Enään SDP 16,5 % kannatuksella, ja sillä ei kouluttamattomia upseereja tehdä nykypäivänä, kuin Kapin aikaan. Vasemmistoliitto 7,1 % kannatuksella. Näkee
tuon Kapinkin kielenkäyttö kuin on sitä vasemmistolaista "propakantaa" täynnä kokoukko. Miten tuollaiset päässeet armeijan leipiin ? ei kyllä taso ole silloin ollut korkea, kun paatunut vasemmisolainenkin päässyt sinne. Ihan sama avoisi sanoa Halosesta presidenttinä, ja mitä sanoi punavankihaudalla, miksei ole ollut kertaakaan vanhempien veteraanien tilaisuuksissa, järjestöt järjesti niitä tuontuosta. " vakaumuksensa" sen estänyt, sanoi siellä toimittajalle.
Tähän tyyliin
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/23855-taalta-puuttuu-tarja-halonen
Nyt oleva presidentti kunnioittaa näitä kin.
Demari upseeriarvot tulisi purkaa
18
433
Vastaukset
- Ei.saisi.olla.poissa
Vuosi 1918 on monelle suomalaispoliitikolle ja Suomen kansalle yhä hankala paikka. Siitä saatiin tänään osoitus, kun tasavallan presidentti Tarja Halosta ei näkynyt Jääkärisäätiön, Vapaussoturien huoltosäätiön, Lotta Svärd Säätiön ja niitä lähellä olevien yhdistysten järjestämässä juhlassa vapaussodan päättymisen 90-vuotispäivän kunniaksi. Finlandia-talo kyllä oli täynnä, joukossa runsaasti harmaantunutta vetaraaniväkeä kunniamerkkeineen.
Vaikka presidentillistä edustusta ei paikalla ollut, monelle muulle sotaveteraanien sekä muiden kutsuvieraiden seura ja korostetun isänmaallinen ohjelma oli mieluisa.
Valtiovallan tervehdyksen lausui eduskunnan puhemies Sauli Niinistö hyvin kansanvaltaisessa ja demokraattisessa hengessä. - sekoomuskos
Aivan, ja kas kun Suomen suurin puolue on nukkuvat herää kysymys kapiaisista joita elätämme? Tosin jo 80 luvun alussa oli vai juoppoja kapiaisia mikkelissä ja seura tais olla aito kansallinen sekoomus puheista ja eleistä päätellen.
- SepäSiitäNytSaunaan
Kevään edetessä ja aurinkopäivien lisääntyessä pankkomajuri on saanut "sisällön"tuottoonsa aivan uuden vaihteen päälle. Soopaa ja sontaa tulee solkenaan, vaan oikeaa asiaa ei nimeksikään. Pankkomajurin kapia kohtaan tuntema kaunakin on lisääntynyt. Kevät on eläkeläisen joulu.
- Mitäpä.tarjoat
SepäSiitäNytSaunaan
Entä ite ?
- On.siinäkin.punikki
Halonen poistatti hyvän aseen.
Miksi tämäkin sitä kunnioittaaa ? mukamas kapteeni.- Leikkimajuri.sekaisin
Miksi sinä siitä joka päivä jankutat ? mukamas majuri.
- MitäPuolusteleDemarista
Leikkimajuri.sekaisin kirjoitti:
Miksi sinä siitä joka päivä jankutat ? mukamas majuri.
Kapin andutantti heti äänessä.
Kabolla näitä turpavärkki punikkkeja
- Asidophilux
Nikkikuvasta päätellen herra Ylivääpelöinen on palvellut Gallian armeijassa Asterixin ja Obelixin knihtinä. Ja tolvana sai aina nyrkistä päähän, kun arvosteli sosialisteja. Niitähän on Galliassa enemmistö :D
- Tunnustusta.annan
Nyt se on kuitenkin vaatimaton. Esiintyy vain ylivääpelinä. Todellista nostomiehen arvoaan vain vajaa kymmenen arvoa ylempänä. On se esiintynyt majurinakin. Olisko nyt saanut päänsä vähän selvemmäksi?
- Pahainen.kirjuri.vain
Tunnustusta.annan kirjoitti:
Nyt se on kuitenkin vaatimaton. Esiintyy vain ylivääpelinä. Todellista nostomiehen arvoaan vain vajaa kymmenen arvoa ylempänä. On se esiintynyt majurinakin. Olisko nyt saanut päänsä vähän selvemmäksi?
Kapteeninakin esiintyy, ja armeijan parhaana, eliittijooisssakin ollut, väittää.
- Pysytäänpä.totuudessa
Pahainen.kirjuri.vain kirjoitti:
Kapteeninakin esiintyy, ja armeijan parhaana, eliittijooisssakin ollut, väittää.
Väärä nimimerkki sinulla taas. Kirjuri et ole voinut olla. Kirjurin täytyy osata suomea. Varmaan armeijassakin. Varastoapulaisena tai vastaavana palvelit. Jos olet sotaväen käynytkään.
- heheheheheh
Pysytäänpä.totuudessa kirjoitti:
Väärä nimimerkki sinulla taas. Kirjuri et ole voinut olla. Kirjurin täytyy osata suomea. Varmaan armeijassakin. Varastoapulaisena tai vastaavana palvelit. Jos olet sotaväen käynytkään.
Kapteeni kirjurina, taso oli kovaa.
- EvpEsimies
heheheheheh kirjoitti:
Kapteeni kirjurina, taso oli kovaa.
Kapteeni kirjurina on faktaa, mutta kirjoitustaidoton majurina on fantasiaa.
- Niitä.esitteli
Pahainen.kirjuri.vain kirjoitti:
Toimistossa kirjoitti todistuksia.
Enpä tiedä, millaisia ovat demariupseeriarvot, kun tunnen vain Tasavallan Presidentin myöntämiä upseeriarvoja. Sellaisen, kapteenin arvon, hän minullekin myönsi aikoinaan, jo 40 vuotta sitten.
Mutta kun oma sotilasarvosi näkyy olevan ylivääpeli, sekin kai vain itsesi antamana, mieluusti luovuttaisin sinulle sen kapteenin arvoni, mutta minulla ei valitettavasti ole oikeutta sen luovuttamiseen. Itse en kuitenkaan tee sillä arvollani enää mitään.
Vuosikymmeniin minulla ei ole ollut enää mitään suomalaisia sotilaspukujakaan, on vain yksi viimeiseltä rauhanturvaajareissultani saamani intialainen kenttäpuku, jonka puseron olkapoleteissa on kyllä kapteenin ruusukkeet, ja sitä pukuani olen käyttänyt pari kertaa toimiessani esittelijän tehtävissä rauhanturvaajien järjestämissä yleisötilaisuuksissa, joissa en ole ollut enää mukana pariinkymmeneen vuoteen. Vaikka olen edelleen mukana niin evp- kuin rauhanturvaajariennoissakin, ei niissä kukaan puhuttele minua kapteeniksi, pelkkä Korhonen siellä vain olen, useimmille kai Jorkka - Jombe olen vain tämän palstan kepuleille.
V. 1998 laaditussa testamentissamme meillä - minulla ja vaimollani - on tittelit, minun tittelinäni isännöitsijä ja vaimoni tittelinä osastonjohtaja, jollaisia silloin vielä olimme. Testamenttini liitteeksi olen kyllä laittanut perillisilleni pyynnön, että kuolinilmoitukseeni minulle ei laitettaisi mitään titteliä ja että ilmoitus olisi muutenkin hyvin vaatimaton, kuten hautajaisenikin vain läheisteni läsnä ollessa. En halua heissä himmentää muistoa vaimoni hautajaisista, joihin osallistui lähes 100 ihmistä. Vaimoni kuolinilmoituskin oli niin tyylikäs ja näyttävä, että sitä jopa kehaisi tällä palstalla kepulainen vastaväittelijäni Timo T.A.Ristimäkin, joka oli lukenut sen Hesarista.
Joo, ymmärränhän minä, että on se kova paikka jollekin se, että eräästä on tullut sotaväessä Tasavallan Presidentin ylentämä kapteeni, kun itse on jäänyt nostomieheksi ja pitänyt sitten itsensä ylentää ylivääpeliksi - eräs toki korkeammallekin, peräti majuriksi asti - mutta syytön minä olen sellaiseen. Kykyjen ja ansioiden mukaan sotaväessäkin edetään - kuten siviilissäkin.- TehoKouluttajaMkvaAUlle
Naurettava pölvästi olet tuossa itsekehussasi.
Sanohan nyt viimein kuinka hyvän harjaannuksen esikunnissa saa ihan oikeisiin sotilastehtäviin, mm. taistelun johtamiseen??
- Pyhäyksinkertaisuus
Tämä aloitus on kyllä ihan turha. Mihin tällä pyritään? Eikö se nyt ole aivan selvä, miksi Halonen ei osallistunut? En minäkään lahtareiden juhliin olisi mennyt.
Vai pitäisi demareiden upseeriarvot purkaa, sanoo lahtari. Mutta samalla hengenvedolla arvostelee presidentti Halosta, joka ei pitänyt lahtareiden juhlia sen arvoisina, että olisi osallistunut.
Voi pyhä yksinkertaisuus!- Tulihan.se.sieltä
eli, olemme lahtarikansaa.
Kun emme alistuneet kommunisti vallan alle.
Kuinkahan moni tuon kuittaa itsesi lisäksi ?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1367999- 615951
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa813352Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän73103Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101718Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2131709Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?3411443Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3351212Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931209Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä321141