Järkytyksellä seuraten...

käärmelahti

Tästä aiheesta on varmasti keskusteltu aiemminkin ja tullaan keskustelemaan.

Viime perjantain (11.helmikuuta) Kotimaa-lehdessä annettiin ymmärtääkseni lähtölaukaus viralliselle homoseksuaalisuuden hyväksymiselle ev.lut. kirkossa. Onhan toki pinnan alla jo aiemminkin tapahtunut, mutta nyt tämä "ryöpytys" saavuttaa eräänlaisen aallonharjansa. Minulla ei ole lehteä juuri nyt käsillä tätä kirjoittaessani, mutta pääpointti artikkelissa oli Raamatun homoutta kieltävien kohtien "uudelleen tulkitsemisesta" eli selittämisestä parhain päin.

No ei kai tässä pitäisi niin hämmästynyttä näytellä, kun on kaikkea vuosien varrella nähnyt, mutta kuitenkin...

12

466

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erota

kirkosta? Sillä on tosi ärsyttävää, että nyt muka homojen mieliksi on "keksitty" uusi tapa tulkita näitä Raamatun kohtia. Löytyykö puhdasta Sanan julistusta enää mistään? Surullista.

Olen unohtanut ainakin itse rukoilla tämän ja vastaavien asioiden puolesta.

• king-david

Sitä ennen olin ollut uskossa 5 vuotta ja siis luterilainen. Mutta 89-90 rupesi ärysttämään piispa Wickströmin homopuheet ja kirkon totaalinen maalistuminen. Koin, ettei minulla ollut enää mitään yhteistä ev. lut. kirkon kanssa. Sitten liityin helluntaiseurakuntaan ja erosin kirkosta enkä ole sitä tänäkään päivänä katunut.

• käärmelahti
        king-david kirjoitti:

Sitä ennen olin ollut uskossa 5 vuotta ja siis luterilainen. Mutta 89-90 rupesi ärysttämään piispa Wickströmin homopuheet ja kirkon totaalinen maalistuminen. Koin, ettei minulla ollut enää mitään yhteistä ev. lut. kirkon kanssa. Sitten liityin helluntaiseurakuntaan ja erosin kirkosta enkä ole sitä tänäkään päivänä katunut.

eroaminen on yksi ratkaisu, mutta itse en sitä tee, koska on parempi yrittää vaikuttaa sisältä kuin ulkoa. Eihän mikään seurakuntayhteisö täällä maailmassa ole täydellinen (onneksi), mutta tarkoitushakuinen luopumus on sitä, mistä Raamatussa meitä varoitetaan.

• Blackdog

...vaikuttaa surullisesti ns. yleisön kosiskelulta, jolla voi olla lyhyet jäljet. Mielestäni kirkon ei tarvitse myötäillä yhteiskunnan arvoja vaan pitää oma linjansa uskon kannalta tärkeissä asioissa!

Lähelle ihmistä voi tulla monella muullakin tavalla kuin kaikkia mielistelemällä. Itse olen kokenut hyviksi esimerkiksi pienen lapseni omalla nimellä tulleet kutsut vauvamessuihin jne.

• eivät ymmärrä

Miksi ne eivät lue mitä Raamatussa sanotaan homoudesta? Toimivat sitä vastaan!

• Pehmis

se olisikin niin yksinkertaista...... Yksinkertaisten ratkaisujen takana piileskeleevät joskus ne, jotka eivä uskalla katsoa totuutta (Jeesus) silmiin!

• pathogenic

Näin jumalanpalveluksessa pitkähiuksisen miehen! Vaikka Paavali sanoo, että "Opettaahan jo luontokin teille, että pitkä tukka on miehelle häpeäksi mutta naiselle kunniaksi."

Ja kirkon asioista on päättämässä naisia!? Vaikka Paavali sanoo, että "Teidän tulee kuitenkin tietää, että jokaisen miehen pää on Kristus, naisen pää on mies ja Kristuksen pää on Jumala."

Lisäksi ihmettelen sitä, miksi orjuus on poistettu?! Paavalihan nimenomaan sanoo, että "Jos olet orja, älä siitä välitä. Vaikka voisit päästä vapaaksikin, pysy mieluummin orjana."

• käärmelahti

pitkähiuksisen miehen, naisen ja orjan suhteen?

"Lisäksi ihmettelen sitä, miksi orjuus on poistettu?! Paavalihan nimenomaan sanoo, että "Jos olet orja, älä siitä välitä. Vaikka voisit päästä vapaaksikin, pysy mieluummin orjana.""
        Ja vielä kuin sekoittaakseni sinua; jae 23:"Älkää ruvetko ihmisten orjiksi!"
        Jos olisit vaivautunut lukemaan koko tekstikohdan, olisit ehkä huomannut, että Paavali ei sen enempää ole lakkauttamassa orjuutta kuin sitä pystyttämässäkään.
        Ihminen on keksinyt orjuuden, ei Jumala.

• pathogenic
        käärmelahti kirjoitti:

pitkähiuksisen miehen, naisen ja orjan suhteen?

"Lisäksi ihmettelen sitä, miksi orjuus on poistettu?! Paavalihan nimenomaan sanoo, että "Jos olet orja, älä siitä välitä. Vaikka voisit päästä vapaaksikin, pysy mieluummin orjana.""
        Ja vielä kuin sekoittaakseni sinua; jae 23:"Älkää ruvetko ihmisten orjiksi!"
        Jos olisit vaivautunut lukemaan koko tekstikohdan, olisit ehkä huomannut, että Paavali ei sen enempää ole lakkauttamassa orjuutta kuin sitä pystyttämässäkään.
        Ihminen on keksinyt orjuuden, ei Jumala.

Paavali ei ole lakkauttamassa orjuutta, vaan säilyttämässä sitä. Jopa niin innokkaasti, että kehottaa orjia hylkäämään heille ehkä tarjotun vapauden.

Tämä kertoo paljon Paavalin arvomaailmasta. Ei edes 1600-luvun orjakauppiaat olleet niin fanaattisia orjuuden kannattajia, että olisivat kieltäneet orjia vastaanottamasta vapautta isännältään.

Tämän innokkaan orjuuden kannattamisen lisäksi Paavali puhuu tapansa mukaan myös muuta typerää. "Älkää ruvetko ihmisten orjiksi!" Hehheh... Yhtä hyödyllinen käsky kuin että "Älkää lyökö itseänne vasaralla päähän!"

Oliko Paavalin aikana paljonkin sellaisia ihmisiä, jotka halusivat orjiksi? :-D

• käärmelahti
        pathogenic kirjoitti:

Paavali ei ole lakkauttamassa orjuutta, vaan säilyttämässä sitä. Jopa niin innokkaasti, että kehottaa orjia hylkäämään heille ehkä tarjotun vapauden.

Tämä kertoo paljon Paavalin arvomaailmasta. Ei edes 1600-luvun orjakauppiaat olleet niin fanaattisia orjuuden kannattajia, että olisivat kieltäneet orjia vastaanottamasta vapautta isännältään.

Tämän innokkaan orjuuden kannattamisen lisäksi Paavali puhuu tapansa mukaan myös muuta typerää. "Älkää ruvetko ihmisten orjiksi!" Hehheh... Yhtä hyödyllinen käsky kuin että "Älkää lyökö itseänne vasaralla päähän!"

Oliko Paavalin aikana paljonkin sellaisia ihmisiä, jotka halusivat orjiksi? :-D

ole orjuuden kannattaminen tai lopettaminen.

"Tämän innokkaan orjuuden kannattamisen lisäksi Paavali puhuu tapansa mukaan myös muuta typerää. "Älkää ruvetko ihmisten orjiksi!" Hehheh... Yhtä hyödyllinen käsky kuin että "Älkää lyökö itseänne vasaralla päähän!""
        En tiedä haluatko keskustella vaiko vain heitellä näitä "faktojasi", päätä jossain vaiheessa...

• Mua kiinnostaisi tietää
      miksi sulla nikkinä käärmelahti?

• käärmelahti

jotain viittausta Raamattuun, niin erehdyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      164
      9720
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      51
      3159
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      43
      2917
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      61
      2689
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      201
      2095
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      113
      2023
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      1923
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      57
      1495
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1296
    10. Miten hetki

Kahden olisi paras
      Ikävä
      28
      1261
    Aihe