"E T T E I Y K S I K Ä Ä N"

Ettei.yksikään

"Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."
Joh 3:16

258

2404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ettei.yksikään

      Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään."
      Room 10:11

    • Tämäpä uutta. En ole ennen kuullutkaan, paitsi 124 879 kertaa.

      • Ilmeisesti uskonharhaiset keskustelevat lukemalla satunnaisen raamatunkohdan, johon toinen vastaa satunnaisella raamatunkohdalla.

        Tämä selittää argumentaation köyhyyden ja luetunymmärtämisvaikeudet.


      • Ettäsillätavalla
        he-ma kirjoitti:

        Ilmeisesti uskonharhaiset keskustelevat lukemalla satunnaisen raamatunkohdan, johon toinen vastaa satunnaisella raamatunkohdalla.

        Tämä selittää argumentaation köyhyyden ja luetunymmärtämisvaikeudet.

        Nyt ymmärrän oikein hyvin, mihin vihamielisyytesi ja halveksuntasi uskovia kohtaan perustuu.
        Ensin sinä lasket perustan olettamuksellasi ( "Ilmeisesti..." ) ja sitten rakennat siihen halveksivalla asenteellasi. Näppärää. ;(


      • Ettäsillätavalla kirjoitti:

        Nyt ymmärrän oikein hyvin, mihin vihamielisyytesi ja halveksuntasi uskovia kohtaan perustuu.
        Ensin sinä lasket perustan olettamuksellasi ( "Ilmeisesti..." ) ja sitten rakennat siihen halveksivalla asenteellasi. Näppärää. ;(

        Te uskonharhaiset muistutatte minua Monty Python Holy Grail elokuvan Musta Ritari kohtauksesta.

        Loogisesti teillä ei ole minkäänlaisia perusteita jumalväitteidenne taakse, mutta silti haluatte ehdottomasti väittää juuri teidän ikioman epäjumalanne olevan se oikea - jumalasta, lahkosta tai kultista riippumatta.

        Vaikka teille onnettomille osoitetaan selvästi, että se jumalanne ei voi olla oikea jumala, väitätte saamaanne jumalantappavaa haavaa vain pintanaarmuksi ja jatkatte epäjumalanne puolesta louskuttamista.

        Moisesta mentaalijoogasta onneksi sentään saa makeat naurut!


      • Ettäsillätavalla
        he-ma kirjoitti:

        Te uskonharhaiset muistutatte minua Monty Python Holy Grail elokuvan Musta Ritari kohtauksesta.

        Loogisesti teillä ei ole minkäänlaisia perusteita jumalväitteidenne taakse, mutta silti haluatte ehdottomasti väittää juuri teidän ikioman epäjumalanne olevan se oikea - jumalasta, lahkosta tai kultista riippumatta.

        Vaikka teille onnettomille osoitetaan selvästi, että se jumalanne ei voi olla oikea jumala, väitätte saamaanne jumalantappavaa haavaa vain pintanaarmuksi ja jatkatte epäjumalanne puolesta louskuttamista.

        Moisesta mentaalijoogasta onneksi sentään saa makeat naurut!

        Minä taas saan hyvän mielen, kun jatkuvasti saan kokea hyvän Jumalan auttavan minua arkielämässäni ja vastaavan rukouksiini.


      • Ettäsillätavalla kirjoitti:

        Minä taas saan hyvän mielen, kun jatkuvasti saan kokea hyvän Jumalan auttavan minua arkielämässäni ja vastaavan rukouksiini.

        Hienoa!

        Lausuntosi jumala varmaan rohkaisee sinua osallistumaan perinteiseen ekumeeniseen rukoustapahtumaani, jossa rukouksen voimalla kasvatetaan amputoitu jäsen takaisin nisäkkäälle?


      • Ettäsillätavalla
        he-ma kirjoitti:

        Hienoa!

        Lausuntosi jumala varmaan rohkaisee sinua osallistumaan perinteiseen ekumeeniseen rukoustapahtumaani, jossa rukouksen voimalla kasvatetaan amputoitu jäsen takaisin nisäkkäälle?

        Kiitos kutsusta. Kerro tarkemmin tilaisuuden aika ja paikka, niin saatan harkita.


      • Ettäsillätavalla kirjoitti:

        Kiitos kutsusta. Kerro tarkemmin tilaisuuden aika ja paikka, niin saatan harkita.

        Hienoa,

        Helsingin Kauppatori ensi lauantaina 31.3.2018. Näin medioita ehtii paikalle tarpeeksi.

        Tuotko oman kulttisi amputoidun, jotta et voi väittää epäjumalasi jättäneen vääräuskoisen amputoidun raajan korjaamatta?


      • Ettäsillätavalla
        he-ma kirjoitti:

        Hienoa,

        Helsingin Kauppatori ensi lauantaina 31.3.2018. Näin medioita ehtii paikalle tarpeeksi.

        Tuotko oman kulttisi amputoidun, jotta et voi väittää epäjumalasi jättäneen vääräuskoisen amputoidun raajan korjaamatta?

        Jaaha. Vai että sillä tavalla.


      • Ettäsillätavalla kirjoitti:

        Jaaha. Vai että sillä tavalla.

        Sillälailla se usko asettuu sille kuuluvaan asemaan, eli naurettavaksi.


      • Ettäsillätavalla
        he-ma kirjoitti:

        Sillälailla se usko asettuu sille kuuluvaan asemaan, eli naurettavaksi.

        Saathan sinä nauraa. Aikasi.
        Niinkuin sanoin, olen uskossani iloinen, koska Jeesus vaikuttaa elämässäni. Ja, mikä parasta, paras on vielä edessä!


      • Ettäsillätavalla kirjoitti:

        Saathan sinä nauraa. Aikasi.
        Niinkuin sanoin, olen uskossani iloinen, koska Jeesus vaikuttaa elämässäni. Ja, mikä parasta, paras on vielä edessä!

        Musta Ritari ei välitä edes jumalantappavista iskuista, väittää niitä pintahaavoiksi ja jatkaa taistelua epäjumalansa puolesta ilman raajoja otsanahkaa vihaisesti rypistellen.


      • AamenkiitosJeesus
        Ettäsillätavalla kirjoitti:

        Saathan sinä nauraa. Aikasi.
        Niinkuin sanoin, olen uskossani iloinen, koska Jeesus vaikuttaa elämässäni. Ja, mikä parasta, paras on vielä edessä!

        Aamen! Jumalalla on varattuna omilleen jotain niin mahtavan ihanaa, ettei sitä ihmiset voi edes kuvitella. Vain aavistella voi Sanan perusteella.


      • Ettäsillätavalla kirjoitti:

        Minä taas saan hyvän mielen, kun jatkuvasti saan kokea hyvän Jumalan auttavan minua arkielämässäni ja vastaavan rukouksiini.

        Täsmälleen samanlaisia kokemuksia on niin uskonnottomilla, liberaaleilla kun konservatiiveillakin. On aika kestämätöntä ajatella, että normaalitila on se että menee huonosti ja sitten rukousten kautta saadaan käänteitä parempaan. Tuhannet ja taas tuhannet miljonäärit ovat ateisteja, jotka eivät ole koskaan rukoilleet tai eivät ainakaan lapsuuden jälkeen.


      • Ettäsillätavalla kirjoitti:

        Saathan sinä nauraa. Aikasi.
        Niinkuin sanoin, olen uskossani iloinen, koska Jeesus vaikuttaa elämässäni. Ja, mikä parasta, paras on vielä edessä!

        Mikä ihan kaikkein parasta, saat uskoa he-man, minun ja miljardien muiden saavan hirvittävän rangaistuksen "pilkastaan" ja epäuskostaan. Myönnä pois – ei kukaan sua sen takia lyö. Kyllä rehellisyyttä yhä arvostetaankin.


      • Ettäsillätavalla
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Täsmälleen samanlaisia kokemuksia on niin uskonnottomilla, liberaaleilla kun konservatiiveillakin. On aika kestämätöntä ajatella, että normaalitila on se että menee huonosti ja sitten rukousten kautta saadaan käänteitä parempaan. Tuhannet ja taas tuhannet miljonäärit ovat ateisteja, jotka eivät ole koskaan rukoilleet tai eivät ainakaan lapsuuden jälkeen.

        Jumala kyllä antaa auringon paistaa yhtä hyvin jumalattomille kuin uskovillekin, sitä ei käy kieltäminen. Elämä Jumalan johdatuksessa ja varjeluksessa on kuitenkin rikkaus, jota en vaihtaisi pois, vaikka saisin miljardi euroa heti tililleni. Jeesuksen Kristuksen armahtamana olen rikkaampi kuin maailman rikkain jumalaton, sillä tämä maallinen elämä on kuin sekunnin murto-osa verrattuna ikuiseen elämään Jumalan valtakunnassa.
        Kenenkään en toivoisi joutuvan helvettiin. Jumalan tahto on myös, että kaikki pelastuisivat. Siksihän hän lähetti Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, jotta se ylipäänsä olisi kenellekään mahdollista!


      • Aamenaamenaamen
        Ettäsillätavalla kirjoitti:

        Minä taas saan hyvän mielen, kun jatkuvasti saan kokea hyvän Jumalan auttavan minua arkielämässäni ja vastaavan rukouksiini.

        Aamen!!!


      • Ettäsillätavalla kirjoitti:

        Jumala kyllä antaa auringon paistaa yhtä hyvin jumalattomille kuin uskovillekin, sitä ei käy kieltäminen. Elämä Jumalan johdatuksessa ja varjeluksessa on kuitenkin rikkaus, jota en vaihtaisi pois, vaikka saisin miljardi euroa heti tililleni. Jeesuksen Kristuksen armahtamana olen rikkaampi kuin maailman rikkain jumalaton, sillä tämä maallinen elämä on kuin sekunnin murto-osa verrattuna ikuiseen elämään Jumalan valtakunnassa.
        Kenenkään en toivoisi joutuvan helvettiin. Jumalan tahto on myös, että kaikki pelastuisivat. Siksihän hän lähetti Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, jotta se ylipäänsä olisi kenellekään mahdollista!

        >Siksihän hän lähetti Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, jotta se ylipäänsä olisi kenellekään mahdollista!

        Miksei se muka muuten voisi olla mahdollista?


      • Niinsevaanonpi
        Ettäsillätavalla kirjoitti:

        Jumala kyllä antaa auringon paistaa yhtä hyvin jumalattomille kuin uskovillekin, sitä ei käy kieltäminen. Elämä Jumalan johdatuksessa ja varjeluksessa on kuitenkin rikkaus, jota en vaihtaisi pois, vaikka saisin miljardi euroa heti tililleni. Jeesuksen Kristuksen armahtamana olen rikkaampi kuin maailman rikkain jumalaton, sillä tämä maallinen elämä on kuin sekunnin murto-osa verrattuna ikuiseen elämään Jumalan valtakunnassa.
        Kenenkään en toivoisi joutuvan helvettiin. Jumalan tahto on myös, että kaikki pelastuisivat. Siksihän hän lähetti Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, jotta se ylipäänsä olisi kenellekään mahdollista!

        Väkevää ja totuudellista puhetta!


      • Kuin.pirttiseuroissa
        Niinsevaanonpi kirjoitti:

        Väkevää ja totuudellista puhetta!

        Totisesti totisesti, väkevätä väkevätä, vahvisti "joojoo mies" ääni liikutuksesta väristen.


      • Dr.Yes
        Ettäsillätavalla kirjoitti:

        Minä taas saan hyvän mielen, kun jatkuvasti saan kokea hyvän Jumalan auttavan minua arkielämässäni ja vastaavan rukouksiini.

        Jumalalle kunnia ja kiitos. Amen. Amen.


      • Anonyymi
        Ettäsillätavalla kirjoitti:

        Jumala kyllä antaa auringon paistaa yhtä hyvin jumalattomille kuin uskovillekin, sitä ei käy kieltäminen. Elämä Jumalan johdatuksessa ja varjeluksessa on kuitenkin rikkaus, jota en vaihtaisi pois, vaikka saisin miljardi euroa heti tililleni. Jeesuksen Kristuksen armahtamana olen rikkaampi kuin maailman rikkain jumalaton, sillä tämä maallinen elämä on kuin sekunnin murto-osa verrattuna ikuiseen elämään Jumalan valtakunnassa.
        Kenenkään en toivoisi joutuvan helvettiin. Jumalan tahto on myös, että kaikki pelastuisivat. Siksihän hän lähetti Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, jotta se ylipäänsä olisi kenellekään mahdollista!

        "Kiittäkää Herraa, sillä hän on hyvä, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti."


      • Anonyymi
        Aamenaamenaamen kirjoitti:

        Aamen!!!

        Minä ihmettelen kuinka sitä täällä hyvinvointi Suomessa ilkee pyytää jumalalta enää mitään, kun viattomat lapset jossain tälläkin hetkellä kärsii!


      • Anonyymi
        Ettäsillätavalla kirjoitti:

        Jaaha. Vai että sillä tavalla.

        "Kuinka kallis on sinun armosi, Jumala! Ihmislapset etsivät sinun siipiesi suojaa."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kuinka kallis on sinun armosi, Jumala! Ihmislapset etsivät sinun siipiesi suojaa."

        Onko Jumala siis lintu tai lepakko?


      • Anonyymi
        Ettäsillätavalla kirjoitti:

        Kiitos kutsusta. Kerro tarkemmin tilaisuuden aika ja paikka, niin saatan harkita.

        Mutta me tiedämme, että Jumalan Poika tuli ja on meille mielen antanut, että me sen totisen tunnemme, ja olemme siinä totisessa, hänen Pojassansa Jesuksessa Kristuksessa: Tämä on totinen Jumala ja ijankaikkinen elämä."


      • Anonyymi
        Ettäsillätavalla kirjoitti:

        Jumala kyllä antaa auringon paistaa yhtä hyvin jumalattomille kuin uskovillekin, sitä ei käy kieltäminen. Elämä Jumalan johdatuksessa ja varjeluksessa on kuitenkin rikkaus, jota en vaihtaisi pois, vaikka saisin miljardi euroa heti tililleni. Jeesuksen Kristuksen armahtamana olen rikkaampi kuin maailman rikkain jumalaton, sillä tämä maallinen elämä on kuin sekunnin murto-osa verrattuna ikuiseen elämään Jumalan valtakunnassa.
        Kenenkään en toivoisi joutuvan helvettiin. Jumalan tahto on myös, että kaikki pelastuisivat. Siksihän hän lähetti Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, jotta se ylipäänsä olisi kenellekään mahdollista!

        "Kiittäkää Herraa, sillä hän on hyvä; sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti."


      • Anonyymi
        Ettäsillätavalla kirjoitti:

        Saathan sinä nauraa. Aikasi.
        Niinkuin sanoin, olen uskossani iloinen, koska Jeesus vaikuttaa elämässäni. Ja, mikä parasta, paras on vielä edessä!

        "Sillä Herra on hyvä; hänen armonsa pysyy iankaikkisesti ja hänen uskollisuutensa polvesta polveen."


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Ilmeisesti uskonharhaiset keskustelevat lukemalla satunnaisen raamatunkohdan, johon toinen vastaa satunnaisella raamatunkohdalla.

        Tämä selittää argumentaation köyhyyden ja luetunymmärtämisvaikeudet.

        "Ilmeisesti uskonharhaiset keskustelevat lukemalla satunnaisen raamatunkohdan, johon toinen vastaa satunnaisella raamatunkohdalla."

        Sehän se systeemi on. Tai itse asiassa tarkoituksena on saada aikaan komealta kalskahtavaa monitulkintaista retoriikkaa mutta kun meille suomalaisille ei ole suotu sellaisen aikaansaamisen lahjaa samassa mitassa kuin etelämmillä velikullilla on luonnostaan, niin täytyy sitten käyttää Raamattuun valmiiksi kirjattuja.
        .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kiittäkää Herraa, sillä hän on hyvä; sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti."

        ”Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.”


      • Anonyymi
        Ettäsillätavalla kirjoitti:

        Saathan sinä nauraa. Aikasi.
        Niinkuin sanoin, olen uskossani iloinen, koska Jeesus vaikuttaa elämässäni. Ja, mikä parasta, paras on vielä edessä!

        Jeesus on hyvä!


      • Anonyymi
        Ettäsillätavalla kirjoitti:

        Jumala kyllä antaa auringon paistaa yhtä hyvin jumalattomille kuin uskovillekin, sitä ei käy kieltäminen. Elämä Jumalan johdatuksessa ja varjeluksessa on kuitenkin rikkaus, jota en vaihtaisi pois, vaikka saisin miljardi euroa heti tililleni. Jeesuksen Kristuksen armahtamana olen rikkaampi kuin maailman rikkain jumalaton, sillä tämä maallinen elämä on kuin sekunnin murto-osa verrattuna ikuiseen elämään Jumalan valtakunnassa.
        Kenenkään en toivoisi joutuvan helvettiin. Jumalan tahto on myös, että kaikki pelastuisivat. Siksihän hän lähetti Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, jotta se ylipäänsä olisi kenellekään mahdollista!

        ”Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ihmettelen kuinka sitä täällä hyvinvointi Suomessa ilkee pyytää jumalalta enää mitään, kun viattomat lapset jossain tälläkin hetkellä kärsii!

        Ei toki jumalalta, mutta Jumalalta kyllä. Meidän tehtävä on auttaa vähäosaisia. Autatko sinä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ihmettelen kuinka sitä täällä hyvinvointi Suomessa ilkee pyytää jumalalta enää mitään, kun viattomat lapset jossain tälläkin hetkellä kärsii!

        Autatko sinä heitä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sillä Herra on hyvä; hänen armonsa pysyy iankaikkisesti ja hänen uskollisuutensa polvesta polveen."

        Jeesuksen armo on jotain käsittämätöntä, mutta riittää kun siitä edes vähän käsittää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Älkääkä peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, mutta eivät voi tappaa sielua; vaan ennemmin peljätkää häntä, joka voi sekä sielun että ruumiin hukuttaa helvettiin.”

        Jumalan pelko on viisautta.


      • Anonyymi
        Ettäsillätavalla kirjoitti:

        Jumala kyllä antaa auringon paistaa yhtä hyvin jumalattomille kuin uskovillekin, sitä ei käy kieltäminen. Elämä Jumalan johdatuksessa ja varjeluksessa on kuitenkin rikkaus, jota en vaihtaisi pois, vaikka saisin miljardi euroa heti tililleni. Jeesuksen Kristuksen armahtamana olen rikkaampi kuin maailman rikkain jumalaton, sillä tämä maallinen elämä on kuin sekunnin murto-osa verrattuna ikuiseen elämään Jumalan valtakunnassa.
        Kenenkään en toivoisi joutuvan helvettiin. Jumalan tahto on myös, että kaikki pelastuisivat. Siksihän hän lähetti Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, jotta se ylipäänsä olisi kenellekään mahdollista!

        Kyllä näin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sillä Herra on hyvä; hänen armonsa pysyy iankaikkisesti ja hänen uskollisuutensa polvesta polveen."

        Siinä ilmestyi meille Jumalan rakkaus, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, että me eläisimme hänen kauttansa.


      • Anonyymi
        Ettäsillätavalla kirjoitti:

        Kiitos kutsusta. Kerro tarkemmin tilaisuuden aika ja paikka, niin saatan harkita.

        Mutta he lähtivät ja saarnasivat kaikkialla, ja Herra vaikutti heidän kanssansa ja vahvisti sanan sitä seuraavien merkkien kautta.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Mikä ihan kaikkein parasta, saat uskoa he-man, minun ja miljardien muiden saavan hirvittävän rangaistuksen "pilkastaan" ja epäuskostaan. Myönnä pois – ei kukaan sua sen takia lyö. Kyllä rehellisyyttä yhä arvostetaankin.

        Toivon, että sinäkin olet kerran pelastettujen joukossa eli että sinun käy hyvin.


      • Anonyymi
        Ettäsillätavalla kirjoitti:

        Minä taas saan hyvän mielen, kun jatkuvasti saan kokea hyvän Jumalan auttavan minua arkielämässäni ja vastaavan rukouksiini.

        Aamen kiitos Jeesus!


      • Anonyymi
        AamenkiitosJeesus kirjoitti:

        Aamen! Jumalalla on varattuna omilleen jotain niin mahtavan ihanaa, ettei sitä ihmiset voi edes kuvitella. Vain aavistella voi Sanan perusteella.

        Kiitämme Jeesusta pelastuksesta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitämme Jeesusta pelastuksesta!

        Hupsuttele vain omissa nimissäsi, älä vedä muita mukaan satuihisi.


      • Anonyymi
        Ettäsillätavalla kirjoitti:

        Saathan sinä nauraa. Aikasi.
        Niinkuin sanoin, olen uskossani iloinen, koska Jeesus vaikuttaa elämässäni. Ja, mikä parasta, paras on vielä edessä!

        Mahtavan loistava tulevaisuus!


      • Anonyymi
        Ettäsillätavalla kirjoitti:

        Jumala kyllä antaa auringon paistaa yhtä hyvin jumalattomille kuin uskovillekin, sitä ei käy kieltäminen. Elämä Jumalan johdatuksessa ja varjeluksessa on kuitenkin rikkaus, jota en vaihtaisi pois, vaikka saisin miljardi euroa heti tililleni. Jeesuksen Kristuksen armahtamana olen rikkaampi kuin maailman rikkain jumalaton, sillä tämä maallinen elämä on kuin sekunnin murto-osa verrattuna ikuiseen elämään Jumalan valtakunnassa.
        Kenenkään en toivoisi joutuvan helvettiin. Jumalan tahto on myös, että kaikki pelastuisivat. Siksihän hän lähetti Poikansa, Jeesuksen Kristuksen, jotta se ylipäänsä olisi kenellekään mahdollista!

        Vaikka sotajoukko asettuisi minua vastaan, ei minun sydämeni pelkäisi; vaikka sota nousisi minua vastaan, siinäkin minä olisin turvassa.


      • Anonyymi
        Niinsevaanonpi kirjoitti:

        Väkevää ja totuudellista puhetta!

        Näin on.


      • Anonyymi
        Dr.Yes kirjoitti:

        Jumalalle kunnia ja kiitos. Amen. Amen.

        Mutta kun häntä väkevämpi karkaa hänen päällensä ja voittaa hänet, ottaa hän häneltä kaikki aseet, joihin hän luotti, ja jakaa häneltä riistämänsä saaliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hupsuttele vain omissa nimissäsi, älä vedä muita mukaan satuihisi.

        Hullutushan se teille onkin, kuten Raamattu sanoo. 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sillä Herra on hyvä; hänen armonsa pysyy iankaikkisesti ja hänen uskollisuutensa polvesta polveen."

        Jeesus pelastaa sen, joka hänen tykönsä tulee.


    • Kuolleessa meressä ei huku, siellä vaan kelluu pinnalla. Mutta siellä ei ole elämää , se on liian suolaista.

      • Ettäsillätavalla

        Eipä tainnut nyt olla kyse maantiedosta.


      • Huomioitsija
        Ettäsillätavalla kirjoitti:

        Eipä tainnut nyt olla kyse maantiedosta.

        Hukkumista käsiteltiin aloittajan kommentissa, et vaan sattunut huomaamaan, tai sitten et käsittänyt lukemaasi.


      • Ettäsillätavalla
        Huomioitsija kirjoitti:

        Hukkumista käsiteltiin aloittajan kommentissa, et vaan sattunut huomaamaan, tai sitten et käsittänyt lukemaasi.

        Sanat pitää ymmärtää niiden kontekstissa, eikä irrallisina asiayhteydestään. Sanalla "hukkua" on tässä tekstissä hengellinen merkitys.


      • Ettäsillätavalla kirjoitti:

        Sanat pitää ymmärtää niiden kontekstissa, eikä irrallisina asiayhteydestään. Sanalla "hukkua" on tässä tekstissä hengellinen merkitys.

        >Sanalla "hukkua" on tässä tekstissä hengellinen merkitys.

        Kuinkas tuolla sanalla nyt onkin monta merkitystä, kun joidenkin "uskovien" mukaan uskoa-verbillä on vain yksi merkitys (eli uskonnollistyyppinen uskominen)?


      • Ettäsillätavalla
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Sanalla "hukkua" on tässä tekstissä hengellinen merkitys.

        Kuinkas tuolla sanalla nyt onkin monta merkitystä, kun joidenkin "uskovien" mukaan uskoa-verbillä on vain yksi merkitys (eli uskonnollistyyppinen uskominen)?

        Sanoilla voi todellakin olla eri merkityksiä. Siksi ne pitää ymmärtää niiden asiayhteydessä.


      • Ettäsillätavalla kirjoitti:

        Sanoilla voi todellakin olla eri merkityksiä. Siksi ne pitää ymmärtää niiden asiayhteydessä.

        Mutta miksi "uskovat" sitten väittävät että uskoa -sanalle ei useita merkityksiä ole, vaikka kaikki tietävät että on?

        Jos joku sanoo uskovansa että evoluutio ilmeisesti tapahtui suunnilleen kuten tiede kuvailee, "uskovat" väittävät että hän uskoo evoluutioon (epä)jumalana ja alkavat ilkkua, että millähän se evoluutio oikein mahtoi ajatella.


      • Ettäsillätavalla
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Mutta miksi "uskovat" sitten väittävät että uskoa -sanalle ei useita merkityksiä ole, vaikka kaikki tietävät että on?

        Jos joku sanoo uskovansa että evoluutio ilmeisesti tapahtui suunnilleen kuten tiede kuvailee, "uskovat" väittävät että hän uskoo evoluutioon (epä)jumalana ja alkavat ilkkua, että millähän se evoluutio oikein mahtoi ajatella.

        Niinkuin sanoin sanoilla voi olla eri merkityksiä asiayhteydestä riippuen. Itse uskon Jumalaan, enkä tyhjään. Yleistäminen on useimmiten tyhmää.


      • Epäileväinen
        Ettäsillätavalla kirjoitti:

        Niinkuin sanoin sanoilla voi olla eri merkityksiä asiayhteydestä riippuen. Itse uskon Jumalaan, enkä tyhjään. Yleistäminen on useimmiten tyhmää.

        Ilmeisesti kuvittelet olevasi jonkun sortin guru.
        "Todellisen gurun tärkeimpiä ominaisuuksia ovat oppineisuus, kieltäymyksellisyys, henkinen edistyneisyys ja karismaattisuus."
        Täytätkö mielestäsi nuo kriteerit?


      • Ettäsillätavalla
        Epäileväinen kirjoitti:

        Ilmeisesti kuvittelet olevasi jonkun sortin guru.
        "Todellisen gurun tärkeimpiä ominaisuuksia ovat oppineisuus, kieltäymyksellisyys, henkinen edistyneisyys ja karismaattisuus."
        Täytätkö mielestäsi nuo kriteerit?

        Guru? No olipas hauska kysymys!


      • Niinpäniinpäniinpä
        Ettäsillätavalla kirjoitti:

        Niinkuin sanoin sanoilla voi olla eri merkityksiä asiayhteydestä riippuen. Itse uskon Jumalaan, enkä tyhjään. Yleistäminen on useimmiten tyhmää.

        Niinpä!


      • AamenkiitosJeesus
        Ettäsillätavalla kirjoitti:

        Guru? No olipas hauska kysymys!

        "Sillä sinä, Herra, olet hyvä ja anteeksiantavainen, suuri armossa kaikille, jotka sinua avuksensa huutavat."


      • Anonyymi
        Ettäsillätavalla kirjoitti:

        Sanat pitää ymmärtää niiden kontekstissa, eikä irrallisina asiayhteydestään. Sanalla "hukkua" on tässä tekstissä hengellinen merkitys.

        Ja hän sanoi minulle: "Kirjoita: Autuaat ne, jotka ovat kutsutut Karitsan hääaterialle!" Vielä hän sanoi minulle: "Nämä sanat ovat totiset Jumalan sanat."


      • Anonyymi
        Niinpäniinpäniinpä kirjoitti:

        Niinpä!

        "Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja hän sanoi minulle: "Kirjoita: Autuaat ne, jotka ovat kutsutut Karitsan hääaterialle!" Vielä hän sanoi minulle: "Nämä sanat ovat totiset Jumalan sanat."

        Valtava kutsu, josta ei voi kieltäytyä!


      • Anonyymi
        Ettäsillätavalla kirjoitti:

        Sanoilla voi todellakin olla eri merkityksiä. Siksi ne pitää ymmärtää niiden asiayhteydessä.

        ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.

        Eläköön vallankumous,
        ylevät aatteet,
        ja veriset vaatteet.


      • Anonyymi
        Ettäsillätavalla kirjoitti:

        Sanat pitää ymmärtää niiden kontekstissa, eikä irrallisina asiayhteydestään. Sanalla "hukkua" on tässä tekstissä hengellinen merkitys.

        "Hän tuomitsee maanpiirin vanhurskaasti, vallitsee kansoja oikeuden mukaan."


      • Anonyymi

        Armoa herra sinä köyhän kurittaja!


      • Anonyymi
        Ettäsillätavalla kirjoitti:

        Sanoilla voi todellakin olla eri merkityksiä. Siksi ne pitää ymmärtää niiden asiayhteydessä.

        Niinpä. Lauseyhteys ratkaisee.


      • Anonyymi
        Epäileväinen kirjoitti:

        Ilmeisesti kuvittelet olevasi jonkun sortin guru.
        "Todellisen gurun tärkeimpiä ominaisuuksia ovat oppineisuus, kieltäymyksellisyys, henkinen edistyneisyys ja karismaattisuus."
        Täytätkö mielestäsi nuo kriteerit?

        Ehei veikkoseni!


      • Anonyymi
        Ettäsillätavalla kirjoitti:

        Sanoilla voi todellakin olla eri merkityksiä. Siksi ne pitää ymmärtää niiden asiayhteydessä.

        Ei nämä HALUA ymmärtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Armoa herra sinä köyhän kurittaja!

        No mikä mikä mikä ?


    • Ettäsillätavalla

      Jumalan suureen ilmoitukseen vastaa kolme ( ainakin kaksi ) ateistipilkkaajaa ilkkuen. Kertoo jotain Suomen hengellisestä tilasta...
      Joka tapauksessa, pelastus on tarjolla ja siihen tarttuvat ne, jotka ymmärtävät sen arvon.

      • Kun "Jumalan suuri ilmoitus" kerrotaan 124 879:nnen kerran, miten siihen sitten pitäisi suhtautua? Vaatia toista mokomaa lisää ja tanssia piirissä käsiä taputtaen?


      • Ettäsillätavalla
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Kun "Jumalan suuri ilmoitus" kerrotaan 124 879:nnen kerran, miten siihen sitten pitäisi suhtautua? Vaatia toista mokomaa lisää ja tanssia piirissä käsiä taputtaen?

        Sinun kohdallasi toteutuu tämä:
        "Ja heissä käy toteen Esaiaan ennustus, joka sanoo: 'Kuulemalla kuulkaa, älkääkä ymmärtäkö, ja näkemällä nähkää, älkääkä käsittäkö." Matt 13:14


      • Ettäsillätavalla kirjoitti:

        Sinun kohdallasi toteutuu tämä:
        "Ja heissä käy toteen Esaiaan ennustus, joka sanoo: 'Kuulemalla kuulkaa, älkääkä ymmärtäkö, ja näkemällä nähkää, älkääkä käsittäkö." Matt 13:14

        Ei tuo ole ennustus vaan kehotus.


      • Ettäsillätavalla
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Ei tuo ole ennustus vaan kehotus.

        Jesaja sai nähdä etuajassa, miten sinunkaltaisesi ihmiset suhtautuvat Jumalan ilmoitukseen. Siksi se on ennustus, kuten Raamattu ilmaisee.


      • Ettäsillätavalla kirjoitti:

        Jesaja sai nähdä etuajassa, miten sinunkaltaisesi ihmiset suhtautuvat Jumalan ilmoitukseen. Siksi se on ennustus, kuten Raamattu ilmaisee.

        Mitäpä sitten olen näkemällä nähnyt, kun en käsitä?


      • Ettäsillätavalla
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Mitäpä sitten olen näkemällä nähnyt, kun en käsitä?

        Itsehän juuri sanoit, että olet nähnyt aloituksessa olleen jakeen 124879 kertaa. Se ei kuitenkaan ole saanut vaikuttaa sinussa Jumalan tahtomaa uskoa, vaan mieluummin ilkut täällä uskovia ja Raamattua. Sinä et siis käsitä jaetta hengellisesti.


      • Ettäsillätavalla kirjoitti:

        Itsehän juuri sanoit, että olet nähnyt aloituksessa olleen jakeen 124879 kertaa. Se ei kuitenkaan ole saanut vaikuttaa sinussa Jumalan tahtomaa uskoa, vaan mieluummin ilkut täällä uskovia ja Raamattua. Sinä et siis käsitä jaetta hengellisesti.

        Ehkä siinä ei vain ole mitään käsittämistä. Kaikki ihmiset eivät ole sillä lailla "rakennettuja", että he tarvitsisivat mahtavan auktoriteetin ja yksinkertaiset selitykset kaikelle ihmeelliselle selvitäkseen elonsa taipaleesta. En ole minäkään.


      • Ettäsillätavalla
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Ehkä siinä ei vain ole mitään käsittämistä. Kaikki ihmiset eivät ole sillä lailla "rakennettuja", että he tarvitsisivat mahtavan auktoriteetin ja yksinkertaiset selitykset kaikelle ihmeelliselle selvitäkseen elonsa taipaleesta. En ole minäkään.

        Paavalilla oli kanttia sanoa näin.

        Mutta Paavali sanoi: "Toivoisin Jumalalta, että, olipa vähällä tai paljolla, et ainoastaan sinä, vaan myös kaikki te, jotka minua tänään kuulette, tulisitte semmoisiksi, kuin minä olen, näitä kahleita lukuunottamatta."
        Matt 26:29


      • AamenkiitosJeesus
        Ettäsillätavalla kirjoitti:

        Sinun kohdallasi toteutuu tämä:
        "Ja heissä käy toteen Esaiaan ennustus, joka sanoo: 'Kuulemalla kuulkaa, älkääkä ymmärtäkö, ja näkemällä nähkää, älkääkä käsittäkö." Matt 13:14

        ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta."


      • AamenkiitosJeesus
        Ettäsillätavalla kirjoitti:

        Itsehän juuri sanoit, että olet nähnyt aloituksessa olleen jakeen 124879 kertaa. Se ei kuitenkaan ole saanut vaikuttaa sinussa Jumalan tahtomaa uskoa, vaan mieluummin ilkut täällä uskovia ja Raamattua. Sinä et siis käsitä jaetta hengellisesti.

        "Silloin vanhurskaat loistavat Isänsä valtakunnassa niinkuin aurinko. Jolla on korvat, se kuulkoon."


      • Anonyymi
        AamenkiitosJeesus kirjoitti:

        ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta."

        "Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,"

        "Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat."


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Kun "Jumalan suuri ilmoitus" kerrotaan 124 879:nnen kerran, miten siihen sitten pitäisi suhtautua? Vaatia toista mokomaa lisää ja tanssia piirissä käsiä taputtaen?

        Yksi vaihtoehto voisi peräti olla se, että ottaisit kyseisen totuuden vastaan omaan elämääsi ja antaisit Jeesuksen pelastaa itsesi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yksi vaihtoehto voisi peräti olla se, että ottaisit kyseisen totuuden vastaan omaan elämääsi ja antaisit Jeesuksen pelastaa itsesi.

        Otan välittömästi, kun se totuudeksi todistetaan normaalin järjen mukaisella menettelyllä. Keskity siihen, älä tyhjyyttään kumisevaan paasaamiseen.


      • Anonyymi
        Ettäsillätavalla kirjoitti:

        Jesaja sai nähdä etuajassa, miten sinunkaltaisesi ihmiset suhtautuvat Jumalan ilmoitukseen. Siksi se on ennustus, kuten Raamattu ilmaisee.

        "Ja suuri voitto onkin jumalisuus yhdessä tyytyväisyyden kanssa."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,"

        "Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'"


      • Anonyymi
        Ettäsillätavalla kirjoitti:

        Jesaja sai nähdä etuajassa, miten sinunkaltaisesi ihmiset suhtautuvat Jumalan ilmoitukseen. Siksi se on ennustus, kuten Raamattu ilmaisee.

        Ja he veisasivat Mooseksen, Jumalan palvelijan, virttä ja Karitsan virttä, sanoen: "Suuret ja ihmeelliset ovat sinun tekosi, Herra Jumala, Kaikkivaltias; vanhurskaat ja totiset ovat sinun tiesi, sinä kansojen kuningas."


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Otan välittömästi, kun se totuudeksi todistetaan normaalin järjen mukaisella menettelyllä. Keskity siihen, älä tyhjyyttään kumisevaan paasaamiseen.

        Miljoonat ja taas miljoonat ovat ottaneet Jeesuksen vastaan elämäänsä ja saaneet empiirisesti, omakohtaisesti kokea, että Jumala on ja että hän ilmaisee itsensä häntä etsiväisille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miljoonat ja taas miljoonat ovat ottaneet Jeesuksen vastaan elämäänsä ja saaneet empiirisesti, omakohtaisesti kokea, että Jumala on ja että hän ilmaisee itsensä häntä etsiväisille.

        No, jopahan taas:-)
        "Empiirinen tutkimus eli kokemusperäinen tutkimus perustuu tutkimuskohteen havainnointiin tai mittaamiseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No, jopahan taas:-)
        "Empiirinen tutkimus eli kokemusperäinen tutkimus perustuu tutkimuskohteen havainnointiin tai mittaamiseen.

        Tuossa oli suloisesti sekoitettu käsitteet empiirinen ja subjektiivinen. Pikkasen on vielä skarppaamista siveyssanoissa. 😃


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Tuossa oli suloisesti sekoitettu käsitteet empiirinen ja subjektiivinen. Pikkasen on vielä skarppaamista siveyssanoissa. 😃

        Niin, en tiedä noista siveyssanoista, mutta empiirinen tarkoittaa kokemusperäistä ja ko. sanan käyttö oli ihan kohdallaan mielestäni. Empiirisestä tutkimuksesta en nyt ole puhunut.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Tuossa oli suloisesti sekoitettu käsitteet empiirinen ja subjektiivinen. Pikkasen on vielä skarppaamista siveyssanoissa. 😃

        Minkälaisia "siveyssanoja" sinulla on meille esiteltäviksi?
        Onko sinulla jokin kukkahattutädin sanavarasto? 🤣


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minkälaisia "siveyssanoja" sinulla on meille esiteltäviksi?
        Onko sinulla jokin kukkahattutädin sanavarasto? 🤣

        Oletko Ano uskovainen, kun olet täysin huumorintajuton?

        Sääliksi käy kyllä läheisiäsi, jos heitä on...


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Oletko Ano uskovainen, kun olet täysin huumorintajuton?

        Sääliksi käy kyllä läheisiäsi, jos heitä on...

        Huumorintajuton? Juurihan sain kommentistasi hyvän naurun. Älä ole niin negatiivinen. En ole mikään Ano...


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Oletko Ano uskovainen, kun olet täysin huumorintajuton?

        Sääliksi käy kyllä läheisiäsi, jos heitä on...

        Onhan sinulla kieltämättä mielenkiintoinen ja antoisa, elämän pituinen missio meneillään, uskovien vikojen, olemattomienkin bongailu. Et mahda itse tajutakaan, että olet "veljiemme syyttäjän" rekrytoima.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onhan sinulla kieltämättä mielenkiintoinen ja antoisa, elämän pituinen missio meneillään, uskovien vikojen, olemattomienkin bongailu. Et mahda itse tajutakaan, että olet "veljiemme syyttäjän" rekrytoima.

        Satunnaiskävijöille suomennan, että Ano tuossa ilmoittaa minun kirjoittavan Saatanan vallassa ja Hänen generoimiaan viestejä.

        Eipä käy katteeksi Anoa, ei.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Satunnaiskävijöille suomennan, että Ano tuossa ilmoittaa minun kirjoittavan Saatanan vallassa ja Hänen generoimiaan viestejä.

        Eipä käy katteeksi Anoa, ei.

        Sinulle ei näytä riittävän, että sinulle kerran sanon, etten ole Ano. No, ehkä se on yksi sinun ärsyttelyharrastuksistasi. Onhan sekin yksi elämäntehtävä, jooh...
        Väitän, että sinulle voisi löytyä fiksumpaakin tekemistä.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Satunnaiskävijöille suomennan, että Ano tuossa ilmoittaa minun kirjoittavan Saatanan vallassa ja Hänen generoimiaan viestejä.

        Eipä käy katteeksi Anoa, ei.

        Hyvää päivän jatkoa sinulle kaikesta huolimatta!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle ei näytä riittävän, että sinulle kerran sanon, etten ole Ano. No, ehkä se on yksi sinun ärsyttelyharrastuksistasi. Onhan sekin yksi elämäntehtävä, jooh...
        Väitän, että sinulle voisi löytyä fiksumpaakin tekemistä.

        Sinä olet nimimerkiltäsi Anonyymi, enkä minä voi asialle mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvää päivän jatkoa sinulle kaikesta huolimatta!

        Koska näköjään pidät asiallisena keksiä minusta hörhöuskontosi mukaisia valheita, en oikein jaksa toivottaa sinulle mitään erityisen hyviä, jos kohta en hyväntahtoisena herrasmiehenä toivota huonojakaan.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Koska näköjään pidät asiallisena keksiä minusta hörhöuskontosi mukaisia valheita, en oikein jaksa toivottaa sinulle mitään erityisen hyviä, jos kohta en hyväntahtoisena herrasmiehenä toivota huonojakaan.

        Kerro toki, mitä valheita, oikein monikossa, olen sinusta kirjoittanut? Kiinnostaa kovasti.
        Jos loukkaannuit, siitä kun sanoin, että kirjoitat "veljiemme syyttäjän" vaikuttamana, niin sitä en valitettavasti voi pahoitella, sillä niin se vaan on. Jeesuksen ja Raamatun totuuksiin minä sanomani perustan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro toki, mitä valheita, oikein monikossa, olen sinusta kirjoittanut? Kiinnostaa kovasti.
        Jos loukkaannuit, siitä kun sanoin, että kirjoitat "veljiemme syyttäjän" vaikuttamana, niin sitä en valitettavasti voi pahoitella, sillä niin se vaan on. Jeesuksen ja Raamatun totuuksiin minä sanomani perustan.

        "Jeesuksen ja Raamatun totuuksiin minä sanomani perustan."
        R.R. taas perustaa sanomansa faktoihin, siinä on oleellinen ero.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Jeesuksen ja Raamatun totuuksiin minä sanomani perustan."
        R.R. taas perustaa sanomansa faktoihin, siinä on oleellinen ero.

        Tähän tosiaan pyrin – palstan "tunnelmatason" toki huomioon ottaen. Thanks.


      • Anonyymi
        Ettäsillätavalla kirjoitti:

        Sinun kohdallasi toteutuu tämä:
        "Ja heissä käy toteen Esaiaan ennustus, joka sanoo: 'Kuulemalla kuulkaa, älkääkä ymmärtäkö, ja näkemällä nähkää, älkääkä käsittäkö." Matt 13:14

        Ja sanoivat suurella äänellä: "Karitsa, joka tapettu on, on mahdollinen ottamaan voiman, ja rikkauden, ja viisauden, ja kunnian, ja kiitoksen, ja siunauksen."


      • Anonyymi
        Ettäsillätavalla kirjoitti:

        Paavalilla oli kanttia sanoa näin.

        Mutta Paavali sanoi: "Toivoisin Jumalalta, että, olipa vähällä tai paljolla, et ainoastaan sinä, vaan myös kaikki te, jotka minua tänään kuulette, tulisitte semmoisiksi, kuin minä olen, näitä kahleita lukuunottamatta."
        Matt 26:29

        "Ja he ovat voittaneet hänet Karitsan veren kautta ja todistuksensa sanan kautta, eivätkä ole henkeänsä rakastaneet, vaan olleet alttiit kuolemaan asti."


      • Anonyymi
        Ettäsillätavalla kirjoitti:

        Sinun kohdallasi toteutuu tämä:
        "Ja heissä käy toteen Esaiaan ennustus, joka sanoo: 'Kuulemalla kuulkaa, älkääkä ymmärtäkö, ja näkemällä nähkää, älkääkä käsittäkö." Matt 13:14

        "Ja he ovat voittaneet hänet Karitsan veren kautta ja todistuksensa sanan kautta, eivätkä ole henkeänsä rakastaneet, vaan olleet alttiit kuolemaan asti."


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Tuossa oli suloisesti sekoitettu käsitteet empiirinen ja subjektiivinen. Pikkasen on vielä skarppaamista siveyssanoissa. 😃

        Vinkki! Sinun kannattaa lukea toisten viestit hiukan tarkemmin, ettet tekisi niin herkästi ( ja tarkoitushakuisesti ) virhetulkintoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vinkki! Sinun kannattaa lukea toisten viestit hiukan tarkemmin, ettet tekisi niin herkästi ( ja tarkoitushakuisesti ) virhetulkintoja.

        Äläpä opeta isääsi n...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jeesuksen ja Raamatun totuuksiin minä sanomani perustan."
        R.R. taas perustaa sanomansa faktoihin, siinä on oleellinen ero.

        Faktoihin? Tarkoitit siis herjoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jeesuksen ja Raamatun totuuksiin minä sanomani perustan."
        R.R. taas perustaa sanomansa faktoihin, siinä on oleellinen ero.

        "Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksi vaihtoehto voisi peräti olla se, että ottaisit kyseisen totuuden vastaan omaan elämääsi ja antaisit Jeesuksen pelastaa itsesi.

        Repe ei uskalla. Hän pelkää, että jos Jeesus ilmestyy, hänen vakaumuksensa hajoaa.


      • Anonyymi
        Ettäsillätavalla kirjoitti:

        Sinun kohdallasi toteutuu tämä:
        "Ja heissä käy toteen Esaiaan ennustus, joka sanoo: 'Kuulemalla kuulkaa, älkääkä ymmärtäkö, ja näkemällä nähkää, älkääkä käsittäkö." Matt 13:14

        Lienee mennyt kääntäjällä sanat solmuun,tai tyhmä ei ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ja he ovat voittaneet hänet Karitsan veren kautta ja todistuksensa sanan kautta, eivätkä ole henkeänsä rakastaneet, vaan olleet alttiit kuolemaan asti."

        "Te tiedätte, että kahden päivän perästä on pääsiäinen; silloin Ihmisen Poika annetaan ristiinnaulittavaksi."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sanoivat suurella äänellä: "Karitsa, joka tapettu on, on mahdollinen ottamaan voiman, ja rikkauden, ja viisauden, ja kunnian, ja kiitoksen, ja siunauksen."

        "Muista, Herra, laupiuttas ja hyvyyttäs, joka maailman alusta on ollut."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vinkki! Sinun kannattaa lukea toisten viestit hiukan tarkemmin, ettet tekisi niin herkästi ( ja tarkoitushakuisesti ) virhetulkintoja.

        Juuri niin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro toki, mitä valheita, oikein monikossa, olen sinusta kirjoittanut? Kiinnostaa kovasti.
        Jos loukkaannuit, siitä kun sanoin, että kirjoitat "veljiemme syyttäjän" vaikuttamana, niin sitä en valitettavasti voi pahoitella, sillä niin se vaan on. Jeesuksen ja Raamatun totuuksiin minä sanomani perustan.

        "Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro toki, mitä valheita, oikein monikossa, olen sinusta kirjoittanut? Kiinnostaa kovasti.
        Jos loukkaannuit, siitä kun sanoin, että kirjoitat "veljiemme syyttäjän" vaikuttamana, niin sitä en valitettavasti voi pahoitella, sillä niin se vaan on. Jeesuksen ja Raamatun totuuksiin minä sanomani perustan.

        "Kiittäkää Herraa, sillä hän on hyvä, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, en tiedä noista siveyssanoista, mutta empiirinen tarkoittaa kokemusperäistä ja ko. sanan käyttö oli ihan kohdallaan mielestäni. Empiirisestä tutkimuksesta en nyt ole puhunut.

        "Kiittäkää Herraa, sillä hän on hyvä, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkälaisia "siveyssanoja" sinulla on meille esiteltäviksi?
        Onko sinulla jokin kukkahattutädin sanavarasto? 🤣

        Käytin sanaa "siveyssanoja" siksi kun Repekin sitä niin mielellään käytti. Kukkahattutätejä ovat ne, jotka kauhistelevat veren evankeliumia. 😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytin sanaa "siveyssanoja" siksi kun Repekin sitä niin mielellään käytti. Kukkahattutätejä ovat ne, jotka kauhistelevat veren evankeliumia. 😊

        2000 vuotta sitten tapetun kapinallisen verellä fantasioiville löytyy kyllä oma taudinmäärityksensä.
        Jääköön se nyt sanomatta, ettet vallan masennu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ja he ovat voittaneet hänet Karitsan veren kautta ja todistuksensa sanan kautta, eivätkä ole henkeänsä rakastaneet, vaan olleet alttiit kuolemaan asti."

        "Sillä Herra on hyvä; hänen armonsa pysyy iankaikkisesti ja hänen uskollisuutensa polvesta polveen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sanoivat suurella äänellä: "Karitsa, joka tapettu on, on mahdollinen ottamaan voiman, ja rikkauden, ja viisauden, ja kunnian, ja kiitoksen, ja siunauksen."

        "ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan sinulla kieltämättä mielenkiintoinen ja antoisa, elämän pituinen missio meneillään, uskovien vikojen, olemattomienkin bongailu. Et mahda itse tajutakaan, että olet "veljiemme syyttäjän" rekrytoima.

        Pilkkahenkien TÄYTYY pilkata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle ei näytä riittävän, että sinulle kerran sanon, etten ole Ano. No, ehkä se on yksi sinun ärsyttelyharrastuksistasi. Onhan sekin yksi elämäntehtävä, jooh...
        Väitän, että sinulle voisi löytyä fiksumpaakin tekemistä.

        "Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat."

        "Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heille heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan säätänyt."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima."

        "Mutta niille, jotka hänen ottivat vastaan, antoi hän voiman Jumalan lapsiksi tulla, jotka uskovat hänen nimensä päälle,"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kiittäkää Herraa, sillä hän on hyvä, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti."

        "Vanhurskaus kansan korottaa, mutta synti on kansakuntien häpeä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro toki, mitä valheita, oikein monikossa, olen sinusta kirjoittanut? Kiinnostaa kovasti.
        Jos loukkaannuit, siitä kun sanoin, että kirjoitat "veljiemme syyttäjän" vaikuttamana, niin sitä en valitettavasti voi pahoitella, sillä niin se vaan on. Jeesuksen ja Raamatun totuuksiin minä sanomani perustan.

        "Sentähden eivät jumalattomat kestä tuomiolla eivätkä syntiset vanhurskasten seurakunnassa."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kiittäkää Herraa, sillä hän on hyvä, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti."

        AAMEN!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sanoivat suurella äänellä: "Karitsa, joka tapettu on, on mahdollinen ottamaan voiman, ja rikkauden, ja viisauden, ja kunnian, ja kiitoksen, ja siunauksen."

        "Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan sinulla kieltämättä mielenkiintoinen ja antoisa, elämän pituinen missio meneillään, uskovien vikojen, olemattomienkin bongailu. Et mahda itse tajutakaan, että olet "veljiemme syyttäjän" rekrytoima.

        Niinpä! Jeesuksen vastustajat ovat ehdottomasti Perkeleen hallinnassa valheineen ja herjoineen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sanoivat suurella äänellä: "Karitsa, joka tapettu on, on mahdollinen ottamaan voiman, ja rikkauden, ja viisauden, ja kunnian, ja kiitoksen, ja siunauksen."

        "Jumala on uskollinen, hän, jonka kautta te olette kutsutut hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, yhteyteen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytin sanaa "siveyssanoja" siksi kun Repekin sitä niin mielellään käytti. Kukkahattutätejä ovat ne, jotka kauhistelevat veren evankeliumia. 😊

        Niinpä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vinkki! Sinun kannattaa lukea toisten viestit hiukan tarkemmin, ettet tekisi niin herkästi ( ja tarkoitushakuisesti ) virhetulkintoja.

        Niinpä! Tosin Repellä on taipumus vääristelyyn.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle ei näytä riittävän, että sinulle kerran sanon, etten ole Ano. No, ehkä se on yksi sinun ärsyttelyharrastuksistasi. Onhan sekin yksi elämäntehtävä, jooh...
        Väitän, että sinulle voisi löytyä fiksumpaakin tekemistä.

        Niinpä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä!

        Meitä keisarit ei enää hoivaa,
        eikä veriset julmuritkaan.


      • Anonyymi
        Ettäsillätavalla kirjoitti:

        Paavalilla oli kanttia sanoa näin.

        Mutta Paavali sanoi: "Toivoisin Jumalalta, että, olipa vähällä tai paljolla, et ainoastaan sinä, vaan myös kaikki te, jotka minua tänään kuulette, tulisitte semmoisiksi, kuin minä olen, näitä kahleita lukuunottamatta."
        Matt 26:29

        Niinpä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, en tiedä noista siveyssanoista, mutta empiirinen tarkoittaa kokemusperäistä ja ko. sanan käyttö oli ihan kohdallaan mielestäni. Empiirisestä tutkimuksesta en nyt ole puhunut.

        Niinpä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan."

        Sovitus on voimassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro toki, mitä valheita, oikein monikossa, olen sinusta kirjoittanut? Kiinnostaa kovasti.
        Jos loukkaannuit, siitä kun sanoin, että kirjoitat "veljiemme syyttäjän" vaikuttamana, niin sitä en valitettavasti voi pahoitella, sillä niin se vaan on. Jeesuksen ja Raamatun totuuksiin minä sanomani perustan.

        Niinpä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan sinulla kieltämättä mielenkiintoinen ja antoisa, elämän pituinen missio meneillään, uskovien vikojen, olemattomienkin bongailu. Et mahda itse tajutakaan, että olet "veljiemme syyttäjän" rekrytoima.

        Ateistien sota Jumalaa vastaan on suurinta turhuutta!


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Satunnaiskävijöille suomennan, että Ano tuossa ilmoittaa minun kirjoittavan Saatanan vallassa ja Hänen generoimiaan viestejä.

        Eipä käy katteeksi Anoa, ei.

        On hyvä, että asia sinulle vihdoin kirkastui!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ja suuri voitto onkin jumalisuus yhdessä tyytyväisyyden kanssa."

        Aamen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima."

        Aamen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'"

        Aamen!


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Otan välittömästi, kun se totuudeksi todistetaan normaalin järjen mukaisella menettelyllä. Keskity siihen, älä tyhjyyttään kumisevaan paasaamiseen.

        Pelastus saadaan vain uskon kautta Jeesukseen. Näin sen on Jumala hyväksi nähnyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkälaisia "siveyssanoja" sinulla on meille esiteltäviksi?
        Onko sinulla jokin kukkahattutädin sanavarasto? 🤣

        ”te tiedätte, kuinka Jumala Pyhällä Hengellä ja voimalla oli voidellut Jeesuksen Nasaretilaisen, hänet, joka vaelsi ympäri ja teki hyvää ja paransi kaikki perkeleen valtaan joutuneet; sillä Jumala oli hänen kanssansa.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sanoivat suurella äänellä: "Karitsa, joka tapettu on, on mahdollinen ottamaan voiman, ja rikkauden, ja viisauden, ja kunnian, ja kiitoksen, ja siunauksen."

        Kiitos Jeesus!


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Kun "Jumalan suuri ilmoitus" kerrotaan 124 879:nnen kerran, miten siihen sitten pitäisi suhtautua? Vaatia toista mokomaa lisää ja tanssia piirissä käsiä taputtaen?

        Sulla on tarkka kirjanpito! Tämä ko. TIETO ei ole näköjään kuitenkaan sinua hyödyttänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sillä Herra on hyvä; hänen armonsa pysyy iankaikkisesti ja hänen uskollisuutensa polvesta polveen."

        Armosta on kysymys!


      • Anonyymi
        Ettäsillätavalla kirjoitti:

        Jesaja sai nähdä etuajassa, miten sinunkaltaisesi ihmiset suhtautuvat Jumalan ilmoitukseen. Siksi se on ennustus, kuten Raamattu ilmaisee.

        Jumala ei ole sidottu aikaan kuten me.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Muista, Herra, laupiuttas ja hyvyyttäs, joka maailman alusta on ollut."

        Jumala on laupias Jeesuksen tähden!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ja suuri voitto onkin jumalisuus yhdessä tyytyväisyyden kanssa."

        ”Herran edessä, sillä hän tulee, sillä hän tulee tuomitsemaan maata: hän tuomitsee maanpiirin vanhurskaudessa ja kansat uskollisuudessansa.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima."

        Erittäin tärkeä totuus, jota perkeleen voimat vastustavat.


      • Anonyymi
        Ettäsillätavalla kirjoitti:

        Sinun kohdallasi toteutuu tämä:
        "Ja heissä käy toteen Esaiaan ennustus, joka sanoo: 'Kuulemalla kuulkaa, älkääkä ymmärtäkö, ja näkemällä nähkää, älkääkä käsittäkö." Matt 13:14

        Ikävä kyllä!


      • Anonyymi
        Ettäsillätavalla kirjoitti:

        Itsehän juuri sanoit, että olet nähnyt aloituksessa olleen jakeen 124879 kertaa. Se ei kuitenkaan ole saanut vaikuttaa sinussa Jumalan tahtomaa uskoa, vaan mieluummin ilkut täällä uskovia ja Raamattua. Sinä et siis käsitä jaetta hengellisesti.

        Juuri niin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ja he ovat voittaneet hänet Karitsan veren kautta ja todistuksensa sanan kautta, eivätkä ole henkeänsä rakastaneet, vaan olleet alttiit kuolemaan asti."

        Jumala valmisti pelastuksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta niille, jotka hänen ottivat vastaan, antoi hän voiman Jumalan lapsiksi tulla, jotka uskovat hänen nimensä päälle,"

        Jumala hyväksyy sen, joka kääntyy Jeesuksen puoleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huumorintajuton? Juurihan sain kommentistasi hyvän naurun. Älä ole niin negatiivinen. En ole mikään Ano...

        Jep


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vinkki! Sinun kannattaa lukea toisten viestit hiukan tarkemmin, ettet tekisi niin herkästi ( ja tarkoitushakuisesti ) virhetulkintoja.

        Jep jep!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sanoivat suurella äänellä: "Karitsa, joka tapettu on, on mahdollinen ottamaan voiman, ja rikkauden, ja viisauden, ja kunnian, ja kiitoksen, ja siunauksen."

        Kiitos ja kunnia Jeesukselle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ja he ovat voittaneet hänet Karitsan veren kautta ja todistuksensa sanan kautta, eivätkä ole henkeänsä rakastaneet, vaan olleet alttiit kuolemaan asti."

        Kunnia on Jumalan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä."

        Niin on. Puhdistus on mahdollista!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä!

        Jeesus on hyvä Vapahtaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ja he ovat voittaneet hänet Karitsan veren kautta ja todistuksensa sanan kautta, eivätkä ole henkeänsä rakastaneet, vaan olleet alttiit kuolemaan asti."

        ”Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi.”


    • pitkääänuskossa

      Kyllä Jumalan Sanassa on voima. Olin töissä Neuvosto-Karjalassa 70- 80-lukujen vaihteessa ja tarkastelin kerran erään nuoren henkilön kanssa venäjänkielistä lehtistä joka oli kokonaan raamatunjakeita. Mies oli ateisti ja ei tietänyt Jumalasta mitään. Halusin tiedustella onko tekstissä painovirheitä. Yllättäen mies keskeytti lukemisen, painoi kädellä rintaansa ja sanoi: mitä ihmeen tekstiä tämä oikein on, kun minustakin alkaa tuntua että Jumala on olemassa. Sitten myöhemmin kuulin että miehen tytär käy pyhäkoulussa.

      • Ettäsillätavalla

        Aamen! Hieno tapaus. Jumala vaikuttaa Sanansa ja Pyhän Hengen kautta kaikkialla, myös ateistin sisimmässä.


      • AamenkiitosJeesus

        Totisesti, sinä olet salattu Jumala, sinä Israelin Jumala, sinä Vapahtaja.


      • AamenkiitosJeesus
        Ettäsillätavalla kirjoitti:

        Aamen! Hieno tapaus. Jumala vaikuttaa Sanansa ja Pyhän Hengen kautta kaikkialla, myös ateistin sisimmässä.

        Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?


      • Anonyymi

        "Sillä Herra hankkii oikeuden kansalleen ja armahtaa palvelijoitansa."


      • Anonyymi
        AamenkiitosJeesus kirjoitti:

        Minun Isäni kodissa on monta asuinsijaa. Jos ei niin olisi, sanoisinko minä teille, että minä menen valmistamaan teille sijaa?

        "Ja suuri voitto onkin jumalisuus yhdessä tyytyväisyyden kanssa."


      • Anonyymi

        Ja kaikkien luotujen, jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja meren päällä, ja kaikkien niissä olevain minä kuulin sanovan: "Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalle ylistys ja kunnia ja kirkkaus ja valta aina ja iankaikkisesti!"


      • Anonyymi
        AamenkiitosJeesus kirjoitti:

        Totisesti, sinä olet salattu Jumala, sinä Israelin Jumala, sinä Vapahtaja.

        Yahwe ei tykkää amalekilaisista, vielkö palvotte tuota kansanmurhaan usuttajaa?


      • Anonyymi

        yahwe = yaldabaoth
        Tämä selvennettäköön heille jotka eivät asiaa tiedä.

        Usko ei tee ketään autuaaksi.


    • työn_alla_on_kosto

      Jumala ei ole vielä kostanut juutalaisille sitä, että menivät perkeleet tappamaan Jeesuksen.

      • Tsuidaduoda

        Holokausti???


    • kalliollekorkealle

      Älä rakenna rantaHIEKALLE, sillä tsunami tulee ja HUKUT

    • Aamenaamenaamen

      Aamen! Valtava sanoma: Jumala rakastaa ja antoi siksi Jeesuksen sovitukseksi!

      • Anonyymi

        "ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana."


    • AamenkiitosJeesus

      Jumala on uskollinen, hän, jonka kautta te olette kutsutut hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, yhteyteen.
      Aamen!

      • Aamenaamenaamen

        Aamen! Muuten ei olisikaan mahdollista pelastua, ilman Jeesuksen uskollisuutta!


    • Jos pelkää hukkuvansa kannattaa ostaa pelastusliivit jos menee veneeseen, tai sitten pyytää armolahjaksi vettenpäällä kävelyä.

      "Ja heissä käy toteen Esaiaan ennustus, joka sanoo: 'Kuulemalla kuulkaa, älkääkä ymmärtäkö, ja näkemällä nähkää, älkääkä käsittäkö." Matt 13:14 "


      Kysyisin vielä, kuka on Esaia? Tarkoittaako se essealaisia, jotka lukivat Jesajaa, oikeammin Isaias.

    • Eikö Herra Jeesuksen pitänyt voittaa käärme ristinkuolemallaan ja ylösnousemuksellaan? Miksi hän vertaa omaa ylösnousemustaan ja iankaikkista elämää käärmeeseen?

      14. Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,

      15. että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä.

      16. Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.

      • Käärmeellä viitataan vaskikäärmeeseen erämaavaelluksen aikana, ei saatanaan.

        "14. Ja niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän, "

        ====> Viittaus 4. Mooseksen kirjan lukuun 21 (jakeet 4 - 9)

        " Senjälkeen he lähtivät liikkeelle Hoorin vuorelta Kaislameren tietä kiertääksensä Edomin maan. Mutta matkalla kansa kävi kärsimättömäksi. Ja kansa puhui Jumalaa ja Moosesta vastaan: "Minkätähden te johdatitte meidät pois Egyptistä kuolemaan erämaahan? Eihän täällä ole leipää eikä vettä, ja me olemme kyllästyneet tähän huonoon ruokaan." Silloin Herra lähetti kansan sekaan myrkkykäärmeitä, jotka purivat kansaa, niin että paljon kansaa Israelista kuoli. Niin kansa tuli Mooseksen luo, ja he sanoivat: "Me teimme syntiä, kun puhuimme Herraa ja sinua vastaan. Rukoile Herraa, että hän poistaa käärmeet meidän kimpustamme." Ja Mooses rukoili kansan puolesta. Silloin Herra sanoi Moosekselle: "Tee itsellesi käärme ja pane se tangon päähän, niin jokainen purtu, joka siihen katsoo, jää eloon". Niin Mooses teki vaskikäärmeen ja pani sen tangon päähän; jos ketä käärmeet sitten purivat ja tämä katsoi vaskikäärmeeseen, niin hän jäi eloon. "

        "Miksi hän vertaa omaa ylösnousemustaan ja iankaikkista elämää käärmeeseen?"

        Jeesus vertaa itseään tuohon vaskikäärmeeseen Israelin erämaavaelluksen aikana, mitä katsomalla ihmiset pelastuivat kuolemalta, kun myrkkykäärmeet olivat purreet.


    • Ymmärryksen.puute

      Käsitys, antoi ainoan poikansa, ei ole tietoa mistä se on tullut.
      Ei jumala ole niin avuton ettei käyttäisi muita keinoja jos on pystynyt luomaan maailmankaikkeudenkin.

      • Sattuuhan.näitä

        No, siinä on sadun kertojalle tullut jonniin sortin oikosulku.


      • Anonyymi

        Voih! Miten Jumala ei älynnytkään sinulta neuvoa kysyä!


      • Anonyymi

        "Te tiedätte, että kahden päivän perästä on pääsiäinen; silloin Ihmisen Poika annetaan ristiinnaulittavaksi."


      • Anonyymi

        "Pahuus tappaa jumalattoman, ja jotka vanhurskasta vihaavat, ne tulevat syynalaisiksi."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voih! Miten Jumala ei älynnytkään sinulta neuvoa kysyä!

        Katsos kun olematon on myös älyämätön, jos ymmärrät mitä tarkoitan?


    • AamenkiitosJeesus

      Nuoret leijonat kärsivät puutetta ja näkevät nälkää, mutta Herraa etsiväisiltä ei mitään hyvää puutu.

      • AamenkiitosJeesus

        Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen tie ja totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin minun kauttani."


    • Kyllä hukkuminen on tarkoittanut oikeasti hukkumista, Lause on nimittäin toisesta uskonnosta ei merimiehille ja merenkulkijoille yleensä tarkoitetusta uskonnosta ja jumala oli Poseidon.

      • Siis merimiehille ja merenkulkijoille, eli heille.


    • AamenkiitosJeesus

      Ja "jos vanhurskas vaivoin pelastuu, niin mihinkä joutuukaan jumalaton ja syntinen?"

      • Turhaa.arpomista

        Ne molemmat joutuu maan alle, ja siellä ne myös pysyy, se on saletti.


      • Jumala.päättää
        Turhaa.arpomista kirjoitti:

        Ne molemmat joutuu maan alle, ja siellä ne myös pysyy, se on saletti.

        Asiahan on niin, ettet sinä sitä päätä.


      • Kerro.toki
        Jumala.päättää kirjoitti:

        Asiahan on niin, ettet sinä sitä päätä.

        Mikä niistä lukuisista jumalista?


    • Vähän huono käännös! Kreikan kieli sanoo sanatarkasti näin:

      "Sillä näin Jumala rakasti maailmaa kerran*, että antoi kerran ainutlaatuisen Poikansa, ettei yksikään joka jatkuvasti uskoo Häneen hukkuisi kerran, vaan saisi iankaikkisen elämän."

      * = ainutkertaisesti

    • AamenkiitosJeesus

      ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi."

    • Yksiainoaminäkin

      Vaikka täällä maan päällä olisi yksi ainoa kadotettu, Jeesus olisi tullut ristille hänenkin puolestaan. Sitä on Jumalan rakkaus. Silti monet pilkkaavat häntä!

    • AamenkiitosJeesus

      Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saattaisi itsensä kadotukseen tai turmioon?

    • AamenkiitosJeesus

      Ja se on oleva häväistys ja herjaus, varoitus ja peljätys pakanain seassa, jotka ympärilläsi ovat, kun minä teen sinussa tuomiot vihassa ja kiivaudessa ja kiivailla rangaistuksilla - minä, Herra, olen puhunut -

      • Anonyymi

        Kyllä kiivaileva jumala ,Herra vaikuttaa ihmisten keksimältä hahmolta.Eivätkä kaikki pilkkaa Jeesusta,vaan sitä sepitemää ,jota ihmiset toistavat TOTENA.


    • AamenkiitosJeesus

      Hän, Herra, on meidän Jumalamme; hänen tuomionsa käyvät yli kaiken maan.
      Aamen!

    • adevarat

      Usein tässä tekstissä Joh.3:16 luullaan puhuttavan kadotukseen joutumisesta, vaikka teksti itse asiassa puhuu katoamisesta.
      Sama sana "APOLETAI" esiintyy monta kertaa puhuttaessa katoamisesta, tuhoutumisesta, tai hukkumisesta. Perusmerkitys on joutua hukkaan, tuhoutua.
      Tässä vain kolme esimerkkiä nettisivulta

      http://siintoensio.wixsite.com/minsida-2


      Luuk.21:18 edes hiuskarva päästänne ei MENE HUKKAAN
      Joh.3:16 jottei yksikään, joka häneen uskoo, JOUTUISI KADOTUKSEEN (vertaa Luuk.21:18, Joh.6:12. Kaikissa näissä kolmessa tekstissä on sama muoto "apoletai". Siksi nämä kohdat tulisi kääntää samoin! On väärin kääntää "joutua kadotukseen", koska se viittaa paikkaan tai olotilaan, eikä tapahtumaan. Oikea käännös olisi: EI TUHOUTUISI)
      Joh.6:12 Kerätkää tähteeksi jääneet palaset, ettei mitään MENISI HUKKAAN

    • AamenkiitosJeesus

      On valtavaa kuulua Jeesukselle!

    • AamenkiitosJeesus

      Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni.
      Aamen!

      • InhottavaTotuus

        Miksi ei uskota häneen vaan Paavaliin?

        "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ihmiskunnalle Paavalin, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."


      • AamenkiitosJeesus
        InhottavaTotuus kirjoitti:

        Miksi ei uskota häneen vaan Paavaliin?

        "Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ihmiskunnalle Paavalin, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä."

        Siksi, ettei Paavalia annettu ristille meidän syntiemme tähden, myös sinun syntiesi tähden!


      • AamenkiitosJeesus
        AamenkiitosJeesus kirjoitti:

        Siksi, ettei Paavalia annettu ristille meidän syntiemme tähden, myös sinun syntiesi tähden!

        Aamen! Kiitos Jeesukselle!


    • AamenkiitosJeesus

      Sillä pahat hävitetään, mutta jotka Herraa odottavat, ne perivät maan.

    • AamenkiitosJeesus

      'Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.'

    • AamenkiitosJeesus

      Ja tiedä siis, että Herra, sinun Jumalasi, on Jumala, uskollinen Jumala, joka pitää liiton ja on laupias tuhansiin polviin asti niille, jotka häntä rakastavat ja pitävät hänen käskynsä,

    • AamenkiitosJeesus

      Sen jälkeen minä kuulin ikäänkuin kansan paljouden suuren äänen taivaassa sanovan: "Halleluja! Pelastus ja kunnia ja voima on Jumalan, meidän Jumalamme."

    • AamenkiitosJeesus

      Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut." Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.

    • AamenkiitosJeesus

      "Kielen ruoskalta sinä olet turvassa, etkä pelkää, kun hävitys tulee."
      Job 5:21

    • AamenkiitosJeesus

      "Sillä minä tunnen ajatukseni, jotka minulla on teitä kohtaan, sanoo Herra: rauhan eikä turmion ajatukset; minä annan teille tulevaisuuden ja toivon."
      Jeremia 29:11

    • AamenkiitosJeesus

      "Sillä sinä, Herra, olet hyvä ja anteeksiantavainen, suuri armossa kaikille, jotka sinua avuksensa huutavat."
      Psalmi 86:5

    • AamenkiitosJeesus

      Sillä hetkellä hän riemuitsi Pyhässä Hengessä ja sanoi: "Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt."

    • AamenkiitosJeesus

      "Ja ellei Herra lyhentäisi niitä päiviä, ei mikään liha pelastuisi; mutta valittujen tähden, jotka hän on valinnut, hän on lyhentänyt ne päivät."

    • AamenkiitosJeesus

      "Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu, ja hän on käyvä sisälle ja käyvä ulos ja löytävä laitumen."

    • AamenkiitosJeesus

      "Herra on minun väkevyyteni ja ylistysvirteni, ja hänestä tuli minulle pelastus. Hän on minun Jumalani, ja minä ylistän häntä, hän on minun isäni Jumala, ja minä kunnioitan häntä."

      • Anonyymi

        Kunnioitat sadistista narsistia?
        No arvonsa kullakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunnioitat sadistista narsistia?
        No arvonsa kullakin.

        Tämä olisi täydellisen osuva kommentti, mikäli paskoissa raamatunkäännöksisssä esiintyvä "helvetti" olisi olemassa.
        - kristitty universalisti -


    • AamenkiitosJeesus

      "Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat."

      • Anonyymi

        Armoa herra, sinä köyhän kurittaja!


    • AamenkiitosJeesus

      "Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä."

    • Anonyymi

      On se rahastanut on, ja niin viimeisen piälle.

    • Anonyymi

      Rahastanut on kyllä joo.
      Ja oli vielä niin pöljä että tapatti oman poikansa turhan päiten. Luulis kaikkivaltiaalla olleen muitakin keinoja oman narsistisen vihansa hillitsemiseksi.

      • Anonyymi

        Tekee niin ahtaat säännöt, ettei kukaan voi olla niitä rikkomatta j a uhkkaa rangaista mutta antaakin kaiken anteeksi tämä Jahve.


    • Anonyymi

      Ettei yksikään, joka häneen uskoo, ole ihan kaikki kamarit lämpimänä.

    • Anonyymi

      Mahtavaaaaalialialiiii

    • Anonyymi

      Kyllä tätä maailmaa muutkin rakastavat kuin ns. j(J)umala, esim vaipoissaan röhnöttävät vaivaistalojen asukit ovat varmasti hyvin rakastuneita tähän iankaikkiseen maailmanmenoon.

    • Anonyymi

      Amen. Jesaja:
      1:18 Niin tulkaa, käykäämme oikeutta keskenämme, sanoo Herra. Vaikka teidän syntinne ovat veriruskeat, tulevat ne lumivalkeiksi; vaikka ne ovat purppuranpunaiset, tulevat ne villanvalkoisiksi.

    • Anonyymi

      Ei yhdenyhdenkään.

    • Anonyymi

      ...ettei yksikään häneen uskoisi vaan heillä olisi ihan oikea elämä.

    • Anonyymi

      Moi, veljet ja sisaret!
      Kuka on väärässä kristinuskossa? Mikä on perinteinen kristinusko ja mikä on uuskristinusko? Kaikki eivät pääse Taivaaseen!

      Hyvä uuden vuoden 2021 evankeliumi tulee nyt!
      Jumalan seurakunnassa ollaan tätä mieltä Jumalasta!

      Johanneksen evankeliumin lyhyt oppimäärä on seuraava.

      >>1. Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
      2. Hän oli alussa Jumalan tykönä.
      ..
      14. Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.
      ( Joh 1) >>

      Haluan täsmentää edm. kirjoituksen totuuden julkitulemisen tähden lukemalla oikeen ja ymmärtämällä oikeesti lukemani tekstit.

      Jae 1. Tuo "alussa" tarkoittaa että on kyse vain ja ainoastaan Johanneksen evankeliumin alussa, ja tarkoittaa myös että on ollut Sana-jumala Kolmiyhteisen Jumalan tykönä, rinnalla läsnäoleva.

      Jae 2. "Hän oli alussa Jumalan tykönä" tarkoittaa, että Sana oli Poika, joka oli Kolmiyhteisen Jumalan tykönä rinnalla ja läsnäoleva, ja kaikki tuo edm. vain ja ainoastaan tässä Johanneksen evankeliumissa.

      Nuo jakeet 1-2 kutsun Sana-sadun aluksi. Satu jatkuu läpi koko Johanneksen evankeliumin, jotta uskoisitte että on olemassa Kolmiyhteinen Jumala, jossa ovat Isä, Jumalan Poika ja Pyhä Henki (Joh. luvut 10,14,15 ja 16), ja jotta uskoisitte Kolmiyhteiseen Jumalaan, joka on Pojan lähettäjä ja jotta uskoisitte tuon lähetetyn ainokaisen Pojan lihaan tulleeksi Jeesukseksi Kristukseksi (Joh. 1 : jae 14)…(Joh. 20:31) ja joka Kolmiyhteisen Jumalan lähettämään Poikaan uskoo, uskovalla olisi iankaikkinen elämä (Joh. 3:16)…” .
      Kolmiyhteisen Jumalan, Isä Poika ja Pyhä Henki elinaika on Johanneksen evankeliumin pituinen Joh. luvut 1-21, elinajan alku ja loppu.
      Ja Satu päättyy tähän, paperijumalien elinpäivät on luettu.
      Nikean-Konstanttinopolin uskontunnustuksesta voi lukea lähemmin enemmän paremmin mitä tuosta Johanneksen evankeliumista oikeen taiteilijat saavat esiin ja ilmoitetuksi. Apostolien uskontunnustuksessa voi lukea lähemmin enemmän paremmin mitä tuosta Johanneksen evankeliumista suomalaiset Kirkkojen taiteilijat saavat esiin ja ilmoitetuksi.

      Tuossa on Johanneksen evankeliumin lyhyt oppimäärä, ja
      tuohon yleisesti suomalaiset uskovat.... eikös tuossa ole kaikki?

      Kannattaako tuohon Pyhään Kolmiyhteiseen Jumalaan uskoa, mitä tykkäätte oikeesti hyvät palstalaiset?

      Mikä on totta ja mikä on valhetta Kolmiyhteisessä Jumalassa, Pojassa ja Jeesuksessa lihaan tulleessa ?

      Mikä on Aabrahamin, Jaakobin ja Israelin Jumala? Missä Hän on ja mikä merkitys Hänessä on, olisiko Hän molempien liittojen, yksi iankaikkinen vanhan ja uuden liiton Jumala? Ketkä ovat ”yksi on Jumala ja yksi on ihminen Jeesus Kristus” ?

      Käsitän että on vakava asia edellä. Missä edellämainituissa persoonissa meillä on pelastus? Mikä on pelastava usko?

      Kuka on sopiva Jumalaksi. Mihin Jumalaan kannattaa uskoa? onko tietoo kellään?

      Todellakin minkä nimisen Jumalan puoleen kannattaa oikeesti kääntyä? Nimittäin tuossa Teidän Jumalan valinnassanne on Teidän oma pelastuskysymyksenne.

      Jumalan seurakunnan Jumala on iankaikkinen totinen Aabrahamin, Iisakin ja Israelin ja Uuden liiton Jumala,
      ( 1 Tim. 2: 3-7
      ”..yksi on Jumala, yksi on välimies… ihminen Kristus Jeesus,”)
      Hän on ainoa Jumala. Hän on ainoa pelastava Jumala.
      Aamen.

    • Anonyymi

      Ihana evankeliumi!

      • Anonyymi

        kun Kullini Paksuus max 3 cm (mahtuu postiluukusta)
        läiskytän kenelle sattuu ohi kulkiessani
        veturimiehetkin heiluttaa


    • Anonyymi

      Mitenkä paljon pitää Jumalan poikaan uskoa?
      Riittääkö 80- 82,2 prosentin usko?

      • Anonyymi

        Paksuus max 3 cm (mahtuu postiluukusta)


    • Anonyymi

      Ei kai kukaan nyt häneen usko, vain joutuakseen häpeään.

    • Ja silti lähettää suurimman osan polttokidutushelvettiin. En kutsuisi tuota rakastamiseksi.

      • Anonyymi

        Ihmisten oma valinta. Mihin sinä haluat mennä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisten oma valinta. Mihin sinä haluat mennä?

        Kadotukseen joutuvien määrä on niin valtava että täytyy olla jo joki asia pahasti pielessä.


    • Anonyymi

      Niin, jokaisella Jeesukseen turvaavalla on mahdollisuus.

    • Anonyymi

      Antoi meille sieltä taivaasta perkeleen riesaksi.Oliko sekin rakkautta?

    • Anonyymi

      Tämänkin maailman tunnetuimman Raamatun jakeen mukaan vain Jeesukseen uskovat pelastuvat.

    • Anonyymi

      Ihmiskunnalla on ollut satoja jumalia jotka eivät ole kuulletkaan mistään jeesuksesta.
      Ovatko nekin jumalat huijareita?

    • Anonyymi

      Millainen on iankaikkinen elämä?
      Äärettömän pitkässä ajassa ei oli tahtumia. Uskovat ovat jäytistyneet ylistyasentoon.
      Hahmot seisovat iankaikkisesti tekemättä tai kokematta mitään.
      Ehkä heidät pelastaa protonien hajoaminen. Niitä tapahtuu harvakseen, n. 30 miljardin vuoden kuluttua ihminen on muuttunut taas säteilyksi.

    • Anonyymi

      Ikuinen evankeliumi!

    • Anonyymi

      Mutta me tiedämme, että laki on hyvä, kun sitä lain mukaisesti käytetään

    • Anonyymi

      Jumalan sanotaan olevan korppi joka munii.
      Munista kuoriutuu enkeleitä jotka myös munivat.

    Ketjusta on poistettu 21 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      70
      2082
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      168
      1618
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      155
      1547
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1348
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1302
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      286
      1168
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      134
      1048
    8. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1022
    9. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1013
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      54
      882
    Aihe