Elämämme ikuisuudessa

Isoja.kysymyksiä

Mitä loppujen lopuksi tarkoitetaan kuoleman jälkeisellä elämällä? "Joka uskoo minuun, ei ikinä kuole" "Olet tänään luonani Paratiisissa". "Isäni kotona on monta asuinsijaa".

Uskontunnustus sanoo: "ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita".
Hautaan siunaus sanoo ". . . ja on sinut viimeisenä päivänä herättävä".
Myös ortodoksisessa liturgiassa sanotaan, että heräämme viimeisenä päivänä.

Siis miten vainajiemme on käynyt? Nykyinen uskonto antaa ymmärtää, että kuoltuamme meitä odottaa taivaallinen ilo, synnit ovat puhtaaksi pestyt ja tuonpuoleinen on onnen ja rauhan paikka.
Uskomme että rakkaamme elävät lähellämme vaivoistaan ja synneistään vapaana. Moni uskova uskoo sataprosenttisesti tapaavansa edellään menneet.

Siunaustilaisuuksissa vain aina mietin sitä "viimeistä päivää". Odotammeko kuoleman unessa maailmanlopun tuloa?
Onko tämä uskomme kuoleman jälkeiseen elämäämme lohdutusta ja kuolemanpelon karkottamista?
Vai ymmärrämmekö sen väärin?
Ajattelemmeko kuoleman jälkeistä elämäämme kuin jatkeeksi nykyiselle?

8

137

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pitkäänuskossa

Raamatun mukaan johon itse uskon, on asia niin, että jotka ovat uskoneet elämänsä aikana Jeesukseen Kristukseen, saanet syntinsä anteeksi ja ovat päässet yhteyteen Jumalan kanssa odottaa iankaikkinen elämän Jumalan valtakunnassa. Jos on kieltänyt Jeesuksen Kristuksen ja Hänessä sovituksen, niin iankaikkisuusosa on ero Jumalasta tai kadotus. Tärkeää on siis Jeesuksen henkilökohtainen tunteminen ja usko.

• Isoja.kysymyksiä

Et vastannut. Alkaako mielestäsi iankaikkinen elämä oitis kuoleman uneen vaipumisen jälkeen, vai odotetaanko sitä Viimeistä Päivää?
      Se on mietintäni ydin.
      Eri asia tämä henkilökohtainen usko ja oikeus armoon.
      Mitä mieltä olet, jos ihminen ei ole päässyt iankaikkisen elämän ansainneiden joukkoon, häviävätkö he olemattomuuteen?

• hghjghjh

Olemattomuuteen katoamista ei Raamattu tunne. Minullekaan ei ole ihan selvää nuo tekniset yksityiskohdat, mutta sen ymmärrän, että viimeisellä tuomiolla meidät jaetaan vuohiin ja lampaisiin, jotka joutuvat ikuisiksi ajoiksi helvettiin tai pääsevät taivaaseen. Rikas mies ja Lasarus olivat kuolemansa jälkeen kahdessa erilaisessa paikassa kukin: toinen 'Aabrahamin helmassa', toinen vaivan paikassa. Ryöväri ristillä sai Jeesukselta lupauksen päästä paratiisiin samana päivänä. Onko paratiisi paikka, jossa odotetaan viimeistä tuomiota? Raamatussa puhutaan kristityn kuolemisesta nukkumisena. Ylösotossa Kristuksessa kuolleet nousevat haudoistaan, muuttuvat katoamattomiksi, ja myös vielä elävät muuttuvat, kuolemaa kokematta, ja he kaikki nousevat ylös tapaamaan Jeesuksen pilvissä ja menevät hänen luokseen ikuisiksi ajoiksi. Kuvittelen, että tämä tapahtuu hyvissä ajoin ennen Jeesuksen paluuta maan päälle Messiaana ja voittajana, Israelin vaivan ajan lopussa, koska silloin häntä seuraavat hänen omansa. Siinä välissä on ollut Kristuksen häät.

Nämä ovat mielenkiintoisia asioita pohtia. Minua ei haittaa, että en tiedä varmaksi, mitä tapahtuu. Jumala on varmasti järjestänyt kaiken hyvin. Oikeudenmukaisuus heittäisi meidät kaikki helvettiin, mutta Jeesus on sovittanut syntimme. Meidän tarvitsee vain ottaa se vastaan nöyryydellä ja kiitollisuudella.

• Jumala ole antanut tulevista asioista niin yksityiskohtaista tietoa, että ne voitaisiin kuvata aukottomasti. Se kuitenkin tiedetään, että ikuinen elämä on elämää Jumalassa- Pyhässä Hengessä. Ilman Hengen osallisuutta ei ole elämää. Niillä, jotka uskovat, se alkaa jo täällä maan päällä:
      "Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä" Luuk 17:21
      "Teidän on annettu tuntea taivasten valtakunnan salaisuudet" Matt 13:11

Kyse on ennemminkin tuntemisesta kuin tietämisestä:
      "Iankaikkinen elämä on sitä, että he tuntevat sinut, ainoan tosi Jumalan, ja Jeesuksen Kristuksen, jonka sinä olet lähettänyt." Joh 17:3

• Toi on hyvä:

en tule tietämään tulen tuntemaan - tulen tunnetuksi.
        Hyvän ja pahan tiedon tietäminen on ikuista kinastelua
        Kun tulen tuntemaan ja tunnetuksi, silloin jää jäljelle Minä Olen

• ghgjghkhj

Kuunnelkaa ystävät Jukka Rokka -nimistä jo kai edesmennyttä saarnaajaa youtubessa. Hän puhuu niin asiaa näistä lopun ajoista, synnistä ja ylösotosta, että kuuntelen, vaikka selkäpiitä karmii se 'hirvittävä' turskutus, kun hän kirnuaa räkää. (Ottakaa puhujat opiksi ja pitäkää nenäliina taskussanne, kun puhutte mikrofoniin, ja opetelkaa niistämään äänettömästi, pliis!)

Uskon, että Jeesus tempaa pian uudestisyntyneet kristityt ja viattomat pikkulapset pois. Sen jälkeen alkaa vaivan aika, muutamia vuosia, ja sitten tuhatvuotinen valtakunta, jossa Jeesus hallitsee Jerusalemissa. Sen jälkeen ikuisuus taivaassa, ja kadotetut helvetissä. Ei ole muita vaihtoehtoja kuin taivas tai helvetti. Jeesus on ainut tie taivaaseen.

Kuvitelkaa, isät ja äidit, miltä tuntuu, jos ette itse ole kristittyjä ja lapsenne otetaan yhtäkkiä ylös. Tehkää parannus nyt, niin saatte olla ylösotossa mukana. Myöhemminkin voi ehkä pelastua, mutta silloin joutuu kieltäytymään pedon merkistä ja palvomasta paavia ja antikristusta. Helpompi on olla taivasvalmis nyt. Vaikka ei sekään ihan helppoa ole.

• 14042018

En tiedä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      166
      2159
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      14
      2132
    3. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      1612
    4. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      126
      1533
    5. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      471
      1329
    6. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      84
      1110
    7. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      54
      951
    8. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      901
    9. En enää koskaan äänestä vasemmistopuolueita

Olen lähes aina äänestänyt SDP:tä ja pari kertaa Vasemmistoliittoa, sillä olen aina uskonut, että vasemmisto on se, mikä
      Maailman menoa
      234
      824
    10. Syntymän ja kuoleman aallot

Seuraavassa tekstissä kerrotaan, mitä välittömästi kuoleman jälkeen tapahtuu. Syntymän ja kuoleman aallot Seuraavassa
      Hindulaisuus
      358
      821
    Aihe