Taxify Suomeen

Taksia.usein.käyttävä

Aloittaa 200 autolla pääkaupunkiseudulla. Tervetullut uutinen. Kohta saadaan halpaa laatukyytiä.

31

2093

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joopajooou

      Mihin lie mahtuvat? Onko tilaa ja tilauksia kaikille? Näitä juttuja kun lukee, pääkaupunkiseudulla pyörii nykyisen reilun kahdentuhannen auton lisäksi 10.000 pirssiä? Keikkaa kaikille?.

    • MistäKuskitTulee

      Onx ne itseajavia autoja? Meinaan, ei oo kuskeja, kaikkihan haluu isänniksi? Eikä kuskeja ole edes nykyisellekkään automäärälle.

      • ajanitse

        Kuskien ammattikunta saattaa loppua. Nämä uudet hakevat YRITTÄJIÄ, ei kuljettajia.


      • Franshising
        ajanitse kirjoitti:

        Kuskien ammattikunta saattaa loppua. Nämä uudet hakevat YRITTÄJIÄ, ei kuljettajia.

        Franshising se vasta orjan hommaa onkin. Onnea vaan kauhiast.


      • sopimusratkaisee

        Miten franchising eroaa nykyisistä tilausvälityskeskuksista? Ei mitenkään, sillä käytännössähän nykyiset sopimukset ovat franchising-sopimuksia. Jossain kaupungeissa jopa virallisesti sopimuksen nimessä on maininta tästä.

        Se onko franchising-sopimus hyvä vai huono ratkeaa sopimuksen tekstin mukaan. Ei sen nimen mukaan. Suomessa on tuhansia ja tuhansia yrittäjiä, jotka toimivat jonkun alla. Kyllä pienyrittäjä tarvitsee selkänojaa.


      • vetivälistä
        sopimusratkaisee kirjoitti:

        Miten franchising eroaa nykyisistä tilausvälityskeskuksista? Ei mitenkään, sillä käytännössähän nykyiset sopimukset ovat franchising-sopimuksia. Jossain kaupungeissa jopa virallisesti sopimuksen nimessä on maininta tästä.

        Se onko franchising-sopimus hyvä vai huono ratkeaa sopimuksen tekstin mukaan. Ei sen nimen mukaan. Suomessa on tuhansia ja tuhansia yrittäjiä, jotka toimivat jonkun alla. Kyllä pienyrittäjä tarvitsee selkänojaa.

        Mitä selkänojaa?Selkänahasta repijöitä ne on.


      • yrittäjäkuljettaja
        ajanitse kirjoitti:

        Kuskien ammattikunta saattaa loppua. Nämä uudet hakevat YRITTÄJIÄ, ei kuljettajia.

        mikä ammattikunta? taksialalla kuskeina olevat ovat aina olleet ns. yrittäjiä!
        keikoista tullut tuotto on aina ollut kuskeilla!


      • Appsienorjat

        Kuka Pölvästi maksaa ajotuloistaan välityspalkkiota 20 % appsin toimittajalle kun oikea provikka on 6-7 %. Kaikki ylimenevä on pelkkää rahastusta...


    • Kaverisano

      Kaveri sano meneväsä ajaa öljymäen autoo ja toine menee menenevää.

    • Uustaksari

      No itsehän pistän Taxifyn, Uberin jne. Ajan kyytei sieltä mistä niitä tulee.

    • Lasse776

      Ulkomailla on yleistä että taksi kuuluu useaan välitysjärjestelmään. Lyft, uber jne. Maksimoidakseen asiakkaat.

      Taxify voi nousta vielä nousta isoksikin peluriksi pk-seudulla!

      • Ååkjgds

        Tietääkö kukaan oikeasti, miten esim taxify suhtautuu siihen, että heidän kyytejään ajava auto myy keikkaa myös muille operaattoreille? Voisi kuvitella, että jonkinlaista yksinoikeutta vaadittaisiin. Miljoonakaupungeissa varmaan onnistuu ajaa usealla sovelluksella koska kiinnijäämisen riski on aika pieni, mutta jossain Helsingissä on niin pienet ympyrät, että on vaikeampaa tehdä vilunkia


      • Franshising
        Ååkjgds kirjoitti:

        Tietääkö kukaan oikeasti, miten esim taxify suhtautuu siihen, että heidän kyytejään ajava auto myy keikkaa myös muille operaattoreille? Voisi kuvitella, että jonkinlaista yksinoikeutta vaadittaisiin. Miljoonakaupungeissa varmaan onnistuu ajaa usealla sovelluksella koska kiinnijäämisen riski on aika pieni, mutta jossain Helsingissä on niin pienet ympyrät, että on vaikeampaa tehdä vilunkia

        K-kauppias ei voi kuulua samaan aikaan S-ketjuun. Taksihelsingin autot pysyvät tiukasti firman ohjeistuksen piirissä, auton värikin on jo määrätty, eivätkä voi ajaa kenenkään muun välityskeskuksen tai appin avulla. R-kioskin kauppiaat ovat yksityisyrittäjiä, siltikin pysyvät tiukasti firman brandin alla. Koti-Pizza, ym. ym, onhan näitä.

        Kovasen franshising menee pidemmälle, koska Kovasen omalla vuokrakalustolla mennään ja yrittäjä maksaa vielä lisäksi kalustovuokraa.

        Jokainen miettiköön, riittääkö tulot yhä koveneviin maksuihin?


      • Ååkjgds
        Franshising kirjoitti:

        K-kauppias ei voi kuulua samaan aikaan S-ketjuun. Taksihelsingin autot pysyvät tiukasti firman ohjeistuksen piirissä, auton värikin on jo määrätty, eivätkä voi ajaa kenenkään muun välityskeskuksen tai appin avulla. R-kioskin kauppiaat ovat yksityisyrittäjiä, siltikin pysyvät tiukasti firman brandin alla. Koti-Pizza, ym. ym, onhan näitä.

        Kovasen franshising menee pidemmälle, koska Kovasen omalla vuokrakalustolla mennään ja yrittäjä maksaa vielä lisäksi kalustovuokraa.

        Jokainen miettiköön, riittääkö tulot yhä koveneviin maksuihin?

        Joo, tämä onkin selvä juttu suomalaisten yritysten kanssa. Kysyinkin ulkomaalaislähtöisten firmojen käytäntöjä. Entä uber, miten niillä?


      • Kuulostaatyhmältä
        Ååkjgds kirjoitti:

        Joo, tämä onkin selvä juttu suomalaisten yritysten kanssa. Kysyinkin ulkomaalaislähtöisten firmojen käytäntöjä. Entä uber, miten niillä?

        Kuka näitä vahtii? Ja miksi ketään kiinnostaisi edes? Ei kai kukaan ole niin tyhmä, että ajaisi sellaiselle joka vaatii eksklusiivisuutta. Firmoillekkin tärkeää, että hyvät kuskit on remmissä ja ajaa kyytejä. Vaatimalla jotain tollasta, miksi ne ajaisi? Yksi välitysyhtiö ei voi uudella markkinalla olla niin suuri, että voittaisi esim. Kahden välitysyhtiön kombon. Pelkkä Uberikin tulee olemaan yksi isoimmista.


      • Fkfjr
        Kuulostaatyhmältä kirjoitti:

        Kuka näitä vahtii? Ja miksi ketään kiinnostaisi edes? Ei kai kukaan ole niin tyhmä, että ajaisi sellaiselle joka vaatii eksklusiivisuutta. Firmoillekkin tärkeää, että hyvät kuskit on remmissä ja ajaa kyytejä. Vaatimalla jotain tollasta, miksi ne ajaisi? Yksi välitysyhtiö ei voi uudella markkinalla olla niin suuri, että voittaisi esim. Kahden välitysyhtiön kombon. Pelkkä Uberikin tulee olemaan yksi isoimmista.

        Yleensä, jos alkaa jollekkin välitysyhtiölle kiskiksi, teet välitysyhtiön kanssa shopparin. Siellä sitten sovitaan ehdoista, jotka allekirjoitat.

        Aika jännää, monella on mielissä heti filunkipeli, ennen kuin homma on edes alkanutkaan. Luuletko, jos sinä joskus sattuisit autoilijaksi pääsemään, kestääkö urasi muutamaa kuukautta kauempaa?

        Säännöt on tehty noudatettavaksi, sopimukset noudatettavaksi, näin homma toimii reilusti kaikin puolin.

        Sinäkin kuullostat aika tyhmältä.


      • luirua
        Fkfjr kirjoitti:

        Yleensä, jos alkaa jollekkin välitysyhtiölle kiskiksi, teet välitysyhtiön kanssa shopparin. Siellä sitten sovitaan ehdoista, jotka allekirjoitat.

        Aika jännää, monella on mielissä heti filunkipeli, ennen kuin homma on edes alkanutkaan. Luuletko, jos sinä joskus sattuisit autoilijaksi pääsemään, kestääkö urasi muutamaa kuukautta kauempaa?

        Säännöt on tehty noudatettavaksi, sopimukset noudatettavaksi, näin homma toimii reilusti kaikin puolin.

        Sinäkin kuullostat aika tyhmältä.

        Reilua on?Hörö,hörö ja hoh,hoh!


      • stadinsälli

        Budapestissä käytin taxify:ta paljon pääsiäisenä... hyvin toimi. Kaikki autot oli teipattu taxifyin teipeillä joten aika vaikeaa olis heidän ollut vaikka uberille heittää keikkaa (ei tainnut kyllä uber toimia sielllä lainkaan, mutta siis jollekin muulle operaattorille ylipäätään)


      • Taksikeisari
        stadinsälli kirjoitti:

        Budapestissä käytin taxify:ta paljon pääsiäisenä... hyvin toimi. Kaikki autot oli teipattu taxifyin teipeillä joten aika vaikeaa olis heidän ollut vaikka uberille heittää keikkaa (ei tainnut kyllä uber toimia sielllä lainkaan, mutta siis jollekin muulle operaattorille ylipäätään)

        Taksify toimi jonkin aikaa Oulussa ja Jyväskylässä paikallisten välitysten rinnalla. Taksify on ihan jees välitys. Silla oli kiinteä 17€ hinta kuussa appissaan ja appi toimi kyllä.

        Ongelma ratin takaa katsottuna oli aivan liian pitkät hakumatkat kyytien osalta ja sitä kautta tehottomuus. Meni helposti kolme varttia 15€ nytkyn takia.

        Asiakkaan kannalta taas autojen huono saaminen, kun koko autokanta oli käytettävissä tilaamalla kyyti markkinajohtajalta, eli nykyisiltä Otaxilta ja Jytaksilta. Kuskit laittoivat luurit kiinni kysyntäpiikkeinä, kun ajoa oli helpommin ja tehokkaammin saatavana tolpilta ja keskuksesta.

        Nykyisellä systeemillä on se hieno puoli, että vapaita autoja on lähes aina saatavana ja nopeasti. Pirstaleisella, monen välityksen systeemillä autoa voi olla vaikea saada heti, tai välityksiä pitää etsiä monta ja selvitellä maksuvaihtoehtoja. Toki on mahdollista löytää joku halpa tarjous, tai muu etu.

        Iso mahdollisuus on, että asiakkaat alkavat taas ajella taksilla baariin jo alkaen 18.00, kun nykyinen trendi on ollut niin, että baariin mennään vasta 23-01. Siinä on sauma sekä ravintoloille, että taksille. Molemmissa lainsäädäntö on muuttunut tai muuttumassa kulutusta suosivammaksi. Markkinayhteistyötä voi hyvin kuvitella niin, että kuluttaja saa etua ajaessaan taksilla ravintolaan, tai toisin päin.

        Vapaa taksi on erinomainen systeemi. Turkissa vaikkapa kun ostat päiväretken, tai menet hamamiin, niin ei tarvitse kantaa huolta, miten sinne pääsee, vaan asiakas on kingi ja risteilyn järjestäjä tai hamamin pitäjä tuo ja vie. Tässä meillä on paljon mahdollisuuksia.

        Venäjällä kun tilautat taksin ravintolasta tai hotellista niin homma toimii hyvin ja on maailman vapain taksi, kun kuka vaan voi ottaa verovapaasti kenet vaan kyytiinsä esimerkiksi Pietarissa. Kaikki toimii kulissien takana, eikä asiakkaan tarvitse kuin maksaa laskut.

        Missään maailmassa taksin hinta ei perustu hintakilpailuun, vaan siihen, että maassa on talouskasvua, työtä ja hyvinvointia ja kuluttajilla rahaa kuluttaa. Köyhille kaikki on kallista, vaikka muille se on saman hintaista.


      • Fjjccghjjk
        Taksikeisari kirjoitti:

        Taksify toimi jonkin aikaa Oulussa ja Jyväskylässä paikallisten välitysten rinnalla. Taksify on ihan jees välitys. Silla oli kiinteä 17€ hinta kuussa appissaan ja appi toimi kyllä.

        Ongelma ratin takaa katsottuna oli aivan liian pitkät hakumatkat kyytien osalta ja sitä kautta tehottomuus. Meni helposti kolme varttia 15€ nytkyn takia.

        Asiakkaan kannalta taas autojen huono saaminen, kun koko autokanta oli käytettävissä tilaamalla kyyti markkinajohtajalta, eli nykyisiltä Otaxilta ja Jytaksilta. Kuskit laittoivat luurit kiinni kysyntäpiikkeinä, kun ajoa oli helpommin ja tehokkaammin saatavana tolpilta ja keskuksesta.

        Nykyisellä systeemillä on se hieno puoli, että vapaita autoja on lähes aina saatavana ja nopeasti. Pirstaleisella, monen välityksen systeemillä autoa voi olla vaikea saada heti, tai välityksiä pitää etsiä monta ja selvitellä maksuvaihtoehtoja. Toki on mahdollista löytää joku halpa tarjous, tai muu etu.

        Iso mahdollisuus on, että asiakkaat alkavat taas ajella taksilla baariin jo alkaen 18.00, kun nykyinen trendi on ollut niin, että baariin mennään vasta 23-01. Siinä on sauma sekä ravintoloille, että taksille. Molemmissa lainsäädäntö on muuttunut tai muuttumassa kulutusta suosivammaksi. Markkinayhteistyötä voi hyvin kuvitella niin, että kuluttaja saa etua ajaessaan taksilla ravintolaan, tai toisin päin.

        Vapaa taksi on erinomainen systeemi. Turkissa vaikkapa kun ostat päiväretken, tai menet hamamiin, niin ei tarvitse kantaa huolta, miten sinne pääsee, vaan asiakas on kingi ja risteilyn järjestäjä tai hamamin pitäjä tuo ja vie. Tässä meillä on paljon mahdollisuuksia.

        Venäjällä kun tilautat taksin ravintolasta tai hotellista niin homma toimii hyvin ja on maailman vapain taksi, kun kuka vaan voi ottaa verovapaasti kenet vaan kyytiinsä esimerkiksi Pietarissa. Kaikki toimii kulissien takana, eikä asiakkaan tarvitse kuin maksaa laskut.

        Missään maailmassa taksin hinta ei perustu hintakilpailuun, vaan siihen, että maassa on talouskasvua, työtä ja hyvinvointia ja kuluttajilla rahaa kuluttaa. Köyhille kaikki on kallista, vaikka muille se on saman hintaista.

        Mitä erinomaista etenkään taksialan kannalta on siinä, että kylpylä hakee omat asiakkaansa? Entä miksi se olisi edes asiakkaan etu, kun normaalisti takseja on aina lähempänä ja ammattitaitoisempia? Toki kokonaispaketti on kätevä, mutta eihän sitä ollut kielletty aiemminkaan.
        Alan kannalta vain haittaa siitä, että nyt rahat voivat mennä kylpylälle. Toisaalta vapaa kilpailu kuuluu yhteiskuntamalliimme.

        Sekään ei kyllä ole totta, ettei hinnalla kilpailtaisi maailmalla. Eihän taksi kaikkein köyhimpien kyyti missään ole, mutta jo esimerkiksi Casablancassa keskiluokan tytöt voivat kulkea taksilla opiskelemaan.
        Ja jo autoista näkee, ettei kyseessä mikään ylellisyystuote viimeisen päälle suurimmassa osassa maailmaa. Autot jopa halvempia kuin muut autot liikenteessä.

        Mutta tietenkin vapaus luo tilaa myös ylellisemmälle tarjonnalle. Vaan monestako taksikuskista siihen tasoon sitten on?


    • risalevy

      Jaaha...kaikki näköjään "aloittaa 200 autolla". Rekryt on päällä mut kukaan ei hae.

    • Raikuli15

      20 % ottavat komissiota, se on kyllä liikaa

    • JepulisJes

      Tuntuu siltä, että välistävetäjät uskovat löytävänsä idiootteja, ei kuskeja, jotka ajavat heille rahaa. Välittämättä saako idiootti rahaa itselle hengissä pysyäkseen.

      Välistäveto tuntuisi jotenki järkevältä, jos puhuttaisiin 1-2 %:sta, mutta ei.

      Ei heillä ole tarkoituskaan, että idiootti saisi mitään kaikkien kulujen jälkeen.

    • Taksitihansekaisin

      Saaritaksi sama meininki, ottavat vain yrittäjiä ja 10%. Välttävät vastuun tällä menetelmällä sanon minä. Tosin heillä vain kourallinen takseja.. vielä.

    • Renginkengin

      Mitä Helsingin taksi sitten ”vetää välistä”? Entä Lähitaksi? Osakkaat puoleen hintaan-ko?

      Kovanen ottaa 5% 450e/kk. Kertovat sentään hintansa ja ehtonsa.. Lähelle sitä 10% tuokin menee, ainakin yksin ajavalta. Tai Kovasesta tiedä, jos huonosti keikkaa, niin reilusti ylikin 10%?
      Toisaalta Kovanen lupailee konsernisäästöjä.

    • JepulisJes

      Onko Taksivain 200 autoa riittänyt?

      Saako niillä helposti kyydin, vai onko 200 auton laivue ollut liian pieni?

      Kuulostaa pieneltä määrältä. Ehkä ajatuksena on ollut varovainen aloitus, että riittää autoille liki tauoton työvuoro.

      Villi veikkaukseni on, että keväällä tuplaavat tuon määrän.

    • Ltxltx

      Ltx n 200€/kk. Eli jos ajat yksin päätoimisesti, saat sen 10 000 liikevaihtoa. Jos auto pyörii kahdessa vuorossa, 15000. Laiskakin ajaa sen 6000. Provisio siis 2-5%. Ei paha

      • Fjjccghjjk

        Siis aina 200e? Osakkailta vai myös "vuokraliittymiltä" vai miksi niitä nyt kutsutaan? Eivät kai sielläkään kaikki ole osakkaita?

        Aika edullinen on kuitenkin.


    • Ltxltx

      Osakkailta jotain 20€/kk halvempi

      • Renginkengin

        No on kyllä edullinen verrattuna kaikenlaisiin appeihin ja Kovasiin. Kiitos tiedosta.

        Vielä kun kertoisivat, että miten voi toivoa pääsevänsä välitykseen?


    • Urberto

      Ajaako kukaan näitä kyytejä? Miten hyvin kysyntää riittää suhteessa Uberiin?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      1888
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe