Koska Pyhä Henki ei ole persoona!!!!
Eri lahkojen mukaan Pyhä Henki on persoonaa?????????
Jos näin on, mikä on Pyhän Hengen nimi???????????
Sitä ei nimittäin löydy Raamatusta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
RAAMATUSSA EI OLE KOLMINAISUUTTA!
73
1118
Vastaukset
- persoonapronomini
Lue nyt edes vähän Raamattua !
Joh. 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, HÄN opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.- MuuttakaaTapanne
Mikä on Pyhän Hengen Nimi??????
Sitä et tuonut esille. - isänpojanjapyhänhengen
MuuttakaaTapanne kirjoitti:
Sitä et tuonut esille.Pyhän Hengen nimi on Herra Jeesus Kristus.
Kaste on yhdessä nimessä ja se on Apostolien teoissa
Jeesus nimi. Matt 28. luvussa se on myös Jeesus nimi.
Kaste tuleesiis suorittaa Isän, Pyhän Hengen Pojan,
Jeesuksen nimeen. Aamen! - pyhpyh23478234783
Sitä et tuonut esille.Etkös sinä osaa lukea?
Pyhä Henki *on* hänen nimensä.
Raamatussa kehotetaan rukoilemaan pyhää henkeä ja luvataan, että sen saaminen on helppoa. Jos te osaatte antaa hyviä lahjoja lapsillenne kuinka paljon ennemmin taivaallinen isä antaa teille pyhää henkeä. Pyhästä hengestä on monia käsityksiä eri uskontojen keskuudessa.
Kun sain pyhän hengen 1991 niin se ilmoitti aikovansa vähän nostaa Suomen kultuuria, mutta muuhun se ei ollut valmis. Kun olin Alfa kursilla 2000-luvun alkupuolella ja kysyin että mitä minun pitäisi tietää pyhästä hengestä niin ääni vastasi: Intiassa minut tunnetaan nimellä Siva.
Pyhästä hengestä on ehkä paras kuvaus uskontunnustuksessa: Eläväksi tekijä.
Lohduttaja. Erilaisia kolminaisuuskäsityksiä on useita.- MuuttakaaTapanne
Luovu Vapaakirkosta, koska on yksi eksyttäjä kirkoista!
Vapaakirkko mitätöi osittain Sanalaskut kirjan totuuksista!
Samoin Saarnaajan kirjan totuuksista!
Unohda kokonaan kolminaisuus sana, koska sitä EI OLE RAAMATUSSA!
- persoonapronomini
Miten sinä raukka selität tämän:
1. Kor. 3:16 Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?
1. Kor. 3:17 Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette.
Jos siis Pyhä Henki ei ole Jumala, niin kuin sinä väität harhoissasi, niin sitten te ette olekkaan Jumalan temppeleitä, vaan vain Pyhän Hengen temppeleitä pelkästään !
Näin selvää ja yksinkertaista se on !- MuuttakaaTapanne
Miten Jumalan Henki voi asua meissä, jos se on persoona?????
En ole väittänyt että Pyhä Henki olisi Jumala, joka on ihan järjetön väite sinulta!!!!!
Raamattu osoittaa monin paikoin, että pyhä henki eräänlainen voima, joka vaikuttaa kristityssä uskossa eli Pyhä Henki voimalla avustaa kristittyä, esim. Raamatun sanan avaamisessa.
"""""Näin selvää ja yksinkertaista se on ! """
Olet sanasokea.
Se mitä olet, sitä on ihan turha syyttää lahkoa jossa olet.
Jokainen ihminen on itse vastuussa miten uskoo.
Tämän takia Raamattu on kirjoitettu, että sitä luettaisiin, että löytyisi oikea usko. - persoonapronomini
Miten Jumalan Henki voi asua meissä, jos se on persoona?????
En ole väittänyt että Pyhä Henki olisi Jumala, joka on ihan järjetön väite sinulta!!!!!
Raamattu osoittaa monin paikoin, että pyhä henki eräänlainen voima, joka vaikuttaa kristityssä uskossa eli Pyhä Henki voimalla avustaa kristittyä, esim. Raamatun sanan avaamisessa.
"""""Näin selvää ja yksinkertaista se on ! """
Olet sanasokea.
Se mitä olet, sitä on ihan turha syyttää lahkoa jossa olet.
Jokainen ihminen on itse vastuussa miten uskoo.
Tämän takia Raamattu on kirjoitettu, että sitä luettaisiin, että löytyisi oikea usko.Mitä oikein sekoilet ?
Missä olen väittänyt sinun uskovan Pyhän Hengen olevan Jumala ???
Mutta kun sanot siis, että Pyhä Henki ei ole persoona ja kuitenkin Raamattu käyttää persoonapronominia HÄN, niin selitä nyt se pois jollain, kiitos !
Joh. 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, HÄN opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.
Jos sinun oppisi mukaan Pyhä Henki ei ole Jumala eli Jumalan Henki, niin ethän silloin voi olla millään siis Jumalan temppeli, jos kerran Pyhä Henki eli siis Jumala Raamatun mukaan uskovassa asuu ja vaikuttaa !
1. Kor. 3:16 Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?
1. Kor. 3:17 Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette.
Joten ala nyt vaan selittämään, että miten voi uskova olla Jumalan temppeli, jos Jumala ei asu ihmisessä, vaan sinun oppisi mukaan vain joku "pyhän hengen voimavakutus" ???
Sinulla onkin seliteltävää itsellesi joksikin aikaa, eikö totta ? - sivusta.seuraaja
Mielenkiintoinen helluntalainen näkemys; Pyhä Henki on persoona siinä missä Jeesuskin?
Jos sitten sadat tai tuhannet ihmiset ympäri maailmaa, vaikka yhden vuorokauden aika kertovat saaneensa neuvoja Pyhältä Hengeltä, niin Pyhän hengen persoona osaa ilmeisesti monistaa itsensä.
Helluntalaista logiikkaa käyttäen meillä olisi ehkä tulevaisuudessa mahdollisuus nähdä vaikka 10 Jeesusta maan päällä yhtä aikaa kun Jeesuskin on persoona? - persoonapronomini
sivusta.seuraaja kirjoitti:
Mielenkiintoinen helluntalainen näkemys; Pyhä Henki on persoona siinä missä Jeesuskin?
Jos sitten sadat tai tuhannet ihmiset ympäri maailmaa, vaikka yhden vuorokauden aika kertovat saaneensa neuvoja Pyhältä Hengeltä, niin Pyhän hengen persoona osaa ilmeisesti monistaa itsensä.
Helluntalaista logiikkaa käyttäen meillä olisi ehkä tulevaisuudessa mahdollisuus nähdä vaikka 10 Jeesusta maan päällä yhtä aikaa kun Jeesuskin on persoona?Pyhä Henki on kaikkialla läsnä oleva, Raamattu puhuu seuraavaa:
24 Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä,
25 eikä häntä voida ihmisten käsillä palvella, ikäänkuin hän jotakin tarvitsisi, hän, joka itse antaa kaikille elämän ja hengen ja kaiken.
26 Ja hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat,
27 että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää-hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä;
28 sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme, niinkuin myös muutamat teidän runoilijoistanne ovat sanoneet: 'Sillä me olemme myös hänen sukuansa'.
Siis Hänessä me elämme olemme ja liikumme !
Jumala on siis kaikkialla Pyhän Henkensä kautta. - sivusta.seuraaja
Siltä todellakin näyttää, että tämä henki kaikkialla...
TV7:n ohjelmia seuranneena voi tehdä sen johtopäätöksen, että Jumala on Pyhän Hengensä kautta laajentanut reviiriään ja auttanut ihmisiä haalimaan rahallisia rikkauksia ja kasvattamaan maallisen mammonan määrää. Tämä johtopäätös on ollut helppo tehdä, kun on seurannut Sid Rothin hengellisessä show:ssa vierailleita tähtiä.
Helluntalaiset istuvat ilmeisesti tässä samassa hengellisessä veneessä? - närhenmunat
sivusta.seuraaja kirjoitti:
Siltä todellakin näyttää, että tämä henki kaikkialla...
TV7:n ohjelmia seuranneena voi tehdä sen johtopäätöksen, että Jumala on Pyhän Hengensä kautta laajentanut reviiriään ja auttanut ihmisiä haalimaan rahallisia rikkauksia ja kasvattamaan maallisen mammonan määrää. Tämä johtopäätös on ollut helppo tehdä, kun on seurannut Sid Rothin hengellisessä show:ssa vierailleita tähtiä.
Helluntalaiset istuvat ilmeisesti tässä samassa hengellisessä veneessä?Ei ainakaan seinäjoen HELLUNTAIS ku siellä rukoillaan niin pappi sanoo kuinka Pyhä Henki liikku penkkiriviltä penkkiriville,
Elikkä helluntailaiset uskovat että Pyhä Henki on niin kapea että pystyy olla vain yhdellä penkkirivillä kerrallaan ja pituutta on enempi koska koko penkkirivi menee kerralla.
Seinäjoen sateissa sanotaan monesti että voit istua mille istuimelle tahansa ja vakuuttavat että ovat siunanneet jokaisen istuimen.
Ei mulle oo tullu mieleenkään ettiä istuinta ja pohtia jotta jos sitä ei ookkaan siunattu jolle istun.
Nämä tuppuraaset ja närhet ja perhot ja selkomaat siunaavat siellä penkkejä kokopäivän ovat joskus sanoneet tulleensa jo aamulla.
Eikö ole epäuskoa Jumalaan ja uskoa ihmisen tekoihin kun rituuaalin omaisesti siunataan joka penkki ja näin suoritetaan ihmisvoimin.
- Kupinkääntäjä
Pieru
- Meingott
Ai että nämä hereetikot ovat hauskoja. Minkä ihmeen takia he lämmittelevät vanhoja harhaoppeja uudelleen ikään kuin olisivat tehneet uuden löydön... No, tekevät vain itsensä naurettaviksi, harmi kyllä.
- kjkjkjkjkj8888
Jos et häivy aloituksestani soitan Aino Ankeiselle!
- keskusteluasovussa
Luin juuri toista pitkää ketjua tästä samasta aiheesta, mutta en nyt sitä jostakin syystä löytänyt...pienellä vaivannäöllä sen moni varmaan löytää. Olematta muita parempi, on surkeaa katsoa, miten uskovat lyövät toisiaan kovasti loukaten ja moni varmaan ilmeisenn vähäisin tiedoin. Myös omat tietoni aiheesta ovat puutteellisia, mutta uskallan sanoa, että "kolminaisuutta" tai sen ymmärtämistä toisella tavalla, ei käsitä kukaan ihminen täysin. Selvää on, että on vain yks i Jumala, mutta ongelmia tuottavat Jeesuksen Kristuksen ja Isän välinen "valta-asema" ja toisaalta Pyhä Henki, kukailmeisesti on oma erillinen persoona. Kaikki kolme ovat kuitenkin yhtä jumaluutta ja pyrkivät samaan päämäärään.
Ehdotan, että koska keskusteluun ilmeisesti osallistuu minun laillani puutteellisesti Raamattua ymmärtäviä henkilöitä, että tietoa hankittaisiin artikkeleista, joita täältä netistä löytyy runsaasti. Itse hain tietoa aiheesta hakusanalla: Jeesuksen jumaluus. Siellä oli mielestäni selkeä ja hyvin perusteltu kirjoitus nimellä:"Raamatun opetus Jeesuksen Jumaluudesta Jumala Herra (Petri Paavolan tekstiä taisi olla)". Moni voi olla eri mieltä hänen kirjoituksien paikkansa pitävyydestä, mutta artikkeleita löytyy varmaan useita. Meillä on yksi Jumala ("ainakin" Isä) ja Välimiehenä ja syntiemme sovittajana Herra (merkitseekö jo "Herra jollekin Jumalaa"...oma ehkä turha lisäys?). Näistä olemme varmaan pitkälti samaa mieltä. Tutkitaan asiaa pyytäen Jumalalta viisautta tähän. Ei kuitenkaan rakkaudettomasti lyödä ja tuomita niitä, joiden mielipiteet poikkeavat omistamme. Aihe ei ole helppo, koska se niin usein hämmennystä aiheuttaa ja siksi tulee pitäytyä siinä, mistä on täysin varma. Uskon, että Jumalalta riittää ymmärtämystä hämmennyksellemme, mutta meidän on varmaan hyvä tästä aiheesta ottaa perusteellisesti selvää.- keskusteluasovussa
Lisäys: syntiemme sovittajana Herra Jeesus Kristus
- MuuttakaaTapanne
Jumalalta ei löydy ymmärrystä siihen, että Jumalaa väitetään samanaikaisesti Isäksi ja pojaksi!!
- tällainennäkökulma
<Isä on ehdoton Jumala. Miksi Hän antaisi jollekin kaiken vallan taivaassa ja maan päällä, Hän joka ei jaa kunniaansa kenenkään kanssa. Tässätulee esille se, että Isä on Poikaa suurempi. Kuitenkinn iankaikkisuudessa Isä ja Karitsa ovat samalla valtaistuimella..Poikakin ottaa vastaan myös palvontaa.
- HenkivalloistaUskosta
Jeesus Kristus on kristittyjen Herra, Tie, Totuus ja Elämä.
Me saarnaamme ylösnoussutta Jeesusta joka on voittanut synnin, kuoleman ja per..keleen vallan. Epäuskoisille ja jumalattomille tämä on huono asia.
Kristityt seuraavat Jeesusta Hengessä ja totuudessa.
Maailmassa vaikuttaa henkivallat (pahuus ja hyvyys)
1. Paha henki (pimeyden henki), saatanan henki
2. Pyhä Henki, Jumalan Henki
Ihmisellä on henki, sielu ja ruumis.
Uskon päämäärä on sielujen pelastus.- Raamatunmukaan
Saata...nan kolminaisuus;
- Itse per..kele
- saa...tanan henkivallat
- antikristus
Onhan se niinkin, että Jumalasta ei saisi sanoa asioita, joita hän itse ei hyväksy tai jotka ovat valheita. VT:n profeettojen mukaan Jehova on jopa taistelussa Kristusta vastaan eräin paikoin maapalloa.
Kolminaisuuden tarkoitus oli ylentäminen ja ylistäminen sekä kunnioittaminen. Jeshua on merkki, joka pitäisi saavuttaa. Jehovalle se merkitsee ylentämistä ja ehkä pyhälle hengelle eräänlaista alentumista.
Mutta Jehova luonteensa mukaisesti vaatii yksinomaista antaumusta. Jos ei ole Jehovan oma on väistämättä saatanaa kumartanut. Ja on ihmiskunnan turmelija ja oman valtakunnan tavoittelija saatanan avulla. Voi vain kumartaa joko Jehovaa tai Saatana/Perkelettä.
Jehovaa ei voi palvella temppeleissä sillä 2300 illan ja aamun ajaksi vähintään ne on annettu saatanan käsiin niin kuin kaikki valtakunnat. Johtaja Messias Aleksanteri Suuri toi tavan perheen sisäiseen palveluun Herra Zebaotia kohtaan.
Ei ole muuta Jumalaa kuin Jumala. Jos joku saatanaa kumartamalla saa valtakunnan ja väittää muuta niin tuo elää todeksi 400000 vuoden Kali aikaa, joka on pahojen hallintaa. Ihminen on heitetty syrjään ja valittu sen sijaan pahan valta.- MuuttakaaTapanne
Meni yli hilseen???????
- Voihanvitalis
3Moos.24:16 Ja joka Herran nimeä pilkkaa, rangaistakoon kuolemalla; koko kansa kivittäköön hänet kuoliaaksi. Olipa se muukalainen tai maassa syntynyt, joka pilkkaa Herran nimeä, hänet surmattakoon.
Minusta jokainen voi uskoa miten tahtoo. Ei tämä väittely teitä ketään kuitenkaan toiseen uskoon taivuta.
Intialaisilla on pyhälle hengelle tuon Siva nimen lisäksi monta rinnakkaista nimeäkin. Muistaakseni yksi oli mm. Narayana. On kertomus jossa Krishna luo monta itsensä kloonia, joista jokainen on Krishnan itsensä veroinen taidoiltaan. En tiedä kykeneekö pyhä henki samaan, mutta itse koen että koska pyhä henki jakautui 11-12 tulenliekiksi niin jopa kristikunnassa voi olla vähintään tuon verran eri inkarnaatioita pyhälle hengelle.
Mutta mitä kolminaisuuteen tulee niin se on ilmeisesti Jehovalle epämieluinen oppi. Hän ei välttämättä tahdo olla osa mitään kolminaisuutta?- kolmiotjatriangelit
Juutalaisten jahve uskontohan ei pidä kolminaisuudesta. Siellä ei puhuta mitään kolminaisuudesta.
Jeesus kultti piti saada sopimaan muottiin, jotta poika olisi samaa olemusta ja uskovat jotka saisivat samaa olemusta olevan henken, piti saada aikaiseksi kolme, yhen sijaan. Kolmio, isä poika ja pyhä henk eli jumala, pikkujumala, ja pikkujumalien pikkujumalat, kaikki yhden ja samanarvoisina.
Kun mooseksen aikana isä jumala jahve jyrähteli vuorella ja antoi israelilaisten saada tuta uppiniskaisena kansana ja muidenkin kansojen hävittäjänä, niin kolmiojumala onkin toista maata, isä ja poika ja pyhähenki, ovat kaiken maailman rakastajia ja rauhan sanoman tuojia. - eräs_uskova
Joskus puolustin kolminaisuusoppia. mutta sitten kun tajusin, että Isä on suurempi kuin Poikansa Jeesus Kristus, niin lakkasin uskomasta kolminaisuusoppiin.
Uskon että Elohimin nimi on Jhwh. Uskon, että Isä on Jhwh. Uskon, että Jhwh loi / synnytti Poikansa.
Uskon, että Isä ja Poika ovat yksi. Uskon, että Isä on ainoa totinen Elohim ja että hänen Poikansa Jeesus Kristus on ainoa totinen Elohim.
Luen kolminaisuusopin harhaopiksi, mutta mielestäni Vartiotorniseuran jumaluusoppi on erittäin paha harhaoppi, erityisesti sen ylienkeli Mikael opin takia, enkä aio siitä sen enempäää keskustella. En ole koskaan ollut Vartiotorniseuran kokouksissa enkä koskaan mene. En ole myöskään areiolainen enkä modalisti, niihinkään lokeroihin edustamaani oppia EI voi luokitella.
Kts. mm. Joh. 14:28,Psa 2:7 Kol. 1:15-16 ja Ilm. 3:14- Kirjakääröt
Dan.10:21 Biblia (1776). Kuitenkin tahdon minä sinulle ilmoittaa, mitä kirjoitettu on, että se pitää totisesti tapahtuman, ja ei kenkään ole, joka minua auttaa häntä vastaan, vaan teidän päämiehenne Mikael. ("mikä on kirjoitettuna totuuden kirjassa.") Ei taida löytyä, tälläistä "totuuden" kirjaa.
- totuus_voittaa
Pieleen meni:
"Uskon, että Isä on ainoa totinen Elohim ja että hänen Poikansa Jeesus Kristus on ainoa totinen Elohim."
Sana "ainoa" tarkoittaa että ei ole toista. "Ainoa" on yksi eikä kaksi tai kolme.
Eihän se mitään, tärkeintä on tietenkin keksiä oman oppi jota ei ihan kaikilla olekaan.
Onko opissa mitään järkeä on aivan toisluontoinen asia. - eräs_uskova
totuus_voittaa kirjoitti:
Pieleen meni:
"Uskon, että Isä on ainoa totinen Elohim ja että hänen Poikansa Jeesus Kristus on ainoa totinen Elohim."
Sana "ainoa" tarkoittaa että ei ole toista. "Ainoa" on yksi eikä kaksi tai kolme.
Eihän se mitään, tärkeintä on tietenkin keksiä oman oppi jota ei ihan kaikilla olekaan.
Onko opissa mitään järkeä on aivan toisluontoinen asia.Takerruit sanaan ainoa. Mutta oletkos huomioinut, mitä sanotaan jakeessa Joh. 10:30?
Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yksi.
Ja mm. biblehub sivuston mukaan tuossa jakeessa Joh. 10:30 kreikan sana hen on nominatiivimuodossa, joten mielestäni on perusteltua kääntää sana hen muodossa yksi, eikä muodossa 'yhtä' tuossa jakeessa Joh. 10:30
Mielestäni jakeita Joh. 17:3 ja Joh. 5:44 EI kannata katsoa v. 1938 käännöksestä. vaan mieluummin vuoden 1776 käännöksestä, tai Toivo Koilon käännöksestä tai Aapeli Saarisalon käännöksestä.
Lue myös 1. Joh. 5:20
- Kirjakääröt
2Moos.20:3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani. 2Moos.20:3 Biblia (1776). Ei sinun pidä muita jumalia minun edessäni.
- pisteitäx100
Js taas yks tyhjänpäiväinen aloitus joltain sekottajalta jolla ei ole muuat keinoa päästä jotain pätemään kun elämä on mennyt ohi ja kaikki on tylsää.
ei noihin kannata lähteä mukaan kun asialal ei ole mitään merkitystä minkään kanssa.- MuuttakaaTapanne
saatana rakastaa sinua!
- kaikkearoskaaonkin
saatana rakastaa sinua!
mene sinä matkoihisi sen tanasi kanssa, sinulal ei ole mitään annettavaa Hengen kentässä, kunhan joutetssasi noita tyhjiä aloituksia väsäät joka paikkaan.
ota mämmiä ja mene saunaan, ai eihän sulla mitään saunaa ole höh! - MuuttakaaTapanne
kaikkearoskaaonkin kirjoitti:
mene sinä matkoihisi sen tanasi kanssa, sinulal ei ole mitään annettavaa Hengen kentässä, kunhan joutetssasi noita tyhjiä aloituksia väsäät joka paikkaan.
ota mämmiä ja mene saunaan, ai eihän sulla mitään saunaa ole höh!Tyhjiä aloituksia.......puhut saatanan suulla.
Ajattelisit joskus raamatun näkökulmasta!
- turhakiista
Apt2:38 lupaa Pyhän Hengen lahjan sille joka tekee parannuksen ja ottaa kasteen Jeesuksen nimeen.
Sen tähden asiasta ei kannata kiistellä, sillä ei merkitse mitään mitä me tästä ajattelemme, ellemme halua ottaa vastaan Jeesusta Vapahtajanamme!
Jos taas otamme vastaan pelastuksen, tiedämme vastauksen.
Ainoastaan ulkopuolisten on tarvetta kiistellä asiasta!
Se on yhtä tyhmää kuin kiistellä siitä onko elämää muiden aurinkokuntien planeetoilla! Me tarvitsemme tuhat ihmisikää päästäksemme sinne, joten sillä ei ole mitään merkitystä meille!
Jolla Poika on, sillä on elämä, sanoo raamattu! - filade
Ajoittaja eksyttää!
Pyhä Henki on persoona;
Puhuu (Ap 13:2, 1Tm 4:1, Heb 3:7).
Julistaa (Jh 16:14).
Todistaa (Heb 10:15, Rm 8:16).
Rukoilee (Rm 8:26).
Lähettää (Ap 20:28).
Jakaa (1Kr 12:11).
Panee kaitsijoiksi (Ap 20:28).
Estää (Ap 16:6).
Ei salli (Ap 16:7).
Tutkii (1Kr 2:10).
Osoittaa (Heb 9:8).
Voidaan saattaa murheelliseksi (Ef 4:30).
Häntä voidaan yrittää pettää (Ap 5:3,4).
Voidaan kiusata (Ap 5:9).- eräs_uskova
Uskon, että Pyhä Henki on Elohimin henki. Minäkään en viittaa sanalla persoona Pyhään Henkeen.
- AloittajaHäpäiseeJumalaa
eräs_uskova kirjoitti:
Uskon, että Pyhä Henki on Elohimin henki. Minäkään en viittaa sanalla persoona Pyhään Henkeen.
Nää ei ole uskonasioita. "Mä luulen." "Mun mielestä." On tiedettävä ja pysyttävä tosiasioissa, eikä leikittävä pyhillä asioilla.
Koko aloitushan on Pyhän Hengen pilkkaa, joten jos tähän ketjuun alkaa enämpi kirjoitella, saattaa joutua osalliseksi aloittajan synnistä ja kadottaa vielä omankin sielunsa. Tämä lienee aloittajan tarkoituskin.
Jumala On Yksi Pyhä Kolmiyhteinen Jumala, JHWH, Elohim, Adonai, Ha-shem.
Nimessä Elohim ilmenee jo Nimenä Jumalan kolminaisuus ja jonka aloittaja huutomerkeillä, eli vihalla kiistää.
. - totuuden__torvi
AloittajaHäpäiseeJumalaa kirjoitti:
Nää ei ole uskonasioita. "Mä luulen." "Mun mielestä." On tiedettävä ja pysyttävä tosiasioissa, eikä leikittävä pyhillä asioilla.
Koko aloitushan on Pyhän Hengen pilkkaa, joten jos tähän ketjuun alkaa enämpi kirjoitella, saattaa joutua osalliseksi aloittajan synnistä ja kadottaa vielä omankin sielunsa. Tämä lienee aloittajan tarkoituskin.
Jumala On Yksi Pyhä Kolmiyhteinen Jumala, JHWH, Elohim, Adonai, Ha-shem.
Nimessä Elohim ilmenee jo Nimenä Jumalan kolminaisuus ja jonka aloittaja huutomerkeillä, eli vihalla kiistää.
."Nää ei ole uskonasioita. "Mä luulen." "Mun mielestä." On tiedettävä ja pysyttävä tosiasioissa, eikä leikittävä pyhillä asioilla."
Jos tosiasioissa pysytään, voi heittää hyvästit uskolle, luulolle ja mun mielestä olemiselle, jotka ovatkin synonyymejä.
"Koko aloitushan on Pyhän Hengen pilkkaa, joten jos tähän ketjuun alkaa enämpi kirjoitella, saattaa joutua osalliseksi aloittajan synnistä ja kadottaa vielä omankin sielunsa. Tämä lienee aloittajan tarkoituskin."
Vai niin.
"Jumala On Yksi Pyhä Kolmiyhteinen Jumala, JHWH, Elohim, Adonai, Ha-shem."
Jeesus ei kuitenkaan kolmiyhteisestä Jumalasta tiennyt, esim. Joh. 17:3.
"Nimessä Elohim ilmenee jo Nimenä Jumalan kolminaisuus ja jonka aloittaja huutomerkeillä, eli vihalla kiistää."
Elohim on monikko ja jäänne muinaisen Israelin monijumalaisesta uskonnosta. Jahve korotettiin ainoaksi oikeaksi Jumalaksi vasta pakkosiirtolaisuuden aikoihin. - eräs_uskova
totuuden__torvi kirjoitti:
"Nää ei ole uskonasioita. "Mä luulen." "Mun mielestä." On tiedettävä ja pysyttävä tosiasioissa, eikä leikittävä pyhillä asioilla."
Jos tosiasioissa pysytään, voi heittää hyvästit uskolle, luulolle ja mun mielestä olemiselle, jotka ovatkin synonyymejä.
"Koko aloitushan on Pyhän Hengen pilkkaa, joten jos tähän ketjuun alkaa enämpi kirjoitella, saattaa joutua osalliseksi aloittajan synnistä ja kadottaa vielä omankin sielunsa. Tämä lienee aloittajan tarkoituskin."
Vai niin.
"Jumala On Yksi Pyhä Kolmiyhteinen Jumala, JHWH, Elohim, Adonai, Ha-shem."
Jeesus ei kuitenkaan kolmiyhteisestä Jumalasta tiennyt, esim. Joh. 17:3.
"Nimessä Elohim ilmenee jo Nimenä Jumalan kolminaisuus ja jonka aloittaja huutomerkeillä, eli vihalla kiistää."
Elohim on monikko ja jäänne muinaisen Israelin monijumalaisesta uskonnosta. Jahve korotettiin ainoaksi oikeaksi Jumalaksi vasta pakkosiirtolaisuuden aikoihin.Viestisi kaksi viimeistä lausetta on valhetta, paitsi se, että termi elohim on kieliopillisesti monikkomuotoinen.
1.Moos. 1:1 Alussa Elohim loi taivaat ja maan.
1.Moos. 1:26 Ja Elohim sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat - eräs_uskova
Miksi käytit ilmaisua "kaksi täysin eri tahoa"? Sopiiko se yhteen jakeen Joh. 10:30 kanssa?
Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yksi. - totuuden__torvi
eräs_uskova kirjoitti:
Viestisi kaksi viimeistä lausetta on valhetta, paitsi se, että termi elohim on kieliopillisesti monikkomuotoinen.
1.Moos. 1:26 Ja Elohim sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat"Viestisi kaksi viimeistä lausetta on valhetta"
Kerro tuo tutkijoille, joiden näkemyksiä olen omaksunut.
"termi elohim on kieliopillisesti monikkomuotoinen"
Aivan, ja haluatko arvata, mistä monikkomuoto johtuu? Tosin kerroin sen jo aiemmassa viestissäni. - eräs_uskova
"Viestisi kaksi viimeistä lausetta on valhetta"
Kerro tuo tutkijoille, joiden näkemyksiä olen omaksunut.
"termi elohim on kieliopillisesti monikkomuotoinen"
Aivan, ja haluatko arvata, mistä monikkomuoto johtuu? Tosin kerroin sen jo aiemmassa viestissäni.1.Moos. 1:1 Alussa Elohim loi taivaat ja maan.
Huomaatko, että verbi on yksikössä. - totuuden__torvi
eräs_uskova kirjoitti:
Huomaatko, että verbi on yksikössä.Huomaan kyllä, samoin kuin monikon tehkäämme ihminen kuvaksemme.
- eräs_uskova
Huomaan kyllä, samoin kuin monikon tehkäämme ihminen kuvaksemme.
1.Moos. 1:26 Ja Elohim sanoi: 'Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat
Tuossakin jakeessa sanan Elohim yhteydessä verbi on yksikössä, siinä on sanoi, EI sanoivat.
Uskon, että Jhwh on ainoa totinen Elohim, ja että hänen Poikansa Jeesus Kristus on ainoa totinen Elohim. Ja uskon, että Isä ja Poika ovat yksi.
Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yksi. - totuuden__torvi
eräs_uskova kirjoitti:
1.Moos. 1:26 Ja Elohim sanoi: 'Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat
Tuossakin jakeessa sanan Elohim yhteydessä verbi on yksikössä, siinä on sanoi, EI sanoivat.
Uskon, että Jhwh on ainoa totinen Elohim, ja että hänen Poikansa Jeesus Kristus on ainoa totinen Elohim. Ja uskon, että Isä ja Poika ovat yksi.
Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yksi.Kolminaisuusopilla, joka kehitettiin ajanlaskumme ensimmäisten vuosisatojen aikana, ei ole mitään tekemistä elohim-monikon kanssa, eivätkä juutalaiset ole vieläkään omasta Raamatustaan kolminaisuutta löytäneet.
Elohim-monikko on jäänne muinaisen Israelin monijumalaisesta uskonnosta, ja tuota monijumalaisuutta on yritetty häivyttää, mutta siinä ei olla täydellisesti onnistuttu. Samanlainen jäänne on Asera.
- PasiToivonen
Älä komentele.
- LähettiläsA
Mikä aloittajan mielestä Pyhä Henki on, jos ei ole ajatteleva, opettava ja nuhteleva persoona, joka pahoittaa mielensä niskuroivan opetuslapsen takia?
- YKSINÄISYYS.kö
Tuskin raamatussa on yksinäisyyttäkään.
Eli siittä vain, tehkäähän jumalastanne kuva, niin sihdataan sitä, että tuliko kovastikin kultaisen sonninnäköinen? - Voimajapersoona
Jumalan voima pyhä henki, jolla hän on luonut kaiken materian ja persoonat, on persoonaton voima. Jumala loi Sanan jälkeen toisen luodun persoonan joka sai tuolloin ensimmäiseksi nimekseen taivaassa Pyhä Henki. Tuo toinen luotu persoona sai myöhemmin taivaassa toiseksi nimekseen Gabriel.
- käsitykseni
Viestisi muistuttaa jehovantodistajien käsityksiä. He uskovat Jumalan luoneen toisenkin arkkienkelin..Mikaelin, jota he pitävät Jeesuksena. Totta tuossa on se, että arkkienkelit ja lukuisat tuhannet muut enkelit, joilla on oma asemansa ja tehtävänsä, ovat luomia. Jeesus Kristus on kuitenkin Isästä lähtenyt, ollut aina olemassa ja yhtä Isän kanssa. Tutust aiheeseen vielä perustellisemmin. Jos on puutteita tiedoissa itselläni, niin niitä näyttäisi olevan Sinullakin...kaikella ystävyydella olematta Sinua etevämpi näissä asioissa.
- Eisamajtkanssa
käsitykseni kirjoitti:
Viestisi muistuttaa jehovantodistajien käsityksiä. He uskovat Jumalan luoneen toisenkin arkkienkelin..Mikaelin, jota he pitävät Jeesuksena. Totta tuossa on se, että arkkienkelit ja lukuisat tuhannet muut enkelit, joilla on oma asemansa ja tehtävänsä, ovat luomia. Jeesus Kristus on kuitenkin Isästä lähtenyt, ollut aina olemassa ja yhtä Isän kanssa. Tutust aiheeseen vielä perustellisemmin. Jos on puutteita tiedoissa itselläni, niin niitä näyttäisi olevan Sinullakin...kaikella ystävyydella olematta Sinua etevämpi näissä asioissa.
Jt:at uskoo että on olemassa ainoastaan Jumalan voima pyhä henki mutta he eivät usko että on olemassa myös persoona joka on nimeltään Pyhä Henki. Tuo Jumalan voima pyhä henki oli olemassa ennen luotua Pyhää Henkeä. Sana eli Jeesus oli ensimmäinen Jumalan luoma persoona, siksi häntä kutsutaan Jumalan Pojaksi. Toinen luotu persoona oli Pyhä Henki joka sai myöhemmin taivaassa toiseksi nimekseen Gabriel. Kolmas luotu persoona oli nimeltään Uriel, neljäs luotu persoona oli nimeltään Jofiel, viides luotu persoona oli nimltään Zotiel,..
- opiskelemaan
Ehdotan, että perrehdytte Jeesuksen Jumaluutta käsitteleviin hyvin asiaan perehtyneiden henkilöiden kirjoituksiin esim täällä netissä. Aiheesta on myös paljon kirjoja, jotka kannattaa lukea, niin sieltä löytyvät asiasisällön lisäksi raamatunkohdat, jotka aihetta käsittelevät. Asian ymmärtäminen ei ole helppo, minkä osoittavat nämä valitettavat kiistelyt, joihin en soisi uskovien ryhtyvän toisiaan repien. Pari yksittäistä raamatunkohtaa eivät vielä riitä oikeiden vastauksien löytymiseksi. On vain yksi Jumala ja sitä ei esim. Jeesuksen Kristuksen Jumaluus kumoa...mutta perehtykää itse asiaan perusteellisesti rukoillen Jumalalta viisautta tähän kysymykseen, joka on ilmeisen tärkeä ymmärtää mahdollisimman oikealla tavalla.
- totuus_voittaa
Näin valhe toimii. Tehdään tarina jotta totuus voidaan unohtaa. Totuus on liian yksinkertainen, valheessa on paljon kivoja kiemuroita. Kirjoitetaan kirja. Ruvetaan "opiskelemaan". Näin totuus unohtuu ja hautautuu ihmistekoisiin selityksiin ja valhe pysyy vallassa.
" Asian ymmärtäminen ei ole helppo"
Asian ymmärtäminen on helppo ja yksinkertainen.
Ei ole mitään kolminaisuutta tämän sanan jälkeen: "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6)
Ei ole mitään kolminaisuutta tämän sanan jälkeen: "Jumala on yksi ja ainoa" (Room 3:30)
Ei ole mitään kolminaisuutta sen jälkeen kun Jeesus tunnustaa että "Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa" (Markus 12:29)
Sanalla "Herra" käännetään Jumalan nimi JHVH. JHVH on Jumala. Jeesus on hän joka tulee Herran, JHVH, nimessä. (Joh 12:13)
Ei ole mitään kolminaisuutta sen jälkeen kun Jeesus tunnustaa että Isä yksin on totinen Jumala: "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen." (Joh 17:3)
"Pari yksittäistä raamatunkohtaa eivät vielä riitä oikeiden vastauksien löytymiseksi."
Yksikin riittää!
Jumala sanoo: "Kääntykää minun tyköni ja antakaa pelastaa itsenne, te maan ääret kaikki, sillä minä olen Jumala, eikä toista ole." (Jesaja 45:22)
Se joka uskoo Jumalaan tietää että hän on ainoa Jumala, ketään toista ei ole eikä kolmatta.
Se joka ei usko Jumalaa tekee hänestä valehtelijan, "on kolme persoonaa yhdessä jumaluudessa" välittämättä siitä mitä Jumala itse sanoo.
Tätäkään sanaa ei voi millään selityksellä kiertää, sen joko uskoo tai ei usko: "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6). Helluntailaiset eivät usko vaan väittävät vastaan. Jumalan seurakunnassa oli niinkuin Paavali kirjoitti. Helluntaiseurakunnat eivät ole Jumala seurakuntia, heillä on toinen "parempi" usko.
"mutta perehtykää itse asiaan perusteellisesti rukoillen Jumalalta viisautta tähän kysymykseen, joka on ilmeisen tärkeä ymmärtää mahdollisimman oikealla tavalla."
Säälittävää itsepetosta!
Ensin hylätään Jumalan Sana, sitten "rukoillaan Jumalalta viisautta" opiskellaan asiaa, luetaan pari kirjaa, ja lopuksi tullaan siihen lopputulokseen että vastoin kaikkea Jumalan Sanaa "On yksi, iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki. "
Näin valhetta pidetään vallassa ja on pidetty jo yli tuhat vuotta.
Valehtelijat eivät peri Jumalan valtakuntaa.
- miksi.kiistellä
Eikö olisi järkevämpää keskustella siitä oliko Aadam ja Eeva kaksi vai yksi! Raamattu sanoo: "Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja nämä kaksi tulevat yhdeksi lihaksi!"
Kun olette tämän ratkaisseet, kenties ymmärrätte, kuinka on Jumalan suhteen!
Vaikka epäilen suuresti että monikaan ei ole Jumalaa nähnyt, joten keskustelu on sellaisesta mitä voimme vain kuvitella.
Jostainhan sitä pitää aina riidellä, vaikka ei ole sen enempää tietoa, vain riidan halua!- ffffffeeee
Hieman tarkennan kysymystäsi: oliko Adam ja Eeva yksi liha vai kaksi lihaa?
- totuus_voittaa
"Jostainhan sitä pitää aina riidellä, vaikka ei ole sen enempää tietoa, vain riidan halua!"
Taas yksi hurskastelija joka esittää verukkeita jotta totuus voitaisiin saada pois päiväjärjestyksestä.
"Eipäs nyt riidellä", "ei ihminen kykene ymmärtämään Jumalaa".
Kaikki tieto on selvin sanoin Raamatussa kunhan se vaan luetaan ja otetaan vastaan (mitä "kristityt" eivät tee koska he eivät usko Jumalaan vaan uskovat valheelliseen ihmistekoiseen oppiin Jumalasta eli kolminaisuusoppiin)
Jumala itse, JHVH, sanoo että ketään toista Jumalaa ei ole. Jeesus todistaa että Isä yksin on totinen Jumala, apostoli Paavali kirjoittaa että Jumala on yksi ja ainoa, ja että "meillä on VAIN YKSI JUMALA, ISÄ." (1 Kor 8:6)
Tämän jälkeen ei ole mitään kolminaisuutta!
Joka väittää että on, valehtelee vastoin Jumalan Sanaa.
Valehtelijat eivät peri Jumalan valtakuntaa olivat he helluntailaisia, luterilaisia katolisia tai keitä muita tahansa.
"ainoan Jumalan, hänen, joka on pelastanut meidät Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta, hänen on kirkkaus, korkeus, voima ja valta, ennen aikojen alkua, nyt ja ikuisesti. Aamen." (Juud 1:25)
Vähän on niitä jotka häneen uskovat. - eräs_uskova
totuus_voittaa kirjoitti:
"Jostainhan sitä pitää aina riidellä, vaikka ei ole sen enempää tietoa, vain riidan halua!"
Taas yksi hurskastelija joka esittää verukkeita jotta totuus voitaisiin saada pois päiväjärjestyksestä.
"Eipäs nyt riidellä", "ei ihminen kykene ymmärtämään Jumalaa".
Kaikki tieto on selvin sanoin Raamatussa kunhan se vaan luetaan ja otetaan vastaan (mitä "kristityt" eivät tee koska he eivät usko Jumalaan vaan uskovat valheelliseen ihmistekoiseen oppiin Jumalasta eli kolminaisuusoppiin)
Jumala itse, JHVH, sanoo että ketään toista Jumalaa ei ole. Jeesus todistaa että Isä yksin on totinen Jumala, apostoli Paavali kirjoittaa että Jumala on yksi ja ainoa, ja että "meillä on VAIN YKSI JUMALA, ISÄ." (1 Kor 8:6)
Tämän jälkeen ei ole mitään kolminaisuutta!
Joka väittää että on, valehtelee vastoin Jumalan Sanaa.
Valehtelijat eivät peri Jumalan valtakuntaa olivat he helluntailaisia, luterilaisia katolisia tai keitä muita tahansa.
"ainoan Jumalan, hänen, joka on pelastanut meidät Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme kautta, hänen on kirkkaus, korkeus, voima ja valta, ennen aikojen alkua, nyt ja ikuisesti. Aamen." (Juud 1:25)
Vähän on niitä jotka häneen uskovat.Luulenpa, että sulle nikki 'totuus_voittaa' on käynyt niin, että olet omaksunut vuoden 1938 käännöksestä väärin käännetyt jakeet Joh. 5:44 , Joh. 17:3 ja Mark. 10:18 , vuoden 1938 käännöksessä nuo jakeet on väärin käännetty, ja myös jae 1. kor. 8:6 on huonosti käännetty vuoden 1938 käännöksessä.
Suosittelen, että tutkit nuo jakeet joistain sellaisista käännöksistä, jossa ne on paremmin käännetty. Ja huomioi muutkin jakeet, kuten 1. Joh. 5:20, heb. 1:8-9 Joh. 1:1 ja 1.Tim. 3:16 [ kts. tuo jae 1.Tim. 3:16 jostain paremmasta käännöksestä.]
- vasikkaako.rakennatte
Eiköhän noista aineksista pian valeta kultaista vasikkaa ja aleta sitten kumartelemaan ihmisen luomaa jumalaa. Yhdellä ei ole Henkeä, yhdellä ei se poikakaan ole yhtä, eikä siten Isääkään, kun Isältä puuttuu Henki.
Eli erinomaisesti se kultainen vasikka syntyy noista keitoksista.
Muistan helluntaiherätyksestä sen, kun saarnaaja opetti, ettei raamattu puhu kolminaisuudesta, ja sehän oli selvä se, mutta hän kertoi, kuin Jumala tulee esiin ja sitten luettiin Sanaa.
Kyllä siellä on Henki - ja on Isä - sekä Poika.
Se, että luotu saviastia luo jumalasta kovasti kuvaa, pyörittelee pyöreitä palikoita, kulmallisia ja kolmiomaisia, eikä millään saa reikään mahtumaan, hän heittää jonkun palikan pois, että voi kertoa onnistuneensa.
Sellaisia te olette.
Itse en tee kuvaa Jumalasta, mutta tiedän Hänen Henkensä olevan kaikkialla. Siksi se katsellen kaikkea -vaikka avaruudellista - se on käsittämätön. Tai mikromaailmaa- sekin on käsittämätön.
Siinäpä sitten tästä Hengestä väännätte kättä. Sanoisinko, minua hieman huvittaa, kun kultaisen vasikan äärellä pojat ähertävät.
Tai sitten aikain aikaa ennen. Jumala sanoi Sanan. Eli ellei Lunastajaa olisi tullut, siis Jumalasta, tuskin Hän olisi luonut maailmaa. Eli Pojan kautta on kaikki luotu, typistetään se näin.
Ja kun näin on YKSI Jumala - Hän hallitsijana hallitsee kaikkea, on valtakunta.
Hänellä on ELÄMÄ itsessään, eli on Henki olemassa, ettei ole kuollutta Jumalaa - Hän voi antaa elämän kelle haluaa. ts. Valta voi tappaa sielun, joka syntiä tekee- tai jolla on Elämä annettu elettäväksi ja elää Herran Hengestä saa nimensä Elämänkirjaan Pojan kautta.
On siinä meillä todellinen Herra, Jahve, joka on Yksi, Siis Jumala jonka luo luotu voi tulla - Isän luo. jne. jne. Tätä ei jahvettilaiset käsitä, näin esimerkiksi.
He vain jäljittelevät uskonnollisuutta. Pääsiäisenä kuljettelevat Herran ehtoollistaan toistensa nenän edestä, ja vain taivaalliset ottavat, kun vain tietäisivät ketä he ovat.
Ja silti rakentavat tupansa tänne, joka maana poltetaan tulella ja luondaan Uusi taivas ja Uusi maa, jopa Uusi Jerusalem - Pyhä kaupunki lasketaan taivaista.
jne. jne. jne. Herran Henki hallistee kaikkialla, tutkii Jumalan salatuimmat, eli täyttää kaiken.
Kirkastaa Pojan - eli Hänet joka sitten on Kuninkaana, mutta näin ihmismuotoisena ilmoitti Isän meille. Olisihan ne jahvettilaisetkin tuhoutuneet jos Jumala olisi kasvona kirkkaudesta avannut heidän syntisten kasvojensa eteen. Siksi Jumala tuli nähtävällä tavalla.
Osoitti jopa tahtonsa Pyhyyden ja täydellisyyden - jossa on elämä.
Täytti sen, siksi Uusi Adam, kertoo siemenen - eli sanan, jossa on elämä. jne. jne.
ts. Jumalan Sana joka lausuttiin aikain ennen, on itse Herra, joka on Henki. Jossa Herran Henki on siellä on vapaus, ja jossa on vapaus, on lepo, eli sapatti, ts. Poika on Sapatin Herra. jne. jne. jne.
Riittävästi kun alettaisiin tuota Ilmestysmajaa Jumalasta puhumaan, jäisi se kultainen vasikkanne vain tuhkaksi ja teidän juotavaksi, koska tyhjää puhuu savihuuliset ja yrittävät muodostaa Jumalankuvaa - jonka tekeminen on synnillistä. Älä tee itsellesi kuvaa jne. jne. - filade
Jt kieltävät kolmiyhteisen Jumalan, niinpä heillä on siten kolme Jumalaa jonka Raamattu kieltää!
- totuus_voittaa
tuokaan ei oikein tiedä enää mitä horisee
Jt-ihmiset puhuvat itse puolestaan, muita on turha yrittää leimata Jt-leimalla
- uskonvapaus
Totuuden Henki johdattaa meidät kaikkeen totuuteen. Luottakaa siihen.
Joh.16:13. Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
14. Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
15. Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
16. Vähän aikaa, niin te ette enää minua näe, ja taas vähän aikaa, niin te näette minut."
17. Silloin muutamat hänen opetuslapsistansa sanoivat toisilleen: "Mitä se tarkoittaa, kun hän sanoo meille: 'Vähän aikaa, niin te ette minua näe, ja taas vähän aikaa, niin te näette minut', ja: 'Minä menen Isän tykö'?"
18. Niin he sanoivat: "Mitä se tarkoittaa, kun hän sanoo: 'Vähän aikaa'? Emme ymmärrä, mitä hän puhuu."
23. Ja sinä päivänä te ette minulta mitään kysy. Totisesti, totisesti minä sanon teille: jos te anotte jotakin Isältä, on hän sen teille antava minun nimessäni.
24. Tähän asti te ette ole anoneet mitään minun nimessäni; anokaa, niin te saatte, että teidän ilonne olisi täydellinen.
25. Tämän minä olen puhunut teille kuvauksilla; mutta tulee aika, jolloin minä en puhu teille enää kuvauksilla, vaan avonaisesti julistan teille sanomaa Isästä.
26. Sinä päivänä te anotte minun nimessäni; enkä minä sano teille, että minä olen rukoileva Isää teidän edestänne;
27. sillä Isä itse rakastaa teitä, sentähden että te olette minua rakastaneet ja uskoneet minun lähteneen Jumalan tyköä.
28. Minä olen lähtenyt Isästä ja tullut maailmaan; jälleen minä jätän maailman ja menen Isän tykö."
29. Hänen opetuslapsensa sanoivat: "Katso, nyt sinä puhut avonaisesti etkä käytä mitään kuvausta.
30. Nyt me tiedämme, että sinä tiedät kaikki, etkä tarvitse, että kukaan sinulta kysyy; sentähden me uskomme sinun Jumalan tyköä lähteneen."
31. Jeesus vastasi heille: "Nyt te uskotte.
Riittää myös meille että uskomme mitä Raamattu sanoo. Ei siitä tarvitse kiistellä!
Ainoastaan tyhmät ovat täysin varmoja siitä mitä he eivät täysin tiedä eivätkä voi tarkistaa. Toiset sanoo: Minä uskon näin. Jos uskot eri lailla, omapa on asiasi!- totuus_voittaa
"Totuuden Henki johdattaa meidät kaikkeen totuuteen. Luottakaa siihen. "
Ei ole tähän päivään asti johtanut kuten täällä voi nähdä.
Tähän on kaksi syytä. Joko ei Henkeä ole koskaan heillä ollutkaan, tai sitten ei ole annettu Totuuden Hengen johtaa kaikkeen totuuteen.
"Riittää myös meille että uskomme mitä Raamattu sanoo. Ei siitä tarvitse kiistellä!"
Jos helluntailaiset olisivat uskoneet Raamattuun niin he olisivat tienneet että "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6) heidän uskontunnustuksessa ei lukisi että "On yksi, iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki."
Ei olisi mitään kiistaa siitä onko Jumala yksi vai kolmiyhteinen, ja onko Jeesus Kristus Jumala vai ihminen jos olisi uskottu mitä Raamattu sanoo:
"Jumala on yksi, ja yksi on välittäjä Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus." (1 Tim 2:5)
- moninaisuutta
Tuskin uskotte paremmin kaksinaisuuteenkaan, vaikka Jeesus on persoona.
Ehdottaisin jokaiselle yksinäisyyttä, ja antaa toisten uskoa mihin haluaa. - PasiToivonen
Jos helluntailaiset olisivat uskoneet Raamattuun niin he olisivat tienneet että "meillä on vain yksi Jumala, Isä" (1 Kor 8:6) heidän uskontunnustuksessa ei lukisi että "On yksi, iankaikkinen Jumala kolmessa persoonassa: Isä ja Poika ja Pyhä Henki."
Jos helluntailaiset olisivat uskoneet Raamattuun niin he olisivat kääntyneet Islamiin.- karitsasta
Ehkäpä asia selviää tulevaisuudessa, jos joku saa olla pelastettujen joukossa.
Siihen asti on parasta lukea sitä mitä sanotaan raamatussa, eikä lukea låtsasteologien viisasteluja!
Katsotaan vaikka näitä tekstejä:
Ilm.7:9. Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,
10. ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".
11. Ja kaikki enkelit seisoivat piirissä valtaistuimen ja vanhinten ja neljän olennon ympärillä ja lankesivat kasvoilleen valtaistuimen eteen ja kumartaen rukoilivat Jumalaa,
12. sanoen: "Amen! Ylistys ja kirkkaus ja viisaus ja kiitos ja kunnia ja voima ja väkevyys meidän Jumalallemme aina ja iankaikkisesti, amen!"
13. Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?"
14. Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
15. Sentähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä päivät ja yöt hänen temppelissään, ja hän, joka valtaistuimella istuu, on levittävä telttamajansa heidän ylitsensä.
16. Ei heidän enää tule nälkä eikä enää jano, eikä aurinko ole sattuva heihin, eikä mikään helle,
17. sillä Karitsa, joka on valtaistuimen keskellä, on kaitseva heitä ja johdattava heidät elämän vetten lähteille, ja Jumala on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä."
Ilm.19:6. Ja minä kuulin ikäänkuin kansan paljouden äänen ja ikäänkuin paljojen vetten pauhinan ja ikäänkuin suuren ukkosenjylinän sanovan: "Halleluja! Sillä Herra, meidän Jumalamme, Kaikkivaltias, on ottanut hallituksen.
7. Iloitkaamme ja riemuitkaamme ja antakaamme kunnia hänelle, sillä Karitsan häät ovat tulleet, ja hänen vaimonsa on itsensä valmistanut.
Ilm.21:9. Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa täynnä seitsemää viimeistä vitsausta, ja puhui minun kanssani sanoen: "Tule tänne, minä näytän sinulle morsiamen, Karitsan vaimon".
10. Ja hän vei minut hengessä suurelle ja korkealle vuorelle ja näytti minulle pyhän kaupungin, Jerusalemin, joka laskeutui alas taivaasta Jumalan tyköä,
Ilm.22:1. Ja hän näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta.
TE JOTKA ETTE USKO MONINAISUUTEEN; KUKA ON SE KARITSA JOKA ON JUMALAN VALTAISTUIMELLA? - totuus_voittaa
karitsasta kirjoitti:
Ehkäpä asia selviää tulevaisuudessa, jos joku saa olla pelastettujen joukossa.
Siihen asti on parasta lukea sitä mitä sanotaan raamatussa, eikä lukea låtsasteologien viisasteluja!
Katsotaan vaikka näitä tekstejä:
Ilm.7:9. Tämän jälkeen minä näin, ja katso, oli suuri joukko, jota ei kukaan voinut lukea, kaikista kansanheimoista ja sukukunnista ja kansoista ja kielistä, ja ne seisoivat valtaistuimen edessä ja Karitsan edessä puettuina pitkiin valkeihin vaatteisiin, ja heillä oli palmut käsissään,
10. ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Pelastus tulee meidän Jumalaltamme, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalta".
11. Ja kaikki enkelit seisoivat piirissä valtaistuimen ja vanhinten ja neljän olennon ympärillä ja lankesivat kasvoilleen valtaistuimen eteen ja kumartaen rukoilivat Jumalaa,
12. sanoen: "Amen! Ylistys ja kirkkaus ja viisaus ja kiitos ja kunnia ja voima ja väkevyys meidän Jumalallemme aina ja iankaikkisesti, amen!"
13. Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?"
14. Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.
15. Sentähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä päivät ja yöt hänen temppelissään, ja hän, joka valtaistuimella istuu, on levittävä telttamajansa heidän ylitsensä.
16. Ei heidän enää tule nälkä eikä enää jano, eikä aurinko ole sattuva heihin, eikä mikään helle,
17. sillä Karitsa, joka on valtaistuimen keskellä, on kaitseva heitä ja johdattava heidät elämän vetten lähteille, ja Jumala on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä."
Ilm.19:6. Ja minä kuulin ikäänkuin kansan paljouden äänen ja ikäänkuin paljojen vetten pauhinan ja ikäänkuin suuren ukkosenjylinän sanovan: "Halleluja! Sillä Herra, meidän Jumalamme, Kaikkivaltias, on ottanut hallituksen.
7. Iloitkaamme ja riemuitkaamme ja antakaamme kunnia hänelle, sillä Karitsan häät ovat tulleet, ja hänen vaimonsa on itsensä valmistanut.
Ilm.21:9. Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa täynnä seitsemää viimeistä vitsausta, ja puhui minun kanssani sanoen: "Tule tänne, minä näytän sinulle morsiamen, Karitsan vaimon".
10. Ja hän vei minut hengessä suurelle ja korkealle vuorelle ja näytti minulle pyhän kaupungin, Jerusalemin, joka laskeutui alas taivaasta Jumalan tyköä,
Ilm.22:1. Ja hän näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta.
TE JOTKA ETTE USKO MONINAISUUTEEN; KUKA ON SE KARITSA JOKA ON JUMALAN VALTAISTUIMELLA?On olemassa "Oneness Pentecostalism" ja sitten on tavallisia kolmiouskovaisia helluntailaisia kuten Helluntaikirkko.
Mitä on "USKO MONINAISUUTEEN"?
Onko se helluntailaisuuden ja hinduismin yhdistelmä?
Jotain ennenkuulumatonta kuitenkin.
- karitsasta
Moninaisuus tarkoittaa ettei kannata riidellä kuinka monta osaa Jumalassa on, yksi, kaksi, kolme, vai onko jumaluudesta osa jokaisen uskovaisen sydämessä! Jeesus lainasi jaetta: "Minä sanoin:Te olette jumalia, kaikki tyyni korkeimman poikia." Jeesus ei pahastunut siitä että ihmisiä sanottiin Jumalan pojiksi.
Tuskin Hän suuttuu jos Hän sattumalta löytäisi jonkun Jumalan lapsen näiltäkin sivuilta!
Raamattu kertoo kyllä että Jeesus on Isän oikealla puolella! Onko se vaikeaa hyväksyä!
Vastakohtana ovat ne jotka ovat isästä Perkeleestä. Montakohan lasta paholaisella on?
Onko hän yksin vai onko hänellä lähiomaisia muitakin kuin farisealaisia Jeesuksen ajalta! - RatkaisematonTapaus
Kolminaisuusoppi pitää joka hyväksyä tai hylätä sen mukaan, mikä itsestä tuntuu oikealta. Ja kuten täälläkin on moneen kertaan nähty, löytyy kummallekin näkemykselle perusteet ja omat kannattajansa.
Vänkäämällä ei yhteisymmärrystä löydy, kuten ei ole löytynyt kohta kahteen tuhanteen vuoteen.- usko.eri.lailla
Eihän meidän tarvitse kolminaisuusopista kinastella, sehän on vain oppi!
Otetaan Raamattu niinkuin on kirjoitettu, ja luetaan niinkuin sanotaan. Jos Isä ja Jeesus ovat yhtä, uskon sen. Jos Isä on suurempi kuin Jeesus, uskon sen. Jos kaikki on alistettu kerran Jeesuksen jalkain alle, uskon sen. Jos meille on luvattu Puolustaja, Pyhä Henki, haluan ottaa uskossa vastaan. Jos on vain yksi Jumala, uskon senkin.
Miksi järkeilisin sellaisesta, mistä en tiedä muuta kuin minulle on ilmoitettu? Selviäähän se kerran!
Mielestäni uskova joka yrittää saada pois Jeesusta vallasta, osoittaa samaa henkeä kuin Lucifer on osoittanut kaikkina aikoina: "Jos sinä olet Jumalan poika. niin heittäydy alas temppelin harjanteelta".
Lucifer haluaa alentaa Jeesusta, kristitty taas haluaa korottaa Jeesusta Vapahtajanaan.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.961260Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata371245Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l2861105- 1071015
- 71972
- 18946
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva13918- 51900
Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju16801Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f162798