Onko Vitara vm-17 ketjulla vai hihnalla

Vitaran_omistaja

Minua askarruttaa Vitarani jakopää. Auto vuosimallia 2017 ja pohdituttaa jakopään toiminta, eli onkä jakopää jakohihnalla vaiko jakoketjulla?
Minun mielestäni se toimii hihnavetoisesti tai sitten ketjuvetoisesti?

42

4158

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Urmas.K

      Kun kerta olet jo ostanut sen niin väliäkö tuolla enää on ja pohdiskeluistasi huolimatta se pyörii sillä systeemillä mikä siinä on tykkäsit tai et.
      Aivan varmasti jompikumpi noista ehdottamistasi osuu oikeaan,muita vaihtoehtoja ei pahemmin ole kuin ratasjakopää.
      Koska autosi on uusi niin kestää sinun aikasi eikä tarvi moisia murehtia,siihen mahdolliseen hihnanvaihtoon semmoinen 100tkm tai liekö 10v vaihtoehtona ellei km täyty aiemmin,jotain semmoista se yleensä on.
      Eiköhän se jossainvaiheessa selviä ellet viitsi netistä googlettaa,kysyä huollosta joskus tai tutkia autosi mukana tulleita huoltovihkosia ym materiaalia.

      • Norton_Manx

        Jakopäässä voi olla veto myös väliakselilla, kuten joissakin moottoripyörissä on.


    • Jalba

      Varma tieto on että hihnalla on.

    • Huohhhhhhh
    • Lapin-Pokke

      Jeps, hihnalla toimii nuissa jakopää.

    • Patee

      Jepulis, vitarassa on jakohihna. Olen tarkistanut asian.

    • Jalba

      Oma veikkaukseni on että siinä on jompikumpi 😀😀

      • Ylimalka

        Eipä ole jompikumpi, vaan jakohihna. Jalballa on jompikumpi housussaan :=)


    • ketjuttaa

      olisko vaihdettu ketjusta hihnaan? ketjuhan on käytännössä ikuinen ja huoleton, miksi se olisi pitänyt vaihtaa? Minulla vm -16 ja ketjulla

      • Haihatin

        Ketju on ikuinen ainakin eräässä saksalaismerkissä. Hheheheheheheheh.
        Vitaran kohdalla, tiedot löytyy Unkarin tehtaalta.


    • Toyota-Suzuki_San

      Trollit vain jaksavat tahallaan väärää tietoa kirjoitella.... Ketjulla on 1.6 Vitaran (2015 - 2018) jakopää. Asian varmistaminen valmistajan nettisivuilta vie korkeintaan 2 min., eli epäilyttää aloittajankin aitous.

      Itse en hihnalla olevaa osta, kun näitä on jo ennestään joihin saa 5 v välein vaihdattaa. Jo 4 uutta autoa olen valinnut siten, että niissä on ketju. Mukaan lukien tämä uusi Vitara.

    • Jalba

      Tarkistin autoni ohjekirjasta ja siellä kerrottiin että on hihnalla. Eli trollit taas täällä vaihdissa. Ilmoitettu ylläpidolle!

      • Peltityö66

        Das-Auto on myös palannut tiettyjen moottoreiden osalta takaisin hihnakäyttöön.
        Varmuutta Unkarivalmisteisen Vitaran jakopään laitteista minulla ei ole, mutta toivottavasti sieltäkin löytyy hihna.


    • hinausköydellä

      vitaran jatkopää on köydellä.

    • Ketjulla

      KETJULLA KETJULLA KETJULLA KETJULLA EDELLEEN KETJULLA molemmat 1.4 ja 1.6 ovat Ketjulla

    • Heikkiheppi

      Hihnalla on. Älkää uskoko trolleja. Asia varmistettu maahantuojalta.

    • Onmuutentuttukaveri

      Heppiheikki on palstan vakio pelle kirjoittelee tyhmiä kun vemppaamiseltaan ennättää

      • Heikkiheppi

        Täysi torvi. Sanoinhan että asia varmistettu maahantuojalta. Siellä on HIHNA!


    • Lappilas

      Minä luulen että siellä on sekä että elikkäs ketju ja hihna!

    • mikkopille

      Rattaat pitäis löytyä.

      • Heikkiheppi

        Pölvästit. Asia on kysytty suzukin maahantuojalta. Siellä on hihna.


    • Suzu

      Tarvii olla tyhmä jos ei tiedä senhän jo näkee koneesta päälepäin kumpi siinä on. oottepa tyhmiä varsinkin hepitönheikki vempannu heppinsä jo ruvelle .aivotonta porukkaa

    • Heikkiheppi

      Katso vitaran konehuoneeseen. Siellä näet selvästi hihnan!

    • Suzu

      Hepittömälläheikillä ei ole edes vetoketjua housuissa katsokaa Suzukin sivuilta niin saatte oikeaa tietoa täällä ei kuin Putiinin trollit melskaa yrittävät tunkea uutta ladaa markkinoille !

      • Heikkiheppi

        Asiaahan on kysytty myös suzukin maahantuojalta ja vastaus oli että siellä konehuoneessa on hihna. Suzu taitaa itse olla trollien trolli. Ja tyhmä kuin saapas.


    • Raaka.fakta

      "Minua askarruttaa Vitarani jakopää"

      -Minua puolestaan askarruttaa avaajan pää. Se kun vaikuttaa pehmenneet kaiketi liiman haistelusta teinivuosina.

    • Myyjä

      Suzuki vitara
      MOOTTORI
      Tyyppi. M16A K14C-TURBOluku 4 4
      Venttiillien lukumäärä 16. 16
      Jakopään käyttö Huoltovapaa ketju Huoltovapaa ketju
      Sylinteritilavuus cm3

      1 586. 1 373
      Sylinterin halkaisija ×Iskun pituus mm 78,0 83,0. 73,0 82,0
      Puristussuhde. 11,0 9,9
      Suurin teho kW(hv)/k/min 88 (120) / 6000. 103 (140) / 5500
      Suurin vääntömomentti Nm/k/min 156 / 4400. 220 / 1500-4000
      Polttoainejärjestelmä Monipistesuihkutus Suoraruiskutus. Että jos ei osaa lukea niin ei sitte mutta. Samat tiedot löytyy Suzukin sivuilta

      • Murheellinen.fakta

        Heikkiheppi poloinen kärsii ongelmasta "luetun ymmärtäminen" ja se puolestaan johtunee siitä liiman haistelusta varhaisina teinivuosina.

        "Lääkäri varoittaa: Imppaaminen aiheuttaa peruuttamatonta vahinkoa"

        Autoharrastuspiireissä nuo vauriot ilmenevät pettämättömän varmasti juuri ongelmasta erottaa onko moottorissa jakopäässä ketju- vai hihna. Ja juuri sitähän Heikkiheppi täällä on vatuloínut päiväkaupalla kun ei pääse käsitykseen siitä kumpi on kyseessä.


      • Heikkiheppi

        Tämähän on huolella kirjoitettu trolli. Ilmoitan ylläpidolle!


      • juurikinniin
        Heikkiheppi kirjoitti:

        Tämähän on huolella kirjoitettu trolli. Ilmoitan ylläpidolle!

        Avaa vetskari ja katopa housuihisi, sieltä paistaa vastaan vastaus kysymykseesi


      • sihisihisihi
        juurikinniin kirjoitti:

        Avaa vetskari ja katopa housuihisi, sieltä paistaa vastaan vastaus kysymykseesi

        housuihisisihisipissihississähissukseen.


    • apuerkki

      tarkastutin vitaran jakopään ja huollon mukaan siellä on hihna.

      • chinese.garbage

        kiinalaisella kuminauhalla viritelty jakopää. Suunniteltu hajoamaan ja hajotessaan aiheuttamaan mahdollisimman suurta tuhoa. Tähän suunnitteluun on oikein paneuduttu koko vale-insinöörijoukkion voimin...


      • A.Udi

        Vasta kuulin juttua työkaveilta hänen Audistaan. Sinänsä toistakymmentä vuotta vanha mutta ajettu reilusti alle 200.000km. Päivänä muutamana oli huomannut ettei kone ei okein vedä eikä ota kierroksia. Ei kun merkkihuoltoon, jossa tiedettiin kertoa että KETJU pitää vaihtaa?
        Kun en Audeja tunne, niin tivasin että siis HIHNA pitää vaihtaa... Ei vaan ketju. Enpä ole koskaan ennen kuullut että noin vähän ajetusta autosta pitäisi jakoketju vaihtaa. No, ei ollut rikkonut mitään, lasku ainoastaan 2.500€ eli kaveri selvisi halvalla...

        Tuolla saman suuntainen kokemus:
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/12090964/varoitus-kaikki-audin-omistajat!


      • ookkonaoulusta

        apuerkki on aika ressukka kun ei osaa erottaa hihnaa ja ketjua toisistaan.

        Vitarassa on ketju eikä siitä muuksi muutu vaikka kuinka selittelet


      • Apuerkki

        Apuerkin m16a moottorissa on hihna. Piste. Itse asiassa siellä on kaksi hihnaa 😀


    • ookkonaoulusta

      no onhan siellä hihnoja mutta ovat ilmastointia ja laturia varten ym

      jakopäässä on ketju

    • eihihnaa

      aloittaja epäilee omaa päätään, onko siellä hihna vai ketju. Ei syytä huoleen, ei siellä ole mitään.

      • ves1

        Just näin. Ja moottorin rakenne selviää kun aukaisee konepellin ja katsoo moottorin etupään. Ja jos ei ymmärrä näkemäänsä niin mitäpä tuolla tiedolla sitten tekee.


    • HondaParempi

      Viisas ei noita rimpuloita vaan osta....

      • apuerkki

        Suzuki on autona ok laatuinen ja joillekin varsin passeli ostos. Valitettavasti japanilaisia vaivaa yleisesti tunnoton ohjaus ja sama pätee Suzukiin.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      50
      3699
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2118
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1594
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      15
      1444
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1401
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      20
      1322
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1218
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      8
      1144
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      10
      1079
    10. 23
      1059
    Aihe