Suomen suurimMalla suurin lukuhetki

öåiuykinza

jossa kerron lukeneeni naistenlehdestä kuvitetun jutun naisesta joka mm. totesi aina tykänneensä järjestellä, siivota ja sisustaa sekä ihmetellyt miksi joku haluaa elää rumassa ympäristössä kun kodista voi tehdä kauniin. Jutussa on monta kuvaa kuin naisen nimi ammatteineen. Tässä jutussa ei minulle ole mitään uutta vaan jos pointteja etsivät ja omia ajatuksiaan aina totena pitävät kerron siis kirjoitan pointin.

Kokemuksesta " suomen suurimpana " olen kirjoittanut täällä samasta ja jopa itseään ammatilisesti pätevinä jopa ( nyt alkoi naurattamaan ) sivistyksen luulevat olevan pelkkää nippelitietojaan ovat omissa kuvitelmissaan luoneet itselleen ja toisille minusta naisen joka on pakotettu nyrkin ja hellan väliin ( typerä sanonta sekä iljettävä Isoveljeni sanoisi syletyttää ) jopa että olisin eristynyt. siivoushullu, yksinäinen jne. jota ketään ei huoli kun sillä ei käy vieraitakaan ja niin edelleen ja niin edelleen...

Tylsistyneiden vaikka muuta teeskentelevät mielikuvat johtuvat kuin mielipiteet että en lähettele kuvia enkä vidoitakaan enkä juurikaan tarkenna yksityiselämääni liittyviä aiheita joten voidaankin todeta miten suuren merkityksen ihmiset laittavat sille jos eivät näe naistenlehdessä tai julkisuudessa muutenkaan meitä kaikkia naisia joilla ei ole tarvetta riisua itseään lehtien palstoille nähtäväksi jne. En anna mennä tunteisiini tuntemattomien ihmisten omalaatuiset profiloinnit kuin mielipiteet itsestäni.

En ole pakottanut ketään itseäni rakastamaan, suvaitsemaan enkä ymmärtämäänkään enkä pitäisi itseäni sivistyneellä tavalla sivistystä omaavana jos alkaisin aikani siihen tuhlaamaan että selittäisin tuntemattomille kuinka heidän mielikuvansa on täysin pielessä minusta kun tiedän kuinka vaikeaa on monilla päästää mielikuvistaan irti mielummin hellivät heidän ajatuksiinsa yleensä negatiivisia mielikuvia joten minun puolesta hellikäät rauhassa harhaisia olettamuksia kuinka minäkin asun pimeässä pesässä ja joskus tulee aika että saan levätä ja niin edelleen vai miten se joku surumielisen piisin sanat sitten menivätkään jne.

Tästä alkaa suuri pääsiäisenvietto tavalisten naisten ja miesten joita naistenlehdissä ei näe suuri pääsiäisen aikana vietetty vapaa-ajan puuhastelu tai vain lepääminen hyväolo tulee siitäkin että on nukkumista, ruokaa ja rauhaa joka tuntuu ylellisyydeltä meille kaikille jotka ovat eläneet ruuhkavuosia. Elämäntilanteita ja elämäntilanteissa eläviä tavallisia miehiä ja naisia joille jokaiselle suon heidän omanlaisen elämänsä kaikessa rauhassa .....

3

99

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ökinzaå

Jos ninulta kysyttäisiin miten vietät pääsiäisenaikaa kysymysmerkki vastaisin viettäväni kuten toisessa pääsiäisensä four seansons hotelli dohassa jossa terveyteen painottunut mahtava allas-alu niin siellä kaikkinne terveysvaikutuksineen. Noidannuoli vaivasi silloin ja lääkäri ei nähnyt mitään estettä matkustaa dohaan kun uintia suositteli niinpä tein vähän pitemmän " uimahalli " reissun.....

Työkavereitani arvostin siinämäärin että en nöyrtynyt ostamaan lentokonesuklaita kuin muitakaan toblerooneja joita suomestakin voi ostaa vaan hienompia taatelileivoksia monenlaisia yms. Luulitteko että kaikki iloitsivat hienosta ja ylelisestä terveysvaikutteista lomastani. Ei sinnepäinkään ns, vain kaksi olivat iloisen kiinostuneita muiden työkavereiden ilmeet ja käytös oli naurettavan kateelista kuin se olisi heiltä pois. Eivät halunneet jutella kanssani, eikä siinä mitään uutta olen kohdannut saman useasti joten yritän pitätätyä " turvalisisa " aiheissa kun niin paljon on heitä jotka eivät älyä kuinka toiset elävät toisenlaisessa elämäntilanteissa ja kysymyshän on siitäkin mihin ihminen investoi loppujenlopuksi.

Nöyrästi tänä pääsiäisenä pysyttelen tyylillä ihanaa olla kotona vaikka vieläkin terveysvaikutuksiltaan olisin dohassakin. Kirjoitan levollisuutta tarvitseville rentoututtavasta suunnittelusta mitä kaikkia siemeniä laitan itämään jotta naapureilla on silmäniloa kesäksi ja pinnistelen kaikenvoimin laittamasta kiinalaisia päivävarjoja pihalle noihin pakkasiin. Pakkasesta puheenollen kuinka nöyryyttävää on ihmisiä pitää vain suunniteluvaiheessa ja kylmyydessä vain taliuniltaan herännyt mallakarhu kavereineen ja lumi sekä pyry riemastuttaa mieltäni sekä näkökykyäni onneksi ja muut pihallani juoksevat pupujussikat, kylänkollit ja toisten lemmikit onneksi.....

• cioökinza

Mainostajista ainakin osa tietänee kuinka työpaikoilla mm. määrittelevät kiinostuksensa hierakkian mukaisesti. Lukemattomalla määrällä työpaikoilla ihmiset ovat kiinostuneita jos johtaja on lomaillut jossain mutta hierakkian jossain muussa " portaalla" se säväyttää jopa niin paljon että alkavat syrjimään jos antaisin itseäni syrjiä.

Olen vaihteeksi niinkin pystyvästä suunnitellut että teen erinlailla enkä työyhteisön sisällä jossa kaikki eiole hyvin. Innokkaasti kun " mainostin " perheelisille jos menevät hongkongiin niin tutustuisivat tenakahviloihin tietännette charles m. schulz sarjakuvat tai lintupuistoon jne. Eipä ketään kiinostanut kun olivat talinnaristeily väkeä. Kuhistelivat ilman kysymättä mm. kuinka he eivät ikinä ostaisi kallista louis vuittoneita räväkkään tyyliinsä ennen kun pääsin kertomaan että olen saanut syntypäivälahjaksi pari kyseistä laukkua kun arvostan laadukasta käsityötä kuten läheiset lahjan ostajat. Kyllä tuli taas hiljaista kun mainitsin vielä itsemaksaneeni myös monta laadukasta ostostostani.

Mikään ei ole hyvä ihmisille jotka eivät osaa asettua toisten asemaan vaikka minä olisin jättänyt monien liian isot omakotitalot ja autot ostamatta että lapsensa voisi harrastaa kun nyt kiukuttelevat isoissa omistusasunnoissaan ja vaativat ilmaisia lukiokirjoja, ilmaisia harrastuksia yms. On se kumma että minä normaalituloisena olen pystynyt kaiken maksamaan itse kun investinnit ovat menneet lapsenetu ensin sitten vasta minä joskin mitään ihmeelistä silloin kun en ole ollut liike-elämän palveluksessa on tehtäväni ollut ajatella aina toisten parasta jopa 20 ja ylikin ajan joten suon itselleni nykyisin myös ylellisyyttä jos laatua pidetään ylellisyyteenä.

Jotta ketään ei mielipahaa tuntisi ja upputuisi katkeruuden syöväreihin olkaamme vain tavalisia ahertajakansaa puuhastellen ja välttäkäämme ilmoittamasta koskaan ikinä käyneetkään missään jotta ketään ei pahastuisi ( :) )

• ziocxz

tarkennus, yli kaksikymmentävuotta myös työssäni j työtehtäviäni mitenkään yksilöimättä koska siihen tuhlaantuisi paljon aikaa työn monipuolisuuden vaativuuden, kestävyyden, pitkäjännitteisyyden yms,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      307
      6952
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2079
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1307
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1257
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1190
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1166
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1086
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1041
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      982
    Aihe