Taksiajot eivät lisäänny 1.7 alkaen.

ennustajaukot

Niin kauan, kun taksiajo on yksityisautoilua kalliimpaa (eur/km) se ei tule lisääntymään.
Autokanta ei häviä mihinkään ja ihmiset ajaa omilla autoilla entiseen malliin.
Takavuosina piti tulla " satoja korjaamokatsastusasemia". Kun pöly laskeentui, huomattiin niitä olevan muutamia ja ne eivät ole edelleenkään lisääntyneet. Ovat täysin marginaalissa.

Sama on käymässä taksialallakin uudistuksessa. Hirmuinen meuhka ja pelko jo ennakkoon. Ajot ei lisäänny, mikäli hinnat ei ole pohjilla. Ja monet ei aja edes pariaatteessakaan taksilla. Ainoastaan silloin, jos joku muu maksaa ( yhteiskunta/firma).

Jos epävarmuus ja pelko takseja kohtaan lisääntyy, ajot vähenee. Koulukyydeissä kilpailu kiristyy entisestään ja taksat laskee, samoin Kela-ajoissa.

En usko edes Helsingissä pätkäajon kaupungilla juurikaan lisääntyvän.

Toki joku lopettaa/uusia tulee mutta niinhän on kaikessa yritystoiminnassa.

Ja taksiajon jollakin mopoautolla tai kuorma-autolla voitte unohtaa.....

18

981

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KokeilemaanVaan

      Älä kerro sitä näille puupäille, anna tulla vaan kokeilemaan. Oppivat joskus olemaan nöyränä. Luulevat olevansa niin viisaita, vaan sittenpähänn oppivat uskomaan kerrottuja totuuksia.

      • sivusta

        Taksi ajot lisääntyy puolella kun hinta halpenee ,eri vuorokauden aikana eri hinnat ,hinnat laskee niin ettei yksityisellä vähän ajavalla kaupunkissa kannata pitää omaa autoa ,ja tulee reheliset hinnat auton laseihin ja km esille ja ajoa riitää ja kanta asiakkaile boonus etua .


      • Taksikeisari
        sivusta kirjoitti:

        Taksi ajot lisääntyy puolella kun hinta halpenee ,eri vuorokauden aikana eri hinnat ,hinnat laskee niin ettei yksityisellä vähän ajavalla kaupunkissa kannata pitää omaa autoa ,ja tulee reheliset hinnat auton laseihin ja km esille ja ajoa riitää ja kanta asiakkaile boonus etua .

        Luuletko, ettei taksissa ole tutkittu miten hinta vaikuttaa kysyntään? Jos taksi maksimoisi voittonsa puolittamalla hinnat, niin ne olisi jo puolitettu.

        Kun hinta puolitetaan, niin kyytikysyntä lisääntyy 20%, eli jos nyt ajat 5 kpl 20€ keikkaa, niin saat satasen ja kun hinta puolittuu, niin saat 7 keikkaa, joista saat yhteensä 70€.

        Taksi on ala, jossa kysyntä on piikkeinä, eli aamu- iltapäivä- kapakan purkuruuhkat ja loppuaikana autoa kohden on alle 2 kyytiä tunnissa. Ruuhkaan on turha lähteä alennusmyyntiä antamaan, kun ne kestävät pari tuntia.

        Saatavuudesta asiakkaat ovat valmiit maksamaan, kunhan voi olla varma, että kyyti tulee ja sillä ehtii. Mikään yhden miehen yritys ei kovin laajaa bisnesasiakaskuntaa saa, kun asiakkaan pitää olla varma, että autolla pääsee esim. lentokentälle kello kuusi, eikä viisi yli. Toki ovat valmiita maksamaan kympin ennakkomaksun nytkin.


    • Vanhakeino

      Kesällä olisi hyvä antaa ämpäri ilmaseksi asiakkaalle, kyllä olisi ajua!

    • Ryökykyinen

      Aloittaja taitaa olla vähän heikkolahjainen? Ei ainakaan tuo argumentaation taito jäänyt oppikoulussa mieleen. Eläkeläinen menee vaan nyt miettimään sitä huomisen kauppalistaa vaimon kanssa ja jättää nämä työhommat työkykyisille.

      • drtuyswr5yu

        Menit sivuraiteelle itse aloittajan kommenteista. Et vaikuta viisaalta....


    • Nissanilmennää

      Tottakai ne lisääntyy ku autoja on joka paikassa, kapakoitten eessä rautaiasemilla lentokentillä ja ku niitä pyörii kylien pääkaduilla keikkaa ettimässä. Vaikkei nyt liiku ketään missään oikeen millonkaan, ne alkaa kyl liikkuun ku on miljoona pirssiä näkyvissä. Mä ainaski pistän taksin pystyyn mun tonnin nissanilla ja paan siihen viel helmavalot vilkkuun. Mä ajan vaan joskus ja ei ne vakuutusmaksut oo kalliita yksityisvakuutuksilla meen. Mä tiedän ton vakuutusasian ku Janipetteri tääl niin sano. Noi vanhat eläkeukot ei tiiä mitään vaik niil oli ihan hirveet velat niskassa ja niin kalliit autot ni piti olla kalliit vakuutukset. Nyt vakuutusmaksut putoo ku me ollaan niin taitavii kuskei, ettei meilt voi otta mitään kalliit vakuutuksii ei tietenkää. Mun tonnin nissani kestää ihan yhtä hyvin ku viiskyttonnin mersuki, ei niihin tuu ikinä mitää vikoja. Kuulin et taksit katsastetaan muka joka vuosi, eihän se niin voi olla. Jos se niin olis enhä mä sais tota nisanii ees taksiliikenteeseen katsastettua olleskaa. Eikä mun pidä mitää tilausvälityst hankkii mä otan kaikki maholliset appsit ja otan keikan sit mist se tulee. Noi vanhat taksit ei enää saa keikkaa ku me tullaan tonnin nissaneil vetää niiden keikat. Ei kukaan haluu niiden kalliisiin autoihin mennä, mä ajan vitosella lentokentälle tohon ei vanhat paksumahataksit kykene. Mä en anna kuittii ni pistän vitosen omaan taskuun oon mä vaan niin kova. Verottaja ei saa meilt mitää, eikä me mitää eläkevakuutuksii tarvita ku ei me koskaa mitää eläketta ees saada ni miks meiän mitään sellasii maksaa. Must tulee taksikingi mä oon paras. Tääl joku vanha eläkeläisukko koittaa neuvoo meit tulevii taksareit ei ne mitää tiiä mitää menköön uuniin tai vanhainkotiin me ollaan taksialan tulevaisuus. Me osataa reitittää ja meil on aina päivän tuoreet lehdetki autos. Me osataa tää älkää neuvoko menkää uunii.

    • Uusiaika1.7.2018

      Eihän nämä nykyiset nahassa marinoidut taksiukot tajua bisneksestä mitään. Odotan itse ainakin maksavani auton erämaksun ja vakuutukset yhdessä viikonlopussa polttoainetta kuluu 10% liikevaihdosta. Eli jos olen ahkera ja teen viisipäiväistä viikkoa joka päivä 8 tuntia (ti-la). Jää minulle kuukaudessa yli 5000 euroa verotettavaa tuloa vaikka ajan 0.75 senttiä km. Tulot kasvaa vielä jos palkkaan työntekiöitä. Kilpailu on näille nykyisille takseille todella vaikeaa ymmärtää.

      • srtyeryq

        Niin mutta onko kyytejä ? Saathan sinä päivystellä ti- la mutta tuota liikevaihtoa et saa kasaan, et lähellekään.


      • Pidä.toi.asenne

        Hyyvä asenne, varmaan saat tuolla asenteella varmasti sen 5000€ verotettavaa tuloa. Jos ajasit vielä viikonloputkin ja tekisit 12 tuntista työpäivää, saisit helposti 75 sentin kilometritaksalla kymppitonni kuussa. Pidä tuomasenne ja ala ihmessä taksariksi, kyllä se on taatusti kannattavaa.


    • Topiajaaminneajaakin

      Mä ajon tehdä sellasen kamppanian jos sama asiakss käyttänyt mun taksia 5x nii kuudes on aina ilmainen kyyti tietysti tietyin kilometri rajoituksin. Ajon myös myydä ennakkoo kyytejä jossa sovitaa mistä mihin pitää ajaa ja sen kyydin voi varata ennakkoo vaikka viikkoo aikasemmin. Ja on mulla pari muuta kamppaniaa mielessä....

    • TulevaTaksari

      Mulla on ylivertainen reititys, pakasta vedetty Volvo V90, taksa 0,74/km ja tabletti käytössä asiakkaille sekä lehdet. En peri aloitusmaksu. Ylivertainen reititykseni takaa ettei tyhjänä ajoa tule. Lisäksi mainosta Helsingin uutisissa ja somessa. Tähän ei pullukat kaljupää isännät pysty.

      Tuloni ovat vähintään 12 00,- kuussa.

      • Onneksiolkoonvaan

        Kyllä te varmaan nyt sitten viette vanhoilta kaljupäiltä kaikki kyydit. Voi voi, mitenkähän vanhojen hienoilla autoilla ajavien taksarien käy, kun te uudet tulette ajamaan niin halvalla ja teillä on sitä tietoakin alasta enemmän, kuin vanhoilla kaljupäillä, vaikka ne onkin ajaneet miljoonia kilometrejä taksiaan vuosikymmenten ajan? Ne on käyneet kaikenmaailman kursseja ja lisäkoulutuksia, ei ne kai siltikään mitään mistään tiedä, menköön uuniin tai vanhainkotiin. Te olette varmaan hyviä psygologejakin, eli tulette hyvin toimeen juopuneiden ja erilaisten ihmisluonteiden kanssa, eikö? Hyvä te, te olette tulevaisuus.


      • peskutarallaa

        Tolla 1200€/kk meinaat sitten elää?


    • Kffkfkkffk

      Ajot lisääntyvät, kun kerran tarjonta lisääntyy ja hinnat laskevat. Mutta ei tuo lisäys ole läheskään riittävä elättämään kaikkia vanhoja ja uusia. Autokohtaiset tulot romahtavat. Alkaa pudotuspeli. Eikä pudotuspelin lopuksikaan yksikään kuski tai ajava yrittäjä voita. Isojen talojen omistajat voivat voittaa. Vaan ei taida vielä kymmenien autojen talokaan riittää, vaan pitäisi olla satoja ellei jopa tuhansia autoja firmalla.

      • TulevaTaksari

        Mitä vielä, kyllä me pärjätään ku me kerran niin uskotaan. Usko vie vaikka läpi harmaan muurin. Tonnin parin auto riittää, sillä me viedään kaikkien vanhojen taksareiden kyydit tottakai. Noi taksivakuutukset oo sen kalliimpii ku muillakaan ihan paskapuhetta noi sikakalliit vakuutukset. Vaik joku täälla sanoo että ne on ihan vitun kalliita, ei me uskota niitä me väitellään täällä siitä niin sit ne kyllä halpenee. Jos mulla on tonnin parin auto, niin eihän mulla tarvii olla kalliita vakuutuksia. Noi vanhat sanoo, et kyllä tarvii mä sanon et miks? Noi vanhat sanoo, että mun vakuutuksista korvataa vastapuolen vahingot ku mun autosta katkee vaikka jarruputki vanhana ja ikääntyneenä ja jonkun vastapuolen perhe vaik kuolee. Siltiki miks vanhas autos pitää olla niin kallis monta tonnii vuodes maksava vakuutus, en mä usko että tarvii. Mä väitän ettei tarvii olla. Sit ne sanoo, että pitää olla Yrittäjien eläkevakuutus, sekin maksaa vähintään kymppitonnin muka vuodes, mihin mä sellasta tarviin? Sit pitäis vielä muka hakee veroennakot, miks? Niihinki voi mennä semmonen 500-1000 euroo kuukaudessa vähintäin, eihän sellasia tarvitse. Ku uusi taksilaki tulee voimaan, ni eihän silloin enää tarvitse maksaa sitä kymmenen prosentin arvonlisäveroo, eihän se uuden lain mukaan ole enää sallitu, ei oo! Jos tämmöset kaikki maksut muka olis, enhän mä sit vois ajaa 75 sentillä kilometri, eihän sillä sitten eläis. Jos mä saisin hesas vaikka rautatieasemalta laivarantaan jonnekki Katajannokal kyydin, siinä vois mennä vähintäin puoli tuntii ja saisin siit kolmen kilsan matkasta 2,25 euroo ja siit viel 10 pros Alvii vai mtä se oli ei sil saa ees kahvikuppii? Ku en mä peris edes alotusmaksuukaa saatika et mä saisin ees ostettuu päivän lehteekä sinne autoon? Sen lehdenki vielä joku pöllii. Oonkohan mä sittenkään tulossa sinne taksikuskiks, taidan pärjätä paljon paremmin työttömyyskorvauksill? Mut kyllä mä silti alan taksiyrittäjäksi kun mä kerran niin uskon ett mä pärjään.


    • peskutarallaa

      Juu, ja kun nykyinen hallitus jatkaa kansan kyykyttämistä (paitsi omat edut mm. sopeutuseläke), niin ei ole kansalaisilla varaa ajella taksilla, sekä alkoholin nauttiminen myös vähenee koko ajan, niin ei tarvetta taksiin, mennään omalla autolla.

    • Terve-p.ltä

      Muista runosmäen runkkari poika ottaa yö lääkkeet notta et näe märkiä unia yber annesta voi tulla käsi pysty omas sängys ja äiteelle pyykkiä...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5500
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3517
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1642
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      205
      1604
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1058
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe