Hykertelin vuosi kymmeniä sitten miten Suomesta tulee rikas maa, kun maapallo lämpenee. Ajattelin tänne otettavan sitten kalliilla rikkaita ihmisiä asumaan ja maa olisi vaurastunut siitä itsestään.
Toinen seikka. Vedestä tulee olemaan pula ja onkin jossain. Täällä pohjavedet maailman parhaita. Eiköhän nekin jokin hallitus poppoo saa myytyä ulkomaisille pörssiyhtiöille. katsotaan vain kuka sen ennättää ensin. Maantieverkostohan on varmasti jo sovittu kulissien takana tietyille tahoille. Etsitään vain oikea hetki kun se ilmoitetaan tapahtuneen. Päästään sitten makselemaan autolla ajelusta vähän reippaammin.
Suomi lahjoittaa tulevaisuuden valttinsa
2
1676
Vastaukset 2
- fh3i3yu4
Suomessa on viime vuosina suljettu runsaasti synnytysyksikköjä. Sama uhkaa niitä yksikköjä, joissa syntyy noin tuhat lasta vuodessa tai vähemmän.
Suomessa synnytysyksikköjä on suljettu viime vuosina runsaasti. Vielä kymmenen vuotta sitten synnytyssairaaloita oli 33, nyt enää 23, kun Ahvenanmaata ei lasketa mukaan.
Viimeksi lakkautettiin Kätilöopiston sairaala Helsingissä syksyllä, sitä ennen pari vuotta sitten Porvoon synnytyssairaala.
Seuraavaksi ovet sulkeutuvat pysyvästi luultavimmin Oulaskankaalla, josta matkataan sen jälkeen noin sadan kilometrin päähän joko Kokkolaan tai Ouluun.
SYNNYTYSYKSIKÖSTÄ pidetään Oulaisissa yhä kiinni, vaikka usko alkaa osin hiipua. Sosiaali- ja terveysalan lupa- ja valvontaviraston Valviran mukaan yksikkö toimii tällä hetkellä laittomasti, koska se ei täytä laajan ympärivuorokautisen päivystyksen kriteerejä.
Sulkemispäätöksestä on valitettu korkeimpaan hallinto-oikeuteen, josta odotetaan päätöstä kesällä tai viimeistään syksyllä. Siihen asti synnytys jatkuu kuten ennenkin.
OULASKANKAAN jälkeen synnytysyksikön sulkeminen uhkaa Kemi–Tornio-alueen synnyttäjiä. Valtio on myöntänyt poikkeusluvan runsaan viidensadan synnytyksen Länsi-Pohjan keskussairaalalle tämän vuoden loppuun saakka.
Länsi-Pohjan ulkoistaminen Mehiläiselle on menossa markkinaoikeuteen, koska kilpailutuksesta valitettiin. Synnytykset Kemissä tuskin jatkuvat sen enempää yksityisen kuin julkisenkaan toimijan voimin.
Lähes yhtä pienimuotoista on toiminta Kainuun keskussairaalassa Kajaanissa. Sillä on poikkeuslupa vuoden 2020 loppuun samoin kuin Mikkelin keskussairaalalla, jossa syntyneiden määrä jää runsaaseen kahdeksaansataan.
Tulevat maakunnat tekevät aikanaan päätöksiä yksiköiden jatkosta.
Noin tuhannen synnytyksen sairaaloita ovat Etelä-Karjalan keskussairaala Lappeenrannassa, Lohjan sairaala ja Lapin keskussairaala Rovaniemellä.
https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000005618048.html - Erkkiiiiii
Pohjavedestä, luultavasti olen tämän filmin nähnyt ennenkin.
https://www.youtube.com/watch?v=macI9sRjmQw
En nähnyt tuossa mitään pohjaveteen viittaavaa!
Tässä oleva asia alkaa olla jo lähellä:
https://www.youtube.com/watch?v=ZeV5OD7My60
Ekan filmin tekijän tekijän nimellä löytyy mm. Youtube:sta lisää asiaa.
Muistan netissä kirjoituksen, jossa joku suomalainen (turisti) oli ulkomailla sattumalla samassa hotellissa kuin ryhmä suomalaisia poliitikkoja. Jostain selvisi, että nämä olivat juonittelemassa Suomen pohjavesien myyntiä ulkomaille. Kuulemma jostain kauempaa sisäsuomesta alkaen olisi valtio ostellut maita rannikolle päin. Näin voitaisiin välttää valitukset putkiston rakentamisesta.
Tuosta tekstistä jäi mieleen mm. nimi Erkki Liikanen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallituksen järjestämä spektaakkeli tuo vessanpyttykeissi
Että olisi kymmenien kansanedustajien kodeissa käyty ihan tuosta vaan, eikä kukaan kansanedustaja kerro niin käyneen, va3141265Sysmän "ilon päivä"
Ja taas palaa hirveä määrä verorahoja, ihan turhaan soopaan. Eikö nämä jotka kuntapolitiikassa valittavat ja tuhoaa vaan73886Uskon, että saataisiin kaikki selvitettyä
Mutta yhteys on jäissä, minä olen jäässä, enkä osaa tai uskalla enää lähestyä. Se vaan on niin. Naiselta Jos ei ole hyvä61803- 120683
Riitastako pelastaja
Riitta jätti hakemuksen. Hyvä niin. On ainakin yksi mistä ottaa. Pertsa ei taida aikuistua koskaan ja Pekka hoiteli silt43670Joka ilta mietin
sua❤️Mitä teet, missä meet? Kaipaatko yhtään? Yön tullen toivotan mielessäni sulle hyvää yötä ja aamuisin huomenet. Joka38662- 50606
- 45588
Timo Vornanen.
On siinäkin yksi täystampio. Eipä ihme, että persukannattajat sen eduskuntaan äänestikin.51573Luottamus
Luotan vain siihen mitä tapahtuu IRL. Anonyymipalstan vihjailut eivät merkitse minulle mitään.95542- 45537
Kadutko mies sitä miten reagoit?
..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺48515- 32511
Millaisen talvitakin haluaisit?
Talveen vielä aikaa, mutta talvitakit tulleet kauppoihin. Millainen olisi unelmiesi talvitakki? Itse tykkäisin jostain84485Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki
Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K9476- 19457
- 78440
Onko kahvila Retro samalla pub???
Netin mukaan anniskeluoikeudet. Käykö tuolla kaljoitteluporukkaa? Onko iltaviihdettä? Olen muuttamassa marraskuussa Kuhm8437En voi kertoa meistä kenellekään
Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o29428Iivari esittää poliisin tutkintaa
Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivari on pannu ison pyörän liikkeelle. Entinen Kemijärven historian lyhimmän kaupunginj21411