Va-liitto on tänä vuonna antanut seitsemän lausuntoa. Mikä näissä on niin kamalaa ja pelottavaa, että kannattaa kirjoittaa va-liittoa vastaan?
- Ns. ympärileikkaus kielletään.
- Jehovan todistajien erivapaus intistä poistetaan.
- Eutanasia sallitaan.
- ET-opetus lukiossa sallitaan kaikille.
- Varhaiskasvutuksessa lakiin nostetaan alemman tason säädös sitouttamattomuudesta.
- Rahankeräyslaista mm. poistetaan kolehtpoikkeus.
- Ministerien vakuutukset ja valat yhtenäistetään neutraaliksi lupautumikseksi.
Mikä pelottaa tavoitteissa?
7
108
Vastaukset
- vaparimainoksia
Eutanasia on kaksiteräinen miekka. Se tulee kohdistumaan yhteiskunnan heikompiosaisiin 110% varmuudella, kokoomuksen johdolla.
"Varhaiskasvutuksessa lakiin nostetaan alemman tason säädös sitouttamattomuudesta"
Mitähän tämä siis niin kuin tarkoittaa käytännössä?Hallitukset vaihtuvat, mikä on tietysti hyvä ottaa huomioon kun lakeja tehdään. Toisaalta, eipä näytä Kokoomus nyt olevan erityisen innokkaasti lakia ajamassa.
Varhaiskasvatuslaista ks. http://vapaa-ajattelijat.fi/blog/2018/03/10/varhaiskasvatuslakiin-lausunto/ eli haluamme nostaa nyt OPH:n ohjeessa olevan kohdan "Varhaiskasvatus on uskonnollisesti, katsomuksellisesti ja puoluepoliittisesti sitouttamatonta." itse lain tasolle ja siis vahvistaa sen asemaa.- kauheetamaisnostusta
jori.mantysalo kirjoitti:
Hallitukset vaihtuvat, mikä on tietysti hyvä ottaa huomioon kun lakeja tehdään. Toisaalta, eipä näytä Kokoomus nyt olevan erityisen innokkaasti lakia ajamassa.
Varhaiskasvatuslaista ks. http://vapaa-ajattelijat.fi/blog/2018/03/10/varhaiskasvatuslakiin-lausunto/ eli haluamme nostaa nyt OPH:n ohjeessa olevan kohdan "Varhaiskasvatus on uskonnollisesti, katsomuksellisesti ja puoluepoliittisesti sitouttamatonta." itse lain tasolle ja siis vahvistaa sen asemaa.No eihän tuossa varhaiskavastulaissa mitään huonoa ole, päin vastoin. Toivottavasti vähentää uskonnollista pakkotuputusta.
ET pitäisi sallia ainakin yläasteella. - Kummallisest
kauheetamaisnostusta kirjoitti:
No eihän tuossa varhaiskavastulaissa mitään huonoa ole, päin vastoin. Toivottavasti vähentää uskonnollista pakkotuputusta.
ET pitäisi sallia ainakin yläasteella.ET valinnaiseksi sekä lukiossa että peruskoulussa.
Lukiolainenhan päättää, opiskeleeko lukiossa vai ei sekä muut kurssivalinnat. Uskonnollinen holhous äärimmäisen kummallista.
Peruskoululaisen vahemmat aikuisia ihmisiä.... Uskonnollinen holhous äärimmäisen kummallista.
Jos nämä vapariliiton tavoitteet eivät ketään pelottaisi, niin nehän olisi toteutuneet jo.
- PakkouskPois
Erityisesti ET-opetuksen avaaminen pelottaa...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1058717
- 936680
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon636459Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme345221Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo634397- 553491
- 503345
- 513072
- 562912
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per512886