Oksennus päivässä pitää lääkärin loitolla-ei kun?.

Sairasmuttaterve

Ootteko huomannut että bulimia pitää flunssa taudit poissa? Olen oksennellut yhdeksän vuotta, jonka aikana mulla on ollut flunssaa vaan niinä parina kertoina kun olen oksentamisen onnistunut hetkeksi lopettamaan. Kurkkukipua ollut kyllä useammin, mutta siinä se.
Tuntuu että oksentaessa kaikki lima tulee keuhkoista ja poskionteloista ulos, koska voi luoja sitä rään määrää mitä oksentamisen jälkeen niistää.
Muilla samoja havaintoja?

5

450

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ensuosittele

      Ei ole samanlaisia havaintoja. Olen ollut terve nyt kahdeksan vuotta ja sinä aikana olen sairastanut flunssan muistaakseni kaksi kertaa. Vaikka oksentamisen yhteydessä irtoaisi limaa, ei se vaikuta liman muodostumiseen, saati viruksiin. Pikemminkin se, että monta kertaa päivässä tunkee sormet kurkkuunsa lisää virusten limakalvoille pääsyn todennäköisyyttä etenkin, jos käsiä ei pese ennen operaatiota. Puhumattakaan nyt siitä, että bulimia lisää terveysriskejä niin monessa muussa asiassa, alkaen vaikka hammasterveydestä.

      • sairasmuttaterve

        Juu siis tietenkään bulimian kaikki muut terveyshaitat ei ole mitään satunnaiseen flunssailuin vertattaessa! Eli tarkoitus ei ollut ”ylistää” kuinka näin pysyy räkätaudit poissa.
        Mietiskelin vain onko vaan ihan sattumaa että sairastun vain oksentamattomina kausina vai onko muilla ollut samoja kokemuksia.


    • Flunssaton

      Sama kokemus täällä! 6 vuotta bulimiaa takana,ja flunssassa tai kuumeessa en ole ollut kertaakaan. Tätä ennen olin noin kerran vuodessa flunssassa. Oon pohtinu ihan samaa, että onko oikeesti oksentamisella vaikutus. Mieluusti kyllä olisin vaikka kokoajan flunssassa kun sairastaisin bulimiaa...

    • tttttttttttaaaaaaaaavvv

      Miten usein oksennat? Viikossa?

      • sairasmuttaterve

        7-21 kertaa viikossa. Vaihtelee paljon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2773
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2130
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1894
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1747
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1746
    7. 121
      1712
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe