Sanoo diakoni Kristian Pesti. Ihan kuva kuulla tämä sisäpiiriläisenkin suusta. Kirkko on rahapulassaan aina ensiksi leikkaamassa nimenomaan heikompiosaisten auttamisesta. Vaikka se mainosta ja kehuu itseään ja tarpeellisuuttaan nimenomaan sillä, että se muka panostaa heikompien auttamiseen.
Pesti sanoo, että srk-neuvostoissa ei ole diakoniatyön tuntemusta, ja haastaa uusia ihmisiä lähtemää ehdolle srk-vaaleissa, muuttamaan asioita.
Kirkko tekee vääriä asioita
111
1216
Vastaukset
- ophy
Tässä linkki Pestin kirjoitukseen:
http://diakoniaa.net/kirkko-tekee-vaaria-asioita/- kokonaan.unohdettu
Kirkon päätehtävä on pelstaa ihmisiä Jeesukselle eikä auttaa maallisissa.
kokonaan.unohdettu kirjoitti:
Ja niinhän kirkko tekeekin eikös vain?
- kerro.toki
YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:
Ja niinhän kirkko tekeekin eikös vain?
Miten? Onko kirkko pelastanut sinut Jeesukselle?
kerro.toki kirjoitti:
Miten? Onko kirkko pelastanut sinut Jeesukselle?
Sitä voit kysyä Jeesukselta joka varmasti on ainoa joka tietää kuka on loppupeleissä pelastettu ja kuka ei.
Eikös vain?- kerro.toki
Sitä voit kysyä Jeesukselta joka varmasti on ainoa joka tietää kuka on loppupeleissä pelastettu ja kuka ei.
Eikös vain?Etkö sinä tiedä oletko pelastettu vai et? Miten muuten kirkko on yrittänyt sinua pelastaa Jeesukselle?
- kerro.lisää
Eikös vain?Missä Jeesus sanoi, että vain hän tietää kuka on pelastunut?
kerro.lisää kirjoitti:
Missä Jeesus sanoi, että vain hän tietää kuka on pelastunut?
Oletko sinä varma omasta puolestasi?
"Muutamille, jotka olivat varmoja omasta vanhurskaudestaan ja väheksyivät muita, Jeesus esitti tämän kertomuksen:"
"Jokainen, joka itsensä korottaa, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan."
Vai oletko nöyrä?
Valinta on sinun.- kerro.lisää
Oletko sinä varma omasta puolestasi?
"Muutamille, jotka olivat varmoja omasta vanhurskaudestaan ja väheksyivät muita, Jeesus esitti tämän kertomuksen:"
"Jokainen, joka itsensä korottaa, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se korotetaan."
Vai oletko nöyrä?
Valinta on sinun.Ei tuossa puhuta mitään pelastumisesta.
Olet siis itse keksinyt, että Jeesus olisi sanonut niin. kerro.lisää kirjoitti:
"Ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan sitä tuomitsemaan, vaan pelastamaan sen. Sitä, joka uskoo häneen, ei tuomita,"
Tämä lienee Raamatun mukaan ainakin yksi tapa pelastua vai mitä?kerro.lisää kirjoitti:
Ei tuossa puhuta mitään pelastumisesta.
Olet siis itse keksinyt, että Jeesus olisi sanonut niin.Taisit juuri väheksyä.
Oletko sinä vanhurskasta omasta mielestäsi?kerro.lisää kirjoitti:
Missä Jeesus ei noin sanonut?
- kerro.lisää
"Ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan sitä tuomitsemaan, vaan pelastamaan sen. Sitä, joka uskoo häneen, ei tuomita,"
Tämä lienee Raamatun mukaan ainakin yksi tapa pelastua vai mitä?Ei Jeesus tuossakaan sano, että vain hän tietää kuka on pelastunut.
Miksi valehtelet? - kerro.lisää
Missä Jeesus ei noin sanonut?
Sinä väitit
"Sitä voit kysyä Jeesukselta joka varmasti on ainoa joka tietää kuka on loppupeleissä pelastettu ja kuka ei."
Missä Jeesus sanoo, että hän on ainoa joka tietää kuka on pelastettu ja kuka ei? kerro.lisää kirjoitti:
Ei Jeesus tuossakaan sano, että vain hän tietää kuka on pelastunut.
Miksi valehtelet?No voi olla että Jumalakin tietää, kuten Leo Meller tässä alla kertoo:
"Iankaikkisuudesta asti Jumala päätti pelastaa syntiset, ja Hän teki sen oman hyvän tahtonsa vuoksi ilman minkäänlaisia ihmiseen liittyviä kelpoisuusperusteita. Se on kauttaaltaan Hänen tekonsa."kerro.lisää kirjoitti:
Sinä väitit
"Sitä voit kysyä Jeesukselta joka varmasti on ainoa joka tietää kuka on loppupeleissä pelastettu ja kuka ei."
Missä Jeesus sanoo, että hän on ainoa joka tietää kuka on pelastettu ja kuka ei?Eikös se Jeesus ja Jumala ja PH ole osa kolmiyhteistä Jumalaa?
kerro.lisää kirjoitti:
Ei Jeesus tuossakaan sano, että vain hän tietää kuka on pelastunut.
Miksi valehtelet?Kuka muuten sinun mielestäsi tietää kuka on pelastunut ja kuka ei?
Kerrohan oma mielipiteesi asiaan kun siitä nyt tässä keskustelet.
Oletko sinä pelastunut?
Jos niin miksi katsot olevasi?- kerro.lisää
Kuka muuten sinun mielestäsi tietää kuka on pelastunut ja kuka ei?
Oletko sinä pelastunut?
Jos niin miksi katsot olevasi?Niin, sinä valehtelit. Turhaan yrität siirtää maalia ja jatkaa jankutustasi.
kerro.lisää kirjoitti:
Niin, sinä valehtelit. Turhaan yrität siirtää maalia ja jatkaa jankutustasi.
No kerro sinä nyt se totuus sitten. Odotan innolla.
Kuka tietää pelastutko sinä?kerro.lisää kirjoitti:
No kerro nyt se totuus.
Kuka tietää pelastutko sinä?- juurikin.näin
kerro.lisää kirjoitti:
👍🏽👌👏
juurikin.näin kirjoitti:
👍🏽👌👏
No kerro nyt se totuus.
Kuka tietää pelastutko sinä?kerro.lisää kirjoitti:
Miksi et vastaa kyselijälle? Eikö tämä nyt olisi hyvä tilanne tehdä sitä evankeliointia?
kokonaan.unohdettu kirjoitti:
Jospa lukisit tämän Raamatun kohdan ihan ajatuksen kanssa?
Matt.
25:40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle.'
25:41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
25:42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
25:43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
25:44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
25:45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle.
- Alas.pakkokirkko
Joutaisi lakkauttaa koko historiallinen jäänne verokirkko. Verotusoikeus ei ole yhdenvertaisuutta!
Vero on vapaaehtoinen koska kirkkoon ei ole pakko kuulua.
Näin on. Minäkin maksan vapaaehtoisesti ihan vaan kannatuksen vuoksi. Onhan kirkko 20 000 ihmisen työpaikka. Joista pappeja vain noin 2 000.
- muikunpäälle
sage8 kirjoitti:
Näin on. Minäkin maksan vapaaehtoisesti ihan vaan kannatuksen vuoksi. Onhan kirkko 20 000 ihmisen työpaikka. Joista pappeja vain noin 2 000.
Miten voisi olla kirkon jäsen mutta ei maksaa kirkollisveroa?
- fghjkkl
muikunpäälle kirjoitti:
Miten voisi olla kirkon jäsen mutta ei maksaa kirkollisveroa?
Helpostti.
https://yle.fi/uutiset/3-9378494
Itse asiassa hän kysyy tekeekö kirkko väärin...
Tunnen piston omassatunnossani kun en ole käyttänyt aina äänioikeuttani seurakuntani vaaleissa. Jos sillä nyt olisi sitten vaikutusta siellä mihinkään. Kirkollisveroa voisi tietysti nostaa että diakoniatyö saisi enempi rahaa mutta johtaisiko se sitten kirkosta eroihin, mene ja tiedä.
sage8 kirjoitti:
Tunnen piston omassatunnossani kun en ole käyttänyt aina äänioikeuttani seurakuntani vaaleissa. Jos sillä nyt olisi sitten vaikutusta siellä mihinkään. Kirkollisveroa voisi tietysti nostaa että diakoniatyö saisi enempi rahaa mutta johtaisiko se sitten kirkosta eroihin, mene ja tiedä.
Vaikea kai se on tietää mikä vaikuttaa ja mikä ei. On kuitenkin hyvä, että diakoniatyötä tehdään ja on hyvä, että kannustetaan ihmisiä päätöksentekoon.
Kyllähän se saattaa hyvinkin olla niin, että riviseurakuntalainen ei välttämättä hahmota kaikkia kirkon työmuotoja. Eikä välttämättä jonkun työmuodon työntekijätkään aina hahmota mitä kaikkea jokin toinen työmuoto itseasiassa pitää sisällään.No, aloituksen tarkoitushan ei ollutkaan tieytsti keskustella asiasta vaan ainoastaan esittää kritiikkiä kirkkoa kohtaan, siis se sama vanha tarina mikä tällä palstalla toistuu aina tiettyjen kirjoittajien kohdalla.
- kjäh.kjäh
Etkö parempaa pysty? Pää pensaaseen vaan jos joku kritiikkiä esittää kirkkoon päin. Mikäköhän tuon diakonin tarkoitus oli kun tuon kirjoitti? Joku muuko kuin aloittajan, joka vain kertoi mitä tuo diakoni kirkon prioriteeteista tuumaa.
Toki voit dissata daikonin kritiikin sanomalla, että puhuu omassa asiassaan, toki diakoni puolustaa omaa alaansa diakoniaa ja sen tarpeita, rahoitusta. Joten hänen kritiikistään ei tarvitse välittää? Se on vain itsekästä kritiikkiä kritiikin vuoksi, ei keskustelua, keskustelun avaus?
Sepä tässä niin mukavaa onkin - että tämä kritiikki kumpuaa kirkon sisältä, et voi sitä pahantahtoisten ateistien piikkiin laittaa.
Kaksinkertaista- eikö vain? kjäh.kjäh kirjoitti:
Etkö parempaa pysty? Pää pensaaseen vaan jos joku kritiikkiä esittää kirkkoon päin. Mikäköhän tuon diakonin tarkoitus oli kun tuon kirjoitti? Joku muuko kuin aloittajan, joka vain kertoi mitä tuo diakoni kirkon prioriteeteista tuumaa.
Toki voit dissata daikonin kritiikin sanomalla, että puhuu omassa asiassaan, toki diakoni puolustaa omaa alaansa diakoniaa ja sen tarpeita, rahoitusta. Joten hänen kritiikistään ei tarvitse välittää? Se on vain itsekästä kritiikkiä kritiikin vuoksi, ei keskustelua, keskustelun avaus?
Sepä tässä niin mukavaa onkin - että tämä kritiikki kumpuaa kirkon sisältä, et voi sitä pahantahtoisten ateistien piikkiin laittaa.
Kaksinkertaista- eikö vain?NIin, kun luki tuon jutun niin siinä ei oikeastaan sanottu tuota mitä aloituksessa väitetään. Ja sehän oli pointtina tässä osassa tätä keskustelua.
"Pää pensaaseen vaan jos joku kritiikkiä esittää kirkkoon päin."
"Sepä tässä niin mukavaa onkin - että tämä kritiikki kumpuaa kirkon sisältä, et voi sitä pahantahtoisten ateistien piikkiin laittaa."
Mutta hienoa että hyväksyt kirkon sisältä tulevan kritiikin, hyväksyt varmasti myös sen kritiikin jota kirkon sisällä on joka koskee sitä että kirkko ei ole toistaiseksi suostunut virallisesti vihkimään samaa sukupuolta olevia avioliittoon.
Vai hyväksytkö vain sen kritiikin joka tukee omia näkökantojasi ja tarkoitusperiäsi?- iåop
No, aloituksen tarkoitushan ei ollutkaan tieytsti keskustella asiasta vaan ainoastaan esittää kritiikkiä kirkkoa kohtaan, siis se sama vanha tarina mikä tällä palstalla toistuu aina tiettyjen kirjoittajien kohdalla.
Mitäpä jos vastaisit esitettyyn kritiikkiin, sen sijaan että likvidoit sanasaattajan, lähetin, posteljoonin.
iåop kirjoitti:
Mitäpä jos vastaisit esitettyyn kritiikkiin, sen sijaan että likvidoit sanasaattajan, lähetin, posteljoonin.
Enhän minä likvidoinyt ketään. Ihan ok esittää kritiikkiä. Totesin vain että aloitus, varsinkaan sen otsikko, ei kerro totuutta siitä mitä itse jutussa kerrottiin. Se selviää sinullekin jos vaivaudut lukemaan linkin jutun.
Hyväksytkö sinä muuten kirkon sisältä tulevan kritiikin joka koskee sitä että kirkko ei ole toistaiseksi suostunut virallisesti vihkimään samaa sukupuolta olevia avioliittoon?
Vai hyväksytkö vain sen kritiikin joka tukee omia näkökantojasi ja tarkoitusperiäsi?
Vaikea vastata vai?Eerikatässämoi kirjoitti:
Vaikea kai se on tietää mikä vaikuttaa ja mikä ei. On kuitenkin hyvä, että diakoniatyötä tehdään ja on hyvä, että kannustetaan ihmisiä päätöksentekoon.
Kyllähän se saattaa hyvinkin olla niin, että riviseurakuntalainen ei välttämättä hahmota kaikkia kirkon työmuotoja. Eikä välttämättä jonkun työmuodon työntekijätkään aina hahmota mitä kaikkea jokin toinen työmuoto itseasiassa pitää sisällään.Vähäinenkin työmäärä diakoniassa on tietenkin hyvä. Multinikit kuitenkin hyökkäävät jatkuvasti kaiken kimppuun mikäli toimija on kirkko.
sage8 kirjoitti:
Vähäinenkin työmäärä diakoniassa on tietenkin hyvä. Multinikit kuitenkin hyökkäävät jatkuvasti kaiken kimppuun mikäli toimija on kirkko.
Juuri näin.
Ja hurrataan kun joku kritisoi kirkkoa kirkon sisältä kun se sopii heidän agendaansa, mutta jos joku vaikkapa kritisoi kirkon sisällä sen nykyistä avioliittokäsitystä niin ko. kritiikki tuomitaan helvetillisin sanankääntein.
Ei tosin millään lailla yllättävää, ikävä kyllä.YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:
Juuri näin.
Ja hurrataan kun joku kritisoi kirkkoa kirkon sisältä kun se sopii heidän agendaansa, mutta jos joku vaikkapa kritisoi kirkon sisällä sen nykyistä avioliittokäsitystä niin ko. kritiikki tuomitaan helvetillisin sanankääntein.
Ei tosin millään lailla yllättävää, ikävä kyllä.Ihmetyttää vain se aktiivisuus millä nämä multinikit jatkuvasti toimivat. Luulis maistuvan puulle tuo jatkuva sama marmatus asiasta ja sekin, että eikö ne tajua sellaista seikkaa että tämä foorumi on jo pienuutensankin takia se jolla ei ketään käännytetä eikä muutakaan merkittävää tulosta voi saavuttaa.
- J.Nn.eettiset.opetukset
sage8 kirjoitti:
Ihmetyttää vain se aktiivisuus millä nämä multinikit jatkuvasti toimivat. Luulis maistuvan puulle tuo jatkuva sama marmatus asiasta ja sekin, että eikö ne tajua sellaista seikkaa että tämä foorumi on jo pienuutensankin takia se jolla ei ketään käännytetä eikä muutakaan merkittävää tulosta voi saavuttaa.
Eihä sinullekaan maistu puulle samat jankutukesi vuodesta toiseen, vai maistuuko?
J.Nn.eettiset.opetukset kirjoitti:
Eihä sinullekaan maistu puulle samat jankutukesi vuodesta toiseen, vai maistuuko?
J.Nasaretilaisen eettiset opetukset on mielestäni edelleen hyviä eikä niiden toistaminen monestikaan maistu puulle. Ne ovat mainioita kuten Platonin, Aristoteleksen, Kungfutsen ja monen muunkin viisaan eettiset opetukset.
- muikunpäälle
sage8 kirjoitti:
J.Nasaretilaisen eettiset opetukset on mielestäni edelleen hyviä eikä niiden toistaminen monestikaan maistu puulle. Ne ovat mainioita kuten Platonin, Aristoteleksen, Kungfutsen ja monen muunkin viisaan eettiset opetukset.
Onko sinulla oikeus jankuttaa niistä vuodesta toiseen mutta muilla ei ole?
muikunpäälle kirjoitti:
Onko sinulla oikeus jankuttaa niistä vuodesta toiseen mutta muilla ei ole?
J.Nasaretilaisen eettiset opetukset olisivat tärkeitä kaikille.
- muikunpäälle
sage8 kirjoitti:
J.Nasaretilaisen eettiset opetukset olisivat tärkeitä kaikille.
Se on sinun tulkintasi. Mikset sitten itse noudata niitä jos pidät niitä tärkeinä?
muikunpäälle kirjoitti:
Se on sinun tulkintasi. Mikset sitten itse noudata niitä jos pidät niitä tärkeinä?
Jos Jumala on olemassa, hän määrittelee sen noudatanko minä niitä vai enkö noudata.
- muikunpäälle
sage8 kirjoitti:
Jos Jumala on olemassa, hän määrittelee sen noudatanko minä niitä vai enkö noudata.
Et siis itse edes tiedä noudatako niitä mutta tärkeitä ne ovat .
muikunpäälle kirjoitti:
Jumala, jos on olemassa, määrittelee noudatanko niitä vai en, en minä etkä sinä. Eikö sinusta J.N:n eettiset opetukset ole minkään arvoisia kun niitä pilkkaat.
muikunpäälle kirjoitti:
JN:n opoetukset lienevät niitä mitä Raamatussa kerrotaan eikös vain?
Mutta jokainen joka lukee Raamattua tulkitsee tietysti Raamattua omalla tavallaan.- muikunpäälle
sage8 kirjoitti:
Jumala, jos on olemassa, määrittelee noudatanko niitä vai en, en minä etkä sinä. Eikö sinusta J.N:n eettiset opetukset ole minkään arvoisia kun niitä pilkkaat.
Kai sinä osaat lukea ne eettiset ohjeet ja tiedät noudatako niitä vai et?
Vai onko älykkyytesi vai ymmärryksesi niin vajaa, että olet syyntakeeton tekemisistäsi? - pläys
JN:n opoetukset lienevät niitä mitä Raamatussa kerrotaan eikös vain?
Mutta jokainen joka lukee Raamattua tulkitsee tietysti Raamattua omalla tavallaan.Mitä jankka on opoetukset?
kjäh.kjäh kirjoitti:
Kaksinkertaista- eikö vain?"Mikäköhän tuon diakonin tarkoitus oli kun tuon kirjoitti? Joku muuko kuin aloittajan, joka vain kertoi mitä tuo diakoni kirkon prioriteeteista tuumaa. "
Minun nähdäkseni hänen tarkoituksenaan oli rekrytoida ehdokkaita ja hän esitti kysymyksiä mm.diakoniasta.pläys kirjoitti:
Mitä jankka on opoetukset?
:-)
JN:n opetukset lienevät niitä mitä Raamatussa kerrotaan eikös vain?
Mutta jokainen joka lukee Raamattua tulkitsee tietysti Raamattua omalla tavallaan.
Vai mitä?muikunpäälle kirjoitti:
Kai sinä osaat lukea ne eettiset ohjeet ja tiedät noudatako niitä vai et?
Vai onko älykkyytesi vai ymmärryksesi niin vajaa, että olet syyntakeeton tekemisistäsi?Jaa, sinulta petti taas hermo ja menit herjauslinjalle kun et muuten älysi puolesta pärjää.
- pläys
:-)
JN:n opetukset lienevät niitä mitä Raamatussa kerrotaan eikös vain?
Mutta jokainen joka lukee Raamattua tulkitsee tietysti Raamattua omalla tavallaan.
Vai mitä?Sinä puhuit opoetuksista, mitä ne ovat?
- muikunpäälle
sage8 kirjoitti:
Jaa, sinulta petti taas hermo ja menit herjauslinjalle kun et muuten älysi puolesta pärjää.
En minä mitään herjaa mutta sinä vaikuat olevan syyntakeeton, etkä edes ymmärrä mitä kirjoitat.
pläys kirjoitti:
Sinä puhuit opoetuksista, mitä ne ovat?
Korjasin juuri, tarkoitin opetuksia.
Joten: Mutta jokainen joka lukee Raamattua tulkitsee tietysti Raamattua omalla tavallaan.
Vai mitä?
- talouspuoli
asiakkaat tuovat vain hiekkaa pankin lattialle?
Voiko olla niin että kirkon jäsenet kantaa vaan likaisissa kengissään hiekkaa kirkkojen hienoille marmori lattioille?
Kirkollahan on omaisuutta tuhottomastti? Jokuhan tuota omaisuutta hallitsee? Ja voi siittä "rahasta" leikata itselleen / perheelleen ystävilleen kunnon "silava" siivuja?
Kenelle rahat (omaisuus) kuuluis jos huomenna koko pulju lihoiksi pistettäs?"Voiko olla niin että kirkon jäsenet kantaa vaan likaisissa kengissään hiekkaa kirkkojen hienoille marmori lattioille?"
Vaikea uskoa tätä, kirkkohan on esim. tarjonnut käsittääkseni apua turvapaikanhakijoille joita hyljeksitään tälläkin palstalla varsin paljon. He jos jotkut ovat niitä ketkä tuovat "hiekkaa" sen keskelle mitä kutsut hienoiksi marmorilattioiksi.
"Kirkollahan on omaisuutta tuhottomastti? Jokuhan tuota omaisuutta hallitsee? Ja voi siittä "rahasta" leikata itselleen / perheelleen ystävilleen kunnon "silava" siivuja?"
Omaisuuden tuottoa käsittääkseni käytetään kirkon toiminnan rahoittamiseen.
"Kenelle rahat (omaisuus) kuuluis jos huomenna koko pulju lihoiksi pistettäs?"
Jos kirkko päättäisi lakkauttaa itsensä niin se vaatisi varmaankin ihan lainmuutoksen, ja koska oikeus kirkkolain muutoksiin on käsittääkseni kirkolla itsellään niin sen päättävät elimet tekisivät ehdotuksen lainmuutoksesta Eduskunnalle joka sitten päättäisi miten asia etee jne.
Tämä nyt on vain veikkaus mutta en nyt parempaakaan osaa nopeasti keksiä.Marmorilattioita en ihan hirveästi ole nähnyt, mutta en tietenkään ole vieraillut kaikissa kirkoissa.
Siellä missä määritellään kirkon tarkoitus, siellä varmasti määritellään sekin, mihin rahat käytetään, jos kirkko lakkautetaan. Näin ainakin järjestöissä ja uskonnollisissa yhdyskunnissa, jotka on rekisteröity. Sieltä rekisterinpitäjältä saa säännöt joillakin ehdoilla.- rullasta
Eerikatässämoi kirjoitti:
Marmorilattioita en ihan hirveästi ole nähnyt, mutta en tietenkään ole vieraillut kaikissa kirkoissa.
Siellä missä määritellään kirkon tarkoitus, siellä varmasti määritellään sekin, mihin rahat käytetään, jos kirkko lakkautetaan. Näin ainakin järjestöissä ja uskonnollisissa yhdyskunnissa, jotka on rekisteröity. Sieltä rekisterinpitäjältä saa säännöt joillakin ehdoilla.Onko vuokraisäntäsi laittanut sinun asuntoosi muovimatot?
Eerikatässämoi kirjoitti:
Marmorilattioita en ihan hirveästi ole nähnyt, mutta en tietenkään ole vieraillut kaikissa kirkoissa.
Siellä missä määritellään kirkon tarkoitus, siellä varmasti määritellään sekin, mihin rahat käytetään, jos kirkko lakkautetaan. Näin ainakin järjestöissä ja uskonnollisissa yhdyskunnissa, jotka on rekisteröity. Sieltä rekisterinpitäjältä saa säännöt joillakin ehdoilla.Kirkolla on oma laki, jota on noudatettava.
rullasta kirjoitti:
Onko vuokraisäntäsi laittanut sinun asuntoosi muovimatot?
Minulla on laminaatit ja luulen, että ne on laittanut joku muu kuin vuokraisäntä. Tai isännöitsijä, joka tässä talossa näistä asioista huolehtii. Hänellä lienee työmiehet lattioita ja tapetteja laittamaan.
Entä itselläsi, kuka sinulle lattiapinnoitteet laittaa ja millaiset ne ovat?
- tasapuolisuus
"Kun hätä on suurin, usein diakoniatyöntekijän luokse voi päästä jopa saman päivän aikana. Toteutuuko tämä enää jatkossa? Toteutuuko tämä kaikkialla edes nyt?"
Auttaako avun saamista jos on diakoniatyöntekijän sukulainen/hyvä ystävä?
Vai perustuuko "avun" antaminen tarkkoihin ja lakisääteisiin velvotteisiin
(mihin voi valittaa jos diakoniatyöntekijä antaa apuu 4€ liian vähän?)Näihin asioihin saat varmasti vastauksen ottamalla yhteyttä omaan seurakuntaasi. Jos siis olet vielä kirkon jäsen.
Todennäköisestihän sinä et ole kirkon jäsen joten asia ei sinulle kuulu pätkän vertaa.- tarkennus-apuun
Näihin asioihin saat varmasti vastauksen ottamalla yhteyttä omaan seurakuntaasi. Jos siis olet vielä kirkon jäsen.
Todennäköisestihän sinä et ole kirkon jäsen joten asia ei sinulle kuulu pätkän vertaa."Todennäköisestihän sinä et ole kirkon jäsen joten asia ei sinulle kuulu pätkän vertaa"
"kirkkohan on esim. tarjonnut käsittääkseni apua turvapaikanhakijoille"
?
Oikeutettu apuun? ilman jäsenyyttäkin? (mut mistään ei voi tarkistaa kuinka suuriin summiin on oikeutettu) tarkennus-apuun kirjoitti:
"Todennäköisestihän sinä et ole kirkon jäsen joten asia ei sinulle kuulu pätkän vertaa"
"kirkkohan on esim. tarjonnut käsittääkseni apua turvapaikanhakijoille"
?
Oikeutettu apuun? ilman jäsenyyttäkin? (mut mistään ei voi tarkistaa kuinka suuriin summiin on oikeutettu)Näihin asioihin saat varmasti vastauksen ottamalla yhteyttä omaan seurakuntaasi.
Joten kannattaa edelleen kysyä sieltä eikös vain?- jako-peruste
Näihin asioihin saat varmasti vastauksen ottamalla yhteyttä omaan seurakuntaasi.
Joten kannattaa edelleen kysyä sieltä eikös vain?Yleisellä tasollahan tässä keskustellaan
Kela (suomen laki) takaa jokaiselle minimi euro määrän kuukaudessa?
Tämän lisäksi on oikeus hakea diakoniatyöntekijältä lisää apua?
ei voi olla niin et joku saa joku ei? riippuen esimerkiksi etnisyydestä? jako-peruste kirjoitti:
Yleisellä tasollahan tässä keskustellaan
Kela (suomen laki) takaa jokaiselle minimi euro määrän kuukaudessa?
Tämän lisäksi on oikeus hakea diakoniatyöntekijältä lisää apua?
ei voi olla niin et joku saa joku ei? riippuen esimerkiksi etnisyydestä?Diakoniatyöntekijä ei tee päätöksiä sen mukaan kuuluuko joku kirkkoon, tai minkä värinen iho avun tarvitsijalla on. Kuka vaan, joka tarvitsee voi mennä diakoniatoimistoon ja pyytää apua. Heidän kriteerinsä ovat erilaiset kuin esim.Kelan kriteerit.
"Vai perustuuko "avun" antaminen tarkkoihin ja lakisääteisiin velvotteisiin..."
Kelan sekä sosiaalitoimen päätökset perustuvat noihin, monesti kirkon diakoni on se, joka on viimeinen turvaverkossa, joka voi auttaa kun noilta ei ole saanut apua.
- Ainalöytyysekoja
Mitähän jos kokoomuslaiset siirtyisivät sdp ja ottaisivat jäsenenemmistön ja senjälkeen heittäisivät sdp järjestyssäännät huthiiteen.Kirkolle yritetään tällaista.
Ai, kukakan kirkolle tällaista siis yrittää?
Jonkinlaista näyttöä että joku yrittäisi tällaista?
Taitaa kuitenkin olla kysymys vain siitä että kirkon piirissä yhä useampi ei jaa sinun käsitystäsi siitä millanen kirkon tulisi olla ja sinä et kestä näitä kriittisiä kirkon sisältä kumpuavia näkemyksiä esim. siitä mikä on kirkon kanta samaa sukupuolta olevien avioliittoon.
Ja sen vuoksi kehittelet näitä salaliittoteorioitasi.
Näinhän se asia oikeasti on., eikös olekin.- exremeseko
Aina löytyy sekoja. Kuten sinä.
- toimintaratkaisee
yksinkertaistaeikövain kirjoitti:
Kuka muuten sinun mielestäsi tietää kuka on pelastunut ja kuka ei?
Oletko sinä pelastunut?
Jos niin miksi katsot olevasi?
sage8 kirjoitti:
J.Nasaretilaisen eettiset opetukset olisivat tärkeitä kaikille
muikunpäälle kirjoitti:
Matt.7:
19. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
20. Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.- jeesustietää
Huomioikaa, että Jeesus puhuu myös teoista ja niiden tekemisestä hänen nimissään, eivätkä nekään riitä pääsemikseksi taivasten valtakuntaan - puhumattakaan, että yritätte siellä taivaan portilla pyytää Jeesukselta perusteetonta armoa sillä perusteella, että joku lupasi teille sen teidän eläessänne ; joku teologi, paavali, kirkko jne.
- kyssäri
Mitä tarkoitat?
- huomioikaatämä
VAAN SE JOKA TEKEE MINUN TAIVAALLISEN ISÄNI TAHDON
jeesustietää kirjoitti:
Huomioikaa, että Jeesus puhuu myös teoista ja niiden tekemisestä hänen nimissään, eivätkä nekään riitä pääsemikseksi taivasten valtakuntaan - puhumattakaan, että yritätte siellä taivaan portilla pyytää Jeesukselta perusteetonta armoa sillä perusteella, että joku lupasi teille sen teidän eläessänne ; joku teologi, paavali, kirkko jne.
Hiukan ristriitaista siis koska usko riittää tämän mukaan:
""Ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan sitä tuomitsemaan, vaan pelastamaan sen. Sitä, joka uskoo häneen, ei tuomita,""- sanokaahantämä
Mistä ja miten tiedätte mikä on taivaallisen Isän tahto jokaisessa elämänne tilanteessa ja valinnassa, jos voimalliset teot eivät riitä edes Jeesuksen nimeen?
- vai_mitä_arvelet
huomioikaatämä kirjoitti:
Armollahan monet menevät nykyisin taivaaseen sillä silloin ei tarvitse luopua rahoistaan eikä omaisuudestaan kuten Jeesus vaati.
sanokaahantämä kirjoitti:
Mistä ja miten tiedätte mikä on taivaallisen Isän tahto jokaisessa elämänne tilanteessa ja valinnassa, jos voimalliset teot eivät riitä edes Jeesuksen nimeen?
Se tahto on se oma tulkinta siitä tahdosta jota ne lukevat Raamatusta.
Vain tulkinta.- selvitys
""Ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan sitä tuomitsemaan, vaan pelastamaan sen. Sitä, joka uskoo häneen, ei tuomita,""
Korjaisin muotoon: ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan sitä tuomitsemaan, vaan pelastamaan sen. Sitä joka uskoo häntä ei tuomita.
Yksi päätteen ero. Jos elävä ihminen tavoittelee taivaspaikkaa kuolemansa jälkeen, niin ei Jeesus tullut maailmaa pelastamaan, vaan hävittämään sen ja tuhoamaan sen!!! Ei maailmaa pelasteta kuoleman jälkeisellä taivaspaikan tavoittelulla tai perusteettomalla armolla!!!
Onko tämä laitettu Jeesuksen suuhun, vai sanooko Raamatussa sen joku muu?
Tässähän nyt tarvitaan sitten niitä korvia kuulla Jeesuksen ääni, josta hän puhuu, ja sanoo, että kyllä hänen omansa kuulee sen. Näin erottuvat jyvät akanoista, ja vilja kypsyy leikkuuvaiheeseen.
Mutta sitten onhuomioitava tämäkin:
Evankeliumit eivät itse nimeä kirjoittajiaan. Evankeliumeissa ei mainita myöskään kirjoittamisajankohtaa, eikä siitä ole olemassa mitään muutakaan varmaa tietoa. Tiedot kirjoittajista ovat peräisin toiselta vuosisadalta.[1].
Tutkijoiden mukaan evankeliumeja ei ole kirjoitettu historiankirjoitukseksi, vaan niiden nimenomainen tarkoitus on ollut synnyttää ja vahvistaa uskoa Jeesukseen Jumalan poikana ja ihmisten vapahtajana. Evankeliumikirjat on kirjoitettu jälkikäteen suullisen ja osittain kirjallisen perimätiedon pohjalta.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Evankeliumit selvitys kirjoitti:
""Ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan sitä tuomitsemaan, vaan pelastamaan sen. Sitä, joka uskoo häneen, ei tuomita,""
Korjaisin muotoon: ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan sitä tuomitsemaan, vaan pelastamaan sen. Sitä joka uskoo häntä ei tuomita.
Yksi päätteen ero. Jos elävä ihminen tavoittelee taivaspaikkaa kuolemansa jälkeen, niin ei Jeesus tullut maailmaa pelastamaan, vaan hävittämään sen ja tuhoamaan sen!!! Ei maailmaa pelasteta kuoleman jälkeisellä taivaspaikan tavoittelulla tai perusteettomalla armolla!!!
Tässähän nyt tarvitaan sitten niitä korvia kuulla Jeesuksen ääni, josta hän puhuu, ja sanoo, että kyllä hänen omansa kuulee sen. Näin erottuvat jyvät akanoista, ja vilja kypsyy leikkuuvaiheeseen.
Evankeliumit eivät itse nimeä kirjoittajiaan. Evankeliumeissa ei mainita myöskään kirjoittamisajankohtaa, eikä siitä ole olemassa mitään muutakaan varmaa tietoa. Tiedot kirjoittajista ovat peräisin toiselta vuosisadalta.[1].
Tutkijoiden mukaan evankeliumeja ei ole kirjoitettu historiankirjoitukseksi, vaan niiden nimenomainen tarkoitus on ollut synnyttää ja vahvistaa uskoa Jeesukseen Jumalan poikana ja ihmisten vapahtajana. Evankeliumikirjat on kirjoitettu jälkikäteen suullisen ja osittain kirjallisen perimätiedon pohjalta.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Evankeliumit"Korjaisin muotoon: ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan sitä tuomitsemaan, vaan pelastamaan sen. Sitä joka uskoo häntä ei tuomita. "#
Eli Raamatussa on siis käännösvirheitä?
Vuoden 33 käännös:
"a niinkuin Mooses ylensi käärmeen erämaassa, niin pitää Ihmisen Poika ylennettämän,
15. että jokaisella, joka häneen uskoo, olisi iankaikkinen elämä"
Edeleen HÄNEEN ei HÄNTÄ.
Onko jossain siis käännös joka on sen mukainen mitä sinä sanot?- opetettuaon
Se on Jeesuksen opetuksissa - kellä on korvat se kuulkoon!
Ja seuraavaksi voitte opetella käyttämään Raamatun sanaväännöksen "vanhurskas" tilalla sitä alkuperäistä, oikeaa sanaa OIKEUDENMUKAINEN, niin tuokin asia selviää. selvitys kirjoitti:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Evankeliumit"Tutkijoiden mukaan evankeliumeja ei ole kirjoitettu historiankirjoitukseksi, vaan niiden nimenomainen tarkoitus on ollut synnyttää ja vahvistaa uskoa Jeesukseen Jumalan poikana ja ihmisten vapahtajana. "
Juuri näin!
- odotanvastauksia
Ja nyt jokainen Jeesuksen seuraaja kirjoittakoon vastauksensa tähän alle, että nähdään kuinka monta Jeesuksen seuraajaa täällä todellisuudessa on. Miten toteutat tämän, jos Jeesuksen nimiinkään tehdyt voimateot eivät riitä, vaan hän sanoo, menkää pois en tunne teitä.
VAAN SE JOKA TEKEE MINUN TAIVAALLISEN ISÄNI TAHDON- loppuijeesuksenseuraajat
Voiko tämä olla totta! Jeesuksen seuraajiksi täällä on ilmoittautunut vaikka kuinka moni, mutta yksikään ei tiedä heistä, että miten pitäisi täyttää taivaallisen isän tahto, joka on Jeesuksen esittämä vaatimus!
Eli sitä tulee käännytettäviä Jeesuksen luota melkoinen joukko, joita hän ei edes tunne ja Jeesuksen seuraajien joukko on todella juuri niin vähäinen kuin Ilmestyskirjassa kerrotaankin, kun ryhdytään antamaan kullekin hänen tekojensa mukaan. Taitaa olla vähän vaikeaa täällä tehdä luotettavaa laskentaa Jeesuksen seuraajista. Se melkein vaatisi kaikkien rekisteröitymisen ja jonkun takeen siitä, että kukin voi rekisteröityä vain yhdellä nikillä. Toisaalta se vaatisi myös siis pakkorekisteröitymisen kaikilta käyttäjiltä, eikä sitä taida olla näköpiirissä. Sitten pitäisi olla tarkat kriteerit, mitä kysyjä tarkoittaa Jeesuksen seuraajalla, olen huomannut nimittäin, että se ei olekaan niin helppo juttu kuin voisi äkkiseltään kuvitella. Vai riittäisikö oma käsitys siitä, että on seuraaja. Sinänsä olisi ihan mielenkiintoinen tieto.
Kuusenjuuret kirjoitti:
Taitaa olla vähän vaikeaa täällä tehdä luotettavaa laskentaa Jeesuksen seuraajista. Se melkein vaatisi kaikkien rekisteröitymisen ja jonkun takeen siitä, että kukin voi rekisteröityä vain yhdellä nikillä. Toisaalta se vaatisi myös siis pakkorekisteröitymisen kaikilta käyttäjiltä, eikä sitä taida olla näköpiirissä. Sitten pitäisi olla tarkat kriteerit, mitä kysyjä tarkoittaa Jeesuksen seuraajalla, olen huomannut nimittäin, että se ei olekaan niin helppo juttu kuin voisi äkkiseltään kuvitella. Vai riittäisikö oma käsitys siitä, että on seuraaja. Sinänsä olisi ihan mielenkiintoinen tieto.
"Sitten pitäisi olla tarkat kriteerit, mitä kysyjä tarkoittaa Jeesuksen seuraajalla, olen huomannut nimittäin, että se ei olekaan niin helppo juttu kuin voisi äkkiseltään kuvitella. "
Taitaa nuo kriteerit vaihdella yhteisöstä toiseen?
Kristian Pesti mainostaa kirkon tulevia seurakuntavaaleja. Jutun perimmäinen tarkoitus onkin mitä ilmeisimmin lisätä mielenkiintoa kirkon vaaleja kohtaan ja siten vähentää kirkosta eroamisia. Näin on, koska ei Pesti sentään niin naiivi ole, että kuvittelisi muutaman lisä-äänestäjän tai seurakuntaneuvostoon vastavalitun broilerin kykenevän muuttamaan kirkossa yhtään mitään.
Seurakunnissa kun asioista päättää käytännössä kirkkoherra oman vahakabinettinsa kanssa. Näin on vaikka kirkkoherralla ei Teemu Laajasalon kokoista egoa olisikaan.
Pesti olisi voinut kritisoida vaikkapa kirkon tapaa pitää seurakuntavaalit sammutetuin lyhdyin tai lahkolaisten tapaa keskittää äänet omille pystyyn kuolleille vaareilleen.
Vinkki, jos haluat turhautua kirkkoon, äänestä seuraavissa seurakuntavaaleissa ja odota muutosta.
Jos puolestaan haluat pettyä kirkkoon, niin asetu ehdolle seurakuntavaaleissa, tee hyvä vaalikampanja ja tule valituksi. Vakuuta itsellesi ja muille, että pystyt muutamaan nykymenoa, niin heräät kylmään todellisuuteen ja petyt kirkkoon niin verisesti, että eroat siitä.
Pestille viisi miinus hämäävästä jutustaan.- diktatuurinen
Hyvin on kirkko betonoinut vallan rakenteisiinsa
Periaatteessahan se on kuin 1 puolue? Jolla piirijärjestöjä 400 kpl (seurakunnat)
Ja vain määrätyillä "henkilöillä" tarvittaessa koko kirkon valtava omaisuus vaali-amppanija rahana. Joo mutoksia ei tule jos tuon "puolueen" pieni ydinjoukko ei muutosta halua. diktatuurinen kirjoitti:
Hyvin on kirkko betonoinut vallan rakenteisiinsa
Periaatteessahan se on kuin 1 puolue? Jolla piirijärjestöjä 400 kpl (seurakunnat)
Ja vain määrätyillä "henkilöillä" tarvittaessa koko kirkon valtava omaisuus vaali-amppanija rahana. Joo mutoksia ei tule jos tuon "puolueen" pieni ydinjoukko ei muutosta halua.Nykysysteemi takaa aktiivisten konservatiivien valan säilymisen kirkossa jatkossakin heillä itsellään. Kun 16-vuotiaat seurakuntalaiset sai oikeuden äänestää, niin kukahan ne kersansa sinne vaaliuurnille taluttaa. No konservatiivit tietenkin.
Seurakunnista on jo99% on konservatiivienemmistön hallussa eli jos muutosten tuulet vie kirkkovenettä yhtään mihinkään, niin sitten konservatiivisempaan suuntaan.- hyvin-arveluttavaa
qwertyilija kirjoitti:
Nykysysteemi takaa aktiivisten konservatiivien valan säilymisen kirkossa jatkossakin heillä itsellään. Kun 16-vuotiaat seurakuntalaiset sai oikeuden äänestää, niin kukahan ne kersansa sinne vaaliuurnille taluttaa. No konservatiivit tietenkin.
Seurakunnista on jo99% on konservatiivienemmistön hallussa eli jos muutosten tuulet vie kirkkovenettä yhtään mihinkään, niin sitten konservatiivisempaan suuntaan.Ja mitä enemmän kirkosta porukka eroo sen pienemmälle joukolle jää jaettavaksi koko kirkon sukupolvien ajan keräämä omaisuus?
Tavallisista jäsenistä ei kirkolle välttämättä mitään hyötyä? Niiden "roposet" kuluu esimerkiksi kirkkojen (arvorakennusten) kunnostukseen? Jos kirkolla ei varoja? Niin pakkohan valtion on ne kunnossa pitää? Myös kirkkoon kuulumattomien maksamilla veroilla? - maksavatjo
Kirkkoon kuulumattomat maksavat jo veroillaan kirkon toimitaa - nimittäin Suomen valtion tilinpäätöksestä löytyy tiedot, että minkä verran kirkolle siirretään rahallista tukea siitä, että kirkosta erotaan ja kirkon tulot vähenevät. Todellisuudessa ne eivät vähene, koska valtio antaa tarvittavan summan suoraan valtion kassasta.
- kaksinaismoraali
Tässä yksi uutinen:
"Kirkko saa valtiolta 100 miljoonaa euroa uutta rahaa – tässä syy
Sami Metelinen | 14.08.2015 | 10:53
Huolimatta opetus- ja kulttuuriministeriön hallinonalaan kohdistuvista säästöistä, ministeriön budjetti ei juuri pienene.
Syy tähän löytyy uudesta budjettikohdasta ”Avustukset kirkolliseen ja uskonnolliseen toimintaan”, jolle on budjetoitu ensi vuodelle 114 miljoonaa euroa.
Kyse on evankelis-luterilaisen kirkon rahoituksen uudistuksesta. Seurakuntien oikeus yhteisöveron tuottoon poistuu ensi vuonna. Yritykset eivät siis enää joudu kustantamaan kirkon menoja, mutta sen sijaan jatkossa myös kirkkoon kuulumattomien veronmaksajien kannettavaksi tulee osa kirkon menoista.
Valtionavustus evankelis-luterilaiselle kirkolle on pysyvä meno ja kasvaa vuosittain kuluttajahintaindeksin mukaisesti. "
https://www.verkkouutiset.fi/kirkko-saa-valtiolta-100-miljoonaa-euroa-uutta-rahaa-tassa-syy-39607/
Aikaisemin jopa jokaisen yrityksenkin oli maksettava kirkolle, mutta nyt tilanne helpottuu ja sumuttuu huomattavasti, kun raha otetaankin valtion kassasta - ihan sama kuuluuko kirkkoon vai eikö kuulu kirkon tulot eivät siitä pienene.
Mutta lukekaapa, että miten köyhä ja kipeä kirkkokin on, ja miten on ihan pakko karsia taas köyhimmän väestön avustamista - oliko joku uutinen jopa ruoka-avun karsimisesta? - eirahasta
En väheksy kirkon tekemää diakoniatyötä, mutta pääosin sitä tekevät työntekijät enemmän sydämellään kuin suurella palkalla. Olen ainakin käsittänyt niin, ettei työntekijöiden tulotaso millään tavalla vastaan tehtyä työmäärää, vaan kysymys on pikemminkin ruohonjuuritasolla heidän halustaan olla avuksi. Korjatkaa, jos olen väärässä...
- tahtoo-sisä-piiriin
maksavatjo kirjoitti:
Kirkkoon kuulumattomat maksavat jo veroillaan kirkon toimitaa - nimittäin Suomen valtion tilinpäätöksestä löytyy tiedot, että minkä verran kirkolle siirretään rahallista tukea siitä, että kirkosta erotaan ja kirkon tulot vähenevät. Todellisuudessa ne eivät vähene, koska valtio antaa tarvittavan summan suoraan valtion kassasta.
Peraatteessa siis jos kirkon "ydin" olis 10 henkee? niin paras "rahallinen" tilanne olis silloin kun kirkkoon kuuluis 10 jäsentä?
Nää vois sitten kattoo oman palkkansa? Ja antaa toinen toisilleen diakonia työnä tarvittaessa taloudellista apua? ja mitä isompia niiden palkat/avustukset olis sen vähempi jäis rahaa hautaukseen sun muuhun "turhuuteen" ja valtio kompensois et saatas nämä pakolliset "turhuudet" kuten hautaus suoritettua. - elämän-raadollisuus
eirahasta kirjoitti:
En väheksy kirkon tekemää diakoniatyötä, mutta pääosin sitä tekevät työntekijät enemmän sydämellään kuin suurella palkalla. Olen ainakin käsittänyt niin, ettei työntekijöiden tulotaso millään tavalla vastaan tehtyä työmäärää, vaan kysymys on pikemminkin ruohonjuuritasolla heidän halustaan olla avuksi. Korjatkaa, jos olen väärässä...
Toki jotkut "hölmöt" voi asioita tehdä "heidän halustaan olla avuksi" eikä niistä hölmöistä haittaa niille ole jotka haluu muutakin kun vaan auttaa lähimmäistään.
- ihminenonihminen
No juuri näin!
kaksinaismoraali kirjoitti:
Tässä yksi uutinen:
"Kirkko saa valtiolta 100 miljoonaa euroa uutta rahaa – tässä syy
Sami Metelinen | 14.08.2015 | 10:53
Huolimatta opetus- ja kulttuuriministeriön hallinonalaan kohdistuvista säästöistä, ministeriön budjetti ei juuri pienene.
Syy tähän löytyy uudesta budjettikohdasta ”Avustukset kirkolliseen ja uskonnolliseen toimintaan”, jolle on budjetoitu ensi vuodelle 114 miljoonaa euroa.
Kyse on evankelis-luterilaisen kirkon rahoituksen uudistuksesta. Seurakuntien oikeus yhteisöveron tuottoon poistuu ensi vuonna. Yritykset eivät siis enää joudu kustantamaan kirkon menoja, mutta sen sijaan jatkossa myös kirkkoon kuulumattomien veronmaksajien kannettavaksi tulee osa kirkon menoista.
Valtionavustus evankelis-luterilaiselle kirkolle on pysyvä meno ja kasvaa vuosittain kuluttajahintaindeksin mukaisesti. "
https://www.verkkouutiset.fi/kirkko-saa-valtiolta-100-miljoonaa-euroa-uutta-rahaa-tassa-syy-39607/
Aikaisemin jopa jokaisen yrityksenkin oli maksettava kirkolle, mutta nyt tilanne helpottuu ja sumuttuu huomattavasti, kun raha otetaankin valtion kassasta - ihan sama kuuluuko kirkkoon vai eikö kuulu kirkon tulot eivät siitä pienene.
Mutta lukekaapa, että miten köyhä ja kipeä kirkkokin on, ja miten on ihan pakko karsia taas köyhimmän väestön avustamista - oliko joku uutinen jopa ruoka-avun karsimisesta?Ihan mistä suunnasta katsoo:
”Valtion korvaus on korvamerkitty niihin kirkon yhteiskunnallisiin tehtäviin, joilla palvellaan kaikkia maan asukkaita. Varoja ei voi käyttää seurakunnan yleisiin tarkoituksiin. Ilman rahoitusta kirkon jäsenet maksaisivat hautausmaiden ylläpidon myös kirkkoon kuulumattomien osalta, mikä olisi vakava yhdenvertaisuusongelma.
HS 6.7.2016 ”Seurakuntien yhteisövero-osuus poistui - jatkossa rahoitus suoraan valtiolta”
Jahka ateistit tai olisiko se uusi maakuntahallinto saa rakennettua valtakunnallisen hautatoimen, niin asia varmaan muuttuu siinä vaiheessa.mummomuori kirjoitti:
Ihan mistä suunnasta katsoo:
”Valtion korvaus on korvamerkitty niihin kirkon yhteiskunnallisiin tehtäviin, joilla palvellaan kaikkia maan asukkaita. Varoja ei voi käyttää seurakunnan yleisiin tarkoituksiin. Ilman rahoitusta kirkon jäsenet maksaisivat hautausmaiden ylläpidon myös kirkkoon kuulumattomien osalta, mikä olisi vakava yhdenvertaisuusongelma.
HS 6.7.2016 ”Seurakuntien yhteisövero-osuus poistui - jatkossa rahoitus suoraan valtiolta”
Jahka ateistit tai olisiko se uusi maakuntahallinto saa rakennettua valtakunnallisen hautatoimen, niin asia varmaan muuttuu siinä vaiheessa.Kirkolla on jo hautaustoimeen valtion kustantama monopoli, joten kilpailulle ei ole edellytyksiä.
qwertyilija kirjoitti:
Kirkolla on jo hautaustoimeen valtion kustantama monopoli, joten kilpailulle ei ole edellytyksiä.
Niin, ilmeisesti siksi ettei ole riittävän tuottavaa toimintaa. Kyllä näitä saa suomessa muutkin perustaa ja hoitaa.
- Peruspersuna
Olen seurakunta- ja kirkollisvaaleissa Perussuomalaisten ehdokkaana sekä uskonnollisista että varsinkin seuraavista syistä:
https://m.youtube.com/watch?v=IM35zphLwgY
Suosi suomalaista, äänestä isänmaallista ehdokasta!Hah hah. Mikä vaahtopää!
Islamin on ennustettu nousevan maailman suurimmaksi uskonnoksi seuraavien vuosikymmenten kuluessa. Suurin edistys tapahtuu tietysti muslimimaissa. Suomessa ja Espanjassa on islaminuskoisia todella vähän: yhden prosentin luokkaa.- mitenlaskettu
Jaa-a mitenkähän tuokin lasketaan Espanjassa, kun siellä ei ole edes mitään käypää asukas- tai väestörekisterijärjestelmää kuin syntyperäisille espanjalaisille ehkä - maa voi olla vaikka puoliksi täynnä ihan mitä tahansa uskontoja ja ihmisiä, mutta kukaan ei tiedä heistä.
- koitapanytvastata
Edellä oleva kirjoittaa:
"Sitten pitäisi olla tarkat kriteerit, mitä kysyjä tarkoittaa Jeesuksen seuraajalla, olen huomannut nimittäin, että se ei olekaan niin helppo juttu kuin voisi äkkiseltään kuvitella. Vai riittäisikö oma käsitys siitä, että on seuraaja. Sinänsä olisi ihan mielenkiintoinen tieto."
Mitä vaikeaa tässä on?! Siinähän se on oman kirjoituksesi edellä sanottu! Siis se kriteeri, jonkaJeesus itse on antanut seuraajilleen!
Ja minä kysyn, että miten te - JEESUKSEN SEURAAJAT täytätte tämän kriteerin, eli kuulette sen Jeesuksen Isän, Jumalan tahdon, että osaatte toimia oikein? Elämähän on koko ajan täynnä valintoja!
Jeesus sanoo näin:
Jos tätä ei noudata, niin hän sanoo , että vaikka olisi tehnyt ihmetekoja hänen nimissään ja hokenut Herra, Herra, niin hän tulee sanomaan, että mene pois, en tunne sinua. Vain ne ovat oikeita seuraajia, jotka tekevät taivaallsien isän tahdon.
Ymmärrätkö?
Edelleen kyse kuuluu: miten te itseänne Jeesuksen seuraajiksi väittävät tunnistatte tämän tahdon jokaisen elämnne valinnan edessä?
Selvemmin tätä ei nyt voi sanoa!
Ja koko teksti kuuluu näin:
Matt.7:
19. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
20. Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
21. Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka TEKEE MINUN TAIVAALLISEN ISÄNI TAHDON.
22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.- täsmennystävielä
Ei ole vain uskosta jai vain armosta Jeesuksen mukaan, kuten luterilainen kirkko väittää, mutta ei myöskään teot riitä (katolinen kirkko) - vaan ne teotkin pitää olla tehtynä TAIVAALLISEN ISÄN TAHDON MUKAAN.
Miten tiedät tuon tahdon? - ohohohh
Ei siis ole ketään, joka edes tietäisi miten tunnistaa taivaallisen isän tahdon, ja palsta on uskovaisia täynnä?!
Ja kyseessä on perusehto taivaspaikalle, jonka Jeesus on sanonut!
No eipä tule tunkua. - anonyymikyssäri
ohohohh kirjoitti:
Ei siis ole ketään, joka edes tietäisi miten tunnistaa taivaallisen isän tahdon, ja palsta on uskovaisia täynnä?!
Ja kyseessä on perusehto taivaspaikalle, jonka Jeesus on sanonut!
No eipä tule tunkua.Mikä on perusehto taivaspaikalle Jeesuksen mukaan?
- Hävetkääpä
Makaa lapsia ja harjoittaa pedofiliaa. Syrjii naispappeja edelleen.
Paljon ollut esimerkkejä miten haureutta tekevät Piispat ja papit pettävät.
Eikö Kirkko vois erottaa näitä miespappeja, jotka kielätytyvät yhteistyöstänaisten kanssa tai siunaamasta vähemmistöjä.
Kirkko ja sen kaitisjat ovtaliian vanhanaikaisia ja hurskaita, eroon ja pois vaan uusia tilalle.
Kirkko katoaa ja tukehtuu omaan tuskaansa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minkähän takia ns. persuille ei tunnu työ maistuvan?
Vaikuttavat olevan joutoväkeä syystä tai toisesta – työttömiä tai työeläkeloisia. Muiden rahoilla pötköttelevää väkeä,834493Olit ihan
Kiihkona silloin. Sen näki ja lähes tunsi. Ei tainnut olla kaukana et olisit vetänyt lähellesi jos siihen olisi hetki tu253268Miksiköhän vasemmistossa on niin paljon ns. tapatyöttömiä ja muita köyhiä?
Tokihan Minja Koskela oli sitä mieltä, että ei terveenkään ihmisen ole pakko tehdä töitä, sitä neuvoa moni vassu noudatt392914Trump huonommassa kunnossa kuin Usasta virallisesti sanotaan?
"Terveys on vakaa mutta ei normaali".Uskallan melkein sanoa,että Trumpin terveydentilaa kaunistellaan.Myös se että se nu1172727- 162720
Oletko keskustellut kaivatustasi muiden
Kanssa lähiaikoina? Jos, onko keskustelu ollut positiivista tai negatiivista? Vaikuttaako keskustelut mielipiteeseesi ka432587Kyllä on Vasemmistoliitosta Koskelan johdolla tullut todellinen ääripuolue
se on niin tulipunainen kuin olla voi, ja selvästi haluaa jatkuvasti eripuraa, ja repiä kansaa kahtia. Siinä on jo vuod172559Suomen veroaste 5 %-yks liian matala
Palauttamalla kokonaisveroaste 1990-luvun tasolle saadaan hyvinvointivaltion palvelut rahoitettua ilman velan ottoa.1132285MTV: Harvinainen haastattelu! Vappu Pimiä kommentoi vihdoinkin uutta TTK-juontajaa
TTK-juontajaspekuloinnit käyvät edelleen kuumana. Kenet sinä haluaisit uudeksi TTK-juontajaksi? Kommentoi alle! Lue,142095Yleveron tuotto siirrettävä S-ryhmälle
Yleisradio on mukana kansanmurhassa. Tuollaista ei voi tukea verovaroin. S-ryhmä on ainoa selkärankainen iso toimija S281737