mitä jumalalla tekee

ovenstoppari

En keksi mitään järkevää käyttöä jumalalle.

21

260

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12____13

      Onneksi asia on niin, ettei sinun tarvitse tehdä mitään Jumalalla. Et edes voisi, vaikka haluaisit. Kysymys on ennemmin siitä, mitä Jumala tekee sinulle.

      • totuudensana

        Niin harvemmin olemattomiin voi vaikuttaa.
        Minä lupaan sinulle vetää jumalaa parrasta, jos hänet tapaan.


      • 12____13
        totuudensana kirjoitti:

        Niin harvemmin olemattomiin voi vaikuttaa.
        Minä lupaan sinulle vetää jumalaa parrasta, jos hänet tapaan.

        tuskin, minun Jumala on henki ja rakkaus, kuten Raamattu opettaa:

        Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa.
        Joh. 4:24

        Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.
        1 Joh. 4:8


      • rakastarosvoasanoijeesus
        12____13 kirjoitti:

        tuskin, minun Jumala on henki ja rakkaus, kuten Raamattu opettaa:

        Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa.
        Joh. 4:24

        Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.
        1 Joh. 4:8

        Rakasta murhaajaa, kuuluu jeesustelun rakkauteen.


    • Tietokone on ihmisen luoma Jumala, jonka laskentateho on biljoona kertaa ihmistä nopeampi. Käytät tietokonetta sangen usein ja moneen eri tarkoitukseen.
      Samoin Jumala on - kenen tahansa luoma onkaan - biljoonia kertoja ihmistä parempi monilla aloilla.
      Tietokonetta vaivaa virukset ja hakkerit. Samoin Jumalan työtä kalvaa monet eri viholliset.

      Lisäksi Jumala on tavallaan itse itsensä vihollinen kun on sitonut kätensä toimimaan tietyn aikatalulun mukaan. Yhtenä aikana opiskellaan lakia eikä muuta, toisena aikana kirjoitetaan 2000 tieteen teosta mutta ei muuta, yhtenä aikana viljellään hedelmäpuita mutta ei muuta.

      Jumala on monin tavoin paradoxi.

      • 1000x_muurahaistaparempi

        Miten biologinen olento voi olla biljoona kertaa minua parempi.


    • Uskonnot ja kirkot keksineet ja kehittäneet ovat ilmeisestikin sitten olleet sinua kekseliäämpiä. Mikä mahtava vallankäytön ja hallinnan väline uskonto ja kirkko onkaan!

      Toisaalta, ehkä toisten ihmisten raaka alistaminen ei olekaan "järkevää". Tehokasta ja tuottoisaa se näyttää kyllä vuosituhansien ajan olleen.

      • tarvitaankehitystä

        Debiilejä voi ohjailla mielin määrin.


    • Eikiitosjeesus

      Kyllä mielikuvituksen tuotetta voi käyttää tyhmän jymäyttämiseen yhä. Hyvin myy yhä. Poistaa järjenkäytön kuin Vim rasvatahrat. Eikä tässä vielä kaikki.... Sanoo uskonnollinen helppoheikki.

    • Eikiitosjeesus

      Jumaliahan käytetään ainakin koriste-esineinä. Pastasiivilällä on oikeaakin käyttöä.

    • Jumala loi kielet, Hän manifestoi antiikin filosofian, Hän toi oikeudenmukaisuuden Valistuksen myötä. Yms. Hän suosii joitakin paljon, mutta kohtelee joitakin pesuvatina tai ylimielisesti.

      Ei hänestä pääse selvyyteen helposti. Jotta saisi jonkin kuvan hänestä pitäisi oppia puhumaan eläinten kieltä. Kaikkien eläinlajien ominaisuudet tutkia. Mutta monet lajit ovat jo sukupuuttoon kuolleet.

      • jumalaloidebiilit

        Liittyykö tämä "opetelkaa uimaan" kyltti rikokseen.


    • VtnSk

      Tarkoititko jotain tiettyä jumalaa vai niitä kaikkia?

      • enkykenekäsittämään

        Kerro mikä on jumala, koska minä en tiedä mikä se on.


      • kysyhäneltä
        enkykenekäsittämään kirjoitti:

        Kerro mikä on jumala, koska minä en tiedä mikä se on.

        Aloittajakin tietää koska ei voi käyttää sitä mihinkään.


      • äläluotauskoviin
        kysyhäneltä kirjoitti:

        Aloittajakin tietää koska ei voi käyttää sitä mihinkään.

        Uskovaiset ei kerro tarkasti asioita, koska valehtelevat aina tilanteen mukaan.


    • suomuumio

      Jumala survaistaan saappaalla turpeen alle piiloon.

    • Hailputler

      Jos on vaikkapa puujumala tai virnuileva Budha niin käy se ovenpönkästä. Jotain hyötyä sentään.

    • polee.mikko

      Ihminen voi elää elämäänsä ihan hyvin uskomatta mihinkään jumalaan tai jumaliin tai jumaluuksiin. Ihminen ei tarvitse Jumalaa mihinkään tämän elämän aikana. Asiat etenevät, vaikka ihminen ei turvaisi Jumalaan, ei luottaisi Jumalaan, ei riippuisi kiinni Jumalasta, ei tottelisi Jumalaa eikä uskoisi, että Jumala on olemassa. Uskoa Jumalaan ei tarvita tämän elämän elämiseksi.

      Uskovaisen kannalta asiat voivat olla toisin. Uskovainen turvautuu Jumalaan ja hänen armoonsa, riippuu kiinni hänen hyvyydessään, tottelee Jumalaa, luottaa Jumalaan ja uskoo hänen toimivan aktiivisesti tässä maailmassa ja sen ulkopuolella. Uskovaisen mielestä Jumala pitää elossa eläviä olentoja ja koossa tätä universumia voimallaan ja viisaudellaan. Ilman Jumalaa ei olisi mitään elävää eikä universumia, joka toimii järjestelmällisesti ja "lakien" mukaan.

      Uskovainen kristitty ei usko Jumalaan vain tämän elämän vuoksi vaan myös tulevan ja nimenomaan tulevan ikuisen elämän vuoksi, saadakseen sen Jumalan lahjana hänen armostaan. Tämä on sikäli omituinen väite, että monet nimeltään kristityt tekevät hyvää ja karttavat pahaa saadakseen palkinnon: päästäkseen perille Jumalan valtakuntaan ikuisuudessa. He toisin sanoen etsivät palkkiota ja ovat ansiohakuisia: siinä motiivi heidän "pyhälle elämälleen". Ei kiitos!


    • vm41

      Jumala syntyy vain käsitteenä tarvitsijalleen vahvan mielikuvituksen avulla, tai sitten heikon itsetunnon vuoksi.
      Jumala on siihen uskovalle kuin kainalosauva, johon nojata kun oma henkinen sekä ruumiillinen taito ole riittävä.
      Näitä vajaita tekeleitä muodostuu aina kun jotain tehdään huonojen työkalujen avulla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2723
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2070
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1817
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1696
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. 95
      1625
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe