Voinko mennä?

siider

Kolmio risteys ja aijon kääntyä vasemmalle..Päätietä tuleva auto on laittanut hyvissä ajoin vilkun vasemmalle niin voinko mennä ensin vaikka tulen kolmion takaa?

13

302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siider

      Auto siis tulee oikealta...

    • PöljäköOlet

      Ajattelit siis mennä kolmion takaa, ja oikealta tulevan auton eteen? Voit tietysti mennä (ellei moottori sammu epäonnistuneessa liikkeelle lähdössä), mutta rumaa jälkeä syntyy sinun kannaltasi sekä risteyksessä että raastuvassa.

    • Cruzeideri

      Voit tietysti, jos ehdit ilman, että etuoikeutettu joutuu hidastamaan takiasi. Jos rytisee, niin syy on sinun. Muista katsoa muukin liikenne.

    • Harkitenvaan

      Muistelisin lukeneeni oikeuden päätöksen jossa päätietä ajava oikealle vilkuttaja otti vilkun pois ja jatkoikin suoraan, ei ollutkaan se risteys mistä piti kääntyä. Kolmion takaa lähti autoilija sillä oletuksella että väylä on vapaa, kolarihan siitä tuli. Kolmion takaa tullut tuomittiin.

      Jos auto jota kolmion takana odotan, laittaa vilkun päälle hyvissä ajoin, lähden kyllä liikkeelle jos sen vaaratta voi tehdä. Talvihan siihen tuo haasteensa, jos jäät sutimaan eikä matka etenekään niin maksajasta ei ole epäselvyyttä jos kolahtaa.

      • Vaan muuttuuko tämä uudessa liikennelaissa. Siis niin, että maksajasta alkaakin olla epäselvyyksiä, ja lakimiehet rikastuvat.


      • Harkitenvaan

        Mitä siitä tulevasta tll:sta on tihkunut tietoa niin näin siinä tullee käymään, kaikista tulee syyllisiä ja vakuutusmaksut nousee samalla kun maksettavat korvaukset pienenevät. Ja yhtiön omistajien kirstu kilisee.


      • selvää.tai.sitten.ei
        Enevpk1 kirjoitti:

        Vaan muuttuuko tämä uudessa liikennelaissa. Siis niin, että maksajasta alkaakin olla epäselvyyksiä, ja lakimiehet rikastuvat.

        Jos/kun uusi liikennelaki hyväksytään ehdotetussa muodossa niin juuri noin tullee käymään, eli maksajan selvittelystä tulee lakimiehille varsinainen rahasampo.


      • olet.hieman.väärässä
        Harkitenvaan kirjoitti:

        Mitä siitä tulevasta tll:sta on tihkunut tietoa niin näin siinä tullee käymään, kaikista tulee syyllisiä ja vakuutusmaksut nousee samalla kun maksettavat korvaukset pienenevät. Ja yhtiön omistajien kirstu kilisee.

        Siitä ei tule tuollaista.


      • Harkitenvaan
        olet.hieman.väärässä kirjoitti:

        Siitä ei tule tuollaista.

        Sulla on jonkinlainen näkemys asiasta, jaa toki meidän kanssa se niin päästään vertailemaan ja osoittelemaan sormella.


      • dippadaadappadii
        Harkitenvaan kirjoitti:

        Mitä siitä tulevasta tll:sta on tihkunut tietoa niin näin siinä tullee käymään, kaikista tulee syyllisiä ja vakuutusmaksut nousee samalla kun maksettavat korvaukset pienenevät. Ja yhtiön omistajien kirstu kilisee.

        Mitä niistä tihkumisista, koska hallituksen esitys on kokonaisuudessaan luettavissa netissä, eikä siinä mitään tuollaisia uhkakuvia ole luettavissa.


      • olet.hieman.väärässä
        Harkitenvaan kirjoitti:

        Sulla on jonkinlainen näkemys asiasta, jaa toki meidän kanssa se niin päästään vertailemaan ja osoittelemaan sormella.

        No juurihan sen näkemykseni kirjoitin.


      • epätietoinen.kysyy
        olet.hieman.väärässä kirjoitti:

        No juurihan sen näkemykseni kirjoitin.

        Onko näkemyksellesi/tiedollesi muuta pohjaa kuin mututuntuma?


      • olet.hieman.väärässä
        epätietoinen.kysyy kirjoitti:

        Onko näkemyksellesi/tiedollesi muuta pohjaa kuin mututuntuma?

        On. Kyseinen lakiesitys.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      194
      2035
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1128
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      795
    5. 58
      786
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      711
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe