Raamatusta on poistettu jälleendyntymisoppi.

Kuolematonsieluni

Jos jälleensyntymisoppi olisi raamatussa niin kristinuskolta putoaisi pohja.

12

347

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin on, ainakin sen uskontunnustus olisi toisella tavalla kirjoitettu.

    • MEläjä

      Raamattuun on jäänyt viittauksia jälleensyntymään, ovat olleet huolimattomia?

    • Eimitäänlisääraamattuun

      Jumala on kautta aikojen ohjannut mitä Hänen Pyhiin Kirjoituksiinsa tulee tallentaa. Jälleensyntyminen ei ole Jumalan sanamukainen asia, sitä ei ole koskaan ollut Raamatussa eikä tule koskaan olemaankaan.

      • Jokainen kuitenkin lukee itse ja kokee merkitykset oman mielensä avulla. Ei voi välttää omaa ajatustaan jos ajattelee mitä lukee. Minusta se ei ole raamattuun mitään lisää, se on lukijan mieleen jotain lisää. Eikö se juuri ole luetun tarkoitus.

        " Evankeliumi Johanneksen mukaan 14 luku
        raamattu.fi/1992/Joh.14.html
        26 Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä minun nimessäni lähettää, opettaa teille kaiken ja palauttaa mieleenne kaiken, mitä olen teille puhunut. 27 "Minä jätän teille rauhan. Oman rauhani minä annan teille, en sellaista jonka maailma antaa. Olkaa rohkeat, älkää vaipuko epätoivoon..."

        Minun käsitykseni tästä lainauksesta on että Jeesus ei jättänyt raamattua vaan Pyhän Hengen jonka kuunteleminen tuo rauhan. On ymmärrettävää että parhaansa mukaan jokainen kirjoitti oman käsityksensä mitä oli Jeesuksen opetuksesta ymmärtänyt. Se ei ole väärin ... niin vain on. Jumala LOI Aatamin eli ihmisen sellaiseksi.

        Vastan itse ennenkuin kysyt: Kun nyt luen jonkin kohdan raamatusta joka ikänkuin kumoaa jotakin äskeisestä lainauksesta: SE ON SEN TARKOITUS.
        Siis erilainen ajatus jostakin on minulle merkki. Tuomitsenko oman käsitykseni vai sen mitä kuvittelen kirjoittajan sanoneen. Lähdenkö riitelemään omaa käsitystäni vastaan tai sen kanssa toista veljeäni vastaan.
        Silloin muistutan itseäni Mitä hyödyttää jos voitan puolelleni koko maailman mutta saan sielulleni ikuisen sodan? Ryhdyn ikuiseksi vahdiksi mailmaan ettei vain kukaan keksi jotain minun ajatuksistani pokkeavaa


    • MEläjä

      Kysymys Jeesukselle sokeana syntyneen syistä, kuka oli syyllinen, HÄNKÖ vai hänen vanhempansa?(vapaa lainaus)
      Kun kysymys esitettiin luontevasti, on syytä olettaa ettei kysyjälle jälleensyntymä ollut suinkaan vieras asia.

      • virhegeeneissä

        Tai aivan tavalliset perintötekijät.


      • MEläjä

        Tieteellinen näkökulma, mutta tuo kysymys on sen laatuinen, ettei sitä mielestäni pidä ohittaa.
        Kysymyksellä perättiin karmaallista seurausta, joka olisi ollut yksi vaihtoehto syntymään sokeana.


      • virhegeeneissä kirjoitti:

        Tai aivan tavalliset perintötekijät.

        Totuudessa ei ole erillisiä ominaisuksia. Jokainen on mitä on juuri siitä syystä miksi on syntynyt tähän hetkeen ja elämään. Koska mikään ei ole sattumaa on ainoastaan seurauksia, ja kokemuksia niistä. Isäni on isänsä lapsi jne.... ikuiseen alkuhämärän tai alkuperäiseen kirkkauteen saakka.
        Juuri siksi koska on "perintötekijät" se ilmaisu sinänsä kertoo että elämä on seurausta aiemmasta elämästä. Rajoittuisiko perintötekijät vai niihin tämän hetken lääketieteen tunnistamiin ominaisuuksiin. Minusta ei.


      • MEläjä

        Niin, on johdonmukaista ajatella karman lakiin perustuen, että sielulle katsotaan 'sopiva' ympäristö sen'kertaiselle maalliselle elämälle.
        Eiköhän tämä ole suhteellisen looginen näkymä suotuisaan kehitykseen ja sehän on avaintarkoitus.


    • jällesyntymistä ole olemassakaan,täne syntyy vain kerran ja lähteepois,mitä siinä välissä tekee on toinen asia.

      • Kuolematonsieluni

        Seuraavaan elämään viemme himomme ja taipumuksemme. Kiivaasti uskonnolinen henkilö tulee olemaan sitä seuraavassakin elämässä . TAMMI sinä tulet olemaan seuraavassa elämässä todennäköisesti fundamentalistinen muslimi. Islam saattaa nimittäin olla valtauskonto tulevaisuudessa.


      • Kuolematonsieluni kirjoitti:

        Seuraavaan elämään viemme himomme ja taipumuksemme. Kiivaasti uskonnolinen henkilö tulee olemaan sitä seuraavassakin elämässä . TAMMI sinä tulet olemaan seuraavassa elämässä todennäköisesti fundamentalistinen muslimi. Islam saattaa nimittäin olla valtauskonto tulevaisuudessa.

        Se elämä mikä täällä on alkanut,jatkuu ijankaikkisuudessa,Jeesuksen seurassa,se on kyllä mutta lihaan syntymien toista kertaa ei tule. Islamilla ei ole minun elämänikansa mitääntekemistä,täällä ei tulevaisuudessa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      136
      3752
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      115
      1474
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1340
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1289
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1164
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1101
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1068
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      58
      1044
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1036
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      56
      977
    Aihe