Siis kyllä on reisien voimat

Hyvinkinikäväjuttu

talven aikana menneet huonoon kuntoon! Just ja just jaksoi puristaa voimat ylämäki nousuun. Nyt äkkiä tehtävä jotain tälle!

Kunto on kokenut lihaksia surkastuttavan kauden talvella.

29

610

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Elluhalloyb

      Joo ..oikkees oot...hyvä kun pääsee ylös...
      Mut mite itsesi kanssa....😂🍀🌻

    • Pyörälläkö poljet? Tee talavela kyykkyynylöshyppyjä.
      Kyl ne siitä taas lähtee kesää kohti voimistumaan.

      • Hyvinkinikäväjuttu

        Joo, ensimmäistä kertaa Talven jälkeen pyöräillen tänään ja kyllä huomasi että taukoa on ollut.

        Pakko tehdä jotain ettei kokonaan rapistu


      • Elluhalloyb

        Mä en voi tehdä näit...
        Polvet ja reisi luut katkee...
        Polvet. Rutisee...
        Seuraavana päilväl ei käveltäis...😂😂😂😂😂😂


      • Hyvinkinikäväjuttu
        Elluhalloyb kirjoitti:

        Mä en voi tehdä näit...
        Polvet ja reisi luut katkee...
        Polvet. Rutisee...
        Seuraavana päilväl ei käveltäis...😂😂😂😂😂😂

        Siis kun silti väänsin jokaisen ylämäen polkien ylös niin kotiin kun tulin ja otin ensimmäiset kävelyaskeleet niin reisissä kramppasi ja poltteli.

        Nopeesti heikentynyt lihakset reisissä kun miettii että syyskuussa menin mäet kuin vettä vaan eikä tehnyt edes tiukkaa ja talven jälkeen tilanne tämä!


      • pyör.maist

        Pyörässä olisi hyvä olla riittävästi vaihteita, jottei tarvitsisi runtata vaan kierroksia ja vähemmän vääntöä.


      • HyvinkinIkäväJuttu
        pyör.maist kirjoitti:

        Pyörässä olisi hyvä olla riittävästi vaihteita, jottei tarvitsisi runtata vaan kierroksia ja vähemmän vääntöä.

        seitsemän vaihdetta pyörässäni on, mutta huolestuin niin lihasvoiman romahduksesta että alkoi kuntokuuri. Tänään olin pystyssä kello kuusi aamulla ja suoraan juoksulenkille,
        Eiköhän kohta reidetkin taas ole syyskuun tasoa.


    • Onserankkaa

      mutta pitää hyväksyä faktat, että suomessa ei voi jatkuvasti pyöräillä. Sellanen neuroottinen suhtautuminen kuntoiluun ei ole hyvä juttu. Ehkä voisi talvella polkea kuntopyörää raskaammalla vastuksella, niin reisilihakset ei mene niin huonoiksi. Mä ainaki aina talutan suosiolla, jos en jaksa polkea.En ala mitään hikipinkojuttuja.

      • Hyvinkinikäväjuttu

        Vähän pitää itseään viedä äärirajoille jotta lihakset saa tehdä töitä. Ei saa liian helpolla itseään päästää. Kunhan ei itseään riko.

        Oli tuolla vielä vähän vaikeaa pyöräillä kun osittain loskaa ja lumisohjoa sekä jäätä sekä jäisiä suuria vesilammikoita. Lähti välillä pyörä käsistä joko jään takia taikka loskaan jääneiden urien takia

        Piti mennä hitaasti ja tarkasti paikoin


      • riippuuvarusteista

        Riippuu täysin siitä minkälaiset renkaat polkupyörässä on.

        Autolla ja kitkarenkaillakin on melko turhaa lähteä ajelemaan lumen peittämälle peilijäälle.


      • Hyvinkinikäväjuttu
        riippuuvarusteista kirjoitti:

        Riippuu täysin siitä minkälaiset renkaat polkupyörässä on.

        Autolla ja kitkarenkaillakin on melko turhaa lähteä ajelemaan lumen peittämälle peilijäälle.

        Mulla on suht ohuet aika sileät. Normaali kaupunkipyörä 7 vaihteella ja pakko kyllä myöntää että arvion jarrut ja liukkauden väärin.

        Otin alamäessä hyvät vauhdit mutta ennen risteystä olikin jäistä ja jarrutus meni vähän pitkäksi in pyörät liukasteli

        Ei ehkä vielä ihan täydellisin pyöräily olosuhde ole

        Joillain näkee sellaisia jätti pyöriä polkupyörissä ja niillä ne menee lumihangessakin mut tuolla mun pyörällä ei pysty siihen


      • työmatkalla
        Hyvinkinikäväjuttu kirjoitti:

        Mulla on suht ohuet aika sileät. Normaali kaupunkipyörä 7 vaihteella ja pakko kyllä myöntää että arvion jarrut ja liukkauden väärin.

        Otin alamäessä hyvät vauhdit mutta ennen risteystä olikin jäistä ja jarrutus meni vähän pitkäksi in pyörät liukasteli

        Ei ehkä vielä ihan täydellisin pyöräily olosuhde ole

        Joillain näkee sellaisia jätti pyöriä polkupyörissä ja niillä ne menee lumihangessakin mut tuolla mun pyörällä ei pysty siihen

        Mä olen kerran ottanut lipat kunnolla pyörällä jäällä. Mutta mustelmilla selvisin. Nyt varmaan jäisi pakettiin koko loppuvuodeksi.


      • Hyvinkinikäväjuttu
        työmatkalla kirjoitti:

        Mä olen kerran ottanut lipat kunnolla pyörällä jäällä. Mutta mustelmilla selvisin. Nyt varmaan jäisi pakettiin koko loppuvuodeksi.

        Mua jo vähän pelottaa et jos kaatuu niin kuinka käy, kun pyörällä siinä on vauhtia ja ollaan korkeammalla istumassa joten kaatuessa lentää hallitsemattomasti.

        talvella juoksin jäätiköllä kun olin myöhässä ja kaaduin ihan suorilta jaloilta lyöden takaraivon ja lonkan jäähän todella kivuliaasti.
        Ei auttanut kun kirota ääneen ja nousta tikkana ylös ja jatkaa juoksua.

        Kyllä siinä juostessa välillä piteli päätään ja lonkka oli kipeä monta päivää!

        Vanhuus ei tule yksin!


      • Tirehttööri
        Hyvinkinikäväjuttu kirjoitti:

        Mua jo vähän pelottaa et jos kaatuu niin kuinka käy, kun pyörällä siinä on vauhtia ja ollaan korkeammalla istumassa joten kaatuessa lentää hallitsemattomasti.

        talvella juoksin jäätiköllä kun olin myöhässä ja kaaduin ihan suorilta jaloilta lyöden takaraivon ja lonkan jäähän todella kivuliaasti.
        Ei auttanut kun kirota ääneen ja nousta tikkana ylös ja jatkaa juoksua.

        Kyllä siinä juostessa välillä piteli päätään ja lonkka oli kipeä monta päivää!

        Vanhuus ei tule yksin!

        Hyvä että kukaan ei aplodeerannut ja pyytänyt uusintanäytöstä.


      • Hyvinkinikäväjuttu

        Olis voinut olla viimeinen tekonsa nimittäin. Kiireessä, myöhässä ja juuri itsensä kunnolla kolauttauttaneena edelleen kivusta kiroillen ja irvistellen ei ehkä huumorin kukka kuki


      • Wäätikkö
        Hyvinkinikäväjuttu kirjoitti:

        Olis voinut olla viimeinen tekonsa nimittäin. Kiireessä, myöhässä ja juuri itsensä kunnolla kolauttauttaneena edelleen kivusta kiroillen ja irvistellen ei ehkä huumorin kukka kuki

        Jos joku tärkeä ihminen olisi tuolla tavalla muksahtanut maahan niin olisin varmaan hymyillyt nähdessäni siellä. Olisin saanut ojentaa käteni, kansalaisvelvoite :) Unohdin, en olisi voinut tehdä niin, koska kiire :(


      • ajantalvellakin

        Kyllä voi. Talvella vaan nastat alle ja oikeat varusteet ylle. Ei se sen kummempaa kuin hiihtokaan.


    • Ikiliikkuja_urpå

      Siksi kannattaa pyöräillä läpi talven. Vaikka se on jäätyneissä urissa tai sohjossa taistellessa melkoista rodeota välillä. Ja se sohjo kun oikein junttaantuu lokarin ja renkaan väliin, niin myötätuulessa alamäkeenkin saa polkea ihan tosissaan. Kuin kuntopyörällä ajaisi. Siinä kyllä tulee vittusaatanalla manattua lumityöntekijät.

      Ja kävellessä kaatuu helpommin kuin pyörällä. Jäätiköllä kävellessä jokainen askel on potentiaalisesti se, joka "luiskahtaa alta". Pyörällä voi kieli keskellä suuta vain antaa rullata pahimpien paikkojen yli polkematta, jarruttamatta tai kääntämättä. Liike on ikään kuin tasaisempaa ja sitä myöten ennustettavampaa.

      En ole koskaan käyttänyt nastarenkaita. Ainoat pari oikeaa kaatumista jotka muistan, ovat peilijäällä jossa vesikalvo pinnalla ja vauhti oli niin hiljainen, että olin lähes pysähdyksissä. Silloin kyllä lähdettiinkin niin vikkelästi, että ei siinä ennättänyt kissaa sanoa. Jäätiköllä kyljellään ollessa kädet olivat edelleenkin ohjaustangossa kiinni ja jalat polkimilla. Siis ajoasennossa.

      Mutta normaali talviolosuhteissa kyllä ennättää jalalla ottaa vastaan, jos jotain yllättävää sattuu. Ja jos vähänkään enemmän ajaa, niin oppii kyllä olemaan liiemmin hötkyilemättä pienistä urissa vetelyistäkään ja antaa vain mennä vähän sinne päin.

      • ettähyvääonnea

        Eturengas on tärkeä pyöräillessä, jos se lähtee alta niin, se on menoa sitten :)

        Eräs kaveri ajelee talvellakin moottoripyörällä, sillä on nastat kyllä renkaissa, sanoi että: monet autoilijat nostavat peukkua nähdessään kun talvella ajelee moottoripyörällä kaupungissa :)


    • mukavaatreeniä

      Aloita treeni varovasti. Jos teet kerralla liikaa,
      se käy sun polviin ja
      sitten se harrastus jää siihen.

      Aloita maltilla - lisää vähitellen - jaksat jatkaa.

    • Hyvinkinikäväjuttu

      Jiihaa!!! Olen edistynyt!

      16 km pyöräilyä tänään. Ylämäkinousuja paljon. Jaksoin ilman liian suureksi käyvää rasitusta.

      Ei lihakset kramppaillut eikä poltellut. Kotiin kun tulin ja nousin pois pyörän selästä, niin muutamat ensimmäiset askeleet kyllä meni vähän heikoin jaloin. Nyt ei enää tunnu missään.

      Saa nähdä onko huomenna jalat kipeät, sillä oli ensimmäinen pidempi pyöräilylenkki tänä vuonna.

      • pyörätuolijapyörivä

        Tiedättekö mikä on kätevä pyörää, oli moottoripyörä tai polkupyörä, pyörä kuin pyörä, niin pyörätuolilla on näppärä liikkua sen huollettavan laitteen ympärillä pyöriessään ja huoltaessaan sitä eri puolilta.

        Pyörätuolit, pyörivät tuolit ja rullatuolit.


      • pyöräilykinonhauskaa

        Mä kävin vielä hiihtämässä vajaat 12 km, on se aika ekstreemiä 14 asteen lämmössä mennä ylämäkeä, mutta pitopohjasuksilla sohjossa on hyvä pito, luisto ei nyt niinkään loistava ollut, töitä piti tehdä, että pääsi eteenpäin. Taitaa kelejä riittää ainakin vappuun saakka, on sen verran paljon lunta vielä, ehkä sen jälkeen pidempiä pyörälenkkejä työmatkapyöräilyn lisäksi.


      • Hyvinkinikäväjuttu
        pyöräilykinonhauskaa kirjoitti:

        Mä kävin vielä hiihtämässä vajaat 12 km, on se aika ekstreemiä 14 asteen lämmössä mennä ylämäkeä, mutta pitopohjasuksilla sohjossa on hyvä pito, luisto ei nyt niinkään loistava ollut, töitä piti tehdä, että pääsi eteenpäin. Taitaa kelejä riittää ainakin vappuun saakka, on sen verran paljon lunta vielä, ehkä sen jälkeen pidempiä pyörälenkkejä työmatkapyöräilyn lisäksi.

        Onko jossain vielä niin paljon lunta ettö hiihtää pystyy?

        Täällä on paksuimmat lumikinokset jäljellä mutta tiet on jo hiekkaa ja asfalttia ja nurmikot näkyy.

        Tällä viikolla olen jo täällä nähnyt leskenlehtiä ja sinivuokkojakin!

        Tullut kevät nopeasti sillä kun tämän aloituksen kirjoitin oli vielä tilanne enempi talvinen.


    • Hyvätpihdit

      Koko talven salilla ja voimaa reisissä vaikk millä mitalla 😄😉

      • Hyvinkinikäväjuttu

        Sali ei kehitä hapenottokykyä ja sydämen vahvuutta, vaikka lihaksi kasvattaakin


      • Jakustipolkee
        Hyvinkinikäväjuttu kirjoitti:

        Sali ei kehitä hapenottokykyä ja sydämen vahvuutta, vaikka lihaksi kasvattaakin

        Nimenomaan kehittää, kun tekee supersarjoja. Eihän se saliharrastus nyt ainoa ole, siinä ohella muutakin, niin jaksaa kesällä polkea. Kummasti saa voimaa polkemiseenkin 😄


      • Hyvinkinikäväjuttu
        Jakustipolkee kirjoitti:

        Nimenomaan kehittää, kun tekee supersarjoja. Eihän se saliharrastus nyt ainoa ole, siinä ohella muutakin, niin jaksaa kesällä polkea. Kummasti saa voimaa polkemiseenkin 😄

        Ok...olen kaksimielinen taikka sitten tarkoititkin tuon kaksimieliseksi. Voimaa että jaksaa polkee koko kesän..


      • Hyvätpihdit
        Hyvinkinikäväjuttu kirjoitti:

        Ok...olen kaksimielinen taikka sitten tarkoititkin tuon kaksimieliseksi. Voimaa että jaksaa polkee koko kesän..

        Jakustipolkee on nainen en taida polkea muuta kuin polkupyörää 😅


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      193
      3870
    2. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      64
      2925
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2752
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      40
      2219
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      81
      2027
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1667
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1625
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      24
      1578
    9. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1429
    10. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      187
      1331
    Aihe