Taas oli liikaa hakijoita biologiaan

exJYUekol

Käsittämätön juttu, mutta jengi haki edelleen opiskelemaan biologiaa? Ei kai sitten kiinnosta saada koskaan töitä? Mitä mieltä olette, saako ihminen työttömänä ollessaan kitistä ja valitaa, jos on koulutttautunut biologiksi? Eikös se ole oma valinta ja varmasti tiedossa jo hakiessa koulutukseen ettei töitä tule olemaan?

10

564

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MelkeBiologi

Hakijoita ei voi olla liikaa. Sen sijaan uusia opiskelijoita otetaan turhan paljon siihen nähden, kuinka oppiaineesta aikanaan työllistytään alalle.

Biologeja toki tarvitaan. Itse työllistyn varmasti, sillä olen jo opiskeluaikana varmistanut asian. Jotkut eivät tätä hommaa osaa tai viitsi.

• reviirin_suojelija

Vain niin. Rupesit jo suojelemaan itseäsi kilpailulta ja rajaamaan muita pois reviiriltäsi. "Heips minä olen jo alalla opiskelemassa. Älkää tulko tänne. Älkää viekö mun duunia. En halua kilpailijoita. Hus pois. Menkää muualle. Tämä on mun. mun.mun. "

• elkäähännyt

Vai tarvitaan ja olet varmistanut... :) Nyt kun ELYt lakkautetaan ja miltei ympäristöhallinto lakkautetaan, niin vaikea on kenenkään "varmistaa" töitä biologina.

Veikkaan, että olet "varmistanut" työsi lupautumalla yliopistolle jatko-opiskelijaksi apurahalla (1500 kuussa?). News flash, väiteltyäsi sinulle ei tule olemaan töitä enää senkään vertaa. Jokainen tutuista ja fiksuista biologeista on lähtenyt lääkikseen, oikikseen tai lukemaan farmasiaa. Sillä tavalla voi varmistaa työpaikan, vaikka oliskin (myös) biologi.

• SivustaltaSeurannut

Tuo 1500 e/kk on törkeä vale, 900 e/kk on lähempänä totuutta.

Biologia on toisaalta joillekin henki ja elämä, joka vuosi monta ihmistä yrittää vängätä pääsykokeesta parempia pisteitä raastuvan kautta. Säälittäviä yksilöitä.

• asdas443

Ja näistäkään vänkääjistä, kuten ei suurimmasta osasta hakjoista, kukaan edes ymmärrä millainen biologin ammatti on. Haluavat silittelemään jotain pörröisiä elämiä ja kuvittelevat sen olevan biologiaa. No se ei ole eikä kukaan sellaisia töitä. Edes ne harvat, jotka ylipäätään biologeina töitä löytävät.

• paljontyöttömyyttä

Luonnnontieteissä pitäisi jo opintojen alkuvaiheessa opinto-ohjaajien kertoa tiskin alta, että moni tulee jäämään työttömäksi opintolainat niskassa. Virkoja ja palkkatyötä ei riitä kaikille. Luonnontieteet ovat erittäin tuottavia mutta toisaalta esim. Loimu on huono edunvalvoja. Aineyhdistelmät pitäisi saada helpoiksi, koska vaativista ei ole hyötyä, vain taloudellista tappiota.

• Huohhh

Se on varmaan jokaisen oma asia, mitä haluaa opiskella, että mitäs itkette.

• urho89

Opiskelin biologiaa 4 vuotta ja valmistuin sinä aikana roskisdyykkariksi/pullonkerääjäksi kun opintotuetkin vietiin. Niin taisi käydä monille muillekin eikä pelkästään biologiaa opiskelleille.

• exbiologi

Biologia on nk. kutsumusammatti, eli hae sinne VAIN jos olet valmis uhraamaan kaiken. Jos et halua koskaan saada vakituista työtä, et halua riittävää toimeentuloa maksaakseni esim. asuntolainaa, et halua perhettä tai parisuhdetta etkä välitä mielenterveydestäsi, niin biologia voi olla juuri oikea ala SINULLE!

• dfghdfgh

No sitten se voisi olla minulle. Minulta kun löytyy jo omistusasunto, sijoitusasunto, kesämökki, avoauto, ja osakesijoituksia 350k:n edestä, lainaa tasan 0e, ja mitään naisia en ota loisimaan luokseni ja jakamaan rahojani...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      11
      3545
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      69
      1886
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      542
      1578
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      81
      1204
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      1002
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      968
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      888
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      833
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      824
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe