vahvistamista vaikka siinä olisi kolme muuta henkeä lisäksi eli en tule perimään lisämaksuja muista henkilöistä.
        Olen tietoinen siitä että ammattilikkennevakuutukset maksaa maltaita mutta ne on kaikki maksettava aivan aluksi ihan itse omasta pussistaan kaikki auton kulut nettiyhteydet maksupäätten vuokraus vakuutukset yms menee ihan omasta pussista maksuun. Koska näin alussa tosta taksipyörityksestä ei tule mitään käteen siitä on pelkkää kulua ja menoa joka on ainoastaan maksettava ihan itse. Sitä voi vain vuoden 2019 loppua ja 2020 alkua katsoo sillee että jos silloin se alkais vähäsen edes tuottaa hedelmää... mutta sitä ennen kaikki on maksettava omasta pussista.
        Jos yrittää voi saada jotain aikaseksi. mutta jos et yritä ja laitat heti jo tässä vaiheessa liinat lukkoon niin et tule saavuttamaan yhtään mitään.


      • PussitTyhjenee
        Newtaxiyoungmen kirjoitti:

        Täällä on lisäksi myös uusi taksiyrittjäksi alkava miehen alku
        En itsekkään tiedä kaikkea. Mutta ihan trafin neuvojen mukaan aijon kummiskin aloittaa tämän mahdollisuuden. Itse alotan tätä pakettia vetämään trafin sivulta jossa on tämä otsikko
        ***Uudeksi taksiyrittäjäksi 1.7.2018 alkaen
        Suunnitteletko uudeksi taksiyrittäjäksi ryhtymistä 1.7.2018 alkaen? Tähän on koottu kaikki vaatimukset, jotka koskevat uutta taksiyrittäjää.***
        Trafin mukaan Nopein tapa saada lupa on hakea sitä sähköisesti 1.7.2018 alkaen. Eli siis alotan ihan näiden ohjeiden mukaan vetämään tätä pakettia eteenpäin.
        Maksupäätteen ajon selvittää niiltä jotka vuokraa niitä.
        Luultavasti ostan samsung tabletin ja autotelineen karttapalveluihin varten. sekä lisäksi pienenmpi navi tuulilasissa kiini vara hädälle.
        Auto minulla on jo sopiva diesel farmari.
        Taksikupu hinta noin 220,- kupu katsotaan sitten kun lupa asiat kunnossa.
        Nettisivut laitan pystyy kun kaikki asiat on jo selvillä vesillä.
        Hinnasto tulee luultavasti olemaan minulla että se on se hinta mitä sovitaan ennen matkan vahvistamista vaikka siinä olisi kolme muuta henkeä lisäksi eli en tule perimään lisämaksuja muista henkilöistä.
        Olen tietoinen siitä että ammattilikkennevakuutukset maksaa maltaita mutta ne on kaikki maksettava aivan aluksi ihan itse omasta pussistaan kaikki auton kulut nettiyhteydet maksupäätten vuokraus vakuutukset yms menee ihan omasta pussista maksuun. Koska näin alussa tosta taksipyörityksestä ei tule mitään käteen siitä on pelkkää kulua ja menoa joka on ainoastaan maksettava ihan itse. Sitä voi vain vuoden 2019 loppua ja 2020 alkua katsoo sillee että jos silloin se alkais vähäsen edes tuottaa hedelmää... mutta sitä ennen kaikki on maksettava omasta pussista.
        Jos yrittää voi saada jotain aikaseksi. mutta jos et yritä ja laitat heti jo tässä vaiheessa liinat lukkoon niin et tule saavuttamaan yhtään mitään.

        Joo. Oma pussi sitten vaan laulamaan!

        Onnea,


      • PussitTyhjenee
        PussitTyhjenee kirjoitti:

        Joo. Oma pussi sitten vaan laulamaan!

        Onnea,

        Täytyy olla aika suuret pussit, että riittää maksuihin. 😂 Sitä riittää näillä ”nuorilla miehenaluilla” pusseista lypsettävää. 😜 Siltikin, vaikka on suuret pussit, eipä taia olla kuitenkaan niiiiiin suuret, etä sieltä riittäisi lypseävää loputtomiin? Pitäis kai joskus niitä pusseja täyttääkkin, muuten tulee suru. Jos rahasta puhutaan, sitä pitäis olla vuoden 2020 loppuun mennessä semmonen 50.000 - 100.000 €. No, onhan tommonen joka nuoren miehen pussissa suoraan takataskusta revittäväksi, eikö vaan?
        Onkohan nuo ”nuoret miehenalut” tulleet ajatelleeksi, mistä ajattelivat niitä kyytejä ottaa? Ajattelevatko, että kyyditettäviä riittää koko ajan ovenkahvoja repimässä?

        Vaan mitäpä se mulle kuuluu, siitä vaan yrittämään muistaen, on ainakin varoitettu.


    • ggrgrg

      Miksi pitäisi tulevia kilpailijoita neuvoa uudessa tilanteessa ?

      • Kriiirilli

        Ja mistäköhän tiedät tuleeko toi kundi edes ajamaan taksiaan samalla suunnalla kun sinä? Suomi on kummiskin "Vähän isompi maa kuin Monaco.


      • ggrgrg

        Eikö ole aika todennäköistä, että on tuleva kilpailija, kun asemapaikkaa ei enää ole määrätty ?
        Toki jos on lähdössä jonnekin Tsambiaan taksiyrittäjäksi, voin antaa jopa sponssia, että pysyisi siellä.


    • Heronalo

      Kun alat taksiyrittäjäksi tarvitset siis taksiliikenneluvan sekä taksinkuljettajan ammattiajoluvan
      Ja taksiliikennelupa on voimassa 10-vuotta. Että näin.

    • KupuKiinasta
    • Uustaksari

      Kyytei saa, uusia appseja tulossa. Taxify, Tuup, Uber jne samaan aikaan kaikki vaan. Sieltä ajetaan mist tulee.

      Luvan saa trafi.fi ja koe pitää suorittaa. Suoritin sen jo itse koska kävin myös kurssin. Menin hetkeks rengiksi ajelemaan mutta 1.7 alkaa oma.

      Auto on kolme vuotta vanha Volvo V70. Eiköhän se toimi hyvin.

      Maksupäätteksi iZettle tai Verifone tms. En oo vielä päättäny. Uberia varten ei tarvi niin katellaan noita muitakin äppsejä. Luulis et maksupäätteet vähenee niin et ei tarvi ees. Tarkotus ois ettei ois mitään käteiskassaa, mittariakaan ei appsien kanssa tarvi.

      Lataan puhelimelle jonkun taksimittarin jos tolpalta saa kyydin niin sitä varten.

      • Fkdkfkfkd

        Paksupäistä porukkaa riittää.


      • HaukkaAho

        Hyvä sulla on asenne kohdillaan tuleviin hommiin!
        itekki ehkä aloittamassa ainaskin aluksi osaaikaisesti taksihommat omalla autolla.
        Minkälainen muuten toi koe oli sulla? mitä aiheita siellä käydään, minkälainen oli toi paikallistuntemus koe? oliko jotain kompa kysymyksii? olis hyvä jo nyt alkaa harjoitelemaan niin sitten 1.7 jälkeen on hyvin ainaskin sit petrattu kokeeseen.


      • Pimeitäpilvinpimein

        Muista perustaa se toiminimi. Samalla tulet alv velvolliseksi, minimi eläkettä ja ennakkoverot täytyy maksaa. Radion kuuntelusta ja taksin vakuutuksista pitää maksaa. Kirjanpito? Vai meinaatko ettei tarvi perustaa yritystä, ajella vaan...


      • HaukkaAho

        Tere vaa sinullekin ystävä hyvä!
        Minulta löytyy jo ennestään pöytälaatikko osakeyhtiö jonka ajon sitten nimen muuttaa ja lisätä toimialaluokitus taksiliikenne / toimialat Takseja.
        Uusin vaqihdan tilitoimiston uuteen ja näin sitten minulta löytyy kirjanpitäjä.
        Sitten ei jää kun enää suunitella ammattilaisen kanssa suunitella uutta yrityksen logoa. Tiedä vielä monen taksin kyljessä sekin tulee olemaan Hah =) kaikki aikanaan =)


      • Pullshittiä

        ” Lataan puhelimelle jonkun taksimittarin jos tolpalta saa kyydin niin sitä varten. ”

        Ai helvetti, mitä pullshittiä! Että lataa puhelimelle taksamittarin? Miksiköhän sellaista ole aiemmin tehty, jos se olisi vain ”ladattavissa?

        Kyllä meillä vaan on täällä melkosia ideanikkareita, ai hitto! 😜


      • Fiksutpärjääsäet
        Pullshittiä kirjoitti:

        ” Lataan puhelimelle jonkun taksimittarin jos tolpalta saa kyydin niin sitä varten. ”

        Ai helvetti, mitä pullshittiä! Että lataa puhelimelle taksamittarin? Miksiköhän sellaista ole aiemmin tehty, jos se olisi vain ”ladattavissa?

        Kyllä meillä vaan on täällä melkosia ideanikkareita, ai hitto! 😜

        Koska oot tyhmä eikä oo tullut mieleen?


      • Lakimuuttuudorkaa
        Pullshittiä kirjoitti:

        ” Lataan puhelimelle jonkun taksimittarin jos tolpalta saa kyydin niin sitä varten. ”

        Ai helvetti, mitä pullshittiä! Että lataa puhelimelle taksamittarin? Miksiköhän sellaista ole aiemmin tehty, jos se olisi vain ”ladattavissa?

        Kyllä meillä vaan on täällä melkosia ideanikkareita, ai hitto! 😜

        Koska meillä oli typerä laki joka jarrutti kehitystä


      • Pullshittiä
        Fiksutpärjääsäet kirjoitti:

        Koska oot tyhmä eikä oo tullut mieleen?

        Koska tiedän, että taksamittari on kytketty tiukasti anturilla auton pyörän liikkeisiin, eikä mitkään sinetöimättömät värkit ole läpäisseet katsastusta, eikä Kela ole hyväksynyt, eikä tule edelleenkään hyväksymään kuin hyväksytyt taksamittarit. Tyhmyydestä en tiedä, kokemusta alasta on vuodesta 1969 (olitko itse tai edes vanhempasi vielä silloin edes syntyneet?). Olen hankkinut autoihini kymmenkunta erilaista mittaria uutena, joten tiedän aika tarkkaan, mitä viranomaiset vaativat taksamittarilta. Tiedoksenne teille kaikille halukkaille ”uusille taksi-isännille”, vielä ei ole edes selvillä, mitä taksiautoilta ja niiden varusteilta tullaan vaatimaan. Luultavasti vaaditaan nykyaikainen vähäpäästöinen euro 6 normit täyttävä auto taksamittarilla ainakin, nämä selvinnevät tämän kuun loppuun mennessä. Kela-ajoihin nämä tiedetään jo vaadittavan, eli ei taksiin tulla ihan millä vehkeillä vaan. Kun te edes ottaisitte hieman enemmän selvää asioista, ettekä nyt ihan kaikkea roskaa näppiksistänne suoltaisi, sitä mä vaan. Mainittakoon, olen jo luopunut autoistani ja vietän ansaittuja eläkepäiviä. Säälittää vaan te tietämättömät, jotka olette kenties ajaneet taksilla takapenkillä pari kertaa vuodessa Jouluna ja ehkä vappuna. Sieltähän se taksinajo näyttää helpolta ja sieltä takapenkiltä sitten tullaan niin tietäväiseksi ja haukutaan alan konkareita tyhmäksi.

        No, tottakai haluaisin uusien pärjäävän, konkurssi ei ole kenenkään etu, vaan jos varoituksen sanat toimi, on sitten pakko iskeä päätään seinään ja tehdä pahoja virheitä.

        No, ideanikkarit, siitä sitten vaan ideoimaan. Odottakaa kuitenkin, kun virkamiehet toteuttavat lainvalmistelunsa loppuun. Kaikki ei ole vielä selvillä, mitä vaaditaan. Odotettavast nämä selvinnevät kuun vaihteen tienoilla, aika käy vähiin.


      • MorkoneiusTaxia

        Tiedät varmasti paljon taksi alasta jne en ala väittämään vastaa muutakun sen verran että taksamittari ei tule olemaan pakollinen 1.7 lähtien ellei lähtö tapahdu tolpalta, muuten riittä kun ilmoittaa ennen matkan vahvistamista hinnan.
        Toinen juttu on toi sun väittämäsi euro6 luokka joka vastaa 2014 eteen päin oleville autoille.
        Joten tuo ei tule kyllä pätemään ainaskaan. Uudin lain astuessa voimaan 1.7 alkaville yrittäjille on seuraavanlainen ``Taksiautoilla ei uudessa laissa myöskään ikä- tai kuntorajoitusta - tavallista katsastuskelpoisuutta lukuun ottamatta.``
        ``Käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että esimerkiksi perinteisen kalliin arvofarmarin hankkiminen taksikäyttöön ei enää välttämättä kannata.``
        ``Taksiautoja ei myöskään tarvitse varustella kiinteästi siinä määrin kuin ennen, sillä tutun taksimittarin sijaan kuski voi käyttää vaikkapa riittävän luotettavaksi arvioitua sähköistä sovellusta.``
        ``Taksina voivat silloin toimia henkilöauton lisäksi vaikkapa mönkijä, kuorma-auto, linja-auto pakettiauto tai jopa mopoauto.``
        Joten itse ajon täällä pohjanmaan suunnalla ajaa satunnaisesti taksia diesel autollani ja joskus tilausajoja 90-luvun erikois autolla.
        Ymmärrän kyllä teitä vanhoja vanhan liiton taksi maroja mutta se pitää hyväksyy niin että kaikki muuttuu aikanaan, mikään ei ole ikuista ei taksiala eiikä mikään muukaan.
        mutta itse näen tässä uudessa taksilaissa mahdollisuuden tehdä osa aika hommia taksina niin miksipä en tarttuisi näin hyvään tilaisuuteen?


      • TaksiMaalta
        Pullshittiä kirjoitti:

        Koska tiedän, että taksamittari on kytketty tiukasti anturilla auton pyörän liikkeisiin, eikä mitkään sinetöimättömät värkit ole läpäisseet katsastusta, eikä Kela ole hyväksynyt, eikä tule edelleenkään hyväksymään kuin hyväksytyt taksamittarit. Tyhmyydestä en tiedä, kokemusta alasta on vuodesta 1969 (olitko itse tai edes vanhempasi vielä silloin edes syntyneet?). Olen hankkinut autoihini kymmenkunta erilaista mittaria uutena, joten tiedän aika tarkkaan, mitä viranomaiset vaativat taksamittarilta. Tiedoksenne teille kaikille halukkaille ”uusille taksi-isännille”, vielä ei ole edes selvillä, mitä taksiautoilta ja niiden varusteilta tullaan vaatimaan. Luultavasti vaaditaan nykyaikainen vähäpäästöinen euro 6 normit täyttävä auto taksamittarilla ainakin, nämä selvinnevät tämän kuun loppuun mennessä. Kela-ajoihin nämä tiedetään jo vaadittavan, eli ei taksiin tulla ihan millä vehkeillä vaan. Kun te edes ottaisitte hieman enemmän selvää asioista, ettekä nyt ihan kaikkea roskaa näppiksistänne suoltaisi, sitä mä vaan. Mainittakoon, olen jo luopunut autoistani ja vietän ansaittuja eläkepäiviä. Säälittää vaan te tietämättömät, jotka olette kenties ajaneet taksilla takapenkillä pari kertaa vuodessa Jouluna ja ehkä vappuna. Sieltähän se taksinajo näyttää helpolta ja sieltä takapenkiltä sitten tullaan niin tietäväiseksi ja haukutaan alan konkareita tyhmäksi.

        No, tottakai haluaisin uusien pärjäävän, konkurssi ei ole kenenkään etu, vaan jos varoituksen sanat toimi, on sitten pakko iskeä päätään seinään ja tehdä pahoja virheitä.

        No, ideanikkarit, siitä sitten vaan ideoimaan. Odottakaa kuitenkin, kun virkamiehet toteuttavat lainvalmistelunsa loppuun. Kaikki ei ole vielä selvillä, mitä vaaditaan. Odotettavast nämä selvinnevät kuun vaihteen tienoilla, aika käy vähiin.

        Hyvä ja asiallinen kommentti. Kiitos.


      • yrittämisenvapaus
        Pullshittiä kirjoitti:

        Koska tiedän, että taksamittari on kytketty tiukasti anturilla auton pyörän liikkeisiin, eikä mitkään sinetöimättömät värkit ole läpäisseet katsastusta, eikä Kela ole hyväksynyt, eikä tule edelleenkään hyväksymään kuin hyväksytyt taksamittarit. Tyhmyydestä en tiedä, kokemusta alasta on vuodesta 1969 (olitko itse tai edes vanhempasi vielä silloin edes syntyneet?). Olen hankkinut autoihini kymmenkunta erilaista mittaria uutena, joten tiedän aika tarkkaan, mitä viranomaiset vaativat taksamittarilta. Tiedoksenne teille kaikille halukkaille ”uusille taksi-isännille”, vielä ei ole edes selvillä, mitä taksiautoilta ja niiden varusteilta tullaan vaatimaan. Luultavasti vaaditaan nykyaikainen vähäpäästöinen euro 6 normit täyttävä auto taksamittarilla ainakin, nämä selvinnevät tämän kuun loppuun mennessä. Kela-ajoihin nämä tiedetään jo vaadittavan, eli ei taksiin tulla ihan millä vehkeillä vaan. Kun te edes ottaisitte hieman enemmän selvää asioista, ettekä nyt ihan kaikkea roskaa näppiksistänne suoltaisi, sitä mä vaan. Mainittakoon, olen jo luopunut autoistani ja vietän ansaittuja eläkepäiviä. Säälittää vaan te tietämättömät, jotka olette kenties ajaneet taksilla takapenkillä pari kertaa vuodessa Jouluna ja ehkä vappuna. Sieltähän se taksinajo näyttää helpolta ja sieltä takapenkiltä sitten tullaan niin tietäväiseksi ja haukutaan alan konkareita tyhmäksi.

        No, tottakai haluaisin uusien pärjäävän, konkurssi ei ole kenenkään etu, vaan jos varoituksen sanat toimi, on sitten pakko iskeä päätään seinään ja tehdä pahoja virheitä.

        No, ideanikkarit, siitä sitten vaan ideoimaan. Odottakaa kuitenkin, kun virkamiehet toteuttavat lainvalmistelunsa loppuun. Kaikki ei ole vielä selvillä, mitä vaaditaan. Odotettavast nämä selvinnevät kuun vaihteen tienoilla, aika käy vähiin.

        "No, tottakai haluaisin uusien pärjäävän, konkurssi ei ole kenenkään etu, vaan jos varoituksen sanat toimi, on sitten pakko iskeä päätään seinään ja tehdä pahoja virheitä. "

        No ei sieltä kovin korkealta putoa, jos homma ei toimi uusille taksiyrittäjille. Auto on varmaan
        jokaisella, joka uudeksi taksiyrittäjäksi mielii, jolloin aloitus kulut eivät ole suuren suuret.
        Vakuutumaksut on korkeammat ja firma täytyy perustaa, jos ei sellaista jo ole ja yel vakuutus
        pitää olla, jos tulot ylittävät alarajan. Kirjanpito yms. yms.

        Aika nopeasti sen sitten huomaa, jos ei rahaa tule tarpeeksi firmaan, jolloin voi pistää lapun
        luukulle eikä ennätä velkaantua liikaa, mutta aina voi kokeilla ja perääntyä hyvän sään aikana.

        Toiset onnistuu ja toiset ei, niin se vain yritysmaailmassa menee ja 1.7.2018 jälkeen myös
        taksialalla.


      • Ajatmuuttuuhyväksyse
        Pullshittiä kirjoitti:

        Koska tiedän, että taksamittari on kytketty tiukasti anturilla auton pyörän liikkeisiin, eikä mitkään sinetöimättömät värkit ole läpäisseet katsastusta, eikä Kela ole hyväksynyt, eikä tule edelleenkään hyväksymään kuin hyväksytyt taksamittarit. Tyhmyydestä en tiedä, kokemusta alasta on vuodesta 1969 (olitko itse tai edes vanhempasi vielä silloin edes syntyneet?). Olen hankkinut autoihini kymmenkunta erilaista mittaria uutena, joten tiedän aika tarkkaan, mitä viranomaiset vaativat taksamittarilta. Tiedoksenne teille kaikille halukkaille ”uusille taksi-isännille”, vielä ei ole edes selvillä, mitä taksiautoilta ja niiden varusteilta tullaan vaatimaan. Luultavasti vaaditaan nykyaikainen vähäpäästöinen euro 6 normit täyttävä auto taksamittarilla ainakin, nämä selvinnevät tämän kuun loppuun mennessä. Kela-ajoihin nämä tiedetään jo vaadittavan, eli ei taksiin tulla ihan millä vehkeillä vaan. Kun te edes ottaisitte hieman enemmän selvää asioista, ettekä nyt ihan kaikkea roskaa näppiksistänne suoltaisi, sitä mä vaan. Mainittakoon, olen jo luopunut autoistani ja vietän ansaittuja eläkepäiviä. Säälittää vaan te tietämättömät, jotka olette kenties ajaneet taksilla takapenkillä pari kertaa vuodessa Jouluna ja ehkä vappuna. Sieltähän se taksinajo näyttää helpolta ja sieltä takapenkiltä sitten tullaan niin tietäväiseksi ja haukutaan alan konkareita tyhmäksi.

        No, tottakai haluaisin uusien pärjäävän, konkurssi ei ole kenenkään etu, vaan jos varoituksen sanat toimi, on sitten pakko iskeä päätään seinään ja tehdä pahoja virheitä.

        No, ideanikkarit, siitä sitten vaan ideoimaan. Odottakaa kuitenkin, kun virkamiehet toteuttavat lainvalmistelunsa loppuun. Kaikki ei ole vielä selvillä, mitä vaaditaan. Odotettavast nämä selvinnevät kuun vaihteen tienoilla, aika käy vähiin.

        Tiedät varmaan paljon taksialasta tänään. Mikään näistä väittämistä ei kuitenkaan pidä paikkaansa 1.7. jälkeen.


      • Pullshittiä
        Ajatmuuttuuhyväksyse kirjoitti:

        Tiedät varmaan paljon taksialasta tänään. Mikään näistä väittämistä ei kuitenkaan pidä paikkaansa 1.7. jälkeen.

        Jospa te kaikki nyt ensi alkuun odottaisitte, irkamiehet saavat aikaiseksi, eli mitä tullaan taksiautoilta vaatimaan. Hieman ihmettelen, miten nämä alalle aikovat voivat tietää, mitä taksiautoilta lopulta tullaan vaatimaan, kun alalla nyt työskentelevätkään eivät tiedä, vaikka ovat monessa työryhmässä näitä miettimässä?

        Vaikka Trafin sivuilla sanotaann, mitä sanotaan, ei lopullinen muoto vielä(kään) ole selvillä.

        En viitsi aiheesta kanssanne alkaa kinaamaan varsinkaan tällaisella saitilla, jossa luulosta tehdään varma tieto. Mulle on ihan yksi ja hailee, mitä taksialalle tulevaisuudessa tulee tapahtumaan, en ole enää taksinkuljettaja, enkä mikään potentiaalinen taksinkäyttäjäkään. Mitä asiakkailta olen palautetta saanut uudesta taksilaista, he ovat huolissaan ja ihmeissään, miten taksiala päästetään tällaiseen tilaan.

        Itse olen äärettömän helpottunut vietyäni omat lupani pois ja päästyäni oloneuvokseksi ilman mitään taksihuolia.

        Haluan kuitenkin muistuttaa kaikkia, vaikka alaa ollaan vapauttamassa, yhteiskunnallisia taksiyrittäjän velvotteita ei vapauteta millään tavoin, el maksut tulevat säilymään ihan, niin kuin ne ennenkin on olleet. Jos alkava yrittäjä ei näitä velvotteita tiedosta ja alkaa aiheesta tiietävän kanssa väittelemään, tehköön minun puolestani sitten oman mielensä mukaan.

        Lopetan tähän.


      • Yrittäjänäollut
        yrittämisenvapaus kirjoitti:

        "No, tottakai haluaisin uusien pärjäävän, konkurssi ei ole kenenkään etu, vaan jos varoituksen sanat toimi, on sitten pakko iskeä päätään seinään ja tehdä pahoja virheitä. "

        No ei sieltä kovin korkealta putoa, jos homma ei toimi uusille taksiyrittäjille. Auto on varmaan
        jokaisella, joka uudeksi taksiyrittäjäksi mielii, jolloin aloitus kulut eivät ole suuren suuret.
        Vakuutumaksut on korkeammat ja firma täytyy perustaa, jos ei sellaista jo ole ja yel vakuutus
        pitää olla, jos tulot ylittävät alarajan. Kirjanpito yms. yms.

        Aika nopeasti sen sitten huomaa, jos ei rahaa tule tarpeeksi firmaan, jolloin voi pistää lapun
        luukulle eikä ennätä velkaantua liikaa, mutta aina voi kokeilla ja perääntyä hyvän sään aikana.

        Toiset onnistuu ja toiset ei, niin se vain yritysmaailmassa menee ja 1.7.2018 jälkeen myös
        taksialalla.

        Hepposet on perustees ja evääs yrittäjyyteen. Ei näytä hyvältä, eikä sekään, että mietit jo lapun luukulle laittamista, kun et ole vielä aloittanutkaan.

        Hmmm, no, minkäs sulle voit? Oma on asias.


      • vakuutusutaautoiluun
        yrittämisenvapaus kirjoitti:

        "No, tottakai haluaisin uusien pärjäävän, konkurssi ei ole kenenkään etu, vaan jos varoituksen sanat toimi, on sitten pakko iskeä päätään seinään ja tehdä pahoja virheitä. "

        No ei sieltä kovin korkealta putoa, jos homma ei toimi uusille taksiyrittäjille. Auto on varmaan
        jokaisella, joka uudeksi taksiyrittäjäksi mielii, jolloin aloitus kulut eivät ole suuren suuret.
        Vakuutumaksut on korkeammat ja firma täytyy perustaa, jos ei sellaista jo ole ja yel vakuutus
        pitää olla, jos tulot ylittävät alarajan. Kirjanpito yms. yms.

        Aika nopeasti sen sitten huomaa, jos ei rahaa tule tarpeeksi firmaan, jolloin voi pistää lapun
        luukulle eikä ennätä velkaantua liikaa, mutta aina voi kokeilla ja perääntyä hyvän sään aikana.

        Toiset onnistuu ja toiset ei, niin se vain yritysmaailmassa menee ja 1.7.2018 jälkeen myös
        taksialalla.

        Tuo taksivakuutus tulee muuttumaan jossain vaiheessa. Syy miksi nykyisin taksivakuutus on niin kallis johtuu siitä että ajatte niillä ihan uudehkoilla autoilla ja teillä on ammattiliikenne extra vakuutus johon sisältyy asiakas sotkee mehulla penkit, tai maksupääte hajoaa tai tietokone hajoaa ennelta arvaamattomasti tai Ryöstötilanteessa anastetaan käteisvarat sekä rikotaan tietokone.
        Ihan noista tiedän kalliit vakuutukset koostuu. mutta 1.7 lähtien uusien taksiyrittäjien ei tarvitse ajaa pakasta vedetyllä savulasi mersuilla. koska ikä rajoitetta ei ole. Toki taksivakuutus pitää ottaa jokaisen uuden yrittäjän se on ihan selvä mutta yrittäjä päättää ihan itse minkälaisen taksivakuutuksen hän ottaa normaali taksivakuutuksen vai extra taksivakuutuksen. normaali taksivakuutus tulee luonnollisesti olemaan paljon edullisempi kuin nykyisin olevat vakuutukset.


      • kilpailulähestyy
        Yrittäjänäollut kirjoitti:

        Hepposet on perustees ja evääs yrittäjyyteen. Ei näytä hyvältä, eikä sekään, että mietit jo lapun luukulle laittamista, kun et ole vielä aloittanutkaan.

        Hmmm, no, minkäs sulle voit? Oma on asias.

        "Hepposet on perustees ja evääs yrittäjyyteen. Ei näytä hyvältä, eikä sekään, että mietit jo lapun luukulle laittamista, kun et ole vielä aloittanutkaan.

        Hmmm, no, minkäs sulle voit? Oma on asias. "


        Sinulta jäi varmaan huomioimatta seuraava:

        Toiset onnistuu ja toiset ei, niin se vain yritysmaailmassa menee ja 1.7.2018 jälkeen myös
        taksialalla.


      • ggrgrg

        Ei kai tuohon voi sanoa mitään. Usko on vahva. Positiivinen puoli on se, että optimismia tuntuu suomalaisilla riittävän. Enää reilut 3 kk ja sitten ei tarvitse arvailla.


      • YrittäjänOnnea
        ggrgrg kirjoitti:

        Ei kai tuohon voi sanoa mitään. Usko on vahva. Positiivinen puoli on se, että optimismia tuntuu suomalaisilla riittävän. Enää reilut 3 kk ja sitten ei tarvitse arvailla.

        Konkurssista seuraavat uskomattomat kulut ulosotto- ja korkokuluineen. Siitä sitten vaan.

        YRITTÄMÄÄN. Sanovat, että yrittänyttä ei laiteta. Mitä tuo sitten tarkoittaakaan.


      • Dkdkdkf
        kilpailulähestyy kirjoitti:

        "Hepposet on perustees ja evääs yrittäjyyteen. Ei näytä hyvältä, eikä sekään, että mietit jo lapun luukulle laittamista, kun et ole vielä aloittanutkaan.

        Hmmm, no, minkäs sulle voit? Oma on asias. "


        Sinulta jäi varmaan huomioimatta seuraava:

        Toiset onnistuu ja toiset ei, niin se vain yritysmaailmassa menee ja 1.7.2018 jälkeen myös
        taksialalla.

        Näin on. Toiset menestyy, toiset ei. Menestyjät ovat tosin niitä, joilla on selvät tiedot alastaan, jolle aikovat. Mu-tu väki ei tule menestymään.

        Nyt on Suomessa n. 8000 taksia, tulevaisuudessa ehkä 20.000 taksia, tai enemmän, riittääkö ajoa kaikille, kun jo nykyiselläkin määrällä tekee tiukkaa?

        Kuten sanoit, reilun kolmen kuukauden päästä, todellisuudessa syksyllä ollaan viisaampia.


      • vakuutettu
        vakuutusutaautoiluun kirjoitti:

        Tuo taksivakuutus tulee muuttumaan jossain vaiheessa. Syy miksi nykyisin taksivakuutus on niin kallis johtuu siitä että ajatte niillä ihan uudehkoilla autoilla ja teillä on ammattiliikenne extra vakuutus johon sisältyy asiakas sotkee mehulla penkit, tai maksupääte hajoaa tai tietokone hajoaa ennelta arvaamattomasti tai Ryöstötilanteessa anastetaan käteisvarat sekä rikotaan tietokone.
        Ihan noista tiedän kalliit vakuutukset koostuu. mutta 1.7 lähtien uusien taksiyrittäjien ei tarvitse ajaa pakasta vedetyllä savulasi mersuilla. koska ikä rajoitetta ei ole. Toki taksivakuutus pitää ottaa jokaisen uuden yrittäjän se on ihan selvä mutta yrittäjä päättää ihan itse minkälaisen taksivakuutuksen hän ottaa normaali taksivakuutuksen vai extra taksivakuutuksen. normaali taksivakuutus tulee luonnollisesti olemaan paljon edullisempi kuin nykyisin olevat vakuutukset.

        ”Tuo taksivakuutus tulee muuttumaan jossain vaiheessa. ”
        Perustuuko tuo johonkin vankkaan tietoon, vai onko se oman luulosi tuote? Jos perustuu tietoon, liitä joku linkki, jossa tuo tieto varmistetaan?

        Itselläni on taksissani bonukseton taksivakuutus, kasko ja keskeytysvakuutus 500€:n omavastuulla, maksan vodessa 4000 € vakutusmaksua. Ei sisällä mitään muuta, kuin liikennevahingot, normaalin kaskon ja liikenteen keskeytysvakuutuksen, jolla en saa maksetuksi liikenteeseen väliaikaisesti otettua vara-autoa. Mitään oksennuksiia, tietokoneen hajoamisia, ryötöjä ym. se ei korvaa. Mistä nuokin tietosi olet ammentanut?


      • RENEGU

        Siis huomaa kun tätäkin luku janaa tässä lukee niin muutama taksinkuljettaja ja joku näsä viisas kirjottaja on ihan pihalla asioista. TÄSSÄ KIRJOTAN MAHD HELPOKSI TÄMÄN TAKSIVAKUUTUS ASIAN:
        Vanha taksilaki poistuu 30.6.2018 ja uusi astuu voimaan 1.7.2018
        Uudessa laissa lukee 1.7.2018 alkaen Vakuutuksia vaaditaan ainoastaan tavaraliikenteeseen.
        Taksilupa on oltava Ja se on kuljettajan eikä ajoneuvokohtainen.
        1. Yksi lupa riittää yhdelle yrittäjälle, ajoneuvojen määrää ei ole rajoitettu
        2. Voimassaolevalla taksiliikenneluvalla ei ole pakko harjoittaa liikennettä.
        3. Ei enää taksikiintiöitä, ei asemapaikkoja, ei päivystys- ajovelvoitteita.
        4. Jatkossa HUOM: TAKSILIIKENTEELLÄ tarkoitetaan HUOM: "AMMATTIMAISTA HENKILÖIDEN KULJETTAMISTA TIELLÄ henkilöautolla, pakettiautolla, kuorma-autolla tai kolmipyörällä, kevyellä taikka raskaalla nelipyörällä mopoauto (kevyt nelipyörä), kolmipyörä (trike, kolmella pyörällä).
        Lukekaa laki itse tarkkaan finlex.fi ja sieltä Laki liikenteen palveluista.


      • Rekiah

        Mun tietääkseni autossa pitää olla vähintään liikennevakuutus ja 1.7. alk ei ole erikseen mitään taksiautoja joilta vaadittaisiin mitään kalliita taksi vakuutuksia.
        Mutta Ajoneuvo tulee rekisteröidä luvanvaraiseen käyttöön.


      • EiVakuutuksia
        RENEGU kirjoitti:

        Siis huomaa kun tätäkin luku janaa tässä lukee niin muutama taksinkuljettaja ja joku näsä viisas kirjottaja on ihan pihalla asioista. TÄSSÄ KIRJOTAN MAHD HELPOKSI TÄMÄN TAKSIVAKUUTUS ASIAN:
        Vanha taksilaki poistuu 30.6.2018 ja uusi astuu voimaan 1.7.2018
        Uudessa laissa lukee 1.7.2018 alkaen Vakuutuksia vaaditaan ainoastaan tavaraliikenteeseen.
        Taksilupa on oltava Ja se on kuljettajan eikä ajoneuvokohtainen.
        1. Yksi lupa riittää yhdelle yrittäjälle, ajoneuvojen määrää ei ole rajoitettu
        2. Voimassaolevalla taksiliikenneluvalla ei ole pakko harjoittaa liikennettä.
        3. Ei enää taksikiintiöitä, ei asemapaikkoja, ei päivystys- ajovelvoitteita.
        4. Jatkossa HUOM: TAKSILIIKENTEELLÄ tarkoitetaan HUOM: "AMMATTIMAISTA HENKILÖIDEN KULJETTAMISTA TIELLÄ henkilöautolla, pakettiautolla, kuorma-autolla tai kolmipyörällä, kevyellä taikka raskaalla nelipyörällä mopoauto (kevyt nelipyörä), kolmipyörä (trike, kolmella pyörällä).
        Lukekaa laki itse tarkkaan finlex.fi ja sieltä Laki liikenteen palveluista.

        Vakuutuksia vaaditaan ainoastaan tavaraliikenteeseen.....

        Kiitos tiedosta. Mistä älysi on lähtöisin?


      • ÄitiKertoi
        Rekiah kirjoitti:

        Mun tietääkseni autossa pitää olla vähintään liikennevakuutus ja 1.7. alk ei ole erikseen mitään taksiautoja joilta vaadittaisiin mitään kalliita taksi vakuutuksia.
        Mutta Ajoneuvo tulee rekisteröidä luvanvaraiseen käyttöön.

        Äitikö kertoi?

        Oletteko veljäksiä tämän toisen valopään kanssa? Kaksi iälykköä. Hävetkää.


      • Lääkärisi
        RENEGU kirjoitti:

        Siis huomaa kun tätäkin luku janaa tässä lukee niin muutama taksinkuljettaja ja joku näsä viisas kirjottaja on ihan pihalla asioista. TÄSSÄ KIRJOTAN MAHD HELPOKSI TÄMÄN TAKSIVAKUUTUS ASIAN:
        Vanha taksilaki poistuu 30.6.2018 ja uusi astuu voimaan 1.7.2018
        Uudessa laissa lukee 1.7.2018 alkaen Vakuutuksia vaaditaan ainoastaan tavaraliikenteeseen.
        Taksilupa on oltava Ja se on kuljettajan eikä ajoneuvokohtainen.
        1. Yksi lupa riittää yhdelle yrittäjälle, ajoneuvojen määrää ei ole rajoitettu
        2. Voimassaolevalla taksiliikenneluvalla ei ole pakko harjoittaa liikennettä.
        3. Ei enää taksikiintiöitä, ei asemapaikkoja, ei päivystys- ajovelvoitteita.
        4. Jatkossa HUOM: TAKSILIIKENTEELLÄ tarkoitetaan HUOM: "AMMATTIMAISTA HENKILÖIDEN KULJETTAMISTA TIELLÄ henkilöautolla, pakettiautolla, kuorma-autolla tai kolmipyörällä, kevyellä taikka raskaalla nelipyörällä mopoauto (kevyt nelipyörä), kolmipyörä (trike, kolmella pyörällä).
        Lukekaa laki itse tarkkaan finlex.fi ja sieltä Laki liikenteen palveluista.

        Oletko noudattanut saamiasi ohjeita sillä jos et, voit pian päätyä taas suljetulle eikä se viimeksikään ollut kivaa.

        Me voidaan kokeilla sähköä mutta sinun tapauksessa keskustelen kollegoiden kanssa lobotomiasta.


      • LuetunYmmärtäminen
        RENEGU kirjoitti:

        Siis huomaa kun tätäkin luku janaa tässä lukee niin muutama taksinkuljettaja ja joku näsä viisas kirjottaja on ihan pihalla asioista. TÄSSÄ KIRJOTAN MAHD HELPOKSI TÄMÄN TAKSIVAKUUTUS ASIAN:
        Vanha taksilaki poistuu 30.6.2018 ja uusi astuu voimaan 1.7.2018
        Uudessa laissa lukee 1.7.2018 alkaen Vakuutuksia vaaditaan ainoastaan tavaraliikenteeseen.
        Taksilupa on oltava Ja se on kuljettajan eikä ajoneuvokohtainen.
        1. Yksi lupa riittää yhdelle yrittäjälle, ajoneuvojen määrää ei ole rajoitettu
        2. Voimassaolevalla taksiliikenneluvalla ei ole pakko harjoittaa liikennettä.
        3. Ei enää taksikiintiöitä, ei asemapaikkoja, ei päivystys- ajovelvoitteita.
        4. Jatkossa HUOM: TAKSILIIKENTEELLÄ tarkoitetaan HUOM: "AMMATTIMAISTA HENKILÖIDEN KULJETTAMISTA TIELLÄ henkilöautolla, pakettiautolla, kuorma-autolla tai kolmipyörällä, kevyellä taikka raskaalla nelipyörällä mopoauto (kevyt nelipyörä), kolmipyörä (trike, kolmella pyörällä).
        Lukekaa laki itse tarkkaan finlex.fi ja sieltä Laki liikenteen palveluista.

        ” Uudessa laissa lukee 1.7.2018 alkaen Vakuutuksia vaaditaan ainoastaan tavaraliikenteeseen. ”

        Onko luetun ymmärtäminen hukassa? Laissa puhutaan V A K U U K S I S T A!!!

        Sinun kirjoituksesi mukaan taksiliikenteessä ei tarvittaisi lainkaan vakuutuksia, eli mitään vakuutuksia ei tarvita missään?

        Koeta opetella ymmärtämään ero vakuutuksilla ja vakuuksilla.


      • Lopetin
        RENEGU kirjoitti:

        Siis huomaa kun tätäkin luku janaa tässä lukee niin muutama taksinkuljettaja ja joku näsä viisas kirjottaja on ihan pihalla asioista. TÄSSÄ KIRJOTAN MAHD HELPOKSI TÄMÄN TAKSIVAKUUTUS ASIAN:
        Vanha taksilaki poistuu 30.6.2018 ja uusi astuu voimaan 1.7.2018
        Uudessa laissa lukee 1.7.2018 alkaen Vakuutuksia vaaditaan ainoastaan tavaraliikenteeseen.
        Taksilupa on oltava Ja se on kuljettajan eikä ajoneuvokohtainen.
        1. Yksi lupa riittää yhdelle yrittäjälle, ajoneuvojen määrää ei ole rajoitettu
        2. Voimassaolevalla taksiliikenneluvalla ei ole pakko harjoittaa liikennettä.
        3. Ei enää taksikiintiöitä, ei asemapaikkoja, ei päivystys- ajovelvoitteita.
        4. Jatkossa HUOM: TAKSILIIKENTEELLÄ tarkoitetaan HUOM: "AMMATTIMAISTA HENKILÖIDEN KULJETTAMISTA TIELLÄ henkilöautolla, pakettiautolla, kuorma-autolla tai kolmipyörällä, kevyellä taikka raskaalla nelipyörällä mopoauto (kevyt nelipyörä), kolmipyörä (trike, kolmella pyörällä).
        Lukekaa laki itse tarkkaan finlex.fi ja sieltä Laki liikenteen palveluista.

        Ai jumankekka, tästä tulee ihan vitun kivaa 1.7 lähtien, jos tällaisilla tiedoilla ajatellaan lähdettäväksi mukaan taksiyrittäjiksi!!!!!

        1.7.2018 lähtien sitten vasta alkaakin laki ja pykäläviidakko pyörimään oikein toden teolla....


      • petupatu

        Oma kantani on tähän teidän väittelyyn se noi 4000,- ammatti liikenne vakuutukset ( taksi vakuutukset) tulee halpenee tuolla 1.7 nurkilla. vakuutusyhtiöt alkavat myydä edullisimpia paketteja esm osa aikaisille ja sitten jokapäiväisille kuskeille korkeampi hintaisia vakuutuksia.
        Koska yksinkertaisesti esm: jos mopoauton kuljettaja alkaa taksia pyörittää ja istuma paikkoja siinä on kaksi toinen kuskille toinen matkustajalle. niin ei se voi mennä niin että mopoauto taksinkuljettaja maksaa 3000-4000,- vuodessa siitä että saa pokaa heitettyy yhdellä asiakkaalla. ja kuinka nopeesti se edes pystyis ajaa asiakkaan paikasta B:eehen.
        Eli vakuutukset tulevat määräytymään ihan siitä millaisella kulkuneuvolla tulet taksia ajamaan.


      • ValidiKuski
        petupatu kirjoitti:

        Oma kantani on tähän teidän väittelyyn se noi 4000,- ammatti liikenne vakuutukset ( taksi vakuutukset) tulee halpenee tuolla 1.7 nurkilla. vakuutusyhtiöt alkavat myydä edullisimpia paketteja esm osa aikaisille ja sitten jokapäiväisille kuskeille korkeampi hintaisia vakuutuksia.
        Koska yksinkertaisesti esm: jos mopoauton kuljettaja alkaa taksia pyörittää ja istuma paikkoja siinä on kaksi toinen kuskille toinen matkustajalle. niin ei se voi mennä niin että mopoauto taksinkuljettaja maksaa 3000-4000,- vuodessa siitä että saa pokaa heitettyy yhdellä asiakkaalla. ja kuinka nopeesti se edes pystyis ajaa asiakkaan paikasta B:eehen.
        Eli vakuutukset tulevat määräytymään ihan siitä millaisella kulkuneuvolla tulet taksia ajamaan.

        Siis kuinka vaikea on lukea se laki? Ylläoleva viesti missä sanotaan, että taksivakuutusta ei vaadi pitää täysin paikkaansa.

        Nyt eläkeläiset hei, ketään ei kiinnosta teidän näkemykset alasta josta ette tiedä MITÄÄN. Ala josta tiedätte jotain, kuolee 1.7. Ja se ei ole sama kuin ala joka pyörii 1.7. lähtien. Jos siis ei ole parempaa näkemystä, niin pitäkää ne ”neuvot” ja mielipiteet omana tietonanne.


      • VäitänEttäJne
        ValidiKuski kirjoitti:

        Siis kuinka vaikea on lukea se laki? Ylläoleva viesti missä sanotaan, että taksivakuutusta ei vaadi pitää täysin paikkaansa.

        Nyt eläkeläiset hei, ketään ei kiinnosta teidän näkemykset alasta josta ette tiedä MITÄÄN. Ala josta tiedätte jotain, kuolee 1.7. Ja se ei ole sama kuin ala joka pyörii 1.7. lähtien. Jos siis ei ole parempaa näkemystä, niin pitäkää ne ”neuvot” ja mielipiteet omana tietonanne.

        Kiva. Taksit siis ajelevat vakuuttamattomilla autoilla?

        Aina kun jotain väittää, kannattaisi laittaa väitteen tueksi joku linkki laista, josta asia ilmenee. Voit tietysti copy/pasteta sen kohdan laista, jossa tuo ilmenee.

        Tuo myös esiin vakuutusyhtiöiden esitys taksiliikenteen vakuutusmaksuista, kiitos. Näin toimien saatat saada tukea omaperäisille väittämillesi.

        Lue sinäkin sitä lakia niin, että myös ymmärrät lukemasi. Onhan se kuivakkaa tekstiä, sitä on kuitenkin noudatettava.

        Trafi on antanut ohjeistuksia taksiliikenteeseen, laki on sitten ihan erikseen.

        Väittelemälläkö taksilakia tulkitaan, vai miten se meni?


      • TyhymäSä
        ValidiKuski kirjoitti:

        Siis kuinka vaikea on lukea se laki? Ylläoleva viesti missä sanotaan, että taksivakuutusta ei vaadi pitää täysin paikkaansa.

        Nyt eläkeläiset hei, ketään ei kiinnosta teidän näkemykset alasta josta ette tiedä MITÄÄN. Ala josta tiedätte jotain, kuolee 1.7. Ja se ei ole sama kuin ala joka pyörii 1.7. lähtien. Jos siis ei ole parempaa näkemystä, niin pitäkää ne ”neuvot” ja mielipiteet omana tietonanne.

        Oho. Me alalla olevat emme siis tiedä duunistamme mitään ja sinä olet se tiedon mestari?
        Mistä teitä tulee?😎


      • helevettisentäs
        ValidiKuski kirjoitti:

        Siis kuinka vaikea on lukea se laki? Ylläoleva viesti missä sanotaan, että taksivakuutusta ei vaadi pitää täysin paikkaansa.

        Nyt eläkeläiset hei, ketään ei kiinnosta teidän näkemykset alasta josta ette tiedä MITÄÄN. Ala josta tiedätte jotain, kuolee 1.7. Ja se ei ole sama kuin ala joka pyörii 1.7. lähtien. Jos siis ei ole parempaa näkemystä, niin pitäkää ne ”neuvot” ja mielipiteet omana tietonanne.

        On se maailman ihmeellisin asia, jos muutto-auto tarvitsee vakuutuksen, mutta taksi, jossa on useampi koululainen kyydissä, ajelee ilman mitään vakuutuksia.
        Ottakaa nyt jumal... järki käteen ja ajatelkaa edes pikkuhetki ennen kinaamista.


    • Yrittjäx1.7

      Hinnat halpenee asiakkaile. Tarkottaa myös sitä et ajoja tulee olemaan enenmpi ja yhä useampi tulee käyttämään takseja vielä enemmän kun nykyisin. Joten asiaks määrää nousee hintojen tiputtua nykyisestä ja myös taksinkuljettaajille menot pienentyy nykyisestä. Itse ajan vielä renkinä mutta 1.7 alkaen alan yrittämään itsenäisesti. Nykyinen pomoni on käärmeissään kun hänellä ei ole näkemystä mitä mahdollisuuksia uusi taksi laki tuo voimaa hän vain tujottaa et nyt tippuu tulot. Mutta ei ajattele sitä että uusi muutos tuo uusia mahdollisuuksia. Mutta kun on putkinäkö niin minkäs sille minä voin mitään.

      • Suoli24Taksiakatemia

        Käsittämättömiä kirjoitelmia. Ai niin, tämähän onkin suomi24 taksiakatemia, täällä tiedetään sellaisiakin asioita, mitä alalla olevat ei tiedä. Tuokin, että taksinkuljettajan menot pienentyy nykyisestä perustuu mihin? Polttoaineet halpenee, autot halpenee, renkaat halpenee, huolto, korjaus ja varaosakulut halpenee, vakuutusmaksut halpenee, eläkemaksut halpenee, ALV halpenee, veroennakot halpenee, liikennevakuutusmaksut halpenee, palkat pienenee, palkkamenot pienevät, Tel-maksut pienenee, näinkö se tulee menemään? Meinaat, kun automäärät kaksin- kolminkertaistuu, niin taksat halpenee ja taksit elää hyvin valtavine mahdollisuuksineen?

        Muistitko ottaa iltalääkkesi?

        Etteikö alalla oleva isäntäsi muka ymmärtäisi, mitä automäärien lisäys tekee?

        Te suomi24 taksiakatemian käyneet olette sitten niin viisaita, niin viisaita että ihan kateeksi käy....🧐


    • Rrtxcr

      Taksivakuutukset halpenevat 1.7 jälkeen joten voitte unohtaa ne neljän tonnin vuosimaksut.

      • Djdåpäö

        Viitsi alkaa väittelemään kanssanne. Kyllä asiat teille aikanaan selviää - jos osaatte lakia lukea. Joskus tuntuu, ettette osaa edes lukea ja kirjoittaminenkin on kuin ekaluokkalaisella. Tietonne perustuu ilmeisesti suomi24 taksiakatemian tarinoihin? Ne kun ovat niin tosia ja tietäväisiä...


    • gyllmääkituruus

      Täällä voidaan väitellä asioista, joista kukaan ei tiedä vielä mitään.
      Ryhdyn heti yrittäjäksi kun se on mahdollista. Mutta...olen viikkojen ajan soitellut sekä Trafiin että Ely-keskuksiin. Henkilöt jotka ovat johtavassa asemassa eivät koskaan vastaa-olen jättänyt useita soittopyyntöjä-eivät vastaa. Kun kukaan ei vielä tiedä asioita. Ei ole mustaa valkoisella. Auto pitää tilata nyt maaliskuun aikana että sen saa ajoon heinäkuussa. Kukaan ei osaa vastata miten verotus menee. Kuinka nopeasti luvan saa: tuleeko satoja vai tuhansia hakemuksia heti 1.7. Jonkun ne on käsiteltävä. Meneekö tietojärjestelmä tukkoon kun kaikki laittaa sähköisen hakemuksen vuorokauden vaihtuessa!
      Hyvä perneri :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2112
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      172
      1639
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1557
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1358
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1332
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      287
      1182
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1069
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1033
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1032
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      892
    Aihe