Onko uskostaan Jeesukseen luopuminen mahdottomuus

YouGotMeAsWell

Oliko Juudas uslosaa Jeesuksessa?

Luopuiko Juudas uskostaan Jeesukseen?

Onko Juudas pelastunut vai joutuuko helvettiin?

En pysty ymmärtämään tätä kerran pelastettu aina pelastettu jakologiikkaa.

Eihän ketään ole pelastettu vielä? Vaan jokaista ollaa pelastamassa.Puhun vielä elävistä ihmisistä.

https://www.youtube.com/watch?v=4xTRClmG410

12

185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Obadja151cm

      Jumalan valitsemat ovat pelastuvat. On sellaisia ihmisiä jotka esittävät olevansa uskovia tai joilla on luulo siitä että ovat uskovia. Olen ymmärtämään alkanut yhä selvemmin pyhityksen merkitystä .Ilman pyhittymistä ei kukaan ole näkevä Herraa. Ja pyhittymiseen kuuluu tottelevaisuus Jumalaa kohtaan. Toistan:ilman pyhittymistä ei kukaan ole näkevä Herraa eli viisaan neitsyen tulee tietää mitä pyhittyminen ja pyhittyä, tehdä ne paranmukset jota pyhittymiseen kuuluu.

      Yksin uskosta Jeesukseen pelastumaan.Siksi on hyvä kysymys: onko tottelemattomuus Jumalaa kohtaan uskoa Jeesukseen vai paljastaako se uskottomuuden? Ovatko tyhmätkin neitsyet pelastuvat yksin uskosta ? Tyhmät neitsyet joutuvat helvettiin, heidät suljetaan ulos pimeyteen jossa helvetin paljastavana merkkinä on itku ja hammasten kiristys.

      Jeesus haluaa uskollisen neitsyen omakseen.Kuka haluaa tottelemattoman vaimon tai aviopuolison jakamaan elämää? Eikös liitosta tule silloin epätasapainoinen ja epäkunnioittava, riitainen avioeroon päättyvä? Toistaan saatanallisesti kohtelevat aviopuolisot saavat mahaani pahan olon.

      Ei homostelulle, haureellisuudelle, huoraamiselle, saastaliitoille, syntihyväksynnälle, valheelle!

      • Olet sinä hauska heppu!


      • Taisi Jeesuksella olla vähän liian suuret luulot itsestään. Vähän hupaisaa.

        Hän esitti sellaista, että häneen uskovat parantaisivat sairaat ja voisivat juoda kuolettavaa.

        Jeesus puhui pöhköjä


      • Raamattu on TOTUUS .


    • CommandoHauis47cm

      Se on miten kerran pelastetun ymmärtää.Sen epäselvyyden takia sen voi ymmärtää väärinkin.Liberaaleista tulee mieleen että haluavatko edes ymmärtää oikein.

      Jumalan tiedossa ovat ne ketkä pelastuvat.Ihmisellä on vapaa tahto, joten valinnan tekee ihminen itse. Muutenhan viimeisellä tuomiolla voisi helvetin tuomion saaneet:" sinä valitsit puolestamme ettemme pelastu."

      Kerran pelastettu , aina pelastettu on Raamatun ulkopuolella keksitty lause, joka ei ole selvä vaan epäselvä.Olen pelastusvarma vasta sitten kun tiedän varmasti pelastuneeni ja en sitä vielä tiedä onko nimeni Elämän kirjassa kun kuolen tai kummasaa ylösnousemuksessa olen mukana.

      Olen sillä kannalla että monet pelastusvarmat eivät pelastu.Tyhmiä kristittyjä voi olla puolet mikäli symbolinen neitsyistä kertomus on viitteellinen luvuiltasn 5 tyhmää, 5 viisasta.Ihan kuin uskosta ei voisi luopua, ihan kuin suurta uhmisten uskosta luopumusta ei olisi , ihan kuin Raamatussa ei lukisi sanoja luopiot eivät peri, tulee suuri luopumus.

      Miten kukaan voi olla Raamatun nimeämä luopio elkei hän ole ennen luopumustaan ole ollut kristitty?

      • God.who.saves

        Olen kanssasi sekä yhtämieltä että erimieltä. Kerran pelastettu, aina pelastettu on tosiaankin Raamattuun perustumaton, jopa pilkallisestikin käytetty hokema. Mutta pelastuvarmoista en lähtisi varmoja luuloja esittämään: kukaan ihminenhän ei tunne täydellisesti kanssaihmistensä sydäntä. Tyytykäämme siihen mitä on kirjoitettu.

        Joh. 5:21. Sillä niinkuin Isä herättää kuolleita ja tekee eläviksi, niin myös Poika tekee eläviksi, ketkä hän tahtoo.

        24. Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään. (Ef. 2)

        Joh. 6:29. "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".

        44. Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä: ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.

        63. Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut ovat henki ja elämä. 64. Mutta teissä on muutamia, jotka eivät usko." Sillä Jeesus tiesi alusta asti, ketkä ne olivat, jotka eivät uskoneet, ja kuka se oli, joka oli kavaltava hänet. 65. Ja hän sanoi: "Sentähden minä olen sanonut teille, ettei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei minun Isäni sitä hänelle anna". 66. Tämän tähden monet hänen opetuslapsistansa vetäytyivät pois eivätkä enää vaeltaneet hänen kanssansa.

        67. Niin Jeesus sanoi niille kahdelletoista: "Tahdotteko tekin mennä pois?" 68. Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra kenen tykö me menisimme? Sinulla on iankaikkisen elämän sanat; 69. ja me uskomme ja ymmärrämme, että sinä olet Jumalan Pyhä." 70. Jeesus vastasi ja sanoi: "Enkö minä valinnut teitä te kaksitoista? Ja yksi teistä on perkele." 71. Mutta sen hän sanoi Juudaasta, Simon Iskariotin pojasta: sillä tämä oli hänet kavaltava ja oli yksi niistä kahdestatoista.

        Johanneksen mukaan pelastus on siis kokonaan Jumalasta ja hänen tahtoonsa ja valintaansa perustuva. Jakolinja menee siinä, ketkä Jumala tekee eläviksi eli synnyttää uudesti Hengestä. (Joh. 3) Jumalan tahto on se, ettei Jeesus kadota yhtäkään niistä, jotka Isä on hänelle antanut. Jeesuksen pelastustyö pelastaa täydellisesti ne jotka Jumala on valinnut pelastaa.


    • BeheadingersOfSharia

      Kuka kestää koetuksen ja kilvoituksen paineen helteessä rohkeana loppuun asti, pelastuu. Kuka luopuu murhanpelossa kesken kilpajuoksun, tuhoutuu.

      • Mutta Raamatun mukaan Juudas tunsi Jeesuksen läheisesti. Tuskin vaan hän "uskostaan" luopui. Sellaista ei Raamattukaan kerro.


    • "Oliko Juudas uslosaa Jeesuksessa?

      Luopuiko Juudas uskostaan Jeesukseen?

      Onko Juudas pelastunut vai joutuuko helvettiin?"

      Juudas Iskariotia, Jeesuksen kavaltajaksi väitettyä hahmoa tarkoittanet. Juudas on fiktiivinen hahmo, jolla symboloidaan Juudan kansaa, eli käytännössä juutalaisia. Taustalla on evankeliumien kirjoitushetken historiallinen tilanne, jossa traditionaalisten juutalaisten ja Jeesus-liikkeen kannattajien välit ensin kiristyivät ja lopulta Jeesuksen seuraajat erotettiin synagogayhteydestä käytännössä omaksi uskonnokseen. Juudas ei ole historiallinen hahmo, vaan symboli.

    • VoiLuopua

      Eikös Torre ole luopunut uskostaan.

      • No jos olisin ollut kuten Juudas tuon tarinan mukaan, niin en olisi uskosta luopunut. Jeesushan oli siinä ihan silmien edessä.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      56
      5524
    2. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      61
      2313
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      52
      2282
    4. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      326
      1059
    5. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      57
      1034
    6. Tietääkö kukaan millaisesta perheestä murhaaja on?

      Onko siis rikkaiden lellipentu, joka luulee, että kaikkea saa tehdä, vai köyhien kakara, jolla ei ole mitään vastuuta ku
      Valkeakoski
      26
      920
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      3
      853
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      783
    9. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      771
    10. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      29
      763
    Aihe