Vähemmällä ei oikein pärjää mitenkään kun pitää jaksaa kuntoilla ja olla aktiivinen muutenkin. Pitääs yödä terveellisesti ja jos harrastaa liikuntaa ja täytyy pitää itsensä kunnossa niin 80 euroa on aika minimi. Kana on kallista ruokaa, joskus kalaa, lihaa kun syö niin rahaa menee. Ainekset maksaa yllättävän paljon kun haluaa tehdä hyvää ruokaa. Vähemmällä rahalla selvii jos syö joka päivä jotain makaroonilootaa mutta sitten alkaa väsyttämään ja läski lisääntyy kehossa ja kunto heikkenee.
Ruokabudjetti 80 euroa viikossa
60
5809
Vastaukset
Kyl kai ny 5e per päivä terveellistä ruokaa saa ?
Puuro 0,05 e , kanapaketti 2e , reissumies 0,55e , pari banaania 0,50e ....eikä oo menny vasta kun hitusen yli 3e ;) Riisi ei paljoa maksa eikä rahkat- Vakiobudjettimeilläkin
me syödään laidasta laitaan ruokia ja herkutellaan myös ja meillä menee 80 viikossa kahdestaan.ja tällä rahalla ostetaan myös kaikki muut pakolliset,vitamiinit wc-paperit sun muut.Ei syödä sian lihaa lainkaan,kanaa ,kalaa ja nautaa lähinnä.Mut oon laskenut et varsinaiseen ruokaan menee yleensä vain 50 viikossa.Mut oon saanut kuulla et meillä menee liikaa ku kahestaan 80 viikossa.Kiva kuulla et jollain menee se yksistään.kyllä kurjistamalla pärjäisi vähemmällä mutta en ymmärrä miksi jotkut tekee niin.syöminen on nautinto.Ja ei paljon muita iloja ookkaan!
- javiddumitää80emene
Noin älytöntä summaa saa ruokaan menemään yhdelle henkilölle, vaikka pistelisit pelkkää jauhelihaa napaasi kohti. Tuolla 80€ saa niin paljon kunnon ruokaa, että et pysty syömään sitä edes kahdessa viikossa! Taas joku taliaivo asialla väitteineen, äo varmaan sama kuin kengännumero, kun puntit vaan nousee.
- Muhahahah
Mitäpä väliä paljonko menee,kun hyvin syö. En laske mitä menee.
- kylläsittennn
Kyllä toi aloitus sitten jos hyvällä liitonrahalla niin 80eur ruokaan ja mitä maksaakaan vaikka kanan rintafileet tai lohi.
- Irwin.Goodbyeman
Aivan normisumma tuo 80 ja allekin kahdelle.Mulla 1 h menee viikossa 70e/vk ihan kotiruokaan .kunnon ruokaa on oltava.
- Loippekuusjakax
Mie syön juuria.
- syödään.mitä.saadaan
Totta on että vähintään tuo summa menee viikossa. Vaikka jotkut mainostavat sitä 200e vuodessa mukamas, niihin juttuihin en usko.
Kyllä ihmisen täytyy saada edes jonkinlainen keskinkertainen ruokavalio saada itselleen.- Hyvinsyyäävoiaa
Meillä menee viikossa 200€. Mie lapset ja ukko .
- alle_eurollapäivä
Tuo 200€/vuodessa yhden henkilön safkat on ihan realistinen minimi, millä saa ostettuna emmeet kotiruokaan. Ilmaiseksi saa ihan hyvät safkat, kun hakee ne EU-ruoka-avun jakelusta.
Tuo 80€/viikko yhden henkilön safkat on köyhyyttä, järjen nimittäin! - Pitkäaikatyötön
alle_eurollapäivä kirjoitti:
Tuo 200€/vuodessa yhden henkilön safkat on ihan realistinen minimi, millä saa ostettuna emmeet kotiruokaan. Ilmaiseksi saa ihan hyvät safkat, kun hakee ne EU-ruoka-avun jakelusta.
Tuo 80€/viikko yhden henkilön safkat on köyhyyttä, järjen nimittäin!Ei 200 €/vuodessa ole mikään aikuiselle realistinen minimi ravintokustannuksissa edes keskimäärin miestä vähemmällä pärjäävälle naiselle, jos yritetään ravitsemussuosituksia noudattaa. Tätä väitettä on pyydetty aiempina vuosina todistamaan, mutta todistamatta on jäänyt, joten turha jatkaa jankutusta.
Ravintoon kuuluvat siis ruoat, juomat ja tarpeelliset ravintolisät.
Ravitsemussuosituksista tarkemmin tuolla: https://www.evira.fi/globalassets/vrn/pdf/ravitsemussuositukset_terveytta-ruoasta_2014_fi_web_v4.pdf - Hengissäsäilyy_
200€/365=~55senttiä päivä. Se on yli 800g raakaa makaronia päivää kohti. Keitettynä moninkertainen määrä. Ei toki ravintosuositusten mukaista, muttei tapa nälkäänkään!
- alle_eurollapäivä
Hengissäsäilyy_ kirjoitti:
200€/365=~55senttiä päivä. Se on yli 800g raakaa makaronia päivää kohti. Keitettynä moninkertainen määrä. Ei toki ravintosuositusten mukaista, muttei tapa nälkäänkään!
Saa sillä muutakin tuolla 0,55€/päivä, kuin makaronia ja täysin oikeaa ruokaa. Ei ole mikään vitsi, vaan laskettu juttu moneen kertaan ihan kotitalousopettajien toimesta.
Kaikki ostamalla kaupasta! Ruokaa toki pitää osata tehdä!
Aiheesta löytyy keittokirjojakin, joissa annosten hinnat 0,05€ - 0,20€, joten päivää päälle tuo 0,55€ riittää yhden henkilön ruokaan. Halvemmalla tietty pääsee, jos hakee ruokaa vielä ilmaiseksi jostain jakelusta, mutta tuo hinta perustuu siihen, että ainekset ruokiin ostetaan.
Lainaa vaikka oheiset keittokirjat kirjastosta https://www.adlibris.com/fi/kirja/hyvaa-ja-halpaa-9789511313328
https://notofupublishing.com/tuote/natalia-tolmatsova-alisa-wilska-halparuokakirja/ - Anonyymi
alle_eurollapäivä kirjoitti:
Tuo 80€/viikko yhden henkilön safkat on köyhyyttä, järjen nimittäin!Vanhoja leipiä,vanhoja hedelmiä,Vanhoja maitoja.Kaikki vanhoja ilm.jakelussa.
- toimtukiiiiii
Jopa toimeentulotuessa on laskelmissa otettu huomioon että ruokaan 8 per päivä niin mitä järkeä jollain 1 eur koittaa kitkuttaa.
Yhteiskunnan avustusta mutta ihmiset törsää johonkin muuhun. Vaikka kuinka rautalangasta vääntäis tällä palstalla ettei ruoka nyt niin kauheen kallista ole kun itse tekee.- Ettäsiittä
Jokainen päättää itse miten elää vai miten aattelit kyttää muita. Aika vaikee ja kiire tulee,jos yrittää kytätä mitä muut syö ja kun et näe koteihin ja huom kohta heität lihavuuden tähän . Olen lihava,koska syön masennus lääkkeitä. Tiedoksi vaan.
- näinonnnnn
Tuo keskimäärin 8€ päivä ruokaan on hyvä normi. Sillä saa ihan hyvät ruoat itse kun laittaa, ja tietty saa myös einesruoat yms. kaupasta jos ei halua itse laittaa. Keskimäärin 10€ päivä saa jo kaikki juoksevat huushollitarpeet, ja vähän jotain pientä vaatettakin Tokmannilta tai vastaavasta paikasta jos ruoasta vähän pihistelee itse laittaen.
- urheilijatar
Mulla menee viikossa 100€ ruokaan (paperit, pesuaineet sisältyy tuohon summaan). Urheilua olen aina harrastanut monipuolisesti, eri lajeja, joten kunnon safkat oltava, punaista lihaa en kylläkään syö.
- Työtönpummi-
En laita kun 40-50 euroa ruokaan viikossa. Syön perusruokaa perunaa, kanaa kasviksia, leipää, joskus kalaakin. Päiväss 2-3 ateriaa niin jaksaa.
- Niiilo22
kiitos ruuan tuottajille ISO KIITOS!
- Kiitollisuusonhyve
Juuri näin.
- köyhämies---
70 eurolla saa lihamakaroonilaatikkoa kuukaudeksi.
- Joulunkinvietänaina
Vietän pääsiäistä nyt. Pashaa oli 0,29'ostin lavoittain ja mämmiä ja makkaraa ja munia,hähhää.
- aapeliStar
80 euroa viikossa?? Tuollahan elää jo herroiksi. Itse olen keskituloinen vakituisessa työssä enkä siltikään kuluta noin paljoa viikossa ruokaan. Siitäkin huolimatta, että treenaan 5-6x viikossa.
Pari vuotta sitten tein totaalisen elämän muutoksen ja aloin säästämään, jotta saan maksettua asuntolainani pois nopeasti. Yksi muutoksista oli ruokatottumukset. Ennen meni kyllä tuo 80e/viikko kun käytin paljon valmistuottteita. Nykyään suunnittelen viikon ruoat etukäteen ja teen pakkaseen eväät työpäiviä varten. Suosin kausituotteita ja kasviproteiinia treenaamisen takia. Vointini ja jaksaminen on parantunut huomattavasti, kroppa pysyy kunnossa enkä vuoteen ole ollut kipeänä edes flunssa-aallon aikaan. Suosittelen miettimään mitä suuhunsa laittaa ja hyödyntämään netistä löytyviä reseptejä! - 1280eur
Elikä tuolla kulutuksella 4 henkisellä perheellä menis 1280eur kuukaudessa ruokaan juupa juu aloitusta niin ei taida tuo matematiikka olla vahvin osaaminen eikä talouden suunnittelu.
- nohuhhuhhuh
Ei todellakaan kunnollinen ja terveellinen ruoka maksa 80€ viikossa yhdelle henkilölle! Aivan järjettömyyden huippu!!! Alle 1€ syö jo kunnolla päivässä, kun tekee ruokansa itse. Ei tarvitse olla edes mikään kummoinen kokki taikka martta, kun saa tehtyä edullista kotiruokaa. Ja vaikka pistäisi reilusti 2€ päivässä ruokaan, silläkään summalla viikon ruokalasku ei ole kuin 15€ ja takaan, että puntit nousee salilla yhtä lailla!
- työsskäyvvv
Niimpä.. eihän työssäkäyväkään henkilö mitään 80 euroa laita ruokaan. Vaihtaa lajia jos noin suuret ruokailukustannukset tulee.
- treenaanmyös
Toimeentulotuessa varattu ruokaan 8 euroa/päivä, tekee viikossa 56 euroa. Jollakin ehkä menee enemmän, mutta kyllä 80 euroa on niin paljon, että jotain on pielessä. Tietysti on ihmisen oma valinta, mihin rahansa pistää.
Minulla useimpina viikkoina ruokamenot ovat n. 25 euroa. Kyse ei todellakaan ole, että söisin pelkkää makaronia. En edes keitä puuroja, vaan syön aamulla kahvin kanssa juustovoileivän ja pienen lasillisen hyvää tuoremehua tai smoothieta. kahvikaan ei ole mitään halvinta laatua, vaan hyvää tummapaahtoista, mutta sitä juon tosiaan vain sen yhden mukillisen aamulla, niin paketti riittää pitkään. Silti juu, paljon halvemmallakin voisi kyllä aamupaloista selvitä, mutta tavoitteeni ei ole selvitä mahdolllisimman halvalla, vaan olen tyytyväinen nykytilaan, eli siihen että menee n. 25 euroa viikossa.
Joka päivä syön myös 100 g lihaa/kalaa/kanaa ja lisäksi kasviksia. Esimerkiksi porsaan ulkofilettä saa tarjouksesta usein jopa alle 5 eurolla/kg, sitä ostan ja pakastan. Broileria ostan tarjouksesta ja kalafileitä isoissa pusseissa, niin ovat halvempia. Välipalaksi syön aina hedelmän, eivät ole kalliita. Iltapalalla syön rahkaa tai raejuustoa mehukeiton tai marjojen kanssa. Eivät kyllä nekään ole kalliita, marjoja olen poiminut myös itse.- Pitkäaikatyötön
"Toimeentulotuessa varattu ruokaan 8 euroa/päivä"
Tarkemmin sanoen kyse on ravintomenoista. Ravintoon kuuluvat siis ruoat, juomat ja tarpeelliset ravintolisät, kuten vitamiinipillerit.
Mutta itse aiheesta: Jos aloittajan tavoin haluaa "tehdä hyvää ruokaa" (mikä voi tarkoittaa melkein mitä tahansa rajoituksia), ei rahanmenolle löydy rajoja: Esimerkiksi Lidl on kuulemma myynyt kympillä 15 g:n purkkeja kaviaaria, joka on hyvin terveellistä. Sellaisen jos syö joka päivä, menee pelkästään siihen 70 euroa viikossa, mutta halvemmalla kaviaaria on vaikea löytää. - mätitahnasaariittää
Pitkäaikatyötön kirjoitti:
"Toimeentulotuessa varattu ruokaan 8 euroa/päivä"
Tarkemmin sanoen kyse on ravintomenoista. Ravintoon kuuluvat siis ruoat, juomat ja tarpeelliset ravintolisät, kuten vitamiinipillerit.
Mutta itse aiheesta: Jos aloittajan tavoin haluaa "tehdä hyvää ruokaa" (mikä voi tarkoittaa melkein mitä tahansa rajoituksia), ei rahanmenolle löydy rajoja: Esimerkiksi Lidl on kuulemma myynyt kympillä 15 g:n purkkeja kaviaaria, joka on hyvin terveellistä. Sellaisen jos syö joka päivä, menee pelkästään siihen 70 euroa viikossa, mutta halvemmalla kaviaaria on vaikea löytää.Ei voi olla totta!! Ei toimeentulotuki ole tarkoitettu mihinkään kaviaarin syöntiin!!!
Jukopliut, tuet voi näköjään pienentää tuntuvasti, jos niillä ostellaan kaviaaria!! Ei me töissä käyvätkään mitää kaviaareja ostella. - Pitkäaikatyötön
mätitahnasaariittää kirjoitti:
Ei voi olla totta!! Ei toimeentulotuki ole tarkoitettu mihinkään kaviaarin syöntiin!!!
Jukopliut, tuet voi näköjään pienentää tuntuvasti, jos niillä ostellaan kaviaaria!! Ei me töissä käyvätkään mitää kaviaareja ostella.Emme me köyhätkään niitä osta. Ehkä luetun ymmärtäminen ei ole vahva lajisi?
- perinteisikotiruok
Niin aloitukseen sen verran jos liikunnallinen tyyppi ni kyllä 50euroon tiputtain kylläkin ruokamenot ja tekemällä perinteisiä suomalaisia kotiruokia.
Lisäksi tietenkin jos tarvii vaikka rahkaa,raejuusto niin varmaan mahtuu tuohon 50 eur budjettiin.
Köyhyys palstalla kun ollaan niin perus toimeentulotukeen niin sisältyy 8eur päivä ruokaan. - aapeliStar
En tiedä toimeentulotuista mitään, mutta jos on laskettu, että 8e/päivä, niin kyllä sillä pärjää ruoan suhteen. Minulla menee n.20-30e/viikko kauppaostoksiin enkä todellakaan laske kaupassa hintoja tms. Ainut vaan, että laadin kauppalistan jota yritän kaupassa noudattaa. Ei tule osteltua siten mitään heräteostoksia jotka nostattavat laskua.
- Köyhäkaupunkilainen
200 kk ruokaan jos syö lihamakaroonilaatikkoa ainakin 2-3 kertaa viikossa. Köyhällä menee rahaa vielä vessapaperiin, pyykin pesuaineisiin, vartalo shamppooseen sellaisen 20 euroa kk. Eihän sitä jaksa jos syö huonosti. Salaatit maksaa paljon ja tomaatti kurkku salaatti maksaa.
- köyhävaaneityhmä
Salaatit voi maksaa tosi paljon tai tosi vähän. Kaali, lanttu, punajuuri ja porkkana on koko vuoden halpoja. Salaatteihin saa väriä myös raasteesta. Jäävuorisalaatin kerä maksaa pari euroa ja siitä saa pohjan kahden litran salaattikulholliseen, lisäksi voi käyttää myös pakastevihanneksia ja säilöttyjä vihanneksia. Minulla menee n. 20 euroa viikossa ruokaan ja syön salaattia tai raastetta joka päivä.
- ihmettelenkovasti
Miten ihmeen paljon te kulutatte wc-paperia ja saippuaa ym pesuaineita? Nuo wc-paperit on jatkuvasti tarjouksessa isossa paalissa marketeissa, maksaa vuodessa n. 30€ ja saippua maksaa alle 3€ 3 litran kanisterissa. Pyykinpesuaine maksaa 5kg laatikossa muutaman euron, sillä pesee pyykkiä melkoisesti. 50€ ostat koko vuodeksi kyseiset tuotteet.
Ja jos 200€ pistät ruokaan kuukaudessa ja syöt silti lihamakaronilaatikkoa, niin jauhatko seteleitä sinne joukkoon mausteeksi??
Osta keräkaalia, lanttua ja porkkanaa salaatteihin ja raasta ne karkealla raastimella. - samaamieltäääää
Samaa mieltä että kauheesti ihmiset tunkee mukamas wc papereihin ja pesuaineisiin kun justiin toi 50 eur yhteensä vuodessa. Mutta kaip ihmiset ostaa wc paperinsa kioskilta.
Itse ostan pyykinpesuainetta 1kg halppismerkki ni maksaa vähän päälle euron.
Naurettava summa aloituksessa että 80eur ruokaan viikossa kun prkl hyvissä hommissakaan oleva henkilö ei laita noin paljon ruokaan rahaa. ihmettelenkovasti kirjoitti:
Miten ihmeen paljon te kulutatte wc-paperia ja saippuaa ym pesuaineita? Nuo wc-paperit on jatkuvasti tarjouksessa isossa paalissa marketeissa, maksaa vuodessa n. 30€ ja saippua maksaa alle 3€ 3 litran kanisterissa. Pyykinpesuaine maksaa 5kg laatikossa muutaman euron, sillä pesee pyykkiä melkoisesti. 50€ ostat koko vuodeksi kyseiset tuotteet.
Ja jos 200€ pistät ruokaan kuukaudessa ja syöt silti lihamakaronilaatikkoa, niin jauhatko seteleitä sinne joukkoon mausteeksi??
Osta keräkaalia, lanttua ja porkkanaa salaatteihin ja raasta ne karkealla raastimella.WC paperia minullakin meni kun asuin naisen kanssa, nyt yksin eläen paperia säästyy.
- Pitkäaikatyötön
ihmettelenkovasti kirjoitti:
Osta keräkaalia, lanttua ja porkkanaa salaatteihin ja raasta ne karkealla raastimella." Nuo wc-paperit on jatkuvasti tarjouksessa isossa paalissa marketeissa, "
Kyllä ovat edullisia hypermarketeissa. Ja kun omistaa auton, voi myös kuljettaa niitä. Kaikilla ei tosin autoa ole.
- TakaisinLuontoon
Jos aloittaja ei ole provo, niin tulehan ketjuun itse tarkentamaan, mihin nuo 80 euroa sinulla viikossa kuluvat. Kiitos.
- haiskahtaaa
aloitus on provo aivan selvästi. odotan minäkin tuon 80€ yksilöintiä vaikkapa kopiolla kauppalaskusta tm. tavalla. tuo summa on todella hurja yhden henkilön ruokaa viikossa.
- tuollasta.eilen
maitoa
kermaa
jugurtti
voita
leipää
jauhoja
hiivaa
2 olutta
pahkinoitä
kaalia
porkkanaa
tomaattia
oliivi
juusto
kahvi
raaka kaakao
mehut
perunaa
lanttua
porkkanaa
sipulia
riisiä
makaronia
pellavansiemenrouhe
herne
jauheliha
soppaliha
silakoita
ws paperi
astianpesuaine
munia
tattaripuuro
hirssipuuro
kalanmaksaoljy
tonnikala
ananaspalat
puolukkahillo
mites muilla? onko nuo sopivia?- älähänvenkoile
Tuo nyt ei kerro vielä mitään määristä ja hinnoista! Sitä paitsi mitä ruokaa ws paperi ja astianpesuaine ovat?
- Eimeneviikossapalioo
Lidlissä on esim tänään alle 3€ kilon lasagne. Tosin xtra merkillä on normaalistikin prismassa alle 3€ samanlainen. Siitä syödään pari päivää . Lisänä ruisleipää,voita,juustoa. Puuroa on aamulla ja illalla. Kouluruoka toki lapsilla.
- joslistaussssss
No jo on listausta kun kermaa,maitoa,voita....juusto ja huh huh ollaan köyhyyspalstalla niin tuolla määrällä jo muutenkin pärjäis 2 viikkoa. Onko pakko ostaa 2 olutta täh.
Ja toi sokeroitua jogurttia, erikseen ostaa jauhoja vaikka myös leipää.- tuollasta.eilen
iso ihminen tarvii kunnon eväät, muuten kuihtuu pois ja tuuli vie :D
- köyhä---
Ei 80 euroa ole paljon jos syö 3 -4 kertaa päivässä. Treenaaminen vie energiaa joten tarvii hyvää ruokaa. Kun laihdutin joskus 34 kg niin minulla meni 300 euroa ruokaan kuukaudessa. Jos meinaatte pelkällä puurolla pärjätä niin ei teillä ole lihaksiakaan sitten.
- millätuloillaaaaa
No kerro millä tuloilla yksinäisellä henkilöllä menee 80 eur ruokaan viikossa ja jos et ole huomannut että olet köyhyyspalstalla ja toimeentulotuessa huomioidaan 8eur päivä ruokaan niin silläkin rahalla jo paistelee pihvejä.
4 henkilöä jos on niin normi ruokakulu on n, 100eur viikko. Jos yhdellä menee 80eur viikossa ni on kyllä syöppö. - pienipalkkainen
Ei mulla mene noin paljon. Keskimäärin 15-20 euroa viikossa riittää. Syön terveellisesti.
Kesällä olen poiminut marjoja pakastimeen, niitä laitan maustamattoman jugurtin tai rahkan sekaan. Ei tule halvemmaksi kuin maustettu sokerijugurtti, mutta on terveellisempää. Samalla tulee ulkoiltua.
Kalaa syön kolmesti viikossa. Käyn kerran viikossa ongella. Se on minun köyhän harrastus. Onkikaloista saa pari ateriaa. Joskus tulee isompi määrä, niin laitan pakastimeen. Kolmannen kala-aterian teen ostokalasta, tulee vaihtelua.
Suomi on metsiä ja järviä täynnä. Kannattaa käydä ulkoilemassa ja hakea samalla ilmaista ruokaa. - toihyväääääää
Ihan hyvät perusjutut ettei mitään älyttömyyksiä ruokien suhteen. Perinteinen juttu että keittää perunoita eikä niinkuin markkinamiehet toitottaa joka väliin pastaa pastaa. Toki perusruokana lihamakaronilaatikko menee kerran viikossa.
- Anonyymi
Kyllähän ruoka on aina maksanut ja hyvä homma että aloittaja kunnosta pitää huolta.Ruokaan kannattaa panostaa elikä vähän katsoo mitä ostaa.Yks ukkeli laihdutti 60kg niin 2vuoden projekti.Käy salilla niin yks ainakin on mitä syö on kana ja riisi kuulemma isot annokset.5kananmunaa päivässä huh itsellä tulis korvista ulos.
- Anonyymi
Eihä tollasella saa kunnolla safkaa, toi menee viikossa ni saa jotain apetta.
- Anonyymi
Halvalla pärjää kai jos on ainuttakaan ruokamolekyyliä kaapeissa, mutta jos ei ole ikinä yhtään molekyyliä ruokaa missään, jokainen syötävä molekyyli on ostettava jokaisella kauppareissulla uudestaan.... taan...taan..taan...
korkeasaareen uudestaan taan taan:
https://www.youtube.com/watch?v=qaAkY1sO6aE - Anonyymi
Kolme euroa riittää vuorokaudessa. Sillä saa 5 kiloa perunoita ja makkarapaketin. Eli hiilareita, rasvaa ja proteiinia. Kaikkea mitä menevän ihmisen kroppa ja pääkoppa tarvitsee.
- Anonyymi
Onhan tuo 80 euroa viikossa hurja summa verrattuna 4 euroon kuukaudessa.
https://yle.fi/a/74-20076813
"Säännöllisten kulujen eli vuokran, sähkön ja joukkoliikennelipun jälkeen Niemelle on jäänyt aiemmin käteen noin 84 euroa ruokaan, vaatteisiin, lääkkeisiin ja muihin menoihin.
Asumistuen leikkauksen ja vuokran korotuksen jälkeen hänelle jää enää alle neljä euroa kuukaudessa yllä mainittuihin kuluihin." - Anonyymi
Jännä juttu mutta silti opiskelijoilla on varaa bilettää hmm nyt ei joku täsmää.
- Anonyymi
Mä sain mummolta opiskeluaikoihin ennakkoperintöä jotka tietysti dokasin.
- Anonyymi
Yksi eurokin riittää, kun käy monistamassa sitä esim. hedelmäpelillä.
- Anonyymi
Aika realistiselta kuulostaa. Itsellänikin melkoisen fyysinen harrastus ja se tietää, että vähän extraa pitää maksaa. Keittiössä hääräillen selvisin ennen tätä "hintahissiä" noin 7 eurolla / päivä. Nyt se on noin kymppi!
- Anonyymi
Ei se ole kuin vasta320euroa kuukaudessa. Yksi hlö elää ihan hyvin tuolla summalla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1192715Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701121Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2151119- 401035
- 61001
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38951- 36926
- 47904
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke123873Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36837