"Sinisille" kysymys?

nuori.lieksalainen

Olisi todella mielenkiintoista lukea kirjoituksianne, niissä oli aina paljon asiaa, kuten myös monilla "vakkareilla". Missä te nykyään kirjoittelette, sillä en usko teidän lopettaneen tämän erittäin epäoikeudenmukaisen kohtelun vuoksi mitä olette täällä saaneet kokea.

14

285

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sen_kun

Nythän se varmaan olisi parasta kirjoitella, kun ensi eduskuntavaalien jälkeen koko sinisilmäpuolue lakkaa olemasta ja puupääpersuistakin jää enää rippeet jäljelle.

• kylän.keskeltä

Ei tainnut tarkoittaa puoluetta vaan rekattuja nimimerkkejä joiden nimi on ja näkyy sinisenä kuten Wanhalieksalainen, Kamuttaja, Ruskisoldat, Rotestimökinpoika, Katuvankka ja joku muukin myös ei rekattuja asiakirjoittajia kuten Pienipellavapää, Muistelua ja muutama muu.

• Sen_kun
        kylän.keskeltä kirjoitti:

Ei tainnut tarkoittaa puoluetta vaan rekattuja nimimerkkejä joiden nimi on ja näkyy sinisenä kuten Wanhalieksalainen, Kamuttaja, Ruskisoldat, Rotestimökinpoika, Katuvankka ja joku muukin myös ei rekattuja asiakirjoittajia kuten Pienipellavapää, Muistelua ja muutama muu.

No minulla on vara antaa periksi semminkin kun en ole ajatustenlukija.

• luuda.hilda

miksei ne turjakkeet vastaa kun kerran kysytään tää saittihan kuolee muuten

• Tuohan vaikuttaa todellakin ihan vilpittömältä kysymykseltä. Muistan nuoren.lieksalaisen maininneen eräässä keskustelussa olleensa kiinnnostunut näistä tarinoista, ja maininneen jopa tallentaneensa murresanoja Ja niiden tulkintaa, oppiakseen uusia asioita sanankäytöstä ja murteista.
        Itse en ole kovin kummoinen näissä murresanoissa. Ne ovat huomattavasti vahvempaa aihealuetta Wanhalle ja Kamuttajalle. Minä sekakielisenä olen vain yrittänyt suuresta mielenkiinnosta ja vaistoten jotain olla inspiroiden ja spontaanisti mukana keskusteluissa. Ehkä ns. kotifilosofointi on ollut lähinnä mieltymykseni; en tiedä sitten.

Aika paljonhan täällä on esim. murresanoja käsitelty. Ymmärrän hyvin sen, että ei kenenkään sanavarasto loputtomiin riitä uusien sanojen esiin tuomista. Toinen seikka voisi olla se, että tämän erittäin epäoikeudenmukaisen kohtelun vuoksi motivaatio voi hyvinkin hiipua. Liiankin tiukkaa rajaa tehdään nykyisin mielestäni sille, mikä kuuluu Lieksan palstalle jne.
        Toivottavasti tässä on menossa sellainen suvanto- ja sovintovaihe, ja ”siniset” löytäisivät sen uuden motivaation vaihteen omien kytkimiensä kautta.

Sen_kun nimimerkin erheen ymmärrän hyvin, varsinkin jos on palstaa vähemmän aikaa seuraillut.

PS.Vaikka vastasinkin tähän, näytän edelleen, peiliin katsoessani, turjakkeelta. Boheemilta Böömiläiseltä elämäntaiteilijalta;)

Loppukevennys. Turjakkeesta tulikin mieleeni. Tuossa vielä mukavasti ruotsin kielinen tekstitys.
        Turjake sanalla en tietenkään viittaa palstavalvonnan katsastukseen;)
        https://www.youtube.com/watch?v=uXbG6jHF5i0

• senkin.turjakkeet

Eivät vastaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• tokene.sie.tuittupää

Eihä täällä tartte mittää vastata jos ei taho. Ja joha tuo yks vastas melekkeen kaikkien puolesta, ku sanos motivaation heikentynnee.

• Ymmärrän harmisi "nuori lieksalainen", mutta tahtoi tuo into laantua ylläpidon järjettömän toiminnan vuoksi.
      Lisäksi kerroin tuolla eräässä aloituksessa, että olen taas aloittanut luentohommat, ja niiden valmistelu vie aikaa enemmän kuin aikoinaan nuorena.
      Katsotaan jos joskus vielä innostuisi, tai joku aloittaisi hyvän aiheen, eikä sitä saman tien poistettaisi.

• hissanmaikk

hjmmilla oon iloo kunn siinöä a häääivisitt

• lentävä.kalajuttu
        hissanmaikk kirjoitti:

hjmmilla oon iloo kunn siinöä a häääivisitt

Jaa nyt yksi hullu havahtui mökeltämään. Saisko tuon edellisen suomeksi tai savoksi?

• lentävä.kalajuttu kirjoitti:

Jaa nyt yksi hullu havahtui mökeltämään. Saisko tuon edellisen suomeksi tai savoksi?

Sanakirjaan piti tälläkin kerralla turvautua, koska hissan teksti on usein todella hyvin vaikeaselkoista. Hissa kykenee omalla tavallaan lyhentämään pitkänkin kirjoituksen ymmärtämättömään muotoon. Se on eräs suuren ajattelijan ja myös älykkään poliitikon ominaisuuksista. Myös lakitekstien ja erityisesti Kelan ohjeiden laatimiseen olisi hissalla mainiot edellytykset.

Suomeksi käännettynä viesti on seuraavanlainen:

"Auringon paisteella on keväällä positiivinen vaikutus ihmisen iloisuuteen".

Viestissään hissa on täysin oikeassa!

• wanha_lieksalainen kirjoitti:

Sanakirjaan piti tälläkin kerralla turvautua, koska hissan teksti on usein todella hyvin vaikeaselkoista. Hissa kykenee omalla tavallaan lyhentämään pitkänkin kirjoituksen ymmärtämättömään muotoon. Se on eräs suuren ajattelijan ja myös älykkään poliitikon ominaisuuksista. Myös lakitekstien ja erityisesti Kelan ohjeiden laatimiseen olisi hissalla mainiot edellytykset.

Suomeksi käännettynä viesti on seuraavanlainen:

"Auringon paisteella on keväällä positiivinen vaikutus ihmisen iloisuuteen".

Viestissään hissa on täysin oikeassa!

Hyvä kun sinulla Wanha on tuo sanakirja tallella.
        Minun oma hävisi kapinan aikoihin Sokojoella nuotanvedossa.
        Muutenkin on jo alkanut unohtua tuo Potakkavuaran pohjoisrinteen murre, vaikka olin siellä joskus kun vedettiin raitiotiekiskoja (ei rautatie) sinne Venäjän vallan aikaan Kankaalasta Mähkön kautta, ja siitä Potakkavuarraan.

• Suomi-Hissanmaikk

Pitäis olla se sanakirja Suomi-Hissanmaikk,,,selviäisi mitä se aina kirjoittaa!
      Tarkoittiko se että "Minulla on ilokseni häivehävittäjä"?

• Huomio!
      Vaikka olenkin pohdiskellut, harventavani kirjoittelua täällä, niin enhän malta olla kommentoimatta näin mehukasta aihetta. Hieman kärkäs kun olen luonteeltani, ja varsinkaan nyt, kun hissanmaik on pitkähköstä aikaa ilmaissut olevansa vahvasti voimissaan. Hienoa.

Käännökset ja tulkinnat olivat jo niin hyviä, etteivät täydennystä minun taholtani kaipaa. Tuo ”häivehävittäjä” oli kyllä tosi upea veto tulkinnan monimuotoisessa viidakossa. Wanhan positiivinen ja hyvään tähtäävä tulkinta on sitä tyyliä, johon minäkin olisin kallistunut, jos olisin ehtinyt tuota pohdiskelemaan.

Kieli ja sääntökysymyksiin rohkenen sen verran nyt kuitenkin tarttua, että mieleeni tuli sellainen tärkeä seikka, että hissanmaikkan käyttämän kielen on kuitenkin oltava joko suomen tai ruotsin kieltä. Ellei näin olisi, ne olisivat sääntöjen vastaisia ja ne olisi pitänyt poistaa. Seuraavaksi, jos oletamme, että hänen kirjoittelunsa eivät ole kumpaakaan em. kieltä, voitaneen silloin tehdä siitä se johtopäätös, että palstan moderointi on kaikkea muuta kuin sääntöjä noudattavaa. MOT.

Sanakirjoja on monenlaisia. Wanhan sanakirjaa voisi kuvailla historian kokemuksen kautta syntyneeksi Suomi-Nuorisome sanakirjaksi. Siinä jo ennakoiden (vertaa Adolf Erik Ehrnroothin näkemyksiin) nähdään tulevaa sanankäyttelyä, ja sanakirja on usein hyvinkin kävelevä ja liikkuva sanakirja, meidän muistissamme. Meillähän on entuudestaan murresanakirjaa, ristikkosanakirjaa, urbaanisanakirjaa ja muuta. Ei tiedä, mitä vielä tulee.

Lopputulevana voitaneen todeta, että kyllä sen on oltava futuurista suomen kielen ”somemurretta”. Nuorissa on tulevaisuus. En tietenkään hissanmaikasta voi tietää vielä, näin pienellä otannalla, onko hän terävintä nuorisoamme, vai onko nuori ensinkään;) Toivottavasti meidän huumorintajumme on ainakin nuorekkaan tervettä ja itseironiaa kestävää. Näillä palstan vanhemmilla konkareilla se on kyllä jo usein huomattu, eri kiperissä tilanteissa, että on. Näin se vaan on, kun tämänlaatuisella palstalla hyörii, niin on tuntemusten oltava vahvalla pohjalla. Ei täällä muuten pärjää.

Lepo;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      26
      2545
    2. Vieläkö odotat että

Näkisitte hänen kanssaan?
      Ikävä
      141
      1893
    3. Haluan sinun kanssa sänkyyn

Ja läheisyyttä, koska rakastan sinua mies.
      Ikävä
      66
      1797
    4. Onkohan tämä jotain elämää suurempaa

Vai olenko kehitellyt nämä tunteet vain omassa pääkopassani. Tunne kyllä sanoo että jotain tässä on.. Toivottavasti et m
      Ikävä
      35
      1453
    5. KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa

Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.
      Henkirikokset
      56
      1386
    6. Nainen sä olet

arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r
      Ikävä
      77
      1249
    7. Kuinka paljon

Olet tutustunut kaivattusi arvomaailmaan?
      Ikävä
      117
      1184
    8. Oletteko naiset huomanneet sellaista asiaa

että vaikka miehiä tulee ja menee ja hakeutuu seuraanne mitä viehättävämpiä olette niin sitä enemmän itseasiassa te olet
      Naisen logiikka
      55
      1129
    9. Voi kun pian voisi varmuudella sanoa

mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(
      Ikävä
      59
      1112
    10. Jos olisin

Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p
      Ikävä
      57
      1107
    Aihe